În calitatea mea de noul CEO al Stellantis…

Știrile zic că Stellantis se gândește să vândă dintre mărcile auto pe care le are, pentru că nu merg vânzările.

PARIS — Stellantis will review the performance of all its brands to determine whether to reduce the size of its portfolio as early as 2026, CEO Carlos Tavares said.

Dacă nu știți cine e Stellantis, e conglomeratul rezultat după ce FIAT a cumpărat nu doar Chrysler, ci și alte mărci care o duceau atât de bine că s-au vândut la italieni numai să scape de el. Adică Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot și Vauxhall.

Bun, pentru că tocmai am fost numit CEO la Stellantis, divizia Oaș, iată strategia mea pe următorii 10 ani.

Prima chestie este să furăm de la Toyota cunoaștere. Începem să facem o strategie per grup la motoare. Renunțăm la 40 de variante de motoare, ne concentrăm pe 1.2 și 1.6 pentru mașinile mici și medii, și 2.0 și 3.0 pentru restul. Păstrăm niște V6 pentru Jeep, RAM și Maserati.

Așadar, toate cotețele alea mici de la Citroen, Fiat, Opel și Peugeot vor avea aceleași 2 motoare. Benzină și hibrid. Tocmai am economisit 48 miliarde.

DS, Alfa și Maserati vor avea aceleași 2 motoare de 2 și 3 litri. Da, renunțăm la mizeriile alea de motoare 1.6 de pe DS. Ori e marcă sport, ori e bicicletă.

Vauxhall la gunoi. E prea mic să conteze, și britanicii oricum știu restul mărcilor europene. Lancia la fel. Avem sedanuri la Fiat, dacă vreți ceva italian.

Începem să gândim practic. La mărcile de volum facem un coteț de oraș, hatchback, un sedan mic, un sedan mediu, un break. La sportive un sedan mediu, un sedan mare. Aici luăm ora exactă de la BMW. Ce e Ghibli? Seria3. Ce e Quattroporte? Seria5. Ce e Tonale? X1? Ce e Stelvio? X3 sau X5? Hai să punem totuși ordine în ele.

Facem și două dube. Una Fiat, una Citroen sau Peugeot, să concurăm cu Caddy. Nu e posibil să nu avem nimic coerent pe zona asta.

Avem atâta experiență de la RAM și Jeep și nu avem nici un truck ușor care să se vândă? De ce lăsăm piața asta pe seama Hilux și Ranger? N-ar cumpăra europenii Gladiator? Da, dacă nu îl aduceți, surpriză, nu îl cumpără.

Dat afară pe geam cine a făcut interiorul la Alfa. Mașină premium cu interiorul ăla mizer plasticos. Geez. Pe geam. Dat o primă cui a făcut designul de la Peugeot.

Și gata, că e 5 și trebuie să plec acasă.

 

peugeot-design

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

33 comentarii

  1. De acord cu interiorul de la Pegeout. Nu exista nici un motiv pentru care o masina ieftina de volum sa aiba un astfel de interior. Butoane stil clapeta, volan usor turtit, display curat si cinstit. Bonus, fara MIZERIA aia de piano black ce-l mai pun unii producatori ca arata premium….

    Si nici exteriorul nu este prea rau, la motorizare cam scartaie.

    252
    • Piano blac e brain rot si wokenesu in materie de auto, zici ca i-a prostit un cocalar pe tiktok sa puna mizeria aia, bine ca acum nu mai urla din gura de sarpe ca pielea fake e alcantara mare kkt, totusi nu inteleg la pejo de ce vor cucpitu ala in loc sa pti da linistit o muie ca la i3 esti sechestrat de cockblock pitu ala

      1111
    • La motoare cam scârțâie? Ani de zile Peugeot au avut cele mai bune motoare diesel common rail, erau atât de proaste încât erau cumpărate sub licență și de Ford, Volvo, Range -Rover și alții. Nici motoarele pe benzină nu sunt rele. Când Peugeot erau deja la a 3-a generație de motoare diesel commonly rail , VAG încă produces și vindea motoarele alea de tractor pe tehnologia pompa duza care poluau și trepidau ca în UM 650 gen 1.9 TDI.

      102
  2. Nu PSA s-a vândut la italieni. Treaba a fost cam așa: vine criza, Mercedes abandonează imensul rahat Chrysler care este aproape să dea colțul. Vin italienii de la Fiat și spun: băăă, am putea să ciordim niște platforme și motoare de la ăștia, hai să îi luăm!
    Apare grupul FCA. La un moment dat, cei de la PSA au proasta idee să cumpere Opel de la GM. După aia și mai proasta idee să facă alianță cu ratații ăștia de la FCA. Ei sperau că din două mărci care merg să facă 12 sau câte moloz sunt să meargă.
    Surpriză! Nu mai merge niciuna!

    Comentariu apreciat.260
    • Corect, Vali încurcă niște lucruri. Nu Fiat a cumpărat Peugeot ci a fost cam invers prin alianță. Noroc cu brandul locomotiva Peugeot ca tine în spate restul mizeriilor gen Chrisler sau Fiat/ Alfa.

      21
  3. Ai uitat sa lansezi un 406 gt sau un rcz pentru fanii viteza si pt ca seria taxi

    92
  4. Oare nu mai merge treabă pentru că prețurile sunt aberante ?
    Pentru că orice model de oraș e spre 30 000 euro ?

    Comentariu apreciat.591
  5. Din stirile de a doua zi:

    CEO-ul Stellantis, diviza Oaş, e anchetat intr-un caz de spalare de bani.

    Ce vrei tu inseamna dat oameni afara… ce politician care vrea sa isi mentina scaunul ar accepta asa ceva, mai ales in Italia, SUA si Franta?

    190
  6. Partial de acord cu tine, cu mentiunea ca Alfa nu este si nu o sa fie masina premium sau de lux, nu are acel prestigiu, este doar o masina sport insa nu o poti pune pe acelasi nivel cu Mercedes sau BMW la pret.

    In acelasi timp cred ca ar trebui sa se opreasca nebunia cu scos modele noi si colorat totul la 2 ani, ar trebui sa ia exemple si de la altii, gen Mazda CX-5 in America de nord este la fel in proportie de 90% din 2017 incoace si se vinde la fel de bine in timp ce in acelasi segment altii gen Escape sunt la al doilea model si al doilea facelift.

    In plus, poate ca piata nu are nevoie de toti acei senzori care cresc pretul – tinut pe banda, parcare nu stiu de care, miscat masina inainte inapoi, ecran de 2 metri, scaun cu memerii, etc.

    Apropos tot de Mazda sau Toyota – de ce trebuie sa scremi niste motorase in 3 cilindri sau de 1,2 cu turbo in loc sa ai un motor clasic de 2.0 sau 2.5, aspirat?

    Iti trebuie o masina cu clima dual zone, senzori de parcare pe spate, camera, un ecran cat de cat, motor de 2 sau 2,5 aspirat, fara turbo, cutie automata, simpla si rezistenta – si tot vinzi la aia pana te saturi.

    Exact ca Tesla – acelasi model 3 de la inceput, se pare ca nu este obligatoriu sa schimbi modelul la 2-3 ani, oameni vor ceva fiabil, nu mereu o jucarie noua.

    Indecis. Tu ce zici?2217
  7. cautam butonul de like pentru articol…chiar, hai sa facem voturi si la articole, dar pe criterii sincere de autobaza: piatra-n pantof, nu voiam sa mai aud asta inca o data, iar are dreptate asta, hai ca bati campii, cui ii pasa? etc mai adaugati si voi

    74
  8. Stiu ca nu e asa usor de pus in aplicare precum ai zis dar, da, asta ar fi o forma simplificata a ceea ce ar trebui facut. Doar ca nu or sa faca asta pentru ca e greu si e cu dat oameni afara.

    80
  9. Ce ai mai uitat să adaugi: diferențiere clară între mărci, că nu pot toate să fie premium.

    Fiat concurent cu Dacia, Jeep orientat pe offroad/adventure, Peugeot/Citroen concurent cu mașinile de la Mazda/Toyota/Hyundai, Alfa Romeo sportivă și premium, Maserati lux și sport. De restul nu știu ce să zic, drept urmare poate mai bine renunți la ele.

    80
    • Opel-masina muncitorului fara pretentii care nu vrea sau nu are bani sa cumpere VW. Asadar sa fie ceva mai sus de Trabant, un Logan de acum 20 de ani mai lucios, un singur motor 1.4 aspirat maxim 3 culori, maxim 3 interioare.

      14
  10. Omu’ zice de interiorul de Alfa, vine romanul classic, citeste in diagonala si zice de interiorul de Peugeot…

    48
    • @RDK de acord cu tine.
      Vine romanul clasic si citeste primele 3 propozitii dar se pierde in litere, cuvinte si nu ajunge pana la finalul articolului: „Dat o primă cui a făcut designul de la Peugeot.”

      70
  11. Toyota are crestere de vanzari pe Europa si nu e ieftina!
    Oare de ce?
    1. Cutii automate (stiu, cvt) pe orice masina, chiar si pe “machete”
    2. Garantie 5 ani
    3. Fiabilitate
    4. Consum mic, ca nu si-au batut joc de ideea de hibrid, doar sa iasa la noxe pe primii 5km.

    Producatorii europeni se plang in schimb de EV si chinezi!

    Orice schimbare implica sacrificii, iar sindicatele abia asteapta sa dea foc la niste masini de lux.

    91
  12. 1. Peugeot 208 cutie automata, 75CP pleaca de la 20.800 EUR.
    2. Peugeot 5008 are motor 1.2 de 130CP la acelasi pret la care Skoda iti da 2.0 de 190.

    24
  13. Si dupa toate astea o campanie agresiva pe social media cu influencerii.
    Si doatarea din fabrica al sistemului infotainment cu Carvertical, ca sa poti verifica cotetul in timp real. Evident cu optiunile Da Km inapoi si Sterge Evenimente.

    10
    • da, o campanie cu influenceri care au cu totul alte mașini și/sau nu au idee despre ce vorbesc. bătrânei care conduc chevy spark puși in ghibli.

  14. Ai ratat totusi ceva, o simplificare la problema cu marcile. Faci cum ai zis tu 1-2 modele, 1-2 motorizari, bla, bla. Cand vine clientul si alege masina, la sfarsit il intrebi, ce marca vrei sa fie? Si-i lipesti pe masina sigla de la marca pe care o vrea. Poate tii 2-3 marci sa le lipesti doar la masini peste o suma (50k) dar in rest liber la ales. Esti in Franta, esti patriot, iti lipesc Peugeot, esti neamt, iti pun opel, esti rebel si spirit liber, iti pun Alfa Romeo…
    Asa pastrezi si putine modele si toate marcile din portofoliu.

    71
  15. dubele astora sunt niste gunoaie. mai bine ar cumpara tehnologie de la reno

    20
  16. Având un buget de ~170-180 de euro lunar pentru leasing, în 2021 am dat o tură la mai multe reprezentanțe. La PSA au fost două situații:
    – Opel Moka avea bordul și fețele de uși făcute din plastic de capac de wc reciclat. da, mai rău ca Dacia, și era mașină cu dotare superioară de reprezentanță, nu chel options ce urma să iau eu.
    – Citroen C4 era mișto dar venea după 8-10 luni.

    – Toyota CH-R era prea mică + multimedia din 1900 toamnă.
    – Cupra Formentor ieșea din buget.
    – Am alses Puma ST Line din stoc. După 35K km o mașină excelentă, în afară de mufa usb care întrerupe Carplay și chederele care nu șterg geamurile când le cobori nu am ce să-i reproșez (raportat la cei 160 euro/lună cât costă). Peste două săptămâni mă întorc în Germania s-o returnez.

    40
  17. Sunt cam 80% de acord cu tine.
    DS nu se vrea brand sportiv, se vrea brand premium axat pe confort. Daca intr-adevar il vor asa, ar trebui sa scoata niste sedanuri si SUV-uri medii si sa le echipeze cu suspensia Hydractive de pe Citroenurile vechi.
    Daca tai Vauxhall, tai si Opel pentru ca de 50 de ani singura diferenta e literalmente emblema. Insa ambele branduri sunt cunoscute in contextul social al industriei auto din UK si Germania, iar o eventuala campanie de promovare a brandului Opel in UK ar fi mai scumpa decat economia facuta din eliminarea singurei piese care diferentiaza Opel de Vauxhall. Personal le-as elimina pe amandoua, pentru ca nu au niciun USP, insa cred ca politic e mai ok pentru grup sa produca masini “germane” in fabricile din Germania si masini “britanice” in fabricile din UK.
    But not bad for a single day at work !!!!

    10
  18. Când au cumpărat opelul am sperat că vor lua și motoarele pe benzină…. A fost invers, cumperi Corsa, Astra sau grandlad cu motoare 1.2 cu distribuții murate in ulei care crapă in 100k, la fel și la fiat. Acum ceva ani FIAT și Opel vindeau de rupeau in ro, acum sunt inexistenti
    Au concurenta la Caddy – doblo/combo/partener/berlingo.
    Nu înjurați numai stellantis-ul – toate concernele europene aplica aceleași metode.
    Un amic ceva director la o firma de leasing operațional în Olanda spunea : când ai limita de 90km/h pe autostrada chiar nu mai contează câți cilindri mai ai sub capotă – așa că trebuie să înțelegem și producătorii când fac tot felul de brichete sub forma de masini

    30

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube

Top articole

7 zile