Kaufland au avut o idee absolut genială în a duce în ridicol presa românească și a le arăta că sunt inutili pe toarte fronturile: au înscris pliantul lor la BRAT și au, desigur, tiraj triplu față de toată presa la un loc.
Mă uitam la ce se întâmplă pe pagina de fb a Lidl după chestia asta: multă agitație, mulți oameni revoltați. Credeți că va scădea cifra de afaceri a Lidl? deloc.
Probabil așa a fost și cu Kaufland: sătui de gargara presei, au vrut să le arate cine e șeful și ce circulație au ăștia care încercau să îi strângă cu ușa pentru niște publicitate.
O chestie care nu-mi place la „ziarul” kaufland: risipa. Enorm de multă risipă. Jumătate din pagini poţi să le ignori deoarece nu conţin nici o informaţie, doar culoare.
cam care crezi ca e intrebuintarea dupa „citire”? aia nu mai e risipa!
N-ai vazut cum e in Germania! De doua ori pe saptamina vine cite-un pachet de pliante. Miercuri de obicei vin pliantele magazinelor de mobila (cam 10 magazine) iar simbata vin de la magazine gen Lidl, Penny, Aldi, etc. La aceste pliante se anexeaza si un ziar gratuit in care cea mai interesanta rubrica e cea cu anunturile prostituatelor si cite-un articol cum cetateni est europeni, cu pielea de culoare mai inchisa, care nu stiu limba germana, au jefuit o babuta sau au furat incasarile soferului de autobuz. Eu le mai rasfoiesc, dar vecinii arunca la gunoi imediat. De primit il primeste fiecare, daca lipesti pe cutia postala ca nu vrei reclama ti-l lasa la usa.
Io n-am primit ziarul saptamana asta, imi zici si mie daca sunt niste oferte bune sa ma pun in fata magazinului la 7 ?
Este o drujba cu tigaie tefal incorporata, la doar 899,95 lei. Cumperi 3 si a patra e la jumatate de pret (oferta doar pe baza cuponului de pensie).
Si inca una pentru asta
Gata, n-o sa mai cumpar malai in viata, ms de info, cred ca la cate bacterii ai pe maini si pe fata nu are viermele ala in el, macar stie ce sa manance, are si proteine.
E un produs foarte bun, care sunt sigur ca ii ajuta enorm. Insa nu vad ce ar avea de demonstrat inregistrand tirajul.
Taxa de raft sau promotiile nu se pun? Cred ca nu
Sunt tampiti, daca asta au vrut ei. Ei il distribuie gratis clientilor din magazine sau in cutii postale de unde pliantele sunt aruncate. Il distribuie, atat.
Pe cand daca ar pune reclame in ziare/siteuri/tv ar atinge o AUDIENTA pe care altfel nu o au, o audienta care acceseaza sau cumpara un produs de presa in mod voluntar. Si, in pararel vad si reclama Kaufland, ca de ei e vorba.
Ia sa puna contra cost pliantul cei de la Kaufland sa vedem cati il mai cumpara. O sa fie o cifra spre zero absolut. Si atunci niste tampiti care creeaza si vand ziare si au si ei un 10.000 de cititori pe zi nu o sa mai para atat de tampiti.
Fac si eu maine o fituica cu un tiraj de 1 milion de exemplare si o distribui gratuit. Si apoi? Cati au vazut-o? Da, am facut tiraj, Dar audienta cat e?
scopul lor nu e să vândă ziare. dar tu nu știi asta.
au vazut ziarul toti cei interesati!. tu zici ca in arunci, si daca vedeai o reclama la TV, dadeai fuga la ei sa cumperi?. Nu, dar daca esti in aproprierea unui magazin primesti pliantul, daca ai vreun gand sa te duci pe la ei o sa rasfoiesti ziarul. Deci din milionul ala de oameni o sa-l citeasca fix cei care vor sa cumpere de acolo. Public atins tinta 100%.
cu ziarul kaufland, informatia (a.k.a. ce ofera ei si la ce preturi) ajunge la potentialii cumparatori. din banii lor, cu un cost controlat de ei.
reclama in ziar ar fi ajuns cu:
– mai putina informatie
– la un numar mult mai mic de potentiali cumparatori (cu un ordin de marime, adica de 10X mai putini, da?)
– mai scump
ziarul este astfel trimis in derizoriu.
Asa e, scopul lor e sa distribuie in orb. Aia ziceam si eu.
Asta e diferenta intre actiunea lor de a distribui si cea a cumparatorilor de ziare, a celor care acceseaza siteuri sau se uita la tv – care sunt o audienta.
Vezi ca in Brat este o diferenta intre distributie (tiraj) si audienta. E usor sa distribui, e greu sa faci audienta pentru ca asa oricine ar face ziare si siteuri. La ce bun ca le distribuie daca nu se uita nimeni la ele?
eu vad tot timpul ziarul lor cand curat cartofi si morcovi
Victore, nu il distribuie si atat. La fel cum ProTv nu distribuie emisiuni/filme si atat. Ei iau bani de la furnizori pentru toate produsele care apar in acel ziar. Isi vand (scump) spatiul de reclama creat prin acel mediu de comunicare.
Victoras, cei care cumpara un ziar nu vad (sa nu mai spun „citit atent”) neaparat si reclamele din el, la fel si la TV sau pe net, deci ceea ce spui tu cu audienta etc e aiurea si te cam contrazici.
Eu personal nu am mai citi un ziar de luni de zile, cred, dar brosura Kaufland cred ca am rasfoit-o in fiecare saptamana. Voluntar.
Ziarul Kaufland (ca dealtfel si cele ale celorlalte supermarketuri) ii foloseste lui Kaufland, si nu clientului. Prin ziarul ala ei isi imping la inaintare produsele care stau slab in vanzari sau din care au stocuri in pericol sa expire inainte sa fie vandute. La fel si site-ul lor.
Pentru client ar fi fost utila o lista COMPLETA de produse, cu poze si preturi, eventual si cu functie de cautare, filter, etc. Dar probabil ca fiind concurenta acerba pe piata (cel putin teoretic), sa pui o astfel de lista „pe public” poate dauna afacerii, intrucat concurenta ar avea acces la ea.
Asa ca da, din punctul meu de vedere, ca si client Kaufland, ziarul lor e o risipa totala. Nu cred ca am citit mai mult de 2 numere, in viata mea. Restul se duc din cutia postala fix in cosul de gunoi de langa.
Lista cu preturi nu trebuie pusa „public”?
In pana mea!!!!, concurenta trimite un om, o zi, intr-un Kaufland, si culege ala toate preturile „pentru concurenta”. Cacat.
Niste clarificari:
In afara produselor cu marca proprie, restul de produse sunt grija furnizorilor, magazinul percepand o taxa pentru inscrierea produsului in oferta magazinului, o taxa pentru spatiul la raft plus adaos comercial. Pe Kaufland (sau orice alt supermarket) il doare la basca daca un produs nu se vinde, sau expira. Asta e grija furnizorului, care pierde bani si tine blocate niste stocuri de produse.
Legat de ziar, el este un serviciu suplimentar pe care magazinul il ofera furnizorilor (contra cost, desigur). Acolo apar produsele care sunt la promotie. Adica cele pentru care furnizorul plateste o taxa de tiparire in ziar. Daca vrei sa apara produsul tau in ziarul magazinului cu tiraj de X exemplare (si sa fie vazut/cumparat de mai multi oameni), mai scoti niste bani din buzunar, si in paralel oferi o reducere substantiala pe perioada promotiei, ca sa fii sigur ca vinzi o cantitate destul de mare incat sa iti acoperi cheltuielile cu campania.
In concluzie, Vali are dreptate: Kaufland chiar da mucul altor canale media. El castiga bani in urma acestui ziar, la fel cum castiga si o televiziune care isi vinde spatiul publicitar.
Vorbesti prostii. Habar nu ai ce inseamna sa verifici nu toate preturile, ci macar 100 de repere, nu zilnic, ci o data pe saptamana. Apoi concurenta inseamna 4-5 alte lanturi de supermarketuri, nu unul singur. Sa ai lista la botul calului e de zeci de ori mai usor.
„il doare la basca daca un produs nu se vinde, sau expira.” alta prostie, mare cat casa. Daca produsele nu se vand, nu au cautare la public, atunci publicul se va duce in alta parte.
„In concluzie, Vali are dreptate: Kaufland chiar da mucul altor canale media.” and I care because…? Cu ce ma incalzeste pe mine, ca si consumator, ca aia isi fac reclama prin reviste proprii fata de alte canale media? A, da… am cu ce sa impachetez borcanele de magiun pentru la iarna.
@Leo, revin cu clarificari: suntem 2 Cristi care ti-am raspuns la comentariu. Intamplarea face ca eu chiar sa stiu ce inseamna sa verifici preturile la concurenta, ce inseamna acel ziar pentru un supermarket, si cum il arde mai tare pe furnizor decat pe magazin daca un produs nu se vinde. Nu mi-am dat doar cu parerea.
„and I care because…? Cu ce ma incalzeste pe mine, ca si consumator, ca aia isi fac reclama prin reviste proprii fata de alte canale media?” Ce anume ti-a lasat impresia ca in acest articol se vorbeste despre tine, despre ce te intereseaza si te incalzeste? Nu ai inteles subiectul tratat in articol, iti lipsesc notiunile elementare despre cum functioneaza un supermarket, nu intelegi cum functioneaza publicitatea (diferenta intre client – cel care plateste reclama si client-cel care cumpara produsele), dar te simti dator sa faci pe specialistul.
Galagia pe care o fac astia vis-a-vis de Lidl Romania demonstreaza ca foarte multi romani sunt oligofreni.
Mie mi se pare un ziar extraordinar, „quality” as putea spune.
Pe langa faptul ca e gratis si ti-e adus la usa in cantitati indestulatoare, a ajuns sa fie singurul ziar de format mare, cu cel putin 32 pagini, tiparit pe o hartie de ziar buna.
Ceea ce il face excelent pentru zugraveli, vopsitorie, impachetat borcane, uscat bocanci etc.
tinut clisa-n el…
Sters geamuri.
Nici cu cea mai buna laveta cu microfibra nu stergi geamul cum il stergi cu ziarul de la Kaufland.
Voi chiar lăudați spam-ul celor de la Kaufland?
Iti dai seama cat de cacat sunt ziarele din Romania din moment ce oamenii au aujuns sa laude spamul?
Pai fara spam-ul asta eu pe ce as mai curata cartofi? Ma duc la birou, deschid un email spam, ii dau print pe hartie A4 cumparata tot de la Kaufland si apoi pe hartia respectiva ma duc sa curat cartofi? Ii excelent ziarul….de altfel singurul ziar care mai are intrebuintari asa multe cum erau o data si alte ziare. Si crede-ma ca persoanele in varsta chiar cred reclama din paginile respective.
Singurul motiv pentru care au intrat în brat este să poată scoate mai mulți bani de la brandurile externe care își expun produsele în ziarul lor. Ei oricum știau ce tiraj au, câte sunt împărțite, etc., însă lui zuzu parcă nu prea îi venea să creadă, așa că acum îi dă cu cifrele brat pe la nas, iar zuzu scoate banu’. Și acum zuzu se gândește: dau un purcoi de bani la kaufland si chiar vând ceva sau pun un ad in libertatea si nu am nici un fel de control?
Nimeni nu vrea sa inteleaga ca presa de la noi e cam degeaba.
Ziarul Kaufland. Aprinde lemnele la gratar din 2014!
Ca om care urmareste e-jobs…va spun ca veti avea o surpriza. Kaufland a avut toata vara anunturi de angajare pentru agenti vanzare publicitate. Adica, vor face ei reclama altora, de aia le trebuie tiraj inregistrat. Apoi, in zona magazinelor se umplu cutiile postale cu ziarul ala. Spam, nespam, il iei la subrat sa ai ce citi pe buda. Da’ il citesti
aşteptăm cu interes rubrica „fanta de la pagina 5”
duamne, ce genii, victor si leo.. cumparare de audienta, produse care stau slab in vanzari sau stocuri in „pericol de expirare”. Pfuu, cred ca doar ce am descoperit martieni…
Sincer, brosura lunara Mega Image chiar merita bagata in seama. Nu e un panou cu produse si preturi ci chiar isi dau silinta sa faca ceva mai mult de atat. Retete de la tot felul de „chefi” iar pe langa reteta, ingredientele disponibile in magazinul lor.
Cind avea fi-miu 1 an sau 2 nu mai stiu exact urmaream sa cumpar de pe net o jucarie un fel de chestie pe 4 roti pe care o impingi. Peste tot era 200 ron. Intr-o zi nevasta imi zice ca a vazut-o in pliant la real cu 100. Dus gasit cumparat. Eeeee de atunci nu mai rid de ea ca citeste pliantele cora kaufland etc