Inainte de a zbura in America, ma uitam cu groaza la stirile cu aeroporturi, cu decolari, cu mizerii, cu proteste, cu despagubiri… Ma gandeam ca o sa apucam sa decolam numai printr-o minune. Lucru care a mers mai usor decat ma asteptam. Adica am decolat fara probleme si fara incidente. Initial, aveam de gand sa filmez decolare, dar dupa cateva minute, m-am plictisit. Dar puteti vedea ca, la cateva zile dupa ninsoare, aeroportul era inca sub zapada. Nu, nu puteati decola/ateriza din cauza navelor ieftine ale companiilor low-cost (in principiu din cauza ca le era frica sa nu le intre zapada la motor), ci pentru ca nu prea exista loc.
Daca aveti de pierdut 4 minute, vedeti aici clipul
Otopeni ca otopeni.. sa vezi ce e la Baneasa unde sunt numai firme din astea de mana a treia cu avioane paralitice. Acolo intarziere de o ora era ceva fantastic. Mi-au inghetat picioarele (si alte parti ale corpului) asteptand un avion care nu a avut decat 2 ore intarziere.
companiile low-cost au in general aeronave noi si bune, ca le zboara de nu se vad e alta poveste.
@LULU, de cate ori ai zburat in toata viata ta?
Asist la discutii pe teme „aviatice” in care toti cei care au zburat cu o companie low-cost … prima data, si au avut noroc la o intarziere sau o problema cu zborul spun ca astea sunt naspa.
Tu stii ca Alitalia este compania care foloseste cele mai vechi avioane din flota sa pentru zborurile spre/din Bucuresti? Ma refer la aeronave care au o vechime de peste (cel putin!) 18 ani. Stii ca unele companii – AirFrance sau KLM folosesc avione cu o vechime de peste 10 ani pe rutele cu Roamania? (Nu ca 10 ani e mult dar nici tinerele nu sunt!)
Ia sa aruncam un ochi pe flotele low-cost-urilor:
1. SkyEurpe – varsta medie a tuturor aeronavelor: sub un an!
2. WizzAir – media aprox 2,9 ani (cateva aeronave cumparate anul trecut … mai vin altele anul asta)
3. EasyJet – aprox 2,9 ani
https://www.airfleets.net/ageflotte/EasyJet.htm
4. BlueAir:- aprox 17 ani; aviaone veterane ce-i drept … la aceasta companie.
https://www.airfleets.net/ageflotte/Blue%20Air.htm
5. MyAir – varsta media aprox. 9 ani (dar au inceput anul trecut reinoirea flotei. Au acum 4 avioane cumparate anul trecut, mai vin inca 5 anul asta)
Nu-mi place sa zic asta da suna prost rau ultima fraza. „Nu puteati decola/ateriza nu din cauza navelor ieftine ale companiilor low-cost () ci pentru ca nu prea exista loc.” Parca ar fi ceva mai bine.
Cristi, sa spunem ca acele companii low cost sunt pe nedrept blamate cand e vorba despre vechimea avioanelor insa eu ca si calator nu am idee cat de vechi e avionul ci cat de jegos e, cat de ingalate si apatice sunt stewardesele, cat de bune sunt serviciile…
Eu am zburat cu BlueAir de doua ori dar nu voi mai face asta. Intarziarea e ceva minor pe langa siguranta mea. A dat cu noi la aterizare de ne-au sarit ochelarii de la ochi. Fetele acelea erau asa de scarbite incat te simteai ca la un birt. Nu intru in amanunte ci doar mai mentionez o bizarerie: am stat pe scaune ca in tamvai, fara a ne respecta locurile, deoarece o echipa de conationali care mergeau la cersit in afara au ocupat scaunele cum le-a convenit si nu dupa numarul locului iar stewardwsa a spus sa ne asezam ficare unde vrem pentru ca sunt locuri destule.
@Limpede: este o mare greseala sa compari BlueAir cu orice alta companie. Eu am zburat cu ei de doua ori cand s-au lansat si raportul calitate – pret era ok. M-am lasat de zbor cand am aflat vechimea avioanelor si pentru ca imi soptise o psasrica despre cum erau ele intretinute.
Am mai avut un zbor cu ei anul asta, in interes de serviciu … m-am dus la Paris si m-am intors de la Roma. Zborul de la Roma a fost groaznic. Am scris mai mult la mine pe blog:
Cu acest zbor cred ca s-a incheiat „colaborarea” cu BlueAir. Pur si simplu nu-s pentru mine …
Dar de exemplu am avut o reala placere sa zbor cu SkyEurope, unde avioanele sunt noi, curate si personalul feminin … foaaaarte dragutz :-).
Daca ar fi sa fac un top al low cost-urilor favorite ar fi asa:
SkyEurope, EasyJet, Myair si Wizz.
Un top al companiilor de linie: Tarom (si nu pentru ca sunt ai nostrii, dar au servicii impecabile), Austrian Airlines si British Airways. (sa vezi „curatenie” la Lufthansa!)
Cristi ,
Am mers eu anul trecut cu AlItalia Bucuresti-Milano-Barcelona ; pana la Milano cu un avion care tremura din toate suruburile la aterizare….fara stewardese ( erau niste neni stewarzi cu camasi de zici ca au dormit in ele ) ;plus ca langa mine aveam un nene ce parea tractorist de Italia .
De la Milano insa…..cu totul alta treaba ; avion cu monitoare din 5 in 5 randuri , tanti dragute ce iti zambeau si iti mai ofereau cate un pahar de suc imediat ce te uitai la ele….
Asta e Romania , asa ne trateaza ei pe noi ; sper ca nu pentru multa vreme.
Oricum ,Tarom rulz ; asta daca nu ati mers vreodata cu ElAl !
Iulian,
Alitalia nu are cum sa te trateze mai bine pentru ca pur si simplu majoritatea flotei (aprox 70 la suta) este compusa din aceste aeronave care opereaza si in Romania.
Alitalia are 75 (ori 76) de aparate MD80 (cel cu care ai zburat si tu de la Bucuresti la Milano) cu o vechime medie de 23 de ani. Desi, personal imi plac MD-urile, pentru o configuratie faina a scaunelor si pentru faptul ca este un avion care stie sa pluteasca bine chiar si in conditii meteo nefavorabile (adica turbulentele usoare nu le simti aproape deloc), aceste avioane nu-mi mai inspira incredere. Pur si simplu sunt prea vechi.
Nu te contrazic la faptul ca Alitalia are si avioane ok … Ca de exemplu Airbus 321 cu care am zburat eu Roma – Varsovia si vv. de cateva ori in anii trecuti.Dar, sa ne uitam la toate aparatele … nunumai la ce ne place noua
Si cum tie ti-a placut ElAl, mie mi-a placut South African Airlines … cu un Airbus 340 aproape nou, de la Londra la Johannesburg.
Tin sa iti trimit acest mesaj Cristi .. deci am zburat de aproximativ 60 de ori in 2 ani cu wizzair , myair , blue air , skyeurope .. si pot sa te anunt ca 40 din 60 au avut intarzieri ! sorry ! dar asta e realitatea !
Florin – toate companiile aeriene au intarzieri si nu neaparat din vina lor. la companiile low-cost ele sunt ceva mai dese deoarece turn-around-ul aeronavelor este mai mic decat in cazul companiilor traditionale. Si oricum in opinia mea intarzierile de 30 min – o ora sunt acceptabile, tinand cont ca sunt mai multi factori care le pot produce … independeti de vointa companiei.
De exemplu vara trecuta am zburat Napoli – Bratislava si retur cu SkyEurope. Avionul sosea mai intai de la Praga la Napoli. A ajuns cu 35 de minute mai devreme de orarul stabilit, dar a plecat cu 40 de minute intarziere … desi pasagerii au fost debarcati, respectiv imbarcati foarte repede. Ce a produs intarzierea? Cei care se ocupau cu deconectarea scarilor de la usile avionului au intarziat deoarece aveau prea multe zboruri si nu mai faceau fata.
Am scris mai multe despre care sunt factorii care pot influenta intarzierile aeronavelor: