Unii dintre noi nu putem face asta. La Forester nu mă lasă să scot cheile din contact dacă e în altă viteză decât P. Poate sunt ăștia cu cutiile automate aiurea. Iar aia cu „îngheață cablul” sunt pur și simplu bestiali.
Și o listă cu cele mai bune mașini americane, conform publicației Kellys Blue Book.
ps: când aveam Megane o lăsam mereu cu frâna trasă și pe liber. nu am avut probleme nici la -25 să înghețe ceva.
Intr-o panta, bagata intr-a treia, masina incepuse s-o ia la vale, cu spatele. Pana n-am bagat-o intra-ntaia, nu s-a oprit. Frana de mana verificata periodic la reprezentanta.
Alta data, dupa o perioada mai luna de nefolosire, masina pleca in stilul smuls, din cauza ca placutele se lipeau de discuri. Da, am Hyundai Accent cu discuri pe spate.
E problema la Hyundai Accent. Si eu am patit la fel.
Da,dar n-ai avut dacie. N-ai mai fi zis asta cu frana de mana.
am avut 2 dacii, le lăsam la fel.
Se bloca, iti spun. Se lipeau tamburii de placute si daca mergeai asa se incingeau de nu puteai sa pui mana pe janta.
Ce masina ai avut de se lipeau tamburii de placute? E vreun prototip? :/
Am mers intr-o iarna cu 2 zdrahoni pe portbagaj la dacia 1300, doar doar sa se deblocheze rotile din spate – dar degeaba… Portbagajul s-a indoit, rotile tot blocate.
Cine-i mai dă minus lui @Robert.P, mă-sa-i transexual.
Lasatul automatei in P e echivalentul lasarii manualei in viteza. Daca ai trece-o in N (cu surubelnita sau cu cheia de deblocare sau cum e la tine) ar fi echivalent cu lasatul meganului pe liber.
@Radu
Nu. Pe P nu e cuplata nici o viteza, e doar blocat arborele de iesire cu un fel de stift.
LASA EXPERTII SA DEA LAIC..
@ Sabotor: corect
https://auto.howstuffworks.com/automatic-transmission11.htm
Vai de pla ta si de aia (sau ala?!) pe care o/il futi. serios.
Sabotor, da, stiu. Cutia automată nu poate fi lăsată în viteza, aia manuala nu are P. D-aia am zis echivalentul, nu identicul
Pai nu prea e echivalent. Daca impingi masina cu cutie manuala lasata in viteza, o sa invarta motorul si nu prea faci nici o paguba – la Dacie ai nevoie cam de 3 oameni ca sa poti sa o impingi. Daca reusesti sa impingi automata, poti sa rupi stiftul ala. Si nu cred ca-i prea misto cu o bucata de metal zburdand libera prin cutie.
@Sabotor. Corect. Dar de fapt in mai multe stifturi. Care sunt special gîndiți să poată fi decuplate chiar și atunci cînd sunt tensionați (mașina în pantă gravă).
Sabotor, e echivalent in sensul ca in primul rand asa e corect la ambele tipuri de transmisie (sunt puse niste citate din manualele masinilor mai jos) si asta e singura metoda de a bloca (sau infrana) rotile pe care nu actioneaza frana de mana. Ma rog, daca vrei sa fii carcotas si sa discuti termenul ales pana in panzele albe eu nu ma bag…
Ma, nu merg pana-n panzele albe, dar nu e echivalent din moment ce la automata chiar se blocheaza cutia (ma rog, un arbore), iar la manuala nu.
Ca altfel, am putea spune ca liliacul e echivalentul berzei, pentru ca atat liliacul cat si barza zboara.
Cablul nu stiu dar placutele, pe disc,da.
Pana la urma de ce e gresit daca o lasi numai in viteza ?
Articol despre masini…watch out, urmeaza 1000 de comentarii plictisitoare
inb4 ”ce-i cu merțanu?”
leasing.
plata pentru 2 articole pe blog.
merge bine afacerea, mai bine nu se putea… faci banii cu ochii-nchiși
Din manualul masinii:
If the vehicle is on a level surface or uphill slope, engage first gear or set
the selector lever to position P before switching off the ignition. On an uphill slope, turn the front wheels away from the kerb. If the vehicle is on a downhill slope, engage reverse gear or set the selector lever to position P before switching off the ignition. Turn the front wheels towards the kerb.
Ia uite la el…vrea sa ne scoata ochiu` (maro) ca el se plimba cu Mercedezu…
P si nu am tras frana de mana niciodata. (cate exceptii in rampele foarte mari cu rotile usor virate spre trotuar/gard/marginea drumului).
La masinile mai vechi se blocheaza etrierii pe spate daca tragi frana de mana iarna.
Tu cind esti prost mai esti si cu gura mare…
Misto aia care isi lasa masinile in viteza. Mai ales cind vine unul si ii urca pe bordura. Si pe linga ceva bara spate de revopsit, de multe ori trebuie sa repare si cutia de viteze.
Si automata lasata in P nu pateste nimic?
ce prosti sunt aia care respecta codul rutier
zoso e ca aia care pun limba pe congelator si raman cu ea lipita…
cuaie pana nu o patesti nu crezi…
se intampla si la passat cu frana de mana actionata electric la „boton”
ia vezi, poti sa-ti atingi cotul cu limba
eu pot sa imi ating cotul cu limba.
super!
atunci incearca si limba pe congelator, dar sa te filmezi ca sa te credem
Nu inteleg ce vrei sa explici pe camera dar sigur nu are legatura cu titlul articolului.
Ete logica: daca eu nu pot la automata sa o las in viteza, voi gresiti ca ziceti ca trebuie / e mai bine lasata in viteza o masina care nu are cutie automata.
Good one.
P.S: Opel Astra 2005, discuri blocate iarna de la frana de mana trasa. Nu stiu ce poate fi amuzant in experienta asta. Poate ne explici tu
Face la fel ca in articolu’ cu „dezapezire”…
La mine la fel am detaliat si la precendentul articol cu guess what, un megane, de am ajuns cu fum iesind din discuri la service de se uitau aia la mine ca la felu 17. Nu se blocasera definitiv….
Cu Opel Astra G am schimbat jentile cu cauciucuri de iarna, uitat frana de mana trasa sambata si duminica. Temperatura cam -2 grade luni dimineata cand sa plec la servici, roata dreapta spate blocata. Am crezut ca e un etrier blocat, de era blocata doar una.
Mers cu roata blocata 5km pana la cel mai apropiat service, janta incinsa. Omul de acolo cu experienta imi zice ca n-are nimic de-a face cu etrierii. Zice ca e cablu ruginit, ingheata apa pe el si rugina franeaza cablul sa revina in pozitia normala.
L-am ascultat cu o doza de scepticism, dar accept solutia de inlocuire cablu frana. 3 ierni n-am mai avut probleme cu frana de mana.
Din a 4 iarna pana acum iar am probleme, iar a ruginit.
Poate are Astra G vreo problema de fabricatie, sau poate am avut cabluri de proasta calitate. Mai am un prieten cu WW si el a zis ca a avut probleme cand a tras iarna frana de mana. In rest am masini la servici care n-au nici o problema sa trag iarna frana de mana.
Honda aia Accord e blana. Pacat ca nu se mai aduce si in Europa: https://www.youtube.com/watch?v=pcEHZIQJTZk
La primul inghet de anul asta mi s-a blocat discul din stanga spate si a trebuit sa-i de-a mecanicul „disable” pe frana de mana la roata respectiva ca sa se mai poata invarti. Opel Astra.
Mai trebuie curatat pe acolo din cand in cand. O sa fii uimit cata mizerie si rugina se aduna, de la umezeala.
A inghetat apa pe cablul sufletului. Nu era mizerie.
eu o las in viteza plus frana de mana trasa. plus daca e in rampa/panta o las cu rotile usor virate. asa fac de foarte mult timp din obisnuinta, nu m-am gandit vreodata ca nu fac bine …
totusi.. daca cu frana de mana nu e bine „ca ingheata”, atunci de ce nu e bine nici in viteza? ce se strica?
Pentru ca noi stim mai bine, nu are sens sa ne uitam in manualul masinii. Dar acu m-am uitat si astia zic ca e cinstit asa cum fac eu: frana de mana trasa + masina in viteza 1 sau marsarier. O fi conspiratie mondiala a fabricantilor?
Fratioare, uneori esti atat de pe langa… fara suparare ca imi esti simpatic in general
Frati-miu a patit la un fiat panda din 2009, masina noua luata din reprezentata, faza cu blocatul franei de mana, si de atunci iarna mereu o lasa in viteza.. s-a intamplat si in afara tarii, l-a rupt la bani
La Mercedes cu cutie automata intra automat in P cand deschizi portiera. Si cred ca se intampla asta la orice model de masina.
La Passat si la cele cu frana de parcare automata, se activeaza tot timpul cand o pui in P sau can deschizi portiera.
Am mercedes glk, cutie automata. N am auzit asa aberatie pana acum.
@ion, am ozn, leviteaza, n-are cutie de viteze si oricum ma doare in pilula de pante :P.
Fratioare , si eu am mercedes , dar aberatia asta nu am auzit-o pana acum sincer!
Inainte sa auzim tot delul de pareri sunt curios cati au deschis manualul autovehiculului pe care il conduc sa citeasca ce scrie legat de parcare.
Iar cei care parcheaza pe zona inclinata exista solutii http://imgur.com/b43ggZB
Eu. Frana de mana + treapta de viteza. Ase zic astia. Si nemtii si coreenii (sau slovaci?)
Pentru cei care nu sunt de acord cu Zoso: voi nu stiti ca un barbat adevarat n-are nevoie de manual de instructiuni? Those are for pussies!
asa a zis si o ruda desteapta, „nu se intampla nimic”
si dimineata, bang
si a incercat sa mearga asa „poate isi dau drumu”… nope, erau pe post de schiuri rotile spate
a belit etrierii si placutele spate
GG
Vali, io intreb, asa, ca o muiere: masinile cu cutii manuale nu se comporta altfel decat alea cu masinile automate? Ca o fi o diferenta, bag de sama, alfel n-ar fi o pedala in minus, respectiv una in plus de apasat.
Imi las masina in viteza si cu frana de mana trasa. Sunt patita, mi-a plecat masina la vale doar cu frana trasa, de nu mai stiam cum sa intru-n ea s-o opresc. Din clipul tau n-am inteles unde gresesc (sau de ce).
dacă tragi frâna de mână, fie mașina manuală sau automată, nu mai e nevoie să o bagi și în viteze. dacă totuși pleacă, e defectă frâna.
Si cand afli ca este defecta frana de mana atunci iti dai seama ca totusi era bine sa o bagi totusi si in viteza. Sau daca vrei inedit, adrenalina si hazard….
Solutia : luati-va masini scumpe si noi ca la alea nu se strica nimic…se stie !!
nu, păstrează mașina defectă așa, poate se repară singură.
@nebuloasa: vorbim de cutie automata sau cutie pilotata? Sunt doua chestii asemanatoare, dar deosebite.
En fin, ca nu e necesar sa te conving ca masina era in regula.
Ce n-am inteles e de ce fac gresit ca las masina in viteza si care e legatura intre cutiile de viteze (automata si manuala) in strict acest context.
Nu ai inteles . Ideea este sa afli ca frana de mana este defecta in conditii mai soft , nu eventual panta de 45 de grade la munte, de unde accident, pagube etc.
De atata timp o las in viteza si cu frana trasa si nu mi s-a intamplat nici cablu inghetat, nici placute lipite…
Dar lasati asta. Cine ghiceste de ce face Mercedes Romania chemare in service pentru niste masini?
.
.
.
.
Raspuns corect: pentru ca servodirectia nu are destula memorie RAM
Io m-am obisnuit sa las masina in viteza de cand aveam Golf4. Frana de mana o trageam doar in cazuri speciale, panta prea mare de ex. Acum cu un Passat B6 si frana de mana electronica, cuplez atat frana de mana cat si cutia intr-o treapta de viteza. Pot spune ca iarna in anumite conditii, placutele raman lipite de discuri, iar la plecare bubuie in draci parca s-ar rupe ceva. Plus de asta B6 are ceva probleme cu frana de mana electronica, imi arunca erori cand e foarte frig si nu decupleaza de fiecare data din prima. De aceea imi e teama sa o las doar cu frana de mana cuplata, pentru ca nu am incredere ca in anumite conditii nu s-ar decupla singura.
Iar cutia cuplata intr-o treapta de viteza nu strica cu nimic, dar poate ajuta.
pana la manual si alte pareri..
legal ar fi cam asa:
„Art. 141
(1) Conducătorii autovehiculelor imobilizate pe drumurile publice, care se îndepărtează de
acestea, sunt obligaţi să acţioneze frâna de ajutor, să oprească funcţionarea motorului şi să
cupleze într-o treaptă de viteză inferioară sau în cea de parcare dacă autovehiculul are transmisie
automată”
Da pentru ca pozitia de parking al cutiei automate ii corespondentul cutiei manuale intr-o treapta de viteza inferioara. Are si masina automata o frana de mana, electronica sau pe cablu.
Încetați cu prostiile astea. Poziția ”P” de la cutiile automate nu are corespondent la cutiile manuale.
@Hash
spune-le asta si specialilor care cred ca treapta 1 la manuala e echivalenta cu P la automata…
Despre pozitia P-Parking al cutiilor automate:
https://auto.howstuffworks.com/automatic-transmission11.htm
Boss, tocmai d-aia cand e in N nu se opreste. Ca e pe liber. Automatele au treapta speciala pentru parcare. Dar nu stiu ce ma mira, ca se vede clar ca nu prea stii, dar iti place sa ti-o bati de ceilalti.
Nu, serios acum, de ce suntem speciali? Pentru ca urmam instructiunile din manualul masinii?
„Always set the parking brake fully and make sure that the
gearshift is securely latched in P (Park) (automatic
transmission) or in 1 (First) (manual transmission).”
Sursa: 2006 Focus Owner’s Guide:
http://www.fordservicecontent.com/Ford_Content/catalog/owner_guides/06focog1e.pdf
Pagina 134.
Acum vreo 10-11 ani eram pe Feleacu, spre Cluj. Cum incepe coborarea era o parcare, pe dreapta. M-am oprit sa pipi. Cand ma simteam si eu mai bine aud un zgomot suspect, masinuta o luase la vale. Nu glumesc. Sarise din viteza si frana de mana nu facea fata, abia am prins-o sa pun piciorul pe frana. dacia
Dacia nu era masina….
şi nu ţi-e ruşine că tu ca şofer de dacie ai uitat tocmai de cărămizile puse la roţi? Cine nu mai avea ce să ne povestească dacă nu uita ce maşină conduce?:))))
Eu am CarPlay pe masina si nu trebuie sa o bag intr-a intaia.
am aceeași mașină de 16 ani – niciodată nu am lăsat-o în viteză pe loc, am folosit doar frâna de mână – mecanicul nu mi-a semnalat niciodată că ar fi vreo problemă, mașina încă e bună, roțile sunt la locul lor, plăcuțele de frână schimbate normal, totul e în bună stare, cu excepția caroseriei care a început să ruginească
Masina pe care o ai tu se stie ca o are toata lumea, deci nu cred sa mai existe vreun alt model de masina ! Practic nici eu nu inteleg de ce atatia oameni au problema asta…sigur mint !
masina ta are tambur pe spate
#troll
„P” e de la parcare, mașină se lăsa în viteză e ce-a mai sigură modalitate de a nu o lua la vale, frâna de mâna la presiuni mari și o uzură mai veche se poate rupe, bineînțeles în viteză întâi, viteză întăi e ca „P”
E ca P o plua. P iti blocheaza fizic un arbore din cutie, pe cand treapta 1 nu blocheaza nimic.
Eu am tamburi pe spate la Polo si va spun asa: daca nu curatati macar o data la doi ani pe acolo – o sa gasiti multa mizerie si rugina – riscul de gripare e maxim, una din placute va ramane blocata pe tambure, va merge infranat, se va infierbanta ca naiba, cilindrii receptori vor incepe sa scape lichid si tot tacamul. Probat pe pielea mea. Dupa schimbat saboti frana si cilindri receptori, o las mai mult in viteza in panta moderata si uneori mai trag si frana de mana sa nu se gripeze mecanismul. Nu vad cu ce ar dauna faptul ca o las in viteza 1 in panta usoara in parcarea blocului, fara frana de mana.
Chiar nu inteleg de ce asa mare discutie, si de ce gresesti daca o lasi in viteza sau nu. Fie ca o lasi in viteza cu frana trasa sau nu, fie ca o lasi la liber cu frana trasa tot un rahat e. Eu de obicei o las intr-a intaia si daca e panta mai trag frana de mana ca sa fiu sigur. Nu cred ca imi poti argumenta ca fac gresit sau nu. Next stupid topic, please.
ai o fixa cu cutia automata…
VEZI AICI cum sa nu iti blochezi MASINA [linlafiliat] iarna cand tragi frana de mana ASA NU blocheaza frana, nu merge frana de mana, lichid de parbriz iarna, porno cu minore.
punct
punct
punct
#trollbait.
sa imi schimbe cineva tag-urile daca le-am bulit. :largetrout:
încearcă să-i înveți pe români de bine și se vor întreba mereu care sunt motivele tale ascunse pentru care le vrei răul.
Bă, ați înnebunit. Serios. De când plm a devenit chestia asta subiect de discuție. Mașina se lasă în viteză sau în P cu frâna de mână activată/trasă. 1 pentru că frâna de mână poate scăpa, 2 pentru că poate sări din viteză la manuale.
Nu e subiect de discutie, trollam la modul fin, tu ai blocator pe volan/pedala, nu?
Fiat GP 2006 160000km DOAR cu frina de mina trasa.Nici o problema.
Dacă parchezi doar prin Bărăgan, e ok.
În bărăgan sau nu, pe aici cam 90% spun că riști să ți se bloche etrieri, bla, bla.
Oare asta a mea nu are etrieri, mortule?
Nu fi dobitoacă, că despre frîna de mînă am comentat ci despre faptul că nu o bagi în viteză.
Chestiunea frînei de mînă e clară: la unele mașini se întîmplă să se blocheze, la altele nu. La a ta, nu. Însă blocarea nu e cel mai rău lucru ci faptul că frîna de mînă nu e de încredere: chiar dacă azi zici că ”ține”, mîine s-ar putea să nu. Și nu e nevoie decît de un ”mîine”.
Eu am patit-o cu frana de mana acum cativa ani. S-a blocat o roata si a trebuit sa astept pana s-a mai incalzit afara ca sa pot pleca cu masina.
boss, mie mi-a inghetat cablul cu care actionez capacul ala de la rezervor amuzant sau nu, n-am putut alimenta cand plecam la drum. tind sa cred ca la fel inghetata lejer orice cablu de sub masina. numa zic.
Skoda nevestii si taurusul unui prieten au inghetat bocna franele de mana.
In schimb loganului meu, de la prea mult tras maneta de la frana de mana, m-am trezit intr-o zi cu maneta flasca pt ca se tocise soarele ala pe care blocheaza butonul manetei…. Am bricolat putin si asa m-am invatat sa nu mai folosesc maneta ever
Eu nu cred ca am in flota o masina entry level noua (Logan, Aveo, Renault, Hyundai) pe care sa o misti la -15-20 daca ai lasat-o 2-3 zile cu frana de mana trasa :))
poate ar trebui sa iti schimbi mecanicul (sau sa iti cauti unul daca nu ai)
Sunt … noi. Ultima data pe masina de 4000 KM am vazut asta. Nici nu are prima revizie.
Da, pendula mea, ti-ai cam luat-o in cap, 80+% din cititori iti multumim ca ne-ai facut „speciali”. „Momma said I’m special”, stim foarte bine ca ne-ai facut retardati de fapt.
Hai la mine pe strada, unde mall-ul proaspat inaugurat de doar 10 luni inca nu si-a luat reziduurile de pe parcarea in alveola si daca n-o lasi musai in viteza o ia inapoi (masina veche de 18 luni, da?). Si clipul de sapt trecuta de pe trafictube cu poarta rupta de masina lasata scoasa din viteza l-ai uitat deja banui, nu?
2011, iarna, ~-20 gr C (minim, probabil mai mult, -16 -18. Seful intra pe usa cu peste o ora intarziere fatza de cand ne obisnuisem „de ce nu mi-ati spus ma si mie sa nu trag frana de mana iarna ca ingheata? a trebuit sa aduc apa calda cu cana din casa” Vorbea de un Focus sedan, maxim 2 ani vechime la vremea respectiva. „Bestial”, eh?
PS: sunt mare fan cutie automata, pana la capat, atat de fan ca ma simteam mai comod pe Citaro de scoala decat pe Corsa cu manuala, dar cu de-astia ca tine nu sunt sanse sa prinda la noi sa pot sa iau si eu un SH decent cu automata. Ce zice cumparatorul de masina noua? „ce sa iau bah automata, de-alea de care-i plac lu Petcu? bag pl”
Eu nu sunt special si cu toate acestea nu gresesc niciodata…
Sefu dar cand Ati dat de carnet nu va zis „militianul” asigurati masina? Frana de mana plus bagat in a intaia?
eh, unii l-au luat la pitesti
Frana de mana mai cedeaza. Se duce cablul, nu prinde bine, etc. la cutiile manuale o lasi in viteza 1!
La cutiile automate nu sunt sigur ca P inseamna la punctul mort, in acelasi inteles ca la cutiile manuale.
Skoda Octavia 2. A inghetat frana de mana.
Si la Skoda Fabia & Skoda Rapid am vazut deseori problema asta.
Skoda Fabia, rotile din spate ramase blocate de la frana de mana.
Dar la căruță? Lăsăm calul în P sau tragem frână de mana? Întreb pentru un prieten
Numai cu manusi,ca este sensibila frana respectiva…
trageti calul de P
In mod normal nu ar trebui sa inghete nicio frana de mana, dar…daca desfaceti acolo, o sa vedeti niste mizerie de cacao (apa+mal+rugina) care blocheaza angrenajele – niste parghii si arcuri de doi lei. Acea mizerie ingheata si conduce la blocaj. Pentru ca masina sta permanent in mediu umed, afara in fata blocului.
Vali, mie de 2 ori mi-a inghetat frana de mana la Megane. Asa ca m-am invatat sa nu il mai las cu ea trasa cand sunt grade cu minus afara.
E clar că ai avut un Megane mult mai jaf decât al lui.
La cutie automata P inseamna ca intra o pana in golurile unei roti dintate montata in acest scop in cutie. Deci blochezi toata cutia.
Si nu cablul ingheata ci se blocheaza sabotii sau placutele pe tambur sau disc din varii motive printre care e si inghetul.
Asta se poate intimpla si daca masina sta mult intr-un loc. Nu trebuie sa fie iarna.
Asta a fost pe sistemul cu batul printre gratii : intarata-i drace.Mi-au ramas blocate franele pe spate iarna cu frana de mina actionata.S-au destelenit dupa cateva ore cand s-a incalzit.
Cineva obisnuit cu masina cutie manuala,daca este suit in aia din videoclip si are geamul murdar,ar da drumul la spalatorul de parbriz si la stergatoare si i-ar iesi asa:D1,R,P,D1,N,N,D1,R,P,D1,N,P…..
Daca tu nu ai avut probleme cu megane-ul tau sa iti inghete cablu asta nu inseamna ca nu se poate intampla. Eu am patit-o cu 2 megane-uri( 1 din 2004, modelul sedan si unul din 2011 modelul estate). La ambele din cauza frigului mi-a ramas cablul blocat. De aceea prefer sa o las doar in viteza pe timp de iarna. De asemenea toate masinile cu cutie automata pe care eu le-am condus nu te lasa sa scoti cheia din contact daca schimbatorul nu se afla in pozitia P. Iar la Mercedes daca esti oprit si deschizi portiera trece automat in pozitia P, fara a mai apasa butonul
Mi-au placut si americanii: cele mai bune masini din America sunt 90 % asiatice.Adica japoneze si vreo doua coreene.
Uite că te cam contrazic. Eu merg cu mașina personală cam odată pe săptămână sau poate chiar mai rar datorită mașinii de serviciu.
Acum am probleme cu etrierul fix din cauza frânei de mână, nu a înghețat ci a ruginit. L-am curățat, l-am uns, chiar i-am pus și un arculeț, după o perioadă de „inactivitate” se blochează iar.
Ca gresim e doar parerea ta. Si am o intrebare legata de inghetatul cablului de la frana de mana. Te-ai gandit ca masinile sunt construite diferit ? Si ca unele au traseul cablului de frana de mana mai expus decat altele ? Eu o las in a1a de cand ma stiu si nu am avut nici o pb cu asta. Recunosc ca nu am avut in posesie auto cu cv automata pana acum asa ca nu pot sa vb despre asta in cunostinta de cauza.
Noi astia cu manuala nu stim bine, trebuie sa ne invete cineva care are automata.
Si la Trabant cum procedam?
Il lipesti cu superglue.
La seria 3, model 2015, in momentul in care opresti motorul cutia automata intra direct in P iar dupa ce ridici piciorul de pe frana simti un mic balans al masinii (normal de altfel).
Din ce vad in video-ul tau se duce in „N” in loc de „P” cand opresti motorul. Stupid as zice, te obliga sa apesi pe P.
Ai mai incercat si la alte modele Merc sau alte brand-uri cu automata? Tot in N se duce? Ceva e ciudata, ma asteptam totusi sa fie un standard logic si acceptat de majoritatea producatorilor
Offtopic: am rămas fără baterie la Renault Grand Scenic și nu mai are curent nici sa îmi deblochez rotile de pe spate. (frână de parcare electrica). Exista vreo modalitate prin care sa deblochez frână manual?
Țin sa precizez ca atunci cand opresc motorul, se activează automat sistemul de frânare pe spate.
Tare as vrea sa stiu cum ai rezolvat.