Chestia asta ar fi supertare

Rușii vor să construiască un tunel de 103 km pe sub sau pe deasupra strâmtorii Bering, pentru a putea transporta mai uşor chestii către America. Lucrarea ar dura 10 ani şi ar costa doar 65 miliarde dolari.

Cum ruşii nu au bani, mă gândesc că ar trebui să le ceară chinezilor, eventual să îi pună să construiască tunelul, că oricum ei vor beneficia cel mai mult de pe urma lui.

Sursa

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

27 comentarii

  1. Sa ceara sugestii de la Tariceanu si Matusa Tamara (noul USL bla, bla) ca el stie mai bine cum e cu Bechtel-ul :))

    00
  2. Este o fantezie. Nu se poate construi pentru ca, in zona, se produc cutremure indeajuns de puternice incat sa faca praf si pulbere tunelul.
    Dar da bine la popor sa spui ca vrei sa faci lucruri de astea.

    00
  3. @cristi: De fiecare data la chestii de genul oamenii au zis ca nu se poate. Da’ de cele mai multe ori s-a putut.

    00
  4. Wow, ideea e demenţială (dar cam fantezistă, cum zice şi Cristi). Totuşi, 103 de km… ce se întâmplă cu toate gazele de eşapament, cu maşinile care se defectează sau rămân fără benzină?

    00
    • @simi: citeşte mai atent. nu e pentru maşini. e pentru transport de mărfuri. poţi să faci aerisiri deasupră marii.

  5. @simi – tunel feroviar => curent => solved.

    00
  6. Gândește-te că n-au reușit să facă un proiect ca lumea pentru Gibraltar, unde sunt doar ~14 km, curenți mult mai slabi și nici nu e la cercul de foc. Eu zic că mai așteptăm mult și bine pentru astfel de soluții.

    00
    • @Flo: hai să ne gândim un pic. înainte să vorbim. uite nişte intrebări care te-ar putea ajuta in demersul ăsta. ce nevoie are spania să se lege de maroc? ca să ce? să ajungă turiştii mai repede in africa?

      şi apropio de asta, ca tu comentezi de mult pe aici, crezi că europei ii pasă de noi, civilii, şi vrea să ne facă autostrăzi ca să putem ajunge noi mai repede la parndorf? sau vrea să treacă tirurile mai repede printr-o tară?

  7. Scuze. Aşa are mai mult sens, într-adevăr. :)

    00
  8. zoso, stramtoarea bering e inghetata mai mult de luni pe an in proportie de peste 80 %. Aerisiri deasupra marii e exclus.

    Initial s-a incercat realizarea unui pod, care oricum ar fi costat mult mai putin decat un tunel, dar, tot din cauza ghetii, nu se poate realiza – cand vine asibergul in pilonul podului, orice fel de ciment ai folosi tu, tot il spulbera.

    Solutia este tunel pe sub stramtoare cu aerisire doar la iesirile din tunel, cam la fel ca la canalul manecii
    Dar acum intervine partea econimica, e rentabil un tunel de 65 miliarde dolari?
    In cati ani se amortizeaza el?
    Din cate stiu eu si acum tunelul de sub canalul manecii este sustinut de stat.

    00
  9. Transportul rutier e de zece ori mai rapid decât cel naval (chiar dacă nu e la fel de ieftin). Și Africa, oricât de săracă ar fi, este totuși o piață de desfacere. Nu este la fel de mare ca America de Nord, dar nici investiția în tunel nu este așa mare ca la Bering. Bineînțeles că niciodată infrastructura nu e făcută pentru poplație… de-aia nu mai puteau francezii și britanicii de bucurie frățească să dea mâna peste mânecă.

    00
  10. Auzi da cale ferata/sosea pana in nordul alaskai si in jos prin toata canada pana in america sunt? Da prin rusia pana in nord? Adica 65 de mrd doar tunelul + inca enorm pentru infrastructura de legatura. Constructii in conditii de „extreme weather”. Nu e ca si cum ai face o autostrada prin baragan ca acolo-s -50 de grade si viscoleste 9-10 luni pe an. Proiectul e ambitios, dar eu pot spune fara menajamente „not in our lifetime” (riscand sa-mi spui ca nu gandesc ca exista interese economice ca ce tare e china ca alea-alea).

    00
  11. Înainte cu vreo două săptămâni de semnarea acordului de construcție, Abramovici și-a cumpărat cea mai mare foreză din lume… așa, că el n-avea în curte una :)

    00
  12. Ruşii s-au uitat prea mult la Discovery Channel.

    00
  13. Tunelul va fi facut mai devreme sau mai tarziu, cu conditia ca civilizatia umana sa nu se distruga singura. Nu costurile de circa 100 de miliarde de dolari conteaza, in masura in care tunelul ar avea o capacitate mare de transport de marfa.

    Problema e altundeva, nu la tunel in sine. Toata zona de nord-est a Rusiei este practic fara drumuri si fara cai ferate, iar lucrurile nu stau minunat nici in salbaticiile din nord-vestul Alaskai. Adica trebuie facuta o intreaga infrastructura pana la tunel, care ar putea costa mult mai mult decat tunelul in sine.

    In rest, solutii tehnice se gasesc oricand, atat pentru aerisire cat si pentru securizarea impotriva cutremurelor.

    00
  14. si totusi sunt singurul care a observat ca asta e o stire veche de 4 ani? :-)

    00
  15. @dragos
    Cred ca da :))

    00
  16. Cum o fi ala tunel pe deasupra stramtorii? :)

    00
  17. Deocamdata e o poveste de presa si cred ca asa va ramane mult timp, odata ce acest tunel ar lega doua regiuni aproape pustii.

    00
  18. Se va face, dar pe viitor 10-15 ani. Să mai crească prețul petrolului. :D
    Acuma transportul maritim este la putere fiind cel mai ieftin dar nu cel mai rapid dar sistemul este foarte bine pus la punct.
    Aici e toata treaba, să fie mai rapid și mai ieftin, decât transportul pe apa. Dacă le ies calculele astea și găsesc o soluție politică tunelul se va face, tehnologic vorbind soluții se găsesc, americanii rușii și chienzii au cele mai lungi tunele din lume deci know-how ar fi.
    Cale ferata CHINA – RUSIA – USA si tunel asta da manevră, să vezi atunci șantaj din de la ruși că închid gazul sau tunelul. :))

    00
  19. nu stiu daca e chiar de 4 ani, dar de cel putin o saptamana este.

    00
  20. @Green – pai nu asta e important. ci faptul ca se vor transporta cu trenul diverse. e mai rapid decat cu vaporul. e o chestie strict economica – cel putin la inceput.

    00
  21. De obicei, din octombrie pana spre sfarsitul lui mai, apele din zona ingheata, astfel ca se poate face traversarea pe deasupra. Partea americana ameneajeaza chiar si drumuri pana la insulele Diomede (aflate la jumatatea stramtorii). Acest lucru a facut ca pana acum vreo 10-15 ani, dar mai ales pe timpul Razboiului Rece, aceasta zona sa fie foarte militarizata. Acum vreo cativa ani a fost organizata o expeditie cu masini ale unor constructori care voiau astfel sa-si faca reclama, reusindu-se traversarea pe sosele amenajate pe gheata ce acoperea stramtoarea. Pe aceasta cale se crede ca au trecut actualii eschimosi din Asia spre Alaska (au trasaturi mongoloide, neintalnite la alti locuitori din America).

    00
  22. @vlad: „Auzi da cale ferata/sosea pana in nordul alaskai si in jos prin toata canada pana in america sunt? Da prin rusia pana in nord?”

    Nu. Cel mai apropiat punct din Rusia în care există o legătură la calea ferată e la 3200 km distanţă.

    (La dimensiunile Rusiei, e greu să-ţi dai seama de asta pe hartă.)

    ~Nautilus

    00
  23. De ce nu ne-au intrebat pe noi romanii inainte? Ca le faceam direct o autostrada suspendata. La capitolul asta sigur suntem cei mai buni : avem cei mai multi km de autostrada „suspendata”.

    00
  24. nu o fi investit Abramovici 1 miliard de dolari degeaba in regiune cat a fost guvernator.

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.