Cele mai circulate drumuri din România 2016

CNADNR a dat publicității o statistică cu cele mai aglomerate porțiuni de drum. Avem așa:

  1. porțiunea din DN1 cuprinsă între Șoseaua de Centură a Municipiului București și orașul Otopeni, care este tranzitată în medie de peste 65.000 de autovehicule pe zi.
  2. porțiunea de nouă kilometri din DN2A, la intrarea în municipiul Constanța, cu o medie zilnică anuală de peste 36.000 de mașini. În zilele foarte aglomerate însă, numărul mașinilor care trec pe acest drum național crește și la 46.500.
  3. porțiunea DN1 cuprinsă între intersecțiile cu DN1A și DN1B (Ploiești-Buzău), cu peste 33.000 de autovehicule zilnic,
  4. porțiunea de aproape 20 km de la ieșirea din Capitală, de pe Bd. Iuliu Maniu, care este utilizată în medie de 32.000 de mașini în fiecare zi. În zilele aglomerate, traficul poate ajunge însă și la 57.000 de autovehicule.
  5. porțiunea din DN2 la intrarea în municipiul Buzău, utilizat zilnic de 31.000 de șoferi, în medie.

Jurnaliștii argumentează că, exceptând punctul 4, autostrăzile nu sunt în top, deci iată, autostrăzile nu ajută traficul auto, ceea ce este foarte eronat.

Să explicăm.

Toate punctele de mai sus sunt aglomerate pentru că sunt, aproape fără excepție, singurele intrări în oraș dintr-o zonă rezidențială. Foarte mulți oameni s-au mutat în afara orașului și, dat fiind că există un singur drum de acces în oraș din zona lor, nu au altă alternativă.

E ca atunci când ne mirăm că e coadă la singurul ghișeu care eliberează legitimații de călătorie pentru studenți. Sau la singura fabrică de pâine din oraș. Sau la singura intrare pe litoral vara.

signs-6

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

20 comentarii

  1. Pe DN6 Alexandria-Bucuresti coloana are lungimi si de 80 de kilometri. Adica iesi din Alexandria si stai in coloana la semaforul din Rahova care e la 80 de kilometri departare. https://www.facebook.com/florinvasilica/videos/1276996272329256/

    00
    • Asta se datoreaza trecerilor de pietoni din Mihailesti, fac drumul ala saptamanal, dar portiunea Mihailesti-Rahova e mereu libera, indiferent ca am stat in coloana 40-80km ( in periada sarbatorilor de obicei, acum mai nou si Duminica).

      Tot ce trebuie facut ca sa se fluidizeze traficul ar fi sa faca 3 pasarele peste cele 3 treceri de pietoni din Mihailesti. Atat.

      00
    • @DanielP: s-a semnat contractul pentru centura Mihailesti –

      00
    • o daaaa, am facut 80km in mai mult de 7 ore pe acest drum!!
      motivul nu e rahova ci mizeria de la intrarea in satul Mihailesti unde e doar o banda pe sens, sunt treceri de pietoni dese, masini parcate peste tot si se formeaza dop
      mizerabilul de primar de acolo in loc sa largeasca strada a pus garduri si buruieni pana in bordura dar nu a facut nici un pasaj pietonal
      si nu e mai mult de 1km, dupa ce ai trecut de el si ajungi la doua benzi pe sens zbori cu 100km/h daca vrei pana in rahova

      00
  2. Autostrăzile ajută traficul când sunt terminate și duc undeva, nu când au 5 kilometri și apoi intri in parapeți.

    00
  3. Cum poti verifica daca un notar e inteles cu vanzatorul
    sa ascunda niste lucruri la o tranzactie imobiliara?

    00
  4. stiu ca e out of topic da ti-ai bagat pendula in butelia aia si ne-ai lasat neterminati deci…………………..

    00
  5. Ce vrăjeală de 2 bani. Trebuie să se compare şi care erau valorile traficului înainte de autostradă, aşa e simplu să zici că 40,000 de maşini pe naţional, şi doar 25,000 pe autostradă. Da, dar înainte erau toate 65,000 pe drumul acela naţional.

    Plus să nu uităm că noi deocamdată nu avem autostrăzi, ci doar centuri ocolitoare pe ici pe colo…

    00
    • Un drum mai nou si mai bun de obicei atrage trafic si mai mare. Analiza cu cate masini erau inainte si cate dupa trebuie privita din mai multe unghiuri. S-ar putea sa fie mult mai multe dupa construirea autostrazii, atragand trafic si din drumurile adiacente. Ceea ce nu este rau pana la un punct. Dar trebuie rezolvate rutele alternative acolo unde se fac „dopuri”, la intrarile si iesirile din marile zone rezidentiale sau industriale.

      00
  6. NOU
    #12

    Doamna Gabriela Pandele Firea Vranceanu a promis ca in maxim 6 luni traficul in Bucuresti va fi respirabil si considerabil mai scazut.
    Punctul 4 e ca si rezolvat!
    Am zis!

    00
    • Plus autobuzele vor fi gratis, am citit zilele trecute că firmele de aer condiţionat vor da bani primăriei pentru privilegiul de a instala aer condiţionat pe toate autobuzele ratb. :)

      Rezolvă tanti tot, facem să fie bine.

      00
    • A promis mai multe, bucatareasa. Nu trebuie sa punem botul pana nu vedem fapte…

      00
  7. „Alta alternativa”.

    00
  8. Și, desigur, dacă toată lumea stă la un singur ghișeu, de ce să mai facem altele?

    00
  9. Cum? Nimic de zona Ghencea-Domnesti?

    00
  10. Nu inteleg de ce le zici alora „jurnalisti”. E ok, pare singura eroare

    00
  11. A1 100%, A3 100%, Targu Mures – Iasi autostrada 100%, Bucuresti – Iasi autostrada 100%, Centura Bucuresti autostrada 100%, Giurgiu – Bucuresti autostrada 100%, Bucuresti – Alexandria drum express/ autostrada, Craiova -Pitesti autostrada 100% cu prelungire spre Calafat – Vidin / Turnu Severin-Caransebes – Timisoara drum express.
    Vise…

    Cum bine spunea cineva: autostrazile sunt motorul economiei.
    Dar am o vaga impresie ca pe langa coruptie e si rea-vointa…

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Top articole

7 zile