Blog: scrie local pentru public global

say_ignoreUna dintre cele mai mari greşeli pe care le fac bloggerii este să postuleze din când în când pe tema regiunii. Eu sunt blogger vrâncean! Eu sunt bănăţean! EU sunt din Vaslui!

Şi întrebarea mea e legitimă: cui îi pasă?

Nimănui. E o informaţie absolut nenecesară, dar pe care bloggerul o împinge în faţă în speranţa închegării unei comunităţi locale, de care să se sprijine ca să crească.

Şi pică într-o capcană mult prea banală: scrie articole pentru public local. De pildă, scrie despre restaurantele din oraşul său fără a anunţa asta în titlu. Sau, cum făceau şi încă mai fac oamenii de la PrinBraşov, scriu ştiri despre oraş de parcă toată lumea s-a născut acolo şi ştie oraşul pe dinafară.

E o greşeală să te bazezi doar pe publicul local. Nu zic, poţi începe cu el, dar nu e mai bine să te adresezi tuturor românilor? Iată două exemple:

  • articolul ăsta. Nu e scris pentru braşoveni, că ei poate ştiu, e scris pentru toţi cei care trec sau vin aici şi caută să bage ceva la ghiozdan.  Primul impuls a fost să pun în titlu numele restaurantelor, dar apoi mi-am dat seama că oamenii nu vor ajunge să îl citească aşa , de aia un titlu mai generalist e mai bun.
  • articol despre un concert. Titlu trupă şi oraş. Titlul unul articol scris pentru publicul local ar fi fost “nişte poze” sau “trupa mea preferată la mine în oraş” sau “ce tare a fost aseară în clubul X”.

De ce scriu unii in engleză? Pentru că e o limbă internaţională şi bazinul din care pot agăţa oameni e foarte mare. De ce să te limitezi la oraşul tău când poţi scrie pentru 20 milioane de români?

Aşa că, data viitoare când mai auziţi pe cineva spunând “sunt blogger timişorean” sau “sunt blogger ploieştean”, vă dau eu voie să îi daţi una după ceafă.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

12 comentarii

  1. Cateodata-i chiar redundant sa scriu despre un restaurant si sa spun ca-i din Brasov in conditiile in care se numeste „PrinBrasov” blogul. Pe de alta parte, e foarte greu ca localnic sa explici chestii pe care le ştii de cand lumea. Locuri in oraş gen Micşunica, ITC, Grădina lu’ Ion

  2. se incadreaza in categoria asta de „scrie global”, daca vreau sa postez un articol despre cum imi apare mie Galatiul cu o anumita melodie in casti ?

    inteleg ideea de a scrie pentru toata lumea, de a gasi ceva cu care sa relationeze toti.

    00
  3. Vali, crede-ma pe cuvant, eu chiar daca spun ca sunt din Vaslui nu incheg nicio comunitate. :))

    00
  4. Acum câteva zile răspunsul uneia a fost: „noi suntem mândri că suntem bănăţeni, d-aia, nu ca voi, bucureştenii, care nu aveţi identitate”. Acum câţiva ani vecinii tăi de oraş ne vindeau braşoave cum sunt ei cel mai cool din ţară. După ce s-au mai potolit ăştia au început clujenii, şi i-au urmat bănăţenii. Prostia e contagioasă, o fi ceva în aer, să ştiu să mă feresc?!

    00
  5. *cei, nu cel

    00
  6. la vremurile pe care le traim nu ar strica sa aiba fiecare blog traducere automata macar in engleza, asta cu blog local e daca vrei sa fii citit de colegii de serviciu si vecina cu magazin de bloc ce abia si-a luat computer…

    00
  7. Eu imi doresc mult sa promovez putinele evenimente culturale care sunt in orasul meu, sa ii determin si pe altii sa mearga la ele…Daca indemnul e si pentru restul sa caute in orasul lor, cu exemple de ce se poate face in al meu, e corect? Sau sa caut alta metoda sa le promovez? :)

    00
  8. am întâlnit și eu multe cazuri de genul ăsta… clujenii în general sunt cei mai mândrii că sunt clujeni :P
    și până la urmă ar putea scrie pe aceleași subicte… doar abordate atfel

    00
  9. Am incercat la un moment dat sa explic in fiecare scriere PrinBrasov unde se afla fiecare chestie si a aparut reversul medaliei. Brasovenii s-au revoltat…ca ce bah? Noi suntem tampiti? nu stim unde e Cutare? Probabil ca ar trebui gasita o cale de mijloc. Altminteri de acord cu ce povestesti mai sus!

    00
  10. foarte simplu, direct si eficient spus. Pana la urma succesul unui blog este o chestiune ce tine de marketing, de felul in care stii sa iti vinzi produsul. Poate ajuta si un exercitiu simplu, in urma cauia sa iti faci un plan: ce am eu de zis? S-a mai zis, este fresh ce zic eu? Cui ma adresez? Este relevant ceea ce am zis pentru ei?

    00
  11. „nenecesară”? Poate inutilă. Mama ei de limba…

    00
  12. Eu am renuntat la a mai scrie pe blogul meu despre Vrancea din motivele expuse de tine mai sus. In schimb, am cerut un cont pe un portal vrancean, vrancea.com.ro, ca sa am unde sa-mi astern ideile in legatura cu judetul in care traiesc.

    Mai fac uneori referire la Vrancea si in articolele de pe blogul meu, dar astfel incat articolul sa fie interesant pentru orice fel de cititor.

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Top articole

7 zile