Tesla Model3

tesla-model3-1 tesla-model3-2 tesla-model3-3 tesla-model3-4 tesla-model3-5 tesla-model3-6

Mașina a fost anunțată azi, la prețul 35.000$, livrările urmând să înceapă anul viitor. Mașina va avea o autonomie de 350 kilometri.

Primele impresii:

  • e o lansare grăbită și pe genunchi. pentru că model X a fost un eșec (mașina arată urât și nu e practică), trebuiau să vină cu ceva.
  • interiorul e absolut oribil.
  • la exterior mașina arată bine, inclusiv grila lipsă.
  • portbagajul din spate are o deschidere mică și nepractică.
  • bordul ăla fără butoane sau alte elemente care să îl facă plăcut.
  • îmi place cum jurnaliștii din afară sunt prudenți în verdicte și, din nou, mașina pare că nu e gata.

 

tesla-model3-interior

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

85 comentarii

  1. Asa urata cum e, as pune mana pe ea sa vad ce poate :)

    00
  2. iti iei o tesla in principiu din ideea de a contribui la incetinirea incalzirii globale/ reducerea poluarii /pentru a sustine o piata noua de masini care nu sunt bazate pe hidrocarburi/ contribui financiar la cercetare intr-un domeniu nou etc. Nu neaparat pentru comfort. Evident ca multora nu o sa le placa dar vor fi multi care vor comanda in draci doar din principiu. Chiar daca nu o sa fie un succes comercial major e un pas in directia buna

    00
    • Hmm … fara sa conteze ca e alimentata cu curent produs in termocentrale sau in centrale electrice pe gaz? :-)

      00
    • Adica, tot un fel de hipsteri… Sa-ti iei Tesla e ca si cum ai fi vegan.

      00
    • orice pas inspre directia buna e bun

      00
    • Da și e construită din metale produse în industria siderurgica/metalurgică, conține plastice a căror producție poluează, cauciucurile la fel etc. În plus, e transportată de la fabrică la showroom cu un camion diesel, care emite NOx și face smog. Și nici energia electrică din birourile de design sau din fabrici nu e produsă de eoliene sau panouri solare.

      00
    • Done. Now playing the waiting game. :)

      Cred ca toate masinile vor fi electrice in 10-20 de ani. Ce-i surprinzator este ca Spania – ca si Romania – sta foarte prost la reteaua de superchargere. In 2017 insa se vor schimba lucrurile in Spania (nu si in Romania – poate un pic mai tarziu). Nordul Europei sta bine, iar America excelent, din punctul asta de vedere.

      Cat despre reducerile de taxe, in Romania e 6500 EUR, aici in Spania e 5500 EUR pt masinile electrice sub 40k. Deci masina ajunge in jur de 30k dupa ce recuperezi banutii.

      Incarcarea acasa pe timpul noptii va fi 7 EUR un full. La benzina platim momentan cam 60 EUR / full. Deci 650 EUR / an savings. Poate chiar 1000E daca luam in calcul sa zicem o vacanta / an. Mai nasol cu taxele pt autostrada. :D

      Pentru mine decizia de a cumpara a fost legata de faptul ca masina curenta trebuie schimbata in curand, dar si de faptul ca nu as investi intr-un model S sau X (sau orice masina peste 40k), indiferent de cum ar merge partea profesionala.

      As lista cateva beneficii in plus, personale, pe care le-am luat in calcul. Simple lucruri care salveaza timp, si pt comodidate.

      Beneficii:
      – free charging la birou
      – home charging :) ca un telefon, this..
      – nu am fost niciodata genul mecanic caruia sa ii placa sa mestereasca / configureze / „optimizeze” pe cont propriu (da, Apple all the way)
      – niciodata nu am tinut cont / stiut cand sa schimbi vitezele sau cum sa faci sa reduci consumul – si nici nu mi-am dorit sa o fac, pentru ca vreau sa conduc
      – tehnologie! sistem de operare cu masina la pachet – adica, relatia cu Tesla incepe in momentul in care iei masina. Pentru celelalte branduri e momentul in care relatia se termina.
      – se stie ca este o masina sigura, cu bebe nu-mi doresc altceva
      – cred in misiunea Tesla si in omul Elon Musk. Prin comparatie nu cunosc nici un alt CEO al vreunui alt brand de masini nici macar dupa primul nume.

      Ce nu ma intereseaza:
      – designul, e o chestie subiectiva si nu ajuta concret cu ceva, e doar pt status social si prefer sa il capat prin munca si rezultate – nu ca masina arata bine / rau in ochii altora.
      – ca incap 4 sau 5 oameni sau cati incap. E o masina ca oricare alta. Important e sa nu fie sport cu 2 locuri, alea sunt pt un alt gen de oameni.
      – ca are portbagaj si in fata. In mod real decid ce am nevoie inainte de a porni la drum si nu car toate prostiile dupa mine. :)

      Ce ma deranjeaza:
      – Monitorul iesit din bord. Mi-ar placea sa fie integrat pentru safety si pt a se simti more like part of the car, in versiunea finala a masinii.

      Cam asta a fost pentru mine. Imi pare rau ca nu am luat decizia corecta cand o actiune Tesla era $27. Masina s-ar fi platit singura. :)

      00
    • Esti serios cu reducerea emisiilor? Dar metalele rare din baterii? Ia cauta pe google sa vezi ce so cum

      00
    • cu 35k imi iau un m4 si v-am pupat din spatiu :))

      00
    • „cred in misiunea Tesla si in omul Elon Musk. Prin comparatie nu cunosc nici un alt CEO al vreunui alt brand de masini nici macar dupa primul nume.”
      Oh, Elon Musk aka corporate welfare queen? Tesla, Solar City si Space X?
      https://www.latimes.com/business/la-fi-hy-musk-subsidies-20150531-story.html

      00
    • oamenii care nu au creat niciodata nimic sunt infiorator de buni sa critice.
      Nu ca sunt in stare sa vina ei insisi cu vreo soluti, nu. Dar ei trebuie sa critice, pentru ca numai oamenii perfecti au voie sa faca chestii.

      00
    • @delavracea: fa un test drive cu orice Tesla si apoi vb si de subiectul confort.

      @andu: vezi si partea de comunicat ref la dublarea nr de statii supercharger. Eu deja am 10+ pe o raza de max 15′ de condus vs birou / casa. Iar un half charge dureaza cam 20′.

      00
    • @Andu ce nu iti place la monitorul acela iesit in afara?Tocmai ala e farmecul ca-i iesit in afara.Ai vazut cum atata screen-ul la A4, A6 modelul mai vechi care e incorporat?Nu arata deloc bine!

      00
    • Marian, tocmai faptul ca nu este incorporat in mașina ca si cum ar fi un tot. Poți apuca de el. :-)

      00
    • @Andu si te apuci sa tragi de monitorul ala sa vezi cat de bine e prins?Nu stiu mie imi place tare mult asa in afara dar gusturile nu se discuta.

      00
    • @Marian Ma apuc sa trag de monitor sa vad cat de bine e prins, hai ca asta-i buna! :-)

      00
  3. cam asa a fost si cu iphone-ul cand a aparut

    00
    • Si eu sunt de aceeasi parere. In 20 de ani Tesla va fi cel mai mare producator de masini din lume. Adevaratele salturi tehnologice sunt rar vazute la adevarata valoare in momentul in care se intampla.

      00
  4. Autonomia este calculata pentru ce viteza si ce încărcare?

    00
  5. atata de nashpa atat de urata, etc… 200k rezervari in 24h…

    00
    • N-ai mentionat si ca majoritatea celor care au platit un avans pentru rezervare nu-si vor primi masinile mai repede de sfarsitul anului 2017 (primii probabil), dar mai sigur de-a lungul lui 2018.

      00
  6. Bordul e ok, ai ditaimai tableta acolo, nu-i suficient?Asa vor arata bordurile masinilor in viitor!

    00
    • Daca ar fi fost oarecum incorporat in bord, ar fi aratat de 100 de ori mai bine.

      00
    • NOU
      #30

      Și o sa se revină la moda anilor nouăzeci când apăruse cutie pentru fața de la casetofon

      00
    • Corect. Sa zica mersi ca mai au inca volan, ca la Model4 mai mult de un touchscreen nu cred ca vor avea in bord.

      00
    • Touchscreen, FMM.

      00
    • @Leo eu zic ca arata mai bine asa cu tableta in afara decat incorporata pare mai simpla si simplitatea de cele mai multe ori e apreciata.Greu de incorporat in bord mai ales ca-i mare iar daca ar face asta ar trebui cum incorporata spre jos ceea ce-i urat.

      00
  7. NOU
    #34

    Modelul X e ca strugurii… acră!

    00
  8. M-as pisa pe ea, dar mi-e sa nu ma curentez. :-)

    00
  9. Cum zicea un blogger înțelept, dacă nu e germana nu ne place

    00
  10. Nu pot sa trec peste lipsa grilei…chiar daca nu are niciun rol practic…era acolo un elemet de decor… Asa zici ca a luat-o cineva la dalta si a ramas neterminata..nah chestie de gustibus

    00
  11. Nu e masina de koklar oaie, e ka sa se raceaska planeta!

    00
  12. De ce ai avea nevoie de instrumente de bord când mașina se va conduce singură? Probabil apeși butonul de start, alegi destinația și o lași să-și facă treaba ?

    00
  13. Am testat de curând modelul S, varianta 70D si bijuteria P85D.
    Cei care aveti senzatia ca V8 / W12 e za shit … :))))))

    Din ce observ din pozele modelului 3 sunt niscaiva diferente, dar:

    „- o lansare grăbită și pe genunchi. pentru că model X a fost un eșec (mașina arată urât și nu e practică), trebuiau să vină cu ceva. ”
    Ii suspectez de chestie planificata cu X (pare genul de mizerie pentru rednecks in state si cocalari in RoW)

    „- interiorul e absolut oribil.”
    In comparatie cu ce? Cu Subaru / Renault / Dacia?

    „la exterior mașina arată bine, inclusiv grila lipsă.”
    Se apropie andropauza? Esti ok?

    „portbagajul din spate are o deschidere mică și nepractică.”
    Cati saci de cartofi planifici sa cari la o tura cu o masina electrica, cu autonomie de 350km?

    „bordul ăla fără butoane sau alte elemente care să îl facă plăcut.”
    Haidi bre, ai chef de trolling?

    „îmi place cum jurnaliștii din afară sunt prudenți în verdicte și, din nou, mașina pare că nu e gata.”
    Ce plm sa zica in conditiile in care exista deja preorder de >4 mld $?

    00
  14. Bordul nu mi se pare practic, lipsa butoanelor analogice o face periculoasa dacă vrei sa faci lucruri de baza: aer condiționat, sa vezi viteza, sa schimbi volumul, sa dai cu spatele etc. Poate scopul e sa o facă într-un final 100% autonoma și în interior și sa controlezi totul cu gesturi și voce și atunci interiorul acela are sens.

    00
  15. Acum fara suparare, dar cand tu spui ca Renault e o masina frumoasa si buna, chiar crezi ca te califici la pareri despre Tesla, or whatever ?

    00
  16. NOU
    #48

    cu toata dragostea Zoso dar inca nu am priceput cum cataloghezi tu masinile in bune, urate, proaste, esec, etc !
    am avut posibilitatea sa conduc atat S ul cat si X ul de la Tesla si nu pot spune decat ca … este ALTCEVA ! in a good fucking way !

    e f adevarat ca la prima vedere ceva e „dubios” dar odata conduse aceste masini ti se schimba optica despre tot ce stiai despre masini si condus

    fara a ma considera o victima a marketingului agresiv daca as avea posibilitatea finanicara as alege un tesla fara prea multe intrebari pentru simplu motiv ca „viitorul suna al dracului de bine”

    00
    • Ma bucur ca exista cobai ca si tine pe spatele carora sa fie testata tehnologia. Daca va deveni cu adevarat de viitor vom vedea…
      Sunt multe alte tehnologii alternative cu plusuri si minusuri dar fi sigur ca daca tehnologia viitorului va fi cea electrica in cativa ani nu vei mai auzi de tesla. Marii rechini din industria auto pot dezvolta modele mult peste ce va putea realiza tesla. Know-how au gramada dar nu sunt convinsi ca asta e directia.

      00
    • vali nu prea e in target. Tesla nu e dad car :)

      00
    • @gandilosu ce legale fumezi? De ce nu joci la loto?

      00
  17. „A lot of times, people don’t know what they want until you show it to them.”

    Si iPhoneul avea un singur buton si nu puteai schimba bateria si mare bai a fost. Pana cand n-a mai fost.

    00
    • Si acum sunt 1 miliard de idioți care nu stiu să folosească mai mult de un buton

      00
    • care e probabilitatea sa fii unul dintre idiotii care nu stiu sa mâne o caruta cu doi cai deoarece un prost s-a gandit sa inventeze masina in loc sa ataseze mai multi cai la caruta?

      00
    • ultima oara cand m-am uitat, iphone avea 5 butoane … ti le enumar? sau cauti tu o poza pe net?

      00
  18. Masinile Tesla sunt exact ca Iphone pentru industria auto care nu a înregistrat nici un progres cu adevarat important de 50 de ani. Sunt cu mult mai „verzi” decât mașinile care folosesc combustibil fosil. Toate zvonurile lansate pe internet cu privire la cat de poluante sunt mașinile Tesla sunt lansate de industria auto careia ii tremura chiloții ca se dărâmă status quo-ul.

    00
  19. Interiorul se va schimba in urmatoarele luni, din motive de siguranta. Cu ecranul ala de 15″ (umbla vorba ca ar fi facut de LG) pus pe orizontala am mari dubii, soferul ar trebui sa se intinda serios ca sa modifice chestii amplasate in extremitatea dreapta. Volanul o sa fie si el intesat de butoane pana in momentul lansarii. De acord cu deschiderea de portbagaj.

    00
  20. E o masina frumoasa. Inca n-am auzit ca lumea sa stea la coada pentru alta marca de masina, deci banuiesc ca au facut o treaba buna.

    00
  21. Tesla X un eșec? Dacă 2 miliarde de dolari (numai model X!!) pe ani este eșec, cum definești succesul? poate faci mai mulți bani dacă îți deschizi tipografie și te apuci de tipărit bancnote (nici așa nu e sigur, 2 miliarde de dolari înseamnă niște tiruri de hârtie de tipărit, trebe tipografie mare :) )
    p.s. Elon Musk tocmai a anunțat că 233k gigei fără gusturi au făcut precomenzi, asta înseamnă că în 2 zile și-a asigurat vânzări de 10 miliarde de dolari (233k X 42k preț mediu = 9,8 miliarde de dolari). Mare fraier, n-a venit el în România să se consilieze, nu se mai făcea de râs cu așa mașină urâtă + deschiderea portbagajului mică :)), din aproape în aproape măi tăia românașul de aici, mai adăuga dincolo, porkbagajul se deschidea la 270°, și ce s-o mai lungim, model 3 ar fi arătat fix ca un Logan! :)) Aia mașină practică

    00
    • iartă-mă, bos, nu mi-am dat seama ce am spus. aveam impresia că știu ce spun, dar aparent 2 miliarde dolari in contextul producerii de mașini e foarte mult, că așa suntem noi, ne impresionăm la cifre și nu ne duce capul să punem în context.

    • bre vali
      la 35k /masina iese ceva get 57k masini.
      Ceea ce n-o fi mare lucru pentru unul din conglomeratele mari gen renault /Ford etc, dar pentru ce e Tesla? E al dracului de bine.

      IO te foarte inteleg ca e work in progress, dar cum stii si tu la fel de bine ca mine cum e cand incerci sa faci un ceva si toata lumea-ti zice ca nu reusesti- de aia Musk trebe’ respectat zic io.

      00
    • asta zic, eu nu mă pricep deloc.

    • @vali
      Cheddar is autistic. Cheddar don’t get sarcasm.

      00
  22. imi plac comentariile de foarte multi oameni care traiesc in prezent

    peste 10 ani (nu discutam cu poate) peste 90% din masini vor fi electrice&automate complet. sanse mari sa nu mai fie individuale ci pe baza pe abonament. pleci la munca si te duci spre strada opreste o masina si te duce la munca, cobori si urca altcineva care la fel este dus unde trebuie. 0 cost de intretinere, 0 cost asigurari, 0 stress parcare, 0 stress sa ai grija de masina ca ti-o zgarie/loveste/sparge cineva, doar un abonament lunar/anual si un oras/lume mult mai frumoasa. probabil o sa dureze ceva ca oamenii sa inteleaga ca nu mai e ok sa ai propria masina dar asta este o sa se rezolva pana la urma ( probabil o asigurare daca vrei sa conduci tu masina si nu un AI – 1000E /luna asigurare „risc uman”), la fel la parcare sa te faca sa iti iei una in format rent/sharing – 10.000 euro/loc parcare – 1000E amenda daca ai parcat gresit, si tot asa

    zicea cineva de marcaje in romania – yeah amuzant, la fel cand a aparut telefonul mobil nu aveam antene gsm, acum nu avem antene 4G ? ritmul de implementare a unei tehnologii noi de la momentul 0 de aparitie intr-o tara bogata in tarile periferice ( cititi slab dezvoltate) este de sub 3 ani asa ca vrem nu vrem alea o sa fie masinile cu care o sa circulam noi si copii nostrii.

    tot cam 10-15 ani planul este sa fie full solara acoperirea de energie a planetei, asa ca cei care vorbiti de poluare – din pacate nu o sa mai fie la modul actual ( btw la gigafactory toate bateriile sunt create pe energie eoliana/solara )

    dar ce am zis eu poate fi demonstrat doar de timp, nu te thumbs Up/Down

    btw, elon musk are o idee interesanta de implementare HyperLoop in europa cu termen 2022 – pare SF ? astea e mai aproape de vazut

    ps. actuala mea masina sper sa tina pana se trece la urmatoarea generatie complet automazita (share & stuff )

    00
  23. Pentru fanboys cu „V8/V12 sug, Tramvaiesla e altceva / the shit / etc”:

    Nu am gasit P90d vs aceeasi masina de mai sus, dar presupuneti si voi ca mergeti la ceva tuner oficial cu nemtoaica si dupa puteti sta de vorba si cu P95d.

    PS: Comparam mere cu mere (aceeasi clasa).

    00
  24. Nu bag toata viata mea benzina de 36000 euro, deci n-are sens, inca. Si sa ma lase ecologistii, nu masinile topesc calota glaciara…

    00
    • Nu prea înțeleg logica, când îți iei un beamveu primești mașina gratis, singurele costuri fiind ulterior, cu benzina? crezi că există vreun nene care cumpără mașini electrice din motive ecologiste? Tesla are succes pentru că e cea mai tare mașină de pe planetă, nu pentru că salvează pinguinii. apropos, 0-100 km/h în 2,8 secunde, mai tare decât ferrari berlinetta (fastest ferrari ever built – 3,1 secunde) de peste 500 mii de euro și egal cu porsche 911 gt2 (510 mii euro), asta cu o mașină cu 7 locuri, 4 portiere și 2 portbagaje (tesla s performance), cine se mai gândește la urșii panda?

      00
  25. io mor pe astia de zic ca procesul ei de fabricatie este poluant. pana la urma din ce sa faca masina aia, din frunze si bete ca sa fie ecologica? aspectul 2: daca poluarea in faza de fabricatie este sa zicem identica cu o masina clasica, apoi va fi verde in perioada de folosinta. iar, nu imi mai bagati pe gat ca se polueaza pentru producerea electricitatii. tot Elon lucreaza la bateria pentru acasa (powerwall) care se incarca solar… deci verde. aspectul 3: portbagajul ala mic din spate este dublat de inca unul in fata, pentru alte dimensiuni de bagaje. astept si eu varianta finala care va fi sigur putin diferita. aspectul 4: tableta aia imensa este viitorul masinii fara volan. deja se lucreaza la condusul autonom (masinile invata din experienta soferului si a altor mii de soferi ce merg zilnic, este o inteligenta artificiala aplicata cu succes) Model X deja iti deschide usa cand te apropii si se inchide singura. Trebuie sa rostesti destinatia doar. E viitorul!

    00
  26. „bordul ăla fără butoane sau alte elemente care să îl facă plăcut.”

    Asa ai zis si cand s-a lansat iphone?

    00
  27. la asta trebuie sa ai grija sa nu iti dai cu ea in koae?

    00
  28. Poate ca sunt eu un pic paranoi, dar:
    „Da cu bateria cum e dom-le, cum e cu bateria ?”

    00
  29. Pana la urma un lucru este cert, industria auto trebuie sa mearga mai departe si asta presupune cateva incercari uneori logice alte ori mai putin si trebuie vazut.

    Ca X e urat si nu e practic, aseaza-l langa un suv de 10 ani si zi-mi daca nu e o comparatie intre o masina si un tractor. Sarind peste chestiile facute sa ia ochii au mult mai multe lucruri gandite sa fie practice decat competitorii.

    Interiorul nu l-am vazut foarte in detaliu, toate inregistrarile sunt in semi intuneric dar e clar ca s-ar putea sa aiba ceva updateuri, faptul ca nu sunt butoane multe pe bord, suport de racleta, suport de ziar, dublu suport de pahare, nisa pentru cheia franceza … o sa isi dea seama pe parcurs ce se cere si trebuie reintrodus dar eu nu sunt pro 40 de butoane gen bord de ford … e o masina nu o nava, obiectivul ei e sa te duca de aici dincolo si sa o faca cat mai confortabil si mai putin intruziv cu necesitatea de a-ti oferi ce mai mare confort posibil….

    Luand in calcul ca deciziile prin care s-a ajuns la tehnologia de astazi nu au fost luate de mine eu sunt dispus sa ii las pe altii sa faca incercari pentru a realiza care e cea mai buna solutie.

    Practic vrei o masina noua, chestii moderne, interfete revolutionare dar esti suparat ca nu stii pe unde e joja ?

    00
  30. Cateva chestii. Butoanele lipsesc fiindca trag la cantar. Grila lipseste fiindca se mareste coeficientul rezistenta aerodinamica. Economic, ca sa fie bine, Tesla trebuie sa vanda milioane de unitati pe an.

    Legat de vanzari, ca idee, Tesla vinde 15-20 de mii de unitati din modelul S pe quarter. GM vinde cateva milioane. Tesla in piata e nimic. Cand marii producatori se vor concentra pe electrice la modul serios, Tesla va sari din schema, din simplul motiv ca Tesla nu stie sa produca masini. Nu se pricepe la asta – vezi X. Cand Mercedes, BMW sau VAG vor avea propriul flagship de electrice, Tesla nu va putea concura.

    In alta ordine de idei, ICE e bine mersi.
    General Motors Co. (NYSE: GM) is reporting its second consecutive year of record global sales. In 2014, the company and its dealers delivered 9,924,880 vehicles around the world, surpassing by 2 percent the record set in 2013.

    General Motors Co. (NYSE: GM) sold 7.2 million vehicles globally in the first nine months of 2015. The company posted sales increases in four of its five largest markets, with record sales in China and strong retail sales gains in the United States.

    00
    • ”Cand marii producatori se vor concentra pe electrice la modul serios” vor face un board meeting: punctu’ 1 – anul următor vom avea nevoie de baterii pentru aproximativ jde meleoarde de EV. De unde le cumpărăm? La care un gigel mai aerian de la colțul mesei ovale ridică mâna: șefu, șefu, cele mai ieftine baterii (la juma de preț față de restul lumii în 2016) le face Tesla. În plus Tesla are o ditai făbricoaia care produce mai multe baterii decât restul lumii cumulat – https://www.tesla.com/gigafactory . Io cred că nu prea avem de ales. La care șefu: gigel, you’re fired! Ești prost! Spre deosebire de tine eu m-am documentat, și pe blogul lui Zoso am găsit comentariul unui tip foarte inteligent, Săndel, care a explicat că Tesla sare din schemă de anul viitor :))) doamne ce genii zac prin străfundurile internetului românesc, păcat că miliardarii ăștia americănoși stil elon musk și alții se fac de râs și nu ascultă de săndel (apropo săndel, ai paypal? ia ghici ce zicea lumea de paypal când elon musk l-a lansat acu vreo 15 ani: pur și simplu nu are cum să reziste, când se vor decide băncile să treacă pe online, paypal … ”sare din schemă” :)))

      00
    • @johnny
      Nu pricep de ce ai luat-o personal. Stiu cam tot despre Musk, inclusiv afacerile lui taica-su si frate-su si in ce reviste a aparut maica-sa. Urmaresc Tesla de dinainte de IPO. Ce relevanta are asta? Tesla nu reprezinta mare lucru in piata, cand ne uitam la cifre. Dar asta o spune chiar Musk – valoarea actiunilor nu reflecta valoarea reala a companiei. Da, au primul auto full electric produs in serie cu cea mai mare autonomie. Si asta e important pentru industrie, dar nu si pt piata. In piata auto (nu in industrie) Tesla reprezinta zero. Fiindca cifrele din piata spun altceva – ICE inca e relevant iar cand nu va mai fi, Merc, VAG si alti producatori mari vor produce electrice si vor fi lideri si au demonstrat ca au deja auto electrice ce pot concura cu Tesla, cel putin VAG. De ce esti prost si nu intelegi 1+1? In piata auto Tesla e egal cu zero si asta nu are nicio legatura cu realizarile lui Musk sau PayPal. BTW, Tesla pierde bani, dar tu deja stiai asta, nu? Una e piata, alta e industria. iar legat de baterii, ce te face sa crezi ca gigafactory va fi singurul producator de baterii la momentul zero, adica atunci cand va veni momentul ca piata sa o ceara? Adica, pentru tine nu e logic ca vor exista parteneri alaturi de marii producatori auto de acum care sa le produca bateriile, asa cum Tesla a fost partener Merc? Analiza ta care e? A, ca Musk a facut PayPal. Ok. Gandim si noi putin? Sau vb cu un pulica si nu imi dau seama?

      00
    • e obișnuit ca pe net să judeci oamenii la modul „n-ai 100 milioane ca becali, de ce zici că becali e prost, bă?”

  31. vali petcu – becali și-a făcut milioanele alea în afaceri online? îmi dai voie să mi se pară deștept un nene care face miliarde în afaceri din domeniul businessului? Îmi dai voie să cred că știe el mai bine decât săndel cum merge treaba pe piața auto , mai ales că face mașini de vreo 10 ani?
    @săndel – ai început analiza ta de mare angajament cu o sentință: ”Economic, ca sa fie bine, Tesla trebuie sa vanda milioane de unitati pe an”. pur și simplu nu ai dreptate. Firma nr. 1 în România după profit (mă rog, era prin 2014, chiar mi-e lene să caut pe mfinante.ro, dacă nu e nr. 1 pe 2015 sigur e nr. 2, după OMV Petrom) este Dacia care produce 340 de mii de mașini low cost pe an. Are un rulaj de 3 miliarde de euro pe an. Nu se apropie de unghia de la degetul de sub piciorul Tesla. Știm că ești cel mai profund analist de pe planetă în domeniul auto, dar chiar să zici că ”Tesla nu știe să producă mașini” când zilele trecute citeam declarația bossului Audi (nu chiar ca săndel de credibil, dar cred că e destul de aproape) spunând că îi vine greu să recunoască, dar Tesla a făcut totul așa cum trebuie? https://insideevs.com/news/329141/audis-electromobility-boss-i-hate-to-admit-it-but-tesla-did-everything-right/ . Tesla pierde bani – asta e foarte amuzant de spus într-o țară unde există firme de stat care produc mai puțini bani decât cheltuie, dar îi iau cu japca de la buget, fără ca noi contribuabilii să fim de acord. Ce înseamnă pentru o firmă after IPO că pierde bani? Înseamnă un singur lucru – nimic. Fiecare mașină pe care o vinde Tesla are un ”margin” de 35%, deci vinde în profit amețitor față de Ford GM VW și restul (3 sau 4 sau 5%), dar tot profitul ăla + încă multe alte miliarde pe an se duc în construcția Tesla factory, gigafactory, superchargers and shit. din moment ce acționarii acceptă asta, nu se poate spune că pierde bani, se poate spune că acționarii pun bani la un loc să lanseze o afacere în care au încredere. Este o aserțiune fără noimă să spui că Tesla pierde bani. Poți spune eventual că Tesla cheltuie banii acționarilor (și nu îi cheltuie pe petreceri și vacanțe, îi cheltuie pe infrastructură de business).
    Na, scuză-mă că nu te pot lua în serios. Există o mie de feluri în care Tesla poate să dea cu nasul de asfalt, și un singur fel în care poate să reușească. Cumva ai reușit performanța să demonstrezi că va da chix pomenind exact motivele care o vor face să reușească (dacă va reuși) :))) (un singur exemplu – când marii producători vor decide să construiască milioane de mașini electrice încărcarea mașinilor electrice va deveni un business viabil și fiecare curte, fiecare stâlp de de iluminat public va deveni punct de încărcare (nu costă nimic să scoți o priză la gard cu un contor). Ghici cine va fi primul care va sublinia că ”nu ai unde să o încarci” e so 2016 – taman Tesla

    00
  32. revin cu un comentariu scurt, și gata, mă declar învins și mă retrag: de fapt marii producători auto au găsit o metodă mult mai bună de a încercă să anihileze Tesla decât metoda imaginată de săndel mai sus, și anume nu intră deloc pe piața EV. Motoarele termice devin din ce în ce mai performante an de an, combustibilul se ieftinește, așa că marii boși au decis zero investiții în ev, să lăsăm Tesla să se usuce în deșertul producătorilor de nișă. De asta Tesla a făcut niște gesturi fără precedent – a dat gratis patentele Tesla oricui vrea să producă mașini electrice, plus că lasă orice mașină electrică să încarce gratis la superchargere. Sau a făcut lobby la autoritatea de protecția mediului din US ca VW să își plătească vina pentru scandalul diesel prin obligarea VW să vândă mașini electrice pe piața US!!! Totul cu un singur scop – dacă se apucă greii să facă mașini electrice atunci piața devine sustenabilă și locul Tesla este asigurat. Nu de concurență se teme Tesla ci de lipsa pieței. Dacă Tesla rămâne singurul producător de EV de pe planetă atunci e mers pe sârmă, nimeni niciodată nu își dorește să fie singur într-o nișă mică.

    00
    • nu e ca si cum toata lumea numara zilele pana la next big oil crash or something

      00
    • Johnny – foarte bine punctat ! Chiar ma intrebam de ce ofera patentele gratis. Oricum, la ce precomenzi au pentru Model 3, cred ca acest segment nu va mai putea fi ignorat de catre marii producatori auto. Atat ca, Tesla are vreo 3-4 ani inaintea lor dpdv al capacitatii de productie/logistica/know-how.

      00
  33. Are tableta aia uriasa in mijloc de nu mai stiu ce e, masina cu tableta imensa sau tableta imensa cu roti. In curand o sa faca masinile electrice dintr-un iphone urias la care ii pun 4 roti si o sa stai cu curu pe iconite.

    00
  34. Nu comentez decat intr-0 privinta, ca de restul nu stiu (inca): „portbagajul din spate are o deschidere mică și nepractică” – portbagajul principal e de fapt in fata. Tesla nu are motor, asa ca in fata masinii, in „cabina motorului”, e de fapt portbagaj, chiar foarte spatios. Ce e in spate e un fel de bonus, care nu are rost sa fie facut prea mare, ca ar creste costurile masinii si ar scadea eficienta energetica.

    Numa’ zic.

    00
  35. Pfuai, am vorbit ca sa m-aud mai devreme. Ce stiam eu, se pare ca nu mai e valabil. Primul model de Tesla avea (din cate imi amintesc) un spatiu semnificativ in fata, in locul motorului. Era cat portbagajul meu de Honda Accord. Se pare ca nu mai e cazul acum, ca vad ca l-au micsorat semnificativ la modelele mai recente.

    Deci, never mind me…

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.