Masinile mai mici, mai economice, mai frumoase, depaşesc americancele greoaie.
Dupa ce anul 2007 a readus in prim plan razboiul la sange dintre Toyota si GM in ceea ce priveste vanzarile de automobile la nivel mondial, anul 2008 a asezat lucrurile pe fagasul lor normal. Astfel, daca GM era inca pe prima pozitie la vanzari in 2007, reusind sa livreze cu doar 3000 de vehicule mai mult decat Toyota, compania japoneza a trecut in 2008 pe prima pozitie, la o diferenta de mai mult de jumatate de milion de unitati fata de americani.
De aici.
Toyota sunt destul de scumpe, dar bune. GM face masini care nu merita din nici un pct de vedere.
Toyota se baza mult pe piata din State iar criza asta nu stiu cum le pica, oricum producatorii o sa se gandeasca de doua ori cand fabrica o masina. S-ar putea sa ne intoarcem la un alt model de afacere auto, cu masini mai ieftine, mai mici si cu un consum redus, epoca dinozaurilor a cam trecut.
daca toyota le-ar face un pic mai ieftine, ar fi perfect
@XeNoN: cumperi dacia?
Cind o sa ai ocazia, si eu iti doresc, fa o vizita in US. SI vezi masinile lor de acolo. Compara cele americane cu cele japoneze si europene.
Concluzia mea este ca nici japonezii, nici europenii nu se chinuie sa faca masini economice si care sa arate si ok la interior. Ei au observat ca americanii nu pun botul la interioare decente si in consecinta au pus un interioare de doi lei pentru masinile pt US. De aici si un cost mai mic.
SI ca economie de combustibil: la ei se vind 90% masini pe benzina: 2.0T, 1.8T etc… Care economice nu sint. Fata de europene. Fata de cele americane, sint foarte economice. Daca ne raportam la stilul lor.
Si vorbesc de masinile pe care le cumpara americanul obisnuit. Nu vorbim de Lexus si altele.
Stirea nu e chiar noua, insa tot ma bucura
Cred ca Ford, GM si restul isi merita soarta. Ma rog, fordul a mai miscat putin si nu e chiar in rahat pentru moment.
@jules: Stirea e foarte noua. Cifrele au fost publicate astazi si vei vedea ca toate publicatiile vor incepe sa murmure pe subiectul asta.
Ca se stia ca se va intampla rocada, e partea a doua. Toyota se urcase peste GM inca din primul semestru al anului 2008, iar prin criza au trecut toti.
Dar de astazi a devenit oficial.
mai bine toyota decat fabrica de carutze GM
Toyota Sequoia, Tundra, etc. Cred ca acestea sunt masinile care se vand in SUA, nu Yaris-uri sau alte „chestii” decente.
@zoso: nu merci, am ford
Din pacate, trecerea pe primul loc pentru Toyota nu a scapat-o de recesiunea in vanzari. GM este in corzi ca si Chrysler si Ford. Singurele ce au crescut anul trecut au fost Jaguar si Audi.
GM nu inseamna numai masini greoaie, nu fac doar limuzine pentru Obama.
Toyota cred ca ar fi dorit sa fie ca acum 6 luni, pe locul 2 dar pe profit. Acum are pierderi, pentru prima data in istorie.
Rocada s-a facut datorita vanzarilor din SUA, scaderi mari la GM si cresteri pentru Toyota.
Uitati-va la toate proiectele de viitor GM, sunt masini Hybrid, masini electrice, consum mic, masini pe care le doresc americanii, GM chiar vrea sa scape de Hammer.
GM va revenii pe primul loc in momentul in care ofera ce doresc americanii.
Sunt tancuri intr-adevar, si noi fabricam TR85M, un super tanc la propriu, poate muta munti, dar ca sa ma duc la Satu-Mare sau la munca zi de zi, nu am nevoie decat de o berlina cu motor decent, mai ales ca benzina se vinde pe bani si nu curge la robinet.
Chiar si armata americana va renunta la Abrahams (tancul cu turbina pe gaze, un esec tehnic de altfel) si la masinile Hammer, Au ajuns ei la concluzia ca e cam naspa cand ramai fara benzina pe front si s-au gandit la unele vehicule mai economice.
Problema se pune in felul urmator: cine va cumpara tancul daca nimeni nu are bani??!!
Toyota sunt masini bune, dar nu rezista pe drumurile noastre. In cativa ani le omoram prin gropile de pe soselele-carnagii ale Romaniei. E bine ca a devansat GM. Se schimba polurile.
Atita vreme cit GM fabrica tancuri -la propriu, nu la figurat…- poate Toyota sa vinda cit or vrea ca GM-ul tot nu pica. Ca doar n-o sa credeti declaratiile „pacifiste”…
PS1: la a doua mina, prietenul unui prieten lucreaza intr-una din fabricile de tancuri GM si nu parea deloc ingrijorat de recesiune, criza din industria auto, etc.
PS2: Chevy Malibu, Pontiac G6, Chevy Impala, chiar si Chevy Cobalt, nu sint chiar asa de cacacioase. Sint facute grosolan, consuma mai mult ca in Europa, dar sint facute sa indure iernile extreme si distantele lungi din Nord America.
de ce nu s-ar cumpara masini mici economicoase.Criza este in floare,oamenii sunt dependenti de masini si economiile trebuie bine gestionate de fiecare familie.Cu banii dati pe benzina ar putea cumpara mancare:))
Parca mai spusesem intr-un comentariu pe aici, companiile din sua vor cadea primele si deja se observa indicii in privinta acestui lucru. Probabil ca in 2009 Toyota va produce dublu fata de GM, nu ai de unde sa stii.
Numai bine!
@aurache: Orice sac are fund si se pare ca razboiul i-a cam tras in jos, acum au inceput sa accepte si dieselul despre care ei credeau ca e bun doar pentru agricultura.
Oricum americanii trebuie sa stie ca pentru a te deplasa la supermarket nu ai nevoie de un motor de 8000cc din care sa scoti 250CP ca sa misti 4 tone puse intr-un cadru de doi pe doi cu 6 metri.
@autogreen: raspunsul la intrebare este simplu – Guvernul US. Guvernul cumpara tancurile pe credit ( ) ca sa-si finanteze companiile militare in urma carora vor mai jefui petrolul, gazele, minereurile tarii X, si cu jaful facut platesc datoria la tancuri. Parca asa au facut si in Iraq – ma rog, de data asta nu le-a iesit, dar nu inseamna ca de-acum s-au invatat minte…
@Autogreen 18.
You are right! Am fost odata cu un amic cu un truck din asta monstru pe benzina (motor 6500cmc) si de la Timisoara la Bucuresti am facut plinul de 2 ori desi rezervorul era urias…
offtopic:cauta siteul promotor „drive test skoda octavia”, completeaza datele si deselecteaza optiunea de a primi newsletteru si vezi ce se intampla!
GM vinde mult pentru ca detine o gramada de marci si din cate am observat le cumpara pe cele falimentare si incearca sa le redreseze. Inca dinaintea crizei au avut probleme mari.
Insa Toyota este recunoscuta mondial ca o masina buna,fiabila. Corrola a detinut al la rand titlul de cea mai fiabila masina din lume. Mie imi place foarte mult Toyota, particular Avensis-ul. Acum ca toti producatorii de automobile sunt si ei in dificultate, dar stiu ca o sa treaca peste pentru ca au cel mai bun management al organizatiei. Cultura lor organizationala este studiata la facultatile de management din toate tarile ..
Deci schimbul acesta de putere mi se pare normal,logic, fiind trendul firesc al industriei ..
@aurache: audi a6 se pipi pe chevy. la tot.
mai ales pe ZR1.. ahem ahem.. nici r8 nu se compara cu ZR1 dar tu continua sa crezi ca audi se pipi