Situația 1
Se lansează un produs. Compania nu prea are bani de reclamă, bag niște sume mici pe ici colo, dar produsul e bun și mulți scriu din avânt. Produsul se duce ca focul.
Se lansează v2 a produsului. Compania are buget acum și face campanie cu tot felul de oameni, ignorându-i complet pe cei care au scris la prima lansare. Jumătate din ei scriu totuși, că sunt naivi și buni la suflet. Ăia care sunt în campanie povestesc cum ei au avut produsul în premieră cu 1 lună înainte să îl vadă poporul obișnuit, lăsând un gust amar în jurul lor.
Se lansează v3 a produsului. E fleașcă. Ăia care sunt în campania de promovare laudă produsul cu toată gura, deși nu îl dețin și nu l-au testat, doar și-au făcut poze cu el la lansare. Treaba nu prea merge. Lumea începe să comenteze negativ. Neplăcut. Se trimit mailuri timide cu “nu vrei să scrii și tu, dar buget nu mai avem, că l-am cheltuit cu alții”. Unii răspund politicos la mailuri, alții nu răspund deloc.
Situația 2
O companie cade la vremuri grele. Necaz intern, răsuflat în presă. Compania are dreptate, dar nu poate ieși să spună asta. Un blogger pornește un bulgăre și se rostogolește foarte bine pe net și pe feisbuc. Necazul se stinge în două zile.
Vine vara, vin campaniile. Nici una cu ăla care a pornit bulgărele.
Trec niște luni. Alt necaz. Câteva zile compania e arsă pe rug de toată lumea. Alt blogger o dă bine de tot, practic închizând subiectul în favoarea companiei. Vreo 60.000 share-uri, din câte țin minte.
Vin campaniile de toamnă. 20 de bloggeri/influenceri în campanii, nici unul nu e ăla care i-a ajutat.
La final, oamenii care au făcut ce trebuia și au scris folosind logica și inima au rămas cu buza umflată și oamenii din agențiile de media sau de piar și oamenii de la client se întreabă de ce nu găsesc sprijin atunci când au nevoie de altceva în afară de postări plătite pe Instagram sau clipuri laudative pe Youtube. Pentru că așa și-au crescut oamenii care au scris pe gratis. Lasă că scriu și data viitoare tot pe gratis. Sigur? Dar dacă nu?
sau cum ar spune unii, ignorance is piss
De la GoPro incoace, de cand l-a laudat rbb pe unde a apucat (sperand sa devina reseller, dar nu s-a intamplat, asa ca a trecut pe Vico), n-am mai cumparat nimic doar pentru ca s-a facut campanie. Viata e prea scurta pentru ca eu, consumatorul final sa stau sa disec cele de mai sus, si sa-mi bat capul sa aflu daca e teapa sau nu. Vorba lui Relu: daca tot minti, si minti… nu te mai crede nimeni.
Nici macar cand vine vorba de restaurante nu ma iau dupa altii. Desi merg rar, la varsta asta ma descurc singur sa descopar semnele unei tepe.
rbb nu spera sa devină reseller, nu are atâția bani. laudă gopro din alte motive, personale și apoi profesionale.
Nu stiu daca mai lauda acum. Zic de acum 5-6 ani. M-a prins febra, si acum sunt fan hardcore. Am un sac de accesorii, si vreo 4 camere.
eu as da-o si pe mobilitatea foarte mare a fortei de munca.
e ff neplacut, dar o firma se poate schimba fundamental realmente in 6 luni, in anumite privinte, numai din schimbarea de personal.
deci schema ramane aceeasi:
este un rahat bun, se vinde indiferent daca este promovat de „personalitati” ori ba
este un rahat rau, se va vinde ceva daca este promovat, se va da uitarii dupa ce nu mai este promovat
Sunt cateva lectii de invatat din ceea ce spui tu.
Bune punctari, de retinut.
ideea e ca daca eu de ex vand drone merg la Buhnici pentru ca stiu ca cine se uita la el sunt destul de naivi sa-l creada si sa imi cumpere produsul. Chiar daca e prost produsul un influencer axat pe profit nu va musca mana care ii da de mancare.
Daca Zoso imi lauda drona V1 ma bucur dar la V2 nu cred ca merg la el ca spune adevaruri si alea dor. De ce sa-ti dau bani sa imi incurci combinatia?
ia încearcă.
Publicul comercial a lu Buhnici isi permit drone?
nu trebuie sa isi permita toti, chiar daca vinde la cativa produsul, poate mai vinde de la acelasi producator, oricum din ce am vazut in ultima vreme numai reclama la chinezarii, de fapt daca ma gandesc asa a fost mai mereu, de asta nici nu il urmaresc, pentru mine e foarte putin relevant ce are de spus, mult mai relevant mi se pare zona it
Categoric nu, doar penthausuri peste un milion de euro. In cel mai rau caz o Tesla noua, tocmai buna de parcat in fata casei pasive premium.
Adica, coaie, daca produsul tau e de cacat, nu vrei sa faci bici din el? Cu alte cuvinte v1 a fost ok-ish si v2 e slab nu vrei sa faci un v3 = v2+bugfix+inca_ceva? Pai RIP.
Asteptam urmatoarea postare – Ghid social media: cum să dai afară departamentul de HR
Cu nume si prenume se poate? Articolul fara valoare, am inchis dupa 5 secunde.
Cred că sunt situații generale, nu doar una singură.
„Inspectorii DSP au gasit ieri carne expirata in 3 supermarketuri din capitala”
Eu, care nu sunt in bula asta de inutili cu social media, nu am inteles mare lucru.
haff* m-am grăbit ca fata mare
Sa intelegem ce ?
Scrii articole moca pentru a obtine ulterioare beneficii, sau crezi cu adevarat in produsele/serviciile lor, dar asteptai totusi un premiu ?
astepta sa fie pus la masa, impreuna cu altii care au fost chemati, desi nu ofereau neaparat ceva in plus, ba mai mult, nu aveau habar de produs.
Boss, fara nume, articolele astea sunt fix un pipi in ploaie
Adica zona asta de marketing, online influencers etc… e doar o pacaleala?
E doar un fel de… cum sa mintzi mai bine?
am mai zis-o si o repet, departament de mk, ads, pr trebuiesc in primul rand curatate de pipitele „social media” pentru ca sunt biasate fiind ele la randul lor „influencerite” si avand prietene influencere.
Cat de obiectiv poti fi in pitch-ul pentru noua campanie daca te vezi la cocktailuri pe la eventuri cu ele iar ele te pupa in fund si iti promoveaza profilul/pagina ta la ele pe pagina facandu-te si pe tine o influencera mai mica?
Eu as pune noi criterii in grilele de selectie a oamenilor care sa promoveze produsele/serviciile, grile care nu pot fi abordate subiectiv. Ce reach au, vizitatori, ce expertiza au pe domeniul pe care urmeaza sa-l promoveze, etc.
Normal ca daca n-ai grile dintr-asea, ajungi sa ai fete fara permis care primesc masina s-o testeze o saptamana si sa-si dea cu parerea, really? n-as cumpara niciodata un produs promovat de cineva care habar n-are.
cand vine vorba de cosmetice e chiar mai rau, pizduencerele recomanda imediat un produs dupa ce l-au folosit o data sau nici atat. Really?
Vreau sa vad campanii cu vloggeri, influenceri capabili, cu experienta…sa pot sa spun, domle, daca ala a testat si promoveaza produsul, omul stie ce vorbeste. asa faci reach, asa faci vanzari. Nici nu mai stiu cate produse outdoor am cumparat dupa ce le-am vazut recomandate de ourdoormeni pe care ii stiam de multa vreme.
In momentul de fata bugetele de mk si pr ale companiilor din Ro se duc in curul influencerelor cu zero efect. ROI pe minus dar chiar ma intreb cine face in Ro, Return of Marketing Investments.
10x, man. 10x.