Dormiți pe voi…

Pace peste tot în lume, mâncare ieftină, energie ieftină, toată lumea este bine, nu mai există sărăcie, copii care sapă după diamante si metale rare, normal că omenirea a lăsat garda jos.

AVEM VIRUS NOU! NIPAH îi zice și se răspândește prin India de câteva săptămâni.

purple-virus

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

86 comentarii

  1. Eh, sigur e o agentie undeva care se ocupa ca totul sa fie bine.

  2. De cateva luni ne-ai omorat cu articolele si stirile panicarde. Intreb serios - ai o anumita placere in a cauta doar probleme? Doar asta prind la public ?

    • Bai esti fantastic, dar citeste altceva ma, sunt conspirationisti mai grei. Daca era Coloja mai zic... (isi mai aminteste careva postul de acum 2 ani cu bus-urile si procesoarele din taiwan?)

    • Da ba, de unde o veni panica asta, totul merge atat de bine. Influensarii astia ar trebui sa-si vada de topoarele lor in loc sa sperie lumea deampulea.

    • eu sunt bine. am mâncat fripturică. tu?

    • Dpdv al informarii corecte (adica sa "ascult" si parerea lor ..lol... :) ) las aici o lista de conspirationisti deloc prorusi: magdalena radu aia de la hr, tomozei, de curand butunoiu a luat-o si el pe ulei, patrusca, exiguu, dan pavel, tatal bunaciunii aleia data afara de la consulat New York, daniel constantin, mois, etc etc... si noul loc de intalnire al lor.. grupul Seismic Center :) .ohooo zeci bai!!! Lasa-l pe Vali, ca e la inceput, nu are loc de astia

    • @CapitanulPtk - mă bucur că nu-s singurul care a observat acest trend din ultimele luni.

    • @Giani nu e vorba ca vrea cineva sa vina Vali doar cu articole flower-power.
      E vorba ca umfla anumite subiecte aiurea in ultima perioada si de la cineva care il urmarea intr-o vreme pe Ryan Holiday si daca imi amintesc bine i-a citit si unele din carti (pt cei ce nu stiu tipul e autor de carti axate pe stoicism), m-as astepta la ceva mai mult scepticism/prudenta, in orice caz nu panica pe cate un subiect la fiecare 2-3 zile.
      "In 2014, an outbreak was reported in the Philippines with no new cases since then. " sursa World Health Organisation.
      Din linkul pus de vali "The virus, which is carried by fruit bats and animals such as pigs, can cause fever and brain inflammation and has a fatality rate of between 40% and 75%. Although it can spread from person to person, TRANSMISSION IS NOT EASY and typically REQUIRES PROLONGED CONTACT with an infected individual."

      Since November 2025
      Bangladesh:
      1 death from a confirmed Nipah infection (case detected January 2026, patient died the same day in hospital).
      India (West Bengal outbreak):
      2 confirmed infections reported in January 2026.
      Later reports say 1 of those patients (a nurse) died.
      Total since roughly Nov 2025
      Infections: about 3 confirmed cases
      Deaths: 2 deaths
      Nu mai gasesc linkul dar din cele doua morti, unul a fost de fapt de inima, initial isi revenise din starea critica, ma gandesc ca o fi fost mai batran.
      @Matei nu esti singurul

    • @N inteleg ce zici dar cred ca il inteleg si pe Vali, ca sunt si eu cam in aceeasi oala. Pana prin 2015 aveam atitudinea aia de who gives a shit, nothing bad can happen, it can only good happen. Apoi a venit o chestie neasteptata. Am zis oh well, se mai intampla. Apoi a venit alta. Apoi alta. Apoi alta. Fiecare eveniment a sapat putin la baza ideii ca exista grupuri de experti care au grija ca lucrurile sa ramana, overall, pe un fagas normal, ca lumea invata din greseli si ca poti sa nu-ti bati capul cu lucrurile care nu tin de mediul tau imediat inconjurator.

      Si aici apare natura umana, care zice ca e mai bine sa ti se para ca vezi un tigru in forma pe care o fac frunzele in jungla. Cand ti se baga in cap ideea ca e posibil sa fie un tigru acolo, pai doar asta vezi. Ca asa ai ajuns aici, ca stramosii tai n-au zis "eh, sunt doar niste frunze".

      Si ajungem acum, la anul asta in care s-a intamplat un lucru retardat dupa altul, in succesiune rapida, saptamanal sau lunar. Pai cum poti tu, ca om care se gandeste mai departe de cate sarmale mananca diseara cand ajunge acasa si cum trage un ragait dupa, sa ignori ce se intampla? Cum poti sa zici ca o sa fie ok in momentul in care oamenii cu cea mai multa putere din lume fac chestii atat de stupide?

      Adica plm, nu zic ca e ideal, dar macar inteleg de unde vine.

    • Da marș ma și citeste ce vrei. Fa-ti blog și scrie despre ce vrei tu. Deocamdată citesc aici chestii super interesante. Mai mergeti naibii cu pozitivismul vostru leșinat.

    • Astea generează trafic. Omu urmărește să producă bani, nu contează subiectul.

    • @Jesus: vorbeste frumos, nu polua aiurea.

      Am observat si eu tendinta spre panica in ultimele luni. Blogul asta tot timpul a avut o inclinatie spre negativism, spre exagerarea stirilor negative si domolirea celor pozitive. Trendul general se vede la imobiliare unde Vali de vreo 10 ani tot zice ca preturile la imobiliare sunt umflate si ca bula se va sparge, in timp ce el se muta la o casa mai mare.

      Cu toate astea, in ultimele luni negativitatea narativa s-a acutizat. Eu cred ca e de la Skoda. N-am prea vazut oameni cu Skoda care sa se simta impliniti si sa fie in general pozitivi.

    • @C: confirm, am skoda

    • io is si bucatar ratat am si skoda. Literally nu aveam cum sa castig in viata

    • E naspa, nu ne mai fvte influencerita aia (dracu mai stie cum o cheama) ...si eu am Skoda.

    • Creste engagementul, boss, creste venitul, nu ai auzit ca is vremuri grele?

    • @CapitanulPtk: Am mai observat modul ăsta de gândire și pe Facebook - oamenii cred cu tărie că cineva vrea să-i demoralizeze pe ei. Nu acceptă că alea-s chesti reale, chit că se pune link către ele și se pot convinge și singuri; nu - e mai degrabă ”tu de niște vreme vrei să ne tot sperii cu știri de-astea”. Oamenii ăia cred că transmițătorul are ceva personal cu ei, că vrea să-i afecteze și nu poate s-o facă decât deliberat. Ideea că prezintă o realitate le scapă, că aia ar însemna să accepte că lumea e cam nasoală. Așa că o bagă în față pe aia cu ”dar mai spune și ceva frumos, pozitiv”. Ca și cum, dacă ar putea închide fluxul de apă jegoasă de la robinet, problema lor cu apa nepotabilă dispare.
      Și mai văd mai sus și alții cu același mod de gândire: o face pentru rating/vrea să ne sperie/de ce ești așa de pesimist. Unul nu-și pune problema că poate chiar aia e realitatea din teren. Și - culmea - are link să verifice și ochi să citească, dar parcă e mai ușor să împuști mesagerul decât să depui efortul ăla.

    • dar mai spune și ceva frumos, pozitiv

      pai uite...a zis mai sus omu.

      nu ne mai fvte influencerita aia (n.a. dragusanca)

      deci, pana la urma a fost pozitiv articolul

    • Eu deprimat si negativist sunt deja, aproape m-ati convins sa-mi iau Skoda sa am si eu o scuza.

    • "eu sunt bine. am mâncat fripturică. tu?"
      @Vali Petcu: minti!

    • "scrie pentru trafic".

      trebuie să fii lovit la cap să zici asta.

    • vali de fapt scrie pentru carnati. Ca mine :D

    • cârnat pentru cârnați.

    • @Răzvan T. Coloja - depinde cum vrei sa interprezi, tu ai dreptate insa e o mica mare diferenta de nuanta - discutam despre fapte nasoale sau previziuni nasoale?

      La partea de fapte sunt de acord, asta e realitatea, ca ne place sau nu. La partea de preziuni insa totul devine subiectiv si da, senzatia este ca sunt prea multe stiri negative si vrei o gura de aer, nu sa fie totul roz dar cumva diferit.

      Exemple de previziuni negative - se taie salariile, nu mai sunt bani de pensii (de 2 ori pe an), urmeaza cresteri de preturi (2-4 ori pe an), ne invadeaza rusii (minim de 2 ori pe an), casele sunt prea scumpe si nu si le permite nimeni (o data pe luna), statul este corupt (saptamanal), justitia este corupta (la 3 luni) si tot asa.

      Trebuie sa ii intelegi si pe cei obositi de asa ceva, nu doar sa le spui ca nu e bine cum vad ei lumea/situatia.

    • Cine nu este de acord cu ce a scris Coloja, să-mi dea mânuța verde, care de fapt înseamnă mânuța roșie pentru el. Mulțumesc.

    • @Bigbear: True that - e o diferență acolo. Deși unele opinii n-au efectiv cum să fie roz în contextele actuale. Hai să luăm asta cu virusul, de deasupra: ții minte înainte de Covid cum râdeau superior unii că e doar zvon, că să nu ne speriem, e doar o răceală? Și la final au murit niște oameni iar restul stătusem în case un an și ceva - atât de neserioasă fusese treaba. Și-apare acum o altă chestie care se răspândește - fix ca atunci - și oamenii (fix ca atunci) zic că va fi în ordine; asta chit că au trecut... câți ani de la ultima tură?

      @GrasuX: Ți-au luat ăștia jucăria care costa un click și te-au forțat să scrii. Nasolică.

    • PS - că n-am mai apucat să editez. Cine nu este de acord cu ce a scris GrasuX, să-i dea mânuța verde, care de fapt înseamnă mânuța verde pentru mine. Mulțumesc.
      Mindfu*k, nu alta.

    • NOU
      #28

      "@CapitanulPtk: Am mai observat modul ăsta de gândire și pe Facebook - oamenii cred cu tărie că cineva vrea să-i demoralizeze pe ei. Nu acceptă că alea-s chesti reale, chit că se pune link către ele și se pot convinge și singuri; nu - e mai degrabă ”tu de niște vreme vrei să ne tot sperii cu știri de-astea”

      Vorbim de o stire de acum 2 luni. Cum ar fi in fiecare zi sa traim panicarzi de orice cacat se intampla la 10 mii de km distanta?

    • @Răzvan T. Coloja - esti mai inteligent de atat, ca sa nu stii ca a fost o exceptie. Covidul este dintr-o familie a lui Coronavirus 2 unde sunt multe variante si doar una din ele a fost atat de mortala (aia spre inceput), dupa aia au mai fost o groaza de variante diferite care insa nu au mai fost la fel de mortale.

      Da, oricand se poate intampla o mutatie genetica si sa te trezesti cu altul - asa cum a fost si cu el insa pana la el nu au fost si sa stai cu grija zilnica este putin inutil.

      Fara suparare, insa exact aceeasi logica o aud in imobiliare zilnic -

      • vine criza, o sa cada cu minim 50% preturile
        -de ce sa cada asa?
      • pai nu tii minte 2008, nu ai vazut ce s-a intamplat?

      Si totusi 2008 a fost un fenomen unic care nu s-a repetat de 28 de ani, nu?

    • ezista o esplicatie.

      acum cativa ani si-a luat o muie cu optimismul 'nu invadeaza aia dom'le'.

      acum vrea sa fie sigur.

      plm, ro-alert vibes?

      in acelasi timp.... you have been warned.

    • @CapitanulPtk:

      Cum ar fi in fiecare zi sa traim panicarzi de orice cacat se intampla la 10 mii de km distanta?

      Dar de ce e nevoie să o dai în extreme? ”Să te panichezi”. Cine-a zis că ar trebui să te panichezi în loc de ”ia știrea cu un dram de atenție, că avem antecedentele cu Covid”? Nu-s doar astea două variante: s-o ignori complet ori să te panichezi când o citești.

      @Bigbear: Mișto argumentația ta, doar că Nipah e din cu totul altă familie de viruși. Zero legătură cu Covid. De-aia paralela aia criză/criză e cam nepotrivită. E un alt virus, alt mod de manifestare, alte chestii; nici măcar coronavirus nu e, iar rata de mortalitate e de 75% din ce citesc. Și nu - nu stau cu ”grija zilnică”; dar nici n-am să ignor subiectul pe considerentul că ”n-are cum, dom'le, a doua oară”.

    • @Răzvan T. Coloja - eu spuneam de faptul ca oamenii sunt obositi de previziuni negative in general si tu insisti pe un caz anume.

      Fie - fa o afirmatie concreta si ne intoarcem peste 6 luni si apoi peste 12 luni sa vedem daca ai sau nu dreptate.

      Asadar, tu spui ca Nipah o sa creeze o epidemie similar cu Covid? Spui ca o sa fie macar la jumatate din nivelul Covid? Sau doar vrei sa dezbatem chestii grele de genul:

      • ne invadeaza rusii
      • Iranul bombardeaza zona pana se opreste petrolul
      • un fanatic iranian pune o bomba nu stiu unde si omoara 100 de oameni
      • US trimite trupe si invadeaza Groenlanda
      • Trump loveste si scufunda o nava chinezeasca in drum spre Iran
      • benzina la 12 lei
      • salariile bugetarilor taiate cu 30%
      • bursa intra in vrie bazata pe noi raporte cu mult in minus fata de trecut?
      • FCSB nu este Steaua
      • Chicki Cean il bate pe Brusli
    • Eu nici macar skoda nu am. Si totusi nu ma panichez asa din 3 lulele. Realitatea nu a fost nicicand mai greu de recunoscut ca in prezent. Nu e vina ta ca nu o poti percepe.

      Fii ca mine,
      Nu te panica
      Si o sa fie bine. Mkay?

      Alternativa ar fi sa te arunci duamne fereste de pe vreun pod si sa avariezi o skoda, ceea ce nu recomand.

    • @CapitanulPtk:

      Cum ar fi in fiecare zi sa traim panicarzi de orice cacat se intampla la 10 mii de km distanta?

      Dar de ce e nevoie să o dai în extreme? ”Să te panichezi”. Cine-a zis că ar trebui să te panichezi în loc de ”ia știrea cu un dram de atenție, că avem antecedentele cu Covid”? Nu-s doar astea două variante: s-o ignori complet ori să te panichezi când o citești.

      @Bigbear:

      eu spuneam de faptul ca oamenii sunt obositi de previziuni negative in general si tu insisti pe un caz anume.

      Bine măi, dar mai sus tu vorbeai de acel caz anume. Discuția, în acel punct, era despre acel virus. Cât despre ”oamenii sunt obosiți de previziuni negative”, mie-mi sună fix ca ”dar mai spune și ceva frumos”. Adică... și CE DACĂ sunt obosiți de ele? Nu știu - trebuie mulțumit publicul dacă publicul cere pozitivism de-ăla toxic? Ca pe copiii de 5 ani care, dacă nu vor să mănânce mazăre, nu le dai mazăre?
      Din nou - ”publicul a obosit de...”: și CE DACĂ? Wtf - asta înseamnă că nu mai publicăm știri dacă desemnează ceva în ton negativ?

      Fie - fa o afirmatie concreta si ne intoarcem peste 6 luni si apoi peste 12 luni sa vedem daca ai sau nu dreptate.

      Dar 1. eu nu trebuie să fac o afirmație concretă și 2. nu mă încorsetezi tu pe mine în ”e albă sau e neagră”. Însă dacă nu fac o afirmație concretă, fatalistă și precisă, de tipul ”man, murit toți”, asta tot nu înseamnă că nu pot vorbi despre subiect sau chiar încerca să fac o predicție vagă. E mișto șmecheria asta cu ”spune-mi tu concret cât va fi prețu' barilului în 28 martie, dacă ești șmecher, și venim în 28 să vedem dacă e atâta”; iar îndemnul tot nu mă oprește de la a fi capabil să afirm că 1. e foarte probabil că va crește și 2. e un subiect demn de luat în seamă, chit că pe oamenii sensibili care vor doar subiecte cu flori și cu happy end îi deranjează abordarea subiectului în sine.

  3. Cine-o mai fute indience...

  4. Futu-mă în ei de lilieci

  5. Fix ieri au plecat din Biontech fondatorii! Vedem daca fac ei noul vaccin, in noua firma! Chiar ma intrebam de ce le-au scazut ieri actiunile asa de tare, azi am vazut stirea.

  6. NOU
    #43

    aideplmea, că chinezii se mai spălau...

  7. E bine ca avem deja stocuri de hartie igienica si ulei facute de la panica precedenta cu petrolul :D

  8. not spread easily person-to-person

    am sa va dau o veste proasta. Genul asta de virusuri nu is o chestie de ieri. Se întâmpla des si asta era una dintre treburile CDCului si WHO. Sa anunte genul asta de intamplari.

  9. Luna viitoare merg la https://asia.wordcamp.org/2026, in Mumbai. Din ce vad, un focar cu virusul asta e la cateva mii de km de acolo, dar tot nu sunt foarte linistit. Mai vedem cum evoluează lucrurile.

    • Căștile alea mișto - le țin eu până te întorci, bine?

    • Ne-a parut bine. Zbori prin Dubai cumva, ca sa fie tacamul complet?

    • @florinele, poti sa pastrezi tu castile. :)
      @none, nu prin Dubai, am auzit ca nu lasa astia copiii sa urce in avioane pe acolo. Dar cand ma intorc ne vedem sa-ti povestesc cum a fost? :D

    • @Alin
      Te duci cu copiii. Treaba buna.

    • Mai gandeste-te.

    • Nu e panica, man. Mergi in tara care se pregateste ca in cativa anisori sa fie a doua mare economie a lumii. Dupa China. De acolo se va da in curand ora exacta, asa ca perfect de inteles.
      Daca nu zbori prin hub-urile astea aflate momentan in mijlocul iuresului cu Iranul, nu ar trebui sa ai nicio problema. Nici tu, nici familia. Stiu, am fost tot cu familia acum mai multi ani intr-un tur de Indie de vreo luna. Minunat.
      India e o experienta pe cat de diversa, pe atat de captivanta.
      M-a distrat mascota aia, Vapulica.

      Succes!

    • @Alin, ni se rupe pula de programul tau. Te-a intrebat cineva cu privire la viata ta sau doar ai simtit nevoia sa arati ca esti prost?

    • Tom, da, dar India merită cam 1 dată făcută dacă ai bani, timp și îți place cultura lor, mă rog, cultura diferă de la o regiune la alta și cam atât. Street food-ul ăla e făcut în condiții dubioase, în medie, poluarea e la cote maxime și alte cele. Da, e o experiență, dar eu as alege oricând China, măcar acolo de bine de rău, stă Partidul cu biciul pe ei și e curat și îngrijit, în medie.

  10. Dacă nu e scăpat din laborator nu mă interesează orice virus maidanez, necipat, fără pedigree.

  11. Nu dormim pe noi, dar avem vorba aia: noi sa fim sanatosi...

  12. Am avut. S-a dat.

  13. NOU
    #63

    Au fost multe outbreaks de Nipah în ultimii cred ca 20 de ani. Și de Nipah și de Marlborough. O să fie contained și de data asta pentru ca are o rată prea mare de deces sa fi lăsat să se plimbe aiurea prin lume.

    • plm.. de ce sa stricam o conspiratie buna cu nitel de logica?
      de ce sa zici ca mortalitatea extrem de mare il impiedica sa se raspandeasca pentru ca pur si simplu mor aia infectati inainte sa il dea mai departe cand poti sa zici ca sunt interese mari la mijloc.

      mi-ar fi greata daca nu mi-ar veni sa vomit.

  14. Booooooooooon. Deci:
    Covid
    Ucraina
    Iran
    Nipah...
    Ce mai bubuie ca să se termine și cu Nipah-ul ăsta...?

    • Au bubuit deja preturile

    • au bubuit pe dracu'.

      inca il astept pe primul care ca raspunde la casa de marcat la intrebarea "altceva?" cu 'as fi vrut un pachet de tigari da' nu mai am bani'.

      atunci si numai atunci vom sti ca preturile au bubuit.

  15. vaxxeri cu 3 doze pfizer abia asteapta ceva nou ;D

    stiu sunt carnat

    • Deja sunt steril pe 3 generații, ce se mai poate întâmpla? ;)

    • inca vreo 2 -3 generatii. Niciodata nu pot fi indeajuns de multe

    • Și paznicii de la Kaufland abia așteaptă să ia termometrele în mână să se simtă iar doctori, iar doctorii să se simtă și ei milițieni. Să comandăm din timp izoletele. Din alea hand made, din stejar, ca să reziste, că virusului nu-i place lemnul și spațiile mici.

    • Da, că paznicii ăia s-au trezit ei de capul lor să măsoare temperatură sau așa li s-a impus? Crezi ca nu voiau să facă cu totul altceva? Hai să gândim puțin.

  16. hmm, mi se pare un motiv bun sa se mai scumpeasca carburantul cu vreo 98 bani.

  17. virusii cu rata mare de mortalitate cu evolutie rapida sunt mai usor de controlat prin distantare/ carantina.
    D-aia nu a murit inca jumate de africa de ebola.
    daca virusul e foarte eficient in a ucide, nu are timp sa infecteze.

    un virus eficient e ala cu perioada lunga de incubatie asimptomatica care e contagios in perioada asimptomatica.

  18. Wow doombringing, cred ca merg sa bag niste prajeala...

  19. După cum a zis cineva pe aici, primul caz de nipah a apărut în ian 2001, iar știrea e din 28 ian.

    • Treaba ta e sa te panichezi, sa stai in casa, sa cumperi actiuni Tesla si sa inchiriezi filme la minut. Pana unde te-a apucat sa pui intrebari?

  20. Stirea aia cu virusul NIPAH e din 28 ianuarie. Practic e de acum 1 luna jumate. Stiri mai vechi n-ai?!

  21. Undeva, un cuplu decide acum ca e indicat sa plece cu pruncul de 6 luni in concediu de reconectare in India. Pariu?

  22. Nu e nici virus nou ("Nipah was first identified just over 25 years ago during an outbreak among pig farmers in Malaysia") și nici știre recentă ("January 28, 20269:17 PM GMT+1Updated January 28, 2026"). Ambele din articol.

    TL;DR: nu mâncați lilieci (https://en.wikipedia.org/wiki/Megabat), sau fructe contaminate de lilieci.

  23. Nu știu dacă îi mai pasă cuiva cu barilul care mai ieri era la 100 de dolari , cu OMS și ONU în prag de colaps financiar de când Trump le-a tăiat robinetul și cu tot sistemul medical subfinanțat de când cu războaiele. Solidaritate planetară cu vaccinarea și restricții impuse de OMS nu o să mai ezite niciodată.

    Poate să fie și virusul din cele mai horror filme și zeci de milioane de morți, nobody give a shiet cu situația economică curenta.

    Și din cauza restricțiilor planetare am cam ajuns în situația economică curentă, cu o UE paralizată, incapabilă să facă față agresiunii ruse, cu o America orientată către un cristofascism, cu o Rusie care s-a transformat într-o Germanie nazista, cu o China care e pe cale să redevină maoista și un Orient Mijlociu mai turbulent.

    Probabil ca daca nu avea loc pandemia in 2020 sau dacă Putin invada Ucraina mai devreme …sa zicem ca prin 2017-2018, UE ar fi făcut mai multe in plin boom economic, ba cred ca se și riscă să trimită trupe în Ucraina și să o facă no-fly zone.

    Câteodată mă întreb dacă nu cumva China a creat noul coronavirus și tot ce se întâmpla acum face parte din planul ei de a deveni superputere. Inclusiv să anexeze Iranul și să facă din Rusia un vasal.

  24. Nu se va întâmpla nimic, s-ar fi întâmplat deja dacă e să fie.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la PCGarage.