blogoAutor:
valimiercuri, 2 octombrie 2019, 11:13 2671 43
Așa vorbește directorul Tarom. Nu contează că Tarom e pe pierdere și că o asemenea cursă a fost scoasă pentru că nu era profitabilă, ascultați-o cum vorbește. Pare că știe ce spune. Pare că se pricepe. Dap.
eu caut bilete pentru 2020, pentru perioada în care zice duduia. Cam pe la 450 de euro bate minimul, cu plecare din București și o escală prin Germania / Anglia. Sunt curios ce prețuri o să aibă Tarom dacă se concretizează. Și cum o să stau singur pe 3 locuri
00
NOU
#2
alex
Se vorbea tot in articolul ala ca vor fi undeva la 1000EUR, deci chiar daca stai pe 3 scaune singur vei plati dublu.
00
NOU
#3
zamaraii
Daca pretul e bun, nu esti singurul care sta pe 3 scaune, vor fi mai multi care stau pe 2 scaune Si eu caut in aceeasi perioada!
00
NOU
#4
Sitting duck
Cred ca si acum e o perioada buna de cumparat. Am gasit bilete cu aprox. 500 eur la LA, cu bagaj mare inclus
00
NOU
#5
Robert
am niste documente. sa le dau forward catre fluture pentru analiza si rezumat?
00
NOU
#6
maxp
chiar credeti ca acum n-ar fi profitabila cursa? in bula mea ar fi fericire daca ar introduce cursa si sa fie fara escala
00
NOU
#7
Andrei G
Cad de des zboara pe ruta respectiva oamenii din bula ta? De 2-3 ori pe luna?
00
NOU
#8
Robert
o singura data. doar dus!
00
NOU
#9
Nicolae C
Robert – îmi aduce aminte de caricatura aia a lui Mihai Stanescu cu un nene pe scara unui avion si dialogul cu nevasta/: „Pa, ai emotii?” „Pa, n-am!”
00
NOU
#10
Marin
Ca sa mergi pe o asemenea ruta trebuie sa ai/folosesti avion pe masura. Cel cu vreo 300 locuri. Tarom zice ca se bazeaza pe clienti din Europa de Est (Romania, Bulgaria, Moldova, Ucraina etc.). Pai sa vedem care e situatia in zona: LOT (Polonia) are deja curse directe spre state catre mai multe destinatii, Hungaria (companii americane) are deja, Turkish Airlines (Turcia) are. Tarom va avea o singura destinatie (un aeroport din zona New YorK). Toate companiile din zona – cele amintite – au destinatii ultiple in state. Cati clienti poti avea din zona Europei de Est ca sa consideri Otopeniul un hub?
00
NOU
#11
A.
Păi nu știu ce plănuiesc să folosească. Ultima oara zburau cu A310-le alea vai de capul lor. Acum nu mai au decât 737. O să facă ca prin anii 30 cu 14 escale? Norwegian operează niște 737 noi dar din Edinburgh nu București.
00
NOU
#12
Cosmin T.
Se discuta deja un leasing pentru un 787 Dreamliner sau Airbus A 330 NEO. Normal ca nu zboară cu 737 ..nu e economic. Cerere este pentru rutele astea. Ei vor JFK sau LaGuardia pentru clientii de business si cei care vor să fac a o vacanta la NY fără escală, transfer etc.
00
NOU
#13
manu144x
Asta cu Otopeni hub aerian e hilară :))
E vorba de geografie pur și simplu. Ca să nu mai zic de prețurile foarte mari pentru companiile aeriene, pentru condițiile oferite gen bucăți de asfalt care zboară din pistă.
Nu există țări dezvoltate la est de noi, ca să le fim hub. Și dacă mergi spre est și un pic la sud, deja turcii au aeroport nou nouț, imens, la condiții care nu vor fi pe otopeni în următorii 100 de ani probabil. Și pe ei îi avantajează și geografia enorm.
E trist că Tarom e tratat ca o vacă de muls, când pentru orice stat, să aibă propria companie aeriană e un avantaj strategic și ar trebui tratat ca atare.
00
NOU
#14
Aurel... Vlaicu
Pai avand in vedere faptul k in zona NY, NJ, CT sunt comunitati imense de romani si greci, plus alte nationalitati, iar pasagerii Tarom pe/spre aceea destinatie sunt formati in proportie de 70% din familii de romani, nu iti trebuie mai multe destinatii sau daka sunt identificate si alte destinatii cu comunitati mari de romani, se mai poate baga o destinatie/escala… plus k Tarom este partener SkyTeam (adika Delta) si poate asigura aproape orice conexiune in zona… dar hai mai bine sa nu ne dam cu parerea daka stim aviatie de la tv…
00
NOU
#15
Silviu
Știrea de pe Pro TV spune că ar putea costa 1000 EUR dus-intors. Dacă e așa, nu e chiar pentru toată lumea. Pentru clienții business ar fi o alegere bună, dar nu știu dacă sunt suficienți.
Auzisem la un moment dat de o cursă cu Air Canada, București-Toronto, dar nu s-a concretizat.
Cel mai puțin am dat 434 EUR până la Chicago cu escală în Amsterdam.
00
NOU
#16
Alexandra
Exista cursa directa Bucuresti – Toronto, lansata in vara – cauta AC 1964. Exista chiar si Bucuresti – Montreal, AC 1928.
Eu am cautat pe site-ul Air Canada si imi da curse dus- intors numai cu 1 stop. AC 1964 văd că e doar Toronto – București. AC 1928 tot așa , e doar dus Montreal – București. Unde gresesc?
00
NOU
#18
Rares
AC1965 – Este Buc – Toronto si AC1929 – Buc – Montreal
00
NOU
#19
Xxx
Cursele spre Montreal sunt sezoniere, adica doar vara, iar pretul e 1000€ într-o directie si nu, nu e tarom.
00
NOU
#20
timarius
Cauta pe Air Canada Rouge.
Am folosit eu cursa aia vara asta.
Rouge Air Canada e ca un low cost peste ocean.
Cine vrea sa foloseasca cursa asta ai recomand sa se informeze inainte de a cumpara bilete.
In primul rand la o cursa de 10 ore cam faci foame (luati ceva de mancare cu voi, ce va ofera e doar asa o gustarica)
Nu ai monitoare video. Ei zic ca iti ofera video content cu conditia sa ai tableta ta folosind app-ul lor.
Ghinion dar nu a mers deloc la dus. La intoarcere s-a miscat un pic dar jalnic.
Noroc ca mi-am invatat lectia si le-am downloadat copiilor filme de pe netflix.
Pentru noi a fost si mai crunt pentru ca din Toronto am mai zburat inca 4 ore.
Din punctul meu de vedere cursa e cam nasoala.
Air Canada Rouge zboară de două veri la București, 3 zboruri pe săptămână pe ruta Montreal – București și 3 pe Toronto – București. Vor opera și anul viitor aceste rute.
00
NOU
#22
Ciprian
Erau alte vremuri atunci!
Acum lumea are malai mai mult, si Tarom e o adunatura de gaini fomiste!
Merge sau nu contribuabilul plateste!
00
NOU
#23
Un om simplu din popor
(Nu-i iau apararea, dar) Pare ca ditamai directorul are emotii cand vorbeste in fata camerei de filmat. Ar merge un curs de „Public speaking”. HR-ul TAROM, se aude?
00
NOU
#24
Ionuț
După ce termini cu ea vezi că Musk și Zuckerberg au aceeași problemă. Și mulți alții. Aș vrea să te văd pe tine vorbind în public, să vedem ce poți.
00
NOU
#25
Un om simplu din popor
Si eu la fel am!!!
00
NOU
#26
Andrei G
Musk si Zuckerberg au alte calitati care ii recomanda. Ei au pus bazele „imperiilor” pe care le conduc.
Spre deosebire de CEO-ul angajat al unei companii, care se presupune ca a participat cel putin la un interviu de angajare, unde a fost nevoit/nevoita sa isi prezinte atuurile si realizarile profesionale.
00
NOU
#27
Pensionarul
My point, exactly! dar asa e cand esti luata de pe un post anonim si pusa directoare pentru ca ai vreo conexiune prin Partid, trebuie sa te adaptezi schimbarii. De la impingatoare de hartii la public speaker, nu e asa usor totusi.
Altfel, hello World ! Tarom va opera cu B737-900 cursele astea?
00
NOU
#28
Danyzus
@Ionut: normal ca Musk are emotii, el vorbea despre o cursa Terra – Marte in cativa ani, Tarom-ul se chinuie sa ajunga peste Atlantic fara oprire. Sunt curios cine reuseste primul!
00
NOU
#29
Green
Piața se schimbă de la an la an, important e să dai din coate și să prinzi o felie din ea. Cerere există, sunt oameni care preferă un zbor direct și nu pot să doarmă prin aeroporturile din vest cu copii în brațe.
00
NOU
#30
nicu
Ce bine ar fi sa se schimbe piata, sa dispara tarom, posta romana,cfr, ceturi si alte rahaturi gauri negre….poate vine totusi criza aia mare
00
NOU
#31
Radu
Da, sigur exista cerere, d-aia si sunt alte companii care au zboruri directe NY-Buc.
Tarom doarme in ghete de 20 de ani si pierde rute profitabile, sigur a studiat fezabilitatea, nu e ca si cand ar cere bani sa deschida rute pentru care nici n-au avioane asa, fara sa studieze piata.
Dacă exista acea cerere cel puțin unul din cei trei mari operatori din SUA ar fi prezent la București.
00
NOU
#33
Chrisu
Faza cu LaGuardia (LGA) e o poveste de adormit copiii. NU exista curse internationale pe acel aeroport, doar curse interne, deoarece nu exista facilitati pentru vama/immigration acolo.
00
NOU
#34
Radu
Tarom va fi prima cursa internationala. Daca se supara fac si curse interne in USofA, sa le fure piata cu le-au furat-o si lor Ryanair si Wizzair.
00
NOU
#35
Alin
Am zburat eu pe ruta Bucuresti-Toronto-LaGuardia anul trecut si am facut vama acolo asa ca vorbesti prostii
00
NOU
#36
yoyo
Nu inteleg o chestie… cum de e TAROM pe pierdere?
Cursa dus intors Buc-Amsterdam. Avion plin (economy plin, business 50%) atat la dus cat si la intors.
Observatia se pastreaza si pentru urmatoarele curse: Buc-Roma. Buc-Chisinau.
Toate cursele efectuate in ultimile 4 saptamani. Oi fi nimerit eu doar avioanele pline?
P.S.: uitam… putem adauga si Buc-Paris. Atat de plin incat a trebuit sa aman cu o zi plecarea. Nu aveau locuri. E adevarat ca am luat din scurt biletul.
Foarte mulți pasageri de pe acele rute sunt aduși de companiile din alianță prin codeshare iar de pe urma acestora TAROM încasează bani de semnințe.
Singurele rute profitabile și cu un factor de încărcare rezonabil sunt cele interne.
Referitor la avioane pline, acestea nu indică profitabilitatea unei rute – și Wizz Air și Ryanair zboară full pe multe rute însă pierd bani. În cazul TAROM-ului oferta comercială este neadecvată anilor în care trăim și, chiar dacă în departamentul comercial există muuuulte persoane, nimeni nu face nimic să o aducă la nivel de 2019.
00
NOU
#38
vali
compania e căpușată. toți directorii au firme care fac bani de pe urma companiei.
Acest subiect „unge la suflet” angajații TAROM și ulterior aceștia susțin decizii de business de acest gen. Peste câteva luni vor afla că au luat din nou o decizie proastă însă, din păcate, în situația fragedă în care se află compania o astfel de greșeală probabil îi va fi fatală.
Frageda e un understatement in contextul de mai sus.
00
NOU
#41
citizen
Sigur stie ce vorbeste… ‘inceperea operarii, incepand cu luna mai’. Poate terminand. Pe fatza. Cam asa cum a luat postul. Voi nu auziti decat ă-urile ?
00
NOU
#42
vali
Mădălina Mezei a fost demisă din funcţia de director general al companiei aeriene Tarom, potrivit unor surse din companie citate de Mediafax.
eu caut bilete pentru 2020, pentru perioada în care zice duduia. Cam pe la 450 de euro bate minimul, cu plecare din București și o escală prin Germania / Anglia. Sunt curios ce prețuri o să aibă Tarom dacă se concretizează. Și cum o să stau singur pe 3 locuri
Se vorbea tot in articolul ala ca vor fi undeva la 1000EUR, deci chiar daca stai pe 3 scaune singur vei plati dublu.
Daca pretul e bun, nu esti singurul care sta pe 3 scaune, vor fi mai multi care stau pe 2 scaune Si eu caut in aceeasi perioada!
Cred ca si acum e o perioada buna de cumparat. Am gasit bilete cu aprox. 500 eur la LA, cu bagaj mare inclus
am niste documente. sa le dau forward catre fluture pentru analiza si rezumat?
chiar credeti ca acum n-ar fi profitabila cursa? in bula mea ar fi fericire daca ar introduce cursa si sa fie fara escala
Cad de des zboara pe ruta respectiva oamenii din bula ta? De 2-3 ori pe luna?
o singura data. doar dus!
Robert – îmi aduce aminte de caricatura aia a lui Mihai Stanescu cu un nene pe scara unui avion si dialogul cu nevasta/: „Pa, ai emotii?” „Pa, n-am!”
Ca sa mergi pe o asemenea ruta trebuie sa ai/folosesti avion pe masura. Cel cu vreo 300 locuri. Tarom zice ca se bazeaza pe clienti din Europa de Est (Romania, Bulgaria, Moldova, Ucraina etc.). Pai sa vedem care e situatia in zona: LOT (Polonia) are deja curse directe spre state catre mai multe destinatii, Hungaria (companii americane) are deja, Turkish Airlines (Turcia) are. Tarom va avea o singura destinatie (un aeroport din zona New YorK). Toate companiile din zona – cele amintite – au destinatii ultiple in state. Cati clienti poti avea din zona Europei de Est ca sa consideri Otopeniul un hub?
Păi nu știu ce plănuiesc să folosească. Ultima oara zburau cu A310-le alea vai de capul lor. Acum nu mai au decât 737. O să facă ca prin anii 30 cu 14 escale? Norwegian operează niște 737 noi dar din Edinburgh nu București.
Se discuta deja un leasing pentru un 787 Dreamliner sau Airbus A 330 NEO. Normal ca nu zboară cu 737 ..nu e economic. Cerere este pentru rutele astea. Ei vor JFK sau LaGuardia pentru clientii de business si cei care vor să fac a o vacanta la NY fără escală, transfer etc.
Asta cu Otopeni hub aerian e hilară :))
E vorba de geografie pur și simplu. Ca să nu mai zic de prețurile foarte mari pentru companiile aeriene, pentru condițiile oferite gen bucăți de asfalt care zboară din pistă.
Nu există țări dezvoltate la est de noi, ca să le fim hub. Și dacă mergi spre est și un pic la sud, deja turcii au aeroport nou nouț, imens, la condiții care nu vor fi pe otopeni în următorii 100 de ani probabil. Și pe ei îi avantajează și geografia enorm.
E trist că Tarom e tratat ca o vacă de muls, când pentru orice stat, să aibă propria companie aeriană e un avantaj strategic și ar trebui tratat ca atare.
Pai avand in vedere faptul k in zona NY, NJ, CT sunt comunitati imense de romani si greci, plus alte nationalitati, iar pasagerii Tarom pe/spre aceea destinatie sunt formati in proportie de 70% din familii de romani, nu iti trebuie mai multe destinatii sau daka sunt identificate si alte destinatii cu comunitati mari de romani, se mai poate baga o destinatie/escala… plus k Tarom este partener SkyTeam (adika Delta) si poate asigura aproape orice conexiune in zona… dar hai mai bine sa nu ne dam cu parerea daka stim aviatie de la tv…
Știrea de pe Pro TV spune că ar putea costa 1000 EUR dus-intors. Dacă e așa, nu e chiar pentru toată lumea. Pentru clienții business ar fi o alegere bună, dar nu știu dacă sunt suficienți.
Auzisem la un moment dat de o cursă cu Air Canada, București-Toronto, dar nu s-a concretizat.
Cel mai puțin am dat 434 EUR până la Chicago cu escală în Amsterdam.
Exista cursa directa Bucuresti – Toronto, lansata in vara – cauta AC 1964. Exista chiar si Bucuresti – Montreal, AC 1928.
Eu am cautat pe site-ul Air Canada si imi da curse dus- intors numai cu 1 stop. AC 1964 văd că e doar Toronto – București. AC 1928 tot așa , e doar dus Montreal – București. Unde gresesc?
AC1965 – Este Buc – Toronto si AC1929 – Buc – Montreal
Cursele spre Montreal sunt sezoniere, adica doar vara, iar pretul e 1000€ într-o directie si nu, nu e tarom.
Cauta pe Air Canada Rouge.
Am folosit eu cursa aia vara asta.
Rouge Air Canada e ca un low cost peste ocean.
Cine vrea sa foloseasca cursa asta ai recomand sa se informeze inainte de a cumpara bilete.
In primul rand la o cursa de 10 ore cam faci foame (luati ceva de mancare cu voi, ce va ofera e doar asa o gustarica)
Nu ai monitoare video. Ei zic ca iti ofera video content cu conditia sa ai tableta ta folosind app-ul lor.
Ghinion dar nu a mers deloc la dus. La intoarcere s-a miscat un pic dar jalnic.
Noroc ca mi-am invatat lectia si le-am downloadat copiilor filme de pe netflix.
Pentru noi a fost si mai crunt pentru ca din Toronto am mai zburat inca 4 ore.
Din punctul meu de vedere cursa e cam nasoala.
Air Canada Rouge zboară de două veri la București, 3 zboruri pe săptămână pe ruta Montreal – București și 3 pe Toronto – București. Vor opera și anul viitor aceste rute.
Erau alte vremuri atunci!
Acum lumea are malai mai mult, si Tarom e o adunatura de gaini fomiste!
Merge sau nu contribuabilul plateste!
(Nu-i iau apararea, dar) Pare ca ditamai directorul are emotii cand vorbeste in fata camerei de filmat. Ar merge un curs de „Public speaking”. HR-ul TAROM, se aude?
După ce termini cu ea vezi că Musk și Zuckerberg au aceeași problemă. Și mulți alții. Aș vrea să te văd pe tine vorbind în public, să vedem ce poți.
Si eu la fel am!!!
Musk si Zuckerberg au alte calitati care ii recomanda. Ei au pus bazele „imperiilor” pe care le conduc.
Spre deosebire de CEO-ul angajat al unei companii, care se presupune ca a participat cel putin la un interviu de angajare, unde a fost nevoit/nevoita sa isi prezinte atuurile si realizarile profesionale.
My point, exactly! dar asa e cand esti luata de pe un post anonim si pusa directoare pentru ca ai vreo conexiune prin Partid, trebuie sa te adaptezi schimbarii. De la impingatoare de hartii la public speaker, nu e asa usor totusi.
Altfel, hello World ! Tarom va opera cu B737-900 cursele astea?
@Ionut: normal ca Musk are emotii, el vorbea despre o cursa Terra – Marte in cativa ani, Tarom-ul se chinuie sa ajunga peste Atlantic fara oprire. Sunt curios cine reuseste primul!
Piața se schimbă de la an la an, important e să dai din coate și să prinzi o felie din ea. Cerere există, sunt oameni care preferă un zbor direct și nu pot să doarmă prin aeroporturile din vest cu copii în brațe.
Ce bine ar fi sa se schimbe piata, sa dispara tarom, posta romana,cfr, ceturi si alte rahaturi gauri negre….poate vine totusi criza aia mare
Da, sigur exista cerere, d-aia si sunt alte companii care au zboruri directe NY-Buc.
Tarom doarme in ghete de 20 de ani si pierde rute profitabile, sigur a studiat fezabilitatea, nu e ca si cand ar cere bani sa deschida rute pentru care nici n-au avioane asa, fara sa studieze piata.
Dacă exista acea cerere cel puțin unul din cei trei mari operatori din SUA ar fi prezent la București.
Faza cu LaGuardia (LGA) e o poveste de adormit copiii. NU exista curse internationale pe acel aeroport, doar curse interne, deoarece nu exista facilitati pentru vama/immigration acolo.
Tarom va fi prima cursa internationala. Daca se supara fac si curse interne in USofA, sa le fure piata cu le-au furat-o si lor Ryanair si Wizzair.
Am zburat eu pe ruta Bucuresti-Toronto-LaGuardia anul trecut si am facut vama acolo asa ca vorbesti prostii
Nu inteleg o chestie… cum de e TAROM pe pierdere?
Cursa dus intors Buc-Amsterdam. Avion plin (economy plin, business 50%) atat la dus cat si la intors.
Observatia se pastreaza si pentru urmatoarele curse: Buc-Roma. Buc-Chisinau.
Toate cursele efectuate in ultimile 4 saptamani. Oi fi nimerit eu doar avioanele pline?
P.S.: uitam… putem adauga si Buc-Paris. Atat de plin incat a trebuit sa aman cu o zi plecarea. Nu aveau locuri. E adevarat ca am luat din scurt biletul.
Foarte mulți pasageri de pe acele rute sunt aduși de companiile din alianță prin codeshare iar de pe urma acestora TAROM încasează bani de semnințe.
Singurele rute profitabile și cu un factor de încărcare rezonabil sunt cele interne.
Referitor la avioane pline, acestea nu indică profitabilitatea unei rute – și Wizz Air și Ryanair zboară full pe multe rute însă pierd bani. În cazul TAROM-ului oferta comercială este neadecvată anilor în care trăim și, chiar dacă în departamentul comercial există muuuulte persoane, nimeni nu face nimic să o aducă la nivel de 2019.
compania e căpușată. toți directorii au firme care fac bani de pe urma companiei.
Acest subiect „unge la suflet” angajații TAROM și ulterior aceștia susțin decizii de business de acest gen. Peste câteva luni vor afla că au luat din nou o decizie proastă însă, din păcate, în situația fragedă în care se află compania o astfel de greșeală probabil îi va fi fatală.
Am scris aici https://www.facebook.com/groups/BoardingPass.ro/permalink/460724281323238/?source=zoso), fără tentă de spam, multe motive pentru care această decizie luată de doamna cu vastă experiență și vechime în companie, e una total tâmpită și ilogică…
Frageda e un understatement in contextul de mai sus.
Sigur stie ce vorbeste… ‘inceperea operarii, incepand cu luna mai’. Poate terminand. Pe fatza. Cam asa cum a luat postul. Voi nu auziti decat ă-urile ?
Mădălina Mezei a fost demisă din funcţia de director general al companiei aeriene Tarom, potrivit unor surse din companie citate de Mediafax.