Blog: uneori pici la mijloc între rechini

Situația de la Tarom nu s-a liniștit, deși câțiva nărăvași din Consiliul de Administrație au fost dați afară.  La începutul lunii, Corpul de Control al Ministerului Transporturilor a produs un raport asupra situației de acolo.

Îl veți găsi prin presă, eu atrag atenția asupra părții care ne interesează:

raport-tarom-bloguri

Care e amuzantă. Întâi, că sumele din raport, variind între 2 și 4.000€ per blog, nu sunt mari, mai ales pentru colaborări pe un an, și 300€ pe lună nu e mult pentru un banner și un articol. Apoi, că oamenii cu raportul habar n-au de ce au fost alese blogurile care au fost alese și au decretat simplu că blogurile alea nu sunt importante, mai ales că sunt pe persoană fizică.  Plus, suma de 86.000€ e pentru toată campania online, nu doar pentru bloguri, care au luat doar 24.000€ pentru aceasta colaborare (împărțiți 24.000€ la numărul de luni și la câți bloggeri au fost).

Sunt convins că presa și specialiștii online se vor delecta cu subiectul ăsta câteva zile, pe motiv de “bloggerii iau bani mulți degeaba”, ignorând alte detalii, că e greu să pui întrebări sau să gândești.

Pentru novici, treaba funcționează cam așa: uneori plătești 10.000€ pentru expunere pe un site de 100.000 unici gen gsp.ro, pentru că 10% din publicul lor e interesat de produsul tău, alteori plătești 10.000€ pe 10 siteuri mici, dar care au numai public interesat de produsul tău.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

52 comentarii

  1. Raport intocmit de fosile comuniste care habar nu au in ce an traiesc.
    Daca se platea de 10 ori mai mult pentru articole in print, era totul ok.

    00
  2. Astept postul asta de aseara de cand am vazut stirea la Digi24 :))

    00
  3. Hai recunoaste ca sa faci campanie de un an pe bloguri gen Buda si cel mai mare moinestean mutat la Bucuresti, e o totala risipa de bani. Plus plictisitori gen capra si necunoscuti ca Radescu si baiatul celalalt, Pascu, 86k dati absolut degeaba.

    00
  4. spunea cineva pe facebook, de vreo 24000 de mii de euro colaborare cu un blog sincer mi se pare o suma importanta :D…acum ca sunt simple speculatii e problema celor care au aprins focul.

    00
  5. Sunt persoane publice, chiar si tu printre bloggeri esti un nume…desi nu esti o vedeta si printre oamenii obisnuiti. Dar relevanta o poate stabili un om specialist in marketing cu abilitati in new media :D, ma gandesc. Nu sunt in masura sa judec, dar suma aia poate parea incredibila in aparenta.

    00
  6. Evident că Guvernul iar cade în penibil. Sîntem pe aproape cu arestarea lui Rasdaq! Blogurile au falimentat TAROM-ul! Penibil, ridicol şi alte sinonime.

    00
  7. Nu ma mai mira nimic despre cum se foloseste banul public in Romania…

    00
  8. Domnul Ioan T. Morar nu are o problema cu modul in care sunt cheltuiti banii publici atunci cand sfarsesc in buzunarul dansului, sau a altor blogări. Nu-i asa stimabile domnule Consul?

    00
  9. s-a umplut Alin de bani :)

    00
  10. La un calcul extrem de simplist 86.000 impartit la 6 blogări ne dă fix 14.333 euro pe persoană. Aşadar media banilor primiţi de cei şase de mai sus e undeva la 14k euro anual. Împârţind această sumă la 12, ne reiese un venit lunar de mai bine de 1.000 euro, ceea ce nu-i deloc puţin, ba e chiar un venit chiar bun la nivel de România. Dacă se justifică această sumă? Eu am mari rezerve ca există alte companii care sa plătească o astfel de sumă pentru o campanie anuală pe bloguri care înseamnă câteva articole publicate de-a lungul unui an întreg. Ca fapt divers, cautând pe 2 din blogurile implicate în campanie dupa articole legate de tarom, pe unul am găsit 12 articole, doar 3 fiind din anul 2013, iar pe altul 7. Dar nah, probabil ca împărţind cei 14k de euro la numarul de articole ne iese o sumă modică, undeva peste 1k per articol. Dar e-n regulă, sunt absolut convins ca Vodafone spre exemplu a plătit mult mai bine articolele legate de focurile de artificii de la Londra, spre exemplu, astfel încât eu, în calitate de contribuabil şi plătitor de taxe, n-am niciun motiv sa fiu revoltat ca până şi cu ajutorul blogurilor s-a ajuns să se sifoneze bani de la companiile de stat.

    00
    • @coke: nu, suma este 24.000€ pentru bloggeri. restul până la 86 e campanie media, hotnews, realitatea, alte siteuri.

  11. @coke: „etc”-ul ala iti spune ceva? Daca da, atunci toata demonstratia ta matematica e nula. Daca nu, … stai jos.

    00
  12. Nu inteleg ca inca nu se intelege.
    Ma refer la guvern, corp de control, etc, bla, bla.
    Mi se pare elementar ca o firma de pantofi de dama sa-si faca reclama pe blogurile feminine, una de scutece, pe blogurile mamasicopilul si una de transport aerian, pe blogurile de calatorii.
    Normal ca acolo sunt mai putini cititori decat la un ziar sau o televiziune generalista, dar pe langa ca ii costa mai putin, toti de acolo se incadreaza in publicul tinta.

    00
  13. morare, tu n-ai de baut niste apa cu cianuri? :D

    00
  14. #coke vaz ca stie cu manie proletara cum e aia cu ‘sifonarea banului public’ de catre chiaburi din online, ca doar asa au spus la antena si scria si in jurnalul… deci trebuie sa fie adevarat. banuiesc ca crede ca rasdaq e deja arestat.

    00
  15. Pe mine m-a convins un post de pe tedoo sa iau 2 bilete la tarom anul trecut.

    00
  16. Tinand cont ca vorbim de o companie de stat, care are pierderi, suma este destul de mare. Despre ce public vorbim cand majoritatea articolelor publicate in ultima vreme pe blogurile respective au maxim 10 comentarii?

    00
  17. Si cand te gandesti ca unii chiar muncesc pe bani…stiu, o sa imi spui ca si asta e tot munca.Totusi, 3 articole pe an??

    00
  18. Imi cer scuze daca principilii mele sunt unele solide si nu tin seama de faptul ca banu public se duce ori inspre clientela politica ori inspre niste unii din online care nu stiu in ce masura reusesc sa livreze pentru banii platiti. In rest, imi fac mea culpa daca acea suma de 86.000 de euro n-a fost destinata intru totul campaniilor pe bloguri. Oricum, nu cred ca tine neaparat de suma, ci de-un principiu. Pana la urma tocmai domnul Negrea spunea, care e pe lista blogurilor care au primit bani de la Tarom, ca online-ul e cel mai sincer mediu de comunicare.

    00
  19. Am blog cu peste 10.000 unici pe zi, blog dedicat turismului. Nimeni nu ma baga in seama desi am pe aceasta nisa. Am reusit sa vand reclama unei agentii cu 600 euro pentru 2 saptamani, banner de tip pop-up ( 800×600 ) care a livrat 16525 click-uri si undeva la 36 de clienti. Acum daca tarom a platit atatia bani unro bloguri care au maxim 2000 unici si aia vai de capul lor, cum sa livreze?

    Iarasi, ce spuneti voi aici, e o suma mica, mai bine plateste adsense decat tarom sau alte companii.

    00
  20. nu trebuia sa fie dati cu licitatie?

    00
  21. Suma primita de bloggeri mi se pare decenta avand in vedere ca ei chiar au cititori reali, maturi si potentiali cumparatori.

    00
  22. @cici -si cum ajuta licitatia? dadeau in cor f5 sa prinda mai multe vizualizari ?

    00
  23. Oare e ciudat ca pana la ora asta nici unul dintre blogarii implicati in raport nu a scris despre acest subiect? Sau nu l-am gasit eu? Chiar sunt curios sa citesc si parerea lor.

    00
  24. Acel blog nu il fac public pana nu depaseste 50.000 vizitatori pe zi. Nu este indexat de google, primeste promovare doar din facebook si youtube.

    Pe facebook are peste 150.000 like-uri, intr-un an si 4 luni, cu mult peste toate companiile aeriene si agentiile de turism.

    PS: mai am cateva luni si il depasesc pe Razvan Pascu de 3x.

    Monetizarea prin reclame directe o voi face mai tarziu, dupa ce fac traficul propus.

    00
  25. Asa sume?? Gata, imi fac blog!

    00
  26. De ce dracu’ ar fi cineva care citeste blogurile alea de 2 lei interesat de serviciile Tarom? Pentru ca ii plac produsele de 2 lei, in general?

    Sa am iertare daca celelalte bloguri in afara de cel al lui Victor Kapra – (n.z.: nu-mi jigni prietenii) – sunt bune si inteligente si minunate, eu judec dupa „spune-mi cu cine sa te insotesti ca sa iti zic cine esti”

    00
  27. lu’ ciubotaru sigur i-au dat pe pile.

    00
  28. @DanielP
    Inseamna ca ai cumparat sectiunea de turism de la softpedia :)
    Acum ai 10.000 de unici zilnic si o sa ajungi la 50.000 ?
    Omule, s-a facut dimineata !
    PS. Nu am pretentia ca stiu toate blogurile romanesti, nici macar pe toate cele mari, dar pe alea de turism, chiar le stiu. Asa ca….

    00
  29. Cu 86.000 de euro poti aduce 860.000 de vizite ale unor oameni interesati, printr-o campanie Google AdWords derulată în anumite zone. Dacă aș fi fost la Tarom aș fi gândit altfel campania.

    00
  30. in afara de tedoo si pascu ( care probabil au luat si mai mult) restul sunt irelevanti in turism .
    @DanielP : Acel minunat blog al tau , super mega extra popendulat, contine si informatii reale si experiente proprii de la fata locului ? Ca pe tedoo citesc 10 oameni si 9 pleaca in acele locuri. La Razvan alta este situatia insa este cam cel mai urmarit din domeniu datorita activitatii lui .
    Ambii au investit peste 100.000 euro in calatorii si „relatari” de la fata locului , asta ii cam face relevanti si eligibili pentru banii Taromului.

    00
  31. Amuzanta situatia! :))
    Raportul e fix pixu’-flaro :D atata timp cat nu e insotit de date statistice ale campaniei pe bloguri, durata/rezultat/impact/lead, comparat cu o alta situatie data, eventual a aceleiasi companii sau ale unei companii concurente. (pe scurt:-cifre, nu vorbe si speculatii, asta trebuie sa apara intr-un raport)
    Cat despre expunerea generata de respectivele bloguri, chiar si ca simpla speculatie, nu-i bai prea mare ce a fost in trecut, pentru ca articolele vor genera in continuare trafic, ba’ mai mult in perioada urmatoare ca simplu efect al mediatizarii contractului tarom cu acele bloguri, traficul si impactul generat va creste.
    Dar…na’…e greu de inteles cum functioneaza marketingul online si cat de bine ”se simte” o campanie atunci cand primeste viralizare gratuita. :)

    00
  32. mentalitati de contopisti. ne uitam doar la cifre. indiferent ca s-au platit 20 de mii sau 100 de mii de euroi, nimeni nu vorbeste de rezultate. este irelevant cat au incasat bloggerii fara a stii si cat au livrat, care erau obiectivele campaniei samd.

    00
  33. De ce sa circuli cu Taromul ?
    Poate doar ca sa descoperi cele mai proaste servicii.

    00
  34. @petre incerc sa-mi dau seama daca esti ironic sau daca ai zburat vreodata cu Tarom.

    00
  35. @Petre Am zburat de mai multe ori cu Tarom, niciodată nu am fost dezamagit. În schimb m-au dezamagit cei de la Swiss Air desi biletul era de doua ori mai scump ca la Tarom.

    00
  36. ia sa ne gandim noi un pic asha, babeshete! Cine ar frate nevoie de campanii pe bloguri? Tarom? firma arhicunoscuta?
    E clar ca e o manarie aici. Asemenea firma nu ar trebui sa aiba nevoie de asa ceva. E ceva la mijloc.

    00
  37. Ia sa vina fiscul sa verifice ce taxe au platit acei ziaristi sau bloggeri

    00
  38. @Jerome daca nu e public cum dracu sa il stii ?
    Nu trebuie sa crezi tu, nu trebuie sa creada Basescu, pentru ca abia dupa ce am traficul asta pot incepe sa ma apuc de monetizat masiv. Momentan cu adsense e ok.

    Habar nu ai cum se face un plan, cum se vinde publicitate.

    00
  39. @DanielP
    Am inteles. Scuze.
    Deci un blog cu 10.000 de unici pe zi care nu este public, acolo se intra doar pe invitatie.
    PS. Ma poti ajuta cu un plan de vanzare de publicitate ?

    00
  40. @marius ce vrei sa insinuezi, ca alexandrunegrea si adrianciubotaru nu isi platesc toate taxele?

    00
  41. @DP:
    un blog de turism ar trebui sa fie despre informatii reale , nu despre monetizat. Cum vrei sa fii bagat in seama daca scopul produsului tau este de a face bani , nu de a oferi informatii bazate pe experiente proprii.
    Esti exact ca aia cu ziarul, un exemplar citit de 100 de persoane – relevanta zero.
    Uita-te la Rusi, are site de aero travel de ani de zile, abia daca a prins si el 2 bilete gratis pana acum, traficul si articole gen stiri nu sunt relevante pentru oamenii astia, importanti sunt cei care produc continut, cei de fata produc chiar pe banii lor .

    00
  42. Sa-mi trag palme, chiar as vrea sa vad si eu traficul lui Ciubotaru, de exemplu.
    Cand ma intram la el, avea 5 comentarii la articole, din care 3 erau ale lui, raspunsuri si P.S.-uri la ce scrisesera unii.
    STUPID!

    00
  43. Deja mi-a crescut tensiunea, pe bune.
    Mi-a adus aminte de Ciubotaru si am intrat pe site la el.
    Are link catre pagina lui de facebook si cand dai click spune „page it’s not available”.
    Scrie aceleasi platitudini, prostii, „ganduri” care le poate gandi oricine care sta pe buda dimineata.
    Nu sunt blogger, nu sunt „in business”, dar ma intreb cum dracu’ asta are atata priza in lumea advertiserilor, incat sa-l si plateasca. PE BUNE!?!?!
    Pentru mine e o mare enigma. Spun asta pentru ca si eu, si oricine de pe-aici poate lua citate din carti si scrie caca-uri pe zi.
    ––––-
    De exemplu, la prima mana: „Sănătatea este rezultatul unor bune obiceiuri. Sănătatea nu este modul default de a fi al unui corp, este rezultatul unei victorii asupra virușilor, asupra paraziților, asupra bolilor. Este rodul unui efort.”
    ––––-
    Pot lua 300 de euro pe luna cu articole din astea? Pot convinge agentii sa bage bani in curul meu, prezentandu-le ca „mostre” asa ceva? WOW!

    00
  44. Citatul e de pe blogul omului, sa fim intelesi.

    00
  45. cum au selectat aia bloggerii pentru banii publcii, unii trebuiau sa fie cu dubla cetatenie?, altii cu rochita albastra sau ce? La ce trafic au unii pe bloguri e tristete mare sa le dai tocmai lor banii:)

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube