Puteam să fiu hater înainte de primul episod și să spun acum că am avut dreptate, pentru că era previzibil că așa se va întâmpla: cifrele primelor episoade ale producției “Cartea de la Ora 5”, care a rulat niște ani pe ProTV și acum este finanțată de eMAG, sunt un pic dezastruoase și disproporționate cu zarva care a avut lor la anunțarea reluării emisiunii.
12.000, 2.000 și 800 afișări, în condițiile în care a fost promovată pe tot site-ul eMAG spun un singur lucru: e frumos să fie acolo, chiar dacă noi nu consumăm.
Acum, eu aș putea paria că băieții isteți de la eMAG știau că nu vor fi mai multe afișări, dar producția costă prea puțin pentru ei. Estimările mele se învârt pe la 3.000€ pe lună pentru cei doi oameni, criticul și cameramanul/editor, ai producției. Și e un cost suportabil.
update: după 6 luni a dat în primire.
daca s-au vrut concurentul elefant.ro prin mihailescu…epic fail
Thumbs up!
Daca este esec sau nu, depinde de ce scop au cu proiectul asta.
Interesant ar fi de comparat cifrele pe care le avea emisiunea pe tv cu cifrele de aici. Oare diferenta rezultata se aplica la tot ce este pe tv?
E vorba de prestigiu aici nu de profit.
cultura se sustine cu bani negri
cultura nu se asteapta a fi cautata ci „se baga pe gat cu forta”
nimeni nu cauta carti de citit ci doar carti de joc
daca astepti „reiting” din lucruri culturale atunci o sa astepti mult si bine
cultura se vinde cu instrumente clasice de mkting comercial
etc
pana cand carturestiul nu a devenit „mall cultural”, ceainarie, loc de agatat hipsterite, etc nu era nimic altceva decat o librarie de cartier …
din cultura nu se scot bani ca din cartofi : investesti azi si peste 3 luni ti ai luat remorca la tractor ca ai vandut in obor marfa
investitia in cultura se face pe mai multe planuri, mai multi ani, mai multe directii si foarte important CONSTANT pe mai multe generatii daca vrei sa ai si rezultate
care rezultate se vad in nivelul de educatie al popendulatiei peste … zeci de ani
nimeni nu cauta carti de citit la televizor, dar ia cauta bloguri de carti sau booktuberi, sunt o groaza. lumea inca citeste. dar nu ce promoveaza mihailescu
In schimb astia https://www.youtube.com/channel/UCcUEnyNtKSxu5wtYqBgEsJg fac treaba bunicica
Vezi ca videourile pe facebook ajung la 30k views
De curiozitate, m-am uitat si eu si cam asa e. La ora cand scriu, pe facebook numarul de vizualizari sunt 32k, 11k si 5,7K. Mult peste canalul de youtube. Ceea ce inseamna ca facebook-ul bate de departe emagul, cum era si de asteptat.
@lover ia cauta tu un picut aici la zoso pe blog niste articole care contin explicatii de ce facebook suge grav dpdv al continutului video. bine, daca vrei sa te mai destepti un pic poti sa cauti chiar si pe google, poate altadata nu mai lasi comentarii cretine. bafta
Ce audienta avea pe post? Mai mare sau egala cu cea online?
Absolut bulversant !
Pe principiul „80% dintre romanii intervievati spun ca au votat cu Ratiu in 1990”, tara e plina de oameni care urmaresc numai „Garantat 100%” si „Nocturne”, si au plans dupa TVR Cultural.
Si totusi Capatos si Maruta nu scad in audiente nici de-ai dracu !
e o constipație a masonilor.
Cred ca emisiunea trebuia sa fie pur si simplu pe siteul emag.
Emisiunea era folosita sa vanda de pe platforma lor cartea prezentata in emisiune cu superdiscount doar in ziua aia.
Adica era „one book super sale” prezentata cu staif.
In plus, la ora 17 deja multi pleaca de la job, asa ca de la ora 16 ar fi ok.
Si daca in ziua aia emagul vinde 500-1000 de carti din titlul respectiv, deja altfel se pune problema.
Daca face emag schimbarile de mai sus, vreau fee de consultant, o ciorba, ceva acolo :).
Pentru eMAG nu pare să conteze recenziile lui Dan C. Mihăilescu, decât în măsura în care eMAG vinde prin Dan C. Mihăilescu cu tot ce înseamnă el (bâlbâieli, fizic, poftă de recenzie). Dacă ar fi contat, e MAG ar fi putut screme mai mult decât un nume propriu, un domeniu web și câteva înțelegeri de plată. Schema a fost ca-n Războiul Stelelor – Trezirea Forței: eMAG l-a trezit pe Dan C. Mihăilescu, cum au fost treziți Solo-Leia-Skywalker pentru nostalgi laolaltă cu tinerimea afiliată la câștig online. Dan C. Mihăilescu a îngurcitat până la urmă online-ul („Dacă la 47 de ani am fost scos din vizuina mea de bursuc, m-am lăsat aruncat pe sticlă, poate că acum la 62 de ani ar fi bine să cârmesc, să trec înspre online”), deși Omul care aduce cartea e online din 2005 (dancmihăilescu.ro).
Ce s-ar putea: Dan C. Mihăilescu și-a călcat pe inimă, a ales o organizație amazonian-mioritică, eMAG aplică crowdsourcing-ul (pe carteadelaora5.ro, cititorii votează următoarea recenzie de carte a lui Dan C. Mihăilescu), iar Dan C. Mihăilescu povestește astăzi despre cărți la fel ca în anul 2000, iar Dan C. Mihăilescu pare un om bun…
Stii ca emisiunea e, totusi, pe net la dispozitia oricui la orice ora. Deci ce relevanta are ca e pusa pe net la ora 16 sau 17 sau orice alta ora? Nu-i ca si cum ar fi transmisa live pe tv o data si gata. Si aia cu serviciu e cireasa de pe tort. Din spusele tale se subintelege ca toti merg la job sa o frece pe net si sa se uite la clipuri pe youtube in buna voie. Probabil d’aia avem o productivitate la pamant, comparat cu timpul in care (pretindem ca) lucram.
Eu dacă aş fi fost emag şi aş fi vrut cu adevărat audienţă la aşa ceva, aş fi făcut altfel. Aş fi pus persoana care prezenta cartea respectivă să se dezbrace lasciv în timp ce tot povesteşte despre ce şi cum scrie autorul. Bine, la faza asta Dan C. Mihăescu e exclus. Cel mult e omul care aduce cartea. La ora 5 fix. O lasă pe măsuţă şi pleacă.
It’s gold, Jerry! Gold!
Discriminare! Vrem striptis cu Mihailescu! (sau mai bine, nu:)))
Chiar gold! Ceva in genul la Naked News. Pun pariu ca se gasesc prezentatoare. Numai daca apeleaza la Capatos sa imprumute asistentele s-au scos
Oricum faza asta cu cititul cartilor este deja nisata, daca ne referim strict la beletristica limitam si mai mult publicul tinta.
O medie de 2000 de vizualizari mi se pare ok pentru niste carti anonime. Pentru carti celebre probabil vor fi varfuri de 10-20k.
Peste suta de mii doar daca baga Coelho, Urzeala tronurilor sau Star Wars, putin probabil.
Asa cum ai zis probabil chestia asta cu numarul mic de utilizatori e asumata din start, in schimb astia putini pe care ii are se pot dovedi fideli si posibil importanti.
Daca din aia 2000 convingi 5-10% sa cumpere cartea ai deja 100 bucati vandute. Pentru o carte de care stie doar familia autorului, sa ai 100 de bucati vandute si ceva reactii cred ca este ok.
3000 totul ? pai le raman 1000 de caciula pentru maxim 1 ora de munca pe zi ?
boss, asa vreau si eu sa castig
Ia boss, fa trei recenzii de carte, sa vedem ce stii. Lol.
Pune clipurile pe youtube, cat sa ne dam seama de valoarea ta. Boss.
da prietene, ca in ora aia de munca criticul citeste si cartea si isi face si notite pe marginea ei. Ce imi plac mie oamenii astia inteligenti care nu vad mai departe de coltul strazii.
3000 pe naiba, mult mai putin…nici daca inchiriaza tot echipamentul nu ajung la 2000.Iar criticului sigur nu ii dau o caruta de bani!La PRO TV inregistra intr-o zi emisiunile pentru o saptamana, maximum 5 ore.Montaj simplu, mai mult editare pe sunet, scos balbe.Cultura costa,Investesti putin, arata economicos (nu minimalist!), scoti putin.Un lux pentru saracia din Romania si pentru media.
Despre Dan C. Mihailescu numai de bine, e o persoana fermecatoare, cu umor si educatie.Dar trebuie sa isi plateasca facturile.
Lara, cat e un spot de difuzat pe Pro? Chiar „nu-si platea facturile”?
Sa nu mai spun ca, contrar a ce se spune pe tv, astia de urmareau emisiunea chiar ar avea bani de cumparat produsele din reclama.
Sunt curios cu cat scad vanzarile unui brand daca renunta la reclama din emisiunea lui cacatos…
O groaza de pozari si videografi pe aici care nu iau in calcul munca si valoarea persoanei care apare in filmare. Calitatea filmarii da, e de amator si nu face mai mult de 300 euro/luna cu tot cu taxe platite la stat. Da restu’?!
Ai dreptate, e ceva frumos sa fie acolo, pt ca atunci cind ai dispozitia necesara sa poti gasi. Cel mai probabil in week-end as gasi timp sa vad toata saptamina
Eu am scris că-i conținut așa și așa . Poate că cei care chiar urmăreau la TV n-au prins și știrea cu emisiunea online? Eu îi mai dau oleacă de timp până la eșec
E o chestie de status. Investiţie în imagine şi cam atât. Au mai băgat nişte bani în coolness.
Ai pus în calcul și cifrele de pe Facebook? Că acolo cică e miezul
da, la clipurile alea care pornesc automat și facebook numără fiecare pornire ca afișare. sigur că da.
S-a ajuns sa se discute costurile unei emisiuni de cultura, care dureaza 5 minute (!), facuta de o echipa de 2-3 oameni care filmeaza cu green-screen in spate… Baga-mi-as p#la in Capatos si tot restul cacatilor „care vand”.
subscriu
In emisiunea aceea nu se vand slapi. Domnul Mihailescu si-a ales un segment caruia doreste sa i se adreseze, iar faptul ca popendulatia este cam rara in acest segment nu-l va determina pe dumnealui sa vorbeasca despre Coelho pentru trafic. Am vazut intr-un comentariu ca cineva ii solicita sa comenteze pe marginea cartii Changi, ca dovada ca in urma promovarii agresive au ajuns pe site si personaje care credeau ca se discuta despre carti de colorat. E normal ca traficul sa scada pe masura ce oamenii s-au prins ca nu-i de nasul lor, iar cei care au ramas, atatia sunt. eMag nu are o bagheta fermecata care-ti baga idei in cap cand dai click pe link. Pentru dl. Mihailescu cred ca merita si daca are 50 de ascultatori. Si unul este suficient ar putea spune dumnealui.
ca să fim cârcotași până la capăt, am putea spune și: ”cum, doar 12k afișări la o recenzie a Solenoid de Cărtărescu, în două zile, în condițiile în care a fost promovată pe tot site-ul eMAG???”
Problema nu e că sunt 3000/lună. ok, 3000 sunt suportabili, dar pentru ce? Ca să ce? Dau 3000 și obțin ce? Pentru mulți dintre noi 1 leu sau 10 lei sunt suportabili, nici nu-i simțim, cu toate astea nu-i aruncăm aiurea pe jos sau pe cine știe ce prostie complet inutilă cu zero sadisfacție. Sunt sute de proiecte prin multinaționale care pur și simplu își bat joc de bani. Si nu e vorba de mii, ci de zeci de mii aruncați aiurea. Nu se întorc sub nici o formă. Sunt cheltuiți, în cel mai bun caz, pe capriciile și orgoliile unora. Și daca în cazul patronilor e mai de înțeles, în cazul managerilor de mijloc sau de sus, e doar bătaie de joc fața de banii acționarilor.
Ți-a răspuns cineva mai sus, e vorba de câștigul de imagine. O chestie greu de măsurat, poate cu excepția momentului când toată lumea realizează că o firmă anume l-a pierdut, sau că nu l-a avut niciodată.
Știu că unii și-au pierdut speranța și au devenit cinici, de-au ajuns să consume Capatos&co . Dar, după câte se pare, în țara asta încă mai există (sau pur și simplu s-a format, treptat) o pătură de oameni care 1. citesc și altceva decât Sven Hassel sau Coehlo, 2. știu cine e Dan C. Mihăilescu și 3. apreciază companiile private care cheltuie bani pentru promovarea culturii (mulți sau puțini, ideea contează).
Nu știu cine sunt acționarii emag.ro, dar ar trebui să aprecieze asocierea mărcii lor cu ideea de literatură de calitate. Și mai sper că sunt deja destul de înstăriți încât să nu dorească să li se întoarcă fiecare leu investit, precum și să ignore sicofanții ca tine, dornici să le calculeze profitul până la ultimul firfiric.
Din partea mea, jos pălăria în fața emag. Respect!
Apoi scuza-ma domnule dar cum sa ai afisari cand faci recenzii la carti scrise de Mircea Cartarescu, Dan C. Mihailescu? Acestea sunt carti adresate unui segment redus, chiar infim, al cititorilor romani. Vrei popularitate? Faci si tu recenzi la ceva carti YA, un SF mai cunoscut, un Game of Thrones… Nu te bagi tu cu din astea grele, ca pe plebeului ii si mor pe loc doi neuroni cand vede in titlu cuvinte ca histrionism si plezirism.
Si intelectualului ii pusca o vena daca nu foloseste cuvinte ca plezirism.
cartarescu, carti grele:))))) buna asta, se zgarie pe vene Tolstoi
Dupa un an chinuitor, Dan C Mihailescu va fi inlocuit de Dorian.
macar asta merita banii
daca nu l-au strigat pe Cristi…
Uită-te la ediția de azi, „Călători străini despre…” ca să vezi numai ce ieftin e filmată. Focusul e undeva pe bibliotecă, pe cărțile pe spate și nu pe fața omului.
Aproape trist.
Multi comentam putin intelegem. Cifrele alea mi se par ok. Daca 2000 de vizualizari iti aduc 20 de clienti fideli este o afacere buna.Cartea inca se mai vinde in Romania, in ciuda negativismului unora dintre voi. Cartea se vinde foarte bine si pe Facebook, de fapt orice se vinde bine acolo daca sti sa vinzi. Facebook are niste instrumente utile pentru administratorii de pagini. Iti poti da seama ce, cum si incotro sa o iei. Dau un exemplu. O pagina de fb cu 63000 de like-uri aduna la o postare tip fotografie 123000 reach care ii aduce 1000 de noi like-uri intr-un interval de o saptamana cu 500/share-uri si fara publicitate platita, pe un segment nisa si doar pentru romani.FB are o deschidere extraordinara in ciuda filtrelor si limitarilor de vizibilitate.Cine isi bate capul putin poate avea succes.stiu autor care a vandut o editie intreaga in mare parte datorita expunerii pe fb.Cartea se vinde si se vinde bine
Se pare ca toti romanii au citit Coelho. Doar nu blameaza ceva ce nu au citit.
Nu este neaparat despre cat de bun e Coelho sau nu ci ideea pe care o reprezinta el in Romania.
Nu zice nimeni ca BMW nu e o masina buna dar in Romania e o masina de cocalari / manelisti. Iar BMW este pentru masini ce este Coelho pentru carti.
Oricum prin anii ’90 Sandra Brown si integramele erau crema cremelor, iar in anii 2000 s-a progresat la Coelho si sudoku.
Dupa 2010 s-a cam mutat treaba in digital, vorbim de aplicatii, canale youtube, facebook, whatsup, nu mai e timp de chestii pe hartie.
Ce spui tu e absurd. Sa compari pe Coelho cu Bmw sau sa spui ca Bmw este o masina de cocalari. Bmw facea masini pe vremea cand unora li se spunea iobagi si Coelho scria carti cand tu nu stiai inca sa citesti.Daca nu iti permiti un bmw nu trebuie sa spui ca e masina de cocalari , cum daca nu intelegi scrierile lui Coelho nu inseamna ca trebuie sa spui de el ca e comun. Si discutia a pornit de la saracul M. cu bunele sale intentii…
Atacurile direct la persoana nu maresc credibilitatea comentariului tau ci dimpotriva.
Vorbim aici despre imaginea unei masini respectiv un autor in Romania nu despre niste adevaruri inefabile. Da BMW e o masina buna si multi manelisti au BMW, poate e ciudat pentru tine dar pot fi amandoua valabile in acelasi timp. Iar faptul ca Coelho a fost popular in Romania o perioada nu are nici o legatura cu valoarea scrierilor lui, poti sa-l consideri exceptional sau banal, depinde de gustul fiecaruia.
daca as fi primit un cent pentru fiecare om care s-a plans atunci ca il scoate pe om de pe tv eram in Bora Bora cu picioarele in nisip!
F. tare e ca sunt mai multe pareri despre calitatea filmarii decat despre subiectul in sine.