blogoAutor:
valimarți, 14 ianuarie 2014, 01:35 2858 32
Repetați-vă asta când vedeți clipul de mai jos. Bine că a avut structură rezistentă și nu a căzut mașina pe ei, ca în accidentul ăla de acum niște ani cu tinerii ăia striviți sub propria mașină picată cu roțile în sus.
E mai sigur – prin comparatie cu un vehicul de masa mai mica, asa cum un camion e mai sigur prin comparatie cu un SUV. Fizica elementara, inertie, chestii. Iar asta s-a rasturnat nu pentru ca ar fi mai nesigur decat o masina de clasa mai mica, ci pentru ca lovitura a venit taman unde a venit. Exact asta este tehnica patrulelor americane de autostrada de oprire/rasturnare a fugarilor – impact la roata din spate.
00
NOU
#3
vali
@Petreanu: acum vreo 3 ani era să mă răstorn cu un forester 2009, intr-o curbă. tipping point ftw!
NOU
#4
Kap
„E mai sigur”. Gândire tipică de blondă.
00
NOU
#5
Mihai
WTF? Ala cu golfu ii retardat? De fapt de ce ma mai mir, la cate am vazut in trafic in Romania…
Pai cica accidentul a fost in Slatina. La olteni nu se aplica legile fizicii. Fusei io acolo, vericule, si vazui…
00
NOU
#7
Horatiu
Nu te-ai rasturnat tu cu foresteru’, m-am rasturnat eu cu dacia 1300.
Cum majoritatea accidentelor sunt cauzate de izbiri frontale, fie de obstacole prin parasirea carosabilului, fie de alti huidumaci in trafic, parca ma simt mai bine totusi intr-o carcasa de 2 tone jumate.
Ai scăpat fraza aia: „Din fericire nimeni nu a fost grav rănit”
00
NOU
#10
danihel
La masinile de teren e o contradictie „mai mare (=mai sigur)” vs. „centru de greutate mai ridicat fata de sol”.
True story: o cunostinta si-a luat masina de teren si se mira de ce nu poate sa ia curbele cu aceeasi viteza sau mai mare un pic fata de hatch-ul pe care l-a avut inainte…
Banuiesc ca astea se invata undeve la scoala, oh wait, nu prea…
00
NOU
#11
geretus
Un SUV e mai sigur la impact frontal poate ( remember accidentul lui Huidu). Petreanu are dreptate aici – fizica elementara.
Totusi, cred ca masina din videoclip are centrul de greutate destul de sus, ceea ce o face vulnerabila la impact lateral.
Cu alte cuvinte – nu cred ca o masina de talie mica s-ar fi rasturnat asa de usor in aceeasi situatie. .
00
NOU
#12
Dan Martian
Ala (sau mai probabil aia) de la volanul Golfului merita batut cu toba de esapament pe gura si lasat fara permis minim 5 ani.
SUV-ul nu avea nici o vina, accidentul era inevitabil, probabil si alte masini se rasturnau. Bine ca nu s-a dus pe contrasens (cum as fi facut eu sa-mi salvezi pielea) omorandu-i pe aia din Dacie, situatie in care probabil Golful pleca neatins si nevinovat conform legii (cu tot cu inregistrarea video).
Politia Romana e de cacat!
Asemenor soferi trebuie sa li se retraga permisul definitiv!
Ce stiu ei, sa stea la panda in afara localitatilor. Ei urmaresc banii, mai putin meseria.
Asemenea manevre sunt destul dese si in orasul convertit in cocalarism si prost gust, Targu Mures. Din pacate. Nu mai e ce a fost candva N-am amintit de Reghin, caci taranul e mai periculos decat manelistul, cocalarul.
In frontal impacts between cars, the occupants of the heavier car or the one with higher structures tend to fare better than those travelling in lighter, lower cars. As it is not possible to simulate the influence of mass in a test against a fixed barrier, Euro NCAP recommends comparison only between cars which are of a similar mass (+/- 150kg) and in the same category. Such comparisons allow the relative safety performance of cars to be judged accurately.”
00
NOU
#15
bully
ca posesor de golf, mi-a crescut inima…sa vezi ce fugareala aplic la toate suv-urile de pe drum…glumesc, clar ! nu e nimic de comentat dupa vizionare decat ca pot banui in lipsa de reactii vizibile al celui cu golf ca a presupus ca are timp sa se bage, ori n-a apreciat corect viteza suv-ului care e destul de mare ( daca e localitate acolo, are peste 50 clar )…am un amic care a patit-o fix la fel cu un Opel record ( antichitate ) model dintr-ala greu si s-a rasturnat ca o cutie de chibrite de la un impact cu o Dacie.
00
NOU
#16
Pacanel
Poate ma insel dar asta nu e cumva masina de teren, nu SUV. In cartea mea, suv-urile sunt facute pentru drum nu pentru offroad, se poate sa ma insel.
E mai bun pentru ca, asa cum au spus si altii mai sus…fizica. In plus, majoritatea caroseriilor sunt facute mai degraba sa absoarba energie decat sa stea intregi, de-aia se ferfenitesc la 50 la ora. Si intr-un fel se impacheteaza un ford ka la 100 la ora fata de un Tuareg de exemplu. Aste au indeajunsa masa incat sa aiba si ceva rezistenta structurala.
De-aia sunt cumparate de soferii prosti care au impresia ca pot compensa lipsa lor de capacitati cu o masina care sa-i apere in locul propriului creier, si „se simt mai in siguranta”. Pana la tir.
Dar ce e mai important e ca vin la pachet cu prioritatea de masina mare ( pana dau de-un ARO cu bullbar teapan de-i trimite cu dauna totala la Casco si se linistesc), parcatul de BO$$ si locurile de gratar „unde n-ajunge toti amarastenii”.
Am zis.
00
NOU
#17
PlayActive
Asa se intampla cand ai centru de greutate sus. Tirurile, autobuzele si SUV-urile sunt cel mai usor de rasturnat la testul elanului!
00
NOU
#18
lecampeur
@Petreanu, cumpara-ti un ccap tractor de TIR sau chiar un autobuz sau Tatra de aia de au si la RATB una sa traga autobuzele stricate. Astea sunt si mai sigure.
anul asta lanseaza Tesla Model X, cu centrul de greutate jos…
on topic hai sa nu mai fim asa de oripilati, sunt o gramada de handicapati / batrani / femeie / nexperimentati / zmei in trafic, chestiile astea se intampla doar canu toate apar pe sticla, si se intampla pentru ca … romania si … automobile…
Un SUV aveau si astia in Slatina si uite ce i-au facut.
00
NOU
#22
omu_negru84
@Dan Martian ai dreptate cu legea am simtit-o pe pielea mea. un bou imi iese in fata de pe o straduta laturalnica il feresc si lovesc o masina parcata regulamentar. conform legii vinovat sunt eu pe motivul ca nu a existat contact fizic intre masina mea si a boului. daca nu il evitam il loveam lateral eu avand vreo 50 km/h.
00
NOU
#23
RV
Aia e masina de teren, nu SUV. Un SUV „adevarat”, cu suspensii tari, nu patea asa ceva.
Pe principiul..”lasa ca ma vad ei, tre’ sa ma fereasca ca doar nu vor sa isi strice masina”…
00
NOU
#25
geretus
@omu_negru84 – acelasi lucru il patesc si eu in 2011 cred – un bou cu un junghi de dacie – B 54 EGE ( il minte toata viata) – face stanga de pe Cutitul de Argint pe la autogara Filaret . Fiind un junghi de masina si mai mult ca sigur un bou la volan, nu se incadreaza pe banda 2 ci pe banda 1. Ca sa-l feresc trag dreapta si ma infing intr-un copac. Zero contact cu boul – amenda pentru mine ( distrugerea bunului public – desi copacul e si acum acolo bine merci). Militianul zice ca nu trebuia sa-l feresc de loc – trebuia sa intru in el pur si simplu. Doar ca la cum arata masina aia, nu stiu daca cel din dreapta scapa teafar…
00
NOU
#26
Po
@mihai „Pai cica accidentul a fost in Slatina. La olteni nu se aplica legile fizicii. Fusei io acolo, vericule, si vazui…”
Hai sa nu fim rai, Slatina nu e in Oltenia, ci in Muntenia (e pe partea estica a raului Olt, daca nu ma insel, Oltenia e in partea cealalta).
A nu se intelege ca eu nu urasc oltenii, departe de mine gandul asta, ii urasc cu pasiune, dar sa nu jignim slatinenii ca nu au nici o vina.
Ala e un Land Cruiser, iar majoritatea SUV-urilor se comporta asemenator lovite in felul acela. Centrul de greutat sus si-a spus cuvantul, si e un minus pe care ti-l asumi cand iti iei asa ceva. X6 nu intra in categoria de mai sus, e o corcitura care posibil sa nu se comporte asa nefiind un suv adevarat.
nu inteleg care e legatura dintre titlu si continut.Ai vrut de fapt sa demontezi legenda cum ca suv-ul e mai sigur cu acest video? Poate ca e decat o exceptie care nu face decat sa confirme regula.Eu inca mai cred ca suv-ul e mai sigur. Pana la urma orice masina e un compromis.Trebuie sa te hotaresti ce vrei mai mult intre confort,viteza,capacitati on sau offroad.Si intodeauna fiecare din cele de mai sus creste in detrimentul celorlalte.
Parerea mea e ca in cazul unui accident sunt atat de multe variabile incat e aproape imposibil sa construiesti o masina 100% sigura. In cazul de fata a contribuit si centrul de greutate mai ridicat al Toyotei . Oricum roata din spate e un punct sensibil la majoritatea masinilor.
Si nu vreau sa ma gandesc care ar fi fost urmarile unui impact frontal intre landcruiser si golf. Nu spun ca golful e mai prost doar ca sunt din clase diferite.
00
NOU
#31
Kap
Ce-mi place mie ca toata lumea se leaga exclusiv de siguranta pasiva si ce bun e SUVu’ la impact frontal.
OK, asa o fi, dar poate datorita manevrabilitatii superioare cu o masina mai mica sau macar cu centrul de masa mai jos reusesti sa eviti coliziunea/sarirea parapetului! Siguranta activa e mai buna la o masina normala decit la un SUV/4×4, deci in ansamblu e mai greu de dovedit „superioritatea” malacului 4×4.
Da rau a mai putut sa-l prinda. Bine ca nu l-a zdrobit pe ala ce venea din fata, ca pare Dacie veche.
E mai sigur – prin comparatie cu un vehicul de masa mai mica, asa cum un camion e mai sigur prin comparatie cu un SUV. Fizica elementara, inertie, chestii. Iar asta s-a rasturnat nu pentru ca ar fi mai nesigur decat o masina de clasa mai mica, ci pentru ca lovitura a venit taman unde a venit. Exact asta este tehnica patrulelor americane de autostrada de oprire/rasturnare a fugarilor – impact la roata din spate.
@Petreanu: acum vreo 3 ani era să mă răstorn cu un forester 2009, intr-o curbă. tipping point ftw!
„E mai sigur”. Gândire tipică de blondă.
WTF? Ala cu golfu ii retardat? De fapt de ce ma mai mir, la cate am vazut in trafic in Romania…
Pai cica accidentul a fost in Slatina. La olteni nu se aplica legile fizicii. Fusei io acolo, vericule, si vazui…
Nu te-ai rasturnat tu cu foresteru’, m-am rasturnat eu cu dacia 1300.
Cum majoritatea accidentelor sunt cauzate de izbiri frontale, fie de obstacole prin parasirea carosabilului, fie de alti huidumaci in trafic, parca ma simt mai bine totusi intr-o carcasa de 2 tone jumate.
@mihai ardeleanule care esti tu ardelean
Ai scăpat fraza aia: „Din fericire nimeni nu a fost grav rănit”
La masinile de teren e o contradictie „mai mare (=mai sigur)” vs. „centru de greutate mai ridicat fata de sol”.
True story: o cunostinta si-a luat masina de teren si se mira de ce nu poate sa ia curbele cu aceeasi viteza sau mai mare un pic fata de hatch-ul pe care l-a avut inainte…
Banuiesc ca astea se invata undeve la scoala, oh wait, nu prea…
Un SUV e mai sigur la impact frontal poate ( remember accidentul lui Huidu). Petreanu are dreptate aici – fizica elementara.
Totusi, cred ca masina din videoclip are centrul de greutate destul de sus, ceea ce o face vulnerabila la impact lateral.
Cu alte cuvinte – nu cred ca o masina de talie mica s-ar fi rasturnat asa de usor in aceeasi situatie. .
Ala (sau mai probabil aia) de la volanul Golfului merita batut cu toba de esapament pe gura si lasat fara permis minim 5 ani.
SUV-ul nu avea nici o vina, accidentul era inevitabil, probabil si alte masini se rasturnau. Bine ca nu s-a dus pe contrasens (cum as fi facut eu sa-mi salvezi pielea) omorandu-i pe aia din Dacie, situatie in care probabil Golful pleca neatins si nevinovat conform legii (cu tot cu inregistrarea video).
Politia Romana e de cacat!
Asemenor soferi trebuie sa li se retraga permisul definitiv!
Ce stiu ei, sa stea la panda in afara localitatilor. Ei urmaresc banii, mai putin meseria.
Asemenea manevre sunt destul dese si in orasul convertit in cocalarism si prost gust, Targu Mures. Din pacate. Nu mai e ce a fost candva N-am amintit de Reghin, caci taranul e mai periculos decat manelistul, cocalarul.
„Are large cars safer than small cars?
In frontal impacts between cars, the occupants of the heavier car or the one with higher structures tend to fare better than those travelling in lighter, lower cars. As it is not possible to simulate the influence of mass in a test against a fixed barrier, Euro NCAP recommends comparison only between cars which are of a similar mass (+/- 150kg) and in the same category. Such comparisons allow the relative safety performance of cars to be judged accurately.”
ca posesor de golf, mi-a crescut inima…sa vezi ce fugareala aplic la toate suv-urile de pe drum…glumesc, clar ! nu e nimic de comentat dupa vizionare decat ca pot banui in lipsa de reactii vizibile al celui cu golf ca a presupus ca are timp sa se bage, ori n-a apreciat corect viteza suv-ului care e destul de mare ( daca e localitate acolo, are peste 50 clar )…am un amic care a patit-o fix la fel cu un Opel record ( antichitate ) model dintr-ala greu si s-a rasturnat ca o cutie de chibrite de la un impact cu o Dacie.
Poate ma insel dar asta nu e cumva masina de teren, nu SUV. In cartea mea, suv-urile sunt facute pentru drum nu pentru offroad, se poate sa ma insel.
E mai bun pentru ca, asa cum au spus si altii mai sus…fizica. In plus, majoritatea caroseriilor sunt facute mai degraba sa absoarba energie decat sa stea intregi, de-aia se ferfenitesc la 50 la ora. Si intr-un fel se impacheteaza un ford ka la 100 la ora fata de un Tuareg de exemplu. Aste au indeajunsa masa incat sa aiba si ceva rezistenta structurala.
De-aia sunt cumparate de soferii prosti care au impresia ca pot compensa lipsa lor de capacitati cu o masina care sa-i apere in locul propriului creier, si „se simt mai in siguranta”. Pana la tir.
Dar ce e mai important e ca vin la pachet cu prioritatea de masina mare ( pana dau de-un ARO cu bullbar teapan de-i trimite cu dauna totala la Casco si se linistesc), parcatul de BO$$ si locurile de gratar „unde n-ajunge toti amarastenii”.
Am zis.
Asa se intampla cand ai centru de greutate sus. Tirurile, autobuzele si SUV-urile sunt cel mai usor de rasturnat la testul elanului!
@Petreanu, cumpara-ti un ccap tractor de TIR sau chiar un autobuz sau Tatra de aia de au si la RATB una sa traga autobuzele stricate. Astea sunt si mai sigure.
Cu „un SUV e mai sigur” sa nu te pui … pentru ca nu sti amanta cui il conduce .
anul asta lanseaza Tesla Model X, cu centrul de greutate jos…
on topic hai sa nu mai fim asa de oripilati, sunt o gramada de handicapati / batrani / femeie / nexperimentati / zmei in trafic, chestiile astea se intampla doar canu toate apar pe sticla, si se intampla pentru ca … romania si … automobile…
Un SUV aveau si astia in Slatina si uite ce i-au facut.
@Dan Martian ai dreptate cu legea am simtit-o pe pielea mea. un bou imi iese in fata de pe o straduta laturalnica il feresc si lovesc o masina parcata regulamentar. conform legii vinovat sunt eu pe motivul ca nu a existat contact fizic intre masina mea si a boului. daca nu il evitam il loveam lateral eu avand vreo 50 km/h.
Aia e masina de teren, nu SUV. Un SUV „adevarat”, cu suspensii tari, nu patea asa ceva.
Pe principiul..”lasa ca ma vad ei, tre’ sa ma fereasca ca doar nu vor sa isi strice masina”…
@omu_negru84 – acelasi lucru il patesc si eu in 2011 cred – un bou cu un junghi de dacie – B 54 EGE ( il minte toata viata) – face stanga de pe Cutitul de Argint pe la autogara Filaret . Fiind un junghi de masina si mai mult ca sigur un bou la volan, nu se incadreaza pe banda 2 ci pe banda 1. Ca sa-l feresc trag dreapta si ma infing intr-un copac. Zero contact cu boul – amenda pentru mine ( distrugerea bunului public – desi copacul e si acum acolo bine merci). Militianul zice ca nu trebuia sa-l feresc de loc – trebuia sa intru in el pur si simplu. Doar ca la cum arata masina aia, nu stiu daca cel din dreapta scapa teafar…
@mihai „Pai cica accidentul a fost in Slatina. La olteni nu se aplica legile fizicii. Fusei io acolo, vericule, si vazui…”
Hai sa nu fim rai, Slatina nu e in Oltenia, ci in Muntenia (e pe partea estica a raului Olt, daca nu ma insel, Oltenia e in partea cealalta).
A nu se intelege ca eu nu urasc oltenii, departe de mine gandul asta, ii urasc cu pasiune, dar sa nu jignim slatinenii ca nu au nici o vina.
for the sake of science https://en.wikipedia.org/wiki/Criticism_of_sport_utility_vehicles
Ala e un Land Cruiser, iar majoritatea SUV-urilor se comporta asemenator lovite in felul acela. Centrul de greutat sus si-a spus cuvantul, si e un minus pe care ti-l asumi cand iti iei asa ceva. X6 nu intra in categoria de mai sus, e o corcitura care posibil sa nu se comporte asa nefiind un suv adevarat.
@Po te urasti pe tine insuti ?
nu inteleg care e legatura dintre titlu si continut.Ai vrut de fapt sa demontezi legenda cum ca suv-ul e mai sigur cu acest video? Poate ca e decat o exceptie care nu face decat sa confirme regula.Eu inca mai cred ca suv-ul e mai sigur. Pana la urma orice masina e un compromis.Trebuie sa te hotaresti ce vrei mai mult intre confort,viteza,capacitati on sau offroad.Si intodeauna fiecare din cele de mai sus creste in detrimentul celorlalte.
Parerea mea e ca in cazul unui accident sunt atat de multe variabile incat e aproape imposibil sa construiesti o masina 100% sigura. In cazul de fata a contribuit si centrul de greutate mai ridicat al Toyotei . Oricum roata din spate e un punct sensibil la majoritatea masinilor.
Si nu vreau sa ma gandesc care ar fi fost urmarile unui impact frontal intre landcruiser si golf. Nu spun ca golful e mai prost doar ca sunt din clase diferite.
Ce-mi place mie ca toata lumea se leaga exclusiv de siguranta pasiva si ce bun e SUVu’ la impact frontal.
OK, asa o fi, dar poate datorita manevrabilitatii superioare cu o masina mai mica sau macar cu centrul de masa mai jos reusesti sa eviti coliziunea/sarirea parapetului! Siguranta activa e mai buna la o masina normala decit la un SUV/4×4, deci in ansamblu e mai greu de dovedit „superioritatea” malacului 4×4.
O fractiune de secunda daca mai intarzia Golfu’, intra gipul in el si-l facea ingeras pe sofer. Bine ca au scapat cu viata, tabla se repara.