Benzile unice nu sunt de ajuns

Întâi, câteva cifre. În București locuiesc 1,8 milioane oameni și se estimează că vin la muncă încă niște sute de mii (unii zic 300, alții 500, alții 1 milion). Gabriela Firea a fost aleasă primar cu 240.000 voturi.

Progresul nu se întâmplă peste noapte

Sigur, se pot întâmpla și miracole, dar sunt rare.

Tot ce s-a făcut în România pentru binele comun a fost întâmpinat cu refuz și revoltă.

  • Metroul ușor 41 a fost etichetat drept prostie și a avansat la prostie periculoasă după ce a făcut câteva victime umane și automobilistice. Acum, e privit ca o mică minune, să poți traversa în 30 minute Bucureștiul din cartiere dormitor ca Militari și Ghencea până la Casa Presei.
  • Eliminarea maidanezilor a adus-o în România pe Brigitte Bardot ca să acopere urletele bucureștenilor exasperați pe haitele de câini care îi atacau și nu îi lăsau să doarmă.
  • Eliminarea tonetelor de pe trotuare a fost un atac la micul întreprinzător, la locuri de muncă și la taxe plătite.
  • Lărgirea câtorva bulevarde a adus în lumina reflectoarelor activiști de mediu, nemulțumiți că se dărâme monumente incert istorice și prețiozități gen Hala Traian (cred, nu știu, nu-i pasă nimănui).

 

Cele mai stupide idei auzite

Bucureștenii au reale dificultăți în a înțelege că problema sunt ei. Nu vine nimeni din Cosmos să le aglomereze traficul.

  • să se lărgească Centura Bucureștiului la 3 benzi și gata.
  • să se interzică mașinile prin centru.
  • să se mai facă o centura ocolitoare a Bucureștiului.
  • să nu cumva să se interzică aprovizionarea și ridicarea gunoiului ziua.
  • să se facă altceva. nu știu ce, dar altceva.
  • să se facă metrou.
  • să cerem patronilor să se mute sediul în alta parte. începeți voi primii.
  • să se facă dușuri la muncă.

 

De ce a dat Firea înapoi

După 8 ore de asediu, primăria a anunțat că capitulează și renunță la benzile speciale pentru RATB, cel puțin momentan. Au făcut-o nu pentru că lătrau românii pe feisbuc, mulți dintre ei fără buletin de București și fără intenția de a merge vreodată la vot, ci pentru că și-au dat seama că e o măsură insuficientă. E bună, dar e făcută doar pe jumătate. Trebuie tot traseul marcat, comunicat insistent că “se reduce timpul în care se face acel traseu de la X minute la Y minute” și tot așa.

Alte cifre

RATB are 114 linii de autobuz, 15 linii de troleibuz și 24 linii de tramvai pentru o suprafață de 228km² și 1,8 milioane locuitori.

RATParis are 347 linii de autobuz, 8 linii de tramvai și metroul pentru o suprafață de 105km², plus suburbiile înconjurătoare (2.800km² total), cu 10 milioane locuitori.

Wiener Linien are 46 linii de autobuz, 28 linii de tramvai și metroul pentru o suprafață 414km² și 1,8 milioane locuitori.

Budapesti Közlekedési Központ are 5 linii de metrou ușor, 33 linii de tramvai, 15 linii de troleu și 264 linii de autobuz pentru o suprafață de 525km² și 1,7 milioane locuitori.

RATB are prea multe linii care intră pe străzi secundare, care sunt aglomerate și de prea multe ori blocate de idioți care își lasă mașinile pe avarii ca să ceva.

Benzile speciale sunt degeaba singure

Singure, da?

Pentru că degeaba merge mai repede autobuzul pe ruta X, dacă omul nu are unde lăsa mașina și lua autobuzul. E atât de simplu.

Dacă ați fost pe afară, știți că pe lângă stațiile mari de metrou ușor sau tren sunt parcări imense ieftine, unde fix asta se întâmplă: omul vine de unde stă, lasă mașina acolo și se suie în tren, care îl lasă undeva unde are o legătură către locul lui de muncă.

În toată zona aia de nord e nevoie de o combinație de autobuze cu parcări. Să poată Petreanu veni cu mașina din Corbeanca până în parcare și apoi sui în autobuz până la oraș fără să iasă cu ea în DN.

 

Dar, ca să funcționeze, e nevoie de un efort comun al primarilor din zonă, primari care ridică din umeri și se întorc la șmenurile din care ies bani.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

57 comentarii

  1. 200000 de mașini x 200 lei abonamentul lunar pe parcare în marginea orașului = 40 milioane lei pe lună. cam ăștia sunt banii care ar ieși.

    00
    • Parcare pazita, da? Ca altfel vorbim de o adevarata momeala de hoti si de parcagii.

      00
    • cumetre, 200 pe luna abonamentul ? Mai bine o las pe trotuar, in parc, pe banda a doua sau unde vrea plua mea ca si asa nu-mi face nimeni nimic.

      00
    • 40E? mai taie da-o dracu. In hamburg era vreo 30 in P&R din asta
      Ca sa nu mai zic ca erau si P&Ruri moca.

      00
    • 1. Sunt mai mult de 200 000 masini in Bucuresti
      2. 200 lei abonamentul e aberant. Vrei sa-l stimulezi sa lase masina acolo, nu sa plece cu ea in oras. 50-90 lei e un pret fair.

      00
    • 200 lei = bonurile de masa / masa de pranz pe o luna

      00
    • In BV un abonament de parcare pe o luna e vreo 65 de lei. 200 de lei pentru Bucuresti la periferie e cam mult.

      00
    • Vad ca nimeni nu vorbeste despre conditiile in care se circula cu RATB!!Sa-i vad eu pe aia care se urca in costum sau taior, coafati, machiati, ca asa cere fisa postului, ca se vor urca in 335 sau sau sau. Vara la 45 de grade inauntru, fara aer conditionat. Sau sa astepte autobuzul in ploaie. Toata lumea vorbeste de trafic. De conditiile din autobuze nimeni. Asa e cand ne dam destepti si le stim pe toate fara sa fi mers cu RATB de ani de zile! Asa e romanu priceput la toate cand sta la calculator!

      00
    • La periferie pe camp ingradit si pazit as pune 10-20 de lei pe luna, cat sa acopere paza. In centru la km 0 as pune 200 de lei pe luna.

      00
  2. La cat costa terenul in nordul capitalei, ne iluzionam ca vor apare parcari de suprafete imense acolo. Imi pare rau pentru Petreanu…

    00
  3. NOU
    #13

    Foarte interesante și pertinente opiniile astea, dar unde sunt pozele noastre?

    00
  4. 1. N-am înțeles ce ai cu centura, asta de acum. Nu vreau 3 benzi, vreau doar două, dar pe toată lungimea ei. Și fără treceri de pietoni la nivelul solului. Și cu bretele pentru cei care ies de pe ea, ca să nu frânez eu de la 100 la 10 km la oră cănd face câte un Dorel dreapta.
    2. Vreau să merg cu mașina, în Grecia, fără să mă împiedic de București, pe drum. Cum facem? Pe unde ocolesc?
    3. În București, și nu numai, trebuie reluată ridicarea mașinilor care încurcă traficul.
    4. Parcări cu plată. Multe. După modelul celei de la Universitate. Ridicate mașinile care parchează lângă ea, când sunt locuri libere înăuntru.
    5. În toate orașele alea menținate mai sus, ai motive să vrei să mergi pe jos până la stația de metrou/autobuz etc. În București ai motive să nu vrei (praf, câini, mizerie, moldoveni).

    00
  5. Corect. In Toulouse am vazut benzi unice pentru autobuze si biciclisti. Daca Bucurestiul ar reusi sa-si rezolve problemele de trafic in celelalte orase din RO ar fi o joaca pentru administratii. Eu sunt din Sibiu, oras mic si sufocat de masini la orele de varf.

    00
  6. Nice, dar nu ne pacalesti cu asta. Unde-s stirile zilei ?

    00
  7. NOU
    #21

    Nu-i vad pe romani sa plateasca mai mult de 50 lei/luna (ca apoi sa mearga cu transport in comun si pe jos), nu cat timp oprirea pe banda 1 sau pe interzis e gratis.

    00
    • pai si de ce naiba ar costa o parcare de tip „Carrefour Baneasa” mai mult de 50 lei pe luna?

      00
    • Intai conditii, si pe urma politie. Multa politie si amenzi la greu.

      00
    • Sa nu uitam ca in Bucuresti, parcarea de la ADP costa fabuloasa suma de 65 lei pe an, in plm. Si chiar si asa sunt unii care platesc pe primul an si apoi se trag pe cur ca nu isi da nimeni seama si pot parca acolo moka. O groaza de melteni care nu pot parca la 100m mai departe de farmacia/banca/piata/etc

      Si voi vreti sa plateasca omul o parcare pe zi, ca apoi sa dea bani pe autobuz, ca apoi sa stea cu toti nespalatii in autobuz in picioare si sa fie lasat la poate 500m de locul de munca sau POI? Ba baieti ba, bagati-va mintile in cap. *

      00
  8. Toti care au comentat si sa spunem ca au facut-o in cunostinta de cauza, au fost mai deranjati de felul in care s-a implementat toata tarasenia decat de idee in sine. Cu toate acestea avand in vedere situatia, eu cred ca romanul tot ar fi comentat si daca ar fi avut parcari si daca ar fi avut autobuz direct unde sa-l duca. Pentru ca in fond problema e asta, fiecare isi vede de propria ograda si nimeni nu vrea sa lase de la el, pentru a vedea unde se poate ajunge. Putem face inca 3 magistrale de metrou, trenuri de suburbii infrastructura de vis, tot vor exista domni sau doamne care vor veni cu masina la servici desi au metrou in fata blocului si la fel si la birou. Nu stiu cat este vina a primei doamne de la primarie, dar treaba s-a facut romaneste pana la capat si va fi inchisa tot romaneste.

    00
  9. daca te duci la braul maicii domnului de doua ori pe saptamana scade traficul cu 5%.

    00
  10. As adaugă proiectul pentru trenul metropolitan, exista un proiect destul de interesant de a revigora vechile linii industriale.
    Benzile unice sunt o soluție buna dar e prost ca s-au implementat de la periferie spre interior, intai ar trebui sa fie banda pe bulevardele mari care duc in centrul orașului, pe banda sa circule autobuzele, taxiurile si bicicletele.
    E normal ca la inceput sa fie haos, dar când cei din ilfov vor realiza ca luand autobuzul fac 10 minute pana in centrul o sa vezi ca se elimina blocajele.

    Cred ca vorbeai de hala Matache nu Traian.

    00
  11. ok, facem parcari, facem linii unice, facem… si poate o sa-mi iau carca de minusuri, dar ai pretentia sa ma dau jos din masina personala unde e curat si parfumat si sa ma sui intr-un autobus care vine de la snagov,popesti leordeni, etc si in care va mirosi a deodorantul dat ultima data la ultima sarbatoare mare din calendar, a telemea, voi asculta manele si voi calca pe coji de seminte ?
    am folosit metroul sapt trecuta, pe linia din centru, dupa vreo 2-3 ani in care n-am mai intrat acolo, am mers 3 statii, cand m-am dat jos vroiam neaparat un dus, barele erau toate slinoase de mi-era sila sa pun mana, etc. am ajuns transpirat si sifonat undeva unde mi-as fi dorit sa arat impecabil.
    ce vreau sa zic, este ca nu o sa fie sufficient sa facem parcari si autobuze si mama masii, o sa trebuiasca si educatie sau macar amenzi drastice pt distrugeri, gunoaie, galagie, etc pm

    00
  12. In orase aglomerate si cu strazi inguste se circula cu scuterul si mopedul, rar cand vezi vreo masina de vip sau de la administratie(asta am vazut in Florenta). De cand s-a introdus obligatia permisului pentru scutere au disparut scuterele si au aparut masini (mari) pentru cei ce fac comisioane sau livreaza la domiciliu. In Viena am vazut cum se ridica gunoiul noaptea in liniste, masina de gunoi era electrica-abia daca ii auzeai motorul- gunoierii vorbeau in soapta sau prin semne si nu tranteau tomberoanele. La noi vad ca si statul si legea si administratia lucreaza mana in mana contra confortului si bunastarii cetateanului. O fi o chestie de reavointa, de rautate, de nepasare sau de lipsa de civilizatie?
    In fine, discutam doar asa, ca sa ne aflam in treaba.

    00
  13. Propun sa se introduca serviciu de waterbus pe apa aia curgatoare ce trece pe la grozavesti, Sena sau cum dreaq’-i mai zice… Sa nu-mi spui ca si aia e ocupata de pepsilari cu barci.

    00
  14. NOU
    #34

    Si un bilet de transport integrat pe orice mijloc de transport in oras (care sa includa si pretul parcarii in parcarile astea);

    00
  15. Noi concepte despre transportul în comun, merită văzut – https://www.youtube.com/watch?v=_Kl6c87kDDc

    00
  16. Zona asta e aglomerata, normal, dar de departe era cea mai ok inclusiv la ore de varf, asa ca nu inteleg de unde pana unde au aparut peste noapte cu masura asta, in conditiile in care restul orasului sta de cateva ori mai rau la aglomeratie si nu doar la ore de varf.. Dar in fine…

    00
  17. Cateva observatii:

    „Eliminarea maidanezilor” – nimeni n-a protestat fata de luarea lor de pe strazi. Au protestat legat de omorarea lor, avand in vedere faptul ca autoritatile aveau contracte cu firme de ecarisaj care efectiv nu faceau nimic. Tot tam-tam-ul provine tocmai de la faptul ca autoritatile nu au facut mai nimic pentru binele public de la bun inceput.

    RATParis: pe langa tramvaie si busuri, metroul e compus din 16 linii + se mai adauga trenurile care leaga suburbiile si un numar de statii urbane.

    Wiener Lienen: nu sunt singurul operator in transportul public, dar chiar si asa, informatiile de pe Wikipedia nu sunt chiar la zi. Au in total 127 de linii de bus (24 de noapte), 29 de tramvai si 5 de metrou.

    Benzile speciale, chiar si singure, sunt un prim pas. Masina o poti lasa acasa. In Bucuresti nu mergi mai mult de 10 minute fara sa ajungi la o statie de transport in comun. Cu timpul de deplasare redus de benzile dedicate, e mult mai ok. Iar in cativa ani, se pot rezolva si parcarile.

    00
    • ” In Bucuresti nu mergi mai mult de 10 minute fara sa ajungi la o statie de transport in comun. ”
      Mai uita-te pe harta Bucurestiului si vorbim dupa aia. In fostele zone industriale care acum explodeaza mergi mult si bine pana dai de o statie. Unde vine un autobuz din 20-30′. Plin pe care il iei 2-3 statii fiindca trebuie sa schimbi cu alt mijloc.
      Asta nu e o solutie daca ai de carat ceva sau copil dupa tine.

      00
  18. Hala Matache s-a dărâmat, acea struțocămilă kitch modificată de fiecare regim sau proprietar, dar care era prezentată ca fiind o bijuterie arhitectonică.

    Hala Traian a fost recondiționată de Mega Image cu ceva ani în urmă, și încă e în picioare.

    00
  19. Comentam la articolul anterior despre banda unica de RATB ca in alte parti se poate si se fac demersuri pentru transport alternativ, dar si popendulatia e dispusa sa faca chestii pentru asta (mers cu transportul in comun, mers cu bicicleta cand ploua sau cand nu sunt 20 gr afara si o briza placuta de primavara). Dar se pare ca 81% dintre cei care s-au obosit sa dea click pe like sau dislike la un comentariu de mai sus sunt de acord ca Bucurestiul are o clima mai naspa ca tarile din Nord, nu poti sa cari o plasa de la piata fara masina si n-ai unde lasa bicicleta. Cum ar veni, vrem schimbare, vrem sa nu mai fie trafic dar eu tot iau masina, sa o lase altii acasa.
    Pai de ce nu cereti fratilor piste de biciclete facute ca lumea? De ce nu cereti bare de agatat bicicleta? 10 bare d-alea ocupa cat un loc de masina, poti sa legi 20 de biciclete.
    Atata timp cat se fac pasaje si se largesc bulevarde, traficul n-o sa dispara, o sa se ajunga ca in Moscova, autostrazi de 6 benzi pe sens in mijlocul orasului si in continuare trafic infernal. E bine, ne bucuram de paselute, cel mai mare carnat si cel mai mare brad de Craciun.

    P.S. Nu pot sa nu vorbesc si de alte locuri, daca acolo vrem sa ajungem (si la ceva gen Cairo sau Delhi): BVG (Berliner Verkehrsbetriebe) – 9 linii de metrou, 173 de statii, 22 linii de tramvai, 377 de statii, 149 linii de autobuz de zi si 69 de noapte, 6 rute de ferrybot la o suprafata de 891.7 km2 si 6 mil. locuitori in zona metropolitana. La asta de adauga Deutsche Bahn, cu reteaua de S-Bahn (15 linii si 166 de statii) si trenuri regionale daca vrei sa traverseazi orasul in regim express.
    Berlin, un oras distrus in WW2 si impartit in doua timp de 45 de ani, in ultimii ani a lucrat intens la reunificarea retelei de transport.

    00
  20. Zoso de data asta bați câmpii mai rău ca nwradu (ma rog, a ajuns un etalon de inutilitate ca să nu spun altfel) : in București or fi 147 de linii dar sunt funcționale doar vreo 600 de autobuze! Da, poți avea doar 50 de linii dar sa ai un număr suficient de autobuze!
    P. S. da nwradu zicea ca avem mii de autobuze dar sunt gestionate prost!!!

    00
  21. Mai e o problema legata de volumul lucrarilor de constructii. Administratia publica a ramas mult in urma cu proiectele de infrastructura in raport cu numarul de cladiri de birouri sau ansambluri rezidentiale. Cat timp nimeni nu isi pune problema cum vor ajunge angajatii la munca sau acasa, asta insemnand ca dezvoltatorii sa discute cu PMB posibile scenarii, vom asista la situatii precum supra-aglomerarea magistralei catre Pipera, dezastrul de pe Prelungirea Ghencea sau in Militari.

    P.S Cand am auzit ca au deschis ultimele 2 statii de pe M4, spre Straulesti, ma asteptam sa vad parcarea supraetajata finalizata, iar locuitorii din Mogosoaia sa-si lase masinile acolo. Parcarea nu e gata, insa odata finalizata, vreau sa vad cati isi lasa masinile acolo.

    00
  22. Nu cunosc pe nimeni care sa renunte la masina; in schimb, cunosc multe familii care si-au cumparat a doua masina. Practic, in mediul in care ma invart eu, familiile sunt aproape toate „omul si masina”.
    Ce trafic „rezolvi” ala de azi? Dar ala de peste 5 ani, cum il rezolvi? Si PANA CAND, pana la ce limita se poate spune „largiti strazile”, „mai puneti o banda”?
    Daca maine s-ar dubla benzile in tot orasul, cu cat s-ar decongestiona traficul, matematic vorbind? Cat ai sta in trafic, in loc de doua ore?

    00
  23. Ha… parcări în nordul capitalei! Bună asta! Lasă că pe parcarea aia mai intră o clădire de birouri cu parcare subterană care să stea goală.

    00
  24. Stai relax ca vin din urma alte orase precum Brasovul sau Clujul pe il frecventez ocazional de vreo 8 ani, timp in care s-a aglomerat foarte mult.

    La Brasov as executa toti factorii de decizie din administratia publica a ultimilor 10 ani.

    1. IERI aka pe vremea lui Ceasca s-a construit cartierul Astra dominat de blocuri de 4 etaje printre care mai apar din cand in cand cateva blocuri de 10 etaje. Totul in cuprins intre 3 bulevarde paralele, doua a cate doua benzi pe sens, celalalt cu trei benzi si chiar si asa inaintea giratoriilor se faceau niste blocaje de toata frumusetea.

    2. AZI se dezvolta Tractorul si Rulmentul predominant 8+1, 10+1, Sinpetru care va fi urias in cativa ani plus cel mai mare mall din centrul tarii in jurul a unui bulevard cu 2 benzi. Bine, hai, mai avem doua bulevarde timide perpendiculare pe el. Spun timide pentru ca preiau circulatia din extremele orasului. Va fi frumos …

    PS: Podul de la Sinpetru e un alt exemplu de infrastructura construita in bataie de joc doar ca sa fie pe hartie, daca esti cu bicicleta nu poti lasa la latitudinea soferului roman sa te depaseasca doar cand are distanta suficienta fara sa te arunce pe balustrada si sa fuga (prima tura facuta pe pod) iar pe „pietonala” podului nu imi incap coarnele bicicletei. FMM!

    00
  25. S-a auzit de conceptul de cerere indusa? Adica acea cerere care creste odata cu oferta? In toate tarile cu apa calda se stie ca dezvoltarea infrastructurii rutiere, in conditii caeteris paribus, duce la ingreunarea traficului. Conditii caeteris paribus inseamna ca nu se schimba nimic altceva: nu se schimba transportul in comun, nu se schimba mentalitatea oamenilor, nu se schimba controlul traficului etc. Toate raman la fel, dar noi dublam reteaua de drumuri. Efectul imediat: dublarea numarului de masini. Si o luam de la capat, in plus ne facem stoc de masti din alea de stomatolog, ca-n Beijing.

    00
  26. Solutii pentru orasele Romaniei dezvoltate si cu probleme de trafic:
    1. Inele ocolitoare cu acces din fiecare cartier marginas.
    2. Parcari de tip park&ride la intrarile in orase cu acces la transportul in comun si puncte de inchiriat biciclete.
    3. O retea de transport in comun care sa acopere integral orasele si sa deserveasca locurile de munca din afara acestora.
    4. Piste de biciclete in tot orasul.

    Dupa implementarea acestora se poate trece la trasarea unei zone centrale unde sa fie interzisa circulatia autovehiculelor cu exceptia taximetrelor, celor de deservire si locatarilor. Delimitarea unei zone centrale cu raza mai mare unde accesul masinilor sa fie contra cost pe fiecare intrare, cu exceptia taximetrelor, celor de deservire si locatarilor.
    Cam asa s-o rezolvat problema traficului in multe orase din Europa, oferind comunitatii o retea de transport alternativ dar si descurajand folosirea propriului autoturism prin taxare.
    Ca si administratie locala trebuie sa ai vointa si tarie sa te lupti cu cei mai grei de cap la schimbari radicale. Ne-am obisnuit sa folosim masina si la o simpla plimbare pana in centru la o cafea. Mi-ar placea sa traiesc intr-un oras unde sa vezi copiii pedaland in siguranta spre scoala si de la scoala si nu coloane de masini si trotuare blocate in fata scolilor.
    Traficul suntem noi.

    00
  27. Vali, vorbesti de parca tzatza (nu am diacritice, scuze) incearca sa rezolve ceva – ea doar mimeaza asa cum a facut toata viata.
    Firea a facut un efort minim; a pus niste stalpisori si gata, ‘cica’ a facut banda unica.
    Nu a mers, asta e, a scos stalpii si o sa spuna ca uite, ea a vrut dar bucurestenii au fost rai.
    E fix ca benzile de biciclisti ilegale transate pe sub banci si pe langa stalpi sau ca parcarile marcate cu vopsea pe strazi sau trotuare. Adica vax albina.

    Strazile orasului sunt pline de gropi, santierele se lungesc cu anii iar transportul in comun, fara de care nu putem vorbi de o rezolvare a traficului, din ce in ce mai rau.
    Nu exista mijloace de transport efectiv pentru acest oras deci despre ce parcari sau benzi unice vorbim?
    Metroul din drumul taberei o sa mai dureze un deceniu pana o sa-l termine iar restul statiilor stau sa pice sau sa ia foc ca nu au autorizatii ISU.
    Tramvaiele nu mai merg in Pantelimon si Titan de vreo 5 ani – se tot lucreaza la linii… Probabil ca la piata sudului e la fel. Deja linia e folosita ca parcare.

    Daca locuiesti in Bucuresti, nu prea ai cum sa mergi prin oras fara masina. D-apoi daca stai in afara.

    In conditiile astea solutia gasita de tzatza primar a fost sa puna niste stalpisori pe 500m….

    00
  28. „Dageaba ai linii multe daca sunt scurte”
    A. Mutu.

    00
  29. Bă doctore, fost Prim-Primar, unde plm mă-tii este metroul ăla suspendat???Sau îi spunea altfel?Ce mai contează…
    A intrat în contul tău probabil şi susținătorii au rămas să-şi dea cu părerea împreună cu ziarista A3 Firea.

    00
  30. Cand vor fi instalate parcometre in zonele aglomerate, atunci se va reduce traficul. La 4-5 lei pe ora sa vedem cati moldoveni mai vin cu masina din gaurile ilfovului. 4.5x9orex21zile=850lei. Daca ai salariu 2000euroi e ok. Vine cine isi permite. De banii aia cumperi autobuze pe gpl.

    00
  31. Tramvaiul 41 a avut succes pentru ca e ingradit pe toata lungimea traseului. Daca poti sa faci asta cu cateva linii de suprafata relevante mai vorbim de o solutie. Ideea e simpla: sa transporti majoritatea oamenilor in majoritatea directiilor fara sa transpire si fara sa intarzie prea mult. Dupa aia poti sa iti bagi picioarele in automobilisti. Pana atunci, o sa avem chiar si mai multe masini si in cele din urma poate vom circula pe jos…

    Ce a facut Firea a fost o prostie pentru ca a fost doar pe o portiune a traseului si mai ales intr-un loc ideal pentru a crea o palnie (pe care pasajul Baneasa si podul de cale ferata largit o rezolvasera in trecut). Astfel, timpul castigat de autobuz pe banda unica a fost pierdut dublu de acelasi autobuz in palnie. De fapt, nu a fost avantajat nimeni. Nimeni nu a fost mai fericit, iar de poluarea cauzata de cozi numai virbim.

    00
    • „Ce a facut Firea a fost o prostie” e pleonasm. Ce a facut Firea si NU a fost o prostie?

      00
    • Tramvaiul e succes în sensul în care e full la.orice ora, deci subdimensionat

      De asemenea, reușește cu succes sa blocheze 3 cartiere, pentru ca mașinile se încăpățânează sa existe. Coloana pe 2 benzi dintre militari și crangasi e legendara.

      00
  32. Ce probleme au bucurestenii… Bine dreaq ca nu sunt nevoit sa locuiesc in cloaca aia.

    00
  33. O mica precizare fiind in cunostiinta de cauza: Parcarea in Franta la o gara RER din regiunea parizana costa 7€/6 ore sau 7.80 pe zi (unde locuiesc eu, dar in alte zone e mult mai scump).
    Deci daca facem un calcul simplu iese cam 171,6 euro/luna plus abonamentul la tren/rer/metrou care este 72 de euro pe toate zonele.

    Motorina dus-intors pana la locul de munca (26km/zi sau 572km pe luna ma costa 50 euro). E drept ca la servici am parcare gratis.

    Eu sunt exceptia de la regula, dar e drept ca parcarea de la gara e plina mereu dimineata (daca nu ajungi pana la 7:30 e ”complet”). Ma intreb totusi cum isi permit oamenii sa plateasca 243 euro pe luna can majoritatea au un salariu intre 1100 si 1700Euro maxim.
    O alta precizare ar fi ca exista si abonament lunar la parcare dar locurile sunt limitate..vreo 40 in cazul meu (parcarea are capacitate de 350 locuri)si deci ocupate mereu pentru ca oamenii platesc abonamentul pe an si intr-adevar e muult mai ieftin.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Top articole

7 zile