Azi era un copil de 5-6 ani la Euromotor, se învârtea pe lânga ta-su, care stătea sprijinit de mașina ridicată. Pentru că se poate. Dacă îi pică lu’ ăla micu’ ceva în cap, cine e de vină, tac-su sau service-ul? Sau ăia care au dat legea asta stupidă?
Daca nu ma insel, asistarea nu se face de langa masina ci din locurile special amenajate cu geam de sticla direct spre service-ul auto.
Toate service-urile sunt obligate a avea acest spatiu destinat asistentei de la distanta.
Asa e la noi cand ii dai omului prea multe drepturi si nu il si educi cum este recomandat sa profite de ele.
Clientul poate asista dar dintr-un spațiu dedicat, protejat. Am văzut așa ceva la un service Renault unde puteai comanda o cafea și te uitai pe geam la mecanicul care umbla la mașina ta. E clar că o persoană din afară nu are ce să caute printre elevatoare, compresoare, scule și alte utilaje. E o regulă simplă de protecție a muncii.
sunt de acord ca un client sa asiste la reparatie, DAR NU DIN SERVICE ci dintr-o sala de asteptare. De exemplu, in Pitesti, la AMAT (dealer Dacia Renault ) ai doua variante: o sala de asteptare deschisa , chiar deasupra service-ului ca o terasa de unde poti asista la reparatia masinii sau o sala la parter cu multe televizoare conectate la camerele de supraveghere din service.
In Romanaia la revizie a trebuit o data sa il rog pe nenea sa imi schimbe filtrul de polen pe care nu il schimbase doar pt ca am vazut ca nu a intrat in masina si sa se bage sub bord, acolo unde e locul filtrului si o data l-am rugat sa imi scrie ce si cum in cartea masinii dupa ce m-am intors de-acasa cand am vazut ca nu a scris. legea cu asistatul este foarte buna, iar daca ii pica in cap copilului ceva, e problema lui tac-su ca l-a lasat in service unde se lucreaza. la fel ar fi responsabil daca l-ar lasa pe santierul unui bloc in constructie.
Legea e buna dar avem nevoie si de nominalizari la premiile Darwin
Si eu sunt de acord cu asistare, insa din locuri care sa nu permita accidentarea privitorilor. In orice caz, multi dintre mecanici nu fac tot ceea ce spun ca ar face, e bine sa mai fie si verificati.
Sunt complet deacord ca modalitatea civilizata de a asista la reparatia masinii este din sala de asteptare; unde am fost eu (reprezentante vw/ford/mercedes/dacia) toate sunt dotate cu camere de luat vederi cu display la dispozitia clientului + geam de vizita.
Ideea e alta : esti sigur ca se tine de treaba atunci cand stie ca nu poti sa il supraveghezi ?
Crede-ma, cunosc cazuri de piese curatate si puse inapoi (dar facturate de noi), manopere luate pe reparatii neefectuate etc.
Legea e o tampenie, transforma pe fiecare client in politist. In plus de asta este deranjant pentru un mecanic, ca clientul sa se invarta in jurul masinii si sa-i stea in cale.
O sala de asteptare, cu monitoare si camere de supraveghere in atelier, ar fi fost tot ce trebuia in lege. Pe langa asta ar fi trebuit prevazuta o sanctiune cu plata integrala a reviziei de catre service, in cazul in care se constata ca un mecanic nu a schimbat piesa, sau alte inselatorii, iar mecanicul si seful lui concediati. Sa vedem atunci daca s-ar mai preta la magarii.
Legea este ok. Mecanicii mai fac lucruri traznite cand nu au chef de munca…
Parintele este responsabil de copil.
Eu am fost la un service Renault pe Splai si am asteptat afara, cu toate ca au „ciclop”. Cand mi-au dat masina nu avea un capac la o roata si era atinsa oglinda dreapta, atinsa de un stalp de beton.
Capacul a fost gasit la un alt client, le incurcase (!!!), de fapt, completase, iar oglinda cica era deja atinsa cand am adus masina. Le-am spus ca astept sa verificam camerele video cu seful de service si asa a venit mecanicul la mine si si-a cerut iertare, ca are copii, ca il amendeaza etc. etc. Jur ca aveam un drag sa ii fac reclamatie, dar, ma grabeam rau sa-mi recuperez masina.
E normal sa asistam la repararea masinii, mai ales ca primim f multe sfaturi de la mecanic si vedem alte probleme daca mai exista.
Cine are copii sa si-i tina in frau. Ar trebui service-ul sa interzica accesul copchiilor in sala de reparatii. La fel interzis accesul cu animale de companie.
Daca nu au scris asta nicaieri, service-ul isi vor trage ponoasele in caz ca ii „pica ceva in cap lu ala micu”.
Exista deja service-uri unde iti poti vedea masina linistit band o cafea, care-i problema zoso? Mi se pare si normal sa o vad, la care tampenii fac mecanicii la noi, ba nu schimba ce trebuie, ba te trezesti ca nu au pus ulei nou – asa vezi ce si cum.
In afara de persoanele autorizate si cu instructajul de protectie a muncii la zi nimeni nu are ce sa caute in hala unde se fac reparatiile, punct. Orice lege care permite asta vine in contradictie cu alte legi.
E buna legea doar daca fac camere de supraveghere speciale. Asa poate si-ar da silinta altfel angajtatii acestor service-uri
adica sa nu poata romanu’ sa stea langa mecanic sa ii dea sfaturi si sa ii arate cum se face pentru ca „stie el mai bine”????
Aproape la toate service-urile mai noi exista acel loc din care poti vedea (prin geam sau video) repararea masinii. In atelier nu ai ce cauta. In situatia relatat aici, in caz de accident ar fi fost sanctionat seful de service pentru ca a permis accesul unor persoane straine intr-un spatiu nedestinat publicului iar idiotul ala care a intrat cu copilul acolo, merita cateva suturi.
Nu e o lege deloc stupidă,asta e. mai mânânci şi tu căcat câteodată aiurea.
Daca e sa se aplice legile din Romania, clar copilul e vinovat.
Acum cativa ani, sotia avea un Peugeot 206 de la firma. Care se degrada cam repede. Pana cand ne-am dat seama, ca reviziile se efectuau doar pe factura. In realitate piesele nu erau schimbate. S-a ajuns la un grad de nesimtire, ca nici macar nu le stergeau. Cand am devenit mai atenti sotia s-a intors in service si le-a spus ca nu intelege cum un filtru de ulei nou schimbat poate avea noroi uscat pe el in conditiile in care nu plouase de o luna.
Imediat s-a (re)facut revizia, de data aceasta cu ea de fata. Ma intreb, pana la 80.000 km de cate ori (nu) au schimbat filtrele si uleiul. Masina ajunsese cu motorul praf pana atunci.
La service-ul Skoda din CJ, daca ceri sa fii langa masina, ti se permite numai dupa ce ai semnat o hartie prin care iti asumi riscurile unui accident. Ceea ce mi se pare absolut corect.
Raspuns : Euromotor, adica seful de service. Tatal nu este vinovat. El se asteapta intotdeauna ca fi’su sa primeasca o acadea e la mecanic.
Un coleg de-al meu, om in toata firea, a patit-o rau de tot la un service din Iasi. L-a accidentat un tip care facea manevre acolo in interiorul halei. S-a lasat cu coaste rupte, ruptura de splina, si fractura de bazin. Naspa rau. Nu cred ca producatorul ar fi de acord sa se dea acces in hala dar sunt sigur ca romanii care si-au luat diverse tepe cu reparatii fictive sau piese neinlocuite sufla si in iaurt!
ar fi frumos sa vad cine si cum repara masina mea… faza ca ma duc cu un copil la service ar trebui exclusa, oricum nu te duci cu un copil intr-un club sa inhalezi fum.
Aia care habar n-au din ce-i compusa o masina sa stea in sala, oricum se uita ca boul la poarta noua la mecanic. Aia care se pricep sa aiba dreptul sa asiste, cu unele limitari.
Eu intodeauna vreau sa vad ce si cum imi repara „mecanicii” agregatul.
Logic vorbind, dacă-i pică în cap ceva lu’ ăla micu’ e (sau ar trebui să fie) vinovat e vinovat tot ăla care ar fi vinovat dacă-i pică ceva în cap lu’ tac-su (sepparate discussion). Da’ no, când te pocnește o grijă siropoasă de suflet duios pt chestii mici și drăguțe și nevinovate, ma’ greu cu logica. Urmează și ceva posturi cu poliția animalelor, patru lăbuțe triste? Sau poate ceva petiții pentru reglementări suplimentare ale legii selecției naturale?
(c’mon zoso, n-o da și tu în melodramă)
Eu de cand am dat 12 milioane si dupa o saptamana sa constat ca doar mi-au spalat motoru sa para umblat, m-am lecuit de lasat masinile prin service fara sa stau acolo…
@iuda: gogule, si cum determini cine „se pricepe”? Io zic sa fie cu test grila… tu ce zici?
Principala problema in Romania e legata de asumarea responsabilitatii.
Cand te duci cu masina in service, mecanicul are definit un anumit numar de pasi ce rezolva problema ta. Merge intrerupt? Schimbam sonda Lambda. Nu-i de la Lambda ? Inlocuim DPF. S.a.m.d.
Asta trebuie sa inteleaga tot romanul, ca daca masina nu are senzori ce arunca alerte atunci mecanicul are o metodologie dupa care rezolva defectul. Va place sau nu, asa scrie in manual ca trebuie facut.
In alta ordine de idei am fost cu o masina de renume in reprezentanta in Brasov si mi-au facut praf cutia de viteze, noul ambreiaj si noua volanta pentru ca au uitat sa-mi stranga prezoanele dintre cutie si motor. Ce-i drept, si-au asumat raspunderea, mi-au inlocuit ei cutia de viteze cu una reconditionata.
Concluzia: Mecanicul mono-marca cu experienta trebuie rasplatit corespunzator. E printre aia capabili sa-ti repare un defect fara sa ia manualul ca pe biblie si sa-ti inlocuiasca jumatate de motor. Daca mai e si atent atunci s-ar putea sa scapi ieftin.
Restul sunt la un job temporar.
Clientul este adultul, nicidecum copilul de 10 ani, so… Aici s-a facut abuz de lege, deci responsabil ar fi parintele copilului.
De exemplu la sediul de la Seat Braşov pot să îmi supraveghez în linişte revizia şi reparaţiile maşinii dintr-un loc special amenajat la etaj. Zidurile sunt din sticlă, am tv, canapele etc. Comfort maxim şi maşina la discreţie. Nu e niciun risc.
Ma gandesc sa fac un service in care clientul sa-si schimbe singur piesele.Pun un mecanic in spate vine omu cu piesa de la dezmembrari(sau de la baieti) ii arata mecanicul in mare cum sta treaba si la sfarsit i-am luat banu’ . Cat despre garantie sa si-o dea singur.Io in timpul asta pot sa beau linistit o cafea in timp ce privesc din spatele unui geam de sticla.Caut colaboratori cu care sa stau la taclale (si cafea in spatele geamului de sticla)
@dabija: și mecanicul în halat alb, să nu se murdărească.