S-a mai discutat de ce adsense nu merită. Şi se discută în continuare. Hai să ne întrebăm însă altceva. Cine vrea ca adsense să funcţioneze?
Bloggerii. Ei vor să facă bani din adsense, de aceea îşi bagă 2-3 blockuri de bannere, caută să le integreze bine în text, să le facă atractive. Totul pentru a face cititorul să dea un click.
Google. Ei caută să targeteze foarte bine reclamele. Cât mai bine. Pentru că ei câştigă bani din asta.
Reclamangii. Ei vor să dea un ban şi să primească vizitatori de calitate.
Ce mă întreb eu:
De ce plăteşti 2 cenţi pe click? De ce desfăşori campanii de milioane de afişări dacă plăteşti 2 cenţi pe click? Ah, conţinutul alături de care bagă bloggerii bannerele tale prost. Nu, nu e, că văd reclame româneşti plătite la click şi pe PirateBay şi pe Mashable şi pe Time (culmea e că şi ziarele româneşti au adsense, copiind ca vacile din afară). Dacă pe primul înţeleg, pe celelalte două nu prea. Oare plătesc mai mult acolo? Sincere dubii. În atare condiţii, singurii bloggeri care ţin reclamele tale sunt cei disperaţi şi puţin proşti.
Înţelege cineva ce vreau să zic?
E un cerc vicios. Nu o să îşi pună nimeni adsense pe bloguri decente pentru că ştie că tu plăteşti 2 cenţi pe click peste tot. Cum ar fi să pun nişte bannere pe CAPSLOCK şi să câştig 20$ pe lună? Mai mulţi bani fac spălând geamuri în intersecţie două ore pe zi.
Nu, neogen nu intră în discuţia asta (au anunţat recent că au mărit preţul, de la 10 cenţi la 2 cenţi pe click).
Din seara asta renunţ la Adsense. Câştigul este mic şi nu prea merită. Mă reprofilez pe Neogen şi altele. Oricum nu vreau să fac avere dar dacă pot să scot ceva de ce să nu scot.
Google nu poate fi oprit, e prea mare. AdSense este trenul, bloggerul mic si targetat este un Aston Martin, Sa zicem ca ai un buget de 3-4 milioane de dolari pe an, de advertising. Cine e scalabil, iti ofera control la nivel de cent, analytics, si totul se poate face cu o singura persoana calificata ?
Al doilea argument este ca AdSense e doar un complement la search, Search-ul este cash cow si AdSense „e si el acolo”. „Daca tot bagam milioane in Adwords for search, hai si-una mica pe content, ca tot e in acelasi sistem”.
Cam asa merg treburile. Sigur la magazinele online cu bugete de sute, hai mii de euro pe luna poate ca se vede altfel dar nu ei fac grosul.
Eh.. eu azi am incasat un cec de $128, plata Adsense pe doua luni pentru un site pornit acum 2 ani, la care contribui cam 1-2 ore pe saptamana. Diferenta e ca publicul careia ii e destinat site-ul nu e roman, si mai da click pe reclame si cumpara
E drept ca in medie click-ul e 6 centi dar ocazional ajung si la 70 centi, cu maxim de $3.5-4 per click.
Bloggerii : ei nu inteleg ca advertiserii vor ca site-urile pe care apare reclama lor sa fi fara limbaj de cartier, cu subiecte de mai mult de 3-5 linii de text si inteligente.
Google: ei vor sa obtina cat mai mult profit din comisioane.
Daca un advertiser e dispus sa dea 10 centi pe click cu un buget de 300 de dolari pe zi, Google va aloca mai mult de 90% din click-urile respective unui site cu trafic mare gen Slashdot, pentru a fi siguri ca ii iau tot bugetul de $300 si pt a fi sigur ca advertiserul va fi multumit de rezultate
.
Daca ai trafic putin si continut de calitate slaba, evident vei avea doar reclame de 1-2 centi pe click, ce ramane la sfarsitul zilei dupa ce advertiseri mari isi termina bugetele.
Advertiserii: vor sa plateasca pentru REZULTATE.
Daca nu isi limiteaza reclamele doar la Google Search, pornesc mai multe campanii pe partea de Content.
Lanseaza o campanie pe bani multi targetata doar pe US, CA si DE, eventual FR si alte tari civilizate si pornesc alta campanie de reclame de 1-2 centi pentru alte tari, pentru ca frauda e inca mare pe tarile astea.
Eu nu as plati nici doi centi pe click pe site-uri romanesti pentru ca cititorii blogurilor nu cumpara. Inca nu s-a format obiceiul ca omul sa dea click pe reclama mea, sa dea click, sa vada ceva ce ii place si sa scoata card-ul. As face in schimb campanii CPM pentru a face cunoscut un brand sau un site.
Am facut campanii insa targetate doar pe US, CA si DE si timp de vreo 2 luni am bagat cam 3-5$ pe zi, cu click-uri intre 2 si 10 centi pe click. Dadeam atat de putin pentru ca nu ma interesa calitatea celor ca vin, ci doar sa fie trafic pe site si eventual sa faca bookmark la site si sa revina
La fiecare 100 de click-uri, site-ul facea cam 300-500 pageviews si dupa 100 de dolari bagati in Adwords, am facut cam $140 din reclamele de pe site, pentru ca eu plateam in media 2centi per om, si la 10-15 oameni unul da click pe reclame mai departe si acei 20-30 centi imi produceau un click de 15-50 centi.
Campaniile de care vorbesti pe Pirate Bay si Time sunt campanii CPM. Se mai intampla ca o firma romaneasca sa apeleze a o firma romaneasca de publicitate pt reclame CPM. Firma de publicitate cere sa zicem 1$ pe CPM de la firma romana si pune reclame pe doubleclick si alti advertiseri internationali care garanteaza un anumit numar de unitati CPM afisat pe diverse site-uri in schimbul a sa zicem 50 centi per CPM. Astfel se poate intampla ca UCMR-ADA sa isi faca reclama pe The Pirate Bay.. firma romaneasca de publicitate si-a indeplinit contractul pentru ca tu erai roman si ai vazut reclama.
Pentru site-urile cu content romanesc si pentru reclamele facute de site-uri romanesti in AdWords sunt complet de acord cu tine. Multe sunt facute fara cap, fara sens, fara idee si omu’ se gandeste ca daca are cat mai multe afisari si da cat mai putin pe click are sanse mari sa-i vina cativa vizitatori fideli care sa-i returneze investitia prin vanzari sau alte blabla-uri. Acum, daca chiar ar vrea s-o targeteze bine, s-o faca doar in Google SERPs nu si aiurea in content pe cine stie ce site-uri. Dar la noi nu se cauta calitate… decat putin si bun, mai bun mult si prost.
Totusi, sunt cateva site-uri care platesc putin in adsense doar pentru awarness, pentru impresiile alea, pentru clickurile ieftine prin care lumea stie si de site-ul lor si poate poate revin. Pentru ei e mai rentabil sa dea 1.5$ la google pentru mia de impresii din care iau 50 de clickuri sa zicem decat 3-5 euro CPM la alte retele de ads.
In orice caz, in Romania se ignora munca celui care are site-ul si clickurile alea de 2-5 centi sunt praf in ochi dar in afara, AdSense e destul de profitabil. Eu am avut luni si cu four-figures de la Google dar pe site-uri in engleza.
Imi place de zmenta, el chiar crede ca Neogen da 10 centi pe clic. Jesus…
Google Adsense merge. Si pentru publisher si pentru advertiser. La noi insa pretul pe click deoarece reclamele nu au legatura cu continutul ceea ce duce la un CTR mic. Avand un CTR mic, Google se prinde ca reclama nu este targetata si plateste foarte putin. E normal sa fie asa, sunt sigur ca din 10,000 de click-uri de 2 centi s-au facut foarte putine lead-uri. Ce ar insemna ca acele 10,000 de click-uri sa fie $1? Bloggerul ar fi foarte fericit insa advertiser-ul si-ar da seama ca nu merita sa platesti asa mult si ar renunta la Google(in loc sa baneze acel blog). In varianta de 2 centi advertiser-ului ii convine, chiar daca vizitatorul nu a fost interesat de produs a platit un vizitator cu doar 2 centi.
In Romania majoritatea celor care isi promoveaza reclamele pe reteaua de continut Google au bifat fie din greseala, fie s-au lasat pacaliti de faptul ca reclama lor va aparea pe „milioane de siteuri” care folosesc Google Adsense.
Eu i-am pus la google bid maxim pentru content: 0,18 centi $. El imi ia 0,04, CPC. Oricat as vrea sa va ajut, nu pot.
Saracia din Romania pe Adsense este cauzata de concurenta foarte slaba pe termenii cheie. De aceea, costul per click este foarte mic, abia depaseste 2 centi in medie.
Acum un an, cand bugetele de publicitate functionau si pe online, vedeam cresteri de la o luna la alta. De ce? Pentru ca erau multe companii care licitau pe aceleasi cuvinte cheie. Asadar, clickul castigator costa mai mult. Acum, pe praful asta, sunt relativ putini care isi fac reclama in .ro pe adsense. Este unul dintre bugetele taiate (in mod stupid, oricum).
Probabil ca abia de prin primavara viitoare sa se revina la o medie de 5-7 centi per click. Pe .com media e mult mai mare, chiar si acum, tocmai datorita multitudinii de firme care liciteaza pe cuvintele respective.
Ultimele click-uri pe anunturile imagine de pe blogul meu au fost mai mari de 2 centi. Pe ultimele 7 zile am 47 de click-uri si 4.23$. Asta inseamna 9 centi pe click.
@Marius
„Bloggerii : ei nu inteleg ca advertiserii vor ca site-urile pe care apare reclama lor sa fi fara limbaj de cartier, cu subiecte de mai mult de 3-5 linii de text si inteligente.”
true, advertiserii nu stiu ca pot da ban la un site de unde nu au conversii, sau isi pot selecta exact site-urile care nu contin limbaj de cartier
„Google: ei vor sa obtina cat mai mult profit din comisioane.
Daca un advertiser e dispus sa dea 10 centi pe click cu un buget de 300 de dolari pe zi, Google va aloca mai mult de 90% din click-urile respective unui site cu trafic mare gen Slashdot, pentru a fi siguri ca ii iau tot bugetul de $300 si pt a fi sigur ca advertiserul va fi multumit de rezultate”
intr-adevar Google vrea sa faca profit din comisioane insa cu siguranta NU trimite click-urile catre un site cu trafic mare. Ce ziceam si in comentariul anterior: Google vrea relevanta, pentru ca asa face bani. Nu prin faptul ca pune reclama acolo unde costul pe click este mai mare, ci acolo unde textul este mai relevant cu reclama.
Romania nu e singura tara in care Adsense si publicitatea in general merge prost, iar Piratebay, Mashable, Time etc. castiga destul pe reclamele afisate vizitatorilor din US/CA/UK/DE/AU etc. Dar avand destui vizitatori din tarile astea, crezi ca le convine sa nu castige nimic ?
Daca ai lucrat cu vreo retea mare de publicitate din afara, probabil stii ca rare sunt reclamele cu targetare internationala, iar cand nu au reclame, iti inlocuiesc reclamele lor cu cele alese de tine – in cazul nostru, Adsense.
Ce usor e sa comentezi din exterior si sa-i critici pe altii.
Pai ma Zoso, adsense nu merge, affiliates nu merge, bannereala nu merge, de unde sa mananca si gura noastra ceva? :))
@TELELEU: Deci mai pui tu 3 lei si-ti iei o shaorma de la Dristor. :))
Am avut luna trecuta un click de 2.46$:). Pacat ca e foarte rar.
Sa nu-mi spuneti ca v-a deschis ochii zoso cu articolul asta.
Adevarul e ca aia 2 centi si milioanele de afisari vin de pe site-uri proaste, pline cu videoclipuri, poze si fara continut real. Le platesti atat de putin clickul pentru ca se gasesc destule astfel de spatii.
In schimb, daca ai continut bun, de nisa si trafic valoros (a nu se citi referral Yahoo Messenger) atunci ai si sansa sa castigi bine. Asadar Adsense nu merge pentru ca-s prea mult scrapper site, nu pt ca platesc advertiserii putin.
punem pariu ca daca pun adsense pe webara sau capslock tot 2 centi primesc pe click?
Pe webara eu zic ca merita… macar un linkunit. Iti zic din experienta ca nu toate clickurile sunt asa de ieftine.
@zoso Daca tot vrei sa testezi treaba, asta incearca asa: Scrie un articol despre matze, caini sau papagali pe orice site vrei tu – ideea e sa aiba si ceva competitie. Fa-ti o campanie despre matze/caini/papagali si selecteaza din Google Adwords k vrei ca reclama ta sa apara doar in pagina unde ai scris articolul tau – testul te va costa cativa $ pentru ca vei plati ca reclama ta sa fie afisata la tine pe site
In felul asta ai sa vezi:
1/ vei lua mai mult de 2 centi de pe pagina unde ai scris articolul – chiar daca nu este competitia foarte mare pe ce ai scris tu, sunt multi care au selectat Google Content fara sa stie ce inseamna si ii va lua drept „competitorii tai”
2/ Vei vedea cat castiga Google si cat iti da tie
o alta idee ar fi sa folosesti spatii pentru imagini. am impresia ca eJobs foloseste campanii pe Google Content. Daca mergi pe http://www.heart4me.com/cgi-bin/v10/portal/v5/index.pl – va aparea reclama de la eJobs, in mod cert nu au selectat ei sa apara pe site-ul acela, deci daca faci un site cu continut mai relevant despre joburi ar trebui sa-ti apara banner de la ei.
Salutare! Sunt la inceput de drum in lumea blogului, care credeti ca ar fi cea mai buna retea de reclame in afara de adsense?
adevolution
discutia asta face parte dintr-ul „Jurnal de Criza”, fratilor este CRIZA!!! Zoso v-a aratat acu cateva zile un panou publicitar gol, duminica am plecat din Baiamare pana la Oradea si panourile publicitare erau in proportie de 80% goale, nu mai este buget. Este un moment bun sa iti faci trafic la site platind un cent si poate ai sansa sa ramai cu ceva fani.
Castigurile ca asociat la neogen pot fi mult mai bune daca
demografia site-ului / blog-ului tau este atractiva pentru advertiseri.
Pentru ca advertiserii vor plusa in licitatie pentru a avea prioritate si a ajunge la demografiile dorite. Asta ar fi unul dintre avantajele pe care combinatia bidd per click – targetare demografica de la Neogen publicitate le ofera: https://www.neogen.capital/
Castigurile ca asociat la neogen pot fi mult mai mari: proportional cu gradul de atractivitate al demografiei site-ului / blog-ului pt. advertiseri.
Pentru ca advertiserii vor licita si vor plati preturi mai mari pentru a avea prioritate pe demografia vizata. Asta ar fi unul din beneficiile combinatiei targetare demografica – bidd per click de la https://www.neogen.capital/
@felix asta cu panourile trebuia sa cada o data si o data si nu musai din cauza crizei Online e cu mult diferit. Daca vor scade preturile online cred ca va fi pentru ca nu au fost facute campanii eficiente, nu pentru ca nu merge mai bine ca offline.
@Cristian Ignat: eu nu ma plang, dar omenirea trebuie sa isi dea seama ca nimic nu mai e ca inainte:
– parca nici la pescuit nu mai e..
-agricultura nu mai e..
-echipa nationala nu mai e…
-Vama Veche nu mai e…
-iarna nu mai e..
-drumurile nu mai e…
-creditul nu mai e..
-leasingul nu mai e..
s-au shimbat si oameni dar mite saracu „click”
apropo, am uitat ceva
am un amic care are un site cu o medie de 60mii de vizitatori pe zi, site-ul este in versiune engleza, nu are oscilatii mari adica azi 10mii si maine 60mii si el zice asa cine numara click-urile nu are timp sa faca bani.
Ar mai fi fost Beyond Media, dar de vreo 3 zile si acolo s-a ajuns la un „target” de 2 centi pe click.Acum vreo 2 luni cand m-am inscris la ei, dadeau si 7-8 centi(putini si aia, dar merita cat de cat, pentru o shaorma), acum … s-a dus totul pe rapa.Dar cred ca era de asteptat , daca in 2 luni nu cred ca am vazut mai mult de 10 publisheri!!!
alea de pe piratebay (daca e vorba de banerele alea mult colorate, sa nu facem reclama) sunt si la mine pe site, parca au cpm 0.20$
mai erau odata unele cu travian, era mai mic pretul
salut am si eu google ads mie imi merge ff bine cu el am facut in 3 saptmani o suma destul de mare 188$ si inca mai fac deci cate odata sa mai mult google cate odata da putin de tot am primit la 170 clicuri mio dat vreo 14$ cam slabut dar no cate odata la 20 clikuri imi da 5$ 50 clikuri 8-9$ deci total de clikuri am aprope 1800 si am 188$ Ok bafta !
Daca adaugi adsense pe un site care contine numai mizerii (ca sa te citez) vei avea continut contextual pe aceeasi tema, in caz fericit cu 2 centi pe click. Acelasi lucru pe un site nisat poate creste costul per click la cativa dolari. Spun asta in calitate de utilizator adsense si adwords.
Sunt cuvinte cheie pentru care costul per click depaseste 10$. Decat o campanie prin paginile media pro sau prin boom, de x ori mai bine pentru advertiser (ca targetare, etc), dar si pentru cel care posteaza bannerele.
Sa nu ne mintim cu aberatiile romanesti in acest domeniu…
D’a stiu si eu problema , cu adsense . e adevarat ca in Romania nu se castiga . eu am apelat la un truc m’ai uau ‘ mi’am facut cont in adsense dandu’ma italian , ma platesc in € d’ar pe vremurile astea de criza e bn , am activitatea in romania si primesc in medie 5 , 6 centi pe clic incercati se merita . macar sa resistam pe pita si daca m’ai cassuedej ceva si noi de o pizza si o cola . e bn .