De la publicitari citire

Acum se angajeaza mult mai putin si mult mai riguros decat se facea vreodata si, cu siguranta, cei recrutati nu sunt aroganti pentru ca ii angajam pentru performanta si nu pentru atitudine. Plus toate testele pe care le dam acum ne ajuta sa luam decizia corecta. Inainte le luam mai mult din stomac. Inainte ne dublam businessul intr-un an si nu aveam incotro. Trebuia sa luam oameni si avem intrebari din genul: <<Dar cam cat se lucreaza? Ca la cinci vreau sa plec. Si in afara de salariu si vacanta, ce mai primesc?>> Si intrebam: <<Dar nu ai vrea sa discutam mai intai despre ce oferi tu? Nu vrei sa ne convingi?>>

Ioana Iordache, Leo Burnett

Momentul cheie pentru noi a fost venirea crizei. Aceasta ne-a obligat să ne regândim strategia. Am decis atunci să nu facem reduceri de personal, în ciuda scăderii bugetelor și să compensăm fiind mai agresivi pe partea de extindere a afacerii.

Adrian Boţan, McCann Erickson

Bullshit cu lopata. Nu s-a schimbat nimic, se lucrează la fel de prost şi de încet ca înainte, dar pe bani mai puţini. Iar banii sunt mai puţini pentru că rezultatele sunt aceleaşi.

haide-tiAm păţit o chestie extrem de neprofesionistă cu McCann acum câţiva ani (după ce schimbaseră strategia, desigur), iar singura explicaţie pe care am putut-o concepe pentru că n-au dat faliment între timp la cât de incapabili, neprofesionişti şi proşti au fost într-o situaţie în care erau plătiţi un camion de bani a fost că şi restul sunt la fel de varză.

Şi majoritatea sunt. Nenea ăsta de la McCann Erickson abia a descoperit că digitalul e de viitor. Să nu îl speriem, zic, şi cu ideea că digitalul mobil e şi mai de viitor, că s-ar putea să regândească iar strategia.

Fad, fad, fad, copiem de afară delfinii vagabonzi, fad, fad, fad, facem un club să ne apere interesele, fad, fad, fad, plângem că banii sunt puţini, fad, fad, fad…

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

18 comentarii

  1. Lasa cum se lucreaza si de ce (aici nu e 100% vina celor din industrie). In legatura cu angajarile, lucrurile chiar stau altfel. Se cam cere o facultate cu legatura cu domeniul, se cere un portofoliu (chiar daca n-ai mai lucrat, macar la un concurs tre sa fi mers, sa fi gandit un afis pentru scoala, un voluntariat) si mai mereu se da copy-test/skill-test, chiar si pentru internshipuri.

    Ahh, ca pustii astia ”selectionati” sunt responsabili pentru 0.5% din output-ul creativ final e altceva…

    00
  2. fad sau fap?

    00
  3. Problema este ca in general clientul alege ce este mai ieftin. Normal ca ce e ieftin e mai prost. Agentiile s-au adaptat. Ofera toti cat mai ieftin… bineinteles si din ce in ce mai prost.
    In momentul in care o sa cereti calitate si nu ieftineala mai vorbim…
    :)

    00
  4. FAD, -Ă adj. 1. Fără gust, searbăd, insipid, nesărat. 2. (Fig.) Neexpresiv, plictisitor, anost. [Pl. fazi, fade. / < fr. fade].
    Sursa: DN (1986) | Adăugată de LauraGellner | Semnalează o greșeală | Permalink

    00
  5. Majoritatea clientilor imi spun :” ma ajuti tu cu modificarile ? daca dau la agentie dureaza 1-2 zile . ”
    Si eu le rezolv in maxim 1 ora . Si eu iau 2000 euro sa produc ceva din niste materiale iar agentiile iau 500 euro sa faca un layout galben cu text negru . In 2 -3 saptamani.
    Dar asa se poarta la noi, clientii mari trebuie sa lucreze cu agentii, nu sunt capabili sa-si angajeze oameni competenti pentru ca nu e nimeni sa le verifice competenta.
    unii o ard cu asta-i bugetul altii cu asa mi-a zis sefu sa fac altii se dau prea importanti si hard to get.
    Incerc sa lucrez cu agentiile astea mari de publicitate insa pare imposibil, mai bine alerg dupa clientii lor pentru ca ei sunt prea ocupati sa fure clientii nu sa le caute in permanenta solutii ieftine si de calitate.
    Au dealuri facute si nu le place sa fie deranjati . Altii ( sa dau nume? ) spun direct : eu lucrez cu gigel, imi da 5 % la fiecare comanda plasata la el .

    00
  6. „Momentul cheie pentru noi a fost venirea crizei.” – care criza? Oare vor intelege oamenii ca ceea ce traim acum este, de fapt, realitatea?

    00
  7. Offtopic: vezi ca ramai in curand fara exclusivitate pe articole cu poze cu gagici https://www.realitatea.net/#galerie,

    mai urmeaza stirileprotv>hotnews>mediafax.

    00
  8. rebate-ul, cate e rebate-ul?

    00
    • @cristis: 20% că m-ai băgat in seamă. 20% că eşti client vechi. 20% că cumperi bulk. 20% se intoarce la tine în buzunar personal ca să mai cumperi şi mâine.

  9. Tudor: CopyWRITER, atata tot :P

    00
  10. Ca faza si ca fapt divers,are acreva numarul de telefon sau adresa de mail a lu’ nenea ala care aproba reclamele de la Dedeman? As vrea sa-i multumesc pentru cei cativa ani de zile in care ma agreseaza cu cele mai cretine reclame vazute vreodata.

    00
  11. Agențiile au dat în preț pentru că așa au știut să se diferențieze. Dând în preț, profitul a scăzut violent. Pentru a nu avea pierderi (prea mari), au tăiat în salarii. Tăind în salarii, creativii și copyrighter-ii buni s-au tirat și și-au făcut ateliere proprii. Care subcontractează (la a doua, a treia, a n-a mână) fix contractele agențiilor. Iar agențiile angajează, da, juniori. Fix ce vezi peste tot: junior account, junior creative, junior copyrighter. Și pun apoi juniorul pe cont, ăstuia îi crește pipota de mândrie, și dă cu convingere o chestie de aia de îi pică clientului mufa și se ia cu mâinile de cap.

    00
  12. @Joint, reclamele alea mergeau de minune si fara idioteniile in versuri. Macar nu-si mai lua injuraturi nimeni. produsul la fel se vinde. Vezi reclame Bricostore, OBI… simple. Vor sa arate ca se ocupa si de ei un junior.

    00
  13. Te sustin Ionut P

    00
  14. am si eu o mirare, Leo Burnett McCann Erickson astia sunt oameni adevarati, vii sau morti, sau e doar vreo basina din mintea unui creative? parca era mai ok Publicitate de la Cornel, sau Promovare Gigel..

    00
  15. Ai mai jos o „lucrare” recentă. Prostie cât casa. :P

    00
  16. @krossfire stiu eu bine ce am scris si DE CE :)

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube