Primesc întrebarea asta destul de frecvent, de la oameni care și ei își caută mașini de cumpărat, mai ales acum cu eliminarea taxei auto.
Și de fiecare dată le spun același lucru: nu găsești mașini întreținute uman. Oamenii nu fac legătura între prețul unei mașini întreținute, cu istoric service, cu revizii la timp, cu anvelope decente, cu interior în care nu și-a stins nimeni țigara pe tapiserie și prețul unei mașini tratate mizerabil.
Și asta se aplică la o serie de obiecte pe care le deținem. Nu e doar sărăcia, că nu sărăcia te împiedică să faci revizia la mașina ta de 30.000€ nouă. Nici sărăcia nu te împiedică să o speli din când în când pe interior, ca să nu lași mirosul de câine sau de vomă să se impregneze în mașină.
Și tot așa.
Cum am ajuns la Passat, deși nu îmi place grupul VAG
Povestea e cam așa: am văzut și testat în jur de cinci mașini cu specificațiile pe care le doream și nu am găsit o mașină pe care să o cumpăr împăcat cu ideea că nu iau o țeapă. Am văzut nu Nissan la Cluj care mergea bine, dar care luase un bolovan pe mijloc și samsarul înlocuise masca și reparase la ciocan cutia și cardanul, ca să mai meargă un pic, am sunat un nene din București, care avea de vânzare un Forester la 14.900€ și căruia i-am oferit 13.000€ pe mașină, el mi-a zis că îl jignesc și că are deja doi cumpărători pentru ea, ca să o scoată la vânzare din nou cu 11.900€ la o săptămână după ce mi-am luat Passatul (acum cere 9.800€ pe ea), l-am sunat pe unul care mi-a dat cel mai tare pitch de vânzări ever („îmi dați dvs. niște bani, eu închid leasingul și apoi vă vând mașina, cred că maxim o săptămână durează totul) și tot așa. Iar Passatul l-am luat de la un vecin, fratele dentistei mele, extrem de bine îngrijit, cu istoric service, cu devize și facturi pentru tot ce s-a făcut pe mașină. Sunt încântat pentru că mașina e extrem de versatilă, are foarte multe spații de stocare, stă bine pe drum (e cam joasă, dar caut să o înalț), e destul de comună să nu atragă atenția și există piese pentru ea. O consider o mașină de tranziție, dar mă voi decide mai bine după ce văd cum se comportă iarna asta (Brașov, -20, zăpadă).
Și varianta audio, un pic mai lungă decât textul (spuneți-mi dacă vi se pare utilă, să mai fac sau nu)
Are scut sper, scut pt baia de ulei neaparat. Dince an, cati km si cat ai dat pe ea ? Hai, da tot din casa.
are scut metalic, l-am testat. https://www.youtube.com/watch?v=26wY0oKwFAE
an 2009, 6.500€
boss, da si tu mai multe detalii, ca asa suna prea bine passat 2009 automat la 6500
baga o poza cu interiorul, ca ne dam noi seama de dotari
e full fără piele
cutie automată, cameră marșarier, sistem audio premium. asta e tot ce contează pentru mine
si la iarna ne zici ce bine e ca ai scaune incalzite ?
btw, e dric ?
am parbriz încălzit, oglinzi incălzite, scaune la fel. sunt curios cât de repede se face cald in habitaclu, că la forester aveam doar 4 guri de AC în față.
Eu am vandut masina astfel.In primul rand, nu voiam sa o vand.Dar , service, la revzie mi-a oferit unul 9000 pe ea.Honda Accord.2010 78.000 km.Impecabil intretinuta, revizii, facturi.Tot.Am zis ca nu o dau cu 9000 nici mort! Dadusem 25.000 pe ea noua.Mi-a starnit insa curiozitatea.Am zis asa.Sub 11.000 nu o dau.Raman cu ea si gata.Am pus-o pe Olx la 11.000.A doua zi am dat-o cu 10.900!! Cel care a luat-o a zis ca se uita de 6 luni dupa o masina ingrijita,curata, intretinuta, istoric etc.Nici nu a stat pe ganduri sa dea 1-2 mii in plus peste pretul pietii pentru asta! Asa ca are dreptate Zoso.Aveti grija de lucruri si veti avea numai de castigat!
adi, una e când te duci la întâlnire cu omul și ai un dosar cu tot ce ai făcut la ea și alta e când „nu știu, nene, asta e mașina, vezi și tu”. și vorbesc de particulari, nu de samsari care nu știu ce vând.
să povestesc cum am vândut foresterul? că e amuzant…
sa inteleg ca nu ai incalzire auxiliara ?
ba da, pe lemne, in curte.
La ce iti mai trebuie scaune incalzite daca ai incalzire in masina? Sincer nu vad utila optiunea asta. O sa primesc ‘-‘ la greu da chiar nu inteleg. Te simti mai bine sa simti scaunul cald? Oricum dimineata la -20 grade dureaza ceva timp pana se incalzesc care oricum se inlocuieste cu incalzirea din interior.
„să povestesc cum am vândut foresterul?”
Da, dar tot podcast.
https://soundcloud.com/zosoro/cum-am-vandut-foresterul
@Nicolae: Un prieten imi zicea intr-o zi o chestie tare despre SSD-uri: „Nu stii cata nevoie ai avut vreodata de un SSD pana nu ai unul”. Na, fix asa e si cu incalzirea in scaune, nu stii cat de utila e pana nu ai una. Si se incalzesc rapid, fiind practic o rezistenta electrica in scaun. Puncte bonus ca iti tine si shaorma la pachet calda pana acasa.
Vali, povestește cu Foresterul…
Geez, il puneai pe bietul om sa ramana fara carnet, la 180 la ora.
@Emil bonusul e pentru cunoscatori :). oare poti supravietui daca n-ai incalzire in scaune? iarna nu ingheti?
@Nicolae poti supravietui si daca ai geamuri la manivela, scaune de logan si roti r14 si cutie manuala Evident si fara AC.
Puncte bonus la manivela din 2000 ca faci biceps, iar la ambreiajul obosit faci gamba.
Incep eu: „De banii aia, iti luai [insert name here], saracule.”
LOGAN NOU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
mema asta a trecut prin tot circuitul, tot la PASSAT TDI a ajuns
nu neapărat „de banii ăia”, dar după toate tutorialele pe care ni le-a ținut, a ajuns să iși ia cea mai plictisitoare și fadă mașină existentă pe piață: Passat TDi cu roșu.
Acum două săptămâni ii explica celuilalt blogger că Vitara nouă, automată, 4×4, benzină supra-alimentat, la 20.000 € „nu se merită”. Right…
la disperare oamenii mai fac și prostii…
@Vlădescu
Pe bune că „nu se merită”.
Foarte misto partea cu audio/podcast. La cat mai multe.
Bă… da.
Buna ideea .
Rezumatul in scris si daca este de interes subiectul, audio merge in fundal, pe casti .
Cred ca podcastu’ e pentru corporatisti. Vezi subiectu’, citesti in diagonala. Tot te plictisesti, dai drumu’ la podcast si te intorci la scroll-at pe facebook.
Poate ar fi mai ok sa te cenzurezi.
Cred ca puteai sa-l mai lungesti cu povestiri din ce masini ai mai vazut si cum a fost interactiunea cu vanzatorul.
am mai tăiat din el, că era mai lung. cum vrea băieții, mai scurt sau mai lung?!?!
Depinde de subiect. Daca faci un podcast despre pantaloni cargo, deja 20 secunde e mult. Achizitii auto, merge si spre 20min. Mai mult cred ca devine plictisitor.
Cu cat mai multe detalii de tepe . Am intalnit tot felul : A fost masina unei doamne ( stalpii fata sudati ) , nu a avut nici un accident ( tot lateralul , reparat la ciocan cu chit si vopsit la spray) , arata ca in poze ( facute atunci cand a cumparat el masina ) kilometraje gen , 76000 , 86000, 98000, 149000 , nu strica de adaugat mai multe la lista pentru viitor .
Ai un Passat. Stiu.
2003. Stiu.
V6 TDI cu tot ce vrei pe el. Stiu.
Dar mai stiu ca sunt cateva sute ca a ta…
mai e și gri metalizat
HAHAAHAHAHHHHHHHHHHHHHHHHH
ce l-ai nimerit !
sute? sunt mii ca asta, bos, o pierd in parcare.
imi place podcast-ul.
Se termina brusc audio-ul.
S-o folosesti sanatos! Presupun ca-i break, nu?
Boss, pune un podcast cu “Frumoși dă pă feisbuc”, da’ cu cele mai amănunțite detalii, să ne ungă la ciocănel și la scăriță ca leru’ la ciobăniță…
salut, si eu am tot passat din 2010 varianta blue motion (adusa din strainatate, 139.000 km). am cumparat-o cu 9300 E acum 4 ani nu stiu cat as putea lua pe ea acum. sunt foarte multumit de ea, in afara de consumabilele pe care le-am schimbat ( cauciucuri, placute de frana, ulei, …) am avut o singura problema minora cu un senzor de parcare fata care nu a mai functionat si cam atat. sunt foarte multumit de ea si o recomand cu incredere (ii drept ca fiecare lauda masina care o are ). unii spun ca e masina de cocalari. ii drept ca am vazut si persoane dubioase cu lanturi la gat … avand acesta masina dar ce mai conteaza cand e plin de masini, important e sa nu ai probleme cu ea si sa nu fie costisitoare. cele bune!
Da, 139.000.
Tu sa fii sanatos.
@Radu de ce zici? La 139.000 km am cumparat-o, nu-i ok sau de ce?
An 2010, acum 4 ani era 2013. Deci 45000km/an. Ce e neînregulă cu numărul de km? Eu m-am înțepat la preț. 9300€ e nesimțit de puțin pentru un Passat de 3 ani şi 139k km. Doar eventual echiparea de bază, cheală, cu cel mai slab motor.
@Stefan 139.000 km avea cand am cumparat-o acum 4 ani (2013 in sept. daca bine imi amintesc). 2.0 TDI, 110 CP, nu am incalzire in scaune, comenzi pe volan si cutie automata :). alte detalii nu stiu sa iti zic, am oglinzi heliomate, touch screen RNS 510, abs, servo directie, start / stop… . cand am cumparat-o m-am gandit asa: masina are 3 ani si 9 luni, ii imposibil sa fii parcurs cineva cu ea in atata timp mai multi km( ~ 3 ani 9 luni = 1365 zile, 139.000 / 1365 = 102 km / zi). ii absurd ca cineva sa mearga in fiecare zi 100 km pentru ca mai sunt week end-uri, sarbatori, zile libere etc. plus ca tara de origine e belgia deci o tara mica ca si intindere. asta e varianta pe care am mers eu de aceea nici nu m-a interesat daca km sunt reali sau nu. 9300 E atat am dat pe ea si cel care mi-a vandut-o mi-a aratat ca el a cumparat-o cu cateva zile in urma cu 8300 E (ca sa fiu convins ca si cumparator cat castiga el). ii drept acuma mi-se pare invechita dar cum am mai zis nu am avut probleme cu ea si am parcurs 45, 50 mii de km de atunci. numai bine!
Imi place ca tot la Passat TDI ai ajuns :)). Eu sunt fan Subaru, tot visez la un STI, si am 2 passat-uri, unul din 2010 si altul din 2007 cu care se plimba fiu-miu.(Ambele break, zici ca am parc auto). Sincer, la pretul la care este si la ce ofera nu cred ca mai gasesti asa masina.. or fi ele cu probleme, altele mai mari altele mai mici dar pana la urma toate masinile au treburile lor.. Mi-a placut remarca de la sfarsit cu soferii frustrati care nu au bani de bmw, nota 10. =)).
@zoso Sa o folosesti sanatos!
„O consider o mașină de tranziție”
Aduni ban cu ban pentru rata la Macan?
ma gândesc tot ceva mini SUV, Subaru XV, Nissan Qașcai, Golf Alltrack…
nu trebuie all track, intra putin pe comunalele de la marginea e-urilor si dn-urilor, golful dric ruleaza, e noul papuc. Duce mobila, duce si pepeni, si cartofi, si familia la mall.
Audi Q2
+1 pentru varianta audio !
Sa explic, teoretic nu e nevoie de audio insa Zoso are un talent actoricesc (pe bune!). Pierdeti daca nu-l auziti spunand replica aluia cu Foresteru: „Domnule, ma jignesti, mai am doi cumparatori!”
Feedback la ultima intrebare din articol: personal nu mi se pare util audio, nu ascult prefer sa citesc.
Audio merge doar daca il citește Gaben
Mie mi-a placut varianta audio. Inclusiv poola,dracu’,sau ce rahatisuri din astea mai scapi pe acolo. Mergea si mai lung. Mai asteptam. P.S.:tare de tat ala cu leasingul
De ce plm downvote-uri pentru astia carora le-a placut audio? Nu mai bine zici ca nu ti-a placut? Frustratii pulii !
Da, in cazul asta am preferat varianta audio. Din text nu imi dau seama ce e ironie si ce e de plans, la modul crancen.
3 posibili cumparatori si tot ce-a reusit pana la urma a fost sa-si consume timp, curent, minute, spatiu in frigider.
La partea audio e avantajul ca mai poti sa scapi cate un pitong…
Incep eu pt ca hate si plm: s-o rulezi sanatos bo$$ !!
6500 mi se pare un pret corect pt anul ei, tinand cont ca in urmatorii ani te face de vreo 1-2k Euro.
bun, deci un podcast cu „sfaturi de cumpărat mașini sh”. facem.
Detaliaza si cum ai oferit, prin telefon, 13k pe o masina pe care ai vazut-o doar pe net
nu sunt atât de multe subaru forester in românia și nu sunt atât de multe de vânzare.
și daca te duci la unul din cele 3 servisuri subaru oficiale din românia și intrebi dacă știu ceva de unul albastru, cu X kilometri, din bucurești, sunt șanse mari sa îl știe.
Viitorul proprietar al Passatului se va lauda ca si-a luat o masina buna cu toate ca a luat-o de la un samasar din Brasov.
probabil tata
parca te contrazici cu ce ziceai la inceput, cand ai luat japoneza …..ziceai ca nu e asa greu cu piesele…..ca nu e mare chestie daca tb sa le comanzi de la dracu’n praznic…ca e cea mai cea….ca are evacuare de „haur”.. ca …….Meh…..las-o mai moale… ca de smecherii d-astea suntem toti satui.
de ce esti idiot? https://zoso.ro/problema-cu-masinile-japoneze-rare/
@Vasile
Esti in eroare grava. Eu am cautat vreo 6 luni un BMP ingrijit si automat. E singurul motor cu injectoare bune(bosch) care nu crapa(cel putin prematur). Are o singura axa cu came( cand schimbi, schimbi doar una nu doua ca la restul motoarelor). Acelasi cuplu, aceeasi putere.
Succes cu cutia automata de pe Passat si cat mai multi km cu ea.
De curiozitate, ce cod de motor are?
nu știu. unde văd asta?
sub capota, ai o tablita unde ai si codul de culoare si seria de sasiu si toate cele. e din 3 litere.
adică BMP?
BMP e cu infectoare pump duse cele care se strica. Vezi daca au fost schimbate cele Siemens care au avut probleme cu cele Continental. Daca fostul proprietar a avut grija de masina asa cum spune inseamna ca a mers cu masina in service sa ii schimbe gratis, pe circulala vw, injectoarele Siemens cu cele Continental.
2. Verifica galeria de admisie sa nu aiba tija si clapetele joc. Se poate rupe dupa 200.000km si sa strice piatoanele motorului plus alte daune. Mai bine o verifici si, daca are joc, ia una noua. E vreo 2.000 de lei.
3. Verifica la pompa de ulei daca are imbusul ok. Nu stiu exact la codul asta de motor, dar in anii aia imbusul era prea scurt si rodea piesa de la pompa. Rezultatul era ca ajungea sa nu mai invarta (sa invata in gol) si nu mainfunctiona pompa. Daca mergeai putin cu ea asa se cala motorul. Verifica si daca e se schimba doar imbusul.
1. nu știu, mă uit prin acte sau întreb.
2. știam, verificat, reparat, 250 lei.
3. reparat de fostul proprietar.
merci.
Comentez si eu aici, ca-i cel mai tehnic punct din toata lista de conversatii.
Sunt tare curios cum o s-o inalti. Si nu sunt ironic
Un mecanic mi-a sugerat arcuri de 4motion, altul mi-a zis ca nu mai va mai sta pe drum ca acum.
[Eu am masina de 50mii km si altceva decat ulei, filtre si placute de frana n-am schimbat la ea – B6, 2010, euro5]
am găsit ceva arcuri heavy duty, care o înalță cu 3cm. dunno, o duc la mecanic, îi explic ce vrea și el se descurcă
Boss, BKP au fost cele cu probleme cu injectoarele. Despre BMP nu am auzit asa ceva. BKP – 2 axe cu came, injectoare Siemens; BMP – o axa cu came, injectoare Bosch.
Nu vad cum ai reparat galeria de admisie cu 250 de lei, poate doar sa ii scoti tija si clapetele.
am curățat clapeta, așa mi s-a spus că trebuie, așa am făcut.
+1 Vasile
Uite un comentariu care chiar ajuta…mai rar.
VIN decoder aici carinfo.kiev.ua/cars/vin/vw
(nu s-a aprobat comentariul anterior cu linkul sau n-am dat eu trimite ??)
Clapetele (ca sunt mai multe pe ax in dreptul fiecrui cilindru) se pot curata. Dar daca axul are joc se poate rupe el sau una dintre clapete, chiar daca ai curatat. Si se duc in motor direct. La peste 200k km trebuie galerie de admisie noua. Nu stii cati km ai tu.
Si la passat b6 daca ai xenon trebuie data jos bara, dar daca nu pui chinezarii, te tine 5 ani lejer.
După experiența avută cu prima mașină deținută 100% de mine, am ajuns la concluzia că cele mai importante lucruri când cumperi o mașină sh sunt fiabilitatea și costurile mici de întreținere/ întreținere usoara. De asta te lovești cel mai des. Poate să fie și fiat multipla, dacă îndeplinește aceste două condiții, restul e cancan.
Intretinerea usoara e data si de popularitatea masinii, adica sa gasesti piese din dezmembrari.
Nu neaparat, am Megane 2, se gasesc piese peste tot. Dar cand trebuie sa te apuci de treaba, te iei cu mainile de cap (ex: schimbat bec faza scurta). Mai nou stau cu farul de pe dreapta ars de 2 luni pentru ca s-a ars o siguranta in tabloul de la motor si ca sa ajungi la el trebuie data bateria si niste capace jos de acolo, munca de o zi intreaga…
la faza cu becul ăla am văzut la service cum se schimbă: au chemat un băiat mai slab cu degete subțiri și l-a schimbat el în 2 minute.
La Megane 2 eu schimb becurile in 5 minute, si am degete scurte si groase. Problema e ca siguranta aia din tabloul de la motor nu e o siguranta, e placa corodata de umezeala cel mai probabil. Ca reno asa a gandit la masinile astea, electronice aerisite in compartimentul motor, aia care le fac potted/sealed sunt prosti.
Confirm cu becul, tre sa fii putin dibaci dar prinzi miscarea. Mai greu e pana te prinzi sa defaci tija aia metalica de tine becul.
Am prins si probleme cu umezeala, la mine a fost la ECU. Istetii asa de bine au conceputa caseta aia in care sta ecu ca s-a infiltrat umezeala de la tevile de AC. Desfacut tot bordul singur curatat, nu am avut probleme.
Confirm si faza cu fiabilitatea, ca motor cel putin DCI-ul ala e tanc. Am dezgropat-o, pe bune dezgropat, din zapada dupa cateva luni si a pornit fara probleme.
Ca cititor al blogului de ceva ani as zice ca sunt bune si podcasturile, sa mai faci. Articolele le citesc dimineata si seara bag cate un podcast, mai ales daca il faci ceva mai lung. Si aici poti linistit scapa si vocabular, sincer merge mai bine asa decat cu injuraturile in scris. Nici macar nu trebuie sa fie despre acelasi text, poti sa dezvolti asta si pe alte directii.
Sa-l stapanesti fericit si fara incidente auto! Audio-ul nu ma ajuta dar o prezentare video a achizitiei ar fi interesanta.
Sotul are masina la vanzare de 3 luni deja. E mai mult decat intretinuta, ca el fiind mecanic auto (meserie aleasa din pasiune) este extrem de obsedat sa schimbe imediat ceva ce i se pare lui aiurea. Consuma aproape nimic si e foarte placuta la condus si aici nu fac vreo reclama, dar chiar asa e. E, printre intrebarile si comentariile pe fb si olx ori telefon: consuma putin, prea putin(vezi doamne e imposibil consumul asa mic deci e minciuna), cat scazi la pret?, da nu scoate fum? ca daca e veche sigur scoate fum! nu o dai pe procura? De ce nu o dai pe procura?, aaa are prea multe piese schimbate, de ce are asa multe schimbate e dubios…, boss care e ultimul pret….si tot asa. De venit efectiv, au fost doar 3-4 persoane, restul isi dau cu parerea si pun intrebari doar la telefon sau online. Asa ca si ca vanzatorii corecti dau numai de lepre. Am vazut cazane, efectiv cazane, la 7-800 de euro, unde sareau bajetii sa o cumpere zici ca era gratis nu altceva. Asa ca dupa ce am vazut care e piata la noi si nivelul de educatie auto ca sa zic asa, mai ca nu ii vad pe samsari atat de rau. Lumea la noi vrea masina cel putin 2005, sub 1500 de euro. Nu conteaza ca e cotoarba si ala a schimbat ultima oara vreo piesa pe ea de abia cand l-a depasit roata in mers si consuma 10 in oras, e dupa 2000 coae, am facut afacere, ce draq sa ne luam masina din 90′ teapana si cu consum mic, nu ca rade lumea de noi coae…scuzati offtopic-ul.
te rog sa ne spui [daca poti] marca, anul si pretul cerut. Mersi
link pe olx?
Nu vreau sa dau detalii pentru ca nu fac vanzare aici, am scris asta pentru ca vroiam sa spun ca si cand cineva vinde o masina intretinuta, apar tot felul de idioti care vor sa dea pe ea cat pe un telefon, desi e intr-o stare mai buna decat multe masini facute recent, asta apropo ca zicea vali ca e plin de samsari care vand masini lipite cu super glue…
Îmi pare rău dar trebuie să știi și vinde în ziua de azi, chiar dacă sunt convins că mașina e super ok dar fiind că e e mecanic pasionat (știu ce înseamnă).
Eu am făcut un experiment pentru un prieten, am făcut 40 de poze, am făcut o filmare completă full hd la 60fps, pe soare într-o parcare goală.
Am descris tot ce are mașina și inclusiv povestea ei, a fost complet altceva.
Eu as lua telefonul și aș filma pe soț cum povestește istoricul mașinii, chiar dacă e stângaci și nu ar fi profesionist, asta ajută la credibilitate.
Pui clipul de maxim 5 minute așa cum e, el explică de ce a schimbat piesele, și îl urci pe youtube unlisted așa cum e, nu trebuie editat sau ceva.
Pui link la video in anunț (autovit are inclusiv opțiune de youtube și te avantajează) și pui videoul și pe facebook.
Dacă nu o vinzi în 2 săptămâni o cumpăr eu :))
De vreo saptamana am la vanzare baxtmobilul, aka o Insignia pe care o am de 4 ani si in care am investit, cred, peste 2000 e in consumabile dealungul vremii (numai cauciucurile au costat 700 e anul asta) Masina e fabricatie 2009, asa ca m-am uitat la cum merg preturile pe segmentul de acelasi an si am mai pus 1000 e peste. Am asteptat… nimic. Am scazut identic cu celelalte, acelasi an. Primesc oferte, dar doar de combinatii… Wtf, masina e ca una noua aproape, dar deh, nu are motorul spalat ca una samsarita si poze profesionale, deci slabe sanse sa o dau la cat face ea de fapt, ci la pretul uneia in care trebuie sa investesti o gramada de bani.
Pai nu mai bine o lasam eu sa bata, sa troncane si nu bagam niciun ban, ca oricum o dau odata si odata? Ă?!
Mai bine nu o mai vand.
când căutam, nu o vindeai, cărnatuleeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nu e automata.
ah. atunci lasă
Mi-am pus si eu pe Insignia, Michelin Pilot Sport 2. O cumparasem cu bridgestone-uri foarte bune, doar ca m-au apucat pe mine pandaliile sa-i pun cauciucuri adevarate sa fie in ton cu masina. OPC Sport Line, 2 tobe cu Sport si Tour. Cred ca sunt doar cateva in Europa :D. Cred ca ma injura toti posesorii de Insignia cand o vad, de ciuda :)).
Voiam sa-i pun Active Sound Generator pe evacuare, dar nu mai vreau sa dau bani pe prostii. Plus ca platesc mai mult la verificare (belgia).
Din pacate, m-am indragostit de cutie automata. Nasol ca nu exista una care sa arate ca a mea, dar sa fie automata.
An 2011, 90k km, facturi ptr schimbarea distributiei, cauciucuri, placute frana si schimburile anuale de ulei, filtre, lichid frana, etc. http://imgur.com/a/XSuzt
Accept de la 15k € in sus :D.
@baxt, nu trebuie sa o speli la motor, dar poze mai rasarite nu strica. esti din Pitesti, nu? iti imprumut dslr-ul
@alexje, Un prieten din Ms și-a luat aceeași mașină adusă din Belgia cu 8200 de euro .
În plus față de a ta, are tapiserie din piele (integral, bej) și cutie automată. Jantele sunt pe 18.
@ovidiu
poze, an, km, altfel, vorbele-s de prisos. urasc tapiseria din piele. nu voi avea asa ceva pe nici o masina. nu-i pe gustul meu. altfel, automata as vrea
astept poze si detalii despre masina sa ma convingi
un link cu anuntul?
@bogdan,
nu e de vanzare. era o gluma. Poate doar daca vine cineva cu 15k €, o dau, mai pun 10k si iau o Insignia Country Tourer mai puternica
Skoda Octavia kombi – bifat, Vw Passat TDi-bifat.
Da, e masina de tranzitie, cu siguranta, dar tranzitie spre ce, Opel Astra sau Dacia Duster? Ce poate fi mai mainstream decat Octavia si Passat, ca nu imi vine in minte?
Sa ai noroc de ea, oricum!
principala calitate a unei mașini cumpărate este, din nou, să o cumperi cu ideea că ai încredere în ce ai cumpărat (adică nu e samsarită, nu e întreținută prost). după aceea vin opțiunile pe care le vrei tu de la ea. după care marca. după care prețul. după care vezi tu la ce renunți. eu renunț mai degrabă la „marcă” decât la opțiuni sau încredere.
Urmeaza Astra G clar
Știi ce fac nemții când de plictisesc?
Fac un Opel.
Eu iti inteleg punctul de vedere, si nu am prejudecati. Pentru mine masina perfecta este aceea care te face sa zambesti cand o vezi, la gandul ca o vei conduce. Eu asa imi cumpar masinile, e mult mai simplu. Spre exemplu, masina care m-ar face sa zambesc acum este un Volvo V40, R-design, motor D4 -181 cp. E o combinatie care ar putea aduce un zambet larg pe fata multor soferi, cred eu… Sper ca pana la sfarsitul anului sa iti pot confirma asta.
Deci, Passatul asta iti aduce un zambet pe fata? daca da, felicitari!
iti recomand subaru gx3 cand revii la ceva mai interesant :), e pentru cunoscatori dar mai soft la buzunar.
In oras cu stadt in coada stai, vei avea vasta mai apropiata de pensie, daca bagi si niste sosete si sandale si schimbi cargo pants pe cargo shorts ai si uniforma tipica.
audio nu ascult fiindcă nu pot face multitasking, prefer să analizez cuvântul scris, apropo, la câți analfabeți funcționali există pe la noi, câți crezi că ar înțelege sensul și ideile principale ale articolului? (merită încercat măcar de curiozitate, dar eu am renunțat demult la comunicarea verbală fiindcă 90% se simt insultați dacă fac o alăturare că – ca, de exemplu, ca să-i trollez că sunt proști și inculți)
Boss, nu vrei un A-Klass calumea?
lăsați, nu, mulțumesc
A fost a unui Blogger celebru….va pot obtine o intalnire cu el eventual..
Nici mie nu-mi placea Passat-ul.. am luat unul printr-o conjunctura, il vindea o cunostinta si nu aveam chef sa umblu dupa masini. 9 ani mai tarziu, s-a dovedit a fi cea mai buna masina pe care am avut-o vreodata. N-am idei fixe, batute in cuie, cu masina germana, dar m-am convins ca ideile astea au o baza reala.
Astept in maxim 1 an postul cu „mi s-a infundat DPF-ul”
Nu a luat masina de toti banii. Cat crezi ca-i filtrul ala? 10 000€? E doar cateva sute. Si eu eram speriat cand mi-am luat masina cu filtru de particule.
Cred ca ptr tine e tragedie cand ti se tocesc cauciucurile sau placutele de frana… zic si eu..
Un filtru de particule pentru BMP ,aftermarket, marca MTS este 2200 lei. Nu e o avere…
Da, daca vrei original VW, te va costa vreo 9000 de lei, dar in cazul de fata chiar nu-i vad rostul.
O bere pentru Paul.
Sunt in cautarea unei masini si tinand cont ca fac un max 7k pe an, mai mult in oras, ma orietez spre benzina. Problema este ca imi limitez optiunile. Evitam diesel-ul pe langa intretinerea mai scumpa si cu grija la filtru FAP/DPF, asta fiind una din problemele clasice daca masina nu a fost intretinuta corespunzator; stiind ca pretul pentru inlocuire e undeva la 2000e. Nu aveam idee ca aftermarket sunt de 4x mai ieftin.
Alexje ,tragedia mea de cand ma stiu e ca dau de prosti pe care ii fte grija de mine personal in loc sa discute la subiect. Fara 1500 de euro nu pui dpf original la loc pe passat 2.0 bmp,aftermarket nu-mi trebuie,mersi,ca ma tine 10.000 km . La o masina de 6000 euro,1500 euro un filtru nu e mult ci enorm de mult.hai pa
hahaha. din hater ai ajuns proprietar de Passat. Shit happens. Intamplarea face ca de un an jumate si eu tot cu un dric tedei m-am ales, desi nici sa aud numele pronuntat nu suportam. Tot asa, din 6 masini vazute, m-am saturat, si am luat una de la o cunostinta. Pana acum doar EGR (boala lor, ma asteptam) si consumabile.
Nu exista grupul VAG, decat pentru aia care discuta despre masini la o samanta.
Vezi ca bmw nu e facut de vag
Esti prost, stai jos! Nu vorbesc cu parti pris.
Si chiar daca as fi facut-o, mie mi se pare ca o persoana trebuie sa fie maxim de retardata sa se atace cand zice unul ceva de rau de masina lui preferata.
In alta ordine de idei, eu ziceam mai sus ca acronimul VAG nu inseamna decat cel mult inceputul de la vagin. Cu exceptia morometilor din poiana lui iocan, pentru care inseamna Volkswagen Group.
proasta-i ma-ta si din ce ai raspuns vad ca tu te-ai cam atacat, eu am facut doar o gluma cum ca baietii care crapa samanta discuta in general despre bmw nu despre vag
E bun si podcast-ul, cine doreste il asculta cine nu…nu.Mie imi place.Ai putea face si un mini review video la masina cum ai mai facut sau doar text si poze.Blurezi numarul si aia e.
Dacă ai nevoie de piese pentru ea îți recomand băieții de aici.
https://www.facebook.com/dezmembrarivag.tgjiu?fref=pb&hc_location=friends_tab&pnref=friends.all
De vreo luna imi caut masina. Deoarece nu circul mult, insa am nevoie de masina cu portbagaj mare am inceput cu motoare pe benzina 1,8-2 litri, virsta 7-8 ani. Octavia, Mazda 6, Toyota Avensis, Honda Accord era pe lista. Am inceput sa citesc despre aceste masini:
– Octavia, Passat, Audi: motorul de 1,8 are probleme cu intinzatorul lantului de distributie si ii place uleiul
– Mazda 6: rugineste incredibil
– Toyota Avensis: pe o raza de 200 km erau 2 de vinzare
– Honda Accord: pretul este peste bugetul meu, versiunea veche arata din spate ca un cosciug cu roti
Neavind alta optiune acum ma uit la motoare diesel:
– Octavia si Superb: pare in regula, totusi am si aici un loz in plic: volanta cu masa dubla si filtrul de perticule
– Mazda 6: probleme la garniturile de etansare ale injectoarelor plus rugina, merita amintit ca aici am gasit cele mai bune dotari, adica cat tot ce doresti, mai putin navigatie
– Toyota Avensis: model nou gasesti numai din 2009, anul aparitiei. E bine sa astepti 2-3 ani pina se stabilizeaza productia
– Honda Accord: modelul nou depaseste cu mult bugetul alocat
– Passat: aceeasi tehnologie ca la Octavia insa pret si rulaj mai mare.
In afara de asta m-am uitat din curiozitate si la un BMW 318i. Din cauza tractiunii spate spatiul interior nu este cu nimic mai mare decit intr-un Polo. Ar mai fi Ford Mondeo si Opel Insignia plus cele frantuzesti si italienesti. Pacat ca coreenii n-au motoare mai mari, exact aceeasi dezavantaj ca si la Duster.
Articol ok, partea audio incepe cu „Nu cred ca va datorez vreo explicatie…”, direct close. Daca incepi asa nici nu imi pierd timpul sa te ascult, prefer sa te citesc :))
Eu sunt intre Peugeot 508, Skoda Superb, Pa$$at. Motor de 2 si 163cp la pejo sau 170 la tdi’uri.
Pejo e mai fain ca design, mult mai comod, tabla mai buna (nu prea rugineste), umbla vorba ca motoru e mai fiabil si mai „cultivat”. Minus, electronica cu hibe, suspensie putin fiabila in Ro. Sunt rare si daca ai nevoie sa inlocuiesti elemente de caroserie nu prea gasesti la dezmembrari. Piesele nu mai sjnt asa de scumpe ca in trecut.
VAG are avantaju numarului mare de masini. Motoarele mai noi (2014) sunt mai fiabile dar si pretul e pe masura. Problema cu EGR a ramas… La fel si cu ambreiaju.
Alternativa japoneza e cam piperata in general.
octavia scout
Eu conduc un 508 de prin martie și nu am avut nici o problemă, deși e hibridă, deci haos la câtă electronică e în ea :))
Dar o feresc de abuzuri și n-are nici o treabă. 550 ron revizia la reprezentanță, ce să mai ceri. Pret foarte ok pentru că sunt sub apreciate ca second, dar fără probleme majore.
Peugeot și electronica e un mit mai vechi, eu sunt la al treilea Peugeot nici o treabă cu electronica la nici unul. Nici cu fap-ul nici cu nimic. Dar vede doar motorină extra, pentru că la noi asta e situația cu calitatea la combustibili…
Singurul lucru ce nu îmi place e cutia robotizată care e enervantă uneori dar m-am obișnuit…
Cel mai fain e cel gt de 2.2 210 cp și cutie automată clasică. Aș fi vrut acela dar m-am ferit de impozite si casco că altfel era prima.
Vreau o masina mai mare decat Octavia.
Pa$$at/Superb sau Peugeot 508.
Oricum nu prea ies de pe asfalt decat ocazional si nu prin locuri care sa necesite capabilitatile Scout.
De curiozitate, unde ai găsit-o? Caut și eu un break decent în bugetul ăla și nu am găsit decât samsari sau mașini „impecabile”..
pe stradă, la fratele dentistei mele
Super, și blogger bogat, și norocos….
Cred că nu e vorba de noroc, ci ca fructifica oportunități
sa’l stapanesti sanatos, vali!
passat break, 2009, motorul common-rail de 2 (varianta de 170 cp), automat si cu multe optiuni (gen piele, senzori parcare fata-spate, degivrare parbriz etc), luat in 2012 cu 10000 de euro de la un samsar din pitesti (am cautat foarte mult timp varianta cu cutie automata, si pe timpul acela erau foarte putine la vanzare, asta negru si inca unul rosu prin arad, eu fiind din ploiesti), am mers la noroc ca nu mai aveam rabdare si nervi sa caut (nici acum nu stiu daca avea km reali, chiar ma indoiesc, pentru ca atunci avea „doar” 93000), si de atunci si pana acum (cam 70000 km parcursi) am schimbat un senzor pe la egr – 800 lei si un rulment de la o roata din spate – vreo 200 lei, piese de origine. in rest, sunt foarte incantat si nu as schimba’o cu altceva. oricum, pentru mine nu vor mai exista masini cu cutii manuale, ever :). insa, am grija de masina, revizii la timp si doar ulei si consumabile recomandate de vag, schimbat ulei la cutia de viteze la fiecare 60000 km, nu car moloz sau cartofi etc
nu vreau sa ma laud, sau altceva, am scris acest comentariu doar in calitate de „sofer de passat”, si in special pentru tine, daca voiai o parere de la cineva care nu vorbeste „din auzite”.
daca tu consideri ca nu e potrivit comentariul asta, nu’l publica, dar, din pacate pentru anumiti „hateri” de pe aici, chiar nu am ce sa scriu de rau de aceasta masina (pana acum). oricum, sunt convins ca vor curge minusurile, dar… noi sa fim sanatosi!
p.s.: de ceva timp incoace, am avut intentia sa’ti scriu pentru un drive-test cu masina mea, dar am tot amanat (sincer, m’a cam dat inapoi si faptul ca iti stiam parerea despre vw)… iar acum nu mai are rost, ca deja stii despre ce e vorba
numai bine!
De ce mi-am luat mașina Y și nu mașina X
R: pt ca aia ti-a placut. Sa fim sinceri. Alegem intai cu inima si apoi cu mintea. Indiferent daca vb de masini, telefoane haine sau mobila. Imi place sa cred ca dupa prima alegere urmeaza a2a. Cand analizezi de ce iti place un SUV mare si alb in detrimentul hatchback-ului actual. Si cum multi conationali de-ai nostriu stau prost la capitolul minte o aleg pe prima pt ca: Impune respect(cand te bagi ca ciobanul sa schimbi banda fara macar sa semnalizezi), e mai puternica si ma ajuta in depasiri (facute la mustata cu frigiderul plin de carne atat de la cel depasit cat si de la cel ce vine pe contrasens), ma ajuta la job(colegii aia de nu te sufereau acu te si invidiaza iar colaboratorii vor vedea un om realizat ce conduce o masina premium nestiind ca tu stai cu chirie in 2 camere la margine de capitala). Ultima bucata e un pamflet. Tratati-l ca atare. Pana la urma fiecare isi ia ce-si doreste. SI daca e o persoana practica isi ia in acelasi timp si ce are nevoie si ce isi permite(sa cumpere si sa intretina). De fapt cel mai greu e sa-ti doresti exact ce ai nevoie si ce iti permiti nu sa-ti iei pt ca ti-ai dorit si atat. Dar la noi mai apar si „alunecari” si de-aia vedem netul plin de masini premium cu km putini(si reali bineinteles) care apoi se strica asa din senin desi cand am luat-o nu batea si nu troncanea. Si a inceput sa si rugineasca a dreaq desi a fost tinuta numai in garaj de fostul propietar. Nici Bemaudes….nu mai e ce era.