Dezvoltatorii imobiliari se dau peste cam de un an de zile să țină prețurile sus și să nu spună public că piața e blocată. Cumpără articole, dau statistici, ies cu declarații bombastice. Orice numai să nu lase la preț.
Iată un exemplu de vomă de părere. Adrian Stoichină, CEO Prima Development Group, asemuiește Bucureștiul și împrejurimile cu Amsterdam, și deci nu e nevoie de atât de multe locuri de parcare într-un oraș unde transportul în comun este la nivelul Viena, Paris, Amsterdam, Copenhaga, Londra sau Barcelona. El o zice, nu eu.
Ia să vedem și motivele
1. Locuințe mai accesibile
Există o legătură între prețurile pe care clienții trebuie să le plătească pentru locuințe și cuantumul locurilor de parcare la ansamblurile rezidențiale noi. Dacă nu ar exista obligativitatea ca numărul acestora să fie atât de mare, costurile de construcție ar fi mai mici. Drept urmare, locuințele ar avea un preț mai accesibil pentru cei care vor să le achiziționeze.
Direct la obiect. Prețuri mai mici, fraierilor, dacă nu aveți locuri de parcare. Simplu și la mintea cocoșului. Am putea face bloc lângă bloc lângă bloc, cu zero spații între ele, zero copaci, zero spațiu verde, zero trotuare, daca nu ar fi legile astea nenorocite și drepturile omului. Ăia în China cum pot locui în 2×3 și voi comentați?!
2. Reducerea poluării și protecția mediului
Limitarea locurilor de parcare încurajează utilizarea alternativelor mai puțin poluante, cum ar fi transportul public și bicicletele. Astfel, se reduce poluarea prin scăderea emisiilor de gaze cu efect de seră și se promovează un stil de viață mai sănătos. Utilizarea soluțiilor de transport partajat, precum car-sharing-ul sau ride-sharing-ul și încurajarea trecerii la vehicule electrice, cu impact pozitiv asupra mediului sunt alte efecte vizate ale limitării superioare a locurilor de parcare.
Nu o să mă uit, dar sunt convins că la cele 4 proiecte pe care nea Stoichină le are în derulare a făcut spații pentru biciclete. De aia nu mă uit, că sunt convins că e fiert pe reducerea poluării și chiar el merge zi de zi pe bicicletă.
3. Stimularea utilizării transportului public și mobilității alternative
Bucureștiul are deja în plan realizarea unei rețele majore de 150 km de piste pentru biciclete și a unei rețele secundare de 415 km până în 2035. În marile orașe europene, stimularea folosirii transportului alternativ se realizează atât prin dezvoltarea infrastructurii necesare, cât și prin măsuri complementare, ca reducerea locurilor de parcare la noile proiecte rezidențiale.
Așadar, noi nu facem parcări acum și vedeți voi când se fac pistele alea cum faceți. Cum ziceam, nea Stoichină pedalează zilnic.
4. Beneficii pentru bugetul familiei
Politica de limitare a numărului de locuri de parcare pentru ansamblurile rezidențiale noi are ca efect economisirea costurilor de întreținere a mașinii. Multe familii ar putea să renunțe la achiziționarea unei a doua mașini, ceea ce ar reduce cheltuielile legate de combustibil, întreținere, asigurări și alte costuri asociate.
Familia pe primul loc și bugetul ei. Nu apartamente mai ieftine, parcări mai puține, asta vor oamenii.
5. Optimizarea spațiului urban
Limitarea numărului locurilor de parcare pentru proiectele noi duce la folosirea mai eficientă a terenurilor. Spațiul care ar fi fost destinat unor parcări mai mari poate fi utilizat pentru alte nevoi, cum ar fi locuințe, spații comerciale sau infrastructuri publice. Acest lucru poate contribui la o dezvoltare urbană mai eficientă și la evitarea extinderii necontrolate a orașelor.
M-am uitat un pic, deși a fost greu, că site-urile lor sunt praf, pe ce au făcut. La Boemia Apartments au rupt pe spațiu verde și și pe calitatea vieții. Zero copaci.
La Core Timpuri Noi la fel. Mișto cum au făcut blocul ăla între case, sunt convins că s-au gândit și la familiile alea când l-au făcut.
La Prima Vista vor planta copaci între șosea și blocuri, ca să estompeze zgomotul și praful. Și între blocuri la fel. Iar câmpul ăla din spate îl vor cumpăra tot ei și vor face un parc, pentru familii și calitatea vieții.
Site-ul Alizee Sisești este praf, vor să încarce un video de 23Mb, dar nu au bandă destulă.
Și articolul, în caz că site-ul de mare angajament vrea să îl șteargă, jenați pentru acest exercițiu jurnalistic.
Pun pariu ca nea Stoichina se plimba cu ditamai Suv-ul si da lectii despre responsabilitate…
nu pune nimeni pariu cu tine pw treaba asta
si unde pui pariu? La Betano, la Casa Pariurilor ?
Hai ca iti spun eu ce conduce domn Stoichina:
1 bucata Rubicon (parcata pe exact 2 locuri de parcare)
1 bucata A4
2 motociclete
2. Pentru ca un auto electric nu are nevoie de parcare.
Corect, il agati in pom direct…stai ca nici pom nu e, agatam la balcon!
Imi place foarte mult cand orice roman se culca in Bucuresti si a doua zi se trezeste in Amsterdam sau Copenhaga. In Romania se construieste destul de mult si prost fara o viziune prea ampla pe termen lung. Faptul ca in Bucuresti de ceva vreme exista o cerinta expresa sa se construiasca si locurile de parcare aferente blocului a venit prea tarziu. Chestia aratand cat de „inteligenti” sunt dezvoltatorii imobiliari si ce lipsa de viziune au.
Acum ca am stabilit gradul de inteligenta al acestor oameni hai sa ne uitam pe povestea pe care nea caisa asta ne-o vinde:
1. Obligativitatea locurilor de parcare. Pai cand construiesti in camp sau la periferie toata povestea pica intrucat zona este in formare, iar fara transportul public bun masina este o solutie. Singura chestie pe care o pot intelege este ca in loc sa construiesti acele locuri de parcare ai mai construi niste apartamente si ai inghesui si mai mult oamenii. Daca ai minim de inteligenta poti oferi spre inchiriere acele locuri de parcare necumparate desi ma indoiesc ca nu se vand toate.
2. Eterna comparatia cu orasele din vest. Deja intreaga situatie devine obositoare si poate ar trebui sa i se spuna pe fata. Daca in Romania s-ar fi aplicat legislatia actuala nu cea occidentala dezvoltatorii astia imobiliari erau fie in parnaie ori se apucau de gradinarit. Faptul ca se construieste dupa ureche cu niste compartimentari de te doare capul este o mare problema, dar noi inca ne cramponam la pret. Inca am in minte imaginea de la un One de prin zona buna unde ca sa ajung din baie basculam direct in bucataria open-space cu niste forme dubioase de parca eram beat. La asta adauga faptul ca inca nu am auzit vreun mare dezvoltator care sa zica nu construiesc pana nu am trase utilitati si transport public.
3. Stimularea transportului public, cum spuneam mai sus vreau sa vad cum un dezvoltator pune presiune ca transportul comun sa fie unde el vrea sa construiasca. Momentan ne judecam pe PUZ-uri, resturi da-i dreacu.
4. Beneficii pentru bugetul familiei. Imi place la nebunie asta cum vine de la unu care sunt sigur ca-si uraste familia si cum moare el de grija sclavului ce-i cumpara cotetul.
In rest ramane cum stim, piata se misca bine se vinde la greu si trebuie sa fim tari.
Beneficii pentru bugetul familiei se traduce prin: „nu mai plati rata la masina, ca sa iti permiti sa platesti rata la apartamentul asta de 50 mp pe care eu ti-l vand la 100.000 euro”.
E de mult , din 2006… HCGMB 66/2006
Doar că se pipi pe jet pe ea, ‘dezvoltatorii’ și bugetarii pe care ii spaguiesc…pentru recepția de la terminarea lucrărilor, închiriază niste sisteme de parcare metalice tip 2 pe un loc , cel de la primărie și cel de la poliția rutieră semnează (bineînțeles sunt unși bine sa se faca ca e ok) , și gata…sa vina fraierii…
Sau se vopsesc la mișto niste linii gen parcari, daca e posibil si pe scările de la intrarea în bloc…
Mi-a placut aia cu locuinta e mai ieftina daca nu are loc de parcare. De parca in costul locului de parcare nu l-ai plati separat de cel al apartamentului.
Nu prea are frica de karma omul
o să-l calce un loc de parcare de la un rezidențial proaspăt construit?:))))))))))))
Zici că e totul e copiat dintr-o lucrare ceva, sau, mai rău, tradus din ceva de pe afară, fără nici o treabă cu realitatea.
Am așa un deja-vous că am mai scris ceva asemănător la un articol la fel de asemănător.
Oricum, are nea Stoichină o față poznașă de șmecheraș că, și dacă ar crede toate bălăriile pe care le zice(dar nu o face), tot n-ai putea să-l iei în serios.
Uite ce zice gepete, nu ai ce sa mai copiezi
Construirea de blocuri noi fără locuri de parcare poate aduce beneficii semnificative pentru mediul urban și pentru comunități. În primul rând, eliminarea cerinței pentru locuri de parcare descurajează utilizarea excesivă a mașinilor personale, încurajând oamenii să adopte mijloace de transport mai durabile, cum ar fi transportul public, mersul pe bicicletă sau pe jos. Aceasta poate duce la reducerea traficului și la îmbunătățirea calității aerului în orașe, contribuind la combaterea poluării.
În al doilea rând, renunțarea la parcări optimizează utilizarea spațiului urban. Suprafața care ar fi fost alocată parcărilor poate fi folosită pentru crearea de spații verzi, locuri de joacă, grădini comunitare sau infrastructuri care să susțină interacțiunile sociale și viața comunitară. Spațiile verzi și zonele destinate pietonilor contribuie la sănătatea fizică și mentală a locuitorilor și la dezvoltarea unei vieți de calitate.
Pe lângă aceste avantaje, eliminarea parcărilor reduce și costurile de construcție ale blocurilor noi, făcând locuințele mai accesibile. Fără obligativitatea de a oferi locuri de parcare, dezvoltatorii pot oferi prețuri mai competitive, facilitând accesul la locuințe pentru mai multe persoane.
Omu face o pledoarie totala pentru mai putine locuri de parcare. Cu asta s-au rezolvat toate problemele unui oras si ale oricarei familii.
Eu as avea pt el o propunere: cand faci un proiect imobiliar, fa si o consultare cu cei care ar vrea sa cumpere:
1. doriti loc de parcare?
2. costa atata, mai doriti parcare?
3. spatii verzi doriti?
Daca iese ca el, da-i inainte construiesti fara locuri de parcare (ma rog in limitele legii), daca insa potentialii cumparatori vor locuri de parcare atunci refaci proiectul cu locuri de parcare.
Argumentatia lui de la punctul 2, finalul este geniala: o electrica o impaturesti si o duci in rucsac in casa, evident ca nu necesita loc de parcare.
PS: eu personal as fi de acord ca toti locuitorii unui oras sa aiba obligatia unui abonament pentru transportul in comun. Astfel toti fudulii care nu se misca decat cu masina, ar fi motivati sa incerce si transportul in comun
Deci cei care cheltuie ~~500 de lei pe luna pentru benzina vor fi motivati sa mearga cu transportul in comun, pentru ca au mai platit un abonament de 80 de lei pentru acesta?
Eu zic ca nu ar avea niciun efect. O solutie care mi se pare rezonabila ar fi ca atunci cand vrei sa inmatriculezi o masina, sa fie nevoie sa demonstrezi ca detii un loc de parcare pentru aceasta. Sau daca nu, macar sa ai un contract de inchiriere pe minim 3-4 ani pentru un loc intr-o parcare privata.
@Andrei G, O înmatriculezi in alt oraș, nu e ca si cum poți interzice accesul mașinilor din alte județe in oraș. Și mai bine ar fi dacă politia și-ar face treaba si ar amenda tot ce e parcat aiurea. Când au vrut au eliberat câte un bulevard de nu-mi venea să cred. Ce-ar fi să vrea mai des si peste tot? Unde mai pui că ar face și bani, că tot se plânge statul și angajații lui de lipsa de bani ca sunt impozitele prea mici!
@Andrei G
zici tu ca nu vor fi motivati dar vezi aici: https://www.libertatea.ro/entertainment/bianca-dragusanu-si-a-iesit-din-fire-dupa-ce-a-primit-o-amenda-de-200-lei-5012155
Stiu vei zice ca face show pentru ca din asta traieste dar … eu fac pariu ca daca si-ar lua amenda in fiecare zi, va incepe sa plateasca parcarea inainte sa iasa din masina.
Un abonament obligatoriu pt toti rezidentii unui oras ar reduce si presiunea pe primarie (subventie)
Mai ales cu un primar ca Nicusor sunt sigur ca banii ar fi folositi corect
Acum, ca sa detii un loc de parcare de la Primarie, trebuie sa detii o masina. Ti se cere seria sasiului cand faci cererea.
@Lia, poti sa descurajezi foarte usor si inmatricularea masinilor in alte orase.
De exemplu, pentru locurile de parcare cu plata din centrul orasului, poti sa pui o taxa mai mica pentru masinile din Bucuresti. Sau sa oferi prima ora gratuita.
Ceva similar cu ce a facut Mazare acum cativa ani in Mamaia cand masinile cu numar de CT era scutite de taxa.
@Bancosul, asta pare destul de normal, nu?
Adica de ce ai solicita loc de parcare de resedinta daca tu nu ai masina?
@andreid, ce lagatura are amenda pentru parcare pe care a primit-o Bianca Dragusanu cu abonamentul de STB. Crezi ca ar alege sa circule cu STB-ul daca ar fi obligata sa plateasca abonament?
Trebuie să recunosc, domnul e mintos.
gândește-te doar cât de mintoși sunt aia de cumpara de la el, sau de la alții ca el
Sa le dea cineva peste bot in direct la ratatii astia imobiliari ca pot construi si parcari subterane fix pe acelasi spatiu/teren
Handicapatul ala de stoichina si altii ca el merita scuipati in freze inainte de a le da cineva buna ziua
Alea subterane costă. Și nu puțin. Asta înseamnă profit mai mic pentru ei…
Dai și tu o bere da ? 😀 Cum era pe vremuri, ‘ce ne mai trimit ascultătorii’ 😀
Jeguri . Jeguri, dar care au mușterii…Pe zona de low quality si low cost, nu mai găsești ceva…
Mi-au ras in fata destul de multi suedejii, în ultimă perioada, când i-am întrebat de 3 camere cu credit…in zonă de periferie bucurestistan, nou Popești/ Militari Residence…
Oamenii astia pur si simplu profita de faptul ca Bucurestiul importa anual mii de persoane care au nevoie de o locuinta. Cerere exista, deci trebuie sa existe si oferta. Nu vreau sa deschid discutia ca de ce mii de persoane se stabilesc in Bucuresti anual, temporar sau permanent, ci faptul ca ei trebuie sa stea undeva. Pentru locuit au o suma X disponibila. Cat timp kkturile de apartamente in camp, mici, fara spatii de depozitare cu o ulita pe post de strada de acces se cumpara, fie pentru propria locuita, fie pentru inchiriat, o sa se tot construiasca locuinte de kkt. Cand nu o sa se mai cumpere, o sa se construiasca si chestii mai bune.
Problema nu e ca au construit si stau cu ele nevandute, ci ca persista in construit kkturi.
Daca maine construieste unu in parcul izvor un bloc de 5 etaje cu 20 de apartamente, 40 de locuri de parcare, 200mp / apartament + terasa si le scoate la 750k apartamentul, le vinde in 3 zile.
Eu chiar as lua, dar numai daca e cu vedere la catedrala.
750000 eur nu mai e o suma impresionanta pt capitala unui stat UE, buricul targului, sorry!
Nu înțeleg de ce nu fac doua locuri de parcare pe apartament, plus locuri de vizitatori la subsolul blocurilor, contra cost.
Sa ai a 2 a masina in oras e fix o fitza de 2 bani.
Pentru ca dubleaza lejer costul cu fundatia, structura de rezistenta si mareste durata de constructie.
@Cippee, e ok, locul ăla îl folosești pentru vizitatori, pentru scuter, pentru bicicleta sau în cel mai rău caz pui un container pe el și devine boxa. Nu strica oricum.
@Vali: este foarte important sa vorbim si despre autorul articollului, Adrian Ungureanu de la Wall Street sau sa-l lasam singur sa se prezinte. Prezentarea este savuroasa si postez aici o parte:
Venit în Capitală în 2007, ca orice copil de provincie cu tolba plină de vise, primul fiind acela de a deveni comentator sportiv – următorul Cristian Țopescu – Adrian a ales să-și înceapă cariera de jurnalist scriind în presă.
Deși era abia în al doilea an la Facultatea de Jurnalism, Adrian și-a găsit un loc de muncă la ziarul ”Curierul Național”. A realizat abia la interviul de angajare că nu mai există departament de sport la ziar, dar asta nu l-a descurajat. Experiența era cea care trebuia acumulată. În doar câteva luni și fără să-și dea seama a descoperit frumusețea și plusul de valoare adus de presa de business, în detrimentul celei sportive.
Pam pam…
La drept vorbind poti gasi multe asemanari intre businessul imobiliar si sport:
– in ambele se invart o groaza de bani
– banii aia sunt intotdeauna legali
– n-ai nevoie de mai mult de 4 clase
– starea terenului e foarte importanta, dar la o adica te descurci
– ai n-ai migea, tragi la poarta / ai n-ai blocul construit, vinzi apartamentele
– toamna e sezon de transferuri
– poti sa joci oricat de prost, tot se gasesc destui sa vina sa-ti dea bani sa se uite
– poti sa faci ce vrei tu pe teren daca ai uns arbitrul cum trebuie
– agentii fac de multe ori mai multi bani decat jucatorii
Oare mai are tolba cu care a venit?
Eu zic sa faca apartamentele fara bucatarie, baie si spatii de depozitare, acest lucru avand multiple avantaje:
1. Locuinte mai accesibile: Daca nu se mai construieste baie, bucatarie si spatii de depozitare, costurile de constructie vor fi mai mici si implicit va scadea pretul locuintelor.
2. Reducerea poluarii si protectia mediului: Neavand bucatarie si baie, consumul de apa (care este o resursa extrem de imporanta) se reduce practic la zero. De asemenea, se evita poluarea aerului cu miros de ulei ars sau de ceapa prajita, nu mai vorbim de mirosurile care ar putea veni de la o eventuala baie.
3. Stimularea ulilizarii modalitatilor alternative de spalare, mancare, c…are: utilizarea bailor publice, a dusurilor de la salile de sport, a wc-urilor publice si a restaurantelor ar stimula economia locala.
4. Beneficii pentru bugetul familiei: Neavand baie si bucatarie, familia va fi tentata sa nu mai investeasca in electrocasnice, instalatii sanitare si alte prostii. In curand vom implementa si programul nostru revolutionar cu apartamente fara dormitoare, familia putand renunta astfel si la un al doilea pat sau sifonier. Nu mai vorbim de economiile facute cu costurile asociate: practic nu mai platesti apa, gaz etc.
5. Optimizarea spatiului urban: Fara aceste incaperi inutile, un apartament poate fi redus la o suprafata de 25mp, facand posibila dezvoltarea de blocuri cu aceeasi amprenta la sol, dar cu cate 25 de apartamente pe etaj in loc de 5 ca pana acum.
Doar cu aceste mici optimizari, apartamentul dvs. devine chiar si cu 1000 de euro mai ieftin!!!
Pe termen lung, locuințele vor fi înlocuite cu grajduri supraetajate, unde oamenii mănâncă și dorm în picioare. Din când în când, cineva vine și îi spală cu furtunul.
Clar, oamenii nu știu cât s-a scumpit faianța și instalațiile sanitare!
Niște locuințe fără băi, fără canalizare și chiar fără apă ar face apartamentele mult mai ieftine! Nici nu știu de ce nu ajunge o baie pe etaj, nu e ca și cum faci duș non stop, poate face duș frumos, încolonat, organizat, pe rând.
Măcar se mai încurajează socializarea, dacă faci dușuri mixte poate se mai întemeiază familii noi, tinerii timizi pot cunoaște vecinele timide mai ușor, toată lumea ar avea de câștigat!
Evident, totul culminat cu gresie rămasă rebut la dedeman pe casa scării și la intrare în bloc, ca să se poată lipi cuvântul LUXURY pe plăcuța de la intrare, nu ne jucăm aicea!
Avem si un proiect-pilot unde, pentru o aerisire mai eficienta, am renuntat complet la pereti.
„în Amsterdam, pentru noile dezvoltări rezidențiale, numărul maxim de locuri de parcare permis este redus la zero în zonele centrale și se poate ajunge la 0,5 locuri de parcare/unitate rezidențială în cele limitrofe”
Zonele centrale – bineinteles. Nu mai e loc.
In zonele limitrofe, acel „poate ajunge” e invers – standardul e 1 loc de parcare / unitate rezidentiala si poate ajunge la 0.5 prin exceptie.
Articolul e scris in asa fel incat sa iti dea parerea ca in Amsterdam ar fi intre 0 si 0.5, dar realitatea e un pic diferita
Pai a zis-o chiar el in articol:
„Spațiul care ar fi fost destinat unor parcări mai mari poate fi utilizat pentru alte nevoi, cum ar fi locuințe”. Ca la locuinte iese suta de mii de euro, la un loc de parcare un amarat de 10-15k.
Pai da, ar putea face locuinte la -2, care e problema?
Nu stiu in Amsterdam dar in Rotterdam de exemplu nu sunt multe masini pe strada dar aproape toate blocurile au parcari la subsol. E normal sa nu fie nevoie de multe locuri pe strada, in fata cladirii.
Am pus un pin de street view aleator pe harta: https://maps.app.goo.gl/zdu5hxwrp5oKiJoe6 Acolo e parcare sub cladire.
Dezvoltatorii imobiliari împreună cu șpăgarii din primării sunt cancerul care ne distruge viața urbană. Au construit pe orice petic de pământ câte un bloc fără să respecte nicio normă. Dacă aș fi președinte, i-aș baga pe toți la închisoare. Mama lor de ticăloși!
Nici un Dubai nu sunt copaci si preturile sunt tot mari.
Ca să parafrazez o zicală bine cunoscută, prost nu e cel care construiește. Prost e cel care cumpără.
Pe de altă parte, povestea cu parcările ține de un calcul cinic, dar care servește drept justificare economică pentru dezvoltator: metrul pătrat construit aduce un profit mult mai mare decât cel neconstruit (spațiu verde/parcare/drum de acces etc.). Să luăm bunăoară situația din București. Metrul pătrat de apartament tinde să se apropie de 2000 de euro. Dacă ridici (să zicem) un bloc P+10, vei avea 11 apartamente care îți vor aduce 22000/mp. Pe de altă parte, dacă vinzi un loc de parcare de 10 mp (luând în calcul și spațiul de acces aferent) , la un preț similar pe metru, parcarea va costa aproape dublu față de apartament. Nu mai luăm în calcul spații verzi, locuri de joacă și alte chestii „neproductive” pentru dezvoltator. Este evident că acesta, în loc să facă parcări, va investi în șpaga aferentă unui PUZ cât mai „prietenos” – urmând să iasă evident în câștig.
În asemenea situație, singura soluție este intervenția în plan legislativ, atât național cât și local. Dar cum legislativul, pe tărâm mioritic, e o mașină complicată, este clar că e mult mai profitabilă, în vederea unei funcționări adecvate, „ungerea” corespunzătoare cu lubrifiant de cea mai bună calitate.
Doar ca in exemplele date de acest nea caisa, orice se construiește nou prin capitalele enumerate de el (poate cu excepția Londra) dispune de 1.5 locuri de parcare pt fiecare apartament, la subsolul clădirii sau intr-o parcare etajată adiacentă, respectiv există deja infrastructura pt biciclete și piste dedicate pt biciclete.
Altfel, se știe, mașinile electrice nu au nevoie de loc de parcare.
Multi dezvoltatori sunt praf, dar sunt si unii ok din acest punct de vedere.
De exemplu, eu am dat avans pentru un apartament intr’un ansamblu binisor pozitionat unde se construiesc 723 de apartamente si 915 locuri de parcare. Partea frumoasa si de bun simt daca ma intrebi pe mine, este ca dezvoltatorul te obliga sa cumperi cel putin 1 loc de parcare pentru locuintele sub 3 camere, si incepand de la 3 camere esti obligat sa cumperi cel putin 2 locuri de parcare, altfel nu iti vinde. Simple as that.
723 apartamente = (future) ghetto
Bine coae, nimic nu iti convine.
Lasa ca ti’a facut Ceausila blocuri de 10 etaje prin Militari si tot bucurestiul cu zero facilitati. Mergi si stai acolo.
In Bucuresti? cum se numeste ansamblul?
E lux drumul taberei pe spatii verzi. Comuniștii construiau cu cap, cât de cât. Bine, nu s-au gândit ca tot muncitoru’ va ajunge sa dețină masina, dar pe spatii verzi, distanta între blocuri sunt cu multe nivele peste rezidențiale noi care pun 3 copaci în ghivece și le marketeaza ca fiind pădurea amazoniana.
@mihai: da in bucuresti, de ce?
@Eu: da, sunt spatii ok intre unele blocuri comuniste, dar sunt si altele in care spatiul e oribil. Insa nu au facut parcari – daca ar fi fost nevoiti sa faca si asta, spatiile alea verzi dintre blocuri ori n’ar mai fi existat, ori ar fi fost la jumatate. Si oricum, eu vreau sa spun doar ca sunt si privati care fac lucruri ok, chiar daca la 90% din imobiliare vechi sau noi exista cate un compromis pe care trebuie sa il faci.
Stoichină ăsta e fiul adoptiv, dar renegat, al cuplului Mihai Stoichiță-Virgil Vochină?
Ok in Amsterdam iti dau doar juma de loc de parcare dar ai si de unde sa iti iei o juma de masina, la noi gasesti doar la bucata!
Eu din ce m-am documentat și ce mi-au povestit părinții și bunicii mei blocurile comuniste au fost făcute pentru ca oamenii să aibă unde sta ca să lucreze la combinate, uzine, fabrici etc.
Blocurile făcute de firmele private sunt pentru profit, din nou din ce am citit.
Dacă România s-ar reindustrializa cu energia ieftină din Marea Neagră atunci cum vor fi afectate partea privată a imobiliarelor cel mai probabil?
După părerea ta cum ar trebui gestionate aceste blocuri, dacă cumva trebuie gestionate?
„Astfel, în Amsterdam, pentru noile dezvoltari rezidentiale, numärul maxim de
locuri de parcare permis este redus la zero in zone e centrale si se noate ajunge la 0,5 locuri de parcare/unitate rezidentiala in cele limitrofe.”
O inepție, n-a inteles ce citeste. In Amsterdam primaria nu mai aloca locuri de parcare pentru noile dezvoltări rezidențiale, ceea ce inseamna ca toate clădirile noi trebuie sa aiba locuri de parcare din construcție.
De ce nu or construi direct niște „cuști de tigru”?
Un spațiu individual de locuit cu o structura de 1,80×1,80 și lung de cca 3 m?
Cu opțiunea de inlaturare a pereților dintre soți și copii desigur..
O boxa de depozitare pentru una-alta, o cantina botezata cu vreun nume futurist gen McCool; in rest infrastructura publică e deja pregatita și adecvata:D
Desigur ar trebui testată de un colectiv atent selecționat de influenceri și bloggeri dar cred ca pana si Sanziana ar fi entuziasmata de idee.
1,80×1,80 lung de 3 metri. Da.
As propune o lege ca oricine doreste un apartament fara loc de parcare sa dea o declaratie la notar ca in viata asta si inca 10 veti dupa nu isi va lua o masina pana nu va face rost de un loc de parcare legal.
Ne dorim ieftin si bun, dar gasim doar scump si prost.
E un dezastru cu PUZ/PUD in Romania, iar dezvoltatorii goniti de Nicusor din Bucuresti isi fac de cap in Ilfov, unde nu exista hotarare pentru parcari si in general totul e la mica intelegere a spagii.
Pe langa mizeria cu parcarile, mai exista undeva prin noianul de legi, o prevedere care cere X% spatiu verde, iar aici dezolvatorii au devenit extrem de creativi:
– balcoane pline de verdeata si tantari
– acoperis bloc acoperit cu iarba si arbori la galeata
– parcari care au pe jos acele gauri prin care creste iarba. Asta in teorie, pentru ca iti rupi gatul (mai ales daca ai tocuri) si dai cu Glifosat sa omori toate plantele, ca indiferent ce creste. Realist e foarte anevoios sa tai iarba acolo si in general sunt balarii.
Stiati ca in Romania nu exista standard oficial pentru dimensiune loc parcare?
De aici apar problemele, mai ales daca ai masina lata (SUV).
Daca parcarea e la subsol, situatia poate deveni critica.
Daca va intrebati de ce nu sunt populare parcarile de la subsol, exista cel putin doua explicatii:
– suntem zona seismica si s1 etaj subsol costa cat 2 etaje supraterane (serios!)
– parcarile subterane afecteaza CUT, de aceea sunt limitate si nu o sa vedeti ca prin unele tari vestice ca parcarile subterane intre cladirile vecine comunica intre ele.
Legislatia romaneasca e depasita total de vremuri si realitate, de prea mult timp.
Orice modificare a sa duce la lupte la cutit intre jucatori (pt ca implica cresteri de pret), asa ca se prefera blocajul, ajungandu-se in situatii total tembele.
Acum nu mai poti receptiona cladiri pana nu ai receptia la utilitati.
Este ok, logic, problema in practica este ca ai cladirea gata, oamenii a platit avans, dar stai dupa furnizorii de utilitati, care sunt stat in stat in Romania.
Cand in sfarsit ai si utilitatile, faci receptia si te lovesti de cadastru, unde este un alt dezastru.
ANCPI nu mai face fata de mult timp la cate are pe cap, trece anul si cladirea tot nu e intabulata si apartamentata.
Pana nu ai intabularile nu poti incheia CVC si fara CVC nu ai ce discuta cu cei care iau imprumut de la banci.
Sa vedeti distractie cand deodata banca iti zice ca nu te mai incadrezi la imprumut si tu deja stai de 2 ani in acea casa.
In practica, totul se reflecta in pret, care sare galopant pe toate palierele.
Nu va zic sa cumparati acum, dar sigur maine va fi mai scump, avand in vedere inflatia generala si cresterile de preturi particulare.
Lasand demagogia deoparte, desi avem aceeasi lege a constructiilor peticita din 1995, pe teren e dezastru si nu trebuie sa fii specialist ca sa vezi asta cu ochiul liber.
Nu vrea nimeni sa spuna ca doar in Bucuresti avem cateva mii de cladiri de peste 20 de ani, care nu au autorizatie si sunt intr-un limbo legislativ total.
La nivel de tara, procentul de constructii fara autorizatie este covarsitor, si nimeni nu are chef sa faca un inventar, pentru ca nu ai solutii la asaceva.
Exista niste standarde pentru parcari. Dar la fel ca orice standard din Romania, crezi ca il respecta careva !?
https://lege5.ro/Gratuit/ge2tenzwhe4a/geometria-parcarii-normativ-24-1997?dp=ge4temzzgm2tgnq
Excelent comentariu. Se vede ca stii despre ce e vorba. In Cluj mai e un fenomen. Oamenii stau cu anii dupa autorizatii constructie case. Primaria pur si simplu nu da abuziv. In instanta se sta cu anii si dreptatea mai nou e subiectiva. Foarte multi isi fac cade fara autorizatie si asteapta sa fie dati in judecată de primarie. Dar primaria nu ij poate da pentru ca nu avea motive sa nu dea autorizatiile. Asa ca in acest moment in Cluj sunt peste 1000 de case care se construiesc fara autorizatie si care vor da in judecata primaria ulterior sa intre in legalitate. E un adevarat fenomen. Haos total in imobiliare vu Puz si Pud la fel ca si in finante si justitie si cam in orice
Inca o dovada ca in imobiliare e plin de retardați. Pun pariu ca asta face si „apartamentele” alea de 3 camere 55 mp. Ar fi tare o discuție live cu papagalul asta. Cred ca ar plange
Esti rau. La Boemia au 3 copaci. Unul in curte pe care l-au pus si in randare si 2 in strada. Sa te tot pierzi in padurea urbana
Primarul Adams din New York a propus sa nu mai ceara existenta locurilor de parcare ptr cladirile nou construite.
La aia se poate la noi apar tot felul de flamanzi care spun ca sa se faca domne custi de tigru, sa dormim in picioare si alte asemenea
Gogomănia asta cu ”dacă facem mai puține parcări, merg oamenii cu autobuzul” a fluturat-o și vicele Tarcea de la Cluj. Țuțărul lui Emiluș Bloc a spus inepția asta la dezbaterea despre megaproiectul Carbochim, o dezvoltare a securiciului Iulius Dascălu de la Iași.
Evident, aceste reguli laxe și ”moderinste” sunt valabile doar pentru monștri sacri ai dezvoltării și ”regenerării” urbane. Restul, să facă parcări conform regulilor.
Domnul Stoichină și alți domni bine din conducerea partidului rezidențial stau bine mersi în Boemia Apartaments, aceeași Boemia care are terase deschise (create de un ilustru arhitect) pe care se scurge apa de la vecinul. Nu au avut ingeniozitatea de a trage cablurile necesare prin pereți pentru a-ți asigura montajul ulterior al aerului condiționat, așa că după ce te-ai mutat, mai faci un șantier mic în loc de party de casă nouă.
Don’t get me started cu celălalt, Core, la care prețurile se schimbau săptămânal, în funcție de nevoi și preferințe. Și da, totul e în mare parte marketing, mai puțin fezabil și mai mult pe *se va face, e în plan*.