Începe WW3?

Planul iranian: America e coruptă, de aia s-au concentrat pe făcut arme complicate și scumpe, hai să îi falimentăm punându-i să le folosească.

Planul american: hai să distrugem Iran pentru că Israel și industria de armament ne presează să facem asta. Dacă dăm de probleme, mai producem arme și mai printăm bani, că economia duduie, dolarul este puternic, pentru că petrolul se cumpără și se vinde în dolari. Dolari care, ajunși în mâinile arabilor, îi investesc în companii americane.

Planul arabilor cu petrol: să ne apere americanii, că suntem sclavii lor.

Planul chinezilor: noi deținem mare parte din datoria SUA, este în interesul nostru ca ăștia să nu dea faliment, că ne vrem banii înapoi, dar vrem să fim și prima putere, așa că o să rămânem neutri și cumpărăm la bucată ce rămâne.


Acum, problema este "lăsăm SUA să dea faliment, poate așa nu mai aleg imbecili", dar pierdem o putere militară imensă și un aliat sau îi lăsăm să ne tragă după ei în WW3?

In a joint statement with the leaders of France, Germany, Italy, the Netherlands and Japan, the UK also says it will work to stabilise energy markets.
-We express our readiness to contribute to appropriate efforts to ensure safe passage through the Strait.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

76 comentarii

  1. Pai si eu acum ce fac, imi mai comand Pro Maxu Ultra ala sau mai astept?

  2. cu sau fara trump, khamenei, putin, netanyahu si oricare dintre predecesorii lor, si orbii ar trebui sa vada o chestie.

    iranul urla de 30 de ani ca vrea doar sa se apere (mai putin atunci cand ameninta cu moartea intreaga planeta daca nu se converteste la sharia), ca nu vrea decat pace, ca vrea uraniu pentru energie.
    de 2 spatamani iranul arunca ofensiv in toata lumea unde ii ajung rachetele in continuu si pare ca nu se apropie de sfarsitul rezervelor de i-a ingenuncheat si pe americani.

    parerea mea e ca trebuia atacat acum 30 de ani. si daca nu le era blocat accesul acum ar fi avut cu adevarat arme de distrugere in masa si le-ar fi folosit fara nici o jena.

    • Dupa logica dumnitale, preventiv trebuia atacata si Koreea de Nord, dar si China, nu? Sau Rusia? Sau, sau sau sau ....

    • Coreea de nord a zis clar că vrea doar să-și apere sărăcia și nevoile și neamul.
      China în afară de Taiwan n-are nici o pretenție teritorială.

      Rusia în schimb da, ar cam trebui trimisă acasă de prin Georgia, Ucraina, Armenia, din Siria a plecat deci e ok, și urmează chinezii să-i trimită acasă din Manchuria cât de curând.

    • @Manu: Pai nici Iran nu avea nicio pretentie teritoriala. Doar israelul are, asupra tuturor vecinilor. Dar chiar asupra tuturor vecinilor. Si atunci de partea cui sa fim, a alora care se extind prin violenta in fiecare deceniu, sau a unora care doar urla dar nu au facut nimic pana acum, decat cand au fost provocati a DOUA oara? 13 conflicte in sute de ani, peste 20 in ultimii 70 :)

      Q: How many war and conflicts before 1948 in the middle east number only
      GPT: There were approximately 13 major wars and conflicts in the Middle East before 1948.

      Q: and how many after number only
      GPT: There have been approximately 20 major wars and conflicts in the Middle East after 1948.

    • @thebblack. Da mai Itic. Ai dreptate.

    • Manu, China are pretentii teritoriale si in India, si in Rusia, si doreste ca apele lor teritoriale sa se intinda pana la 2000 km distanta

    • israelul nu are nici o pretentie teritoriala asupra nimanui din jur. majoritatea celor din jur au pretentii teritoriale asupra lor.

      iranul a atacat indirect israelul acum 2 ani prin intermediul hezbolah si anul trecut direct.

      acum vreo 2 zile a amenintat direct romania.
      allahu akbar.

    • @theblack: Israel care isi incalca PROPRIA lege extinzandu-se in teritoriul cucerit nu are pretentii teritoriale??

      Hai pe bune.... nu putem in halul asta sa rescriem istoria, mai ales ca-i recenta. Israelul si-a vazut interesul in detrimentul celorlalti pe care ii considera sub oameni. Cu 3 luni inainte de 7 octombrie sa nu uitam ca extremistii lor au scuipat ortodocsii si catolicii pe strada. Literalmente. Nu ne vad nici pe noi oameni.

      Pana la un anumit punct inteleg auto-apararea. Dar de la un punct incolo, nu.

      Iran a fost atacat acum 30 de ani, cum a fost atacat si acum 2 ani.. si anul trecut. Cum a mai fost atacat de cateva ori intre timp. Ca de asta sistemul lor autocrat supravietuieste. Exact ca orice grupare terorista ce devine din ce in ce mai mare cu cat Israel ataca mai multi civili aiurea. Daca niste idioti ar bombarda Romania constant nu ai crede si tu religios ca aia sunt cel mai mare dusman al tau??? Asta e Iranul. Astea sunt gruparile teroriste Hamas, Hezbolah, etc...

      Cum sa dezamorsezi populatia cand nu-i lasi in cacatul si saracia lor si ai mereu treaba cu ei??

    • @theblack: nu mai bine dadeai un chat GPT si nu ziceai porcarii?

      Q: which are the countries that have not declared their borders perceisely at the UN? list please

      GPT: Here is a list of countries that have not precisely declared their borders at the United Nations:

      1. Israel
      2. India (due to disputes over Kashmir)
      3. Pakistan (due to disputes over Kashmir)
      4. China (due to border disputes with India, Bhutan, and others)
      5. Russia (due to various territorial disputes, including with Japan over the Kuril Islands)
      6. North Korea
      7. South Korea
      8. Western Sahara (disputed territory with Morocco)
      9. Cyprus (due to division between the Turkish Republic of Northern Cyprus and the Republic of Cyprus)

      These countries either have ongoing border disputes or have not fully delineated their borders in line with international recognition.

    • Iranul nu sunt aia al caror presedinte zicea "Israelul ar trebui ras de pe hrata" acum ceva timp? https://www.theguardian.com/world/2005/oct/27/israel.iran

      Astia asta incearca sa faca, acum mai au putin si pot face asta, nu e de de mirare ca Israelul a reactionat.

      Acum, intr-o alta ordine de idei: oare de ce vecinii nu ii sprijina? De ce oare? Nu cumva si ei s-au cam saturat de amenintarile lor?

    • @Ov: Iranul avea ce avea cu Israel ca Bibi tot spunea ca mai au cateva saptamani pana fac bomba nucleara si asta cam de 3 decenii incoace. In schimb Israel are ce are cu: Iran, Gaza, West Bank, Lebanon, Siria, Jordan, iar in trecut a avut cu: Egipt (in mod direct), Iraq (indirect), Afghanistan (indirect) etc. Si nu stiu daca iti este in clar ca nu Iranul a atacat primul, din moment ce spui ca Israel a reactionat. Iar saptamanile trecute Isarel a spus ca noua tinta dupa Iran este Turcia, membra NATO. Deci mai spune-mi inca odata cum e Iranul vinovatul principal aici.

      Vecinii din jur fac bani cu SUA si Israel, discutia e lunga. Vezi cazul Egiptului, care dupa razboiul cu Israel a deveni cel mai ajutat stat din lume dupa Israel dupa foreign aid. De ce crezi ca nu ii primeau pe palestinieni la ei in tara si refuzau sa le deschida granita? :D

    • @Manu, China are pretentii teritoriale peste tot in zona, dispute foarte violente cu Taiwan, Japonia si Filipine. Cum s-a mai spus, mai exista probleme cu India si chiar si cu Bhutanul.

    • octavian, border dispute nu inseamna pretentii teritoriale si in mod sigur nu inseamna dorinta de anihilare a vecinilor respectivi.

      cosmin, asa, nu stiu ce au facut evreii extremisti.... stop! extremisti? pai ce facem? pe astia ii judecam dupa actiunile (jignitoare dar in final inofensive) unei minoritati extremiste care nu are nici o putere de decizie la ea in tara iar la ailalti ignoram actiuni mult mai grave ale unei parti la fel de extremiste dar mult mai si chiar are puterea in iran? nu stiu, mi asta mi se pare un drum sigur sprea a canta la ora 5 dimineata cacatul bocit.

    • Acum ~35 de ani americanii s-au dus in Iraq+Kuwait si s-a ales praful de toata regiunea.
      Irak pe vremea aia era factorul "stabilizator" din regiune si a ales sa isi faca de cap prin Kuwait fix in stilul american fix dupa razboiul cu Iran. Putin mai devreme, Iran pe vremea aia (1980-1988) era in alt film si tocmai incheia un razboi brutal cu cu Irak "stabilizatorul". Razboiul Iranului de dupa 79 cu americanii se rezuma la atentate, nu discutam de amenintari nucleare la nivelul anilor 80. Acum daca stam sa ne intrebam daca in '79 puteau americanii+alti agenti sa preintampine revolutia islamica... si sa il tina pe sah la putere, nu cred ca mai stie cineva clar. Posibil sa regrete si acum ca au subestimat puterea de influenta a lui Khomeini de atunci.

    • @thebblack
      esti pro ... si mai si semnalizezi
      in 1948 ONU nu a recunoscut statul Israel ca fiind unul cu granite clar definite ... a fost un fel de open source ca se mai ajusteaza ei din cand in cand ...

      NU exista conflict al Israelului din 1948 in coace care sa nu fi fost provocat de Israel ... absolut niciunul ...

      in momentul de fata, teritoriul ocupat de Israel fata de planurile din 1947, este mai mare cu pana la 60%

    • alexandru, chiar vrei sa le luam la rand cu fapte si dovezi istorice si sa constatam ca afevarul e fix opus fata de ce zici tu?

      adica la fel de radical, nici macar unul, doar ca nu de israel. poate doar dsca consideri existenta lor propriuzisa acolo casus belli. caz in care tot ei castiga, ca dontre neamurile prezente in regiune, ei sunt cei mai vechi pe acolo (cu prezenta istorica continua in forma actuala).

  3. Doua observatii:

    1. E nasol cand SUA si Israel descopera ca nu e asa usor sa te lupti cu oameni care nu sunt in slapi si nu sunt nici flamanzi (palestinieni vs iranieni).
    2. Iran s-a pregatit pentru asta in ultimele decenii, au luat literalmente zicala "daca vrei pace, pregateste-te de razboi". Acum doar fac haos in regiune, ca raspuns la provocarile evreilor si americanilor. Au mai fost provocati si in vara si au zis pas unui conflict, dar apoi evreii au insistat. Au crezut ca a doua oara e ca prima oara.
    • Partea amuzanta este ca acum vor sa puna taxa pe stramtoare, dai banu treci nu dai banu dam cu bomba. Astia daca aveau nucleara mergeau si peste arabi si peste rusi de faceau marea Caspica lac intern.

  4. China se află pe locul al treilea între creditorii externi. Primele locuri sunt ocupate de Japonia și Regatul Unit.

  5. Betteridge's law of headlines pe zoso.ro

  6. Este un nene pe YouTube, prof Jiang, care explica cum practic we are f’ed: https://youtu.be/jIS2eB-rGv0?is=sm807GRF8-fQFdSN ; nu stiu daca ai vazut…dar daca da, pareri despre ce spune ? Daca e adevarat, incotro? :)

    • As lua cu un graunte de sare ce zice nenea chinez. Nu zic ca minte 100%, dar pe langa ca e chinez (da stiu emigrat in Canada, dar chiar si asa), mai are si mentalitate de stanga, uneori de extrema stanga. M-am uitat la mai multe videouri de-ale lui si omul are vorbele la el intr-adevar, doar ca din cand in cand mai face unele afirmatii cu aerul ca sunt aforisme si trece mai departe, nu se oboseste sa explice cu toate ca unele nu nu sunt aforisme, ci doar parerea lui pur subiectiva.
      Si sincer poate imi doresc prea mult, dar incep sa ma satur de oameni de pe internet care emana diverse "adevaruri" super siguri pe ei. Daca ai o proportie ochiometrica de 50-50, e ok sa continui in stilul asta? Chiar si la 60-40 adevar/fabulatii si tot mi se pare in neregula sa continui sigur pe tine in halul asta. Inteleg ca asta are succes pe internet dar na ...

    • Eu zic ca parerea oricui ce are ceva real de spus merita ascultata. Nu sunt de acord si nu-l prea urmaresc pe prof. Jiang dar faptul ca nu-si monetizeaza videourile e deja un plus in ochii mei. Nu stiu cat are sau nu dreptate dar merita ascultat.

      Referitor la ce merita ascultat. Shortul asta explica multe daca-l extrapolam si ne amintim ca absolut de fiecare data in istorie s-a intamplat la fel dupa astfel de interventii: https://www.youtube.com/shorts/eQ54eG4DjX0

    • Nici eu nu mi-as monetiza canalul daca as putea sa primesc bani din alte surse ca sa imping o anumita naratiune. Omul are un bullshit foarte bun.
      Si mai e un aspect de cand cu scandalul asta:
      "Dr. Xiangguo Qiu, a former researcher at Canada’s National Microbiology Lab (NML) in Winnipeg, was fired in January 2021 following accusations of sharing confidential scientific information with China"
      am inceput sa privesc mai conspirativ chinezii astia emigrati. Ca idee, tipa in cauza era venita in Canada din 1996.
      Din cate vad pe wikipedia, domn profesor a venit pe barca in Canada la 6 ani, iar prin 2003 a decis sa se intoarca acasa sa predea. Pare ceva fishy acolo, poate gresesc, dar in marea asta de manipulare si minciuna de pe net nu are sens sa iti bati capul daca e sau nu platit, mai mult vad ca inca preda in Beijing :)))

    • Nu stiam de astea si aproape sigur ai dreptate in cazul lui, nu te contrazic... Cand ceva seamana a "smecherie" cam sigur e "smecherie", mai ales pe internet. Tot zic ca merita asculta, cel putin clipul asta. (apropo, cel ce l-a propus e alt Cosmin)

      E drept ca acum e si usor pentru oricine face propaganda chinezeasca... nu prea trebuie sa infloreasca nimic in situatia cu Iran.

    • orice auzi treci prin filtrul gândirii. de aceea e important să ai unul.

  7. SUA nu o sa dea niciodata faliment, toata economia lumii este tinuta in dolari (si cum incearca careva sa sara dolarul din schema, cum primeste ceva "liberate") iar sua pot printa cati dolari vor.

    • Mult mai probabil (si de dorit) este ca se vor scufunda intr-un razboi civil si eventual se vor sparge in entitati mult mai "coerente" social si economic.

      Iar china nu asteapta decat sa isi ia siberia inapoi, doar ca ei fiind chinezi gandesc pe termen lung si foarte lung, si s-ar putea sa fim toti praf si pulbere pana atunci.

    • Esti amuzant. La fel se credea si despre Imperiul Roman :) Vezi ca SUA cam le calca pe urme, sunt foarte foarte indatorati, si cam asta e ultimul semn al unui imperiu pe cale de disparitie, istoria o zice, nu eu. Ia vezi cate de mai jos se potrivesc la SUA in momentul asta :))

      Q: was the roman empire in debt in its final stages?
      GPT:
      Yes, by the time the Roman Empire was in its final stages, particularly during the 4th and 5th centuries CE, it was deeply in debt and facing severe financial difficulties. The empire had a complex economy, and several factors contributed to its financial strain:

      1. Heavy Military Spending

      The Roman Empire spent a massive portion of its budget on the military. The need to defend the vast borders, pay soldiers, and maintain a large number of legions drained the treasury. As the empire expanded, it required more resources to defend its frontiers, and the costs of war and defense increased dramatically.

      1. Declining Tax Revenue

      2. Inflation and Currency Devaluation

      3. Corruption and Mismanagement

      4. Cost of Maintaining the Empire

      5. Barbarian Invasions

    • Tavi, acu na, daca zice GPTu asa, mea culpa. Cand a cazut imperiu asta roman de care zici, inainte sau dupa '71 cand s-a terminat cu Bretton Woods.

  8. Sa vina WW3. Are si razboiul rostul lui in situatia asta cu selectia naturala grav suntata de progresul tehnologic si cu dezechilibrul in crestere absolut necontrolata intre dimensiunea populatiei globului si resursele disponibile. Asta la nivel global, pe aici pe plaiul mioritic doar razboiul ne mai poate scapa din ghearele securistoizilor.

    • Crezi că o să moară ei 'in luptă ' sau tu ?
      Tu ai stat aiurea pe la Viena cum a stat cacalin dilimache ? Si trăiești din ce îți dă Doamne -Doamne ?

    • Comentariul este despre situatia de rahat in care este omenirea, la scara macro. Pana la urma, mai devreme sau mai tarziu, toti murim.

    • Și aia de acum 2 milenii tot așa ziceau, că lumea se prăpădește.

  9. De curiozitate am intrebat clankerul ce zice de articolul tau Vali si cica "This reads less like a serious geopolitical analysis and more like a collection of cynical one-liners about different actors. It sounds insightful at first, but most of it oversimplifies or distorts how global politics actually works."

    This kind of text is emotionally compelling but analytically weak. It simplifies a complex system into a story of: “Everyone is manipulative, everything is coordinated, and disaster is inevitable.”

    Te-a cam ginit ngl :)

    https://chatgpt.com/s/t_69bc28e241c4819184df3b81d7d1a67d

  10. buna ziulica la ora de geostrategie, oare cum o sa faca tumbe logice specialii de aici cand ne apucam sa deschidem minele de carbune si centralele?

    • presupun ca o sa fii primu care se va baga in mina

    • alxzen are impresia ca, daca el e taliban cand vine vorba de energia regenerabila, respingand-o ca haram chiar daca e ieftina si are rolul ei intr-un sistem energetic eficient, si restul ar fi la fel de ideologi cand vine vorba de energia produsa prin metode clasice.

      Nu papushel, daca n-avem energie si singura metoda e sa pornim termocentralele si sa dam la lopata la carbune, o facem si p-asta, chiar daca e mai scump.

      I s-a zis ca e prost saracu', dar daca ar asculta probabil nu ar mai fi.

    • problema in Ro e ca carbunele cela era prost si scump de scos. Deci, cum rezolvi o problema cu "bag bani mai multi?"
      Daca se deschid termocentralele or sa fie cu carbune din polonia, cel mai probabil.

  11. WW3 se va da intre daci si samurai si habar n-am cine castiga.

  12. Eu am alta intrebare, pentru mine!
    Vad in viata asta Taiwan parte din tara lu' mao?
    Si cate luni dupa aia o sa vad cum ca "stai asa, ca parte din rusia a apartinut kinei acum enshpe mii de ani". Si iau si aia!

    Si apoi sigur nu prind, ca am o varsta...cartea rosie create si publicata de nevasta lu' mao...ajunge cel mai important document de pe planeta?

    Ca la cum arata lumea...nu prea vad alta varianta!

    Dar am avut o zi grea si nu pot sa fiu optimist!

  13. Vad o gramada de voci ca nu trebuia atacat Iran-ul. Dar in acelasi timp, din 90, Iranul se chinuie sa produca bomba. Bonus au inarmat toate militiile in zona si din Africa contra Israel si nu numai.
    Cat sa mai negociezi, cand se opresc din mizerii ? Democratia si vorbaria la un moment dat nu mai functioneaza din pacate.
    Eu cred ca se va face o coalitie si se va intra peste ei, nu prea mai este cale de intors. Trebuie terminat regimul de la Teheran.

    • alianta vietii a atacat iranul tarziu. trebuia intervenit cand era inceput de revolutie. atunci erau aia dispusi sa profite de mierlirea supremului. dupa 40k de victime s au simtit pacaliti si acum cel mai probabil chiar daca ar vrea oarece libertate, tot se simt agresati ca popor cand zice cineva ca "daca vrem distrugem tot jut for fun". nu ai cum sa castigi suport popular cu asa ceva

    • Cand era Iran aproape sa creeze bomba nucleara? In 90, 95, '00, 2010, 2020, 2025? S-a simtit Israel amenintat de Iran ca Rusia de extinderea NATO.

    • @Ciocanul Deci pe acelasi principiu, bomba, atacuri ale tarilor vecine etc ar trebui invadat si Israelul?

    • problema nu e ca au atacat iranu ci ca au facut-o pe stilu trump...dam cu racheta si vedem noi dupa.

  14. Daca la invazia rusilor in ucraina ziceai ca evadezi in spania ca e UE si e departe, aici unde plm fugi?

  15. Adevarul e ca Iran-ul era o ''amenintare'' uriasa pentru intreaga omenire, dar hey, cate scuze se pot gasi in numele ''democracy'', baby. Hai, platiti si nu faceti galagie,copii/

  16. Eu am alta intrebare: de la cati lei in sus pe litru incep inmasinanascutii sa invete sa mearga pe jos?

    De la cate sute de lei pe litru in sus incepem sa folosim transport in comun si sa cerem un transport in comun mai bun?

    • suntem deja acolo. 9 lei e limita. traficul pe străzi s-a eliberat. incă 1 leu și o să fie dureros.

    • 9 lei limita? Boss, poate daca eram pe vremea lu' ciuruitu. Sunt bani in "piata".

    • Pe vremea impuscatului, erau doar cateva masini intr-un cartier. Nu cred ca aveau mai mult de cativa intr-un bloc.

    • Transportul in comun e pe 2 lei litru, tirurile circula cu motorina la 3 lei.
      Tot calculul asupra combustibilului se reduce la bucuresteanul ce vine dimineata din porumb si isi duce copiii in centru si apoi merge in Pipera la birouri. El face trafic si enerveaza populatiile bastinase. :D
      A zis bine Vali pe youtube, daca comanzi acasa mancarea nu faci trafic. :D

    • 9 lei e putin, nu ii deranjeaza pe ceinascutiinmasina, asta e o specie foarte rezistenta la antibiotic. La 15 poate se mai calmeaza.

  17. Oricare ar fi planu', Israelul are mereu dreptate.

  18. Nu incepe niciun WW3. Dureaza atat razboiul asta ca planul a fost facut de McKinsey.

    Serios acum, tot tambalaul asta a pornit de la Bibi ca are alegeri anul asta si tot il prosteste pe Trump intr-una. Stie ca se apropie alegerile si in state si nu mai avea prea mult timp, dupa iunie Trump nu ar mai fi zis da.

    Nu-l inghit pe Tucker Carlson, dar are un interviu interesant cu Joe Kent https://www.youtube.com/watch?v=1cbw1utqzHg

    • Suntem tehnic în WW3 cu China și Rusia de la 3 ianuarie 2020 și am fost în cel de-al doilea război rece de la anexarea Crimeei de Rusia din 2014 până la războiul comercial cu China în 2018. Mai degrada aș propune 2018 ca anul in care a debutat WW3. Și o sa explic de ce.

      Da, suntem acum într-un WW3 între Occident vs CRINK de când Trump l-a omorât pe generalul iranian Soleimani care plănuia un 7 octombrie mai devreme și ar fi trebuit atunci SUA și Israel să atace Iranul dacă China nu scapă COVID-ul din laboratorul din Wuhan.

      A fost primul atac biologic în masă din istorie și a fost lansat împotriva lumii libere.

      China s-a răzbunat pentru tarife. Și Orange Men a încasat-o în 2020, la alegeri. Bibi a încasat-o și el în iunie 2021 de a stat un an și ceva în opoziție și cu frică ca ajunge la pârnaie.

      A escaladat în 2022 cu Ucraina, Gaza in 2023, Liban in 2024, Thailanda - Cambodgia in 2025, India , Venezuela și Iran (probabil și Cuba, Groenlanda) in 2026, și va mai escalada după Taiwan și Pacific in 2027-2028, și invazia rusă în estul Europei din 2029-2030.

      Nu la aceeași intensitate, ritm și bilanț de victime ca-n WW1, WW2 și nici măcar la nivelul războaielor asiatice din anii 1950-1975, în primul război rece.

      Dar are efecte globale asupra comerțului global și implică militar și economic țări de pe toate continentele. Mult mai mult decât a fost războiul anti-terorism din 2001-2021.

      E un război global lung, asimetric cu drone și rachete sau cu niște războaie proxy de uzură.

      Cred ca se va încheia la 1 septembrie 2039.

      O să fie pace între 2039 și 2045.
      Și din 2045 până în 2091 va fi WW4 sau Războiul Cald generat de criza climatică și epuizarea resurselor.

  19. So… seicii se intorc la pastorit?

  20. Eu cred ca in cateva luni, cartile de istorie si istoria insasi vor trebui rescrise. Complet pe dos, de la WW2 incoace. Pana acum in 2026, cel putin partial, drogalau ala muscacios a fost un vizionar.

    • Dacă Bibi nu facea nimic, in 10-20 ani ai fi plâns in pumni și peste 50 ani, Alternethistory ar fi făcut video cu “ce s-ar fi întâmplat dacă programul nuclear iranian ar fi fost oprit la timp de Bibi, care a tot avertizat în mod repetat?”.

      Sigur, Iranul poate folosi bombe murdare numai cu uraniu 60% îmbogățit. Dar imaginați-vă dacă era să continue acordul lui Obama și lăsăm Iranul să devină o putere cu ICBM-uri și uraniu 100% îmbogățit în 15-20 ani.

      Din momentul ăla, tot Orientul și Europa estică ar fi devenit deșert radioactiv.

      Da, știu de Rusia și China, dar ăia sunt actori mai raționali care își impun limite, nu fac jihad global și nu au credință în cele 70 de virgine dacă se sacrifică.
      Rusia n-a ajuns să bombardeze țări din Europa de Est nici la 4 ani de la invazia Ucrainei . Și cred ca nici China nu va bombarda toată Asia pentru Taiwan.

      Iranul torpilează rafinării, hoteluri și baze SUA cu tot ce are convențional.

      De aia prefer să nu ajung în situația în care niște jihadiști capata arme nucleare. Aia chiar cred ca se duc in Rai daca fac jihad.

  21. NOU
    #74

    Daca incepe... primul obiectiv e sa astepte numa' sa primesc aprobarea sa trec de pe dobanda variabila pe dobanda fixa... mai apoi, le luam la rand.

  22. Nu. Încă nu. Iranul este, printre altele, un apendice al Chinei (după unii politologi). Dai în Iran, dai îm China (mă rog, i se arată "pisica").

    În guvernarea Văcăroiu (FDSN, azi PSD) într-un an (din cele 4) nflația a fost de 300%. Ne mai aducem aminte? Şi a fost. Desigur, mulți oameni au suferit, multe averi au crescut...dar 300% este azi istorie.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la PCGarage.