Se pregătește, UE o vrea, ai noștri au tot amânat-o, că nu e tocmai populistă și voiau să câștigă alegerile, s-a mărit numărul de rable pe șosele și tot așa.
Sunt amuzant de tumbe logice cum este asta de aici. Nu știu ce înseamnă “motoring editor”, probabil un fel de jurnalist auto care nu a condus mașini, cum prea des se întâmplă pe la noi.
Și pentru că-mi place să îmi fac prieteni, hai să facem o analiză pe text.
Apoi, taxarea ar trebui să țină cont, pe lângă norma de poluare, de ale aspecte mult mai importante precum valoarea mașinii și puterea acesteia.
De ce ar trebui să țină cont o taxă de poluare de valoarea mașinii? Sau de puterea acesteia? Pare că cineva nu înțelege scopul acestei taxe, care este să scoată o parte din mașinile poluante de pe șosele.
Există mașini scumpe care plătesc un impozit modic pentru că sunt hi- bride Euro 6. Nu mai zic de maşinile de lux, de supercarurile hibride de sute de mii, chiar milioane de euro, care, sunt taxate insignifiant în raport cu valoarea lor.
Așa. Taxa de poluare este mai mică pentru mașinile care poluează mai puțin.
Aici vorbește că el conduce o mașină veche de 20 de ani, că este atașat de ea.
Însă este alegerea mea și nu înțeleg de ce trebuie să fiu taxat doar pentru că o dețin. Nu contează cât merg pe an, cât poluez efectiv. Taxa din prezent, dar și cea care se pregătește, mă pune la plată doar pentru că o deţin.
Hobby-urile costă.
Normal ar fi ca taxele ar trebui să scadă în raport cu vechimea. O maşină din anii 2000 valoarează acum câteva sute de euro, cum să pui o taxă egală cu valoarea ei? E ne- drept, e stupid, practic lovești tot în oamenii cu venituri reduse.
Pui taxe mai mari pe ea pentru că vrei ca omul să renunțe la ea și să ia ceva mai nou, care poluează mai puțin.
Partea care are nevoie de explicații suplimentare este asta cu “lovește în oamenii cu venituri reduse”, care este scoasă la înaintare ca scut pentru toți care vor să circule cu gioarse poluante.
Faza este cam așa: există un adevăr aici. Oamenii conduc gioarse pentru că aia este tot ce își permit. Categoria asta există, dar ea este neglijabilă.
Majoritatea celor care dețin mașini poluante nu vor să facă nimic dacă nu sunt constrânși. Nimic nimic. Vor invoca constant veniturile mici pentru a nu face nimic, pentru că asta este realitatea, mereu sunt alte priorități. Și ei sunt în mașină, nu le pasă cât poluează, doar nu înghit ei fumul și poluarea de la diesel.
Asta vrea să rezolve taxa. Oamenii să fie constrânși de taxa mare să își ia ceva mai puțin poluant. Alegerea gramajului de noxe emise ca bază de impozitare este o idee bună.
Iar tumbele astea logice sunt triste. OK, dacă nu erai pasionat de mașini mai mergeai cu hârbul ăla vechi de 20 de ani? De fapt nu, hai să facem altfel, stai 10 minute în spatele lui acuma iarna, cu el la relanti. Dacă nu te ia cu leșin poți să îl păstrezi.
Și toate argumentele sunt așa de mici și de obtuze și de lipsite de orice urmă de logică și de orizont. Da, este în regulă ca 3 milioane de mașini Euro2 și Euro3 să polueze, că eu vreau să-mi păstrez hârbul meu. Hai să continuăm să inhalăm toți noxe pentru că pasiunea mea, pentru care nu vreau să plătesc, este mai presus de sănătatea voastră. Bun, OK, dar eu și alte câteva milioane de oameni vrem niște orașe mai curate și mai respirabile. Eventual să poți pedala prin ele fără să riști un mic cancer. Ce zici? Am eu dreptul să nu fiu intoxicat de 3 milioane de rable? Unde se termină drepturile tale și încep ale mele?





taxa auto e bagat in pnrr de catre senor Ghinea, de la USR, prevazuta ca garantie de venit la buget si e ceruta de renault. nicaieri in UE nu exista acest gen de taxa. ni-ca-ieri. e ok, mai sunt vreo 3, de pe vremea cand reprezentanta Citroen, ce apartinea de Tariceanu, era super ingrijorata de mediu. sa le platiti bine!
În Germania se plătește Kfz-Steuer care are și o componentă legată de emisiile de CO2 pe langă tipul mașinii, capacitatea cilindrică și standardul de emisii. În Franța se plătește „malus ecologique” care se aplică la prima înmatriculare și este calculată în funcție de nivelul emisiilor de CO2 ale vehiculului. În Olanda ai BPM la înmatriculare și MRB periodic ambele legate de norma de CO2. În plus pe langă astea sunt numeroase taxe locale de acces bazate pe normele de poluare (congestion tax în Barcelona și Madrid, Londra Stockholm si Goeteborg).
Sa faca domnul Arhi un pic de research inainte de a scrie? Nu, e parerist.
vorba lui Fluture, sunteti incredibil de imbecili. „are componente, are si variatii”, stii tu, ca ai dat pe google. sigur, nimic comparabil cu ce vorbim aici, nici macar nu ai citit desore ce e vorba in pnrr, dar stii tu. in romania ai deja 3 taxe auto, care au fost incluse, ulterior, în prețul benzinei, exact din acest motiv. pentru ca, ulterior, niste imbecili ca voi, sa poata imbratisa inca una, absolut necesara. idiotilor.
nu stiu daca e doar hatereala sau memoria romanului chiar e asa scurta iar romanii asa analfabeti
Taxa este ceva normal si de bun simt care functioneaza in beneficiul sanatatii noastre
Ca sa fie clar de la inceput, eu conduc o masina Euro 4.
Atat imi permit dpdv financiar. Si ca sa fie clar, sunt inginer auto.
Taxa pentru poluare nu-mi convine dar E FOARTE CORECTA.
E normal ca poluatorul sa plateasca. Si PLATA este de fapt compusa din mai multe taxe.
1 Taxa pe emisia de CO2 – masinile mai poluante platesc mai mult decat cele mai putin poluante
2 Taxa pe nr de km parcursi- taxa cuprinsa in pretul benzinei- o masina care face 3000 km pe an plateste mai mult decat una care face 20000 km pe an si asta se reflecta in consumul de combustibil.
nenea Arhi, in UK road tax este calculat in functie de gramajul de noxe emise de masina, nu tine cont de cati ani are masina. doar masinile hibrid si full electrice nu platesc
@Cătăline Taxa asta ar trebui să aibă o componentă de contorizare. Ceva de legat de numărul de kilometrii parcurși. Pentru că o dacie folosită de niște bătrîni de două ori pe lună ca să-și facă cumparăturile la un supermarket din apropiere poluează categoric mult mai puțin decît o hibridă frecată-n medie minim 4 ore pe zi.
Eu tot nu am inteles la ce s-a referit autorul cand a scris ca cele cu forma de SUV sa fie taxate suplimentar.
Traducere:
Cand am fost cu Logan MCV Stepway la spalatorie, mi-a cerut taxa de SUV, ca „ie mult de spalat bo$$”. A vazut omu masina mai inalta, pac taxa de SUV.
La fel si guvernul acum, ai MCV Stepway motor 0.9 TCe, ai forma de SUV, pac poluezi.
Aceiași discuție la spălătorie cu un Captur: asta e SUV și e preț mai mare. Unii mai întrebau dacă e SUV sau nu, din ochi părea mai mare dar totuși nu atât de mare 😂
Este de discutat si treaba cu spalatoria, cu un hatchback rezolv cu doua fise la spalatorie, cu un monovolum sau break mai mare, minim trei fise.
Sincer, pentru un Logan MCV Stepway si eu te-as taxa la spalatorie ca pentru un SUV. Pana la urma este mai mult de spalat la ea decat la un Logan clasic.
Strict dpdv al poluarii, argumentul cu: am aceeasi masina de >10 ani si poluez mai mult decat unul care in aia 10 ani a schimbat 3-4 masini, este foarte valid.
Daca reducem la absurd si spunem ca nu ai voie sa iti cumperi decat o masina noua si dupa ce mergu cu ea 5 ani trebuie sa o dai la casat, atunci nu facem nimic in privinta poluarii. Nu e ca si cum producerea unei masini noi nu polueaza.
Daca vrei sa reduci poluarea trebuie in principal temperat consumerismul, dar asta nu e ok pentru economie. De aici rezulta ca toate taxele astea nu au nimic in comun cu combaterea poluarii, ci dintr-un anumit punct de vedere stimuleaza economia.
Producerea unei mașini noi nu poluează LA MINE. Taxele locale sunt pentru problema locală, nu pentru poluarea planetară.
Scopul este aerul curat de la noi din orașe, nu aerul din India sau Africa.
Contorsiunile și zvârcolelile logice nu sunt decât justificări pentru scâncetul „am o gioarsă diesel cu care afum concitadinii și nu vreau să plătesc”, coroborat cu conspirațiile că hibridele și electricele sunt nașpa, că tot ce vine de la EU e rău etc.
top comment
cumpararea unei masini e in general mai proasta pentru mediu in ansamblu decat conducerea uneia vechi poluante.
@Flat, cum adica nu polueaza la tine? In Romania nu se produc masini? Masini se produc doar in India sau Africa?
Taxa de poluare e normala, iar aia saraci nu conduc masini cu motare de 3000cmc, pentru ca alea consuma si nu isi permit, pentru o corsa de 1.2 sau alte tigai cu motoare de 1.2 sau 1.4 nu cred ca va fi taxa de 500-700 de euro, va fi de 100-200, tot mare, dar nu ii omoara. ii omoara pe aia smecheri cu motoare de 3000 -5000 cmc.
Pe langa taxa de poluare ar trebui si amenzi + confiscare masina la aia de au anulat DPF/catalizator, la aia care spui ca afuma carne cu masina si tot asa.
Salut, in grupul meu de cunoscuti, cilindrea motoarelor creste pe masura ce ajungem la oameni cu venituri mici.
Oamenii cu venituri mici au motoare de 2.0 pana la 3.0 diesel euro 3 sau euro 4 – trecute pe bunici sau si mai tare, fiind din zone „defavorizate” avand impozit foarte foarte mic.
Mai se intampla si faza cu pusul masinii ca utilitara(la Tuareg 3.0 V6 TDI se intampla asta, sau la Cayenne-ul ala vechi).
ITP-ul se ia cu bani, motoare cu DPF scos, cu fum si alte chestii. Saracii crezi ca nu rezolva sa fie smecheri?
Eu am Golf 4 TDI 2002 si merge brici. ITP pe bune. Am coleg la munca cu seria 3 2010 diesel, fara DPF, fara catalizator, fara EGR. Cand porneste motorul, te asfixiezi langa masina. Eu sunt euro 3, el e euro 5.
Parcă era deja în prețul combustibilului o taxă de poluare, care-i și cea mai elocventă deoarece poluezi și plătești cît consumi. De ce mai pun altă taxă pentru aceeași chestie?
@Marinel: aia e taxa de polutie
>> Alegerea gramajului de noxe emise ca bază de impozitare este o idee bună
Nu, nu este. Daca scopul e aer mai curat singura idee buna e interzicerea masinilor sub Euro 6 in oras, si taxarea combustibilului, adica taxarea fiecarui gram efectiv emis, nu a gramelor din specificatii. Eventual si taxa de congestie unde e cazul.
Combustibilul este deja taxat.
Deja e o taxă de poluare în combustibil, de ce mai pune una redundantă?
interzicerea tuturor dizelarelor mai vechi de 6 ani sau peste 200k km ar fi cel mai bun prim pas, apoi in momentul de fata ar trebui interzise toate sub euro 4, ma mira ca inca mai exista
@NIX, corect, ar fi o idee foarte buna.
Doar ca… au institutiile statului suficienti bani incat sa inlocuiasca toate autovehiculele diesel mai vechi de 6 ani sau peste 200k km pe care le folosesc?
Ca nu poti avea pretentia ca populatia civila sa renunte la toate masinile vechi si poluante, dar in administratie publica sa se foloseasca in continuare toate janghinele. care scot fum de zici ca functioneaza pe păcură.
@Andrei G, as excepta utilajele de la asta iar pt masini mici sigur au bani doar ca banii aia se duc in buzunarul celor din varful lantului trofic de asta nu apar masini mai noi constant ca unii isi iau partea si ‘lasa ca merge asa’
@NIX – in aceeasi logica, sa eutanasiem toti oamenii mai vechi de 80 de ani sau care nu mai sunt de folos societatii – ca numa polueaza.
Tu stii cat costa o masina noua ? Da una de 6 ani – care in conceptia ta ar trebui dusa la remat, ca numa’ polueaza
@brosky am scris comentariul ca sa trigaruiesc dizelarii de pe aici, n-am o problema cu ele daca nu as vedea in fiecare an la itp cu vin bosulenii cu dpf off si alte modificari, practic majoritatea cancerului din trafic e dat de romulanii cu dizelare si da stiu ce spun cand zic 6 ani si 200k+ si km.. ca asta fac romulanii le iau ‘ieftin’ le fac dpf/egr/adblu off si merg ‘ca noi’ ce conteaza ca ma taxeaza si pe mine la plamani? eu sunt pro hibride spre exemplu dar mai e mult pana romulanii le vor adopta neconditionat, de electrice nu mai spun ca exista un cult anti ev cum exista un cult a lu georgescu, si daca vrei iti poti lua super masini pana in 12-15k care sa fie euro 6 si fara sa trebuiasca sa le faci dpf off ba chiar gasesti si pana in 10k. asta cu limitarea eu as pune-o preventiv pt ca itp-urile sunt aproape degeaba
Andrei, multumesc, nu stiam.
Marinel, deja sunt accize si TVA, e deja redundanta. Se mai poate pune una gen taxa de poluare si gata, si se renunta la impozitul anual si taxa de inmatriculare. Asa nu e neaparat corect, dar mai corect decat cum e acum impozitul.
@NIX, de ce sa faci o exceptie pentru utilaje? Ca astea polueaza mai mult decat 20 de masini personale la un loc?
Si nu este vorba doar de utilaje, mai avem si autobuze, microbuze care au sute de mii de km in bord.
@Andrei G, ai dreptate, cumva alea ar trebui sa fie primele, dar nu detaliez, cele de la stat ar putea/trebui sa aiba parte de o scuza ca nu poti schimba flote noi instant si stim cat de rapid se misca, altfel f valid ce spui
total de acord. adica daca eu am o masina diesel din 2000 cu care fac 1-2 mii de km pe an, de ce sa platesc mai mult decat unul cu o masina din 2015 care face 30 de mii pe an? ca de poluat e clar ca poluez mai putin.
@mihailescu, clar dar cum au spus mai multi, cand au fost masurile astea ‘ecologice’ chiar despre ecologie?! e f f simplu sa se introduca in rca/itp obligativitatea controlului kilometrilor si asa putem lovi doua pasari cu o piatra, dar cine sa o faca si sa o respecte? ccr? omuletii care sunt ies meni pt altii mai inradacinati?!
E clar că unii iubesc mașinile vechi cu aceeași pasiune cu care bunicii noștri iubesc covoarele pe pereți – le țin din sentiment, nu din logică. Dacă am merge pe raționamentul “nu contează cât poluez, că merg puțin”, atunci ar trebui să legalizăm și grătarele pe balcon – că doar nu prăjim mici zilnic, nu?
Ideea că o taxă de poluare ar trebui să țină cont de valoarea mașinii e la fel de logică precum să plătești amenda de viteză în funcție de cât ai dat pe adidași.
Dacă mașina ta are nevoie de rugăciuni ca să pornească dimineața, poate ar trebui să accepți că și planeta are nevoie de o pauză de la noxele tale vintage.
Castreaza-te copii polueaza …
de cand nu-s legale gratarele pe balcon ?
Îmi place aia cu „pasiunea”. Pasiunea mea sunt armele. Asta nu înseamnă că le folosesc pe stradă. Pasiunea mea sunt timbrele. Asta nu înseamnă că le lipesc pe ușile vecinilor sau pe frunțile oligofrenilor peste care dau în jurul meu. Pasiunea mea e sexul, dar nu violez tot ce prind. Pasiunea mea sunt caii, dar nu mă vezi călărind pe bd. Iuliu Maniu la oră de vârf. Pasiunea mea e boxul, dar….. etc. etc.
Așa și asta cu mașinile. Ești pasionat de rable oarecum istorice ? Ține-le frumos în garaj sau în vitrină, bibilește-le, lustruiește-le, nu mi le scoate mie în nas în trafic.
Muta-te la Monaco sa nu te mai deranjeze saracii daca te tine.
intre timp eu platesc impozit la rulota cu vreo 55 de lei in plus fata de prietenul cu tucson hybrid 2024.
taxa auto sau taxa de/pe poluare este acelasi lucru cu impozitul in masura in care popuarea si polutia sunt sinonime..
De ce adica la SUV e taxa suplimentara ?
Ca sunt mari, grele, deci consuma/polueaza mai mult.
Asta asa e.
Bmw 3 Touring
2016, 2000 benzina automat, lungime 4633mm, latime 1811 mm, masa 1610kg
Rav4
2016, 2500 cmc hibrid, lungime 4661mm, latime 1844mm, masa 1600kg
Adevarul e ca aia 3cm in lungime si latime fac diferenta maxim. Sa curga dumele :))
Dacă adăuga și un paragraf desprebad hombres care își permit să se atașeze sentimental de vreun traseu de autobuz sau un abonament CFR..
Pe lângă poluare, mai există alte două mari probleme cauzate de faptul că aproape fiecare familie își permite să dețină 2-3 mașini: lipsa locurilor de parcare, ceea ce duce la parcarea acestora pe trotuare și spații verzi (acolo unde nu au fost transformate in parcare), și traficul îngreunat, care generează automat o poluare și mai mare, chiar și din partea celor care dețin mașini mai noi.
Caz real – o familie deținea patru mașini: două folosite zilnic de soț și soție și alte două păstrate în parcare pentru copiii plecați în străinătate, care le foloseau doar o lună pe an.
Atunci când taxele sunt mici (mai ales după eliminarea taxei de primă înmatriculare), oricine își poate permite 2-3 mașini second-hand, în valoare de 2.000-3.000 de euro, majoritatea încadrându-se în norma de poluare Euro 4.
Nu inteleg de ce trebuie amestecate lucrurile. Adica haide sa punem o taxa de poluare mare ca sa rezolvam parcarile de pe trotuare?
De ce nu amendam masinile parcate pe trotuare? Nu ar fi mai eficient asa?
Sau si mai bine. Haide sa interzicem pur si simplu inmatricularea unei masini daca nu demonstrezi ca ai loc de parcare in orasul/sectorul respectiv.
mie imi pare corecta o taxa pe parcare, ai masina trebuie sa ai si parcare, nu ai, platesti ca ocupi spatiul unora care au nevoie mai mare sa foloseasca mașina, asa poate te gandesti de 2 ori sa ai 3-5 masini.
NIX f corect. cu mențiunea parcări private, nu publice. Alea nu se pun că ai parcare, sunt ale primăriei
@Andrei G – NU poti avea loc de parcare de la primarie daca nu ai masina inscrisa in sectorul respectiv (pt Bucuresti cel putin), deci se pare ca este un cerc vicios, nu ai loc de parcare->nu-ti poti lua masina, dar daca nu ai masina nu poti obtine loc de parcare. Si aici vorbim strict de locurile de la primarie, nu de cele private.
@adib, nu am zis nimic de loc de parcare de la Primarie, ca alea si asa sunt insuficiente pentru masinile existente.
Ma refer sa ai loc de parcare privat, sa demonstrezi ca ai un loc de parcare in curte sau in parcarea blocului.
Sa se taxeze domne’ astia cu bani ca au de unde da.
Ar trebui un studiu sau statistica sa vedem cate masini din parcul actual al tarii intra la 2000-5000 euro second-hand.
Si apoi sa incercam sa estimam cati din oamenii aia, daca ar renunta la ele, si-ar permite efectiv sa cumpere unele noi, de la 15.000 euro in sus.
Si sa vedem si posibilitatea practica de a „scapa de ele”, prin a scapa eu intelegand a le vinde, dar cui, daca nu tot altora ca ei, ceea ce ne aduce inapoi la problema initiala ?
Daca se interzice vanzarea lor, si merg toate la casat, cat ar fi de realist ? Mai ales daca cuplezi posibilitatea asta cu ce ziceam mai sus, si anume posibilitatea reala de achizitie a uneia noi, mai putin poluante ?
Sunt sarak. Sa-mi dea statu 4k de coco si casez barca mea de 13 ani si promit sa-mi iau hibrid ceva.
Asta presupunand ca masinile de 2000 -5000 ar fi suprataxate. In realitate nu cred ca taxa aia va fi foarte mare pentru Euro4. Deci daca nu tragi sa-ti iei ceva TDI din 2001, cam orice benzinara de 2000 de euro e deja in standardul asta.
Singura problema reala si care o sa afecteze intr-adevar fix pe cei saraci (mai ales daca se institutie taxa asta la nivel de UE) e unde se vand. Probabil prin Rep. Moldova, Serbia vor aparea o gramada de masini ieftine <Euro4 peste noapte.
@cosmin ce-as mai dori ar fi taxa sau mai degraba interzicerea alora cu numere de tari straine ce nu au masini de la euro 4-5 in sus
E ușor de zis: CUMPĂRAȚI-VĂ MAȘINI NOI !!! , dar oare v-ati uitat puțin prin țara noastră sa vedeți câți oameni își permit acest lux?
O familie de 4 oameni (mai înalți sa zicem) credeți ca intră intr-un coteț de ăla mic care sa-l cumperi cu 15000.
Și cât credeți voi ca îl va tine pe un utilizator, o mașină cu motor de 0,9 l-1 l . (Incurajare de consumerism)
Ok, faceți taxele pe poluare ca și în Germanica , dar dați și salariile în cuantumul din acea țară, ca oricum mâncarea și multe altele sunt mai scumpe la noi decât în tara lui Hitler. Atunci își vor permite și românașii noștri , mai săraci sau medii, sa-si cumpere o mașină nouă sa nu polueze.
Întrebați-vă câți oameni sunt în România cu salarii nete de pește 1000 de euro și care sa își permită un leasing de mașină, sa-și crească copiii și să-și plătească și un credit sau chirie. Mașina este un rău necesar în zilele noastre. Sau hai sa o facem un lux !!! Doar bogații să-și cumpere ca ei pot să-și plătească taxa de poluare.
În alta ordine de idei… puneți taxa pe poluare pe producerea de curent electric la centralele cu cărbune (de astea încă mai funcționează la noi în tara cateva și în tarile din vest, destule). Puneți taxa de poluare pentru resturile de panouri solare pe care nu le poți recicla și mai puneți o taxa mare de poluare pe bateriile care se vor casa și nu se pot recicla. Ce vom face cu aceste baterii după ce acestea nu vor mai fi bune pe mașini?
Deschideți topic și pentru astea…
Sa avem putina decență și sa ne uitam la noi în țară si sa vedem ce putem noi și ce putem sa cerem de la noi, precum și ce putem și noi sa oferim.
În final, ce voiam sa spun: puțină decență sa avem cu toții și sa incercam sa echilibrăm situația prin taxarea poluării sub forma unor taxe progresive în următorii 2,3,4 ani în asa fel încât sa nu-i omori pe săracii utilizatori de volane și sa le dai șansă să se adune puțin pana când sa le bagi pumnii din gura pana în stomac.
1. nu a zis nimeni să își ia mașini noi. cotețele cu care se circulă acum sunt aduse tot din vest.
2. nu tu inhalezi poluarea din altă parte (centrale cărbune, panouri solare etc), tu tragi pe nas, direct, poluarea de la mașini.
3. mereu cu „suntem săraci”. mereu.
@Vali
Eu nu vreu sa întru în polemici lungi și fără folos, dar dina păcate , faptul ca romanii sunt săraci este un fapt real și nu doar o sintagmă.
Eu nu ma plâng pentru mine dar nu pot sa închid ochii și sa nu vad ce este în jurul meu din punct de vedere economic-financiar.
Și exact cum sunt taxat la amenzi, dividende etc în funcție de salariul minim pe economie mie mi se pare normal ca aceasta taxa pe ploluare sa se raporteze la puterea de cumpărare în România și sa mai avem.in vedere ca acestor mașini vechi li s-a permis sa între în România pe ușa din față și sa le cumpere romanii care nu-si permit altceva. În proporție mare , aceste mașini sunt la roamni săraci nu la cei bogați.
Deci, dacă le-au permis acestor mașini sa intre pe ușă din față, sa li se permită acestor oameni care le-au cumpărat sa se adune financiar 1-2-3 ani, prin introducere taxei și indexarea graduala a acesteia. Nu propun altceva.
P.S. in analiza mea am expus situația pe care o vad eu în țară. Alții poate au alte prisme prin care văd, mai roz,ai negre, mai cu obloane…
așa, deci dacă în țară este sărăcie nu mai vindem ferrari și telefoane de 1.000€?
Vinzi orice se poate vinde, asta e economie de piață.
Doar ca trebuie sa fim.moderați și sa vedem ceea ce avem și putem, nu doar ceea ce ne-am dori sa fie.
Și la taxe suntem „profesori”
nu, tu spui că dacă cineva nu are bani noi trebuie să îl lăsăm să polueze. putem extinde asta mai mult? dacă nu are casă poate să vină peste tine? dacă nu are ce mânca poate să vină să-ți fure pâinea?
nu putem să mergem mereu cu pasul celui mai încet membru al turmei.
Din păcate silueta cam mulți în spate și riști dacă pui prea multe în spatele lor , sa vine ei peste tine și sa se urce în capul celor care se considera superiori
Din păcate sunt cam mulți în spate și riști dacă pui prea multe în spatele lor , sa vină ei peste tine și sa se urce în capul celor care se considera superiori.
Totodată, trebuie sa recunoaștem ca noi romanii suntem mult în spate față de frațil noștri din vest.
Și ma refer la puterea generala de cumpărare pe care o au romanii
Atunci hai sa ii aducem pe aia mai înceți sa fie mai rapizi! Deci, alinierea la toate standardele europene !
Nu spun ca nu ai dreptate, dar taxa asta nu vrea sa rezolve nimic altceva decat sa aduca mai multi bani la buget.
Si toate masinile institutiilor statului sa plateasca aceasta, sa nu fie scutiri !
Statul suntem noi cei care plătim taxe.. deci tot din buzunarul nostru merg la buget
Să fie serioși, asta e cu dedicație pentru francezii care mai fac in RO doua modele de Dacia, și alea cele mai scumpe…
Nu au fost in stare sa le facă autostrada sa plece cu trailerele spre Vest, aia nu mai au vânzări cum aveau pentru că au ajuns să ceară 30 000 euro pe niste glume de mașini…și soluția, hop încă o taxă…
doare la 5m de penisul cuiva de poluare…
E cerută de franțujii de la Reno…
Am o Toyota din 2008 cu 130 g Co2 emisie. E poluanta?
Admit caas putea renunta la ea in 80% din timp, dar e comod sa mergi cu ea.
Sa stingi si lumina 2 ore seara
Pentru orașe mai curate, nu cred că taxarea mai mare e soluția, deși poate ajută și asta. Soluția pentru orașe mai curate e să nu mai permiți mașinile în centrul orașelor. Așa am rezolva și problema celor care nu-și permit să își schimbe mașina.
Eu am observat mai multe categorii de oameni care au mașini poluante:
* gigei cu bwm și dpf off – ăștia trebuie taxați la maxim
* oameni cu condiții modeste – din orașele mari – ăștia vor fi cel mai aspru afectați orice ai face. Ca să elimini mainile trebuie să își schimbe obiceiurile
* oamenii cu condiții modeste din sate – aici nu e o problemă așa mare, sunt puțini.
Eu am o rudă care are o mașină din ’94 sau similar și stă intr-un sat. Cu siguranță nu are de unde să își schimbe mașina și cel mai probabil o să plătească taxa asta extra. Deși merge maxim 5000km cu ea.
Ai reusit sa gasesti unul mai prost decat Gugoasa 🤣🤣🤣🤣
Este o diferenta intre NIMBY si oameni ca acestia, cu pasiunile?
Taxa asta… as pune-o-n combustibil, exact langa acciza.
Cei care merg mai mult, platesc mai mult. Cei care nu merg… fac economie.
Oricum, preturile nu vor prohbitive. parcul auto romanesc are media la 15!!! ani… toti astia platesc.
Ma doare la banana, mi-am vandut-o-n octombrie. Pieton ever since (doar daca n-aveti vreun saab 93 cabrio??!!?)
Coaie, de câte ori mai băgați taxa de poluare în combustibil? Că deja e de vreo două ori… :)))
Dispar alea de +20 de ani si se vor aduce siruri de trailere cu masini din Europa de vest cu masini de 12-15 ani. Win-win.
Chiar și sub 10 ani, c-au fost ceva inundații toamna trecută pe la ei.
eu ce stiu este ca inainte sa scoata taxa aia pe poluare 2013-2014 sau cand o fi fost era cat de cat mai respirabil, erau mai putine masini pe strazi si puteai chiar sa crezi ca traiesti intr-un oras. imediat dupa ce s-a scos taxa, s-a umplut de masini si acuma traim intr-un parc auto, fiindca astea orase nu mai sunt demult.
deci hai sa nu ne mai cacam pe noi si sa eliminam 1/3 din masini, preferabil alea cele mai poluante si o sa ne fie la toti mai bine. cu totii cunoastem familii cu 3 masini doar fiindca „se poate” desi s-ar descurca la fel de bine si cu una.
mie imi pare decent un numar de 3 masini pe familie atat timp cat ai loc de parcare platit sau propriu pt ele. ai 2 masini de oras/naveta/job si una de vacanta, care-i problema? masina nu polueaza cat sta pe loc ba chiar aduce bani in economie cu taxele. cum ar fi ca itp-urile sa fie pe bune? sa vezi atunci masini de maxim 10-12 ani care nici nu polueaza mult
Prosti ca tine ar trebui sa nu aiba net. 1 Sunt mai multe masini ca expresie a nivelului mai crescut de trai 2 O masina iti da mobilitate pentru munca familie
3 Nu te tine nimeni cu forta in orasul tau poluat .
Plus că România e pe penultimul loc în clasamentul număr de mașini la mia de locuitori.
singura „mobilitate” pe care o inteleg romanii este sa isi duca puiul la scoala din celalalt capat al orasului si apoi dupa scoala la balet-pian-inot-sah.
mare expresie a nivelului crescut de trai sa vezi de 10 ani incoace la orice drum spre cenad/nadlac siruri infinite de platforme incarcate cu 3-4 „coji” de 1000-2000e bucata aduse din franta/olanda/germania. orice campus de studenti geme de masini, desi ei n-au nici semafor la ei acasa si au luat 2 amenzi in prima saptamana.
ba scoateti capul din monitor si iesiti pe strada sa vedeti realitatea. stati pe tik tok si va prajiti creierul cu povesti culese din alte tari.
sa ma plang si eu, poluatorul.
Am o Toyota BJ73 din ’86. Cand o calc, scoate fum negru – numa nu prea o calc ca soarbe cam multa motorina.
Imi place sa o conduc, pozitia la volan, ma simt ca si „Regele Soselelor – Vank”. (2 tone, masina cu 2 locuri. )
Bun, intr-un an , daca… daca .. cu indulgenta, fac 1000km. Hai 2000 , sa nu fie rotund.
In acel an, platesc 600 impozit, 1400 RCA si inca 2000 lei motorina (ca baga cam 1leu/km) .
Deci, tigaia mea ma costa pe mine 2 lei / km
Din aia 4000 de lei, 75% se duc la stat sub diverse forme. Consider ca-mi platesc cu varf si indesat hobby-ul.
Deranjezi „nobilimea” cu masini noi pe drum ce nu intelegi. Ii racaie ca ai si tu masina.
Tu n-auzi ca trebuie sa iti iei duster 0.9 benzinar? Ce iti trebuie tie blocanti si cutie de transfer si etc? Ia-ti duster si in 10 ani sa pastrezi bani sa-i faci tinichigeria, ca o sa ai gauri in lonjeroane. Asta daca nu iti zboara tabla de pe usi, ca la 140km/h se umfla tabla pe ele efectiv. Am zis ca imi crapa inima cand o pocnit tabla la usa la 140 pe autostrada.
Eu consider ca masinile astea care scot fum negru cand le calci nu ar trebui sa treaca ITP-ul. Dar stim cu totii ca ii dai „inspectorului” 200 de lei si inchide ochii.
Tocmai asta este problema, ca se tot adauga diferite taxe al caror scop nu este decat sa aduca mai multi bani la buget. In niciun caz nu se iau masuri pentru a elimina harburile de pe sosele.
dupa toata lista de comentarii trag concluzia ca tot la benzina / motorina ar trebuii sa bagam taxa :)).. cine baga mult inseamna ca si polueaza mult
Da, Trump se pișă pe Europa și o poștește cu Putin, masele sunt din ce în ce mai nervoase, toate preturile s-au dus în sus, nivelul de trai scade, iar marii noștri guvernanți testează apele cu o taxă pe poluare, mimând ca vor sa scadă nivelul de poluare si nu faptul că nu mai știu de unde sa adune bani la buget iar cei din industria auto pun presiune din cauza faptului ca lumea nu le mai cumpara gunoaiele la suprapreț. Apoi lumea se întreabă de ce Georgescu e favorit în alegeri, de ce AUR, SOS și POT au peste 30% și sunt pe trend ascendent. Prețul asigurărilor a explodat, prețul combustibilului e similar cu cel din vest, iar soluția este o noua taxă.
Chiar nu s-a gandit nimeni ca taxa sa fie corectata folosind venitul celui care o detine? Asa ar fi si mai cretina formula de calcul, ca parca valoarea sau masa masinii nu aduc suficienta cretinatate in ceva ce se doreste a masura poluarea.
sau dupa lungimea pl.. asa macar nu vor mai avea unii de ce sa se rusineze
Traducere: nu avem bani la buget si reprezentantele ne preseaza noroc cu idiotii utili beta cu ifose si gretisme in cap se reped de fiecare data ca rata la muci sa sustina orice rahat impachetat in ecologie .
da, idioții care nu vor respire noxe, cei mai proști oameni.
Vali, nu e ca și cum orașele noastre sunt împânzite de piste protejate pentru bicicliști, trotinetisti…și au și rețea extinsă de transport public modern, civilizat…
O nouă taxă probabil ar creste înmatricularile pe Bulgaria/whatever…
Taxa asta va fi ca de obicei, prostesc implementata.
Nu va speria pe nimeni sa renunte la rable, dar va mai aduce niste bani la bugetul local.
Bun, bagam taxa, de acord, dar hai sa facem benzina 5 lei, ca deja platim taxa de poluare in benzina. Consum mult => platesc mult.
Cu ce ajută taxa ? Cel mai ok interzise cu totul și treptat . Non euro până în 2026 , euro 1 2028 și tot așa . Cancerul la plămâni nu se vindecă cu gândul ca Gabi plătește 500 Ron taxa pe mașină în loc de 100 Ron
Cine s-o plânge vreodată de taxa de poluare din România să arunce un ochi acilișa – https://fisc.brussels/mytax/en/contact#road-tax.
Pe scurt:
1. The amount of tax on entry into service is determined either by the fiscal power (fiscal horsepower, calculated based on the cylinder capacity) or by the thermal power (in kW). Of these two parameters, the highest amount is used.
2. The amount of the annual road tax is determined by the engine’s fiscal power (fiscal horsepower).
Exemplu personal: dizelar de 2 litri, 11/2019: am plătit aproape 800 de euro doar înmatricularea, apoi cam 530 de euro impozitul anual.
Fun fact: chiar dacă îți cumperi mașină deja înmatriculată în Belgia tot plătești încă o dată „punerea în circulație”
Încă sunt cazane și pe aici, dar doar benzinare și doar pentru că proprietarii chiar le servisează, că nu treci ITP-ul la mișto. Au încercat alții mai „jmecheri”.
Păi 850 euro am plătit și eu prima înmatriculare în 2008 după mofturile lui Motocicleanu, pentru un golf de 2 ani. Dar ia fă calculul la salarii…
Când ne arăți exemplul belgian te rog sa ne explici și diferențele de potență financiara dintre utilizatorul belgian și cel romana.
Toți vreți sa aplicati pumnii în gura de la europeni dar prăjiturile lor nu le primim. Cu alte cuvinte sa ne aliniem la taxele lor, dar cu ipotența financiară a săracilor din România
„bla bla bla, vreau să faceți toți cancer”
asta ai spus, alin.
Ești cam drastic, Vali! (Sa nu mai fumeze oamenii)
În ceea ce privește poluarea , o poți reduce gradual și nu tăiat cu cuțitul.
Nu poți sa închizi parcul auto din România pentru ca am zis azi: „TRAGEȚI CORTINA!”
Și crede-mă ca sunt unul dintre oamenii care pot sa plătească orice taxa ar pune chiar și pe mașinile noi. (Adică nu ma plâng aici, doar încerc sa balansează puțin înverșunarea)
Cei care încă visați la „potența” vestului: salariul mediu în Belgia este undeva la 2.200, poate 2.400 de euro dacă ai noroc.
Pe lângă înmatriculare și impozitul anual mai există și asigurarea. Cea de bază (RCA, cum ar veni) ai zice ca e accesibila, undeva la 500-600 pe an. DAR nu iti dorești sa ai doar RCA la ce prețuri au service-urile, inclusiv pentru o banala revizie (250 de euro niste ulei, filtre și completare de adblue), iar spartul geamurilor sau hit&runs sunt ceva obișnuit. Asa ca adaugi macar un mini-casco, sa zici ca dormi linistit, iar ala e macar vreo 800 de euro. Așadar, total anual (impozit + asigurări): aproximativ 2.000 de euro.
Practic, aproape o lună ai muncit doar ca să plătești chestiile obligatorii, fără să iei în calcul prețul combustibilului, revizii și alte consumabile. Dacă mai ești și singur…
Scosul rablelor de pe străzi ar trebui să se facă prin ITP, nu prin taxe extra. Dacă se face inspecția pe bune, nu o să mai investească nimeni în rable ca să le țină pe drumuri. Aici ai inclusiv posibilitea de a adjusta cât de permisibil ești (de exemplu un ITP în Franța e mult mai permisiv decât unul din Elveția).
Situația taxelor auto în România e foarte enervantă și inechitabilă din punctul meu de vedere. Sunt categorii care plătesc prea mult și categorii care plătesc prea puțin.
Impozitul pe mașină ar trebui să fie bazat pe valoarea estimată a mașinii. Au firmele de asigurări lista… Le plătești cât timp deții mașina, indiferent dacă circuli cu ea.
Taxele pentru folosirea mașinii pe drumuri publice sau parcarea pe spațiu public ar trebui să țină cont de greutate/mărime, putere și norma de poluare. Dacă e mașină de colecție și nu o scoți din curte, de ce să plătești? Un SUV de 2.5 tone ar trebui să plătească mai mult uzura drumului decât un Golf. La fel și electricele, care plătesc zero taxe, deși sunt super grele și puternice.
Impozitul auto actual nu are nici o noimă. Nu văd de ce trebuie dublat impozitul la fiecare prag de cilindree în loc să fie o formulă universal valabilă. Sau de ce plătești de vreo 20 de ori mai puțin dacă ai hibrid (un hibrid de 4 litrii nu poluează mai puțin de decât un motor normal de 2.1 litrii sau de 20 de ori mai puțin decât un 4 litrii non-hibrid).
Taxele aplicate când se schimbă propietarii la fel… zero sens.
sa fiu un pic suveranist…
nu se intreaba nimeni ce bine ii cand statul iti ia bani anual pe ceva ce ti-ai cumparat cu banii tai ? (impozit anual + asigurare obligatorie + taxe combustibil) .
daaar…
impozit anual = intretinere drumuri locale
taxe combustibil = intretinere drumuri nationale
asigurare obligatorie = aici personal nu-mi convine obligativitatea si lipsa granularitatii echitabile. RCA pe o luna sa fie 1/12 din valoarea unui RCA pe un an. De ce la vigneta se poate face granular (cat de cat) dar la rca nu ?
Toyota RAV4, 2010, 10k km pe an plateste aceeasi suma ca acelasi model care face 50k km?!
Principiul se numeste „Poluatorul Platest”. Daca duba Euro 2 cu care am carat materiale pentru casa nu am folosit-o anul acesta, de ce sa platesc ca unu care a ars 2000 de litri de motorina?
Pentru restul interlocutorilor, nu gasesc cat ii taxa de mediu in combustibil.
By the way, trebuia bagat si timbru de mediu pe gazul natural exact ca pe energia electrica produsa din combustibil fosil. Unde ii?!
cum ar fi sa nu mai fie nimic interpretabil sau ocolibil?
impozitul pe valoarea de catalog la momentul lansarii. fara exceptii de varsta, vetrani, 9lm. scapam de declaratiile notariale ca a luat urus-ul cu 1000 de euro si ca l-a inmatriculat pe numele bunicului.
acciza pe combustibil. asta e simpla si corecta.
taxa de poluare pe declaratia producatorului. aici e posibil sa pierzi la aia cu fara dpf dar in mod sigur incepi sa castigi dupa cativa ani. pt ca incepi sa futi dieselgates.
eliminat orice beneficiu pentru hibride/ev. polueaza la fel sau mai mult, chiar daca in alta parte. hai sa nu mai ascundem mizeria sub pres. si bonus, „muie la aitisti cu scutirea lor… eu am ev, merit o scutire”. de fapt meriti sa fii futut in gura.
locul de parcare. aia care au platesc 10% mai mult pentru privilegiul de a nu mai cauta seara. ailalti tot pe spatiu public o tin. chestie usor dovedibila.
si in final crestere exponentiala la toate pt a ‘n’-a masina.
Știi unde se rupe firul? Faptul ca e hibrid o scutește de o grămadă de taxe, scade impozitul etc, de aia au și făcut mulți producători sa bage un motoraș electric și baterie, sa fie. De emis tot nu emite cu mult sub restul . Sa fie taxa după cât emite nu sa dea derogare la hibride pe ochi frumoși.
De ex octavia 2.0 tdi dsg, 115 grame, Toyota corola hibrid 90 grame.
Ai dreptate, dar da-mi voie sa te contrazic, vorba lu’ Costel Bojog. Sunt de parere ca daca toata taxarea asta se reduce la nivel de poluare, atunci tind sa cred ca o masina noua, poluează cu mult mai mult decat una veche. Adica tot procesul prin care trece o masina de la stadiul de fabricare pana ajung sa-i dau eu o cheie si sa merg cu ea, are o amprenta de carbon cu mult mai mare, decat o masina euro 2-3-4 cu care fac eu 15k km/an. Excludem cazurile in care in care ai un cazan care scoate fumul ca trabantul si e vai mama lui, ma refer la masinile vechi, intretinute si care sunt intr-o stare tehnica acceptabila.
Unii de pe aici faceti niste corelari de tip CG intre consumul de combustibil si poluare si vechime, asta probabil pentru ca nu aveti idee despre cum functioneaza motoarele termice si sistemele antipoluare.
In ultimii 20-30 ani, consumul motoarelor termice a ramas relativ constant, au fost optimizari, dar nimic revolutionar, probabil consumul real a fost optimizat cu maxim 10% la aceeasi cilindree si aceeasi turatie.
Ce s-a mai schimbat sunt cutiile de viteze, masa autoturismelor si, mai rar, aerodinamica caroseriei.
Principalul motiv pentru care autoturismele termice mai noi polueaza mai putin, sunt sistemele antipoluare(cat, egr, dpf, scr si ce o mai fi) adica noxele sunt neutralizate/filtrate mai mult sau mai putin, DUPA ce ies din cilindrii motorului.
Deci nu, combustibilul nu are taxa de poluare, are acciza. La fel poti sa-i spui taxa de boerie.
Cumva off topic
Stiati ca in Polonia nu este impozit anual pe masini? Ei platesc o taxa (daca masina e luata de la persoana fizica) 2% din valoarea de piata a masinii, la achizitie.
Alta chestie interesanta la ei: daca nu ai reinnoit asigurarea in primele 3 zile, primesti amenda aproximativ 2200lei (echivalent la cursul actual).
Intre 4-14 zile aproximativ 5500lei.
Amenda o primesti chiar daca nu te opreste politia si iti pastrezi masina in sufragerie la 23 grade setat pe termostat.
Cate masini ar disparea de la noi daca amenzile pt lipsa RCA ar veni automat?
Dar câte amenzi pe motociclete ar veni!
dar au 4 milioane de rable euro2 și euro3?
@vali: stiu sigur ca daca intrebi un polon de euro2/3/4 etc nu stie despre ce e vorba. Sa zic altfel, daca il intrebi ce norma de poluare are masina lui, nu stie.
Nu as zice ca au mai putine rable, au mai multe masini pe benzina vechi si mai mici (yaris, up, polo, panda etc).
In Polonia 703 masini la 1000 de locuitori
In Romania 396 masini la 1000 locuitori
Varsta parcului auto in Polonia e pe la 14 ani ( dupa ce au scos din statistica masinile neasigurate ).
Varsta parcului auto in Romania e pe la 15 ani.
Am cautat pe o strada dintr-un oras mai mic sa vad e pe strada (aprox 190.000 locuitori):
https://maps.app.goo.gl/inVq3HA5PkVwzJ617
Propun sa nu o numim taxa de poluare, ci taxa de rabla, prin care esti ars la buzunar daca conduci una. Nu suntem inchisi la minte sa calificam orice masina veche rabla si orice masina mai noua buna, ca nu rezolvam problema, asa ca implementam taxa de rabla prin eliminarea coruptiei de la ITP-uri si efectuarea inspectiilor pe bune.
Masinile Euro3 / Euro4 sunt de acum 25 de ani. Chiar daca nu ar polua deloc, pe astea le poti elimina pe considerente de uzura pronuntata a masinii. Daca in urma ITP-ului proprietarul de Golf 4 primeste rechemare in care in 30 de zile trebuie sa repare rugina de la praguri si de la aripi, sa rezolve scurgerile de ulei, sa schimbe amortizoarele curse si toate elementele de directie si suspensie care bat, are 2 variante: baga minim 2000 de euro in ea sau o caseaza. 95% le vor casa, iar pe aia care isi tin masina la linie din toate punctele de vedere, nu-i taxezi in plus. Insa la urmatorul ITP urmeaza alti bani si alta distractie, iar in ritmul asta in 5 ani raman numa Golfurile 4 care ar castiga concursuri de eleganta.
De la masinile Euro 5 incep masinile „noi”, adica alea din 2010 incoace, iar majoritatea sunt dieseluri din glorioasa perioada a industriei auto europene. Cei prinsi cu EGR / DPF / Ad-Blue off au 30 de zile sa le monteze iar apoi notezi in carte si in talon ca pentru masina aia va fi nevoie de ITP la fiecare 6 luni, indiferent ca e Logan 1.5dci din 2010 sau X5 2021.( se aplica si pentru catalizator lipsa, indiferent de norma Euro ). Daca esti prins fentand poluarea te costa doua salarii medii sa o repari, apoi umbli cu ea de 2 ori pe an la verificat, in timp ce masina e pe un black list care ii scade valoare de revanzare. Eu zic ca cu masurile astea se calmeaza multi cu fentele si reusim sa ii impacam si pe aia care vor sa reinnoim parcul auto si sa scadem poluarea, dar si pe aia care vor sa tina o masina mai veche pentru ca au pitici pe creier.
Eu am o masina in aceeasi perioada ca E46le 2.5 al tampitului de Montrey, un Merc W211 din 2003 ( benzina Euro4), atata ca are evacuarea stock cu catalizatoarele la loc, nu are folii peste toate geamurile, nu are martori aprinsi in bord, a fost dusa la tinichigiu de fiecare data cand a fost nevoie si schimb orice element uzat de suspensie ca sa nu fie o caruta. Ultima nota de plata a fost de 3000 de euro pentru inlocuirea pernelor de aer de la suspensie. Vara trecuta am fost in vacanta cu ea, am facut 4000 de km in 2 saptamani, zero emotii. De ce ar trebui sa platesc taxa de rabla ?
…..iar fac Bulgarii pl mare!