Subaru face cele mai urâte maşini din câte am văzut. Au un design tare ciudat, rece şi la obiect. Nimeni nu îşi cumpără Subaru pentru că, mânca-ţi-aş, arată supertare. Nu. Cumpărătorii de Subaru se împart în două categorii: meltenii din corporaţii, care vor să îşi ia o maşină pe care nu o are toată lumea, să se simtă ei exclusivişti, şi oamenii care o cumpără pentru performanţe, care dau un ban, dar ştiu ce e aia 4×4 simetric şi motor boxer.
Eh, în ecuaţia asta eu nu mă prind unde intră motorul cu GPL. (bine, nu mă prind nici de ce ai face un suv cu motor de 2 litri, care trage ca o mârţoagă, dar aia e altă discuţie). Pentru consum nu e, că ai introdus motoare diesel. So?
Consumul unui Forester pe benzină, de la un nene care merge destul de tare, e cam 15%.
Be green?
am un prieten care lucreaza la RAR. sa vezi la ala povesti despre masini pe GPL. ultima a fost un porsche cayenne cu o instalatie de gaz pusa de niste gigei intr-un garaj. soferul… un taranoi cu un lant la gat de putea sa tracteze masina cu el.
pentru emisiile de co2
Razi tu razi Harap Alb…
Subaru Japonia (Fuji Heavy Industries) nu vinde vreun Forester (sau orice alt model) pe GPL. Importatorul Subaru in Romania (SMT) in schimb pune aceste instalatii GPL pe masini.
De ce? Probabil pentru cei care vor un benzina aspirat boxer, dar nu-si permit consumul
Insa boxerul de 2L aspirat pe Foresterul nou trage doar mediocru, pe cand cel diesel trage foarte frumos, are cuplu, etc. (sa mai zic ca sunt fan benzina, motoare boxer si nu-mi plac diesel-urile?)
Si totusi, motoarele de 2 litri pot face minuni, daca sint minuite de cei mai foarte priceputi soferi melteni de mini-corporatzii :p
ps: ai zis ca Subaru e urit? Doamne Dumnezeule, cita inadecvare stilistica. Te-ai uitat la toate rahaturile rotunjite de pe piata, de zici ca sint glastre de flori? Comme on, mate, you can do better with your hateful rethorics
Si VW Amarok, ditamai monstrul, are motor de 2 litri. Ideea este ca daca la cai putere scoate cam 120-160, in functie de versiune, cuplul este mare si asta conteaza de multe ori la un 4×4 care nu e gandit pentru viteza mare.
Foresterul pe diesel are 350 Nm pe la 2000 rpm, ceea ce e foarte bun.
Pentru că există oameni cu X5 care își pun probleme de consum. Ilogik dar se întâmplă. Eu cu motor de 1,3 pe mașină ce să mai zic?
Să ai GPL pe o mașină nu e o crimă, chiar dacă mașina e scumpă. Problemele apar când ai un X5 dar nu ai bani de cauciucuri de iarnă sau de lichid pt parbriz.
Nu e vorba numai de economie la bani. Stiti unde se foloseste foarte mult GPL-ul? In Coreea de Sud. Or fi aia niste scartari sau niste saraci?…
Pai nu spuneai tu ca e o „janghina” de masina, ce conteaza daca mai are si GPL ?
Insa cel mai tare ma amuza cand unul care are Renault, spune de Subaru ca e janghina.
@pejte:
„And . . . I’m repeating myself. You probably already know that I am a huge fan of the Legacy. And what you want to know is: the new engine. Any good?
No. It’s crap. Normally, diesels are happiest at low revs in a high gear. Not the Legacy. It has the torque of a pencil sharpener, the life and soul of a corpse. You need to be in first until the whole engine has revved itself clean off its mountings, and even then when you go for second it judders and shivers in protest.
I don’t care if it uses only a gallon of fuel every 6m miles; it is just not worth the bother. And to make matters worse it’s not available with an automatic gearbox.
The Legacy with a petrol engine? Yes. Definitely. It has bingo wings, a great suit, the right moustache and a silly hat in the shape of a mad sunroof. If it could talk, you know it would sound like Edward Fox. It’s a brilliant all-rounder. But the diesel? Not in a million years. ”
J.Clarkson.
sursa:
@Paul: ai dreptate.
Eu eram la corporatie cand mi-am cumparat STI-ul!
Meltean zici? :))
@razvanbb:
1. tu ai maşină sport, nu maşină
2. deţin o înregistrare in care mergeai pe banda a doua şi când ţi-am zis să treci pe prima, ai zis că ţi-e lene. deci DA!!!
@zoso – pai again, tractiunea 4×4 ramane, la fel motorul… schimbi doar combustibilul si pierzi (discutabil) putin din putere. Nu e ca si cum ar ajunge subit un diesel de 105 CP…(aproape) la fel accelereaza sau urca in turatii.
din pacate ura ta fata de GPL te orbeste sa vezi si lucruri chiar bune.
Am de aproape un an un Forester cu GPL si este o fantastica masina de familie. Da, ai omis a treia categorie carora li se adreseaza aceasta masina. Nu am luat-o sa ma plimb cu 180 la ora cu ea, ci sa-mi transport familia in siguranta pe orice fel de drum, in orice fel de conditii (iarna trecuta a fost un deliciu!) Este foarte economica, taxe mici, EURO5, consum 12l gaz – 8l benzina, si nu – nu pute a gaz inauntru. In Germania, versiunea Ecomatic – LPG este foarte apreciata – si ei sunt melteni?
@Viorel: suntem nemţi?
importatorul vrea sa le dea ocazia romanilor zgarciti sa arate cat sunt de zgarciti de fapt. GPL-ul e mai ieftin, deci oameni trec pe GPL, era un video si pe Pro TV despre migrarea pe GPL.
Subaru va renunta la Tribeca tocmai pentru faptul ca nu o cumpara nimeni, nu o cumpara nimeni fiindca este disponibila doar cu un motor pe benzina insetat. Toata lumea strange cureaua acum, desi e urat sa ai un Forester pe GPL, astea-s vremurile se pare.
@zoso
aberezi. subaru legacy e SUPERB. motorizare super, masina beton, calitate extra
Gata, imi bag loganu pe GPL si dupa aia il cipuiesc, sa castig 5 caluti frumosi.
@ forum logan?
Asta e cea mai mare tampenie..
@Paul: Lasa ce scrie unul sau altu pe net, chiar daca il cheama Clarckson. Ai condus vreun Subaru cu Boxer diesel? Daca da, cati km? Ce nu ti-a placut la acel motor?
Subaru Impreza veche arata ca un Cielo, iar Legacy-ul ca o Leganza. Si totusi imi plac ambele de mor. Oare de ce?
Subaru Impreza rullz cea mai galonata masina in campionatele mondiale de raliuri, din cate stiu eu!
zoso, scuze dar te pricepi la masini cum ma pricep eu la crosetat; in occident aproape toate masinile DE FAMILIE au si varianta GPL;
in alta ordine de idei daca nici 150 de cai pe o masina de o tona jumate nu sunt ok atunci ce zici de Passat 1.6 TDI 105 sau Insignia 2.0 CDTI 110 ??
@stefan: da, aproape toate maşinile au şi variante cu motoare mici şi cai puţini. vorbim aici de performere. subaru nu e mass-market.
Am intrat doar ca să spun că Subaru Tribeca este o maşină foarte frumoasă, decît atît am avut de zis!
Si eu am masina de 1,6 tone si motor de 2.0 (cu gpl instalat)… in depasiri nu-mi tâtâie curu’
Poate pentru a intra pe piete noi mai ales prin Rusia unde e poplar GPL-ul. Motorina nu este viabila in toate tarile.
@zoso:
parerea lui Clarkson despre boxerul diesel de la Subaru era doar o opinie. Nu reprezinta adevarul universal. Atata doar ca omul ala are zeci de ani in care i-au trecut tot felul de masini pe mana. E adevarat ca de cele mai multe ori exagereaza dar tot timpul exista un sambure de adevar.
O sa ma duc de curiozitate sa fac un testdrive cu dieselul.
Pai … este bine de stiut ca pana si ala de 2.o pe benzina consumta 15 – 17 in oras. Ceea ce este extrem de mult.
Intrebarea este alta … De ai merge cu o masina pe GPL daca nu esti taximetrist?
Un Veyron pe GPL nu exista ? Sa merg la consum prin Mamaia vara … 40 la ora …
WRX STI … vorba ta ! Asta nu e masina, e sport curat ! Si sportul face bine.
M-am vaitat si eu acum vreo doua saptamani. Trist veste.
Si totusi, Subaru poate fi cumparat pentru look, la fel ca si LandRover-urile vechi. E ceva al naibii de masculin intr-o cutie furioasa. It’s how men cars should look like.
Motorul boxer nu e o mare realizare si nici nu are performante deosebite, motiv pentru care cei de la Subaru au si renuntat la el.
@looper- pe bune?
pt @BogdanU: pentru ca sunt anumite persoane care fac peste 50 km pe zi, aprox 500 pe saptamana, si conteaza foarte mult economia de 1 mil pe saptamana
Da Zoso…sunt fericit ca nu te prinzi…macar la acest capitol sa fiu eu mai destept. In rest …respect.
@looper – de unde esti ca imi tot uit ?
BTW : am ajuns cu Outback-ul meu la 240.000 km . Dacia ta mai respira la numarul asta ?
GPL la prima echipare pe forester mi se pare o idee cel putin neinspirata …practic Subaru (SMT) confirma ca masina consuma mult …:-)…sper ca de cand au venit cu echiparea de GPL , cei de la SMT au inlaturat politica lor de a iesi cu masinile de drive test in WE la drum lung ca sa le reduca consumul mediu indicat de calculator ….eu cand mi-am luat foresterul pe benzina m-am uitat si ce indica calculatorul de bord, si indica 11 l consum mixt , ceea ce pt o masina de test drive care se facea la ei pe trasee foarte scurte si doar in oras era bine , si crezut ca masina chiar consuma cat scrie in carte …ei bine nu e asa, masina consuma cu cel putin 50% mai mult decat in cartea tehnica, si asta si dupa 3 ani si 45 mii de km , cand motorul s-a rodat suficient….
mai mult, portbagajul foresterului nu este unul imens, deci nu vad ce mai ramane dupa ce pui butelia acolo, iar daca pui una mica nu vad sensul pt ca nu-ti creste autonomia f mult si nici nu-ti scade costul cu combustibilul …
cred ca Subaru ar trebui sa-si asume public consumul mai mare decat al altor masini care nu sunt 4×4 permanent & simetrice si sa promoveze puternic beneficiile sistemului lor symmetrical AWD (de ex.: daca dai peste o pata mare de ulei/noroi/nisip/gheata intr-o curba in care intri cu viteza mai mare decat ar trebui, si nu ai un sistem 4×4 permanent & simetric ca cel de la subaru , ai cateva fractiuni de secunda in plus pana intra electronica ce transfera puterea/tractiunea pe rotile cu aderenta, si asta poate face diferenta dintre accident si doar emotii sau chiar mai tragic, intre viata si moarte…..dar cum situatii nedorite de genul asta nu avem prea des, cele uzuale cand ramanem in noroi/zapada sunt mult mai usor de perceput ,,,,,fie criza cat de rea, mi se pare stupid sa pui GPL de la prima echipare…
….nu uit ca acum cativa ani cand ramasem in zapada la moeciu de sus cu un renault megane echipat cu anvelope de iarna noi + lanturi , am vazut cum prin zapada de juma de metru venea nestingherit un forester si practic facea partie …iar cand dadea semne ca se impotmoleste, cei doi ocupanti ai portbagajului..:-) (care statea deschis) se bataiau putin ca sa-i dea un plus de aderenta pe rotile din spate si masina isi relua mersul …cred ca un filmulet de genul asta ar fi un viral cu rezultate net superioare ideii nastrusnice de a pune GPL de la prima echipare, mai ales acum cand exista boxer diesel ….:-)
dar cum politica SMT de relatii cu clientii are multe lacune, ma gandesc ca si pe la marketing si vanzari sunt multe…:-)
m
@Looper – de unde ai informatia asta ca au renuntat la boxer ? mi se pare o aberatie, mai ales dupa ce au investit o caruta de bani sa faca boxer diesel si motorul este un real succes (bine, ramane de vazut in timp daca e la fel de fiabil ca cel pe benzina, dar boxerul diesel are viata in el si e foarte silentios pt un diesel, tocmai datorita dispunerii cilindrilor in plan orizontal, fapt ce reduce vibratiile considerabil …..)
…..oare au luat-o „samuraii” razna..:-)..? ma indoiesc …
nu stiu ce am azi, parca as fi in”zoso mode”…:-)..de 1 h tot comentez pe diferite topicuri in care ma regasesc …si am ajuns la SII…
incep sa cred ca-mi plac asiaticele pt ca multe din alegerile mele sunt produse concepute de baietii cu ochii mici…:-)..oare asta ii impiedica sa vada niste erori de proiectare evidente?
acum o luna am luat si eu un samsung SII ca sa pot face poze si filme full HD fara sa mai car o camera dupa mine, si SII se descurca excelent in acest sens! fara repros! atat ca imagine cat si ca sunet, si chiar si in conditii de luminozitate slaba …
de departe e un telefon f bun si pt navigare , se misca bine, nu se incalzeste, nu se blocheaza, si l-am testat la greu …
dar ca orice om, am si eu pretentia de la un smart phone laudat sa-mi face niste chestii banale si deosebit de utile pe care NU LE FACE..:-)..
1) am pretentia sa pot descarca fisiere MS Office pe care apoi sa le pot deschide si edita cu Polaris , si acest telefon nu face asta (da eroarea „nu suporta acest tip de fisier”, desi descarca fara probleme poze, filme si PDF-uri..)
2) am pretentia sa pot urmari un filmulet pe youtube si daca e prea lung sa pot merge pe bara de progres si sa dau inainte, dar iarasi nu merge …se blocheaza si da o eroare …
3) si mai am pretentia ca atunci cand imi pun un reminder sa pot sa selectez o melodie mai lunga din telefon ca sa urle 2 minute si sa am sanse sa aud reminderul si daca nu sunt langa telefon in momentul ala ….si iar nu face asta decat dupa ce creezi un director, muti melodiile acolo si abia apoi le vede softul si le poti selecta pt notificari calendar….mai mult, desi inginerii coreeni bine intentionati au creat posibilitatea sa pui mai multe remindere la acelasi eveniment din calendar, surpriza, nu suna decat cel mai aporpiat de ora eventimentului , adica degeaba pui tu reminder si la 1 h si la 45 min, ca doar la 45 de minute suna…:-)..
suparat pe ei dupa 5 telefoane la customer service si o deplasare la service unde mi-au reinstalat telefonul (neplacut) si am reusit sa fac download de MS office files doar pt 1 zi, ca apoi a revenit eroarea, am decis sa-mi iau un HTC sensation alt telefon laudat…MARE GRESEALA! AM DAT DIN LAC IN PUT!
(Iphone iesea din calcul pt nu aparuse 4s, care are full HD video, iar eu vroiam full HD)
HTC sensation se blocheaza si apare ecran alb, apoi reincarca softul si isi revine, se incalzeste la navigarea pe net mai ceva ca un calorifer, abia pot tine mana degetul pe ecran, si are si cateva probleme minore de web browsing (ex.: nu puteam intra pe webmail…)…de camera nu mai vorbesc, este f slaba comparativ cu SII, are timp mare de focus, si uneori chiar si asa nu-i iese si filmeaza minute intregi blurred , si la fel si la poze, si mai inroseste si ochii …iar pe luminozitate scazuta e de nefolosit…sunetul profund afectat de pacanituri …
acum cateva zile m-au sunat si cei de la service samsung sa-mi confirme ca au acum o versiune de soft cu care rezolva problema de download MS Office files , sa merg sa-mi instaleze noua versiune, dar eu o rezolvasem deja instaland Opera for Android, deci se pareca era browserul lor de vina …..
daca are cineva Iphone 4s tare curios sunt sa aflu ce poate…..oricum cand crapa HTC (si am un feeling ca va fi soon..) iau si un Iphone sa vad daca the real thing este mai bun decat imitatiile ….:-)…pana atunci poate se termina si procesele intre samsung si Apple …..
m