update: APIA vrea să introducă un nou timbru auto.
Uitați-vă un pic pe lista de mai jos. 234.000 bucăți de Qashqai, 217.000 de Captur, 180.000 de Tiguan! Europenii cumpără SUV-uri în draci și sunt prea multe ca să spunem că stau toți la marginea orașului și vor ceva sigur pentru familie. Pun pariu că mai mult de jumătate din mașinile astea s-au vândut către oameni care stau la bloc care, ca și la noi, vor ceva mai mare. Da, un hatchback e bun, dar parcă un SUV e mai bun, mai ales că diferența de preț nu e prea mare.
Nu mă așteptam totuși ca Nissan să vândă atât de mult.
1 | Nissan Qashqai | 234.000 |
2 | Renault Captur | 217.000 |
3 | Volkswagen Tiguan | 180.000 |
4 | Peugeot 2008 | 176.000 |
5 | Opel Mokka | 164.000 |
6 | Hyundai Tucson | 154.000 |
7 | Dacia Duster | 141.000 |
8 | Kia Sportage | 139.000 |
9 | Renault Kadjar | 128.000 |
10 | Ford Kuga | 119.000 |
Duster-ul se ține bine, iar spre sfârșitul anului va fi prezentat Duster 2, ceva mai mare ca acesta. Am văzut pe Dacia niște opțiuni care m-au surprins cum ar fi: senzorii de presiune în pneuri, cutie automată, ESP, ASR, navigație, cameră video spate, climă.
Daca navigatia e pusa iar la genunchi mai bine fara.
Senzorii de presiune sunt obligatoriu de montat pe orice masina noua vanduta in UE, practic acum nu exista masina care sa nu aiba senzori de presiune in pneuri indiferent de nivelul de echipare.
N-are nimeni senzori de presiune, sunt doar comparații de viteză de rotație a roților, pe care oricum le obținea ECU pentru ABS/ESP și restul de asistențe. Doar că acum au pus un bec să-ți și zică.
Partea interesantă e că la unele mașini e doar un bec / mesaj generic, chiar dacă mașina știe exact care roată e suspectată, tot nu-ți zice „bă fraiere, vezi că e roata dreapta spate”; nah, ia-te și verifică-le pe toate.
@mmm: la 4 roti cat are masina o sa-ti ia verificarea aia o zi intreaga. Si nici atunci n-o sa fii sigur.
@mmm ce zici tu e TPMS indirect. Exista si sistem direct cu senzor in valva, arata asa: http://www.e-automobile.ro/images/articole/electronica/senzor-presiune-roti/8_senzor_TPMS_montare.jpg si e ca naiba de scump, la vreo 200-300 lei bucata.
Mai ales cand te gandesti ca Renault si Nissan sunt in aceeasi barca e si mai interesant. Plus Dacia de pe locul 7.
Deci Renault e pe primele 2 locuri
Și are 4 locuri din 10.
Scuze de offtopic – cică APIA ar vrea (re)introducerea unei taxe/impozit pentru importurile de SH. Asta după ce taxa aia cretină introdusă de tâmpitul ăla de motocicleanu a fost scoasă. Off, viață …
Daca asta e pretul pentru a nu se umple strazile cu copchii de 18 ani care fac liniute in bmw-uri din 1900 toamna, da, sunt de acord cu asa o taxa
nu poti pune taxa aia pentru orice cumperi din UE.
@sitting duck
dap, pentru ca pana acum n-am avut nici macar un singur bmw din 1900 toamna care facea liniute noaptea. ZEROOOO. Acum incep sa vina, sa va tineti..
@sitting duck: solutia nu e aceasta taxa care ne fura noua tuturor din buzunare, solutia e un sistem de asigurari bine pus la punct, astfel ca un tinar sub 25 de ani cu bmw cu motor de 3 litri sa plateasca la asigurare cam de vreo 10 ori costul masinii. Mai ai si antecedente? mai pune inmulteste cu 2… Cred ca asa e si in tarile civilizate…
@sitting duck: copchii de 18 ani se calmeaza punand asigurari prohibitive pentru soferi de varste mici cu masini puternice. Oh wait, atunci apia nu are cum sa vanda beamveurile si audiurile unor baietei si fetite de bani gata…
Unele sunt chiar frumoase dar cam toate sunt niste tigai pe roti. In afara de tiguan nu stiu daca as lua cv din lista asta.
tiguan nu e tigaie, e cratiță.
Nu si noul Tiguan
Renault-urile sunt mizerabile. In special directia si cum stau in curbe.
Kadjar e chiar dragut, cel putin din exterior
Yo am clio asta nou si sta foarte bine in curbe. Directia e asa….parca pluteste, da te inveti
Tiguanul ala nou facut pt americani a chiar mașina. Afla vechi e ibric, nu cratiță.
Daa, nici țîțe nu are, nici de un oral nu e bună. Ceee? am greșit topicu cred.
Hai las-o frățioare, de aia au succes in piață că-s urâte? ce criterii ai ? care e mașina frumoasă în viziunea ta, că nu te intreb și ce mașină conduci.
Si eu am auzit chestii bune despre clio si megane, dar am condus kadjar si captur si sunt varza.
Un 530 xd din 2011 conduc. Fiecare cu gusturile lui.
Numai crossovere in lista.
Dap, lumea nu mai știe ce e ăla SUV și le încurcă.
SUV-uri nu prea se mai fac. Nici macar la americani.
Si le cumpara si apoi isi dau seama ca aceleasi motoare de 100cp consuma mai mult decat hatchback sau sedanurile. Am fost odata pe autostrada intr-un Q5 diesel 2.0, la 140km/h instantul ii arata 8%. La un sedan ai 5-6. Corciturile astea cred ca sunt destinate exclusiv femeilor care vor sa se simta in siguranta la inaltime si sa parcheze usor.
Daca ti s-a parut mult 8% pe Q5 inseamna ca nu ai condus nicio masina in viata ta…
De fapt crossover SUV-ul e noul sedan de familie, mai practic si in general mai ieftin. Legenda cu femeile nu se poate verifica din cifre, trebuie alta acum
Stai tu linistit ca si eu pe Golf5 aveam 9-10% la 140km/h si ceva bagaj pe autostrada.
Esti pierdut oricum! Consumul instantaneu depinde de mai multi factori, inclinatie, incarcatura, conditii atmosferice. Q5 are 1800 kg si 4wd, cat ai vrea sa consume la 140 km/h. Eu am un Insignia diesel din 2016, si la 140 km/h, instant arata 6-7%
Are rost sa ma bag si eu cu 10 afara si 15 in oras? Plm Subaru! Bre cand iti iei masina iti asumi…si cand aud consumuri de 3,7 pe diselache…las-o naiba …merg cu masina sau o las sa ma bata vantul?
@Saragea – Confirm pentru Insignia 2016. 12.000 km/4 luni, consum mediu 6.8%, mers 70% pe autostrada in DE, deci o medie de 140/ora as spune pentru 70%. In oras nu iese sub 8% niciodata, tot 1800 kg are si Insignia, deci plecatul de pe loc des in oras isi spune cuvantul. Am observat ca in general lumea se plange ca nu e consumul ca in cartea tehnica (haha). Ar trebui sa citeasca in ce conditii e oferit consumul ala si in general sa mai invete sa conduca pana una-alta.
Captur e SUV? WTF?
E un suvulet inaltat. Adica un crossover. spatiu f. mic la interior, gen Sandero.
Nici un vehicul din lista aia nu e SUV, toate sunt crossover sau suv compact.
cateva chestii despre nissan qq:
anul asta face 10 de la lansare
este cel mai vandut model nissan in perioada asta (cel putin pe europa)
o sa primeasca un facelift in toamna.
Aaa…si captur primeste facelift anul asta.
In fotografie de intro este Nissan Qashqai generatia precedenta (fabricata pana in 2013) – fiind vorba de statistica pe 2016, o fotografie cu generatia aflata in productie acum ar fi mai reprezentativa
Multumesc Zoso, am vazut ca ai schimbat imaginea
duster peste kuga, sportage si destul de aproape de tucson ca număr de unități!
daca scoți si petardele captur, 2008 si Mokka, e chiar foarte bine pentru o marca apărută in peisaj cu circa 10 ani in urma.
Alea nu sun SUV-uri sunt niste hatchbackuri suprainaltate, problema cu ele e ca nu sunt nici hacbackuri corecte nici SUVuri corecte sunt un fel de pielea pulii. Producatorii si-au dat seama ca oamenii sunt imbecili si au inventat aceste strutocamile.
P.S. un SUV corect este cel putin cu 50% mai scump decat tot ce e in lista aia de tigai
Ai dreptate. Dar eu imi iubesc strutocamila, consuma 6.5 in oras, portbagaj mare, 120 cp la motor 1.6 benzina aspirat. Pret de nou f. mic. Nu e in top 10 pt. ca sunt altii mult mai prosti ca mine…ihi ihi ihi
@Cam , faci un borș excelent. Am pe mana de cateva luni o basina de asta de suv 120cp, 1.6 normal, revizii itp tot oficial la firma. Si iarna asta in oras nu scade sub 10 nici pe liber.
Captur e cu 10 cm mai lung decat Clio, Logan e cu 20 cm,….da, da, mare tare. Doar ca ai spatiu mai mare la cap si stai mai sus. Ori clientii is retarzi si cumpara „ca e mai mare”, nefiind in realizate mare branza,(pff, 10 cm ) sau motivul e altu….
Dar dimensiunie interioare, cele care conteaza adica, sunt comparabile cu megane si poate chiar si cu laguna, nu cu clio. D-aia cumpara europenii retarzi crossovere.
Exact, pozitie mai inalta la volan si spatiu mai mare pentru cap. Pentru mine este un motiv suficient ca sa cumpar o masina.
Personal cred ca discutiile despre diferente in cai putere, suspensie, frane etc sunt pentru copii mari, care au ajuns la 20-40 de ani si se simt importanti ca au cunostinte intr-un domeniu care nu intereseaza decat pe alti copii. E doar o masina, o scula, asa cum e si un frigider. Nu am vazut discutii aprinse despre volumul unui frigider, diferenta in consum raportata la gradul de ocupare, cost de mantenanta in functie de brand si restul.
O masina te duce intre 2 puncte, in general in oras. Te sui in ea, faci un test drive, daca iti place o iei, daca nu mai cauti. Care e sensul discutiilor interminabile?
Pai la aceleasi dimensiuni ma astept si interioru sa fie cam la fel (+ – 2-3 cm pe ici pe colo). Interiorul la captur e 90% asemanator clio.
Numai ca nu prea e. Clio are 140 spatiu la genunchi in spate, Captur are 215. Aproape 8cm, e ditamai haul cand vine vorba de stat cu genunchii la gura ca salbaticii sau stat comod ca oamenii.
Nu e o un procent exagerat, dacă raportezi la numărul de mașini noi înmatriculat în Europa. Grosso modo (sper să nu mă înșel) nu cred că sare de 15% din total.
Pare mult, dar Audi prognozează că până în 2025, raportul o să tindă spre 40%.
Cam multe (mini) hatchuri inaltate pentru un clasament de SUV-uri.
sunt curios cam ce procente din vanzari sunt 4×4.
Surpriza placuta Duster care mi se pare o utilitara excelenta si vad ca multe businessuri se orienteaza catre ele (petrol, telecom, etc)
unele nici nu vin cu 4×4. captur. mokka. tiguan. sportage. kadjar
Nu vin pentru ca nu ies niciodata de pe sosea Sportage totusi cred ca vine, e Tucson in alte haine care vine sigur si in varianta 4×4.
la unele 4×4 e de formă, asta voiam să zic
Da, nu e genul de 4×4 care te scoate din mocirla, pentru ca nu sunt masini cu care sa intri acolo…e 4×4 de sosea
Oferta la Rabla ptr Captur era asa: 10.500 euro cu motor benzina 0.9 tce -90CP (aer conditionat, tempomat, mp3).
Ati cumpara asa ceva? De ce nu un Clio Break Diesel tot in zona aia de pret.
oamenii se uită la mașină, se uită în buzunar și cumpără. nu contează că nu pot să urce dealul.
Aceasta lista ma face sa zimbesc. Actualmente singura firma care produce o masina cit de cit ca lumea este Mazda. S-au pisat contra vintului si nu s-au udat pe pantaloni. CX5, noua Mazda 3, roadsterul cel nou MX5, toate sunt masini exceptionale atit ca design cit si ca performanta si tehnologie. Si toate astea de la o firma mica, nu un concern mare.
inovația vine de la cei mici.
Tocmai ma gandeam ca nu zice nimeni nimic de Mazda.
Acu’, e normal sa o laud, ca doar am Mazda :).
Dar chiar e o masina foarte buna, din toate punctele de vedere.
Pacat ca CX-5 nu e in lista.
si mie mi se pare ca mazda au facut niste rable frumoase in ultimul timp. Cand vand tancu o sa dau cu ochiu si la ele
nu vinzi tu mizeria aia de subaru
pai sa stii ca o sa am probleme la vanzare: prea putini kilometri.
Daca tot am prins atatia specialisti pe aici…. Pt un buget de maxim 15 000 euro ce masina recomandati pt o familie cu 2 copii mici? (SH, de preferinta diesel) Vroiam pana in vara sa imi iau un nissan qq.
Honda Accord
Nu este cx5 de la mazda aici? Ciudat ma gandeam sa fie o masina de succes.
Nissan Qashqai e cel mai bun din segment. Are cel mai frumos interior. Am vazut tot ce era de vazut din segmentul asta si, exceptand volumul redus al portbagajului, nu se compara cu restul (mai ales cu Vitara care are un interior spartan din ’00). Raportul calitate/pret e imbatabil. A fost o oferta tare vara asta la echiparea de mijloc cu 1.6 diesel – 18k eur. Ce vrei mai mult?
stiu pe cineva care nu stia cum sa mai scape de qashqai, ca sa isi ia tiguan.
Renault Captur nu este SUV. Este doar un Renault clio mai inalt
Practic:
1. Reno: 720k
2. Hyundai: 293k
3. DasAuto DasFraud: 180k.
VW’s playground….