Mi-am adus aminte de o strategie asemănătoare, de pe vremea când unii dintre specialiştii de azi în online şi social media se jucau tetris: Seth Godin a încercat să facă ceva oarecum la fel cu Squidoo în 2009. Şmecheraşul de marketing voia să creeze pagini pentru companii, să agrege tot ce se spune de pe ele pe net şi să taxeze companiile cu 400$ pe lună ca să poată schimba conţinutul acelei pagini. Chestia se numea “Brands in Public”.
Detalii pe tema asta aici, aici şi aici. După ce toată lumea a zis că e şantaj şi că jenant ca unul ca el să facă asta, Godin a dat-o la întors.
E un pic diferit.
In FB e mult mai rau, companiile au investit foarte mult in reclame pentru a avea multe likeuri.
La FB e corect doar pentru cei care incep acum sa isi faca pagini de brand .. pentru ceilalti ..
Cat despre Godin, Squidoo a fost perceput de la inceput ca o unealta de marketing, nici o surpriza din partea lui.
Good old days …
Cica treaba asta cu monetizarea lu social media e noul dot-com bubble. Si ca dupa bubble vine crash-ul.
Aia care are o diploma de timplar, faiantar, prelucrator prin aschiere n-are motive sa se preocupe prea tare. Doar sa-si cumpere din timp o trusa de scule noua, daca au aruncat-o cind s-au apucat de bloguit.
De aia care au (doar) diplome de licenta post 2000 nu pomenesc nimic. Despre morti numai de bine.
Victor, de ce pentru firmele care încep acum e corect? Presupun că doar pentru că ştiu de la început care-s regulile… până la următoarea schimbare. Altfel şi ele vor trebui să investească în creşterea numărului de fani şi apoi să plătească separat pentru ca mesajele lor să ajungă la acei fani, exact ca firmele care au trecut deja de prima etapă.
„Smecherasul de marketing”? Tre sa fi fost misto sa pasti vaca violet pe acelasi islaz cu Godin…
@Moldoveanca: da, mai ales după o mişcare din asta mizerabilă
Am citit mai demult ceva de la el. Chair daca unii SEOisti de dincolo il mai iau in ras (pe buna dreptate sau nu, nu ma intereseaza) am prins totusi o chestie: cand faci mai mult ca restul si pui pasiune ii poti angrena pe cei din jurul tau.
Cat despe Promoted Posts e chestiune paguboasa. Treaba este ca asemenea lucruri sunt de asteptat. Incepe gratuit si apoi platesti.
Cum ar fi daca Facebook ar cere utilizatorilor sa plateasca daca acceseaza contul de mai mult de X ori pe luna? Acolo ar fi distractiv de vazut. O asemenea chestie ar fi toata jena cu atat mai mult cu cat accesul al Facebook nu ste gratuit (ni se vara reclame pe gat, lucru acceptabil, de altfel).