Un reportaj despre motorul Ecoboost de la Ford

De la BBC, de acum câteva zile. Presa auto românească, care traduce/fură prompt orice e de interes de pe site-urile internaționale, nu a găsit clipul, pentru că nu mai pupi invitație la lansările din Europa dacă zici ceva de rău de Ecoboost. Nici presa centrală nu a fost interesată de subiect.

Dar nu vă faceți griji, continuați să cumpărați motoare mici, sunt bune, sunt fiabile, sunt Motorul Anului.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

129 comentarii

  1. cât de tare

    00
    • Of course. Pentru ca BBC nu traieste din reclama, ci din taxele britanicilor si din inchirierea de proprietati -pentru ca da, BBC are o gasca de proprietati (la mine-n sat, au inclusiv o parcare inchiriata cu ora). In UK, BBC nu difuzeaza nici o reclama by default. Daca vine cineva si-mi zice „da’ am dat eu pe BBC, ca e pe RDS/UPC etc.”, las si precizarea ca doar retransmisiile in alte tari au. Dar per total, are un buget de vreo 4 miliarde lire anual. Chestie care le permite sa fie unbiased si sa faca astfel de review-uri fara sa le pese ca nu mai vine Ford sa cumpere reclama pe posturi.

    • @Alex Mihaileanu, deci practic asa face BBC-ul de isi permite sa nu fie curva. Concluzia de-aici e ca presa care nu e de stat automat are si scuza ? :)

      00
    • Concluzia trebuia sa fie: de asta ai nevoie de o televiziune de stat puternica si independenta ca toti privatii vor merge dupa bugetele de marketing ale companiilor. In loc sa iti pese de privati, prima ingrijorare trebuia sa fie legata de TVR, de ce nu e asa.

      00
    • Si legislatia e diferita. De exemplu, taxa TV (145 lire anual) se imparte dupa nuj’ ce algoritm intre toate televiziunile, dar BBC ia grosul (in jur de 90%). Tehnic vorbind, BBC nu e o televiziune de stat, ci e o corporatie care functioneaza in baza unui royal charter (un soi de decret regal) care-i garanteaza independenta editoriala de intruziunile guvernantilor etc. Ca peste tot, asta nu se aplica 100%, dar BBC ramine, de regula, impartial pe cam tot ce produce. Altfel, taxa TV a fost instituita dupa al doilea razboi mondial ca sa finanteze BBC-ul, sub forma unei licente pe care trebuia s-o plateasca orice familie cu un televizor, si a ramas in forma asta pina azi – desi cred ca, dupa o vreme, i-au zis pe nume, anume taxa. Sistemul e destul de imbirligat, in sensul ca BBC colecteaza banii, dar de fapt ii ia si-i trimite la ministerul culturii care ii vireaza inapoi BBC-ului – ma rog, birocratie britanica. Din punctul asta, da, ai putea spune ca e televiziune de stat, dar in esenta, e ca si cum ai plati un abonament de 75 lei lunar ca sa poti urmari posturile TVR si asculta Radio Romania. Sau, ma rog, o comparatie mai buna ar fi abonamentul separat pe care-l platesti la HBO, doar ca in cazul BBC, iti e bagat cu forta pe git. Diferenta e ca, in UK, BBC-ul are o cota de incredere imensa din partea cetatenilor si toata lumea e fericita sa plateasca taxa. Bine, asta si amenda de 1.000 lire pe care tre’ s-o versi la buget daca te prind aia ca ai TV in casa si nu cotizezi (au un sistem precum alea de citit apometrele cu radio, trec cu o duba pe linga blocuri si casa, intind o antena catre geamuri si daca miroase ceva, iti bat la usa; au cam aceeasi autoritate ca politia, poti sa refuzi sa-i lasi sa intre, dar vin inapoi dupa doua zile cu mandat judecatoresc).

    • Cum se scrie ceva de UK, Londra pe _insert blog_, pac, cum apare Alex Mihaileanu.

      00
    • Pai, am scris destul despre Romania, vreo 14 ani, mi-ajunge. Mai scriem si de UK, ca acu’ descoperim civilizatia :P

    • Vezi ca si in romania a existat taxa radio tv… ca norocul ca a fost scoasa… 10 lei ca sa vad tvr? serios? tvr…

      00
    • UK civilizatie?! …. bah, lasa-te in plm de fumat iarba ca te strang astia de pe jos acusi, antena 3 ar trebui sa ia lectii de limbuit politicienii de la astia de la bbc.

      00
    • Stați liniștit și cu BBC-ul pentru că și cu toate taxele și TV Licence fee au stat capră pentru Brexit neavând nici un invitat pro EU să balanseze discuțiile.

      Totul in interesul echilbrului cum ar zice ei!

      00
    • @Alex Mihaileanu
      BBC sunt asa de „independenti” de imi vine sa vomit cand vad ce ineptii scot. Cat sunt de grijulii cand e vorba de laudat agenda guvernamentala ( o fi ei royal charter dar tot guvernul numeste directorii si implicit politica redactionala) si cat sunt de partinici cand e vorba de „inamicii” stabiliti de guvern. Rusia si China sunt de vina pentru tot raul din lume, iar Europa de Est apare doar cand e ceva nasol de povestit. Asa ca las-o mai moale cu ridicatu in slavi al BBC.

      01
  2. Multi nu inteleg ca un măgar nu poate trage cit un cal si fara sa transpire si fara sa manince mult.

    00
  3. da da…sigur o sa am incredere in ce zice o femeie, si britanica , despre probleme ale masinii . As vrea sa vad un istoric al intretinerii. Am cumparat o masina de la o femeie unic proprietar…ulei pana la varful jojei, absolut nici un istoric, naiba stie cand si daca au fost schimbat lichidul de racire, distributie, etc, masina era destul de terminata si avea si garnitura de la chiuloasa fisurata. In mintea britanicilor…daca merge de ce sa-i schimb uleiul ?

    Cat despre Ford se stie ca au probleme cu masini care iau foc, garnituri de chiuloasa care crapa, cutie automata dublu ambreiaj..pica ambreiajele la 10k km. Nu are treaba ca motorul mic, sunt inginerite prost, materiale proaste. Renault are motor de 0.9 Tce si nu aud sa fi crapat, sa aiba probleme.

    00
    • Renault are motorul 1.2 TCe care daca nu ma insel nu se mai produce – probleme cu consumul de ulei.

      00
    • Logic ca nu de la capacitatea cilindrica se intampla sa crape motorul!
      Un pic de context: motoarele mai mari obtin o compresie mai mare in camera de ardere, deoarece volumul de gaz comprimat este mai mare. In cazul motoarelor mai mici, compresia marita este obtinuta impingand mai mult aer in cilindri, cu ajutorul turbinei si/sau compresorului, efectul fiind similar
      La final, presiunea pe cm patrat este asemanatoare, deci asta cu uzura mai mare in cazul motoarelor mici e o prostie!
      In alta ordine de idei, evident ca un motor aspirat natural este mai fiabil decat unul cu turbina, din simplu fapt ca are mai putine componente care se pot strica, dar asta e valabil si in cazul unui motor de 3L cu turbina :)

      Sper sa ma lase Vali sa pun linkul asta:
      https://www.youtube.com/watch?v=H9o0Q5z3Qm8&t=2s&index=3&list=FLcddCqhCJiCAbrcipSjYwFA

      00
    • *chiulasă

      00
    • Consuma ulei pt. ca au gresit tolerantele interne ale motorului (distanta intre piston si camasa…). Motoarele moderne anumit sunt facute cu tolerante un pic mai mari (frecare mai mica) pt. consum, emisii mai mici chiar cu riscul (mic) de a consuma un pic de ulei, gen 0.5 l / 10.000 km. Cu 1.2 Tce au gresit la faza asta si consuma ceva mai mult probabil gen 1l/2000-4000km

      00
    • Nu ma pricep, dar motoarele astea noi nu mai au segmenti? Nu puteau sa faca recall in service si sa-i schimbe

      00
    • Bai sfatuitoru’ lu’ peste, daca ti-ai scoate capul din fund ai vedea ca sunt femei care gandesc mai pragmatic si mai logic decat o gramada de purtatori de p*la, chiar daca nu stiu ele ce e aia „chiuloasa” (mersi, @marinel).
      Nu trebuie sa fii doctorand intr-un domeniu ca sa poti sa iti pui intrebarile logice si sa intelegi un principiu sau sa corelezi niste fapte.
      Mi-ai adus aminte de un maimutoi care, la dealerul unde imi duc de obicei masina, a cerut cu subiect si predicat sa ii fie comunicata problema masinii lui de catre un barbat, pentru ca el nu are incredere in femei sa ii spuna lui ce are masina. Femeia i-a raspuns foarte rapsicat si foarte politicos ca ea lucreaza in domeniu de 25 de ani, are o scoala de profil si daca nu ii convine poate sa mearga la alt dealer.
      In acelasi timp barbatul care se ocupa de mine nu stia sa imi explice ce e aia colector de admisie si a trebuit sa cheme mecanicul pentru ca el habar n-avea de masini.
      Pe bune, nu stiu de ce le lasam pe femei sa voteze…. Vezi ca traiesti in secolul gresit.

      00
    • @Sebi, britanicii in general si mai ales femeile britanice nu intretin masina (schimb ulei, schimb lichid racire, verificat periodic chestii…). Asta e realitatea, n-am cum sa o schimb si nici sa ma prefac ca nu vad.

      00
    • @sebi scoate tu capul din cur si vezi realitatea, statistic femeile sunt in general paralele cu tehnica, nu e ceva rau sau discriminatoriu, pur si simplu n-au treaba…. intelegi, tu vii si dai exemple de exceptii….
      in rest a punctat foarte bine sfatuitoru, cine vrea sa auda, bine….

      00
    • In reportaj e vorba de masini sh, 2012-2014, nu este specificat numarul milelor si nici daca masinile au fost servisate la reprezentanta.

      Mi se par mai ipocriti britanicii ca romanii, iei masina de 4 ani cu 4000 lire si apoi te plangi ca-ti pica toate pe ea.

      00
    • da, da, mașini SH, mai zi-ne…

    • Zoso, trebuia sa adaugi si niste subtitrari fiindca e clar ca nu toata lumea intelege ce se intampla in reportajul asta. Adica e clar ca e vorba despre masini Ford dar mai departe vad ca fiecare vine cu ce crede el ca a inteles.

      00
    • am văzut, dar radu e ignorabil și la următorul comentariu il zbor dacă mai insistă cu „sunt mașini sh, cumpărate aiurea”.

    • Catalin Tanase (mai sus) a dat un link bun, unde tipu explica bine care e treaba cu motoarele mici.

      REPET: Ford a dat-o in bara cu anumite componente (garnituri, naiba mai stie ce). Ori inginerite prost, ori materiale mai ieftine ce nu rezista. Si asta n-are nici o treaba cu capacitatea cilindrica.

      00
    • Chiuloasa se strică când mergi prea putin in marşaler.

      00
    • @sfatuitoru linkul dat de catalin ar fi bun daca nu ar fi prost. Daca tot ai mai multa incredere in youtube, iti las si eu un link in care explica de ce motoarele mici sunt mai proaste (sunt mult mai greu de controlat si pot sa crape pe mult mai multe parti, are legatura fix cu presiunea si temperatura mai mare din cilindrii, care, pe langa faptul ca obosesc mai repede metalul, produc explozii necontrolate daca nu bagi combustibilul potrivit)
      https://www.youtube.com/watch?v=9aO2vC_iMTI

      00
    • Și cât ai dat sa fii maistru șef la Ford șefu’?

      00
    • @Catalin Tanase.
      Maestre, ce pwla calului spui tu acolo? Iti lipseste limbajul si intelegerea elementara a termodinamicii de clasa a 10-a. Compresia este proportionala cu volumul de aer? Tu intelegi macar conceptul de compresie? Raportul de compresie al unui motor e stabilit prin constructie, e raportul intre volumul total al cilindrului cand se afla pistonul la punct mort inferior si volumul camerei de ardere cand pistonul e la punct mort superior. E undeva intre 10 si 11 la benzina, Mazda avand raport 14 ca e nitel mai smecher motorul lor. Dieselurile au 18. La motoarele turbo raportul de compresie e acelasi, doar ca presiunea la inchiderea supapei de admisie nu e 1bar, ci 1.3-1.4 bar de la turbina. Presiunea la final de compresie e proportionala cu presiunea initiala, asa ca motoarele benzina turbo au presiuni mai mari, in loc de 10-11 bar, au 13-14 bar. Dieselurile clasice au 18 bar, cele turbo au 1.4*18=25bar. La explozie presiunea in cilindru e proportionala cu presiunea initiala, un volum mai mare de aer + combustibil explodeaza in acelasi volum disponibil. Presiunile mai mari presupun o uzura mai mare, o pierdere de gaze arse pe langa piston catre baia de ulei, forte mai mari in cuzineti, in arborele cotit, in volanta.
      Fiabilitatea motoarelor turbo este redusa din cauza suprasolicitarii date de presiunile mari. 140CP din 1L cilindree e posibil, dar nu fiabil.

      Te-ai intrebat de ce un turbo benzina are cuplu mai mare decat un aspirat in specificatii? Din cauza compresiei suplimentare a aerului de catre turbina. Cuplul ala mare presupune exact ce trebuie sa presupuna: presiuni mai mari in cilindru.
      Stiu ca e usor sa ai impresia ca intelegi fizica atunci cand ai chiulit de la ore, dar ai vazut niste clipuri pe youtube si esti expert.

      00
    • NOU
      #34

      Finch, eu scriu de presiunea „adăugată”, tu mă iei cu raportul de compresie. Lasă aerele de superioritate și încearcă să înțelegi contextul

      00
    • @Catalin Tanase
      Catalin, contextul e urmatorul: Tu intelegi cum functioneaza motorul cu piston, doar ca unele aspecte le-ai inteles gresit. Un aspect e legat de raportul de compresie, care e esential in intelegerea generala.

      Si acum sa-ti explic ce ai gresit in explicatiile tale:
      – „motoarele mai mari obtin o compresie mai mare in camera de ardere, deoarece volumul de gaz comprimat este mai mare.” FALS. Camera de ardere este proportionala cu cilindreea, raportul de compresie fix cere asta. Un motor de 1L are camera de ardere de 0.111L, pentru a rezulta raport de compresie 10. Un motor de 2L are camera de ardere de 0.222L pentru a rezulta acelasi raport de compresie de 10. Ecuatia este Cilindree + C=10*C, unde C este volumul camerei de ardere.

      – „In cazul motoarelor mai mici, compresia marita este obtinuta impingand mai mult aer in cilindri, cu ajutorul turbinei si/sau compresorului, efectul fiind similar”. Toate motoarele cu turbina imping aer suplimentar in cilindri fata de cele aspirate, indiferent de cilindree. Aici gresesti tu cu intelegerea, motoarele mari nu au raport de compresie mai mare, ci tot ~10.

      – „La final, presiunea pe cm patrat este asemanatoare”. FALS. Presiunea finala depinde de presiunea initiala, este aceeasi pentru orice motor cu raport de compresie dat, indiferent de cilindree, daca turbina face aceeasi presiune initiala. Ori turbinele (pe masini de serie, nu cele special pregatite pentru raliu sau curse) cam fac aceeasi raport de presiune in/out de 1.3-1.4. Pentru si mai multa putere, exista turbine dublu stagiu, in serie. A doua turbina preia 1.4bar si face ~2 bar (1.4*1.4), dar intram in detalii.

      – „In alta ordine de idei, evident ca un motor aspirat natural este mai fiabil decat unul cu turbina, din simplu fapt ca are mai putine componente care se pot strica”. PARTIAL FALS. Nu din cauza numarului de piese este mai fiabil, ci din cauza energiei mai mici pe care o produce si a solicitarilor mai mici. Motorul de Dacie de 1300 cm cubi scotea 54 CP si era destul de fiabil in conditiile unui control pur mecanic, nimic nu era electronizat pe el. Acuma dintr-un motor cu cilindreea asta se obtin 130-140CP la turatii similare. Asta inseamna mai multa energie pe ciclu, forte mai mari.

      – „asta e valabil si in cazul unui motor de 3L cu turbina”. O concluzie fortata din sold, ca pistolarii in vestul salbatic. Motoarele mari au mai mult material la pistoane, biele, arbore cotit, bloc motor. Totul e dimensionat cu factor de siguranta mai mare, pentru ca motorul mai mare e pus pe o masina scumpa si presupune fiabilitate la cerinte PREMIUM. Da, un motor mare turbo e dimensionat sa fie mai fiabil pentru ca masina scumpa cere asta. Ori motorul de 1L e pus pe masina mica, ieftina, cu marja mica de profit si cerinte de fiabilitate „entry level”. Din ratiuni economice se mai taie de la material si pe motoarele puse pe masini scumpe, cu problemele de rigoare.

      Nu poti trisa tehnologia si fizica. Poti incerca, dar rezultatele sunt exact cele asteptate. Motorul cu piston cu ardere interna are 132 de ani si a ajuns departe fata de anul 1886. A crescut turatia, modul de injectare a combustibilului, precizia de actionare a valvelor, precizia de executie a pieselor, calitatea materialelor si a tratamentele termice aplicate metalelor. Turbina recupereaza ceva energie si ajuta la producerea a si mai multa energie. Dar exista niste limite.

      00
  4. 100% Ford Romania nu va despagubi pe nimeni si in urmatoarele luni, Fordurile vor fi foarte ieftine pe piata SH…

    00
  5. Dar nu vă faceți griji, continuați să cumpărați motoare mici[…]

    Ce legătură are dimensiunea motorului?

    00
    • Compresie marita, dopate cu turbo. Vrei economie la benzinar? Simplu, maresti compresia dar uiti ca bubuiturile din camera de ardere nu e la fel ca la diesel si uite asa ajungi cu chiulasa crapata; la diesel e simplu, motorul e mai greu si mai robust, la piscoturile astea de motorase dopate au facut economie la cateva kg de metal.

      00
    • @verdenpom Deci ce încerci să spui e că motorul e prost proiectat (subdimensionat), nu că e o problemă inerentă în motoarele mici.

      Altfel ca și cum ai spune că telefoanele subțiri sunt nașpa pentru că Samsung a încercat la un moment dat să pună o baterie prea mare într-un telefon prea subțire și au explodat.

      00
    • Bun, si in cazul asta motoarele de 2 litri de la Mazda aspirate sunt ok? Au compresia mărită, se apropie chiar de diesel ca si consum.
      Vorbesc de noile SkyactivX

      00
    • Ca sa ai aceeasi putere de la un motor mic (fata de unul mare) trebuie solicitat mai mult. Plus ca masele de aluminiu prin care se transfera caldura sint (mai) mici, deci rezulta temperaturi si forte mai mari ce denatureaza/oboseste aliajul de aluminiu (care la 400-500 grade e deja compromis).
      Benzina nu mai este pura, are adaos mare de alcool, deci substante cu cifre octanice diferite.

      00
    • @Marinel
      Cum trebuie solicitat mai mult?

      Pula mea, romanu’ inca e fixat in 1.9 TDI, doar ala-i motor.

      00
    • VOC n-a prea văzut motoare la viața lui :) Sau fizică.

      00
    • @sabotor @VOC nu v-a prea placut scoala… ntz, ntz, ntz
      Un motor, ca sa impinga masina in fata, trebuie sa produca lucru mecanic, masurat in cai putere (un cal putere inseamna puterea necesara pentru a ridica 75 kg la un metru de sol intr-o secunda). Cu cat produci mai multi cai putere, cu atat poti sa muti mai usor masina de pe loc. Puterea produsa de motor nu e constanta, depinde de numarul de rotatii pe minut pe care le face arborele cotit, si se calculeaza printr-o formula mai complicata prin care gasim turatia (numarul de rotatii pe minut) inmultita cu masa de combustibil (aer plus combustibil) absorbita in motor. Daca toti ceilalti factori sunt constanti in cazul a doua motoare, pentru a produce acelasi numar de cai putere, un motor cu o capacitate cilindrica mai mare care poate absorbi o masa mai mare de amestec (masa = Presiunea * Volum / * Temperatura) are nevoie de mai putine rotatii pe minut.
      Pe scurt, un motor de 1 litru merge ca o drujba in conditiile in care 1.9 TDI sta relaxat.

      00
    • #Sabotor
      Desi cilindreea e ceva mai mica, pistoanele au suprafata mai mare si cursa mai mica (raport subpătratic). Creste forta pe cuzineti si asa mai departe – tiranti, pereti, axe. Si nu uita caldura care trebuie evacuata prin racire.
      Daca tot zici de 1.9tdi, atunci compara masa acestuia, la doar 107 CP, cu ecoboost de 140 sau 180cp, desi e putin improprie comparatia intre un diesel si otto.

      00
    • Honda Civic nu are motor 1.0? N-am auzit să crape pana acum

      00
    • Daca toti ceilalti factori sunt constanti in cazul a doua motoare, pentru a produce acelasi numar de cai putere[…]

      @Dragos: Eu măcar sunt suspect de a nu ști Fizică, dar tu ești praf la Citire. Unde am zis eu că un motor mai mic trebuie să producă același număr de cai putere?!

      00
    • @VOC: ideea motoarelor mici cu turbina e sa produca aceeasi putere cu motoare mai mari aspirate. Spre exemplu motorul de 1.0 Ecoboost produce (si) 125CP, pe cand un motor aspirat de 1.2 produce undeva pe la 75CP.
      In alta ordine de idei, cand am spus pe aici ca motoarele mici cu turbina sunt mai mult o gaselnita de marketing si un raspuns la taxele aberante pe cilindree din Europa, mi-a sarit lumea in cap.

      00
    • @alex dude, fii atent. Eu am răspuns la paragraful ăsta din post-ul lui zoso:

      Dar nu vă faceți griji, continuați să cumpărați motoare mici, sunt bune, sunt fiabile, sunt Motorul Anului.

      După cum vezi, paragraful nu zice nimic de turbine, compresie, cai putere și alte aiureli și nici eu nu am zis nimic despre astea. Și cu toate astea niște analfabeți funcționali au tras concluzia că eu susțin că un motor de un litru poate dezvolta aceeași putere ca un motor de vapor. Nu mi-a plăcut școala, se pare. Mkay.

      00
    • Mie mi se parea evident ca se referea la downsizing. Dar la o analiza riguroasa a textului si ignorand contextul, ai dreptate.

      00
    • Chiar nu vreau să ignor contextul. Despre ce context vorbești? De unde vine acel context dacă nu din text? Din clipul video? Bagă un timestamp și mă uit.

      00
    • @Dragos

      @sabotor @VOC nu v-a prea placut scoala… ntz, ntz, ntz

      in acelasi timp eu cred ca tu ai sarit peste niste ore de logica.

      Boss, cand vorbim de cat de solicitat e un motor care trebuie sa „traga” o masina, capacitatea cilindrica nu conteaza, conteaza puterea dezvoltata si cuplul. Astfel e o mare tampenie sa zici „motorul ala de 1 litru e prea mic pentru masina aia de 2 tone”, mai ales daca motorul ala are oaresce putere, ma-ntelegi?

      Acum, ai putea aduce in discutie faptul ca un motor de 1L si 150 de cai e prost si se fute, ca e fortat, ca deh, turbina, presiune mai mare, bla bla, cum poti gasi mai jos in comentariile unor agricultori (ca nici ei n-au treaba cu logica sau fizica), agricultori care ignora ca – de exemplu – presiunea si fortele de care se discuta, sunt totusi mai mici decat intr-un motor diesel echivalent. Dar ala diesel e ok, ca in ala otelul, aluminiul si alte aliaje sunt d-alea bune, de casa.

      Ma rog, in final e ca si discutia automata vs manuala. Rumanu’ mediu o ramas cu parerile lu’ nea’ Gogu care a reparat Dacii 1300 o viata intreaga, deci iti dai seama ca e tatic la cata experienta a acumulat, asa ca daca el zice ca motoarele mici sunt proaste si lesina cand trebuie sa „traga” o masina, asa o fi. Si-n plus, se stie, tot ce-i tehnologie si electronica e prost, dom’le, cu motoarele astea noi cu turbo si injectii daca se strica, stai si te uiti la el.

      00
  6. Da, au selectat cateva cazuri izolate, si apoi au generalizat.
    Pe langa aia 10 proprietari sunt cateva mii care merg fericiti.

    Oricum focus-urile noi au 3 ani garantie, eu nu cumpar nici frigider cu 3 ani.

    00
    • Ai vazut ca pe facebook au adunat 3000 de membrii? Lor le crapa blocul motor, stiu asta de minim 5 ani, in state au chemat masinile in service de 4 ani, in UK abia acum, si nu pentru a schimba blocul motor, ci pt un senzor de nivel pt antigel… carpeala… Adica sa cumpere prostu’ antigel sa bage acolo ca poate nu ia foc.
      De ce in SUA, VW a platit cu varf si indesat pt dieselgate si in EU, mumu…???

      00
    • Nici eu. Prefer Miele cu 20 de ani si Mazda/Toyota cu 5 ani.

      00
    • știi cum e, să sperăm că nu suntem noi cazurile alea izolate.

    • @Radu Asta ai vazut ? :” Hundreds of Ford owners across the UK say they’re experiencing catastrophic failures with their Ford ecoboost engines” Adica cateva sute din cateva mii. Hai, nu mai numara cum numara dragnea protestantii.

      00
    • Ford vinde anual peste 100 000 de masini noi in UK, google „best selling cars in uk”
      asa ca „hundreds”nu inseamna nici 1%.

      Oricum in reportaj e vorba de masini SH, rulate de vreo batranica pana la piata.

      00
    • @Radu: stii ce e de rahat? Ca daca sunt cateva sute de ifoane cu aceeasi problema, apare un nou „gate”. Lamentari, video pe youtube s.a.

      Daca se intampla asta la o masina care are un volum de vanzari de 10% fata de un ifon, sunt considerate cazuri izolate. Aia e… se intampla sa mai ia una foc. Nu e chiar asa mare problema. Ce rau poate face o masina ramasa fara frane pe autostrada la 140km/h?

      Dar vai… ifonul se indoaie cand il tii in buzunarul de la spate si te asezi pe el cu cele 100kg. Astea sunt problemele reale.

      #priorities

      00
    • Dar cand a luat foc o Tesla S. Una! 1 bucata!
      Ce linsaj mediatic, au sarit toti motorheads sa le prezica prohodul…toti astia care stiu ei mai bine, astia care „simt masina”…
      Zici ca au baietii actiuni la Ford, asa le apara

      00
    • TESLA NU DĂ BANI! la nimeni. merită linșați!

    • @radu
      chiar esti penibil . Adica vine ford intr-un tarziu si recunoaste ca are o problema, dar tu mare guru nu si nu ca tu stii mai bine.

      00
  7. or avea masinile probleme, dar britanicii sunt cunoscuti ca nu au grija de masini, nu fac intretinerea corect, nu or auzit de completat cu ulei, lichid de racire etc.

    0.9, 1.0, chiar 1.2 mi se par motoare mici, dr deja ce sare de 1,4 sau 1.5 benzina e relativ ok, depinde pe ce masina o pui. Doar sunt 1.6 tdci-uri care merg de la Ford mult si bine si nu se plange nimeni ca nu sunt 2.0. Da, la benzinare temepratura de lucru e mai mare, dar sigur or invatat si producatorii astia ceva de cand fac motoarele turbo pe benzina.

    00
    • Au redus masa motorului pentru cresterea raportului cp/kg, deci peretii sint mai subtiri, aliajele nu sint mereu exact dupa reteta originala…

      00
    • 1.6tdci de la ford este de fapt motorul 1.6 PSA/HDI folosit si pe citroen, peugeot, mazda, volvo

      00
    • Motoarele de 1,4 benzina sunt mai batrane ca mine, si au carat zeci de mii de tone ca cartofi, pepeni si vin.

      Problema e cand vrei „mult, ieftin si bun”. Cand vrei sa dai mai putin la achizitie, vrei nou, vrei rasnita ta sa scoata peste 130 de cai si sa fie si senzatie la condus.

      00
    • dacă scoteau motoare de 1 litru cu 80CP, nu le voia lumea.

    • completat ulei? :)))
      nici in loganul de 10 ani nu completez ulei (doar il schimb inainte sa ajunga la termen).

      00
    • john
      Sunt masini care consuma ulei nu pentru ca sunt prost facute ci pentru ca asa au fost ele proiectate. O masina de genul ala face usor 4-500 K Km tocmai pentru ca frecarea nu e prea mare, dar consuma ulei. Renault a facut motoare care nu consuma ulei, e adevarat. Loganul meu are 12 ani si nu completez niciodata (nu pentru ca n-as verifica). Dar probabil ca la vreo 300 K Km vine in nas din cauza uzurii.

      00
  8. Reclama e scumpa in uk + nimeni nu-si permite sa vb de rusii care arunca cu milioane in partidul de guvernare sau de salariile mici ale politistilor + se incepe nush ce proces de despagubire impotriva vw + reportajele astea sunt deobicei facute de freelanceri care sunt platiti pe reportaj deci li se rupe.

    00
  9. L-o certat mama pi tata ca di ce s-o crepat covata.

    00
  10. Cand ai bani si cumperi Ford iti meriti soarta.

    00
  11. Mhm…am un ford ecoboost 1.0 / 125Cp…de 3 ani. Nu am nicio problema de genu’ :/

    00
    • tu mergi numai cu taxiul, de aia…

    • Stii cum e…toti cu TDI-uri, 1.6, 2.0 aspirat , isi dau cu parerea despre benzinare mici si turbo. Stiu ei dom’le mai bine cum sta treaba.

      00
    • Same here , Fiesta Ecoboost 1.0 100 CP din 2014 automata , la fel fara probleme la motor sau cutie.

      Daca iti verifici masina / faci revizii la timp situatii de genul acesta ar trebui sa fie exceptii si nu regula.

      00
    • Sa te vad cu ea pe Transfagrasan, si mai vorbim.

      00
    • Masina a fost luata ca si masina de oras , de dus copii unde e nevoie , cumparaturi samd.

      Drumuri mai lungi doar pana BV sau la mare , nu asta a fost scopul ei.

      Pe Trans cred ca mi-ar fi frica , pe spate are frana pe tambur si se simte (nu in bine)

      00
    • Poate nu e cazul si vorbesc ca sa m-aud, dar imi permit sa-ti dau un sfat: la vale nu se foloseste nici frana de mana si nici cea de serviciu decat ocazional – ci frana de motor. Altfel risti ca dupa un timp sa descoperi ca nu mai ai frane.

      00
    • acum toti marii piloti, soferi etc spun ca frana de motor face mai mare paguba ambreiajului decat ar face portofelului ca sa schimbi placutele.

      00
    • Probabil marii piloți au si masini care suporta genul asta de franare. Am mai zis, eu stau pe Transalpina si in fiecare vara vad soferi de ocazie care coboara cu fum iesind din frane,ba se mai si lauda ca ei trag frana de mana doar putin, ca sa… nu stiu ce.

      00
  12. Vali, sa inteleg ca nu sunt bune motoarele mici? Cum bre, asta e noua generatie, sunt facute si de altii nu numai de Ford, asta-i progresul. Cum, nu esti progresist? Esti traditionalist? Cum, nu tot ce-i nou, e bun? Te-ai rablagit si tu…. Te-ai dat cu familia traditionala a motoarelor….

    00
  13. Ce motoare aspirate recomanzi?
    Merita subiectul motoarelor aspirate un articol separat?

    00
    • nu contează dacă sunt aspirate sau nu, eu știu o chestie simplă: un cal mic nu are cum să tragă o căruță mare prea mult timp. o face, dar după o vreme moare din cauza efortului.

    • Mazda are motoare bune pe benzina, pt masini noi as astepta noul SkyactiveX care cica are cuplu si consum de diesel.

      00
    • „nu contează dacă sunt aspirate sau nu, eu știu o chestie simplă: un cal mic nu are cum să tragă o căruță mare prea mult timp. o face, dar după o vreme moare din cauza efortului.” este o idee foarte toxica si gresita. Tehnologia avanseaza, aliajele se schimba, etc. Asa, putem zice ca motoarele alea vechi de 6-7 litri erau mai bune ca un 2 litri aspirat din zilele noastre si nu e adevarat. Argumentul tau il poti aplica pana la urma pe orice produs care si-a redus dimensiunile in timp (telefoane mobile, calculatoare, baterii, etc.). Exista motoare proiectate ok si altele mai putin ok. Cele de la ford se intampla sa fie naspa. Kia/hyundai au si ele motoare turbo mici, si nimeni nu s-a plans de ele de exemplu.

      00
    • Mazda are motoare aspirate. Sunt sigur ca sunt f bune pe termen lung. Dar pt 2 litri sunt lesinate rau de tot.

      00
    • Nu sunt lesinate motoarele, sunt asa facute incat sa scoate consum si emisii. Un motor de 2.0i de 165 CP ti se pare lesinat?

      Alt motiv pentru lesinatura e cutia de viteze automata, dar si aia tot din motiv de consum. Daca o treci pe sport, e alta viata dar si alt consum.

      00
    • nu are legatura marimea motorului. Tehnologiile au evoluat.
      Primul motor de la ford model T avea 2.90 L si incredibila putere de 20 cai.

      00
    • @George tehnologiile au evoluat, dar fizica a ramas la fel. In ecuatia pentru puterea motorului, pe baza ciclului Otto, singurele variabile sunt turatia motorului si masa de amestec ce intra in pistoane. Serios, atat, restul sunt constante. Ca sa obtii o putere mai mare, ori cresti turatia, ori masa amesecului. Din ecuatia de stare a gazului (PV = nRT), ai mai multe optiuni pentru a face asta. Ori maresti volumul (V), adica o capacitate cilindrica mai mare, ori te joci cu presiunea (P) sau temperatura (T). Motoarele cu turbo cresc presiunea, de exemplu, rezultand in mai multa putere. De asta un motor mic e mai stresat decat unul mare.

      00
    • @Dragos Si de-asta inginerii schimba materiale, aliaje, etc, sa reziste noilor parametrii de functionare. Nu trantesc ca idiotii o turbina si gata, motor nou. Tot fizica e si asta.

      00
    • @Dragos, corect, dar ca motorul sa reziste la fortelel alea si componentele trebuie dimensionate corect, din materiale potrivite, etc…daca gresesti la astea, o sa crape.

      Nu e regula generala ca motoarele mici crapa. Crapa daca sunt facute prost (si/sau intretinute prost). Asta zic eu pe aici si vad ca nimeni nu pricepe.

      00
    • @Kulcsy: sunt extraordinar de lesinate. Cred ca nu ai condus. Chiar si oficial, cea mai rapida accelerare pana la 100km/h este de 8.1 secunde, iar ce de baza peste 10, indiferent de cutie. Deci in realitate e si mai mult. Cuplul e foarte mic.
      Stiu foarte bine, am condus mii de km. Cred ca singurul atu ar fi fiabilitatea motorului, dar si asta ramane de vazut.

      00
    • Sa zic si eu cum a zis rabinul: ai dreptate!

      Daca rezumam tot ce s-a discutat aici, avem asa: Capacitatea motorului conteaza, pentru ca motoarele mai mici sunt supuse unui stres mai mare pentru a scoate mai multa putere, dar asta nu inseamna ca se si strica, pentru ca inginerii au luat in seama factorii astia si le-au proiectat folosind materiale de calitate mai buna. De aici rezulta ca motoarele EcoBoost de care se vorbeste nu s-ar fi stricat daca ar fi avut capacitate mai mare sau daca ar fi fost proiectate mai bine, deci toti avem dreptate.

      00
    • @Dragos – Asta e concluzia corecta. Mai ales ca altii au reusit sa scoata motoare fiabile in aceleasi conditii.

      00
    • @krakatau. Cuplul la fordul de 140 dw cai este exact cat la 2.0 de la Mazda. Spui: chiar daca timpii 0-100 sunt la fel, Mazda e mai lesinata. Nu vezi nici o fractura logica aici? Da, are distributia puterii diferita si e normal, la 4000 e limitata din motive de economie de exemplu, dar e chestie subiectiva/confort.

      E ca si cum ai spune ca s-klasse fata seria 7 e mult mai lesinata la aceiasi timpi 0-100. Nu e deloc, dar a fost gandita putin altfel.

      00
  14. imi place tipul caruia i-a luat foc un Fiesta si acum are tot un Fiesta ST :))

    00
  15. bmwurile ard si mai bine cu motoare mari (din alte motive but still)

    The South Korean government has said it will ban about 20,000 BMWs from its streets after a spate of the vehicles catching fire.

    The ban will apply to cars which have not yet been sent to BMW for safety checks under a voluntary recall.

    Nearly 30 engines caught on fire in 2018 mainly in the BMW’s 520d sedan models.

    so there
    PS e si in UK deci nu le-au pus aia baterii de Note 7

    00
  16. De luat și de băgat în cursurile de la Jurnalism despre cum se tratează un subiect.

    00
  17. Scandalul acesta nu are legatura cu cat de mare este cilindreea motorului ci cu faptul ca ford a gresit proiectarea lui, nu este singurul caz si se intampla si la alti producatori/ alte cilindree etc. Un motor mic cu turbo aduce avantaje clare fata de unul mai mare aspirat. Am avut de amandoua (avand aproximativ aceeasi putere) si as alege oricand motorul cu turbo chiar daca e mai predispus sa se strice din cauza complexitatii lui. Cateva avantaje: puterea e disponibila de la turatii joase, consum mai mic, taxe mai mici, zgomot redus.

    00
  18. Cred ca ar fi binevenit un articol cu lista de tehnologii / motorizari de pe masinile moderne, ce s-au dovedit a fi problematice (cu incidenta problemelor mult peste medie si in special cu refuzul / incapacitatea producatorului de a rezolva cazurile in garantie).
    Daca as fi pus in situatia de a cumpara o masina acum (noua sau SH pana in 3 ani, in buget rezonabil), s-ar lasa cu durere de cap – sunt tot mai multe probleme de fiabilitate raportate in toate taberele.

    00
    • Vezi că „buget rezonabil” înseamnă pentru fiecare altceva.

      Plus că 1.000 de euro pe care îi ai nu sunt la fel cu 1.000 de euro pe care îi iei de la bancă/leasing.

      00
  19. Toti producatorii fac acum motoare mici de 0.9 sau 1 litru, turbo… Mai mult sau mai putin, vor avea toate acelasi tip de probleme, e la mintea cocosului ca un astfel de motor fortat (gen 1 ecoboost 125 CP) nu o sa tina precum un 2.0 aspirat de la Mazda de 120 CP… Asta e situația, legislația UE ne va obliga să ne luăm mașini din astea cu motoare de filtru de cafea :))

    00
    • Cat vrei sa ai in posesie o masina ? 20 de ani, 1 milion de km ?

      00
    • @alin, trăiești într-o țară în care oamenii își iau SH cu 160.000 km pe bord care au de fapt 350-400.000 km… Ideal ar fi o mașină care ține măcar 200.000 km

      00
    • Si asta este tot vina lor… cati nu mi-au spus sa le aduc si lor cate o masina. Le-am aratat preturi la ce masini vor sa le aduc si toti comenteaza, ba ca are 2-3 zgarieturi, ba ca e mai scumpa cu 500-1000 de euro decat cele din piata… da nene, dar o masina de 6-7 ani cu km 100k (sau pe acolo) sunt rare si atunci uite diferenta de pret…

      00
  20. Am 160.000 km cu 1.0 ecoboost in 5 ani, and keep counting.
    Fara sa schimb absolut nici o piesa, doar consumabile.

    00
  21. Concluzia logica pentru un om normal dupa vizionarea acestui reportaj este ca motoarele Eco Boost de la Ford sunt proaste.
    Hai, sa zicem ca toate motoarele de la Ford sunt proaste, nu doar Eco Boost.

    Nu si in cazul lui Zoso.
    Pentru Zoso, concluzia e ca toate motoarele mici sunt proaste.

    Bine totusi ca nu a concluzionat ca toate motoarele de automobile in general sunt proaste, folosind logica lui se poate trage si aceasta concluzie.

    00
    • E vorba de motoare mici si ”fortate” (cu 150 cp la 1.2, 1.4l) nu de orice motor ”normal”. Iar in cazul de fata, cu 3 cilindri, vibratiile batiului sint mult mai puternice si deloc de neglijat.

      00
    • Conduc motoare de la VAG de 1.4 cu 120 si apoi 150 de cai, adica mici si „fortate”, de 10 ani. Tot de atunci o ard pe formuri de oameni care conduc ca si mine motoare din astea mici si „fortate”.
      Permite-mi sa-ti spun ca vorbesti prostii.

      00
    • Nu exista mici si fortate, in p&*@ mea. Sau, ma rog, la 150 de cai un motor de 1L nu e fortat (inca). Prin anii 80 se faceau motoare de 1.5L si 1300 de cai (Formula 1) iar voi va speriati cand auziti de 150 de cai dintr-un motor de 1L.

      Si daca te sperie faptul ca se bombeaza peretii cilindrilor, sau ca forta mai mare pe cuzineti ii gripeaza, stai linistit ca sunt solutii, daca motorul e proiectat bine. Ca daca e proiectat prost, poate sa fie motor de 3 litri si 100 de cai (deci absolut nefortat din punctul tau de vedere) si sa crape – vezi ca Aro avea niste motoate dinastea absolut nefortate.

      00
    • @Sabotor
      Boss, ce fiabilitate avea motorul de formula 1 de 600-1000 CP? Una cursa. De cativa ani a fost introdusa obligativitatea folosirii aceluiasi motor in calificari si cursa. Aici discutam de motoare ce trebuie folosite 5-10 ani pe masini pentru oameni, nu pentru curse.

      00
    • @finch
      da, boss, da’ vorbim de tehnologi vechi de 40 de ani si puteri de 10 ori mai mari. Sau altfel spus, acu 40 de ani erau in stare sa scoata puteri de 10 ori mai mari pentru un motor care trebuia sa tina 200 de km, crezi ca intre timp motoarele n-au evoluat? Si 2 la mana, vorbim de 10% din puterea ce-o dezvoltau alea.

      Altfel, cum am spus, uite, avea ARO in anii ’80 niste motoare absolut epice, 3 litri si 100 de cai, trebuie sa fi fost foarte fiabile si rezistente, nu?

      00
  22. Se vede clar ca motorul e o ieftineala cu 3 cilindri, cea mai tampita idee, motor in 4 timpi dar in 3 cilindri. Dar nu e prost cine ofera ci cel care cumpara.

    00
    • Daca se vede asa de clar, explica te rog. Pentru ca eu nu inteleg ce legatura au 3 cilindri cu 4 timpi. Puteau fi de la 1 la 6 cilindri, in 4 timpi.

      Din cate stiu eu vibratiile sunt mai putine la 4 cilindri, insa puterea maxima se atinge la turatii mai joase la 3 cilindri fata de 4.

      00
    • Vibratiile sunt mai putine pentru ca motorul cu 4 cilindri se autoechilibreaza foarte bine. Cel cu 3 cilindri are nevoie de ajutor, deci constructie mai complicata.

      00
    • Exista si motor de 1.6 in 3 cilindri, plus ca beneficiaza de dezactivare temporara a unuia cand nu e nevoie de putere, asa ca merge in 2 cilindri cel mai mult timp.

      00
    • Eu astept cu nerabdae momentul cand motorul de trabant va fi din nou la moda. NUmai ca va fi montat pe un SUV.

      00
  23. Ford – (f)ix (o)r (r)epair (d)aily

    00
    • F(ound) O(n the) R(oad) D(ead) :)
      (Singurele mele 2 masini de pana acum au fost Ford – no problem whatsoever, dar generatii mai vechi).

      00
  24. Imi place ca tipa conduce un Ford. Oricum, daca Ford repara integral masinile stricate de la inceput, nu mai era niciun scandal…

    00
  25. Eu sunt un posesor de Ford Focus Ecobust 1L, 125 CP, cutie in 6 trepte, model 2014, cumparata noua, 80000 km, revizii doar in reprezentantele Ford(unde nu intotdeauna lucrurile se intampla cum a trebui, dar asta e alta poveste), nici o problema majora pana acum. O singura, acum trei ani , era vara si stateam in coada pe centura data, am tras pe dreapta dupa ce m-a anuntat in bord(mesaj scris) ca temperatura la motor e foarte mare si ar fi bine sa trag pe dreapta inainte sa se opreasca. Am tras pe dreapta, am completat lichidul de racire care era mult sub limita minima, cu o sticla de 1/2 de apa plata ca altceva n-aveam la indemana, a doua zi m-am dus la Ford au schimbat un capac si de-atunci nici o alta problema. Eu unul sunt multumit de ea, si ca fiabilitate si ca performante.
    O singura problema in 4 ani nu mi se pare mult. Spre comparatie inaintea Fordului am condus un VW Pasat 2.0 diesel, de la firma(nou, eu fiind singurul sofer al masinii), intretinut la reprezentante VW, cu care in 4 ani am avut 4 probleme ce nu au depins de mine ca sofer. Nu vreau sa spun ca VW e mai prost ca Ford, sau prostii de genul asta, ci doar ca fiabilitatea nu tine de marca sau cati bani dai pe masina, cu atat mai putin de litrajul motorului.
    Acum 4 ani in parcarea unei reprezentante Toyota din Pipera era un domn, bine imbracat si care parea si educat, care isi „facea de ras” masina(o Toyota Avensys, 5 ani garantie) si implicit incerca o forma de presiune asupra reprezentatntei(probabil in disperare de cauza). Pusese afise pe toate geamurile msasinii, din care reiesea ca masina lui se strica foarte des, iar cei de la Toyota nu vroiau sa o mai repare pe garantie, iar reprezenatnta ii spusese ca el e „cel mai prost sofer din Bucuresti”. Iar Toyota stim bine cu ce se lauda si ce renume are.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Ultimele articole

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube

Top articole

7 zile