sau…
Cum facem să punem capăt haiduciilor din online
Bun, am stabilit că onlineul va creste până la cer anul asta, luând bani din tv, care e inutil şi greu măsurabil, şi din print, în special de la titlurile care se vor desfinţa. Cum aducem banii ăştia în online?
Arătat cu degetul.
Ştiu că cer mult, dar e primul lucru care trebuie făcut. Să îi înfierăm pe cei care nu joacă cinstit. Vă convine să munciţi ca proştii şi rol.ro sa câştige 1 milion de euro din spam şi spam? Bun, atunci tăceţi din gură. Vă convinge să plătiţi redactori care să facă ştiri şi să vină hotnews şi ziare.com să vă fure? Va convine să aibă spammerii cioridotori activesoft sau internetcorp titlul de cel mai mare publisher? Bun, ciocu mic.
O să se nască războaie, dar în final toata lumea va avea de câştigat. Clienţii, publisherii, utilizatorii. Mai puţin trişorii. Purtatul cu mănuşi nu ajută pe nimeni. Pentru că până acum toată lumea s-a purtat cu mănuşi şi iată ce industrie avem.
Calitate.
Vă vine să credeţi că majoritatea siteurilor cu conţinut decent sunt aproape necunoscute şi aparţin unor visători mici? Şi că se chinuie să supravieţuiască, pentru că e greu să mai apuce şi ei ceva din cauza “oamenilor de bine”?
Educaţie pentru clienţi.
Eu aş vrea ca Manafu să scoată nişte seminarii adresate oamenilor din agenţiile media ca să îi înveţe ce şi unde să cumpere. E ceva normal. Să îi înveţe că, de pildă, frontnews e o labă de site. Sau că e inutil să cumpere pe wall-street sau dailybusiness, pentru că au o calitate scăzută şi publicul e la fel de educat ca ăla de pe gsp, unde reclama e mai ieftină. Sau că feminis şi divaonline sunt zero pe zona de femei (nu e un atac la val voicu, dau exemple la îndemână) din motive evidente. Sau spamsiteul clopotel.ro. Şi că are logică să cumpere pe capital sau pe sfin sau pe zf, dacă vor premium. Sau pe siteuri care au creşteri organice.
Educaţie pentru utilizatori.
Ştiu, e târziu, dar trebuie să facem şi aşa ceva. Nu poţi spera să faci bani şi să ai succes dacă utilizatorii preferă siteuri pline de pr0n sau de spam. Educaţia e necesară. Oamenii au nevoie să ştie cum sa se aboneze, cum sa se dezaboneze, cum sa caute informatia buna, cum sa reclame spamul.
Încetarea furturilor.
Asta nu se poate face cu vorba bună. N-o să renunţe hotnews sau activesoft la furt pentru că îi rugaţi cu vorba bună. O să renunţe când vor fi arătaţi cu degetul şi când îi vor ocoli advertiserii.
Piaţa de internet poate creşte.
De pus capat n-ai cum sa pui capat, fiindca nu poti sa controlezi cererea. Daca n-ar fi cerere de „pr0n”, par example, nu ar fi oferta. Cat despre spam, da, e o porcarie. Despre ciordeala – da, e o porcarie.
Despre a face un blog bun, cu informatii de calitate, pentru oameni inteligenti – oh da, e greu. Eu asta incerc sa fac. Ca tot norocul, nu traiesc din blogul asta, imi permit experimente.
Ce imi doresc insa mult, mult de tot… e sa fure careva un material pe care il am cu drept de autor… atunci o sa incep sa fac bani din blog.
Aducand putin discutia in galeata cu bloguri.
Spamul face trafic. Logic ca nu i se vinde lui X, care se caca pe el cu 1000 de unici, cand poate sa cumpere de la laba trista de Urban Iulian, al’ care a trimis la jumatate din romani mailuri in care multumea ca ne-am abonat la un nimic
Te net citesc ca online-ul o sa bubuie la anul, la TV mi se zice ca o sa murim toti de foame… Eh, mediile astea de comunicare.
Eu nu l-as baga asa usor pe zf.ro la „good guys”. Mai zilele trecute, dandu-ma cu IE-ul pe net de la cineva, un pop-up de toata frumusetea mi-a tasnit in fata. Inchid pagina, intru iar nitel mai tarziu, iar apare. Mistoc!
Legat de restul ideilor din articol… Parerea mea e ca utilizatorii sunt si vor ramane aceeasi. Daca un user vrea sa cumpere ceva pe baza unui banner, cumpara si daca vede banner-ul pe un site „prost” si daca-l vede pe unul bun. La fel, user-ul de gsp.ro e la fel de prost sau bun si cand intra acolo si cand ajunge pe zf. Avantajul major este pentru internet ca mediu, spatiu, instrument de comunicare. Pentru ca banii de publicitate acordati celor care creaza ceva, schimba ceva, imbunatatesc ceva prin munca lor sunt distribuiti mai „moral” si incurajeaza progresul.
Ah, parca am copiat-o de pe zidurile sau pancartele din marile uzine optzeciste ultima fraza.
@radu: nu e, stiu. Dar n-ar fi nici primul proces pe care l-as castiga pentru drepturi de autor
@uatafacu: ref.la ultima parte, been there, done that! But it`s not so simple.
N-ai menţionat o chestie: educaţia advertiserilor şi morala lor. Te zbaţi să arăţi toţi hoţii cu degetul, iar apoi vine unul senin şi trânteşte banii la un spammer pentru că „are trafic mai mare”.
Vor cumpara spatiu si agentiile si clientii individuali in functie de trafic si categoria de content. Din pacate nu stiu multi sa se uite si la cum e generat acel trafic sau continut.
Poate o sa bage gogu’ formularul de raportare a paginilor goale. Astfel ii mai descurajeaza pe spammeri sa genereze mii de pagini deampulea.
@Bogdan: exista ala cu report spam. nu stiu cat functioneaza.
Cei care fura/prejudiciaza renunta, in general, cand sunt dati in judecata, procesul impotriva lor e castigat si sunt bagati la parnaie sau arsi cu amenzi imense. My 2 cents.
Asta cu aratatul cu degetul nu stiu cat functioneaza. De obicei hotii si spamerii sunt inevitabil si nesimtiti, deci ii doare la basca. Iar advertiserii nu inteleg. De-aia e important capitolul educatie. In rest ar trebui si cateva procese castigate si atunci lucrurile s-ar indrepta intr-o directie mai buna.
Intai de toate ar trebui ca utilizatorul sa stie diferenta dintre dezabonare si spam. Eu m-am intalnit destul de des cu problema aceasta: da, ei se aboneaza de buna credinta la un newsletter, dar apoi, cand il primesc il raporteaza ca spam, iar pt compania care trimite acest newsletter nu e un lucru ok. Dar, poate nu vad eu situatia cum trebuie si ma hazardez nefondat.
Totusi, am o retinere in a condamna anumiti publisheri sau advertiseri. Cu o floare nu se face primavara, iar ce se intampla acum cu declaratiile referitoare la media online: investitii, advertiseri, marketeri este un hei-rup provocat de fisura din sistemul mediilor traditionale, si cum puterea unei campanii de buzz marketing este ft mare (campanie care se face acum in avantajul internetului privit din perspectiva media) in mod cert investitiile vor creste, mai intai prin sufocarea site-urilor cunoscute ca apoi, prin abundenta, sa se orienteze catre calitate, atentie pe target-are, pe cunoasterea publicului tinta, a necesitatilor sale.
Sunt total de acord cu continutul de calitate si publicitatea eficienta, cu exploatarea mediei online datorita avantajelor pe care le ofera, dar nu numai mentalitatea advertiserului necesita o educare in sensul acesta ci, cu precadere, cea a marketer-ului care ar fi indicat sa accepte ca pt produsul lui nu sunt ok doar acele medii care sunt pe gustul lui. Iar o mare parte din ei, cred acest lucru cu desavarsire.
Apoi am mai spus asta, schimbarea va veni in mod invevitabil, dar nu acum, imediat, nu anul acesta, va veni in timp, probabil o data cu maturizarea noilor generatii de advertiseri care nu au apucat sa fie indoctrinati in ritul mediilor traditionale.
Ce frumos suna EDUCARE! Doar ca stii cat e de munca? Si daca tot o spui ai de gand sa treci la o campanie? Sau continutul mai mult din ultimul timp tocamai asta vrea sa faca? TRANZITIA?
This is war. And war never changes. Who shall we damn first?
De ce funcționează chestiile astea?
Eu nu agreez reclamele, folosesc popup blocker, iar dacă nu le-aș folosi aș da clickuri cu grijă prin pagină ca să nu le ating.
Nu îmi pierd timpul citind mailurile cu spam.
Deci, nu mă deranjează că unii dau mailuri cu spam. Deloc. Există blockere, filtre, spam protection. Nu pricep însă de ce ăștia inisistă. De unde le vin banii.
Adică singurii vinovați de toată treaba sunt mai întâi de toate userii. Că dacă nu ar da clickuri sau nu ar deschide emailuri treaba nu ar funcționa.
Apoi următorii vinovați sunt cei care acceptă și finanțează respectivele campanii.
Și în ultimul rând, vinovații, mi se par cei care trimit efectiv spamul.
Haiducii luau de la bogati ca sa dea la saraci. astia sunt pur si simplu hoti
Foarte bun articolul,foarte buna initiativa,.. sa vedem ce va ramane…
sal,
nu vreau sa jignesc pe nimeni, dar am citit articolul si commenturile cam „penal”
2 motive:
1. te batzi in piept cu traficul pe care il ai
2. tot pe UU astia ii denigrezi
daca dai exemple de oameni care sa educe clientzii, as fi curios cum reusesti tu ( manafu )sa:
– optimizezi un mp de internet cand comunici cu 3UU/luna
– explici clientului de ce ai ales siteurile respective
– sa ii explici la fial de ce clickurile nu conteaza intr-un raport de monitorizare ( exceptie clienti ca: banci, auto… etc )
– reachul atins ( atingi 3+ )
– ce formate alegi pt clientul tau
– cum ii argumentezi ca brand equity, history-ul campaniilor, etc…. merg mana in mana cu ideile pe ca i le vinzi
– metode pe care le fol in negocierea cu fz
– ce se faci cand este clutter pe net?
– cum legi mediile intre ele…plus internet
– de ce un blog este potrivit pt a fi parte din mp de internet
deastea de vb pe blog
Nu ma astept sa imi postezi commentul, ca nici pahomi care se bate in piept cu campanii gandite si implementate cap coada de spammeri pe care ii acuzi, nu face lucrul asta.
ms
Cred ca articolul vorbeste pentru multi „mici visatori”, myself included :D. Dar ma tem ca tot noi il si citim… Toate cele bune!