Mulțumesc că ai citit acest articol. Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$
22 comentarii
NOU
#1
Constantin
Cam vechi documentarul dpdv ingineristic.
-Hidrogenul a picat .. daca se intampla ceva explodeaza tot cartierul .
-Se pot face masini care sa consume sub 1L/100 km dar costa peste 110.000 Euro si incapatoare ca un Smart: https://www.cars-data.com/ro/volkswagen-xl1-specs/68197
-Motoare mici pe benzina cu turbina .. fiabilitate mai mica si trebuie sa turezi in draci la ele.
-Motorul Dieselul ne omoara
Mai ramane full electric sau plug-in hybrid .
Probabil benzinariile vor ajunge restaurante cu terase unde sa astepti sa se incarce bateria.
Sase cai frumosi, bre. Vrem, nu vrem, tot acolo ajungem
00
NOU
#3
razorsbk
La Omv au bagat deja primele statii de incarcare electrice deci nu mai e mult pana departe.
Meanwhile decat sa iei diesel mai bine mergi pe un hibrid /plugin hibrid, ca este cel putin la fel de eficient ca motorina.
Eu am mers cu diverse hibride si am fost multumit, nu ma mai intorc la motorina ever.
00
NOU
#4
alt Constantin
@Constantin: LOL
„-Hidrogenul a picat .. daca se intampla ceva explodeaza tot cartierul .” – Adevarat, astia sunt niste idioti: Toyota (cei mai vechi in domeniul auto electrice) cu Toyota Mirai, Honda cu Honda Clarity Fuel Cell, Hyundai cu Hyundai ix35 FCEV si americanii cu camionul Nikola One.
„-Motorul Dieselul ne omoara” – daca nu o sa mai existe, DA. De ce? Aproape tot ce inseamna armata este diesel (exceptie fiind „zburatoarele”), aproape tot ce inseamna transport (de la super navele de transport pana la masinuta care iti aduce acasa coletul cu comanda din China sunt diesel, tot ce inseamna generatoare de curent pentru situatiile de urgenta si care asigura functionarea in continuare a institutiilor vitale pentru supravietuire sunt diesel etc.
Un combustibil, pentru a fi viabil, trebuie sa indeplineasca 2 conditii:
1. sa fie transportabil oriunde pe planeta inclusiv in mijlocul desertului sau al oceanului.
2. sa fie inmagazinabil.
De aceea solutia priza – acumulator nu reprezinta viitorul.
00
NOU
#5
Tudor
„-Motoare mici pe benzina cu turbina .. fiabilitate mai mica si trebuie sa turezi in draci la ele.”
Hai sa ne gandim un pic. Daca un motor pe benzina de 1.4 turbo are la 1500 RPM mai mult cuplu decat un motor aspirat de 2.5 din generatia veche la 2500-3000 RPM….de ce ai avea nevoie sa turezi mai tare motorul mic? Pe o caroserie cu aceeasi masa nu are deloc sens, cat timp ai acelasi cuplu la turatie mai mica.
Cat despre documentar….deja au sarit alarmele la mine de la inceputul videoclipului.
Surpriza, nici daca ai incerca sa aduci toata acea tehnologie pe o caroserie normala si un motor care sa te duca zi de zi la munca, la cumparaturi, in vacanta etc. nu vei scoate 150 sau 1000 MPG cum afirma cei din videoclip. 100 e discutabil, dar cand faci conversia la 150 iti iese in jur de 1.9L/100Km. Nici daca te-ai sufoca fara aer conditionat nu ai reusi sa scoti autonomia asta.
Pur si simplu motorul cu ardere interna [fara o tehnologie hibrida sau de recuperare a energiei] nu o sa aibe niciodata o eficienta atat de mare cat sa-i permita o asemenea autonomie. Si BMW au implementat la M2 sistemul cu injectie de apa iar autonomia nu s-a dublat/triplat asa cum ar extrapola cineva din inventiile alora din anii ’60. Asa ca acele inventii despre care ei incearca sa afle informatii sunt mai mult dispozitive de tipul „Fuel Shark”. Mituri ca ajuta la eficienta motorului doar ca de fapt in realitate impactul lor este mult mai mic sau nu e deloc prezent.
Avem probleme cu sistemul de patente? Da.
Avem probleme cu lacomia celor care exploateaza si vand combustibil? Da, aceasta lacomie ne-a si facut praf sanatatea pana cand s-a descoperit impactul nociv al combustibilului cu plumb asupra sanatatii tuturora.
Dar in nici un caz nu cred ca poate fi vorba ca acele companii au ascunse prin sertare dispozitive „minune” pentru cresterea autonomiei.
00
NOU
#6
beldimangrasu1
cine crezi ca se uita la un documentar de 2 ore??
00
NOU
#7
bloghita
Ăștia cu subaru care consumă 20l/100km
00
NOU
#8
Eugen
Nu numai. Tocmai am citit pe forum la clubford de un posesor de Focus 2 (1.6 100cp, benzina) ca din consumuri de 16-18% nu-l scoate, și a fost și la nu știu câte serviceuri, testată și totul e în regulă. N-are cum bre să fie totul ok; la mine da, 12% în oraș e în regulă (același motor), că na… Eugen schimbă la 3.000, uneori la 3.500 rpm
Eugen – ăla din Suceava, care o lasă pornită 5-6 minute să se încălzească înainte să facă 3km?
00
NOU
#10
Gollum
Cred ca exagerati, eu am 8% in oras.
00
NOU
#11
Eugen
@ratza Te rog frumos, eu fac 6km! 6 dus, 6 întors. De 2 ori pe zi, uneori chiar de 3. Deci să încetăm cu acuzațiile nefondate, da?
Serios acum, nu-s eu, e cineva care se plânge că-i consumă focusul o găleată de benzină. Eu nu mă plâng
Și ce are, mă rog, dacă e lăsată mașina 5 minute dimineața să se încălzească, să se dezghețe parbrizul, lateralele? Eu urăsc racleta aia de gheață, am avut o mașină la care i-am zgâriat îngrozitor parbrizul folosind un c**at de ăla. Știi când se văd cel mai bine zgărieturile alea multe și fine? Ziua, cu soare de vară în față, și noaptea.
Puteai și tu să pui un gif-uleț cu rezumatul. Lumea e la serviciu, boss.
00
NOU
#16
manu144x
Nu cred în conspiraţii gen motor cu apă şi prostii din astea, dar nici nu cred că varianta „oficială” a unei industrii de nu ştiu câte trilioane de dolari.
Adevărul e undeva îngropat adânc adânc de tot. Soluţii sunt sigur că există, sau că au existat la un moment dat.
Sua ca ţară depinde de petrol. Şi nu din cauza consumului lor. Ci din cauză că îşi maschează inflaţia legând direct petrolul de dolar prin aşa numitul petro-dolar.
Orice baril de petrol extras din pământ, se vinde în dolari. Poate fi EUR şi dublu faţă de dolar, sau Yuan-ul, sau orice, e fix pix egal cu zero pentru că vor trebui să meargă la FED şi să-i roage să le dea dolari. Practic şi-au legat economia direct de consumul global de petrol, şi printează dolari la cote ameţitoare, deşi continuă să aibe inflaţie relativ stabilă. Dacă o ţară ar printa dolari în ritmul FED ar ajunge ca zimbabwe.
De-aia râdem glumim, dar armata aia americană supra-mega-bugetată are fix rolul acesta de fapt. De a se asigura că orice baril extras din pământ dă valoare exclusiv dolarului şi nici unei alte monede.
Dacă nu, vor aduce democraţia în ţara respectivă destul de repede. Evident, asta nu înseamnă că toate conflictele sunt din cauza asta, dar oricine ar încerca să facă asta ar atrage rapid un conflict cu implicaţii americane.
Şi refuz să cred că o putere cum e SUA, care depinde aşa de mult de petrol, nu investeşte resurse masive oficiale şi neoficiale în a-şi păstra supremaţia globală.
Aşa cum a făcut orice imperiu la vremea lui.
Ce mă fascinează e care e end-game-ul lui Elon musk şi electrificarea. Discutăm totuşi de cea mai mare fabrică de baterii din lume care ar putea afecta supply-ul global. Litiu există destul, n-ar fi problemă, doar prelucrarea e scumpă dar tehnologia evoluează, se va ieftini probabil.
Bănuiesc că dintr-o dată din petro-dolar vor trece la litiudolar? Sau electricitatea? Problema e că electricitatea e mai dificil de taxat, poate fi generată şi off-grid cât de cât, e mai complicat de controlat faţă de petrol unde există legi mega-stricte şi reglementări masive aproape în orice ţară.
Habar nu am.
00
NOU
#17
gandilosu
Manu tata, citesti cam mult din Pravda..
00
NOU
#18
manu144x
Nu înţeleg la ce te referi.
00
NOU
#19
dan
Pe mine mă amuză cum, după Elon Musk cu a lui Tesla, toți noii producători se screm să dea produselor lor nume după cele ale inventatorilor într-ale electrotehnicii (Nicola Truck, Farady Future etc). Numai chinezii, cu Lucid Air, parcă fac notă discordantă.
00
NOU
#20
Sandu
Frate, cand vad oameni care cred in aberatii gen „carburator cu vapori” si alte asemenea (de motor hidro nu mai zic) ma intreb cum cacat ajunge un om normal sa creada ca tehnologia e fezabila? La fel ca si masina electrica. Musk nu a inventat apa calda si tehnologia era acolo, doar ca nu e fezabila. Va deveni fezabila dupa ce vor putea sa produca baterii multe si ieftine. La fel si cu „masina cu apa” – tehnologia exista si toata lumea o stie, doar ca pentru a putea produce in serie un auto care sa scoata hidrogen din apa, de cata energie e nevoie pentru electroliza? Nu va mai uitati la documentare unde niste octogenari isi aduc aminte de copilarie. Serios. VW a demonstrat ca poate parcurge 100 km cu 1 litru de carburant.
00
NOU
#21
dw
@Sandu ai dreptate ca Musk nu a inventat masina electrica era folosita la taxiuri in 1905 in New York, apoi in criza petrolului din ’70 BMW a facut doua masini BMW 2002 complet electrice. Ce a facut Misk a facut o masina de dimeniuni normale care merge 400 de km cu o incarcare, restul au masini mici care merg 100 de km cu o incarcare.
Daca ne uitam in multe locuri lumea foloseste masina pentru deplasari de acasa la munca/scoala/mall si inapoi, prin orasele europene nu depasesc 50 de km pe zi asa ca o masina cu autonomie de 100 de km e excelenta, trebuie muncit doar la volum ca pretul sa scada. Sa ne uitam la toyota prius cum ajuns la un pret asemnatot cu masinile din aceeasi categorie.
00
NOU
#22
Giani Mucea
Avantajele principale ale motorului electric sunt 2: randament superior si mai putine piese in miscare. Dezavantajele sunt tot 2: combustibilul e greu de transferat si greu de stocat.
Problema e ca avantajele sunt cam fixe. Randamentul motorului pe combustie e limitat de niste legi. Poti tu sa slefuiesti pistonul cat vrei, ala tot o sa converteasca energia in miscare mai ineficient decat un motor electric. Contrar ce ne invata filmele, cu explozii nu rezolvi problemele in mod eficient.
Deavantajele in schimb scad odata cu evolutia tehnologiei si cu gasirea alternativelor. Distanta parcursa cu un plin creste constant, an de an. Costul bateriilor scade constant, an de an. Cercetarea duce la materiale din ce in ce mai ieftine si mai eficiente in stocarea energiei. In paralel, oamenii experimenteaza cu schimbatul bateriilor in statie, cu incarcatul prin inductie prin sosea si alte chestii pentru a stoarce un strop de curent.
Crezi ca Musk se agita atat pentru ca ii pasa de copacei si albinute? Rahat, se agita pentru ca stie ca acolo o sa se ajunga intr-un final. E inevitabil. Si a mirosit omul (acum cativa ani) 2 lucruri: tehnologia e aproape si producatorii auto sunt corporatii cu aversiune la risc. Si asa si-a luat o bucata de placinta.
Cam vechi documentarul dpdv ingineristic.
-Hidrogenul a picat .. daca se intampla ceva explodeaza tot cartierul .
-Se pot face masini care sa consume sub 1L/100 km dar costa peste 110.000 Euro si incapatoare ca un Smart: https://www.cars-data.com/ro/volkswagen-xl1-specs/68197
-Motoare mici pe benzina cu turbina .. fiabilitate mai mica si trebuie sa turezi in draci la ele.
-Motorul Dieselul ne omoara
Mai ramane full electric sau plug-in hybrid .
Probabil benzinariile vor ajunge restaurante cu terase unde sa astepti sa se incarce bateria.
Sase cai frumosi, bre. Vrem, nu vrem, tot acolo ajungem
La Omv au bagat deja primele statii de incarcare electrice deci nu mai e mult pana departe.
Meanwhile decat sa iei diesel mai bine mergi pe un hibrid /plugin hibrid, ca este cel putin la fel de eficient ca motorina.
Eu am mers cu diverse hibride si am fost multumit, nu ma mai intorc la motorina ever.
@Constantin: LOL
„-Hidrogenul a picat .. daca se intampla ceva explodeaza tot cartierul .” – Adevarat, astia sunt niste idioti: Toyota (cei mai vechi in domeniul auto electrice) cu Toyota Mirai, Honda cu Honda Clarity Fuel Cell, Hyundai cu Hyundai ix35 FCEV si americanii cu camionul Nikola One.
„-Motorul Dieselul ne omoara” – daca nu o sa mai existe, DA. De ce? Aproape tot ce inseamna armata este diesel (exceptie fiind „zburatoarele”), aproape tot ce inseamna transport (de la super navele de transport pana la masinuta care iti aduce acasa coletul cu comanda din China sunt diesel, tot ce inseamna generatoare de curent pentru situatiile de urgenta si care asigura functionarea in continuare a institutiilor vitale pentru supravietuire sunt diesel etc.
Un combustibil, pentru a fi viabil, trebuie sa indeplineasca 2 conditii:
1. sa fie transportabil oriunde pe planeta inclusiv in mijlocul desertului sau al oceanului.
2. sa fie inmagazinabil.
De aceea solutia priza – acumulator nu reprezinta viitorul.
„-Motoare mici pe benzina cu turbina .. fiabilitate mai mica si trebuie sa turezi in draci la ele.”
Hai sa ne gandim un pic. Daca un motor pe benzina de 1.4 turbo are la 1500 RPM mai mult cuplu decat un motor aspirat de 2.5 din generatia veche la 2500-3000 RPM….de ce ai avea nevoie sa turezi mai tare motorul mic? Pe o caroserie cu aceeasi masa nu are deloc sens, cat timp ai acelasi cuplu la turatie mai mica.
Cat despre documentar….deja au sarit alarmele la mine de la inceputul videoclipului.
Unde sunt cele mai eficiente masini? In Formula 1: https://arstechnica.com/cars/2016/05/turbulent-times-for-formula-1-engines-result-in-unprecedented-efficiency-gains/
Surpriza, nici daca ai incerca sa aduci toata acea tehnologie pe o caroserie normala si un motor care sa te duca zi de zi la munca, la cumparaturi, in vacanta etc. nu vei scoate 150 sau 1000 MPG cum afirma cei din videoclip. 100 e discutabil, dar cand faci conversia la 150 iti iese in jur de 1.9L/100Km. Nici daca te-ai sufoca fara aer conditionat nu ai reusi sa scoti autonomia asta.
Pur si simplu motorul cu ardere interna [fara o tehnologie hibrida sau de recuperare a energiei] nu o sa aibe niciodata o eficienta atat de mare cat sa-i permita o asemenea autonomie. Si BMW au implementat la M2 sistemul cu injectie de apa iar autonomia nu s-a dublat/triplat asa cum ar extrapola cineva din inventiile alora din anii ’60. Asa ca acele inventii despre care ei incearca sa afle informatii sunt mai mult dispozitive de tipul „Fuel Shark”. Mituri ca ajuta la eficienta motorului doar ca de fapt in realitate impactul lor este mult mai mic sau nu e deloc prezent.
Avem probleme cu sistemul de patente? Da.
Avem probleme cu lacomia celor care exploateaza si vand combustibil? Da, aceasta lacomie ne-a si facut praf sanatatea pana cand s-a descoperit impactul nociv al combustibilului cu plumb asupra sanatatii tuturora.
Dar in nici un caz nu cred ca poate fi vorba ca acele companii au ascunse prin sertare dispozitive „minune” pentru cresterea autonomiei.
cine crezi ca se uita la un documentar de 2 ore??
Ăștia cu subaru care consumă 20l/100km
Nu numai. Tocmai am citit pe forum la clubford de un posesor de Focus 2 (1.6 100cp, benzina) ca din consumuri de 16-18% nu-l scoate, și a fost și la nu știu câte serviceuri, testată și totul e în regulă. N-are cum bre să fie totul ok; la mine da, 12% în oraș e în regulă (același motor), că na… Eugen schimbă la 3.000, uneori la 3.500 rpm
Eugen – ăla din Suceava, care o lasă pornită 5-6 minute să se încălzească înainte să facă 3km?
Cred ca exagerati, eu am 8% in oras.
@ratza Te rog frumos, eu fac 6km! 6 dus, 6 întors. De 2 ori pe zi, uneori chiar de 3. Deci să încetăm cu acuzațiile nefondate, da?
Serios acum, nu-s eu, e cineva care se plânge că-i consumă focusul o găleată de benzină. Eu nu mă plâng
Și ce are, mă rog, dacă e lăsată mașina 5 minute dimineața să se încălzească, să se dezghețe parbrizul, lateralele? Eu urăsc racleta aia de gheață, am avut o mașină la care i-am zgâriat îngrozitor parbrizul folosind un c**at de ăla. Știi când se văd cel mai bine zgărieturile alea multe și fine? Ziua, cu soare de vară în față, și noaptea.
Who killed the electric car? https://www.youtube.com/watch?v=0bWSe02UK-s&feature=youtu.be
Adica sistemul asta?
Se va folosi, dar nu are performantele fabuloase din film.
De vazut cum se va comporta la -20-30 de grade
Puteai și tu să pui un gif-uleț cu rezumatul. Lumea e la serviciu, boss.
Nu cred în conspiraţii gen motor cu apă şi prostii din astea, dar nici nu cred că varianta „oficială” a unei industrii de nu ştiu câte trilioane de dolari.
Adevărul e undeva îngropat adânc adânc de tot. Soluţii sunt sigur că există, sau că au existat la un moment dat.
Sua ca ţară depinde de petrol. Şi nu din cauza consumului lor. Ci din cauză că îşi maschează inflaţia legând direct petrolul de dolar prin aşa numitul petro-dolar.
Orice baril de petrol extras din pământ, se vinde în dolari. Poate fi EUR şi dublu faţă de dolar, sau Yuan-ul, sau orice, e fix pix egal cu zero pentru că vor trebui să meargă la FED şi să-i roage să le dea dolari. Practic şi-au legat economia direct de consumul global de petrol, şi printează dolari la cote ameţitoare, deşi continuă să aibe inflaţie relativ stabilă. Dacă o ţară ar printa dolari în ritmul FED ar ajunge ca zimbabwe.
De-aia râdem glumim, dar armata aia americană supra-mega-bugetată are fix rolul acesta de fapt. De a se asigura că orice baril extras din pământ dă valoare exclusiv dolarului şi nici unei alte monede.
Dacă nu, vor aduce democraţia în ţara respectivă destul de repede. Evident, asta nu înseamnă că toate conflictele sunt din cauza asta, dar oricine ar încerca să facă asta ar atrage rapid un conflict cu implicaţii americane.
Şi refuz să cred că o putere cum e SUA, care depinde aşa de mult de petrol, nu investeşte resurse masive oficiale şi neoficiale în a-şi păstra supremaţia globală.
Aşa cum a făcut orice imperiu la vremea lui.
Ce mă fascinează e care e end-game-ul lui Elon musk şi electrificarea. Discutăm totuşi de cea mai mare fabrică de baterii din lume care ar putea afecta supply-ul global. Litiu există destul, n-ar fi problemă, doar prelucrarea e scumpă dar tehnologia evoluează, se va ieftini probabil.
Bănuiesc că dintr-o dată din petro-dolar vor trece la litiudolar? Sau electricitatea? Problema e că electricitatea e mai dificil de taxat, poate fi generată şi off-grid cât de cât, e mai complicat de controlat faţă de petrol unde există legi mega-stricte şi reglementări masive aproape în orice ţară.
Habar nu am.
Manu tata, citesti cam mult din Pravda..
Nu înţeleg la ce te referi.
Pe mine mă amuză cum, după Elon Musk cu a lui Tesla, toți noii producători se screm să dea produselor lor nume după cele ale inventatorilor într-ale electrotehnicii (Nicola Truck, Farady Future etc). Numai chinezii, cu Lucid Air, parcă fac notă discordantă.
Frate, cand vad oameni care cred in aberatii gen „carburator cu vapori” si alte asemenea (de motor hidro nu mai zic) ma intreb cum cacat ajunge un om normal sa creada ca tehnologia e fezabila? La fel ca si masina electrica. Musk nu a inventat apa calda si tehnologia era acolo, doar ca nu e fezabila. Va deveni fezabila dupa ce vor putea sa produca baterii multe si ieftine. La fel si cu „masina cu apa” – tehnologia exista si toata lumea o stie, doar ca pentru a putea produce in serie un auto care sa scoata hidrogen din apa, de cata energie e nevoie pentru electroliza? Nu va mai uitati la documentare unde niste octogenari isi aduc aminte de copilarie. Serios. VW a demonstrat ca poate parcurge 100 km cu 1 litru de carburant.
@Sandu ai dreptate ca Musk nu a inventat masina electrica era folosita la taxiuri in 1905 in New York, apoi in criza petrolului din ’70 BMW a facut doua masini BMW 2002 complet electrice. Ce a facut Misk a facut o masina de dimeniuni normale care merge 400 de km cu o incarcare, restul au masini mici care merg 100 de km cu o incarcare.
Daca ne uitam in multe locuri lumea foloseste masina pentru deplasari de acasa la munca/scoala/mall si inapoi, prin orasele europene nu depasesc 50 de km pe zi asa ca o masina cu autonomie de 100 de km e excelenta, trebuie muncit doar la volum ca pretul sa scada. Sa ne uitam la toyota prius cum ajuns la un pret asemnatot cu masinile din aceeasi categorie.
Avantajele principale ale motorului electric sunt 2: randament superior si mai putine piese in miscare. Dezavantajele sunt tot 2: combustibilul e greu de transferat si greu de stocat.
Problema e ca avantajele sunt cam fixe. Randamentul motorului pe combustie e limitat de niste legi. Poti tu sa slefuiesti pistonul cat vrei, ala tot o sa converteasca energia in miscare mai ineficient decat un motor electric. Contrar ce ne invata filmele, cu explozii nu rezolvi problemele in mod eficient.
Deavantajele in schimb scad odata cu evolutia tehnologiei si cu gasirea alternativelor. Distanta parcursa cu un plin creste constant, an de an. Costul bateriilor scade constant, an de an. Cercetarea duce la materiale din ce in ce mai ieftine si mai eficiente in stocarea energiei. In paralel, oamenii experimenteaza cu schimbatul bateriilor in statie, cu incarcatul prin inductie prin sosea si alte chestii pentru a stoarce un strop de curent.
Crezi ca Musk se agita atat pentru ca ii pasa de copacei si albinute? Rahat, se agita pentru ca stie ca acolo o sa se ajunga intr-un final. E inevitabil. Si a mirosit omul (acum cativa ani) 2 lucruri: tehnologia e aproape si producatorii auto sunt corporatii cu aversiune la risc. Si asa si-a luat o bucata de placinta.