Șoferii români sunt infecți #5

Șoferii români nu sunt ospitalieri

Îi vezi că nu sunt de la tine din oraș și cel mai probabil s-au pierdut, nu știu unde vor să ajungă sau caută ceva? Nu îi claxona ca idiotul, că nu îi ajuți deloc.

Șoferii români nu se dau la o parte din calea pericolului

Sunt câteva zone în țara asta unde urci pe două benzi și cobori pe una și banda de coborâre e cu linie întreruptă. Și pățesc chestie următoare: intru în depășire pentru că văd că este un singur idiot pe banda a doua, singur singurel, gol fiind în fața lui, în spatele lui și în laterale pe cele două benzi, și mă gândesc că se prinde că e idiot și se dă la o parte, cum e normal. În 90% dintre cazuri se apucă să îmi dea flash-uri, să claxoneze și să pună frână. Orice, numai să nu se dea de pe banda aia, deși, repet, loc destul în dreapta.

Banda a doua până în buza intersecției

Asta se întâmplă peste tot prin orașele cu reputație îndoielnică în domeniul șofatului, gen Târgu Mureș sau Brașov. Idiotul sau idioata merge pe banda a doua cu 30 la oră, fiind depășită pe banda 1 de toată lumea, biciclete, mame cu cărucioare de copii, autobuze și bătrâni în baston. Nu se dă nici în ruptul capului de acolo, că e la ea/el în oraș. Cu 50 metri înainte de intersecție își aduce aminte că face dreapta și se bagă peste mașina care e pe banda aia.

I-am dat flash-uri unei imbecile cu un Golf ieri prin Târgu Mureș de m-am săturat. După care, senină, i-a tăiat calea unui tir ca să se bage pe banda 1 și se mira de ce mă uitam îngrozit la ea. Nici o idee că tocmai trecuse pe lângă moarte.

Șoferii nu știu să se încadreze

Am văzut într-o săptămână două cazuri de șoferi (ok, femei, dar tot șoferi) care au oprit complet pe banda a doua că ele doreau să intre pe banda 1 și nu prindeau momentul și s-au gândit că blocând complet banda a doua și oprind e soluția, pentru că toată lumea știe că e mai ușor să te încadrezi în trafic când ești oprit decât când ești în mers.

Șoferii români nu știu să treacă o cale ferată

Toți am pățit-o. Am trecut cu viteză prea mare și ne-au sărit măselele de la gropi. Trecerile la nivel cu cale ferată sunt un coșmar. Faza e alta: de obicei, te uiți la ăla din față. Dacă el trece cu 30km/h, asta înseamnă că poți trece și tu cu viteza asta. E logică elementară pentru oamenii care au creier. Sau, alta: treci calea aia ferată de 2-3-5 ani. O știi. Nu s-a stricat de atunci. Și totuși de fiecare dată o abordezi ca și cum ar fi o nouă descoperire.

  scoala-soferi-boss

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

36 comentarii

  1. Alti idioti ar fi cei care au statie cb pe masina si merg cu 50km/h prin sat in conditiile in care s-a anuntat LIBER!

    00
  2. NOU
    #2

    Vali, o rugaminte la tine: nu amesteca incadrarea pe banda la intrarea in intersectie(in oras sau in afara lui) cu mersul pe banda a 2-a in afara orasului. Ce rost are ca eu sa merg pe banda 1 daca in intersectie urmeaza sa fac stanga?

    00
  3. Școala de șoferi Boss; str. Ur-anus :D

    00
  4. @un Prost, bun nume. De ce sa mergi mai tare in sat, sa iti iasa ceva in fata si sa il lovesti?

    00
  5. @un Prost tu esti din ala de merge cu 80 peste tot sa iasa bine la consum.

    00
  6. SAU…vrei sa dai prioritate elegant unui om care asteapta de ceva timp pe un drum cu cedeaza si vine din spatele tau in individ agresiv cu mana pe claxon si iti striga : nu vezi fraiere ca ai prioritate ? :D

    00
  7. @Bogdan N – e subiectiv… daca ai 50km/h si franezi ca sa il lasi sa treaca, atunci eu daca sunt in spatele tau te cam intreb de neamuri :D .

    00
  8. Adauga si Constanta pe lista oraselor unde se circula groaznic din cauza localnicilor.
    1. Nimeni nu pare sa foloseasca viteza a treia. A doua pare sa fie suficienta pentru constanteni.
    2. Aproape nimeni nu foloseste banda 1.
    3. Cand cineva foloseste banda 1, altcineva vine in paralel cu el pe banda a 2-a si blocheaza orice posibilitate de depasire.
    4. Fiind singur la semafor, pe banda de langa axul drumului, o masina de CT a venit prin stanga mea, m-a depasit si s-a asezat in fata mea.

    Si mai am intamplari, dar nu vrea sa ma enervez din nou.

    00
  9. Pentru cei de pe banda a doua care merg la plimbare mi se mai intampla sa ii depasesc si sa ma asez in fata lor mergand cu 30 km/h pana se prind si se dau la o parte.

    00
  10. NOU
    #10

    „I-am dat flash-uri unei imbecile cu un Golf ieri prin Târgu Mureș de m-am săturat. După care, senină, i-a tăiat calea unui tir ca să se bage pe banda 1 si se mira”.
    Nu imbecilule, nu cred ca se mira, pariu ca ai speriat-o pana ai zapacit-o cu farurile ma-tii de dobitoc care esti tu zmeu’ lu soseaua. Din cauza ta ar fi murit, daca Doamne fereste….
    Ei, iti doresc sa te dai viteaz, mai Schumacher paralitic neinfricat cu pisda la volan, cu mine, vreodata.

    00
  11. Astazi primul a comentat un prost.

    00
  12. @un Prost,
    Să înțeleg că n-ai dat până acum de polițiști cu stație CB care să anunțe „liber” prin sate, nu ?
    Eh, ai răbdare…

    00
  13. @Mihai Stroe pai, si ce faci? Il opresti si ii arati tu? Asta inseamna dosar penal, iar daca asa ceva nu ti se pare important ….

    00
  14. Ei, pardon, daca ala din fata are un 4×4 si trece cu 30 peste calea ferata, te asigur ca eu, cu Fiesta, trebuie sa trec cu 10-20, ca sa nu-mi zboare toate cele… Am testat asta.
    Fiind eu muiere relativ incepatoare in ale sofatului, sunt prinsa intre a imi parea rau pentru aia pe care ii incurc sau a ma amuza (uneori) de faptul ca sunt prea isterici. Incerc sa circul cu bun simt, sa ma dau cand e cazul, dar, daca i se pune pata vreunuia sa-mi dea claxoane, de a naibii nu fac ce vrea – sunt o doamna doar cu domnii :)

    00
    • @looloo: ce te faci dacă tu treci cu 30 la oră și ăla din spatele tău, cu fullsize suv (gen LandCruiser sau Patrol) trece încetișor, să nu se strice mașinuța?

  15. Faza cu banda a doua o cam inteleg. Daca te apuca gandurile bune sa o tii pe prima (ca asa e frumos) si din 30 in 30 de metri e oprit cate un bou ce si-a pus sau nu avariile (ca-i greu sa caute loc de parcare, las’ ca-i buna si banda intai, dupa ce te tot distrezi sa revii pe banda a doua, apoi te duci iar pe intai (sa nu deranjezi), iar obstacol, iar pe banda a doua etc. iti bagi picioarele si o tii pe banda a doua. Cand pe banda intai nu vor fi opriti tot felul de smecherasi, atunci ai de ce sa fii si tu ‘domn’.

    • @dojo: mă gândeam că ne prindem din conversație că e vorba de situații in care poți circula pe banda întâi.

  16. adevarul este ca in constanta se conduce infect. din iunie pana in septembrie cand vin la mare 90% dintre cocalarii tarii.

    00
  17. Tocmai am aterizat dupa o saptamana cu vreo 2000 km prin tara si am remarcat urmatoarele care m-au secat pur si simplu:
    1. Ninjalai. Nu aprind becurile pe drumurile interurbane. Sunt atat de folositoare cand mergi cu soarele in fata, dar romanului ii e frica sa nu se arda becul.
    2. Nu mai poti sa mergi linistit in localitate cu 60-70 ca trec zece insi cu statie cu suta pe langa tine fortandu-te sa ii feresti si riscand sa aduni pe capota toti pietonii/biciclistii/carutasii etc de prin sate. Zici ca acum tot romanul e fatat cu statie pe capota.
    3. Lipitul la 1 metru de curul aluia din fata e sport national. Deja ciupeam frana din reflex sa ii tin mai spate ca nu aveam chef sa chem platforma ca un idiot mi-a intrat in cur ca am franat la o curba sau la o denivelare
    4. In Ramnicu Valcea pur si simplu m-am speriat. 70 la ora in localitate, pe banda a doua, depaseam pe cei de pe banda 1 si aia din spate toti cu flasuri m-au depasit peste linia dubla continua pe contrasens fortandu-i pe ailalti sa ii fereasca. Si nu doar unu, o droaie. Cand aveam loc sa ma trag pe 1 sa le fac loc nici nu apucam ca ma trezeam cu ei in dreapta depasind. Am impartit la carne si probabil am si primit cat pentru tot anul.
    5. Taiatul curbelor. Odata idiotii de pe contrasens care intrau cu aproape un metru pe sensul meu in curbe si apoi, in curbele mai largi cu linie discontinua, idiotii de pe sensul meu care taiau curba blocandu-mi practic posibilitatea de depasire.
    6. Semnal la iesirea de pe drumul principal sau la oprirea pe loc, complet lipsa. Asigurare la plecare de pe loc, nici atat.
    7. Accelerarea cand vad ca sunt depasiti. Dubisti si masini mici.

    Un mare plus pentru tiristi. Absolut toti care i-am intalnit au circulat civilizat.

    00
  18. Dar semnalizarea stânga/dreapta, se mai foloseşte în România? Am fost acum aprox o lună în ţară şi am rămas uimit când am văzut mulţi pietoni alergând pe trecerea de pietoni (doar pe trecerea de pietoni, pentru ca şoferii să nu aştepte prea mult probabil, deoarece erau în maşini şi na… se grăbeau, că altfel erau şi ei probabil tot pietoni…) şi, desigur am observat foarte puţini şoferi folosind semnalizarea. Chiar aşa de mult să se fi scumpit energia electrică în România încât să faci economie la semnalizări? A, era să uit de prioritatea de „gip” şi de prioritatea de maşină scumpă, adică dacă ai maşină de peste 20.000€ ai automat prioritate în intersecţii, la schimbarea benzilor, etc…

    00
  19. La punctul 1. te contrazic. Cel putin in capitala, sunt o gramada „mutati” doar fizic, dar nu si cu buletinul. Asa ca o sa vezi masina cu numar de alt judet si poate sa para pierdut/a nu ca nu stie orasul, ci din alte motive, ce vin din nastere.

    00
  20. @geo – fii serios, in Constanta se sofeaza infect, si masinile cu nr. de Constanta sunt de vina. Doua weekenduri acolo si am crezut ca mor, intorc fara sa se asigure, ies de pe cedeaza ca din mamicile lor, trec de pe o banda pe alta extrem de brusc dar fara sens… doar in Pitesti se conduce mai prost.

    00
  21. Pentru cei care au comentat la comentariul meu. Da, eu sunt ala care merg cu 80 prin sat ca sa ies bine la consum. Daca voi vreti sa pierdeti jumatate din viata stand in masina, nu e treaba mea. In weekend am facut un drum de la Bucuresti – Oradea si retur. Daca mergeam regulamentar cred ca faceam pe putin 12 ore. Dar cum am mers „la consum” prin sate cu 80 km/h am scutit putin si am facut doar 8 ore.

    00
  22. Apropo de calea ferata: Stau pana vineri in Germania cu munca si in apropiere de Bad Neustadt la o trecere la nivel cu calea ferata cu bariere, mi-a picata fata cand am vazut doua masini strecurandu-se printre bariere. Dupa inca vreo 15 minute a sosit si trenul (aici iar am ramas cu gura cascata), care a oprit, a claxonat bine si s-a asigurat ca nu trece nici o masina, dupa care a plecat.
    Dupa ce a trecut trenul am mai stat 15 minute si nu se ridicase bariera, moment in care un neamt nervos s-a dat din masina si a vrut sa deschida usa de la tabloul de comanda al barierei. Atunci am strans din fund, m-am gandit la ala din Pipera facut muci de tren si am trecut si eu printre bariere.

    00
  23. referitor la titlul pe care l-ai dat. Am urmarit toate reprizele acestei telenovele care cred ca va bate sigur tanar si nelinistit la numarul de episoade. Si lasand partea amuzanta la o parte stau si ma gandesc care e cauza? Sa fie oare proasta educatie din primi 7 ani petrecuti in sanul familiei, sa fie oare incompetenta sau miserupismul unora dintre instructorii ce ar trebuii sa ne arate cum sa conducem pe drumurile publice? Pe bune toti gresim in trafic ca doar suntem oameni si avem si zile mai rele, mai conducem si obositi dar se intampla uneori sa merg cu cate cineva si sa stau in dreapta si ma ingrozesc. Si cand ii spun omului ce a gresit ma pune la punct cum ca el are permis cu mult inaintea mea sau ca mi se pare mie ca a gresit, sau ca nu era necesar sa dea semnal ca oricum a inteles toata lumea din trafic ce manevra urma el sa faca. nu am pretentia ca felul in care conduc eu e cel corect. Si ca fiecare om ma las ghidat mai mult de convingeri decat de adevarul absolut.Si convingerile ni le formam singuri in urma experientelor trecute si a personalitati fiecaruia.Exemple sunt destule si povesti din trafic cred ca sunt mai multe si mai inflorite decat cele pescaresti. Daca noi doi (eu si cu tine cel ce citesti asta) avem o altercatie in trafic seara cu baietii vor exista 2 povesti diferite in care cel ce povesteste era baiatul bun(sau meseriasu’) si celalat era zmeul cel rau. Problema e ca mi se pare mie sau se conduce din ce in ce mai rau. Vad oameni din ce in ce mai ametiti, vad destui conducatori agresivi care se pun in pericol si-i pun si pe ceilalti doar pentru ca au o masina un pic mai puternica. Ieftinirea tarifelor la telefonia mobila si la traficul de date accentueaza sansele de acidentare. (vad destui de multi care au treaba cu telefonul la volan-sms-uri , mailuri, comment-uri pe fbk si cate si mai cate).Inteleg ca esti un om important dar poate ca daca vrei sa fi si maine important(sau dintr-o singura bucata) ar trebuii sa te gandesti de 2 ori inainte de a te juca cu telefonul la volan. Nu o spun ca amenintare , doamne fereste, o spun ca un sfat prietenesc.
    Iar cine ar trebuii sa faca ordine cam trage chiulul. Sta cu radaru-n boscheti face norma de amenzi si norma de spagi si restu’ scapa cine poate. Cum poate .

    00
  24. ontopic,
    @un Prost,
    viața-i frumoasă, n-are sens să te grăbești dacă ai unde să ajungi…
    Dacă n-ai, ideea e să nu-i omori și pe alții dacă tot ții neaparat să fii viteaz când nu e cazul.

    offtopic,

    Indiferent ce comentez pe aici, chiar dacă spun ceva inteligent (da, știu, rar se întâmplă), chiar dacă trolez sau doar mă bag în seamă, am cel puțin 2 „hateri” cărora nu le place comentariul meu.
    Și aș vreau și eu să-i cunosc, să le strâng mâna și să le dau o bere. Hai, că tot e la modă demascarea „haterilor” ;).

    00
  25. @vali
    ssst, taci mă că poate-ți mai cresc media IQ-ului pe blog.

    00
  26. @un prost:
    Cin’ te pune sa pierzi juma’ de viata pe strada? Stai mai depate in grajd ca pana acum!

    P.S. (Ca sa ne dam intelectuali in principiile lui Heisenberg) Viata nu se piede pe jumatate. Se pierde toata o data. Mai ales pe strada!

    00
  27. Soferu’ roman mediu merge cu 90 km/h in localitati, 120 km/h in ultima banda a autostrazii, serpuit pe drum drept si pe contrasens in serpentine. Am zis.

    00
  28. @ianacosti: sigur ai văzut în Germania toate cele povestite de tine? Poate intermediarii te-au dus la muncă în altă ţară şi te-au păcălit spunându-ţi că eşti în Germania. :)

    00
  29. Legat de Constanta:
    Sunt locuitor al acestui oras; fata de foarte multe orase din Romania se circula foarte bine; nu spun ca nu avem si noi multe uscaturi, dar gandindu-ne ca sunt cam 3 insi (cel putin) care filmeaza pentru trafictube.ro in CTA, si totusi avem foarte putine filmulete urcate (asta si ptr. faptul ca nu se mai urca de foarte mult timp chestiile irelevante si minore).
    Ca si trafic :
    Braila – drumuri proaste. semafoare tampite si ne-pre-semnalizate. se circula cu viteza foarte mica
    Tulcea – oras mult prea mic pentru circulatie auto. nimeni nu circula pe b1
    Cluj – cei mai nesuferiti soferi pe transportul in comun. drumuri proaste
    Constanta – trafic bun
    Bucuresti – trafic bun
    Bacau – prea multe semafoare (MULT prea multe)
    Piatra neamt – trafic bun
    Brasov – cam multe figuri, dar trafic bun
    Sibiu – trafic bun, viteze cam mici, mult prea multe sensuri unice
    Cam astea sunt ”marile” orase prin care am circulat destul incat sa imi pot da cu parerea.

    P.s. Sa veniti pe timp de iarna in CTA sa vedeti cum e. Pe timp de vara cedezi nervos din cauza celor 9238490 de masini(turisti) care: cauta un loc de parcare in oras si ti-l iau pe al tau; nu cunosc orasul si circula cu 10 km/h pe banda 1 sa gaseasca mijloace de orientare; aglomereaza infernal orasul; se dau pe smecherie ca ei au cine stie ce (marca) si vor sa arate ca ei beau sampanie scumpa in Mamaia; incetinesc (10 km/h) sa faca 3 poze cazinoului din masina; opresc pe b1 sa ceara ghid localnicilor; opresc pe b1 sa negocieze cu cei care tin pancartele ”Cazare ieftina” … etc.

    00
  30. Prin LEGE ești obligat să circuli pe prima bandă liberă, deci mersul pe banda 2 fără un motiv nu este doar un semn de lipsă de gândire la adresa celorlalți, ci o încălcare a codului rutier.

    Dar na, știm cât de mult se ocupă Poliția să corecteze sau măcar să educe lumea despre asta.

    00
  31. Cu incadrarea e mai greu uneori. Chiar daca te astepti ca banda a doua sa mearga inainte ai surpriza la prima intersectie ca banda a doua e pentru stanga, si cu semafor eventual, si prima banda e pentru inainte. Toate din cauza faptului ca drumurile is concepute prost (fara benzi de preselectie stanga/dreapta inaintea intersectiilor) si fara semnalizare corespunzatoare din timp.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Top articole

7 zile