Opel Crossland X/Citroen C3 Cross testdrive

Când a apărut Crossland X în oferta Opel m-am întrebat care este locul lui, fiindcă ei aveau Moka, un Crossover OK și cele două modele păreau a se canibaliza unul pe altul mai ales că aveau aceeași gamă de prețuri. Se pare că acesta este gândit în locul Meriva, un fel de Meriva Stepway  De când au fost luați de PSA, Crossland X/C3 AirCross/2008 au cam aceleași motoare. În cadrul PSA, Opel a rămas marca low cost, având cele mai mici prețuri. Spre comparație, într-o variantă de echipare medie care include cutie automată, tabletă cu navigație, AC automat, cameră marșarier Crossland este la 17.100, C3  Cross 20.000. E drept, de la firme diferite. Discountul mediu 2.500 din prețul de listă, cam 12% din ce am văzut. 2008 nu am mai testat, fiind în afara bugetului alocat.

Mai jos, acolo unde nu se specifică altceva, este valabil pentru ambele mașini.

Generalități

Fiind vorba de același motor, 1.2l, 110 CP, 205 cuplul, trei cilindri, cutie automată cu dublu ambreiaj, greutăți similare, mașinile au comportament dinamic similar. Accelerează decent, schimbă OK, nu te fac de râs într-o depășire. Spațiu interior superior altor mașini din clasă (Captur, Juke, pe care le știu eu mai bine). Portbagaj mare – 400l Opel, 410l Citroen, peste o compactă medie hatchback. La Opel există și opțiunea să ai 2 „etaje” care poate fi utilă. Legat de aceasta, Opel este mult mai configurabil. În spate este mai confortabil la Opel. Ambele vin cu cotieră doar pentru șofer. Vizibilitate medie la ambele. Sunt probleme la vizibilitatea laterală.

Crossland X este o mașină cinstită. Acceptabilă la exterior, decentă la interior. Se pare că cei de la Opel au renunțat la sistemul lor cu multe butoane, acum sunt „normale”. Materiale în zona superioară a clasei din care face parte. Poziția la condus este ok.

C3 AirCross este o mașină neterminată. Au folosit toată inspirația la exterior și nu le-a rămas nimic pentru interior. La exterior arată bine. La interior, mult negru, plastice cam urâte. Poziția la condus inconfortabilă – au fereastra la șofer cam sus și nu prea poți sprijini mâna cum trebuie. Cotiera este și ea cam sus. Toate comenzile sunt pe tabletă, nu prea ai alte butoane.

The good

Spațiul interior este mai bun decât la alte mașini din segment. Motorul este OK raportat la mașină, este suficient pentru dimensiunile ei.

Crossland X este mai bine antifonat, are materiale de o calitate mai bună și interiorul este mai bine gândit. Prețul este inferior raportat la clasă – cam 1000€ sub Juke, 1500€ sub Captur. Portbagaj mare. Posibilități de configurare mai bune.

The bad

Vizibilitatea laterală, proastă la ambele. C3 AirCross este mai prost antifonat, se simte bine zgomotul în mașină. Interiorul discutabil la C3 AirCross. Designul exterior la Crossland, care este cam ca un dulap. Dacă însă te gândești că este pornit dintr-un MPV, nu ca un mini SUV nu e cu totul deplasat.

The ugly

Interiorul la C3 AirCross. La Crossland X nu este nimic pe care l-aș vedea ca un deal-breaker. Ar putea fi garanția de 2 ani (4 la Citroen, 3 la Renault/Nissan). Mai poate fi durata de livrare, dacă vrei alte combinații decât a gândit un dealer Opel că ar vrea clienții lui – 6 luni. În teorie. În practică, am înțeles că dacă este o mașină pe flux în configurația de bază dorită, se pot adăuga la ea opționalele dorite. NU știu dacă este real sau îmbrobodire de agent de vânzări care să te facă să semnezi ACUM contractul.

Concluzie

Crossland X mi se pare cea mai bună opțiune în segmentul acesta pe baza raportului preț/dotări. C3 AirCross (dar și 2008) mi se par mașini mult prea scumpe pentru ceea ce oferă și ce variante există pe piață. Probabil se adresează exclusiv fanilor mărcii.

În caz că interesează pe cineva, tot Juke am cumpărat :D

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

16 comentarii

  1. Am umblat prin vara cu un coleg dupa un crossover. Am fost la Opel, Renault, Kia, Mazda.

    De la Opel am plecat cel mai rapid. Crossland X ne-a placut cel mai putin. E o masina de 17.000 de euro care arata ca o duba inauntru. Opel in general mi s-au parut prea scumpe pentru cat de banale sunt.

    A ramas intre Sportage si Cx-3. Pana la urma s-a oprit la Mazda Cx3 pentru ca Kia era cu asteptat. E mai mica la interior dar arata si se simte a masina.

    00
    • Sportage e mai mare decat CX-3, alta clasa, alta mancare de peste. CX-3 e undeva cu Niro/Stonic, iar Sportage e cu CX-5, Grandland X etc. Pe scurt, ati fost la cumparaturi dar nu prea stiati ce vreti.

      PS: Sportage e mai masina decat CX-3. E mai masina si decat CX-5.

      00
    • Mazda sunt sinceri cu CX3 au zis ca e spațiul interior de la Mazda2 nu e Mazda3 pe steroizi

      00
    • …despre Mokka nimic???….avea discount mare asta primăvară

      00
  2. Nu am vazut la interior, dar la exterior, Crossland chiar mi se pare o masina ce arata foarte bine.

    00
  3. M-ai pacalit cu poza aia cu vikingii, am facut click fara sa citesc crezand ca incepe si la tine „E week-end”-ul de la cetin…

    00
  4. am CrosslandX de 7 luni – 16 mii euro, Diesel 1.6 versiunea Enjoy cu cateva chestii in plus . Am luat ce avea dealer-ul pe stoc, nu am configurat eu.
    Antifonata, nu sunt de acord cu tine, nu e deloc bine antifonata . Apple Car play e o chestie tare misto, merge Waze in display-ul din bord, citeste Siri mail-uri si mesaje , chestie care poate fi utila, dar nu necesara . La 16 mii , mi se pare foarte ok, motor bun, interior destul de spatios, portbagaj suficient. Pt o familie cu un copil, e o masina ok .

    00
    • Legat de antifonare, poate nu realizezi că un motor diesel este mai zgomotos decât unul pe benzină, iar în articol se compară două mașini diferite cu același motor…

      00
    • crede-ma, stiu foarte bine ce spun. Am si Astra Sedan 1,6 Diesel Enjoy , deci acelasi motor, fabricatie 2016 . Dar Astra e bine antifonata, Crossland nu prea . Asadar, cum iti place tie – 2 masini diferite, cu acelasi motor, Diesel . Si am condus masina pe benzina 7-8 ani zilnic, deci stiu ce vorbesc.

      00
  5. Ce ziceti despre Suzuki Vitara sau SX4 S-Cross vs Opel Crossland X?

    00
    • Sunt trei mașini complet diferite.
      Vitara are interior nașpa, plastice foarte ieftine. Dacă nu ții neapărat să iei un 4×4 ieftin, care nici nu este cine știe ce, uită-l.
      S-Cross este ceva mai consistent, are materiale ceva mai decente. Dar este mai mare decât celelalte două, mai degrabă este în categoria Sportage/Qashqai/Grandland X etc. În comparație cu acestea, însă este ruda de la țară.

      00
  6. Unul n-ar zice ca motorul ala de 1.2 e ultra mega super subdimensionat. Si nu sariti ca ecoboost a fost motorul anului, va rog… O sa vedem Expedition cu 1.0 ecoboost

    00
    • patrol sau landcruise cu 0.9TCE :D

    • Intreb si eu ca absolventul de litere ce sunt: un motor cu trei cilindri nu are automat diametrul cilindrilor mai mare decat unul cu patru cilindri? Iar un cilindru mai mare (si eventual mai greu) nu inseamna cuplu mai mare?

      00
  7. What about Mitsu Asx ? Unde locuiesc eu era pe la 16.400 destul de bine configurat, motor benzina 1.6 l, 120 CP , spațios si f arătos. Opel Nu mi-a plăcut, cx3 prea mic, restul cu motoare lor de bricheta nu merita luate in considerare .

    00
  8. Paralel cu subiectul- Jimny 2018 pareri/review?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Top articole

7 zile