Am stat doi ani jumate în Canada, undeva înainte de 2000 și pe vremea aia, intrai la dilăr, te uitai la un coteț, arătai spre el și plecai de la „vreau o mașină ieftină, cât vrei pe asta? Șase sute?” Dacă era o mașină de 1200-1300, ieșea la 7-8 sute. Râci, da’ asta e viața. Umblai cu ea 3-4 ani, repeat.
Am încercat figura și în Romania, 2019. Cu oferta de Vitara împăturită ostentativ să se vadă prețul (știu un Vitara cu 9.000 la bord, pe la 17.000 apropo, full de ăla cu figuri), am arătat spre Kia Niro, preț de catalog 25.800. „Cât e …cutiuța asta?” Mașină de showroom, 2.800 km în bord, DCT, 1.6, pachet fără xenon și fără trapă, cu două seturi de gume, cu garnitură de cartofi și evident, cu mujdei. Ăla s-a uitat șocat la mutra mea, s-a uitat mai discret la oferta cu care ștergeam praful de pe portiera lui Niro și a făcut oferta: 22.000 (la care s-au adăugat gumele de iarnă și prima revizie, TVA inclus. 7 ani garanție cap-coadă. Ofertă de finanțare cu 12% (Unicredit sau Cetelem <hahahaha>) eu stăteam pe 5.000€, mi-am băgat picioarele și am făcut credit cu 6.7% la o bancă care începe cu I și se termina cu NG. Cam așa îți iei un semi-hibrid, verde metalizat, spațios, record 2.8 la sută cu câteva trick uri de gen gume pe 18 și condus constant. Povestea e pe goagăl, vedeți voi despre ce-i vorba.
Cotețu’, mishto, simetric, fără unghiuri ciudate, fără beculețe beculoase, fără pretenții de navă spațială, fără modernisme afișate ostentativ, nu-i o mașină care să ia ochii trecătorilor. Dar, sub tabla destul de solidă, ai di tăti.
Lane asist, cruise, blindspot assist, rearview camera, radar pentru pietoni, încălzire și ventilație în scaune (față – spate), care-s o combinație simpatică de piele de animal făcută în eprubetă cu ceva textil, fumurii pe spate, spații de stocare intelijente, trei prize de 12, suporturi de pahare puse logic, spațiu pentru pasageri, scaunul șoferului cu două memorii pentru doi useri, pedalier drăguțel cu ceva inox, covorașe de cauciuc (am doi câini, ăsta e un must) pe o podea fără mochetă ci făcută dintr-un plastic foarte fensi șmensi, fețele de la portiere tapițate cu ceva figuri cusute, dă impresia de lux. Mai e ceva plastic lucios pe lângă clanțele portierelor, ăla e un cacao suprem…da’ când mă enervez, hidrotransfer scrie pe el. Mai știe o chestie pe care n-am văzut-o decât la Scorpio: în marșarier lasă oglinzile în jos, schimbând unghiul de vedere, ca să nu lovești. Treaba asta, plus rearview camera, te asigură că nevastă-ta n-o să vină bocind în casă „puiu, am înfundat bara din spate la mașină!”
Direcția: tot ce compar direcție de mașină, compar cu un etalon. Ăla e Renault 25. Din punctul meu de vedere, R25 e mașina cu direcția cea mai precisă. Kia Niro nu e. Dar, e o mașină de 1.4 tone, cu o direcție superasistată. Asta o face ușor de manevrat, destul de precisă și îi asigură suplețea necesară în oraș. E o mașină de oraș, făcută pentru gagici. A mea, n-a condus în viața ei automată sau o mașină cu gabarit mai mare decât un Logan (și pe ăla o singură dată). Ea a condus un Ibiza de 1.2 toată cariera ei de șofer. E neatentă și conduce prost. Stresată, mașină nouă și deh, 22000 de marafeți.
Mna, după o perioadă de 2 săptămâni, necesară acomodării cu cutia automată și toate trick-urile mașinii, se întreabă cum dracu a putut conduce manuală toată viața. Mașina asta se instalează ușor în deprinderile de șofer ale oricui. Fiindcă poate.
140 de cai. Plus/minus 2-3, atâta e suma celor două motoare. Parametrii tehnici exacți îi găsiți pe net, dacă era vorba să vi-i dau pe ăia, dădeam copy/paste. Eu vorbesc din prisma utilizatorului mulțumit, până acum…
Pe ăștia 140 de cai îi livrează greuț cumva, mașina răspunzând mediocru la accelerație. E mare, nu-i concepută pentru fugă sau depășiri unde ajungi în vârf de depășire la 140 la oră și știi că mai ai o rezervă ca s-o ștergi urgent. Prin urmare, dacă nu ești atent, riști ca ultimul cuvânt pe care-l citești să fie IVECO sau SCANIA, depinzând de TIR ul care vine din față. Nu vrei asta.
Ne lăudăm cu 3.8 la sută. Ne lăudăm. Realitatea e un 4.2 la sută, mixt. Mă rog, nici eu, nici nevasta-mea și nici câinii n-am condus cu automată cam de mult. Nevastă-mea și câinii de fapt n-au condus deloc și eu, de prin 2000. Tre’ să dobândim oleacă de experiență da’ nici consumul nu e mare, zic eu.
Overall, o mașină în banii ei, cu limitele ei, decentă și spațioasă. Bună spre foarte bună în oraș, bună la extern cu mențiunile de rigoare.
Cons: două chestii.
Frâna de mână (aka de picior) desenată de nepotul retardat al femeii de serviciu al firmei de catering care livrează apă la firma de proiectare care a câștigat licitația când Kia a zis „vrem o frână de mână care să fie de picior și să creeze coșmaruri și nervi celor care cumpăra cotețu’!”
Tre’ să ridici stângul cumva ciudat și să apeși ca să blochezi/deblochezi frâna de mână, also known as „parking brake”. Dacă ești femeie și porți fustă, tre să-ți ridici fusta până în gât ca să-ți iasă mișcarea. Mai bine te apleci și apeși cu mâna. Serios.
A doua chestie, legată tot de frână. Din rațiuni care-mi scapă (am găsit asta și pe forumuri) mașina asta frânează ca un cruiser greu. Motocicletele de tip cruiser au toate frâne făcute din rahat. Kia Niro le dă clasă. Pedala se duce în pics și doar după aia simți că se întâmplă chestii. Habar n-am de ce, s-or fi zgârcit la lichid de frână. Jale.
Se rezolvă prin condus preventiv, păstrat distanța și probabil prin reglarea cumva a distanței la care radarul îți dă semnale de obiect în față. Scoate niște bip uri dacă stai prea aproape de ăla din față, așa zice cartea, tre’ să mă mai uit prin setări. În istoria mea de șofer, l-am pupat în portbagaj pe unul, sunt foarte atent de atunci. Da’ rahatul se întâmpla, vorba proverbului.
Altfel…fără greieraș, fără frig sau curenți de aer, fără unghiuri care să dea zgomot, aerodinamic reușită, sistem audio binișor gândit făcut de JBL, android, încărcător wireless, plasticul pute ca cel de Logan, keyless.Ușa portbagajului se deblochează dar nu se ridică, roată de rezervă normală, semnalizare laterală în oglindă ….pachetul e complex, una peste alta, a meritat banii.
Mai vorbim peste 20k pe drumuri românești.
Mențiuni finale: bateria e și ea în garanție odată cu mașina. În cazul de față, vorbesc din prisma utilizatorului care intenționează să țină mașina cca. 10 ani.
Cum franeaza motocicletele de tip cruiser greu ba baiatule ? :D, io
n-am probleme de genul motocicleta
.In alta ordine de idei, eu detin un Kia Ceed 2016, luat de nou de la reprezentanta din Arad, sunt mega multumit, cumva am impresia ca e genul de masina „fair-deal” – cat dai, atata primesti, poate putin mai mult. Pentru noi decisiv a fost pretul + cei 7 ani de garantie integrala care bate absolut orice OEM de pe planeta.
True. Plus 3 ani extragarantie daca vreau, prin ceva program minunat care vizeaza baterie/motor termic/cutie. Am timp sa ma gândesc.
Gaselnita cu 10 ani garantie e cea mai tare inventie a asiaticilor, preturile la revizii sunt ceva mai sus decat la omoloagele europene si au client asigurat timp de 10 ani, foarte foarte destepti aici. S-o folosesti sanatos, daca ar fi avut impartita puterea pe axe (fata clasic, spate electric) sau macar posibilitatea sa alegi modul electric cat mai mult posibil si eventual plug-in chiar era smechera…prin CT s-a umplut de ioniq practic aceeasi masina, trebuie sa fie ceva de capul ei daca atata lume le alege in detrimentul toyota c-hr.
Din păcate 7 ani garanție dar nu la toate ,mai documentativa și nu mai prostiți lumea,menționez că dețin KIA sportage 2014 și știu pe pielea mea cum merge garanția , vrăjeală mare
Este 7 ani garantie din bara in bara cu exceptia: anvelope, baterie si sistem multimedia (acestea au 3 ani garantie).
In rest, vulplea cand nu ajunge la struguri….
Si daca eu am avut 7 ani garantie si 7 ani revizii gratuite cu schimbat ulei, filtre, bujii?
7 ani incluzând bateria. Reviziile nu sunt gratuite. A fost prima revizie de fapt, inclusa n prețul mașinii (mașina fiind deja folosita cam 2000 de kilometri). Atât.
Daca zici ca ai dat cu circa in Canada,ai fi putut vedea ca frina “ de mina”,la toate masinile de acolo,e “ la picior”,exact cum o descrii pe asta….
Mă scuzaț, am avut un Golf automat cu frână de mână la mână și un 220E cu frână de mână la mână și deblocarea la picior. Pedala era mult mai jos decât caricatura asta. E SUS.
Mențiune: „am impresia ca se poate regla” a fost ce am auzit de la nenea dilăr. O să văd săptămâna viitoare pe ce se bazează când zice asta.
Eu stiu ca la Mercedes e invers.. frana de mana la picior pe pedala, si deblocarea la mana, dintr-un maner care e bord in partea stanga jos.
cum ma sa dai 22 000 pe o Kia? cat castigati frate de aruncati bani pe d-astea cu are 7 ani garantie si comenzi pe volan. Si 3 prize…wow
Foarte frumoase pozele cu exteriorul
Poi, sa ți explic, nu c-ar fi treaba ta și probabil de cashu ăsta îl luai pe A6 sau ceva de gen, din 20xx dizal care nu troncane si nu bate. Admit că nu m-am uitat pă autovit și pe mobile.de sau la polonezi. Admit că a mea a stat vreo 5 ani în țara lu’ fluture și 5 ani in belgia și că n-are nici o relație pe acolo. Admit ca vecinul meu nu aduce mașini de la nemți. Multe admit.
Ce n am admis: mașina second. (Experiența cu masina noastra veche – luata de nouă in leasing si care la sfarsit a iesit la 15000 de euro /plus-minus ceva mărunțiș pentru un Seat 1.2 probabil ti ar provoca infarct. In 13 ani am bagat reviziile, o pompa de apa, o bobina de inductie, un racord flexibil esapament, benzina, lichid de parbriz. In 13 ani. Nimic altceva. Am becuri originale pe mașina la farul din dreapta și bielete la fel. Da, dupa 13 ani si 130000 de kilometri pe drumuri românești. Uite de aia mașină nouă) .
N am admis diesel. Ma pish pe panda și ursuleti si paduri amazoniene. Mie mi place benzina. Cum arde, cum miroase, cum raspunde. Nu s vitezoman, am eu un pitic, sa fie benzină. Nevasta-mea la fel.
Garanție. Chiar ma uitam la Vitara. Raspunde destul de bine necesităților mele da’… hop-top au scos 1.6 din producție. Meh, la o masina de talia ei, e scarbos 1.3 ul.
Spațiu.
Dotari.
Consum mic.
Uite de asta Kia vs Tiguan sau ce mai vrei tu la banii ăștia.
E o masina pe care o folosesti 7-10 ani fara probleme majore, cu ceva noroc calci in service doar pentru revizii.
Stiu, cu 10000 iti iei Golful ala full fara piele cu doar 150k kilometri in bord, poate chiar reali, si poate chiar fara probleme ACUM. Dar cum se va comporta masina aia peste 3 ani? Dar peste 5? Cat valoreaza pentru tine timpul petrecut prin service-uri?
@Lucifer: promit să revin pe review dacă îmi iau . Deocamdată, cotețu’ își merită banii.
@Lucifer
În 2008 am dat 16.000 de euro pe un Mitsubishi Colt CZT (1,5 turbo 150CP). In 10 ani, că l-am vândut anul trecut, am schimbat un tampon anti balans.
Spune-mi, te rog, ce mașină să-mi cumpăr acum astfel încât până în 2029 să nu fac nici o reparație. Buget 21.000 de euro.
@Raider
Fa si tu un test drive cu Vitara sau S-Cross, sa vezi ce sprintene sunt cu motorul ala turbo 1.4L si 220Nm.
@finch: am facut cu Vitara benzina 1.6 automat. Preț mai bun, dotări meh, dragutica. A castigat Niro din prisma dotărilor, consumului, spatiului și garanției. Plus păreri pe forumuri legate de tabla lui Vitara.
Fără 1.0 1.3 sau 1.4 la suv, sorry. Nu cred că un motoras de 1.4 poate fi fiabil la greutatea lui Vitara. My 2 cents.
vitara ala mi l-am luat eu. poate o sa scriu un review. e mic la interior, cel putin portbagajul e jenant. la fel m-am gandit si eu, iau 1.6 ca 1.0 ala boosterjet sau cum i-o zice mi se parea de tico iar acum vad ca pe facelift au 1.2, 1.3 si 1.4 parca. masina nu este f mare/grea dar logica mea a zis ca motorul de 1.6 e atat de vechi incat au iesit la suprafata toate bugurile din el pana acum, astea noi.. not so much.
la fel simt si eu la frana dar nemaiconducand automata pana acum am zis ca poate pana la jumatea cursei s-o lupta masina cu mine, eu sa franez ea sa accelereze, o sa ajung la prima revizie in primavara asta si o sa intreb
@Raider
Pai greutatea Vitara e de 1265kg maxim la varianta cu 4×4 si AT, cat o compacta si zici ca un motor de 1.4L nu e fiabil, ca asa vrem noi sa spunem. Ok, am inteles, esti tare, te-a publicat Vali pe blog, review flamboyant, suntem cunoscatori in ale motoarelor si masinilor, am condus prin lume masini. Hai, linisteste-te nitel, trage aer, parerile personale subiective nu au valoare tehnica. Sa conduci sanatos si fara incidente masina pe care ti-ai ales-o si-ti place!
Cat prinde Kia Niro asta? 162km/h? Oau. Atata poate motorul de 105CP, ca de la ala vine energia. Am inteles ca-ti produce benzina in rezervor, dar cam cat consuma la 130km/h cu motorul ala de 105CP? Pe sosele nationale, cu 56km/h viteza medie merg si eu cu 5.2L/100km cu un Suzuki S-Cross AllGrip, fara sa car un sistem hibrid de vreo 60-70kg in plus fata de transmisia integrala (care are si ea 70kg).
Hai sa-ti fac un calcul simplu asupra eficientei si costului pe km. Niro nu e vreo racheta gen Tesla, e similara la dotari cu Suzuki. Daca scoti sistemul electric de pe ea ramane la pret de Suzuki, vreo 19-20 mii euro. Deci tu cam mergi cu 4.2L/100km, iar eu cu vreo 5.2, dar hai sa fiu generos, 5.5l/100km, adica 1.3L/100km in plus. Vorbesc strict de mers in afara localitatii si atent la consum. Apropos, fa si tu un drum fara sa te gandesti la cosum, bagat tare piciorul in pedala, depaseste tot ce merge cu 90km/h, scoate o medie de 75-80km/h pe soselele patriei si vezi cam cat e consumul. E fix cat al unei masini cu motor de 105CP si o greutate de 1430kg.
Cei 3000 euro in plus cat ai dat pe Niro fata de S-Cross (exceptand dobanda la credit si asigurarea ceva mai mare, proportionala cu valoarea asigurata) inseamna 3000*4.75/5.2=2740 litri benzina la pretul de azi, 5.2 lei litrul, pe care i-ai cumparat deja. Asta inseamna 2740/1.3=2107 de sute de km, adica 210700 km, distanta parcursa in care costul total (masina + carburant) se egalizeaza. Hai sa dublam diferenta de consum, la 2.6L/100km, tot ajungem la 100 mii km distanta parcursa in care egalizam costurile. Si n-ai platit pretul de catalog, ala de 25800.
Poti reface calculul pentru mersul in oras, unde poti pune consumul 10l/100km fara sistem hibrid. Aici iesi in avantaj in 50 mii km. Combinat cred ca pe la 75 mii km, plus minus dupa presupunerile de consum.
Cheers!
@finch: Vitara de 1.6 ar fi fost alternativa. Parerea mea e ca 1.4 nu face față, dacă greșesc my bad. Din pacate singurul 1.6 gasit cu titlu de mașină nouă, a fost tot o mașina de showroom uitată intr-un colț.
Acuma, m am simțit mai bine în Kia, nu ma dau mare geniu. Faptul e consumat acum
Hibridele nu sunt mare smecherie, au fost introduse cu speranta sa reduca consumul prin recuperarea energiei de franare in oras, unde jumatate din consum este accelerarea masei si franarea. Pana la urma s-a dovedit ca singurul lucru bun facut de hibride este testarea propulsiei electrice si o statistica relevanta inainte de trecerea la pur electric, pentru ca sistemul hibrid adauga 100-150kg la masa si asa destul de maricica. Masa aia suplimentara reduce catre irelevant eficienta sistemului in majoritatea situatiilor. Honda a incercat, Toyota la fel, meh, nimeni nu reuseste sa mearga cu consumul dat de producator. Decat daca scopul in viata al soferului este sa scoata acel consum.
Un vecin are Toyota Auris hibrid, cu baterie de 7kWh. Scoate 4-6 in oras, foarte bun consumul, dar la drum intins 6.5-7L/100km, sistemul electric are 150kg si e balast. Costul extra al hibridelor nu iese la calcul. La fel cum costul unui sistem fotovoltaic de 3kW pus pe casa inseamna acum, in cazul meu, electricitatea pe 10 ani (~4000 euro), fara baterie de stocare, asta dubleaza costul. Nu e o buna investitie sa recuperezi costul in 10 ani, cand tehnologia poate fi total diferita in timpul asta. Anyways, trebuie sa existe si early adopters, nu?
Sincer, imi place Niro, ca si Hyundai Kona, dar pretul e cam mare la ambele.
Hehe… la Bunesti am dat o m@ie la o traseista de statea la DN.
Fără shtouri, acum vreo câțiva ani eram pe acolo și trăgeam o fibră. Eram rupți, inainte de salariu, vai de curu nostru. Aia, catre noi: „vreți sa facem ceva băieți? ” „nu… ca suntem saraci!” „Da’ o brichetă aveti?”
Mno, am ajuns de i am cerut la aia țigări.
Și serios, i am ramas datori cu un pachet de Rothmans.
Am condus Toyota Camry in Michigan, in 2010, cu frana de mana „de picior”. E mai greu, dar te obisnuiesti. Ce nu mi-a placut a fost ca avea „cursa” lunga, si dadeam cu genunchiul de barbie ca sa pun piciorul pe ea. Daca esti „canadez” ar trebui sa fii deja obisnuit cu astea. Plus ca la voi Kia si Hyundai sunt cam la putere. Sau, na, erau, in era cand am fost eu la Niagara.
Sunt în romania acum. Am fost acolo din 96 până in 99.
Frâna de mână/picior am avut o pe un E220 unde pedala era doar pentru deblocare. Era mult mai jos, la Kia e exact cum zici: aproape mi dau cu genunchiul în gură.
Ce nu pricep eu, e daca ai prins gustul civilizatiei atat de devreme, de ce te-ai mai intors la Romanica. Ai sperat ca va fi mai bine?
Exista o explicatie pentru care masinile in North America(nu neaparat alea din 1996,dar mai noi) au frina “ de mina” la picior.Pur si simplu pt ca aproape 100% sint masini cu transmisie automata,deci n-ai nevoie de spatiul dintre scaune.Care,98% din cazuri a fost inlocuit de o cotiera cu spatiu de depozitare,eventual un rack de pus bauturile.N-o fi asa si la Kia aia de ti-ai luat-o?Poate n-are frina “ de mina” pentru simplul fapt ca nu e loc intre scaune pt o frina “ de mina” ,acolo existind altceva ,facut pentru confort…
@Leo: de prost. Pur si simplu.
Pitici de puber. „Renovez apartamentul” „termopan””gagica””copii””o afacere mica”
Jeez, prost am.fost.
@zoso: io ți-am zis că scot obiectu în natură și fac poze cu curu’ bagat între boscheți … da’ tu nu, că Google.
Lasa domne asa, sa faca si Google un ban ca-i trimite zoso accesari …
Si masina anterioara ce marca si model a fost Raider ? Intreb pentru ca am ramas impresionat de fiabilitate.
păi a zis, seat ibiza. după timing probabil mk3, aia rotunjoară
Ibiza 1.2 12V an 2005. Mașina de concedii, de zi cu zi, de cărat mobilă și de mers la nuntă. Recunosc, ar trebui sa schimb si scaunul șoferului fiindca s a uzat tapițeria pe el în partea cu ușa.
„după o perioadă de 2 săptămâni, necesară acomodării cu cutia automată și toate trick-urile mașinii, se întreabă cum dracu a putut conduce manuală toată viața”
Toți cu automate ne-am pus problema în același mod la un moment dat.
Nu e chirurgie pe creier dar când ai nevastă atehnica, fricoasă, care pune frână cu stangul cautand ambreiajul, „acomodare” are înțelesuri profunde. Conduce prost, acuma a facut saltul de la un gogoșar de 700 de kile manual la un 140 de cai automat si asistat. I a luat un pic să se obișnuiască.
Am mai auzit problema cu frânarea cu stângul, dar mi-e greu să o înțeleg: la o cutie manuală, există reflexul de a apăsa frâna cu piciorul stâng? Pe lângă faptul că e periculos, deoarece forța de apăsare e mare, mi se pare și “nepractic”, în primul rând trebuie să ridici piciorul de pe accelerație.
Frumoasă mașina, să o stăpâniți sănătoși!
@anukoi nu a zis că pune frână cu stângul, ci cu stângul are reflexul de a apăsa ambreiajul. Cred că dacă scria „…care pune frână în timp ce cu stângul caută ambreiajul..” era mai clar.
Din ce scrie aici: “care pune frână cu stangul cautand ambreiajul”, eu asta înțeleg, că pune frână cu stângul. Mi se pare destul de clar.
„cautand cu stangul pedala de ambreiaj apasa cu el din greseala frana”
Nu credeam că mai sunt oameni în 2019 care cumpără mașini fără xenon, sau led. De ce ai face asta?
Pentru că marea majoritate a mașinilor de pe piață se produc fără xenon sau led?
La cele cu LED iarna cand ninge deoarece nu degaja caldura se depune zapada pe faruri.
Are LED de zi.
Am menționat că am cumparat mașina de showroom. Nu e comanda mea, configurata de mine. Oricum n-as fi luat xenoane fiindcă s genul care merge cu farurile reglate pe treapta 1 din 3 și care păstrează distanța. Guess what: fac asta ca sa nu deranjez.
Raider: tehnologia LED nu deranjează, a ajuns la un nivel foarte ok.
Presupun că nu conduci mult noaptea.
Mă uitam zilele trecute la acel accident cu omul întins pe stradă. Nu vreau să fac pe eroul, dar cu lumini mult mai ok cred că se putea evita.
Consider că dacă ai avut xenon la o mașină anterioară, nu ai putea să te întorci la o mașină cu faruri clasice.
@Gany, nu fac comparatii cu LED sau Xenon, dar la fel cum sunt faruri LED mai bune si faruri LED mai proaste (dap, sunt si d-alea, doar nu credeti ca daca scrie ca ai faruri cu LED pe masina, gata, vezi ca ziua), asa sunt si faruri cu halogen mai bune sau mai proaste. Eu am un Sportage 2017, cu halogen. Am schimbat becurile originale (care erau decentele) cu Osram Night Breaker. Nu lumineaza ca niste LED-uri bune, dar lumineaza foarte bine pentru niste faruri cu halogen. Nu am probleme deloc noaptea. As fi vrut niste LED-uri de Mercedes :), dar asta e. Ce imi lipseste mai mult e un spalator, asta as fi vrut poate mai mult decat farul in sine. Ford ofera spalatoare de faluri si pe halogen, de exemplu.
Referitor la accidentul respectiv, nu stiu ce masina conducea omul, ce faruri avea, dar te asigur ca nu erau deloc niste halogenuri bune. Parca erau niste lampase de miner.
Zet: am avut și eu faruri cu halogen la fosta mașină, dacă nu mă înșel aveam numai becuri Philips Nightvision sau x-tremeVision, crede-mă, nu se compară cu xenon sau led, chiar și cu cel mai prost led de pe piață.
Dacă aș avea un buget limitat iar mașina ar fi pe comandă, aceasta ar fi prima opțiune.
Dacă aș găsi-o ca proprietarul, nu aș cumpăra-o fără această opțiune.
Referitor la marca kia, cred că este best buy în momentul de față.
Night Breaker e peste orice de la Philips.
Dar nu asta e ideea, ideea e ca nu vrei cel mai prost LED de pe piata, crede-ma. Mai bine cel mai bun halogen, reglat cum trebuie, decat un LED prost.
Mai multe fineturi gasesti aici: https://www.bulbfacts.com/
Mi-am promis ca in viata vietii mele nu mai cumpar coreene. Experienta neplacuta la sora vitrega, cu aia multi ani garantie.
22000 de E pe nevasta, scump…
Dar nah… trebuie sa aratam ca am progresat in societate..
Desi mor de curiozitate, nu intreb ce s-a intamplat. Asa, de-a dracului
22.000 pentru nevastă și doi câini. Nu ma deranjează să cedez nevasta da’ să știi că ea plătește creditul (e pe numele ei fiindcă e bugetăreasă medic și are salariul mai mare ca al meu – dacă mă duceam eu la bancă apaream în presă că e un glumeț care face bancherii să râdă) . Nu i vorba de statut, e vorba de necesitate.
Ii ridicam omului o statuie ca face reclama la o coreana? Dupa ce timp de 2 luni ne-a ametit cu diverse test drive, hop cu 5000 e cumpara una pt. nevasta. Intreb.. e suma luata de la cei cu joburile.. sau numai cu dealerul de masini? Transparenta pana la capat…
Si inca ceva presa tip anii 90 dau 20 s-a cam terminat. Eu am iesit de pe acest blog din 2 motive:
1. Faci reclama mascata la greu… eu catre 40 nu o mai pup.
2. Sute de IT, care gandesc fara sa stie, la fel ca si catelul, la dresaj. ( sunt destul de it sa consider ca ambele sisteme comunist si capitalist ezploateaza omul, fara nicio remuscare).
As putea sa adaug si latura 3… ceva de pe langa Zalau, cu neam de Vulpe care iti va da inca 5000 (prostitutie), pt propaganda? Sa vedem .. (nenea nu sunt din aia cu dancila sau de poanta), dar m-am cam saturat de aia care se vand pt un os..
Ah..si inca o chestie… scriu de pe telefon.. rapid.. nu am nicio posibilitate de a corecta. Imi iese uneori ca un agramat…
Sanatate.
@avu rog să ma scuzi, următoarea va fi Dacie, ca să susțin economia românească.
Garantia aia de 7 ani e standard sau din aia 4+3 ani ?
Garantia e din bara in bara, adica motor+cutie+electronica sau doar la caroserie ?
Vitara cata garantie avea ?
Cutie automata, motor de 1.6 140cp, 7 ani garantie pentru 22k mi se pare best buy.
@Radu : garantie completa , inclusiv sistemul audio. In UK, la 70k mile mi s-a ars o boxa pe Kia Optima. Garantie.
Cost boxa : 320£
Vitara era la 3 ani garantie suzuki și 3 extra prin ceva „extra garant” (au ceva pachet). Kia are 7 din bara în bară plus 3 cu ceva pachet pe care pot sa-l achiziționez separat pentru CV, motor termic si baterie.
Motor de 105 cai PLUS 35 motor electric, aia înseamnă 140! In sport mode cumulează cumva. E destul. Nu e fiară, dar e destul.
Mi e foarte greu sa cred spre imposibil ca are ventilatie in bancheta spate (optiune pe care mercedes sau audi nu o ofera la E respectiv A6- masini de 50k€+). O poza sa confirmi cele spuse ai?
O sa ti fac azi daca vrei… dar nu e ceva de spart norma, aspectul il găsești si in review urile de pe youtube la cavaleria ro, cu dotări asemănătoare. Eu n am memorie la scaun, trapa, perimetrala la viteza mica, xenoane și cam atat. Restul e la fel.
Are doar incalzire in bancheta.
Tru’. Am ventilație doar pe față.
Foarte greu de citit stilul acesta de scriere, just my 2 cents. E obositor si iritant.
Pana la urma, ce motor e acesta, ce inseamna semi-hibrid? Stiu, am google, dar daca tot am citit aici direct de la propietar, sa ma lamuresc tot aici…
Aka nu e plug-in. Hibrizii sunt de două feluri, aka cel clasic ca al meu (e jumi-juma) si cel pur (aka îl bagi in priza).
Nu exista semi-hibrid… e o inventie a proprietarului
Hybrid plugin inseamna ca se poate pune in priza sa se incarce bateria, de obicei aceste masini au bateria mai mare si au autonomie mai mare pe baterie.
Iar sistemele hybride au foarte multe implementari, aproape orce concern auto mare are sistemul propriu. Deci nu prea poti imparti pe categorii tipul de hibrid.
Haios review 😜 Să o stăpâniți sănătoși!
Mici inexactități:
1) recordul ăla de 2.8 e de fapt 2.9 sau 3.07, depinde de sursă. La începuturi scrijeleau pe ea în .ro 3,9 mixt. Am scos 4,1 la singurul drum de Bv ce l-a făcut mașina. În rest am mers doar în București – consumul făcut bătrânește de la aceeași pompă până sare pistolul – între 5,1 și 6,3.
2) curenții de aer – trece automat pe dezaburire parbriz chiar dacă setezi altceva când e mașina „rece”.
Plusuri
Impozit 7 lei și revizia de 10 mii 611 lei.
Am mașina din decembrie 2016, varianta full – cu pele🤪, scaune față-spate încălzite și față ventilate.
E o mașină de ținut 7 ani. Cât un Subaru 😜
Mdea…dezaburirea ma chinuie și pe mine.
Mai sus mi a zis cineva ca n am ventilație n spate….tre sa ma uit. Am pus huse pentru caini inclusiv la portieră, le dau jos azi sa fac poze la butoane. Io am impresia ca ventilate si alea din spate, scrie de fapt pe hartia cu dotari: „conducte ventilație spate”. Hm, să n am?
In plus, se mai vad urmele de la stickere pe a mea (cand am luat o le avea lipite de fapt), cica 3.8.
Ieri am facut litrajul pe 240 de kilometri a facut 8 la sută. Mașina goală, mers 70-90 (m am jucat cu cruise si lane assist) pe ruta bistrita – cluj – bistrița.
Ai ventilatie sub scaune, practic niste conducte prin care iese aer cald/rece sa faca clima si in spate nu in bancheta!
Ce ziceam mai sus… prostitutie… facem reclama… :))
@avu, mi am cerut scuze anterior. Dacia îi mai bună, promit să cumpăr una ca sa nu mai fi deranjat.
Chiar am un Logan 1.5 Dci în parcare, cu acordul lui zoso, fac review la ăla. Sau, la ce vrei? Uite, pot la Focus, la Seat Ibiza mk3, la un Hyundai cx3… sau la un twingo de ăla vechi. Serios, am acces la masinile astea, zi yuby, cu care să mă prostituez.
captivant baietasu asta cu review-ul lui. Pe la jumatea lui, mi-am oprit si filmul
Masina e interesanta, misto, dar scumpa. Pana la urma Vitara aia la 17000 era cu 5 mii de euro mai ieftinache decat spui ca ai dat.
Ma holbez si eu la SCross, ca Vitara nu prea imi place.
Acum:
– Cu dotarile pe care le enumeri ca le ai la un Confort, cei 25600 se duc periculos spre 29800, ti-au facut reducere aproape 9000 de coco asa, ca esti baiat frumos, ai luat o masina de showroom cu niste km putini si ai mers cu o oferta de saraci de Vitara sub brat? La cum merge biznisul acum la Kia si Hyundai, cand intrebi de reduceri, zici ca sunt cei de la Skoda Eu cand am intrebat pentru un Sportage tot asa spre 30000, au zambit, au zis ca scad culoarea, doua revizii si rotile de iarna sunt cado’. I-am lasat zambind.
– Iar dobanda la ING e 8%, (DAE 9%), asa ca mi se pare ca pe langa mistourile dragutele, bagi un pic in ele.
Vitara aia e 14.500 euro + rabla, 4×2 cutie automata, 1.6, daca mergi pe echiparea medie (au trei echipari). Mai exact – multimedia cu AA sau Apple Car Play, asta majoritatea producatorilor o ignora, zici ca are raie, apoi ai scaune incalzite (fata), tempomat, camera spate, geamuri negre spate, climatronic, start/stop, padele la volan si cam atat. Eu zic ca e ok. Si sa nu va aud cu Duster, ca oricum o dai e o bitigla cu trei stele euroncap. Asiaticele cam iau cinci, fara probleme. Nu as da banu’ neaparat pe asta, dar e un plus.
Niro este mai joasa decat Vitara, iar daca ai un pic de burta, Vitara e castigatoare. Iesi, intrii mult mai usor in ea si stai mai bine la volan. Daca mai ai si un oras unde nu mai poti parca decat pe bordura, aia e.
Niro este un pic mai bine finisata (comenzile alea de clima de A6 fac toti banii :D).
Vitara pinde 180 fara prea mari dureri de cap. Nimeni nu merge neaparat cu atat cu Vitara, dar asa ca idee. Apoi la 3000 rpm la cutie automata, ai 155 kmh. Pentru un benzinar este de vis. Consumul real la Vitara, intr-un oras ca Timisoara, este de 8,2 – 8,6. Exterior la 140 tempomat pe autostrada, scade la 6,5 -7.
Restul e folclor.
Sorine, nu eu ci autorul, in postul initial spunea ca stie o Vitara cu de toate la 17000, asa ca cearta-l pe el. Era tot masina de showroom putin rulata, ca si ceea ce a luat pana la urma.
@Andrei: calculu` e asa (stau cu actele n fata) si am urmatoarele vesti proaste pentru tine:
26.056 pret cu TVA. Pret de lista mai exact la masina din showroom. Asta inseamna 25264 pret cu tva + 89 euro vopsea deep cerulean tva inclus. De ce pwla apare vopseaua separat habar n am, nu cumpar masini zilnic.
21230 (ma scuzi boss, am gresit cu aproape 800 de euro in minus fiindca is io mai tolomac + 200 euro 4 gume de iarna hankook. Deci am cumparat obectu` pe factura cu 21330 de euro TVA inclus. Rotunjesc la 22 de miute fiindca asa ma simt io bine. Evident, mai am in spate si doua bare transversale de 180 de euro plus comanda data la o cutie de 400 si ceva de litri. Mmmm, vreo 600 de euro.
Asta ma duce la 22 de mii si ceva, serios nu mai calculez toate tampeniile. Cutia nu e vopsita la culoarea masinii si eu o vreau vopsita. Mai pune si huse speciale pentru caini (luate separat …mmm vreo 90 de euro) cu laterale de portiera pentru bancheta spate si un grilaj special tot pentru caini, prindere pe tetiere, de 280 de lei. Plus husa speciala intre scaune ca sa nu intre cainii pe sub grilaj sau sa mi zgarie cotiera cu labele (da boss, 32 de lei, ii calculez si pe aia ca sa iasa suma) Plus o folie speciala pe bara din spate, 18 de euro, ca sa nu zgarie nevasta mea plasticul cand isi pune bagajele n masina. Boss, iti zic eu: 22.000 si ceva maruntis, da?
Aia cu creditu
e mormantala. Nu stiu daca lucrezi in bancare da
esti oleaca in urma cu ofertele.Dobanda ta minunata de 8% mi o da probabil transilvania. (deci eu fac icter cand aud de asta) Am avut oferta cu 7 (SAPTE) la suta la Unicredit si tu mi zici mie ca ING imi da cu 8? Nu sef, nu mi da cu 8. Imi da cu fix 6.7 la suta, credit in lei, rata fixa, pe 5 ani. Si am luat 25000 de euro, vrei sa ti zic ce am facut si cu restul?
Iti multumesc prin prezenta ca stii ce am eu in casa. Da
ti multumesc, nu stii bine. Cum am ajuns la dobanda minunata, e treaba mea. E perfect realizabil cand ai istoric, cand ai un salariu si important: cand te cunoaste lumea fiindca locuiesti intr un oras mic si bancile uneori se bat pe clienti. Nu s ceva baron local, lucrez pe bani, lucrez corect si nevasta mea la fel. Asa ca, uite scoringu
, uite conditiile, uite oamenii si uite banii. Uite masina.Negocierea la dealer? Is foarte simpatic (not) si am o mutra de bitang sinistru, crescut intre blocurile din Manastur. Chiar nu s genul pe care l ar fwte barbatii. Asa ca prefer sa cred c am fost idiotul potrivit la momentul potrivit. Pot sa ti zic si faptul ca am fost sambata la dealer si ala a venit de acasa ca sa mi vada mie hoitul?
Sunt de a dreptu
genial, sunt un mircea badea al masinilor! M a vazut ala si s a cacat pe el de frica? :)
sa mint ca sa…ce? Nu ti fa griji, atata a fost masina.Sigur, am tot interesu
Btw, mi am trimis un prieten din Ciolpani la cel mai apropiat dealer Kia. Omul negociaza prin natura lui, aduce motociclete din canada, e in bransa, tipul e bun. M a servit, ma interesa cat iese un Niro la Bucuresti. N a facut scor sub 26000 pe aceeasi configuratie. In concluzie, ori is eu bun la negociere, ori dealerul voia sa scape de masina. Asta i tot trickul.
P.S. mai cauta cauza pentru care ING nu ti da dobanda mai mica
Andrei, pardon, nu certam sau nu vroiam sa cert pe nimeni. Am luat aceleasi masini in calcul, cand a fost sa fac schimbarea, am mers pe Vitara si vroiam sa zic real cum sta treaba. Vorba aia, nu am actiuni nici la Suzuki si nici nu imi dau salariul Kia. Sunt branduri decente, Kia mi s-a parut o clasa mai sus.
Am preferat Vitara datorita pretului si cam avea tot ce vroiam. Apoi nu am vrut sa trec de pragul psihologic de 250 euro/luna, doar pentru luxul de a-mi misca curul in masina. Mai exact, 15000 euro in 5 ani inseamna 250 euro luna, doar ca sa ai masina, fara restul cheltuielilor. Stiu ca dupa aia o vand si mai scot ceva si bla bla, dar pana atunci, realitatea e ca trebuie sa dau din buzunar suma aia lunar, doar ca o am. De SH nu poate fi vorba, numai un idiot si-ar lua germana cu doar 200.000 km – samsar edition. RAIDER a facut alegerea corecta, zic eu. Incercam sa fac lumina in cifrele de consum si argumente pro, pentru cei care citesc acest blog si vor informatii corecte. Cu alte cuvinte – Vitara are pro – garda la sol, 120 CP si pretul. Niro o vad o clasa mai sus, mai ales pentru oameni de sub 100kg, pentru mine (120 kg) e un chin intratul in ea. Consumul mi se pare foarte bun, calitatea materialelor mai buna la interior.
Raidere, nu ma lua cu boss, te rog eu.
Punctual eu m-am legat de pretul masinii (ala de lista) afisat pe site, care intr-adevar e 25264 plus culoarea. Dar i-am pus scaune incalzite,/ventilate, jante de 18 si ce mai ziceai tu ca are si a sarit la 29 si ceva. Iar la negociere am avut experienta fix a prietenului tau cu motocicletele, mi-au zis sa mi-o sug singur, ca ei nu fac reduceri, ca nu au de ce.
Asta e, sunt din ce in ce mai aproape de un S-Cross, pen’ca vreau si io masina noua, dupa ce dau Passatul, nu ca nu e ok, dar a sarit de 225k km si o sa inceapa sa ceara bani.
Cu dobanda hai ca m-ai facut curios, maine ma duc la ING sa o intreb pe tanti aia ce parere are daca ma car cu salariile la altii, si eu si nevasta, doar asa… Ca desi nu-s bani nici multi nici putini ce intra in conturi (tot un doftor in familie si puturosul de je) eu nu primesc reduceri si alti clienti care nu sunt gold primesc, dobanda aia e ok. Mai avem pana ajungem la dobanzile de Germania, dar asta e…
Cu Transilvania glumesti, dobanda e aproape 10, asta cu salariul la ei, asa mi-au spus. Spre zona dobanzii tale scade doar daca pun casa gaj, ceea ce nu fac ca nu sunt tampit.
Probabil ai avut si noroc, s-au aliniat astrele, nu stiu ce sa zic. Felicitari de achizitie. Nu sunt mare fan SUV / garda mare / 4×4, dar Suzuki mi se pare ca ofera ceva la pret corect.
@Alin: pe ipotecar dobânda nu scădea. Creștea suma. Pragul nostru maxim a fost la 25.000 fără ipotecar.
Da, una din manevre a fost migrarea salariului din BT la ING ca sa și poată trage rata direct. A doua, a fost refinanțare și inchidere linie de credit BT.
Case closed.
Asa s franele pe kia, cel putin la ceed si sorento, ce am condus; imi place kia dar n-as da banii pe niro, cel putin la 28 de mii cit spui, n am vazut o niciodata si o urmaresc de cind a aparut. Poate plug in hybrid
Este și PHEV pe piață, din ce am vazut pe forumuri, povești cu încărcarea și rapoartele pe care le da computerul referitor la baterie. Dacă nu era reducerea substanțială, n o luam nici eu. Așa … tre sa recunosc, deocamdată merită la ce facem noi cu ea.
6.7% dobânda in Romania? Acum doua săptămâni am făcut un credit de nevoi personale (că sa îmi cumpăr mașină) și banca mi-a dar cu 0.8%. Menționez că locuiesc in Franța.
Am dat pretul cu tot cu finanțarea mea din cauza faptului ca am platit un leasing la un Seat Ibiza 1.2 cu rezidual si tot a fost 15.000 (ma rog, in 2010 s a terminat leasingul) . Asa că, mi s a parut un amanunt de știut.
@kllaus: ce bancă, ce sumă și durată? Eu am făcut o simulare recent pentru credit auto și am avut 4,05%. suma de 20.000, 60 rate.
40k 48rate. La acești bani am adăugat și ceva aport personal deoarece mașină e mai scumpă. Banca m-a întrebat ce vreau sa fac cu banii dar fără alte detalii. E posibil sa am o dobândă așa mica pentru că sunt și client Pro ( société générale) si probabil a fost că un fel de „bonusare” deși creditul este persoanal și nu pe cont pro.
Pentru orice marca de masina? Nu sunt in Franta, dar poate banca are o intelegere cu firma producatoare si in cazul asta dobanda e subventionata. In Canada, Hyundai ofera 0% pentru unele modele. Mai pana de curand o gramada de producatori ofereau 0%. Spilul era ca daca o plateai cu banii jos aveai un discount.
Radio Erevan
I: Ce face romanul cand isi ia masina noua?
R: Merge cu ea la tara.
Nu inteleg ce ai vrut sa zici.
N-am priceput nimic.
PS. Raider, ai cumva si un Yamaha Raider ? :-).
@Budur Nicolae, eu spun sa te mai documentezi tu privind garantia, este pe absolut orice piesa din masina atata timp cat s-a stricat / nu e conforma. Daca tu de exemplu mergi cu viteza a2-a pe autostrada si reusesti sa spargi cutia – aia nu va fi acoperita de garantie. Si te rog frumos sa nu vii cu faze „de unde stie ca am mers cu a2-a boss si am spart cutia”.
Iar costurile de mentenanta in reprezentanta nu depasesc 700 de RON cu toate manoperele din lume. Ultima revizie a fost ulei + filtre + schimbat antigel, 570 RON cu factura.
De exemplu, pe CEED-ul familiei, la 8.4K KM s-au ovalizat discurile – motivul a fost placutele de frana au fost prea dure si au inceput sa consume discul neuniform. S-a facut plangere la Kia cu problema, s-a intentat la Bucuresti si in 2 saptamani s-au schimbat discurile + placutele pe toate 4 rotile.
Repet, e doar o parere personala – what you pay is what you get. Cand am facut achizitia masinii am fost mai pe la toti dealerii, le-am spus bugetul si multi erau „…meh” – sa nu mai zic, acu 3 ani de zile pe Opel Astra hatchback cereau 50 de EUR in plus pentru stergatorul de haion si ~9-13 EUR daca imi amintesc corect pentru sigla pe spate pe care parca scria „EcoFlex” sau ceva de genul – WTF ?!
Am ceva care frânează mai prost ca Raiderul de la yamaha. Un Intruder 1500 LC si un Drifter tot e 1500. Ambele cu cate un disc la fiecare roată.
Un review cinstit din care reiese că 22k este prețul corect pentru ce ai luat. Poate chiar prea bun prețul.
Aș adăuga că nu are chiar 140 de cai, că puterile celor două motoare nu se adună, dar cum ai menționat că nu ești omul care să caute puterea la o mașină, nici nu contează acest detaliu.
Drumuri bune, cum se zice pe aici.
Putem să-l dam pe fluture la schimb cu guest author ăsta?
Haha. Merci, ești foarte amabil.
hai să ne calmăm pe tema asta.
Ok, ne calmam, dar cand ne scapi de Fluture ?
Subscriu. Fara fluturi ca e inca iarna afara
Eu, unul, nu aș da textele articulate lui Fluture, oricât de mult ar fi ele în dezacord cu ideile mele, pe această încercare scremută a unui adult de a scrie pe placul puștimii.
Parc-ar fi taică-meu încercând să fie cool și hip.
@Al_core – in apararea lui RAIDER, as spune ca subiectul abordat de el si publicul caruia se adreseaza nu au neaparat nevoie de o forma anume de redactare.
Pe de alta parte, si off-topic in acelasi timp, sunt intrigat: asa de in dezacord esti cu ideile mele?:-) Cu toate?
Am un mod mai licențios de a fi și de a mă exprima.
Ai greșit într-o singură privință: nu m-am scremut deloc.
Dacă vii cu placa cu desuetitudine/halal exemplu/întârziat sau altă dumă de genul, te rog să fii original. Le-am auzit pe toate până acum.
Later edit: recall nr 18V257000 (ceva releu la sistemul hibrid). Piața americană l a avut prin 2018, la noi a ajuns doar în 2020.
Surpriză; mi ai schimbat releul și am ajuns acasă cu mașina de schimb de la service fiindcă minunatul Niro n a mai vrut să pornească. Ura!