Tesla fac niște mașini exclusiv electrice. Au dat ultimul model, care e o bijuterie în valoare de 60.000€, unui jurnalist de la New York Times. Acesta a scris chestii nu tocmai măgulitoare despre mașină. Tesla s-a supărat nu atât pentru că omului nu i-a plăcut mașina, ci pentru că pe alocuri mințea de rupea.
Și pentru că n-au vrut să se lase violați în așa hal, au scos din tolbă logul mașinii. Ce a ieșit citiți aici.
Mișto reacția Tesla.
Mi-a plăcut și paragraful de mai jos, pentru cei care cred că Top Gear chiar testează pe bune mașini și nu că ar fi regie ca la Acces Direct.
After a negative experience several years ago with Top Gear, a poplar automotive show, where they pretended that our car ran out of energy and had to be pushed back to the garage, we always carefully data log media drives. While the vast majority of journalists are honest, some believe the facts shouldn’t get in the way of a salacious story. In the case of Top Gear, they had literally written the script before they even received the car (we happened to find a copy of the script on a table while the car was being “tested”). Our car never even had a chance.
@nwradu: mă rog, acolo e de înțeles, oamenii au vrut să ilustreze că e posibil să rămâi fără curent. eu așa am înțeles faza aia. dar gigelul ăsta de la nyt a făcut tot felul de mizerii.
Busted, mothafucka’ ! Uite asa-ti dustrugi cariera si devii o persoana fara credibilitate.
Jurnalele sunt de baza la orice sistem. Mi-a placut foarte multe cum au scris Tesla articolul de raspuns. Foarte politicos.
Sunt tare curios daca jurnalistul va raspunde.
Foarte tare articolul.
Mie-mi place ca l-au ars pe micut cu logurile. Daca l-ar si da in judecata pentru mancat cacat, ar fi ceva.
One final note. Mr. Musk called me on Friday, before the article went up on the Web, to offer sympathy and regrets about the outcome of my test drive. He said that the East Coast charging stations should be 140 miles apart, not 200 miles, to take into account the traffic and temperature extremes in this part of the country.
Au ajuns la un numitor comun, în cele din urmă.
O Tesla a fost in teste si la Top Gear acum ceva vreme si a fost laudata daca nu ma insel, singurul dezavantaj fiind autonomia mica.
Se pare ca noul model promite mai mult, dar in foamea de bani care-i acum ma indoiesc ca va fi ceva la scara mare. Petrolul la putere!!!!
Interesant.
Teoria conspiratiei: Jurnalisti platiti de petrolisti!!
Mai interesantă în acel articol este ultima imagine, cu stațiile de încărcare electrică disponibile pe un traseu pe lângă New York.
uite cum isi protejeaza unii brandul.
@un muc: iti dai seama că îți vin spumele când un gog îți face din astea…
@zoso: E posibil sa ramai si fara benzina, dar nu au aratat asta niciodata…
@Radu: da, pentru că sunt mai multe benzinării decât stații electrice.
Sunt curios dacă cey de la NYT vor lua măsuri, căci gigelul respectiv sigur nu va recunoaște public că a mințit.
@vali petcu – m-am uitat putin la ei pe site. Se pare ca masina se incarca de la o priza normala. Vine cu cu un kit de incarcare ( normal sau supercharge). Ma rog – pe scurt, nu pare a fi o problema incarcarea.
Gigelul ăla de a scris mizeria respectivă ar trebui puțin jupuit de pielea de pe el la propriu.
Și apoi dat și în judecată.
Ma intreb ce motive a avut ca sa faca asta. Nu cred ca e vorba de idiotenie pura, petrolistii l-au platit
Superb articolul în cauză. O mu*e mai cu jet nici că-i puteau da lol.
Lasand la o parte disputa celor de la Tesla cu jurnalistul am asa o mare nedumerire …
Vorbim de mediu, de poluare de masini electrice dar:
Cat costa – nu in lei sau euro ci in moneda numita poluare – fabricarea unei masini clasice fata de fabricarea unei masini electrice ?
Ce tehnologie e mai poluanta : cea a fabricarii motorului sau cea a fabricarii acumulatorilor pentru stocarea energiei electrice ?
Energia electrica necesara incarcarii acumulatorilor e doar solara sau se mai produce si in termocentrale sau centrale nucleare ?
Da, stiu , e de mare fita sa te dai cu o masina electrica si sa pozezi in aparatorul mediului … e la fel ca si cum ai taia copacii ca sa faci panouri pe care sa scrii „salvati padurea” .
@geretus
Timpul de incarcare depinde de sursa de alimentare. Sa nu-ti imaginezi ca locuinta ta suporta o sarcina electrica de 80A (care inseamna 17KW@220v sau 9KW@110V) deci nu beneficiezi de supercharge decat in statiile care suporta o sarcina de 80A.
@D-Petre
Dar nu este vorba de ecologie nea Petrica. E vorba de pretul scazut rezultat de faptul ca electricitatea se obtine mai usor decat titeiul si nu este o resursa limitata. Asa ca ar fi frumos sa nu vorbesti doar ca sa te afli in treaba.
@George: petre știe el ceva, dar nu complet
@D-Petre
Ce ideal ar fi ca maine sa apara o masina care sa functioneze be baza de caca si iar ca emisii sa scoata cireșe. Ar fi super oferta. Pana atunci, e misto sa investesti in tehnologiile care incearca sa evolueze in mai bine.
Foarte faina poza cu statiile de pe drum… e un semn ca la ei totusi se demareaza ceva
@D-Petre indiferent cat consum ca sa o realizezi dupa ce ai dat-o in vanzare nu mai produce CO2 ever!
@Gabriel: să vezi și prin vest cum sunt. stații din astea de supercharge sau battery drop.
@geretus
Iar la sursa conventionala foloseste doar 12A@110V sau 40A@240V unde timpii de incarcare sunt muult mai marit fata de supercharge care incarca in 20min un acumulator de 85kwh si te tine 320km la o viteza de croaziera de aprox 110km/h. In 20 min mananci si bei ceva si o tai la drum pentru inca 320km.
Raspunsul a fost cat se poate de elegant si de elocvent. As dori sa vad reactii de genul asta si la noi in relatiile dintre presa si diverse institutii / firme / politic etc.
eu m-am indragostit de masina asta…
Hai ca nu e diferenta intre jurnalistii nostri si ai lor. Vezi ce iese dac Tesla nu a cumparat publicitate in ziarul lor ? (vezi asus)
George – nu se exlud una pe alta. Poti s-o incarci peste noapte la priza de acasa oricum. Ideea e ca nu depinzi 100% de statii de incarcare. Daca n-ai drumuri lungi, o tii doar peste noapte in priza.
Mașina electrică este perfect fezabilă iar Tesla a arătat cu acest model că se poate fabrica un automobil care să nu pună problema autonomiei.
@George a răspuns destul de bine la întrebări. Aș mai adăuga că în acest moment se dă o luptă pentru scăderea prețului de fabricație, al acumulatorilor care rămân principalul obstacol în adoptarea automobilul electric.
Sunt țări unde sistemul energetic e foarte poluant, cum ar fi Germania și Polonia, acolo procentul de energie electrică obținută din combustibili fosili este de 61%, respectiv 90%. În Franța 76% inseamna energie nucleară. Deci in aceste tari automobilul electric nu este o solutie ecologica.
Romania sta mult mai bine decat Germania și Polonia la capitolul energie verde dar si aici 40% din electricitate inseamna carbuni arsi.
Partea buna e ca poluarea se produce la distanta de oras, adica nu mai respiri gaze de esapament cand iesi pe strada. Pe viitor cand ponderea energiei verzi va fi mai mare lucrurile se vor schimba.
Domnu Petre, se dorește comasarea poluării doar la un capăt (și anume producția energiei electrice), față de momentul de față unde poluarea se petrece până duci mașina la remat. În plus, simplul fapt că pentru vehicule electrice există atâtea alternative față de benzină deja reprezintă un avantaj: stații de schimb baterii, stații de încărcare etc.
Am avut sansa sa ma urc in tesla si sa o admir cat de revolutionara poate fi… ecranul de 19″ este marfa, etc etc, ce sa mai daca ar fi fost gen 30-40 mii nu as fi stat pe ganduri si as fi pus cei 5000 pt abonare, dar la 50-60-70 mii usd plus taxe nu cred ca este o afacere in acest moment, are nevoie sa se „maturizeze”…
Acum despre partea cu poluarea, daca s-ar face energie solara sau altele alternative ar fi o chestie dar cand 2/3 din energia solara in state provine din arderea de carbune si lemne… unde este diferenta???
Masina este o frumusete, iar display-ul ala cu touchscreen(mai ales la modelul X) este demential.
In rest ce sa le faci, petrolistii se lasa greu. Va dati seama ce ar insemna Dubai-ul fara petrol ?
@Gabriel – Ai perfecta dreptate daca masina are panouri solare pe capota … daca o incarci de la priza vorbim doar despre „SALVATI PADUREA!”
@George – despre care electricitate vorbim ? despre cea produsa in termocentrale pe carbune sau in centrale atomice ?
Cat la suta reprezinta, deocamdata, energia electrica produsa din resurse alternative (eoliana, hidro, panouri solare etc.?
Hai sa nu fim mai catolici decat papa … ca si ala si-a dat demisia
Exista destule solutii pentru a produce si folosi energie ieftina, curata si indestulatoare dar acestea interfereaza grav cu anumite interese financiare.
Traim intr-o societate in care cel care detine banul detine si controlul !
@D-Petre: Daca lucrati in domeniu inseamna ca aveti habar ce birocratie idioata exista, cum e pusa „mafia” la punct si cum romanii nu au acte pentru terenurile pe care le detin.
Sunt putini romani care sa aiba posibilitatea de a investi cateva milioane de euro intr-o afacere ce se amortizeaza in 6-10 ani iar strainii care vin la noi fara puterea unui partener roman cu anumite influente politice vin cam degeaba.
Petrolistii sunt la putere si deocamdata ei fac profit fara investitii majore. Cand se va termina jmecheria cu hidrocarburile va garantez ca vor trece toti pe energie regenerabila, de ce nu si nucleara (stiu de ce dar banii sunt mult).
Ce-mi pare rau, ca m-am nascut cu vreo 20 de ani mai tarziu si probabil nu voi mai ajunge niciodata sa-mi plimb fundul intr-un muscle car V8 sau V10 aspirat, nici macar ca masina de duminica. Nu pentru putere ca in mod cert masinile electrice vor fi puternice, ci pentru sunet si senzatie.
Masinile electrice deocamdata doar muta locul unde se face poluarea. din oras/de pe sosea in termocentrale, electrocentrale sau in cazul fericit ceva energie verde.
Dar bateriile tin vesnic? Sau cand le schimbi mai platesti 50% din pretul masinii? Si ce fac ei cu bateriile vechi?
Parca nu mai suna asa ecologic.
Da dom’le sa progreseze, dar sa fie progres nu tot o Marie cu alta palarie!
PS. Buni astia de la Tesla cum l-au prins pe asta ce se credea ca la Top Gear! Macar acum se dau si eu rotunzi.
Dar parca de as avea 50-85000 de dolari de dat pe o masina as prefera ceva gen Porche, Corvette, M3 sau un A7 etc.
@D-Petre.. esti cumva Gica contra? Cum vrei sa gasesti surse alternative daca nu experimentezi si nu faci cercetare? Oricum, daca tot faci niste afirmatii.. sunt doar interogatii sau esti si documentat?
@geretus
D-Petre are dreptate. Toti cred ca daca ceva e actionat electric, automat e ecologic. Nu se intreaba nimeni cum e produs curentul electric pentru uzul industrial si domestic, nu se intraba nimeni de poluarea chimica creata de producerea acumulatorilor clasici si mai moderni, de cea creata de stocarea si reciclarea lor dupa uzura.
Si apropos de ieftinatatea electricitatii: personal am doua centrale termice, una pe gaz si cealalta electrica pe 380V. Ca sa obtin un kw de caldura (am facut calcule temeinice si oricine poate verifica) prin cele doua metode, cea electrica a iesit de 3,2 ori mai scumpa. Si asta chiar daca centrala pe gaz are randament 92% iar cea electrica 100%. deci, ce e mai ieftin? Energia combustibililor fosili sau energia electrica, care de multe ori e produsa prin arderea combustibililor fosili cu randamente mult subunitare.
E frumos sa te ambalezi pe trenduri moderne, dar mai e mult pina sa avem sursa ideala ideala de energie electrica, atat din punct de vedere al randamentului cat si al ecologiei.
Nu conteaza faptul ca, in moneda numita „poluare”, costul total al unei masini electrice este deocamdata mai mare (nu stiu daca e, dar sa zicem ca este). Avantajul e ca, in primul rand, mutam poluarea din orase la sursa (fabrica, centrala), iar asta e un mare castig. In al doilea rand, poate acum sursa e poluanta, dar incet-incet, odata cu avansul energiilor regenerabile, nici sursa n-o sa mai fie asa poluanta. Asistam la primii pasi catre constructia unei infrastructuri mult superioare celei de astazi, dependenta de petrol.
Facts:
Randamentul unei centrale nucleare este undeva intre 34-45%, chiar 60% mai nou (f rar).
Centrala nucleara nu produce CO2, dar pentru a produce electricitate in centrale nucleare ai nevoie de uraniu; Ca sa faci rost de uraniu folosesti de obicei multe echipamente care produc CO2 (gen masini care deplaseaza minereuri, etc)
Randamentul unei centrale pe carbune/gaz/petrol e cam tot pe acolo 34%-45%, 60% foarte rar, dar astea produc CO2.
Randamentul unei masini diesel este de la 25% la 35%.
Randamentul masinii tesla este undeva la 88%.
Now let’s do the math:
Daca se foloseste curent produs doar de centrale nucleare sau surse regenerabile atunci masina este eco (daca ignoram deseurile nucleare).
Daca se foloseste curent produs prin arderea de combustibili fosili masina nu este mai eco ca o masina cu motor pe combustie interna datorita pierderilor de randament.
Tesla e ok ca masina si ca tehnologie. E un pas inainte dar nu poti spune ca nu produci CO2 cu ea atat timp cat curentul consumat a fost produs prin ardere de combustibili fosili.
https://en.wikipedia.org/wiki/File:2008_US_electricity_generation_by_source_v2.png
Teoria cu jurnalistii platiti de petrolisti e destul de plauzibila.
Tipu asta a inventat la un moment dat un motor pe apa. Din cate se vede din filmare, masina mergea destul de repede deci nu era vreo caruta cu motor de motocultor. A sfarsit otravit la scurt timp dupa ce a trimis spre brevetat inventia.
https://youtube.com/watch?v=Ir5XgMiXlzM
+1 pentru D-Petre
Juniori care nu au inteles sa mai lase TV’ul si facebook causes si iceapa gandeasca si pentru ei.
Deci masina electrica polueaza pentru ca la folosirea energiei electrice se polueaza? E cea mai mare aberatie posibila, la fel de bine va spun si eu ca toti cei care ati comentat ati poluat, pentru ca ati folosit un calculator alimentat cu…. exact.
grozava argumentarea tesla, ce sa zic – fac scandal pentru 10 mile sau 10 minute Masinile electrice nu sunt practice defel. Io-mi tin masina in spatele blocului – ce fac? intind cablu de 60 de metri s-o incarc? In masina tre sa te urci, dai cheie si-ai plecat. Daca merg de-aici pana la Londra cu masina, cat timp imi ia? Cate statii „supercharge” ati vazut voi pe autostrazi, ca io nu prea? etcetc
Masinile electrice cu acumulatori sunt fite; viitorul e hidrogenul, la care se lucreaza, dar cam incetisor, ca cea mai mare companie mondiala e exxon.
Cat despre eco-hipsterismele de facebook, nu merita decat luate in ras (Prius consuma mai mult decat un Passat, da e eco :D)
Raspunsul jurnalistului de la NYT.
Si totusi…
Daca aia de la Tesla sunt intelesi cu reporterul respectiv? Daca asta este inca un mod de a face reclama ‘altfel’ ?
Daca omul facea totul ca la carte era doar un alt articol banal – masina se inscrie in parametri si e totul asa cum ar trebui sa fie, nimic extraordinar. In cazul unui scandal evident atentia este mult mai mare si exact de asta au oamenii nevoie. Se pot lauda in acest fel ca masina a functionat perfect la -20 grade ca si la +50 desi nu i-a intrebat nimeni…
Cine s-ar mai uita la Top-Gear daca ar prezenta masinile asa monoton ca si la ProstMotor? Lumea vrea critici „adevarate”, vrea sa vada un BMW seria 5, M, desfiintat. Vrea sa vada ca masinile scumpe se strica si ca nu sunt chiar atat de tari cum scrie prin reviste, dat totusi reclama este acolo, masina iese in evidenta cu ceva, comfort, comportament sportiv, consum, look – si se adreseaza fix segmentului de cumparatori vizat. Este daca vreti reclama foarte subtila dusa la ‘next level’.
@kornel – ce legatura are ce-ai zis tu … cu ce-am zis eu?
” but it may be the result of the car being delivered with 19-inch wheels and all-season tires, not the specified 21-inch wheels and summer tires. ”
aici am renuntat :))
CNN profita de ocazie ca sa le-o traga celor de la NYT si trimit doi reporteri pe aceeasi ruta cu aceeasi masina.
https://mobile.twitter.com/AbigailBassett
@dazz: foarte tare. merci.
Toata lumea e experta in surse de energie regenerabila si impactul economic produs de acestea.
@enzo: Tu crezi ca dupa o faza dinasta, eu l-as mai angaja pe Gog-ul ala daca as fi patronul unei publicatii de renume ? Trebuie sa fi absolut retardat sa plonjezi in halul ala in rahat.
@matei
da, pentru ca e logic ca pentru a separa oxigenul de hidrogen ai nevoie de mai putina energie decat cea degajata cand se recombina.
Ce-mi plac mie astia cu teorii ale conspiratiei.
@D-Petre: V-ati dat vreodata pe o bicicleta electrica ? V-ati inchipuit cum ar fi sa aveti o statie de securizare / incarcare in punctele importante ale orasului, in incinta supermarket-urilor, in incinta scolilor, in incinta cladirilor de birouri ?
Sa bagi bancnota de 1 leu, sa lasi bicicleta in stand la incarcat si sa te duci sa-ti vezi de treaba, fara sa transpiri vara ca un cal de povara, fara sa dai 60 de lei pe suta de km ?
Acum incearca sa pui treaba asta in practica la noi.
Am ajuns sa dau 1000-1200 de lei pe luna pe benzina la un consum mediu de 7.5, mai da-o dracului de conserva ca daca ma gandesc ce-as putea face cu banii astia … Nu mai merita sa plimbi o tona de tabla sa te duci sa bei o cafea sau sa-ti faci cumparaturile. Ca noi romanii suntem o tara de bogati, asta-i alta treaba, eu prefer sa fac altele cu banii astia.
@ Flo – Nu ma injura … spune-mi simplu Petre
@xgaby Nu, nu sunt Contra si nici macar Gica dar imi place sa ma aud vorbind
@ Thisisit – „daca ignoram deseurile nucleare” – De ce le-am ignora ? Ca sa putem face calcule doar atunci cand iesim pe plus ?
@ zicatorul – Am plecat sa-mi fac seppuku pentru ca am poluat folosind calculatorul.
@Green – Pe langa pretul de fabricatie al acumulatorilor sa nu uitam si de pretul platit pentru neutralizarea lor.
@wave84 – Avantajul masinilor electrice este ca ne furam singuri caciula ? mutam poluarea de la nasul nostru … adica bagam gunoiul sub pres si am rezolvat problema ?
@ Florin_ Nu lucrez in domeniu dar nici nu-mi place sa pun botul la orice vrajeala ieftina.
@D-petre – Masinile electrice au nevoie de si mai multa lauda decat au patlrte. Sigur ca in momentul de fata electricitatea are costurile ei din punct de vedere ecologic. Daca nu dam o atentie sporita acestor masini, daca nu le cumparam si nu ne laudam cu ele, ce motive sunt sa se investeasca in fermele de panouri solare, in tehnologii noi de producere a electricitatii?
Carburantii traditionalin nu au nici un viitor. In producerea electricitatii mai e loc de inovatii care sa o faca mai eficienta si ecologica.
Daca le dam si mai multe motive…
@D-petre.. daca zici „vrajeala ieftina” eu cred ca iti place sa te bagi in seama, faptul ca isi iau unii masini electrice ca sa para mari ecologisti nu inseamna ca tehnologia (care este inca la inceput) nu e promitatoare si bineinteles ..perfectibila.. Pana la urma, motoarele termice polueaza cu brio de zeci de ani (probabil in curand nu vor mai avea cu ce functiona).. dar trebuie sa strambam din nas fiindca noi suntem destepti..
PS. ..nu te chinui sa-mi raspunzi
Cineva va fi dat afara