Un articol lung din Europa Liberă despre impotența Poliției Rutiere, cauza principală a accidentelor din România, este ilustrat cu poza de mai sus.
Viteza este doar 16%, și totuși tot ce face Poliția Rutieră este să stea cu radarul în boscheți. Orice altceva nu. Sunt zeci de semafoare trecute pe roșu, se găsesc la liber pe net imagini de la șoferi șocați de cât de des se întâmplă, Poliția Rutieră nu vede. Sunt zeci de locații unde se fac curse, le știe toată lumea din oraș, Poliția Rutieră nu vede sau stă acolo ziua, când vitezomanii dorm. Sunt zeci de treceri de pietoni periculoase, unde mor oameni anual, Poliția Rutieră nu știe.
De aici trebuie să se înceapă: unde au loc accidente și morți și ce a făcut Poliția Rutieră fix în zonele alea. Nu, staționarea unei mașini în zonă nu este o soluție. Ce a făcut altceva? Orice altceva în afară de triunghiul ăla cu bulină neagră.
Aș vrea ca și presa să se sature de comunicatele astea mizerabile. Să nu le mai publice. Să întrebe polițiștii de ce. Să se enerveze șefii lor și să-și miște fundurile grase și incompetente să facă ceva real.
https://www.youtube.com/watch?v=ssS3awF9MmM&t=630s
„coae, nu mai cita din legi, du-te și fă plângere că ăia de la global făceau sex cu minori”.
Am fost in Brasov weekendul trecut, am fost cazat in piata sfatului – 2 bemveuri gri s-au intrecut fara probleme intre 1:30 si 2:00 noaptea, apoi fmm la toti motociclistii – s-a terminat din partea mea cu orice urma de respect pentru ei. muriti.
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
booking punct com. Era singurul loc cu parcare asigurata
@Gogu, de ce ar fi o problema ca cineva care viziteaza un oras ar vrea sa se cazeze in singura zona interesanta din acel oras?
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
@Gogu
Probabil tu te cazezi la Hărman ca sa vizitezi Brașovul…
Eu dau o locatie la 10-15 minute pe jos de piata sfatului si lumea nu e de acord, ca pare in alt oras. Din partea mea, sa va ambaleze aia la ureche motarele toata noaptea
@Gogu, sau o varianta mai buna… de domeniul fantasticului… ar fi ca in zonele istorice din oras sa existe 1-2 echipaje de Politie care sa se asigure ca nu sunt nebuni care deranjeaza linistea publica.
Bine, nu este chiar la fel de buna ca propunerea ta sa te cazezi putin mai la periferie, dar este ceva ce ar putea din analizat. Mai ales de autoritatile unuia dintre cele mai mari orase turistice din tara. Nu crezi?
Din partea mea, sa va ambaleze aia la ureche motarele toata noaptea
Ce cârnat jegos ești, doar fiindcă oamenii au altă părere decât părerea ta de trocar obosit.
Bai bucuresti sa mi-o…, vezi ca blogul de tractoristi e mai incolo.
@bucuresci, ce ai patit, mama? Cine te-au suparat atat de tare incat sa le doresti raul oamenilor pe internet?
Hai să stabilim din start că nu (mai) există poliție rutieră în țară. Și că soluțiile nu pot veni de la ceva ce nu există.
Soluțiile sunt camere peste camere și amenzi peste amenzi peste tot, totul omologat, cu cât mai puține portițe de contestare a amenzii.
Ce ar putea să facă un milițian de la rutieră când pretenașii lui fac curse noaptea pe bulevard? Absolut nimic. Poză, amendă drastică, eliminat factorul uman coruptibil din cât mai multe asemenea situații. Poză că ai depășit viteza, poză că ai trecut pe contrasens, poză pentru parcat pe interzis, poză pentru depășit pe continuă, și apoi amendă care să usture, ridicat permis și așa mai departe. O dată, de două ori, de trei ori, și până și ăia care au motto „nu ne uităm la bani si nu ne pasă” o să înceapă să simtă.
Poliția rutieră nu ar trebui să mai aibă treabă cu amenzi și ridicări de permise pe teren, ci doar cu dirijat traficul în intersecții aglomerate.
Știu, vise!
pai stai… idea nu e rea, dar e un vis super umed sa scoti politia rutiera din procesul amendarii rutiere (sa ii spunem asa). sunt singurii care te pot amenda, legal. nu vine tanta de la comunitara sau gigel de la sectia omoruri ca ai trecut tu pe rosu. unu’ de la rutiera trebuie sa constate. si daca le inceteaza dreptul de a da amenzi, nu mai au justificare sa existe. oricum dirijarea au cam dat-o la comunitari care s-au agitat ei un pic la inceput, dar intre timp, au disparut si aia. sa vedem cine dirijeaza in prima zi de scoala, ca pana atunci nu o sa vezi pe nimeni pe strada.
revenind, chiar daca pui camere, tot politistul de la rutiera trebuie sa constate si sa dea amenda. pana sa il schimbi cu orice altceva, trebuie sa modifici legea ceea ce nu o sa vezi prea curand.
@ Johnnyfer
Le-ar mai ramane si treaba cu drug-testul, preferatul lor.
Stai, ce? Exista politie rutiera in Romania?
N-a mai vazut-o nimeni de prin 2009.
Ba da, erau o gramada pe strada in 2020-2021, cand puteai iesi din casa doar cu declaratie.
De atunci isi tot recupereaza probabil somnul pierdut.
Există, aflam asta cînd auzim de pensionarii speciali sau șefii corupți numiți consuli…
Solutia e simpla: camere. Nu conteaza ce incalci, viteza, prioritate, depasire, semafor, te ardem.
Cred ca suntem toti suficient de umblati si am vazut ce civilizat circula romanii ca prin minune dupa ce trec granita. De frica.
Nu se va intampla, camerele nu pot fi impresionate de „Nu stii cine sunt eu?”.
Cu bicicleta prin Germania, sunt depășit cu viteză razant de mașini cu numere poloneze și românești. Ceilalți,dacă eu depășesc mașini staționate sau vin alții din sens invers, așteaptă în spatele meu. E un respect înnăscut sau educat, nu știu. Poliție rutieră nu prea văd nici pe aici.
La aia cu bicicletele, spre deosebire de Ion si Piotr, Hans a iesit si el cu bicicleta in week-end si stie cum e sa treaca unul cu masina razant pe langa tine. In plus, spre deosebire de tine, Hans cred ca suna la politie si nu il ia nimeni la misto daca reclama ca a trecut unul prea aproape de el.
Soferii nu isi vor schimba comportamentul in trafic fata de biciclisti decat in momentul in care sunt si ei biciclisti. De cand sunt biciclist, cel putin trei lucruri s-au schimbat in comportamentul meu rutier de sofer: nu claxonez, pastrez distanta la depasire si in oras ma aaigur cand fac dreapta sa nu vina un biciclist pe dreapta.
Si invers e valabil, fiimdca sunt sofer, incerc sa circul civilizat pe bicla: merg pe marginea drumului, nu fac manevre bruste daca aud vreo masina, nu ma bazez niciodata in intersectii ca am prioritate, incerc sa stabilesc contact vizual cu soferii cand traversez intersectia.
@Mopri sper ca nu esti specia aia de speciali care cu pistele langa sosea merg cu bicicleta pe sosea…
P.S. nu, nici pe langa aia nu trec razant, dar tare as vrea.
De acord. In Austria sunt cateva mii de camere de viteza, plasate si pe autostrada si prin localitati si in afara lor, sa vezi ce frumos reduc soferi in porsche 911 viteza la 30/h cand apare un indicator
halal statistica „43% alte cauze” Ca sa fac o paralela. Ganditi-va ce relevanta ar avea un sondaj in care 43% ar zice ca sunt nehotarati. Cum ar veni, 43% le-au trecut la „si asa mai departe” :)))
Posibil ca in cele 43% sa fie cuprinse de zeci de alte cauze de 5% si mai putin. Daca e asa, atunci viteza e intr-adevar principala cauza.
Literalmente se spune că viteza e cauza principală. Inclusiv că ”Peste 50% dintre șoferii români circulă peste viteza legală”. Piechart-ul ăla e cretin, ce e aia ”43% alte cauze”? Le e frică să spună ”ALCOOL” și ”DROGURI”?
Las-o în paștele mă-sii de treabă, iar începem că de fapt nu e de la viteză, alcool și agresivitate? E de la aliens?
Iar cei de la poliția rutieră nu că-s impotenți, dar o au și mică. N-au nici chef și nici interes să adune vitezomanii de pe străzi. Băi, cine știe Nicolina Iași, știe că acolo oricum se merge repede, dar după ora 21.00 se merge ca la raliu. Au fost jde accidente, aduni măcar 20 de permise pe zi acolo, dar cu toate astea nu vezi poliție.
Se merge dupa 21:00 ca la raliu sa compenseze orele pierdute dimineata si dupa-amiaza cand se merge bara la bara si mai incet decat pe jos.
Cel mai amuzant lucru în Iași este că, deși exista galben ȘI înainte de verde, totuși șoferii sunt surprinși când vine verdele și mai dureaza 5 secunde până pleacă de pe loc.
Se practică și reducerea la 30 (calcă frâna), chiar dacă văd 3 semafoare verzi înainte.
Se circulă des cu 35-40 fără obstacol în față, cu undă verde.
Se zice că odată, demult, cineva chiar și-a ținut banda în rondul din Podu Roș.
La semafor mi s-a explicat de către un coleg din trafic că „vez’ că noi la Iași circulăm și pe linia de tramvai”, că mă încadrasem pe b 2/2 virând stanga. Între timp au apărut mini-stâlpișorii.
Am văzut un Matiz de BT luând amendă că intrase pe interzis prin Copou, semnul fiind ÎN COPAC. Polițistul era gen „nu știu boss, nu e treaba mea”.
Aia de la Iași nu e agresivitate, e prostie. Asta reprezintă acel 43%. E greu de explicat. De aia e cu „și așa mai departe”.
Toata lumea se plange ca in Romania se circula prea repede (cu mult peste viteza legala) si vine @Nicky care se plange ca de fapt in Iasi se circula prea incet si ca soferii au un comportament exagerat de preventiv.
intram in bucuresti aseara pe DN1, mergeam toti in linie cu 95/h, peste limita de viteza – 70, american style.
Vine unu si ne depaseste pe dreapta, face slalom printre masini, pana de de politie, un pic se calmeaza, apoi continua. Zi-mi tu mie cine e periculos aici?
In US se merge cu flow-ul si nu iti iei amenda de la politie, mai degraba te opresc daca stai pe ultima banda si strici mersul. Vorbim desigur de 10-20mph peste limita, nu exagerari.
@ion, nu inteleg ce ai vrut sa spui.
Ma intrebi cine este mai periculos?
– cei care merg in coloana cu 95 km/h SAU
– cel care depaseste pe partea dreapta (probabil cu peste 120-130 km/h)
Pai nu este logic ca viteza de 120 km/h este mai periculoasa decat viteza de 95 km/h?
@ion oare v-o fi depasit prin dreapta pt nu aveti ce cauta pe banda din stanga? sau e dreapta banda de urgenta?
Toată lumea se plânge de viteză și vine @Nicky și spune:
Nu DOAR viteza e problemă. Șofatul stupid, care cauzează accidente, există și fără viteză. Din cauza prostiei, în cele mai multe cazuri.
Mulțumesc pentru demonstrație, AndreiG.
Îți explic eu ce zice Ion: ce a zis și Nicky.
Sau altfel: poți să respecți limita de viteză (yayyyy) și să fii totuși pericol public, generator de situații dificile din care rezultă accidente.
Altfel: prevenția nu se termină la respectarea limitei de viteză.
Also, „exagerat de preventiv”?! Dude, unii p-acolo nu se uită nici în față, nu mai zic de oglinzi.
Alcoolul si drogurile nu cred ca vor fi vreodata date ca si cauze, cel putin nu la cifrele de aici. Fiind sub influenta lor o sa circuli cu viteza mai mare si o sa provoci un accident, te incadrezi in cei 16%, sau o sa ignori un indicator de oprire, provoci un accident si esti in cei 8%.
Se poate intampla insa ca sub influenta fiind, sa intre unul treaz in tine care el sa nu fi respectat vreun indicator sau vreo limita de viteza. In acest caz, probabil vina va cadea asupra celui care a consumat. Dar astea sunt situatii mai rare
@Nicky, am inteles acum. Daca mergi cu 30-40 km/h prin oras, poti cauza accidente fiindca ii incurci pe meseriasii care merg cu 80-90 km/h.
Acum, sa nu fie cu suparare, dar nu stiu cum poti provoca un accident in oras daca toata lumea respecta viteza legala de 50 km/h, chiar daca tu mergi cu 40 km/h.
In legatura cu povestea lui Ion, iti multumesc pentru explicatie. Doar ca ai omis partea in care Ion poveste ca niciunul dintre participantii la trafic nu respectau viteza legala (toti mergeau cu 95 in zona de 70, ca asa au invatat ei prin SUA).
Si ai mai omis si partea in care talentatii astia cu permisul luat prin State, au uitat ca legal trebuie sa circuli pe banda 1 si au inlemnit pe banda 2, fortandu-l pe desteptul celalalt sa depaseasca prin dreapta.
Acum te intreb si eu, ce este mai periculos?
– un destept care merge pe banda 2 cu 95 km/h intr-o zona cu limita de 70 km/h
– sau unul care respecta viteza de 70 km/h si circula pe banda 1?
ca sa completez, mergeam in coloana cu 95 in zona de 70, da, ilegal.
Pe banda 1 erau autobuze si dube.
Pe banda a 2 a erau cetateni care circulau regulamentar, 70-75 h.
Deci inca odata, eram periculosi noi care mergeam cu 95 sau cei care depasesc si fac slalom?
Exact ce a vrut sa zica si autorul acestui articol, politia sta acolo unde se dau amenzi usor pentru viteza (gen pasajul baneasa). Nu stau sa ii caute pe aia care fac nebunii in trafic.
@ion, deci pe banda 1 erau autobuze si dube. Pe banda 2 erau masini care mergeau legat cu 70 km/h. Din poveste inteleg ca era o sosea cu 2 benzi.
Daca banda 1 era ocupata cu autobuze si dube, iar banda 2 era ocupata cu masini ce mergeau legal cu 70 km/h, pe unde trecea coloana aia in care te aflai tu si care se deplasa cu 95 km/h?
Si mai mult de atat… pe unde mai trecea si „periculosul” ala care depasea coloana aia ce se deplasa cu 95 km/h?
PS: tu ai spus mai sus ca personajul respectiv a incetinit cand a vazut masina de Politie, deci acestia nu prea aveau ce sa-i faca.
Singura solutie ar fi fost sa existe o camera cu radar, dar atunci ati fi luat amenda toti astia din coloana de „americani”.
Off topic – ăla de la BT care și-a luat amendă în Iași pe motiv de indicator în copac cât și polițistul care i-a aplicat amenda probabil nu auziseră niciunul de cazul Teo Peter.
Felicitari pentru rabdarea de a citi kilometrul de imbecilitati din Romania Libera.
De ce nu face Politia nimic?
Pentru ca: https://www.tion.ro/stirile-judetului-timis/primaria-timisoara-pune-degeaba-tunurile-pe-soferii-care-trec-pe-rosu-politia-n-are-ce-sa-le-faca-1526918/
„„De asemenea, Regulamentul 679/27 Aprilie 2016 privind protecția datelor obligă o autoritate a administrației publice să informeze persoanele vizate despre transmiterea unor date cu caracter personal unei alte instituții în vederea prelucrării acestora de către cea din urmă în calitate de destinatar al datelor.
Totodată, potrivit legislației în vigoare, evidența statistică a accidentelor de circulație se ține de către I.P.J Timiș prin Serviciul Rutier, care este singurul abilitat să pună la dispoziția persoanelor interesate, în condițiile legii, datele statistice privind accidentele de circulație”, mai informează Inspectoratul Județean de Poliție Timiș.”
Cat de nasol e in trafic?
https://www.tion.ro/stirile-judetului-timis/analiza-lui-latcau-sofatul-este-un-sport-periculos-in-timisoara-avem-1-500-de-treceri-pe-rosu-pe-zi-1524557/
„Un motiv este viteza excesivă. Un alt motiv este nerespectarea cvasi-generală a legislației rutiere. Astăzi (joi, 2 decembrie – n.r.) au avut loc 960 de treceri pe roșu în 10 intersecții de la ora 00:00 la ora 16:00. 960, o medie de 60 de treceri pe roșu pe oră. Avem 160 de intersecții semaforizate în Timișoara. Extrapolând de la cifrele de mai sus, numărul trecerilor pe roșu este pur și simplu amețitor”
Dar Politia Rutiera si mai ales un numar impresionant de imbecili cred ca principala cauza a accidentelor din Romania e viteza.
Nu baieti si fete!
Cauza accidentelor e nerespectarea generala a legislatiei rutiere!!!
… care ramane nesanctionata. Daca nerespectarea legislatiei rutiere ar fi sanctionata, atat cat e, cu amenzile din ziua de azi, o sa se schimbe ceva. Ca te plictisesti sa iei 2 puncte (habar n-am cat sunt in bani) ca nu ai centura pusa la primele 3 intersectii ca te-au reperat (ochiul politistului sau camera) si o sa iti pui centura. La fel si cu telefoanele, trecerile pe rosu, fentarea coloanei, viteza, etc.
@Necris, absolut, dar într-un fel nu respecți legislația cu maxim 50km/h în localitate, și altfel n-o respecți cu 120km/h. Valabil și în afara localităților, unde nu ai condiții de raliu, dar tu îi dai talpă, că nu stai după toți fraierii. Cauza accidentelor este în primul rând nerespectarea regulilor, dar parcă la viteze adaptate mai ai șanse să reacționezi, să scapi cu răni minore, din astea.
Garcea: Cauza accidentelor este: „Altele” :)))
„Dar Politia Rutiera si mai ales un numar impresionant de imbecili cred ca principala cauza a accidentelor din Romania e viteza.”
Amen!
Vali, in ciuda creșterii enorme a aparatului bugetar te informez ca ai așteptări de la un stat in disoluție. Disoluția autorității se intampla peste tot dar in Romania se poate vedea clar ca tot ce inseamna justitie, politie este nefuncțional.
Si mai e un side effect. Cand statul calareste oamenii cu impozite oferind in schimb birocratie si ineficienta rezultatul va fi intotdeauna dezordine sociala.
Un stat puternic este definit de oameni care cred in el. In statul asta nu cred nici cei din politie si nici societatea în ansamblu.
Soluția – camere de viteză, atât fixe (în localități, la treceri) cât și pe secțiuni de viteză medie (între localități). problema este că în Ro „nu merge”, „s-a stricat serveru”, „mentenanța la ghiță”
De asemenea, te informez că orice structură polițienească nu are repercusiuni dacă nu muncește, în afară de superiori/politic. Deci tu ca cetățean nu ai nici un fel de pârghii de control, faci ca boul sesizări și ei se șterg la fund cu ele. Nu există trasabilitate, ok poate ai un nr. de înregistrare dar mai departe? Polițistul nu este sancționabil dacă nu rezolvă sesizările sau dacă nu răspunde la telefon. Deci de ce ar munci în plus?
Motto-ul oricărui bugetar care se respectă – timpul trece, leafa merge. În cazul polițiștilor, poate și pensia la 45 de ani merge.
Nu exista Politie Rutiera functionala in multe locuri din Romania. Cel putin in Bucuresti, nu este. Stau cu radaru in boscheti la baza podurilor sau la baza dealurile iar in rest.. canci, nimic, nada ! Sunt sute de treceri de pietoni fara vizibilitate, unele cu masini parcate fix pe ele.
Poliție? În România? Was ist das?
Stau pe o uliță cu sens unic, în forma de U, care iese de pe un bulevard mare, trece prin spatele unui bloc, apoi iese în același mare bulevard. La ieșirea de pe uliță ai obligatoriu dreapta. Mereu e câte un echipaj parcat pe uliță care pândește o trecere de pe bulevard. Dar atât. Mulți merg pe uliță pe contrasens, ca de ce sa mai meargă 100m și de multe ori se întâlnesc cu echipajele de la rutiera care întra pe uliță pentru a se poziționare la pândă și ei le fac loc sa treacă. Am senzația ca ori sunt imbecili ori ii doare în pl. Deci știi ca este sens unic pentru ca intri corect și nu fenteze, dar nu ai nici o reacție. Măcar sa îl faci pe ala sa dea cu spatele și sa ii spui sa respecte indicatoarele. Dar nu, tu ii mai faci și loc. Apoi vine povestea cu obligatoriu dreapta, loc unde toți fac stânga în fata lor și ei nu au nici o reacție, măcar sa ii atenționeze. Nimic. Și nu e caz izolat, pentru ca mereu se întâmplă asa indiferent de ce echipaj e, cu polo, logan sau motocicleta. Aia care încalcă legea în fata poliției și nu pățesc nimic, de ce nu ar trece și pe rosu sau sa depășească pe linie continua?
Cica institutia care trebuie sa controleze este „subdimensionata”. Cum pisicii mei toate institutiile statului sunt subdimensionate? Unde lucreaza atunci sutele de mii de angajati la stat?
Si eu ma intreb de unde apar toti politistii cand se deplaseaza o coloana oficiala…Ii vezi efectiv la fiecare intersectie pe unde trece coloana.
In pandemie, era un echipaj aproape la fiecare intersectie cat si la TOATE intrarile/iesirile din Bucuresti si ILFOV, apoi s-au evaporat toti. Unde sunt toti acum?
Pentru că absolut tot șoferul care se urcă la volan e un exemplu de prevenție și corectitudine.
Nu dă blanao, nu depășește pe linie continuă, nu execută nici o abatere. De vină e mereu celălalt că nu avem poliție pe străzi.
Am umblat prin țări unde nu am văzut girofar de mașină de poliție.
Și toți mergeau în marea lor majoritate civilizat.
Vineri am fost la Vulcanii Noroioși:
1. Marcel vrea să conducă o tară dar județul unde a fost fătat nu are asfalt drept. Buzăul rural, Nehoiu, Pătârlagele, totul e o budă, drumul către vulcani e impracticabil dacă ai o mașină sport.
2. Ajungi în parcarea obictivului turistic și primul lucru pe care îl faci după ce cobori din mașină e să-ți borăști mațele. Nu era nimeni dar budele puțeau îngrozitor, semn că nu fuseseră curățate luna aceasta.
3. Un sfert din șoferi taie curbele fără sa le pese. Cinci meseriași m-au făcut să ies aproape în șanț, printre care și un profesionist cu cisternă.
4. Giani oprit pe avarii în curba de tip ac de păr ca să-și umple bidonul de la izvor.
5. Giani pilotul accidentează biciclist înainte de Băile Siriului, lasă mașina în drum în curbă strânsă, vin și prietenii lui care tot în drum în curbă lasă mașinile, zero presemnalizare.
6. Buzoieni și brăileni ieșiți cu sobele pe drum.
ZERO POLIȚIE.
Ieri seară Brașov – Sibiu și retur, zero poliție. Îngrașă porcul în ajun, își vor face norma de amenzi și carnete pe 30-31 că-i început de weekend și lumea se grăbește.
„3. Un sfert din șoferi taie curbele fără sa le pese” astia probabil sunt ca dobitocul ala care tipa ca disperatul intr-un tiktok pus de vali zilele trecute. ma refer la dobitocul ala care tot urla din doua in doua secunde „uitati-l frate cum pune frana” .
Sunt concedii man. E un singur politist si ala obosit dupa concediu.
@N, dobitocul ala a fost apreciat de 90% dintre urmaritori. Ca aparent in Romania, daca nu conduci ca la raliu, este un incompetent.
Tot așa e prin Buzău? Am fost acum vreo 8 ani pe acolo si am crezut că se rupe mașina. Pe drumul spre Colți îmi trebuia una pășitoare. Spre Mînzălești noroc că eram antrenat cu mersul pe liniile de tramvai din CT (înainte să le dezafecteze), că de picam în șanțuri o scoteam tîrîș cu tractorul.
Eu mi-am pierdut orice urma de respect pentru milogii-in-albastru in momentul in care fata aia din Caracal a murit sunand la 112 in timp ce pe A2 era plin de politie la orice pod, iesire, benzinarie, tufis mai mare. La pod, la Dunare erau 4 echipaje toate cu girofarurile pornite (aka „noi muncim”) dar stateau toti de vorba langa masini.
Da, era fix in timpul scandalului. Tin minte pentru ca am fost in tara si dupa multi ani ne-am facut curaj sa mai incercam Marea Neagra inca o data.
Muriti, ma!
Lasă, că pun poze cu pisici.
Și o iau și ei pe coajă când intră cate un retardat in „autospeciala de poliție”.
…sau cînd cîte un retardat dintre ei intră în stîlp.
nu dezinforma nene! Sambata dimineata la 10 era un filtru (probabil ceva program sa aiba si ei ceva statistici) si am suflat si eu in etilotest pt prima oara dupa 18 ani de permis :), ura si la gara!
eu tot nu inteleg de ce nu avem camere de viteza si de trafic (in afara de DN1 si inca vreo 2 locuri), mai ales in zonele problematice, si sa vin frumos amenzile automat acasa, fara sa fie nevoie sa stea politistul prin boscheti. in toate tarile civilizate se poate, dar la noi nu
Raspunsul e in intrebarea ta. Hint: „tarile civilizate”.
Au fost camere de viteza. S-au imbogatit toate comunele si satele in care erau instalate ( fiindca amenzile intrau la bugetul local) pana in 2009 cand probabil s-au suparat niste politicieni si le-au declarat ilegale.
Mai exact, au dat o ordonanta de urgenta care suna asa:
„… dispozitivele destinate măsurării vitezei se instalează exclusiv pe autovehicule care prezintă înscrisurile şi însemnele distinctive ale Poliţiei Rutiere…”
Adica practic au scos in afara legii orice camera care masoara viteza.
Bine, adevarul e undeva la mijloc, pe E85 cel putin, fiecare sat avea camere de viteza instalate fara aprobarea Politiei Rutiere si avea astfel o afacere infloritoare.
In 2022 s-a revenit asupra deciziei, exista niste conditii (practic nu mai poate orice sat sa puna camere, trebuie sa fie un sistem national), insa unca nu s-a implementat (cautati e-sigur).
Deocamdata camerele instalate, inclusiv alea de pe DN1, nu sunt de viteza, asa ca degeaba incetiniti cand treceti pe langa ele
Camerele de pe DN1 nu funcționează.
Au funcționat o perioadă, acum vreo 3 ani parca și s-au umplut unii parlamentari de amenzi, apoi au aparut problemele cu autorizațiile, softurile. .
lol, credeam ca pe DN1 functioneaza, silly me
@Rumbu: aia a fost o teapa colosala, am impresia ca era partenariat public privat si banii mergeau de fapt la niste firme, nu la primarii
@Perkele, corect: primaria lua 40%, firma in care rudele primarilor si consilierilor erau actionari si instala camerele 60%. Bineinteles, prin achizitie publica fara licitatie.
Amenzile erau date pe Politia Locala care nu avea dreptul sa emita astfel de amenzi, asa ca majoritatea sfarseau anulate in justitie. Si aici nu era vorba doar de sate uitate de lume ci de orase mari gen Cluj-Napoca.
In Regat, Irinel Columbeanu s-a imbogatit din asta (ca tot il plange lumea acum saracutul), In Ardeal, Vantu s-a imbogatit din asta, in Moldova nu a existat un cvasi-monopol, a fost Vestul Salbatic, firma si primaria.
cauza principala a accidentelor din romania e lipsa de educatie. ca poti sa folosesti in procesul de educare a utilizatorilor de masini si instrumentul numit politie e o solutie, dar nu singura si nici macar cea mai importanta.
As vota cu 10 maini si as aduce oameni cu autocarul la sectii pentru partidul care va da o lege facuta sa existe si in Romania legal camere pentru viteza/treceri pe rosu. Cum sunt in 95% din Europa de vest…si nu se plange nimeni de ele.
Sau ca la unguri…3 in 1…viteza, centura si linie continua.
Dar probabil la 16-a reincarnare sa prindem si noi asa ceva in Romania.
Eu am o teorie pt care nu se doreste a se instala sisteme automate de detectat si penalizat infractiunile rutiere. Daca esti parlamentar sau ceva atarnache pe langa un parlamentar ai de mers cam 3 zile in Bucuresti. Luni vii in Bucuresti, marti, miercuri si joi trebuie sa-ti arati fata pe la Parlament, vineri te intorci. Si ai numai 3 judete in care poti zbura cu avionul, in rest trebuie sa-i dai cu masina sau trenul (ahahah). De obicei pleaca inainte de 7 sa nu prinda aglomeratie. Ai masina cu multi cai si ii dai frate ca si surdul in toba cu 120 prin localitati, stii dinainte(ma rog, soferul) pe unde sta politia in boscheti si ajungi si tu ca omul in cateva ore acasa nu ca fraierii ce se tarasc pe drumurile patriei. La ce ti-ar trebui camere ?
e o variație a teoriei mele, care e adevărul: nu vrei camere ca să nu te pozeze cu amanta.
@vali
adica asa cum s-a intamplat de fapt pe Bucuresti – Brasov si dupa le-au dezactivat? sau e doar legenda urbana?
Sunt tot mai mulți ăștia care ignoră orice regulă. Nu există nicio consecință, de-aia nu se tem. Chiar și fraierii opriți de poliție după tufiș scapă ușor. Habar n-am ce s-ar putea face. Concediere în masă și angajat oameni care vor să facă poliție. Poate.
adica pensionare in masa?
dat afară toți polițiștii (suspendați)
și aduși polițiști detașați din Danemarca, Suedia, Norvegia, Olanda
în 2 luni rămâne 3/4 din populație fără carnet și restul de 1/4 se cumințesc.
Apropo, de minim 2 ani eu circul fără reguli, trec pe roșu când pot, întorc pe unde n-am voie (dacă nu vine tramvai), mă bag pe interzis să șuntez fraierii, merg cu 140 prin pasaje și cu 80-90 în rest prin oraș. Singura chestie nu conduc beat și nu parchez pe trotuare, în rest…
„dat afară toți polițiștii (suspendați)
și aduși polițiști detașați din Danemarca, Suedia, Norvegia, Olanda”
Ăia n-ar veni aici pe doi lei, trebuie să-i plătești ca acolo. Și cum faci, ii plătești pe ăia într-un fel și pe ai noștri în alt fel? La noi polițiștii puși la dispoziție/suspendați ajung să lucreze în operativ tocmai pentru că nu sunt oameni suficienți. Unde sunt atunci bugetarii, vei întreba, ceea ce ne întrebăm cu toții, mai ales exact bugetarii care văd că de fapt ei sunt din ce in ce mai puțini. N-am cunoscut niciun bugetar din ăsta „esențial” care, la prima oră, fără cafea băută, să nu se uite tâmp la televizorul unde prima știre a zilei este că numărul bugetarilor e prea mare și s-au mai angajat încă nu știu câte zeci de mii. Toți sunt pe modul „unde plm îs ăștia?”
După ce își beau cafeaua li se încălzesc neuronii și încep să-si aducă aminte de ministere, structuri de control, structuri degeaba, amante, suport, hr, căcaturi pansate. In operativ nu ajung decât 10% din cei angajați recent, că acolo e de muncă, in plm.
Legi strâmbe, i-au legat de mâini cu atâtea contestații și drepturi ale recidiviștilor.
Ar fi mers mai feliată plăcinta. Partea „alte cauze” e cam mare, e greu de înghițit așa, pe orb.
Hot take: la alte cauze intră și „extinctor expirat & fără bani în talon”
Nu știu prin țară cum sînt autospecialele lor, dar ați văzut pe litoral ce geamuri fumurii au milițenii? Nu vezi nimic, absolut nimic prin ele, iar ei ne iau la puricat pe noi.
(Nu, nu am nici un geam afumat la mașină, atît ca să pot vedea eu bine cît și cel din spatele meu să vadă mult mai în față, să poată anticipa în trafic, așa cum vreau să fac și eu)
Am citit articolul (care BTW e din Europa Libera, nu România Liberă cum s-a scris într-un comentariu). Patru marturii socante, imbecilitati? Mie cea mai îngrozitoare mi s-a părut cea cu avocatul din Iași (e foarte ușor de găsit cum il cheama cu nume și prenume) care s-a urcat la volan beat, cu permisul suspendat și a omorat un om. Deci asta e teoretic unul care se presupune ca virgula cunoaste legea si-nca foarte bine! Ce mi s-a parut interesant sunt următoarele 2 lucruri:
„Avocatul a fost condamnat la 5 ani și 4 luni de închisoare cu executare, dar a fost eliberat mai devreme – după 2 ani și 8 luni – pentru comportament exemplar și, mai ales, pentru implicarea în acțiuni de conștientizare organizate de Poliție.
[…]
Spune că familia victimei a fost despăgubită cu 100.000 de euro, suportată inițial de asigurator, care a recuperat-o ulterior, în instanță, de la el.”
N-am reușit sa găsesc (e drept ca nici nu am cautat) dacă omul mai profeseaza sau nu, si ar fi fost de asemenea interesant de văzut cum a reușit sa faca 500.000 de RON din avocatura.
Ironic (sau nu?) 2 paragrafe mai incolo scrie:
„Asociație a victimelor: Despăgubirile sunt la un nivel derizoriu
Suferința victimelor accidentelor rutiere grave sau a aparținătorilor acestora este dublată, din nefericire, de dificultatea și adeseori de cuantumul despăgubirilor pe care le obțin în instanță, spune președintele Asociației Victimelor Accidentelor Rutiere (AVUAR), Cătălin Codescu.
„În primul rând, există o lipsă crasă de informare a victimelor, din partea statului, cu privire la ceea ce trebuie să facă astfel încât să-și gestioneze corect situația juridică în care se află. Sunt abordați de tot felul de persoane, care nu sunt avocați și nu au calitatea să îi reprezinte, dar care le promit că le vor obține despăgubiri foarte mari în instanțe, ceea ce nu se întâmplă”, spune el.”
Zic eu aha, avocați ca domnu’ asta? In fine!
Hai sa incercam sa vedem ce e de făcut (initial nu înțelesesem titlul postarii lui Vali, dar recitind postarea am inteles). Deși știu ca nu are numai fani pe-aici înclin sa-i dau dreptate lui Titi Aur:
„Fostul campion la raliuri Titi Aur, proprietarul unui centru de conducere defensivă / preventivă și promotor al siguranței rutiere, spune că pregătirea deficitară din școlile de șoferi e una din principalele cauze ale producerii accidentelor.
În școlile de șoferi nu se mai fac ore de poligon – acestea nici nu mai există, nici testarea reală a abilităților psihologie și a reflexelor. De asemenea, s-a renunțat la pregătirea și examinarea pe timp de noapte, iar orele de teorie nu se mai fac.”
Bine, într-un articol in care se vorbește despre viteza inconstienta sa regreti ca nu se mai face poligon (aia nu te ajuta decat la manevrarea mașinii la viteze mici, sa inveti sa faci parcarile etc.), aia cu noaptea e interesantă (eu era sa fac una nefacuta am prins ore de condus seara și instructorul era ocupat sa discute cu un pasager de pe bancheta din spate, in timp ce eu incercam sa depășesc
Ce cred eu ca lipseste: ore de condus în afara localitatii, ideal pe autostrada, tocmai ca sa vezi cu cineva alături ce înseamnă condus cu viteza. Doar ca se vezi autostrăzi nu sunt peste tot, și chiar pe autostrada fiind poți sa ai surpriza unui animal etc. etc.
Acuma n-am înțeles de ce au fost scoase radarele fixe (doar ca sa fie reintroduse?), camere de supraveghere? Pai avem, dashcamurile surprind accidente, camere de supraveghere surprind accidente! Chiar credeți ca aia care vor sa meargă cu viteza (nu mai zic dacă sunt băuți si / sau drogati) chiar nu o vor mai face dacă știu ca sunt camere și primesc amenda acasă? Poate ca pana primesc amenda acasă ei au facut deja accident, poate cu victime colaterale…
Atata timp cat vitezomanu’ Gica își va fi luat masina mica și va baga talpa in ea, nu se va schimba nimic, poa’ sa inaspreasca ăștia legile pana la loc comanda (poate doar dacă interzic circulația mașinilor
Altfel, drum bun și dacă se poate fără accidente / incidente!
@MVP, „….. Chiar credeți ca aia care vor sa meargă cu viteza (nu mai zic dacă sunt băuți si / sau drogati) chiar nu o vor mai face dacă știu ca sunt camere și primesc amenda acasă? Poate ca pana primesc amenda acasă ei au facut deja accident, poate cu victime colaterale…”
Eu zic că da. Fiindcă mergi azi cu viteză și te arde. Mergi mâine și te arde iar cu amenda. Și poimâine la fel. Și dacă amenda aia te ustură, s-ar putea să o lași mai moale.
Sigur, există șansa să faci un accident și să nu mai conteze. Dar poate te potolește amenda înainte să faci. Fiindcă și acum sunt accidente tocmai fiindcă nu există frică de consecințe. Dacă din ăia amendați în modul acesta, repetat, măcar jumate se potolesc la un moment dat, tot e mai bine decât acum. Camerele și amenzile trimise acasă nu vor rezolva peste noapte totul, dar un procent din ăia care încalcă reguli se vor gândi mai bine înainte s-o facă. Oare crezi că cei care în fiecare noapte fac curse de mașini pe un bulvard sub fereastra mea ar mai continua s-o facă dacă le-ar veni amenda a doua zi acasă, sau mai rău, dacă s-ar trezi cu permisul suspendat? Dar amenzile alea să fie amenzi, să nu le mai rămână bani de băgat benzină, nu măruntul pe care îl dau ei la băiatul care le spală parbrizul la benzinărie.
Vitezomanului Gică îi este de fapt foarte frică de amendă sau pușcărie, dar în acest moment știe că astea nu îl afectează fiindcă un echipaj de rutieră e o raritate pe șosele.
„Vitezomanului Gică îi este de fapt foarte frică de amendă”
confirm. o amendă e un plin. iei 1 pe săptămână 2 luni și înveți să respecți regulile foarte foarte repede.
https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=824336869787875&id=100066347094976&mibextid=WC7FNe&rdid=j4SnEzJcxrPJImbf
Impotența poliției, în general: https://www.ziarulincomod.ro/un-tanar-cu-8-clase-si-condamnare-in-instanta-s-a-dat-drept-politist-pe-strazile-ploiestiului-ani-de-zile-a-participat-cu-politistii-reali-la-anchete-la-razii-rutiere-a-pazit-sectii-de-vot-si-a-au/
Ce a omis articolul să menționeze (cât și alții în comentarii) este că nu poți să reduci numărul de morți pe șosele doar prin mai multe camere de viteză și amenzi, este nevoie și de infrastructură care obligă șoferii să meargă mai încet.
Pe DN-uri, separatoare de sens în primul rând (mai ales în curbe), speed bumps la intrare în localități sau șicane (am văzut asta în comunele pe DN spre Oradea).
În orașe, speed bumps înainte de treceri pe bulevardele unde se circulă cu viteză (vezi de exemplu Șoseaua Cățelu în București), reducerea numărului de benzi (maxim una pentru mașini și una pentru autobuz), iar pentru străzile mai înguste: sensuri unice și crearea de șicane care împiedică șoferii să circule cu viteză.
A facut astazi unul cu un Porsche slalom pe trecerea de pietoni. Tot el se uita suparat, doar ce se facuse rosu la el, avea timp, de ce trecem noi pietonii daca doar ce s-a facut verde? Smecher tatuat cu numere de Jermanica.