Întrebare: de ce naiba se încălzește habitaclul așa de greu la Passat?

Știu, trebuia să îmi iau mașină pe benzină, dar eu eram obișnuit cu Megane, care era OK când venea frigul, pentru că isteții de la Renault au făcut ceva deștept: au pus o siguranță suplimentară la mașină și pornea instant și începea să sufle aer cald instant. Normal, siguranța aia s-a stricat când mașina nu mai era la mine și aud că prin Pantelimon nu e așa frig.

Nemții nu știu din astea. Așa că Passatul pornește greu ca naiba și se încălzește greu ca naiba. 12-15 minute îi ia să facă cald în interior. Geamurile se dezaburesc, oglinzile la fel, scaunele se încălzesc, dar aer cald din părți.

Mă gândeam să îmi pun un sistem de pornire din smartphone, dar mașina dacă stă pe loc tot nu se încălzește, pentru că diesel.

Ce soluții am să se încălzească mai repede? În afară de a-i da foc, gen…

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

158 comentarii

    • Subscriu pentru webasto, am pe audi și e super, îl pornesc din telecomandă înainte să mă spăl pe dinți și până ajung în mașină e cald de trebuie să mai dau jos din haine. Și e tot dizăl..

      00
    • Am vrut și eu să pun Webasto pe Insignia 2.0 diesel 2015 când am văzut că merg 11 kilometri și apa ajunge la 30° (temperatura exterioara = – 5°C).
      Cei de la Rădăcini au zis că montează, dar pierd garanție. Încă mă gândesc dacă să le bag mașina la loc în reprezentanță, dar nu pe ușă.

      00
  1. @zoso vezi ca ai incalzire auxiliara (aka aeroterma electrica); la mine (tot vag dar varianta ceheasca) porneste dupa ce motorul merge 2-3 minute in sarcina (aka 1700-1900 rpm). vezi 1 manualul pentru a o activa (la voi era ceva cu econ OFF + inca ceva) si 2 sa nu fie arsa.
    daca nu si nu baga un ochi pe ce va incalzire auxiliara AM.

    00
  2. 12/15 minute in mers? ca pe loc nu m-ar mira, asa le e felul.
    Termostatul (pt caldura) si sonda de temperatura (pt pornire) sunt bine, sanatoase?

    20
    • da, de mers.
      da, am verifica, sunt toate bine.

    • Pornirea o intelegi, mai o motorina proasta, mai o injectie obosita/usor dereglata, in fine… dar caldura baga prea greu. In 5km de mers normal(cam cat ii ia sa ajunga si apa la 90) ar trebui sa ai caldura.

      00
    • E un rahat de termucupla pe circuitul de antigel. Aia nu da eroare nimic ca nu are nimic electronic in ea. Se poate sa fi ramas blocata pe deschis si atunci iti tot circula antigelul.
      Ceea ce pe vremea asta nu ar trebui sa se intample la diesel.
      Been there done that. E ieftina.

      00
    • Cam tarziu dar cred ca e binevenit.
      La mine nu dadea caldura cum trebuie, de abia se incalzea in masina, iar pe partea dreapta dadea aer rece. Problema era caloriferul.

      10
  3. Schimba motorul diesel cu unul pe benzina si gata, ai rezolvat problema!

    00
    • salut!
      am o octavia 3 pe benzina si baga foarte greu caldura,pe bord apa e la 90 si degeaba,baga tot rece..banuiesc ca are legatura cu termostatul(care s a stricat la 15000km) sau alte piese de genul asta…

      01
  4. Poate ajuta sa pui AC-ul pe recirculare. Nu stiu cum e la VAG.

    00
  5. Pune si tu o patura pe ea seara. La cai functioneaza…..

    00
  6. La modelul anterior era o dudă: era o siguranță electrică cum e la Megane, dar trebuia să schimbi la maxim 2400 de turații, altfel se dezactiva aia.
    Pe de altă parte, Megane mai are o chestie mișto: nu bagă aer până nu se încălzește. La Passat bagă, dar e rece care vine direct de afară :)

    00
  7. Pentru că diesel și motor mare .
    Astea mai noi au ceva încălzire electrică totuși, dar dacă ai scaune încălzite ce-ti pasă ?

    01
  8. Evident ca orice Passat diesel are acea „rezistenta”. Cu un VAG-COM o sa o vezi trecuta la „auxiliary heating”: Cam asa arata un element ars (sunt 3):

    Address 7D: Aux. Heat Labels: 1K0-963-235.lbl
    Part No SW: 1K0 963 235 E HW: 1K0 963 235 E
    Component: PTC-Element 0404
    Revision: 00800000 Serial number:
    Shop #: WSC 00000 000 00000
    VCID: 2D5B176DB40A1F1

    1 Fault Found:
    00361 – Heater Element for Auxiliary Heater (Z35)
    014 – Defective

    Si cu un google la „1K0 963 235 E” o sa o vezi si cum arata.

    00
    • nu e arsă, am pus testerul pe ea zilele trecute :(

    • Daca nu e arsa, porneste? Eu am avut fix aceiasi problema erau niste diode ceva ce se dezlipeau de pe placa ei se recositoresc sau cum se spune, pe placa in 5 minute. Bine dar adevaru e ca dadea eroare ca cea de mai sus…

      00
    • NOU
      #28

      ai pus VAG COM(VCDS) ? ca la alea universale poti sa le dai foc

      00
    • La Seat Leon am găsit rezistenta aia auxiliara atunci când am schimbat ventilatorul care baga aer in habitaclu. Am profitat de ocazie și am testat-o la mâna. Nu era frig afara dar rezistenta începea să se încălzească NUMAI daca puneam temperatura pe max. Daca puneam pe 28, adică o treaptă mai jos, rămânea rece. Nu știu dacă e setare in BC sau era ceva defect la mine dar pe diagnoza nu era nici o eroare.

      00
  9. Dacă prin pornește greu înseamnă că macină mult, fa un test cu motorina mai scumpa pt – 30 (dacă au băgat sortimentul). În rest după ce o pornești, mergi în sarcina cu ea, pe la 2500 și se încălzește, dar nu forța în primele 5-10 minute peste 3000-3500. Motorul turat rece nu e combinație bună, deși mai mult ca sigur știi deja :) Apropo, e diesel =))
    Taică-meu a avut un Opel astra g caravan, iarna la – 10 pana se încălzea stăteai cu manusi fular…

    00
  10. Webasto , sau aeroterma ieftina chinezeasca din aia de se baga la bricheta .

    00
    • Ce sa se mai oboseasca cu chinezariile astea obosite? Isi ia un aragaz cu un ochi, il conecteaza la o butelie si gata omule, caldura la discretie.

      Bine, daca esti meserias cu adevarat (cum era un tip de la bunica-mea de la tara), baga o butelie in portbagaj, trage un furtun in habitaclu si ii face el un arzator la cap.

      Iar vara baga furtunul in toba si zice ca are nos.

      00
  11. Stiu ca nu are legatura neapara cu subiectul dar am o intrebare pentru cititorii tai. Am cumparat acum doua luni o masina noua (comanda in fabrica, masina de 50.000 euro) Din prima luna de la livrare masina are o problema, dealerul nu-i da de cap si tot schimba diverse piese (am 4 intrari cu ea in service pana acum in ultimele doua luni) acum asteptam o noua piesa insa mi-au spus ca nu mi pot garanta ca acum se va rezolva. Intrebarea mea este, ce sanse am sa-mi fie schimbata masina? Intuitia imi spune ca se vor schimba multe si problema nu se va rezolva si n-am chef sa pierd vremea pe timpul si nervii mei asa ca as dori o noua masina identica si nimic mai mult. Nu are nici 3 luni de la livrare. Va rog sa nu ma trimiteti protectia consumatorului fiindca masina e luata pe persoana juridica. Multumesc

    10
    • e vina ta că ai dat 50.000€ pe o mașină :(

    • Bai, nu e vina lui ca a dat 50000 de euro pe o masina (am inteles gluma, relaxeaza-te). Damblaua lui, asta e. Problema e ca la 50000, masina noua, e cam nepermis, daca ma intrebi pe mine, sa-ti apara probleme din prima luna sau primul an de folosinta. Si mai nepermis este ca dealer-ul sa ridice din umeri si sa spuna „dom’le, asta e, noi schimbam piesa, dar nu garantam ca se rezolva”. e vorba in plm de o masina de 50000 de euro.
      Si atunci incepi sa te intrebi dac, nu cumva, legenda urbana cu loturi pentru vest si loturi pentru est, in cadrul aceluiasi producator, nu cumva nu e chiar legenda. Si asa, din om normal, devi paranoic.

      00
    • Fa o reclamatie direct la producator, poate ai mai mult noroc.

      00
    • Mergi cu un avocat la dealer…. e cea mai buna solutie. Chiar daca esti persoana juridica. Nu te lasa influentat de mirajul ca sunt „reprezentanta”. La noi sunt doar niste service-uri mai spalate. In final tot manglitori sunt. In Germania te duci iti lasi masina in fata sediului si iti ceri banii inapoi, si primesti si scuze.

      00
    • Si producatoru stie, da nare: chef, cheltuit bani, habar…ca sa rezolve. Aia e defe tiune de design si da se intampl la masini scumpe ca is pline de gadgeturi si la proiectare mai dau fail.

      01
    • Nu i-a mai rămas bani de avocat, pe bloguri și pe forumuri e gratis

      00
    • salut. Din ce stiu eu e foarte greu sa-ti dea o noua masina. Iti recomand sa vezi care sunt regulile de buy-back ( de obicei dupa 3 reparatii consecutive nereusite dar depinde de producator ) si daca le indeplinesti iti iei banii inapoi si apoi iti faci separat comanda de o alta masina noua , luand in considerare timpul de asteptare.
      In acelasi timp , poti alege sa nu iti ridici masina din service pana ce nu iti demonstreaza ca problema a disparut.

      00
    • Spune-ne te rog și nouă despre ce marcă/model e vorba și eventual detaliază problema, poate îi ajuţi pe alţii aflaţi în căutare de mașină să evite asemenea situaţii. Fă-le „reclamă” la esroci!

      00
    • dacă mașina e luată pe persoană juridică atunci atunci cam toată legislația de protecție a consumatorilor nu este aplicabilă în cazul tău ci se aplică termenii din contractul pe care l-ai semnat și degeaba întrebi aici.

      Dacă în contract scrie că ai garanție doar până ieși din curtea dealerului atunci aia e.

      Tot din cauza asta multe firme vând produse cu garanție extrem de mică fiindcă vând doar către alte firme. Am întâlnit chestia asta chiar și la HP, imprimantele DesignJet vin cu două coduri de produs pentru EXACT același model.
      De exemplu: HP Designjet T3500 B9E24A = garanție de 90 de zile, Designjet T3500 B9E24B = garanție 2 ani. Diferența de preț între ele este de ~10.000 RON. Prețul și termenul de garanție sunt singurele diferențe între cele două modele.

      La achiziția ca firmă ai de ales între optimizarea costurilor de achiziție inițială sau a costurilor de mentenanță pe termen mediu.

      Chiar și eMAG face chestia asta: dacă iei produse cu factură pe persoană juridică o să constați că de multe ori garanția este de doar 1 an în loc de 2+ ani – dar depinde de produs.

      00
    • Este masina noua, comandata de mine, cu optiunile alese de mine. Trecand peste rautatile cu “nu mai are bani de avocat”, am notificat deja dealerul si importatorul cu privire la problema si am solicitat inlocuirea masinii. Are garantie 2 ani asa cum au toate masinile noi.
      Marca, fiindca ma intreba cineva mai sus, este Mercedes (sper sa nu i fac probleme lui Vali pt ca am vazut ca mai face diverse teste cu Mercedesuri) intentia mea nu este sa fac probleme, nu vreau niciun ban inapoi, vreau doar o masina complet functionala, asa cum am intentionat sa am cand am ales sa o cumpar de noua…

      10
    • @Andrei: „Are garantie 2 ani asa cum au toate masinile noi.”
      Cand o sa inteleaga romanul ca „garantia” nu se refera la inlocuirea masinii,ci ca acei doi ani ca perioada,in caz ca se strica masina,ti se repara gratuit?Nu o sa-ti mai inlocuiasca nimeni masina,o sa tot repare la ea pana cand iese din garantie,iar apoi iti vor spune pa.
      Daca vrei sa mai recuperezi din bani,fa-i un full CASCO,vorbeste cu unul cu o basculanta din aia de 40 de tone,ii faci dauna totala si primesti inapoi o parte din banii pe care i-ai dat pe masina.

      00
  12. NOU
    #48

    Dureaza cam 5 min la un Passat B6 2005 1.6 FSI. Benzina doar de la OMV, 100plus.

    00
  13. Asa e,am passat b6 de la 0 km si nu inteleg nici eu de ce se incalzeste atat de greu.Zici ca e pe lemne,de minimum 15 km de mers constant am nevoie sa ajunga apa la 90 de grade atunci cand e rece afara.Cu toate astea ,asta e cea mai mica problema a ei.De cand o am de noua,m-au lasat de la 0-120 000 km ,urmatoarele:Pompa de motorina,pompa de ulei rupta din ax,patru injectoare,doua motoare electrice de la electrodirectie,o caseta de directie,alternator,o volanta,un racitor de ulei,o turbina,valve pneumatice(toate),toata bucsaraia de n-ori,amortizoarele care au curs la 40 000,egr,compresor ac,electrica din bara fata pana in spate si motorul crapat intre supape,vopseaua sarita ca de pe ouale de paste,frana de mana electrica,etrierii spate electrici…etc.In rest,o masina buna,o recomand!

    00
    • schimba si tu service-ul

      00
    • mai bine ne spuneai ce nu te-a lasat

      00
    • @Calache: incearca sa eviti stalpii de pod iar daca parapetul nu pare destul de solid ai grija cum iei curbele.

      00
    • Bine ca ai macar volan original.

      00
    • Tu sigur folosesti masina cum trebuie? Se mai plang unii la reno ca schimba placutele frana la 9000, da boss, tucum folosesti frana aia.??calci brusc la 1 m de semafor/trecere….? Ca eu le-am schimbat la 35.000

      00
    • Prietene, minti. Chestiile pe care le-ai enumerat costa mai mult ca masina noua, daca sunt piese noi si incluzi manopera. Doi la mana, daca ti se duce turbo-ul, egr-ul, injectoarele etc., nu conduci masina cum trebuie. Diesel-ul turbo CR nu se tine sub 2000 si nu e bine sa bagi altceva decat motorina premium. De asemenea, nu se scoate la plimbare pentru distante scurte. Nu stiu de ce ti-ai luat diesel, dar nu ti-ai facut temele. Iar daca s-a dus volanta in 40000km, du-te frate si fa scoala din nou, vezi si tu cum e cu ambreiajul ala!

      10
  14. EGR-ul e cumva anulat?

    00
    • nu știu, nu cred.

    • Exact asta e. EGR off fizic cat si din soft.

      00
    • Nu cred ca are legatura cu EGR-ul,am un diesel din 1988(Ford Transit 2,5) cu motor clasic,ca ala de tractor.Iarna merg o jumate de ora pana se misca putin acul de temperatura,in conditiile in care pana se incalzeste motorul,eu blochez paletele de la radiator ca sa se mai invarta(are vascocupla).Asa este dieselul,daca nu ai incalzirea la masina dotata si cu o rezistenta electrica bagatoare de caldura,nu faci nimic.

      00
  15. Meh, aceeasi goanga o am si eu la Skoda Octavia 2 a mea, 1.9 TDI, mananc o paine pana face caldura in habitaclu cand e frig afara. Urmeaza sa ii cumpar una din asta:
    https://www.paravant.ro/masca-radiator-pt-skoda-octavia-ii-an-fabr-2004-marca-heko.html

    00
  16. Ai ceva stricat. Masina ofera aer cald aproape pe loc la motor de 170cp diesel. Doar la minus 15-20 poate dura 10 minute.

    15 minute pe temperaturile astea e exclus. Ai o problema tehnica daca porneste greu masina si da aer cald greu.

    00
  17. Serif,

    La golf-ul meu daca apas pe dezaburire fata, baga mai rapid aer cald. Totodata incearca sa lasi ac-ul cuplat. Teoretic nu are legatura ac-ul, dar eu nu l-am mai oprit de mult.

    Mai poti incerca asta: https://youtu.be/M9SIafVsqyc

    Principiul e accelasi si la vw.

    00
  18. Incearca sa opresti de tot ventilatia pana se incalzeste motorul. Dupa aia dezaburesti si pleci.
    Iar la dezaburire opreste ac-ul si lasa aerul cald sa bata spre geamuri. Dureaza mai mult dar nu se abureste la loc asa rapid.

    00
  19. Din pacate nu exista nimic de facut fara investitii.Se numeste WEBASTO.Nu explic pentru ca probabil stii deja.E cam scump dar cred ca e singura varianta.Eu tocmai am vandut o Mazda diesel si am luat Honda pe benzina Un vis de masina!! Cu diesel, in zilele ff friguroase nu se incalzea pana la serviciu!!!8-9 km!! Benzina, la coltul starzii e gata!! O sa plangi rau la iarna cu Passat diesel.Bine, cu Passat cunosc oameni care plang zilnic, dar nu intru in amanunte.

    00
    • Salut Adi,

      Am si eu Honda Civic 2011 benzina si imi pare ca se incalzeste greu, 5 min la relanti + 10 min in trafic urban si incepe sa se simta caldura, sa nu mai zic ca daca o opresc 5 min apoi baga intai aer rece si se incalzeste in alte 5min, are a mea ceva ? Ce honda ai ? in cat timp se incalzeste ?

      Mersi anticipat!

      00
  20. Bag-o in casa, pardon, garaj.

    00
  21. Carton la radiator evident.

    00
  22. vorba unui mecanic auto : sa-mi bag pla, numa a motorina miros de vreo 2 saptamani de cand a dat dat frigu.

    00
  23. https://www.defa.com/product/termini-ii-1000/
    recomand ! aici prin nord e cam indispensabil pe muulte masini.

    00
  24. Celebra problemă cu motorasele V158 si V159, teoretic pe VCDS erori de la ele, daca mașina e dupa 2009 acea rezistență nu mai apare la scanare cu VCDS, dar dacă nu îți bagă căldură sau îți baga greu de la acele motorașe, mai există și varianta cu calorifer înfundat dacă nu bagă deloc!

    00
  25. O soba cu lemne daca esti zgarcit sau o centrala pe gaz daca te tine bunzunarul.

    00
  26. la fel e si la volvo. faci turturi la nas pana se incalzeste. la renault au facut bine cu rezistenta. nu au facut bine ca au pus o in mijlocul masinii si nici un mecanic sanatos la cap nu demonteaza totul ca sa schimbe mizeria aia.

  27. Calorifer înfundat? La un passat b5 BENZINA, iarna la – 5 abia suflă un aer călduț. Dat jos calorifer, schimbat (doar original, Hella sau Valeo, nu te încurcă cu altceva), acum îți lipește nările de cald ce e în mașină.

    Da, se dă tot bordul jos, la declar mi-au cerut 11 ore de manopera. L-am schimbat la un gog cu care lucram deja, tot m-a costat 400 lei, a stat 2 zile pe mașină.

    10
  28. NOU
    #85

    „Nemții nu știu din astea”
    Nemtii stiu webasto, dar romanii #saraci nu o pun la optionale pentru ca e #scumpa.

    In meniul din ceasuri ai cautat sectiunea „Auxiliary Heating” ?

    00
  29. Opreste AC-ul!*

    00
    • Ba lasa AC-ul ca iti scoate umezeala din masina in loc sa se depuna pe geamuri ca si condens.
      In alta ordine de idei, eu am luat de la Profi un dezumidificator la 7-8 lei pe care il tin un masina. Din acela cu bilute si un compartiment pentru lichid sub el.
      Atata vreme cat il tin in masina (in picioare, sa nu se scurga) am dimineata masina fara probleme de aburire.
      Cam aceeasi poveste cu absorbantul de la pisici bagat in soseta, dar o varianta mai confortabila :)

      Pe forum la WV ai cautat ?

      00
  30. A 1kW electrical auxiliary air heater is installed in diesel vehicles. The electrical auxiliary air heater is a combination of a PTC heater element with an integrated control unit. It is installed downstream of the heat exchanger and provides additional heating of the vehicle interior after cold-starting the engine. The electrical auxiliary air heater directly heats the air which enters the vehicle interior.

    Activation conditions: The electrical auxiliary air heater is activated:
    • in the case of the Climatronic and Climatic systems, automatically via the CAN data bus.
    • if the occupants set the heating output to over 90 per cent at the operating unit.
    • if the water temperature is below 75 degrees Celsius.
    • if the engine speed is higher than 500rpm.
    • if no load management system is active.
    • if the ‘Econ’ button is not pressed.”

    00
  31. Din ce descrii, nu ai webasto pe masina (ar trebui sa ai o eticheta cu o serie și cuvântul ‘webasto’ pe sub capota) . Cazuri de care am mai auzit: stricat și scos siguranțele, sau demontat cu totul înainte de revanzare.
    Ca sa iti pui tu separat, cred ca e pe la 1000 euro.
    La BMW diesel aveam asta din fabrica și se incalzea cel putin la fel de repede ca pe cealaltă benzinara, este evidenta prezenta optiunii și nu necesita nici o manevra speciala din partea mea în afara de a porni căldura, deci ori nu îl ai și trăiești cu asta, ori…cam nasolica :)

  32. Ba da, se incalzeste chiar daca sta pe loc. Doar trebuie sa ii dai drumul cu 12-15 min inainte. Am avut pe passat diesel aprindere din telecomanda de la alarma si isi facea treaba fara probleme (iar vara, o pornesti si se raceste habitaclu). Nu stiu cat costa aplicatia cu placa; alarma cu pornire din telecomanda a fost 300e, instalata la brasov :)

    00
  33. A mea are Webasto, dar a ta ar trebui sa aiba incalzire electrica PTC. Daca nu se incalzeste fie e stricata, fie masina a fost fabricata pt tari cu clima mai calda decat DE (spania etc). Pana si la Ford aveam. Ah, da. Vezi ca nu porneste decat daca sunt sub nu stiu cate grade (parca 7??) afara si clima data pe HI / maxim. Cel putin asa era la Ford, la Passat am Webasto nu ma intereseaza :)

    00
  34. Masina stie ce temperatura este afara si inauntru , adica toti senzorii de temperatura sunt in regula ?

    00
  35. Sa ne spui cum e mai încolo, pe la -20.

    00
  36. E mult prea mult, de acord. A6 2.0TDI din 2015 in 3-4 minute e bine si cald.
    De fapt n-am nimic de zis (exact ca oamenii de mai sus), doar voiam sa ma laud

    Serios acum, un Remote Engine Start System ar fi veata

    00
  37. acelasi lucru si la mine 2.0tdi. Aveam rezistenta arsa, dupa reparatie nu observ nicio schimbare. Pe langa webasto am mai auzit de o a2a pompa de apa, care cica ar incalzi apa mai repede

    00
  38. Masina n-are nimic, tu esti friguros. :))

    00
  39. Atatea sfaturi din care doar cateva la subiectiv. Vezi cum e cand esti trolat :)
    Vezi ca PTC-ul porneste am impresia doar daca e pe high clima. Pune dimineata testeru pe ea si vezi daca porneste efectiv. Nu mereu da eroare. Nu sta cu masina la incalzit pe loc. Daca ai ulei bun si in termen nu ai treaba. Maaxim 1 min trebuie sa stai la temperaturile astea. Verifica densitatea antigelului. Daca e la minus 40 se va incalzi extrem de greu. Schimbul de caldura se face greubspre deloc. Am patit eu asta cand le-am zis la castraveti sa-mi completeze cu antigel si ei au pus 1l de concentrat si nu diluat cum trebuia. Mi-am luat jucarica din aia si iesea din scala pe la -40. La -25 e suficient chiar daca Brasov. Chiar si la -20 e semi-safe. Calorifer infundat nu cred dar poti verifica la mana. Daca conductele care intra spre el.sunt calde si tu nu ai caldura poate fi si asta dar nu prea se intampla.
    De pornit greu nu are voie. BMP-ul meu a pornit mereu „la sfert” chiar si dupa 2 saptamani de stat in frig. Vezi bujii incandescente. Daca doar 1 nu face serviciu cum trebuie iti porneste greut. Vezi bateria desi eu aveam bateria muci si tot rupea din prima. Lasa bujiile de 2-3 ori maxim si vezi. Motorina nu are treaba. Chiar si cu cea standard trebuie sa porneaasca daca ai filtrul in parametri.

    00
  40. Ai reumatism.

    00
  41. In toamna asta am avut si eu pb cu caldura in masina,
    am schimbat termostat+antigel+sigurante+altele, degeaba.

    Pana la urma am ajuns al caloriferul de bord (heater core), pe care l-am schimbat in service autorizat. A durat 7 ore pe ceas, cu mine langa el… Acum baga caldura ca in cuptor.

    00
  42. update: pe ceas, a stat 6 minute pe loc pornită, după care 23 minute în trafic. s-a încălzit abia la final, în ultimele două minute de mers.

  43. Dacă durează 15 minute să se încălzească la peste 0°C poţi avea:
    – termostatul blocat pe deschis (ai zis că nu e cazul) sau se deschide mult prea devreme;
    – radiatorul din habitaclu înfundat;
    – servomotoarele de la clapete blocate/arse;
    – mergi tu prea economic. :)

    10
  44. Am avut 2 passaturi B6 si acum am un B7. Din pacate, toate s-au incalzit foarte greu iarna.

    Am hotarat ca e ultimul passat in familie :))

    00
  45. Pai și la -30° ce faci? Ceva face calculatorul motorului sa nu activeze rezistenta electrica ( că el face asta când primește comanda de la climă). Activarea e făcută printr-un releu că are 900 W. O fi releul dus. La toate climele la care am lucrat erau niște condiții de activare.
    De exemplu la clima manuala de Seat și Skoda trebuie sa fie setată pe Max Defrost, aer spre parbriz și sub 5 grade afară. In 2 minute se topește gheata de pe parbriz.
    La Passat nu știu decât la cele care se fabrică din 2018 încolo. :)

    Și încă ceva, nu are treabă apa din motor, bujii, termostate etc. cu rezistenta electrică. De aia e pusă să bage căldura când motorul e rece.
    Acum 2 ani când au fost -33° am conectat adaptorul CAN-Bluetooth la ea, când am ajuns in Ghimbav după 30 minute, apa in motor avea 35 grade dar în mașină era cald și bine.

    00
  46. Și la Zafira e la fel, după 30 de minute se încălzește. Cu recircularea aerului e mai rapid, 29,5 minute :-)

    00
  47. cand am schimbat masina (cu motor 2.0 diesel) am cautat doar benzinare, sa nu mai inghet iarna in ea.

    00
  48. la vag este posibilitatea de a monta încălzire auxiliară. sunt băieții care știu să facă retrofit și nu este scump. primești căldură după 30-60 de secunde.

    00
  49. Eu nu as sta fara Webasto intr-o zona friguroasa… Parerea mea ar fi sa decartezi 2000 de lei si sa instalezi asa ceva… se gasesc pe OLX… aparate si mesteri.

    00
  50. Daca ai climatronic se mai strica termocupla despre care vorbesc mai multi oameni pe aici. Ramane o clapeta in pozitia deschisa si la inceput baga are usor mai rece (depinde de pozitie) iar cand se strica de tot baga doar rece. Eu am Golf din 2015 benzina si a avut aceeasi problema reparata pe garantie in 30 minute de manopera. Nu stiu de ce nu optimizeaza componenta aia. De retinut ca am in familie si un Passat 2.0 TDI 150 cp din 2016 si vad ca la ala se incalzeste ok cam in 10 minute dupa rulaj deja e f cald. Deci se pare ca intr-un final apoteotic au gasit o metoda sa se incalzeasca mai repede, cel mai probabil cu un dspozitiv suplimentar. Chiar si iarna la temperaturi negative, daca dureaza mai mult de 15 minute sa vina caldura la o temperatura acceptabila, ceva nu este la parametrii optimi. Eu as duce-o la o diagnoza pe VAG COMM pentru a elimina problema cu clapeta minune. E o piesa de 150 RON

    00
    • am înlocuit și pompa de aer și clapeta aia.

    • Nu-i nici o piesa vinovata. De ce nu mergi la un mecanic care chiar se pricepe? Mie de exemplu nu imi mergea AC-ul (nu venea aer rece deloc asta a fost anu acesta luna Iunie parca). Am mers la un mecanic priceput a strans nu stiu ce surub si a mers ca la fel ca la inceput. Ca si tine am cautat pe forum-uri, pe diverse site-uri si m-ai rau mi-au facut. Ma gandeam ca cine stie ce piesa, clapeta, VAG-uri, parametrii .. prostii. Mai mult ca sigur asa se rezolva si problema cu aer cald simplu.

      00
  51. Sãsãlãii oricum sunt demenți cu frigul. La -5 stau toată ziua (!) cu geamurile deschise și desculți pe gresie.

    Cred sincer că au o accepțiune diferită asupra confortului termic. Hopeless.

    00
  52. Am avut diesel motor de 2.7 din 2001 și nu se încălzea așa de greu. Cu temperatura la motor cum stai? Ajunge repede la 80 de grade?

    Dacă nu, probabil ai termostatul de răcire blocat pe deschis și atunci motorul circulă apa în radiator înainte să se încălzească. Din păcate e componentă mecanică, nu o să dea nici o eroare pe tester. Poți verifica dimineața, când mașina e rece: mergi cu ea până ajunge temperatura la 60 de grade, și apoi desfaci capota și pui mâna pe furtunele de merg la radiator, dacă sunt călduțe înseamnă că apa circula prin radiator deși motorul nu a ajuns la temperatura normală și de aia se încălzește greu. E un rahat de piesă de 150 lei de obicei și se schimbă în câteva minute.

    00
  53. Bagă un godin in ea. Scoți burlanul pe trapă. :)
    Ia-ți o alarmă Viper și pornești motorul de pe telefon.

    00
  54. update: fost cu ea la service, tester, verificat el ceva pe la motor, nu găsit nimic.

    • NOU
      #121

      Boss, du-te la service chitit pe niste chestii scrise aici. Radiatorul Z35 care ar trebui sa se incalzeasca electric, EGR si alte cele. Preferabil alt service.

      p.s sper ca nu ai ECON activat.

      00
  55. Au fost mai sus doua comentarii pe care ar trebui sa le iei in considerare: unul era cu foc, altul cu patura. You choose.

    00
  56. am avut 5 ani passat ca al tau pe motorina si aveam exact aceeasi problema. nu e un bug, e un feature, nu stiu cum sa zic.

    plm, asa functioneaza astea pe motorina. am schimbat passatul cu un alt diesel(dar premium, 75k) si se incalzeste la fel de greu, hai nu in 12 minute, dar in 10.

    #dieselLife

    00
  57. Cauta Viper Smart Start. Eu il am si este bun si iarna – pornesc masina din casa si pana ma urc la volan e cald deja, zapada/gheata topita de pe geamuri – dar si vara – lasi AC-ul pornit cand te dai jos din masina iar cand pleci, pornesti motorul de la distanta sau din telefon, te urci in ea e deja racoare-.

    00
  58. poate da cineva informatii cum incalzeste un logan diesel iarna? oscilez sa cumpar un passat sh SAU logan nou.

    00
  59. In DE nu e niciodata foarte frig asa ca nu se justifica.mega incalzire.

    00
  60. O sa fiu carnat, dar nu ma pot obtine.
    Daca acest lucru era scris de vreo pipita pe facebook „vai, am un Passat diesel si iarna dureaza 15 minute sa se incalzeasca” imediat ii dadeai: „Uitati la proasta asta: se mira ca i se incalzeste greu dieselul iarna. Si-a luat diesel ca o vaca proasta, doar sa-si duca doar copilu pana la scoala si sa se fataie prin oras, ca asa e romanu prost si isi ia el diesel ca asa si-a luat si vecinu’ Costica. Si fac pariu ca n-are nici cutie automata.”
    Iar apoi toti comentatorii: „da, ce proasta”, „ce vrei bah, asa-s romanii” etc.

    00
  61. Laguna 3, 2.0 dCi, într-un minut suflă călduț. Doar mă laud.

    00
  62. E dizal, te speli cu ea pe cap. Si daca acum ti se pare ca incalzeste greu, cand or fi -15 grade mai bine te imbraci gros decat sa te bazezi pe incalzirea din Passat.

    00
  63. Am audi a3 2004 1.9 automata. Sa vezi ce rad la iarna ca plec de acasa si nu se incalzeste niciodata daca nu ies din oras.

    00
  64. 2 vw pe motorina am avut si cam vreo 10 minute trebuia sa se incalzeasca. Mai depinde si de cat de tare o accelerezi. Nu era problema ca bagam incalzirea in scaun pe 3 si in 30 de secunde imi ardea curul

    00
  65. Am aceeasi problema la Mitsubishi (tot motorina) – se incalzeste foarte greu la ralanti. Daca incep sa dau pedale (spre disperarea vecinilor) incepe sa se simta caldura, iar pana in capatul strazii deja e ok.

    …dar asta acum ca e un pic racorica dimineata. Pe iarna aia misto cu parbriz inghetat ma dotez cu spray degivrant si las masina vreo 10 minute sa mearga.

    00
  66. Astupa radiatorul cum se facea la dacie inainte

    00
  67. Adoptă și tu soluția posesorilor de bmw-uri mai vechi – hanorac cu gluga întotdeauna pusă pe cap, de parcă ți-ar ploua în mașină.
    Practic, deși pare o contradicție logică, scapi de senzația de frig arătând mai cool.

    00
  68. Nu cred ca are legatura cu EGR-ul,am un diesel din 1988(Ford Transit 2,5) cu motor clasic,ca ala de tractor.Iarna merg o jumate de ora pana se misca putin acul de temperatura,in conditiile in care pana se incalzeste motorul,eu blochez paletele de la radiator ca sa se mai invarta(are vascocupla).Asa este dieselul,daca nu ai incalzirea la masina dotata si cu o rezistenta electrica bagatoare de caldura,nu faci nimic.

    00
  69. Welcome to the wonderful world of VAG engineering! :D

    La fel face si o Skoda de 1.9 TDI. Dureaza o vesnicie sa se incalzeasca in habitaclu atunci cand e frig afara. Cu toata clima „bizonica” :))

    Ata ete, VW s-au zgarcit la componentele pentru aer conditionat si incalzirea pe timp de frig.
    Not a bug, not a feature. Just saving money on the assembly line.

    00
  70. Eu las tot timpul ac-ul pornit din clima. Am avut si Audi și golf și iarna băgau rapid căldură. Ca nu pornește compresorul sub o anumita temperatura exterioara, e alta treaba. Dar am observat ca dacă e aprins becul la ac din climatizare, se încălzește și se dezabureste repede.

    00
  71. eu la b6 2007 cu webasto auxiliar. in 5 minute la relantii pana se dezgheata parbirzul si luneta + 4/5 km am apa la 90 grade. vezi poate ai AC oprit sau ECON pornit, depinde de anul fabricatiei.

    Nu iti porneste nimic suplimentar daca nu le ai setate cum trebuie din clima.

    01
  72. Am avut si eu Megane 2.2 cu motor benzina 1.6 , am tinut-o 9 ani de zile si nu mi-a facut niciodata probleme (ma rog, doar minore…) .
    M-a mancat in cur si am schimbat-o si eu cu o nemtoaica, ca de, am alt statut acum, nu ma mai incurc cu masini frantuzesti de care rade lumea pe net.
    Rezultatul ? Foarte des zic ca Zoso : bai, stai asa, dar la Megane chestia aia facea asa, aici de ce nu face (sau face exact cum ma enerveaza ) ? Vorba nevestei: am ajuns sa apreciez Megane-ul abia dupa ce am dat-o :-)

    00
  73. DEci nu itiporneste rezistenta, am avut passat ca al tau am scris mia sus, aceisi problema si aveam si probleme cu clapetele vietii care mai ramenau blocate din cand in cand, dar pe alea le cunosteam nebunia, ins chimb dpa ce am reparat rezistenta facea cald instantaneu la – cat vrei tu.
    Verifica ce au zis oamenii mia sus, releu de coamanda, climatronicu fara econ, pus pe HI, etc…E indaminsibil snu porneasca rezistenta si din cate ma inteles sunt 3 rezistente parca in ea si e posibil sa fie arse una sau doua din ele, nu mai stiuexact, dar daca rezolvi problema cu comadna pentru rezistena – inlocuirea ei daca e praf, ar trebui sa ai caldura relativ repede.
    Sau. vinde-o, iei benzina da nu orice benzina,ai mei au o Kia Ceed probabil facut pt AFrica ca nu face cald decat dupa forje prin oras, far problem cu termostat si altele.
    In schimb am un opel vectra B care in 1 km deja e la prima linia apa… (1.8 benzina )
    Cheers!

    00
  74. Io o las sa mearga tot timpu’ da-o dreaq’, nu se raceste niciodata. Am mai tras si un furtun de la teava de esapament pana la cosu’ de la soba sa zica vecinii ca am semineu, crapa-le-ar fierea-n ei…

    00
  75. Trebuie data clima pe HIGH si porneste si rezistenta aia

    00
  76. Update? :)

    00
  77. Salutare. Am citit pe aici dar tot sunt nelămurit. Am o Zafira B 1.9 CDTI , 150CP , am luat-o anul trecut prin martie și nu am avut nevoie de căldură pe atunci , însă acum, mă îngrijorează că mi se pare că nu da căldură cum trebuie.
    O las pe AUTO la 28 de grade și abia simt căldurică pe laterale și la picioare.
    Anul trecut , i-am schimbat singur filtrul de polen de sub torpedo și am observat acolo o rezistenta , care nu am băgat de seamă până nu am citit pe aici la ce folosește. Și , am încercat și pe HI și baga temperatura calie doar la parbriz .
    Am avut o CORSA B din 96 pe benzina înainte, nu avea AC dar iarna in 5 minute cu motorul pornit aveam 30c° la -10 afara. Doar că în mers intra „viju” pe la uși.
    Mă ingrijore pt că încă nu au fost temperaturi cu – afara. Tipul de la service mi-a spus că așa e la diesel dar nici nu sa uitat la ea.
    Ce părere aveți?
    Să încerc și alte service-uri sau așa e din fabrica masina?
    PS: Am zis că problema e doar în oraș dar am mers și pe distante lungi, niciodată sub 2000rpm . Temperatura in habitaclu in jur de 20c°,cam așa o resimt.

    00
  78. Problema este că nu am ceas sau afișaj in bord nici macar cu apa. Voi incerca astăzi să merg cu meniul ascuns al mașinii că parcă acolo afișează ceva temperaturi și revin.

    00
  79. Exact. Am pus-o și pe tester și nu am nici o eroare. Posibil sa fie înfundat ceva? Mi sa spus că dacă nu baga deloc caldura e posibil sa fie înfundat doar că la mine baga dar nu mă simt eu satisfăcut . Adică dacă țin la 28 ar trebui sa nu pot tine mana pe unde sufla, în condițiile în care merg cu ea numai cu >2500rpm . Dar nu este nici o diferența dacă las la 22 sau 28 de exemplu.

    00
  80. Salutare. Am revenit. Am rezolvat problema până la urma. Am apelat la un prieten cu un tester și să rezolvat dintr-un click problema. Cu toate că nu am simțit nimic ciudat în mers la mașină aveam eroarea asta :
    P0400 code definition
    Exhaust Gas Recirculation Flow Malfunction
    Am făcut sauna în mașina în jumătate de oră, cu 0 grade afara.
    Mai vin cu o întrebare. Cartonul in fata radiatorului credeți că ajută la ceva? Sau este inutil? Vorbesc strict la modelul meu de mașina. Vă mulțumesc anticipat.

    00
  81. Salutare! Cer scuze adminilor dacă am greșit topicul.
    Fraților am și eu o problemă. Am un Passat b6 ( de fapt e un variant 3c5) și de când l-am luat mi-a spus mecanicul de am dus-o la verificare de o mica problemă (pt el mica). Pe partea stângă îmi bagă aerul de afară ( iarna rece, vara cald). Am înțeles că e vb despre un anumit motoraș care acționează clapeta de recirculare aer. Știe cineva despre ce e vorba? Cum ajung la el?

    00
  82. Am și eu un Passat b7 din 2012 cu cutie automată. Nu pot spune ca sunt un șofer ce merge la consum, dar apa nu ajunge la 90 după 20 de km, deșii în mașină se încălzește destul de repede. Un motor dissel de 2.0 l nu se încălzește atât de repede. Trebuie setata căldura pe maxim și lăsat AC-ul sa meargă. Atunci temperatura în habitaclu nu va avea nevoi de mai mult de 3-4 minute de rulaj. Motoarele dissel se încălzesc foarte greu în staționare și nici nu este recomandat. Au nevoie de 30 de secunde de funcționare în staționare pentru a face ungerea după care este indicat sa încălziți motorul în timp ce rulați pe drum. RECOMANDAT PENTRU FRIGUROSI: O MAȘINĂ PE BENZINA SAU ÎNCĂLZIRE AUXILIARA, ZIC…

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Top articole

7 zile