Aș vrea un reportaj de la fața locului. Ce mai fac oamenii de pe acolo. Ce-și doresc. Cu cine votează. Ce mașină mai are băiatul care locuiește aici. În paralel, interviuri cu oamenii care ardeau să facă turism acolo.
Probabil niște politicieni au de returnat niște șpăgi. Că problema asta era, decidenții voiau șpaga, dar nu voiau să semneze.
M-a întrebat cineva azi dacă eram în poziția de a decide dacă aș fi dat OKul. Dacă împărțeala era 50/50 cu niște amenzi colosale dacă se întâmplau accidente ecologice probabil că da. Luam șpaga de 10 mil și nu mai auzeați niciodată de mine, cam ca DIP așa.
Din 2012 si pana acum sigur sigur s-a schimbat ceva din captura aia de pe Google Maps. Sunt sanse mari ca acolo sa fie acum o sala de pacanele.
Am fost pe acolo în 2021, e la fel, în schimb drumul arată mai bine, biserica din centru (reformată) a fost renovată cu fonduri din Ungaria, spitalul iarăși arată chiar bine, dar tot nu prea au doctori.
@F
Oamenii nu trăiesc în biserică.
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
@pasoptistul
Ai și surse pt gargară aia? Nu am găsit nicăieri un exemplu de mină de cianuri care nu a rămas un dezastru ecologic, pt ca efectiv ce aur extragi e insuficient pt a suporta costurile de refacere a zonei, chestie care ar fi oricum parțială.
Hai să ne gândim trei secunde de câți angajați și de câte utilaje e nevoie pt a curăța și acoperi o carieră de câțiva kilometrii pătrați, doar în plan orizontal. Doar asta. Aha.
Așa, absolut toți care au venit cu promisiuni ca fac și dreg și vor proteja mediul în România, nu au făcut altceva decât să radă tot ce era de ras, și la revedere.
Da bre, o companie pusă pe făcut bani din exploatarea resurselor prime este vreodată interesată de mediu. Trebuie să te fi născut ieri sau să fii plătit să crezi așa ceva.
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Nu am fost la proteste. Nu am treabă cu USR. Trăiesc în altă țară. E la mintea găinii ca o companie cu zero mine în exploatare nu are habar ce face. În propriul său proiect, GE menționează ca va folosi 13 000 de tone de cianuri pt extracția aurului, de zeci de ori limita admisă în UE.
Faptul ca încerci să mă insulți în loc să vii cu dovezi ca ce afirmi este adevărat demonstrează ca ești aici doar cu rolul de postac și efectiv confirmi faptul ca această companie dubioasă a profitat ca multe alte companii de corupția obsecena din România pt a primi un contract care în mod evident nu avea niciun interes să îl respecte. Asta pe sănătatea și banii a milioane de români. Mă pis pe ea de Rosia Montana. Cianura aia se scurge în aval, în cursurile de apă până la dunare. Nu ai efectiv cum să o colectezi și să poți fi și profitabil. De aia nu vezi astfel de mine nicăieri în țările non-bananiere.
Sper ca Vali să se uite un pic peste postaceala asta pe față pe care o practici. Și să te potolești. Cobori nivelul discuției la nivel de grădiniță, unde te apuci să faci crize când cineva nu îți aprobă prostiile.
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
@ Pasoptistul în acte sună frumos.
Reticienta oamenilor asupra unor investii și mai ales cu un impact destul de major asupra mediului înconjurător în România e de înțeles.
Datorită instituțiilor de control corupte există în multe cazuri de abuzuri și neglijență.
Probabil asa se explică și reacția populației.
*retinerea oamenilor
@pasoptistul sounds good, doesn’t work bro! Suna bine pe hârtie, dar deobicei practica ne omoară! Uita-te absolut peste tot in Romania ce inseamna mediul, cum este protejat, curățat sau îngrijit, cu câtă „atenție si îngrijorare” este facut praf tot ce tine de paduri, lacuri, ape curgătoare, munți si Delta si iti dai seama ca eram la un pas de un dezastru ecologic. Nu uita, ca tot ce ai zis tu acolo se face sub „atenta” supraveghere a romanilor, oameni seriosi si nespagari…
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Vezi că una e decantarea și alta cianurarea…
@ Pasoptistul da și asta e drept.
Dar ținând cont ca e firma fără un portofoliu în spate e ușor de speculat.
Chiar dacă ei sunt de bună credință.
Eu am o singura remarca la toată gargara – nu exista cutremur de 10 pe scara Richter. Maxim e 9.9 (scara Richter e o scara exponențială). Un cutremur de 9.9 pe Richter înseamnă modificări fundamentale ale scoarței terestre. Mana pe carte ca sa nu mai scriem prostii pe net.
ok, da, sigur, cianurarea e singura metodă cunoscută și folosită pt separarea sterilului aurifer, cu mica-marea diferență că peste tot pe unde zici se face la dracu cu cărți, în sălbăticie, la sute de km de așezările/comunitățile umane. (nu vorbesc de șantierul muncitoresc).
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Omul e idiot util nu stiu de ce va bateti capul
„Cianura aia se scurge în aval”. Habar n-ai, despre nimic ce implica subiectul unei exploatari miniere.
Cand te contrezi cu unul care nu e de acord ca cianura se scurge in aval, incepi sa devii aproape la fel de prost ca el.
@Pasoptistul, tinand cont ca printre informatiile pe care sustii ca le-ai extras din contract exista si partea aceea cu un baraj ce ar trebui sa reziste la un cutremur de 10 grade, tind sa cred ca exista 2 variante:
1. Tie iti place sa aberezi, fara sa te bazezi pe informatii oficiale
2. Tot contractul ala a fost facut in bataie de joc, cu clauze ce se stie ca nu pot fi indeplinite niciodata. Iar cei care au venit cu propunerea s-au bazat ca nu vor fi nevoiti sa respecte acel contract.
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Ori esti ” ori esti ”:
1.USR sesizează autoritățile din Canada și DNA pentru manipularea pieței de capital în cazul Roșia Montană
2. Acțiunile Gabriel Resources au înregistrat o creștere semnificativă de 37,6% pe bursa de la Toronto, pe fondul speculațiilor că România ar putea fi obligată să plătească despăgubiri mari
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Evident, aia de la USR or sa piarda voturi….
Poate nu realizezi, dar, prin declaratiile lor, primul ministru si ministru de finanta au realizat asta:
– au transmis mesaje clara INAINTE de decizia finala a instantei ca li se pare absolut normal ca Romania sa plateasca miliarde de euro despagubiri, considerand statul roman implicit vinovat. Gasisera si vinovatul de serviciu, evident USR, vezi campanie derulata in draci peste tot de presa de partid, plus declaratiile isterice explicite ale lui Ciolacu
– au manipulat brutal piata bursiera cu informatii false (actiunile RMGC au crescut de la 0.45 CAD la 0,87 CAD)
– au produs deficit uriase de imagine tarii: tara cu un primul-ministru si un ministrul de finante care nu au habar despre ce vorbesc si ce implictaii au declaratiile lor
Intr-o tara normala, cu o presa normala, acum vorbam despre fostul prim-ministru Ciolacu.
Raspunderea firmei era doar pana se desfinta. Ulterior putea sa preia riscul asiguratorul dar nu a vrut nimeni sa asigure firma aia. Asa ca businesul e: dam, povestim, sapam, luam, plecam si lasam statul roman/romanii sa se spele pe cap.
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
@pasoptistul – fara de contract, dude. Eu semnez cu tine ca imi asum raspunderea 30 de ani, 50 de ani, 100 de ani dupa exploatare. Exploatez, curat, iau banii si ma desfiintez. Barajul se sparge sau apa se infesteaza sau sau sau. Cui ii ceri / iei tu banii, daca eu, ca semnatar al contractului, nu mai exist?
Față de poluarea dezastruoasă pe care o produci.
Serios, nu înțeleg de ce Vali te lasă sa vomiți pe aici ca un postac citate din lobbyul Gabriel resources.
O companie cu zero experiență în minerit i s-a reușească ce nu au reușit alții și nu va produce un dezastru ecologic care ar putea afecta întreg sudul și sud estul României, deversând zeci de mii de tone de cianuri în cursurile de apă pe an.
Hai să vedem ce zic alții:
Our case in point is the Rosia Montana gold mine in Romania, a project that poses unacceptable environmental, social and financial risks, proposed by junior mining company Gabriel Resources that has no track record with mining, and a suspect legal and financial past.
Through cyanide leaching, the project will use 13,000 tons of cyanide per year (13 times the amount used by all European Union countries combined), leaving behind 500 million tons of cyanide tailing waste, a lake containing 215 million cubic meters of cyanide contaminated water, held together by a 200-metre dam that is supposed to last forever. The venture also involves blasting away four mountains, leaving behind four craters, and relocating thousands of people. The mine is predicted to have a catastrophic environmental impact on the local ecosystem due to the use of cyanide and its proven dangers and risks. If an accident does occur the negative environmental effects will also impact other ecosystems in the Danube catchment area, due to the use of cyanide and its proven dangers and risks. It was only 13 years ago near Baia Mare in Romania where 100,000 cubic meters of cyanide-contaminated water spilled into the Someş River creating one of the worst environmental catastrophes since the Chernobyl disaster.
Sursa
https://foecanada.org/2015/05/corporate-accountability-and-withdrawal-of-canadian-support-for-gabriel-resources-in-romania/
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Al dracului diaspora asta care nu votează cu PSD.
@Pasoptistul – Sa poluezi sustenabil? Tu citești ce scrii? Sau ești atât de hominid că nu înțelegi ce scrii?
@pasoptistul furi curent nene!! Mult!!! Auzi la el..beneficii materiale imense? Ei pe naiba!! 5-6% din tot ce era exploatat acolo inseamna pt tine beneficii materiale imense? Nino-nino esti cu capu’?
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Exact, mereu s-a intamplat la fel peste tot. Asigurari peste asigurari iar dupa ce loveste dezastrul, SI MEREU LOVESTE, firma a disparut.
https://www.euronews.com/2024/01/20/nordic-waste-faces-criticism-over-bankruptcy-scandal
Si inca ceva, la cat s-ar ridica investitia din partea statului pentru a exploata direct, fara intermediari. Ce experienta avea Gabriel in asemenea proiecte?
Si chiar vrem sa derulam acest proiect in plina stapanire a mafiei PSD PNL? Sa aibe ceva in plus de furat? Putem sa lasam si noi ceva urmatoarelor generatii, ca in rest am defrisat tot, totul a ajuns pe mana mafiotilor si securistilor.
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Ar trebui să îți schimbi numele cu postac Gabriel resources.
O companie cu zero mine în administrație și zero experiență în minerit. De orice. Și care după ce an extras ce era de extras declară falimentul și dispare în ceata. Iar cetățeanul român rămâne să cea aia cu cianuri și să plătească pentru dezastrul lăsat în urma, în timp ce statul vede fix zero lei încasați.
Du-te bre și cântă la altă masă. Decizia e definitivă, pa și la revedere.
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Project manager/risk manager aici. Ce zici o parte sunt certe (beneficiile firmei) si se fac in primii ani de exploatare si o parte sunt potentiale (costurile de mediu, riscuri) si se fac ulterior, ai mai lasat inca 2-3 etape ulterioare, cum ar fi intretinerea barajului si eventuale erori/umane, tech etc. Cand eficienta firmei devine negativa nu exista nimic care sa acopere riscurile. Decat daca este un asigurator extern/bani pusi deoparte de firma pe zeci de ani dupa ce exploatarea se termina. Si nu este partea asta a doua.
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Vali, ia-l de pe noi că mă doare degetu’.
Vezi ca pute înverșunarea cu care aperi proiectul ăsta. Nu cred sa fie om în țara asta cu atâtea ‘argumente’ numerotate și atât de la curent cu proiectul ăsta încât se vede de la o posta ce cauți să obții prin comentariile astea.
Burduja tu ești taică? Mergi și cântă la o altă masă…
mama n-am dat atat downvote de cand citesc aici pe blog :)))
„Pasoptistul, inginer chimist cu „decat” vreo 30 de ani de experienta in privat, in Romania, Franta si UK.”
Meriti un „Prost cu Diploma” in dreptul la nume.
„niște politicieni au de returnat niște șpăgi”
Spaga nu se returneaza, este prima din cele 10 porunci cu care a coborat Moise de pe munte
9 porunci, una a lasat-o spaga
Moise Guran?
Esti naiv maxim daca crezi ca exploatarea aia schimba cu ceva situatia acelor oameni… cei care fac astfel de proiecte sunt ca lacustele, vin iau aproape tot si lasa doar distrugere in loc… nu ar fi fost nici primul nici ultimul caz de genul asta.
Era o mizerie de proiect in care Romania isi pierdea inca vreo 2-3 tezaure moca, in favoarea unor combinatori de doi lei…
E dureros ca ati pus si voi botul la un timp, dar ce sa faci, asta este, macar nu mai insista cu prostia in cazul asta, ca nu ai dreptate, nici tu si nici Cetin.
ok. dar situația asta a atras atenția asupra zonei. a făcut statul ceva?
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
@Vali daca vezi legislatia si actiunile statului din zona, statul a facut fix totul ca sa sprijine lacustele alea. Legislatia blocheaza alte activitati economice fix ca sa forteze ideea aia ca exploatarea e singura solutie. Statul nu a facut ce era obligat sa faca – igenizarea/ecologizarea post exploatare din anii 80. Deci nu putem avea incredere in capacitatea autoritatilor si nici a firmei.
alex, e plin de pensiuni goale în zonă.
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Frank Timiș nu e un combinator de 2 lei. E chiar unul de renume, e plină Africa de țepele lui.
@pasoptistul Și se vad banii aia de la exploatarea de la Roșia Poienii prin Alba, prin zona? Din ce am auzit, Baia de Arieș rupe la nivelul de trai din banii care vin de la exploatarea din Roșia Poienii, lux mare pe acolo
E exploatare de stat, mentine la limita supravietuirii o mica comunitate, ca peste tot in tara in zonele industriale, sau ce a mai ramas din ele.
Fara Rosia Poieni ar deveni si zona aia una fantoma, complet pustie.
Văd că @Pasoptistul tot umblă cu contractul în gură să ne explice nouă, imbecililor, ce chestie safe ar fi fost iazul/barajul ăla ce steril de cianură. Ia du-te bă, @Pasoptistule, și adu-ne contractul Bechtel. EXACT
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Credeam că am căzut toți de acord că contractul Bechtel a fost prețul aderării României la NATO but okay 😂
Pana a interveni Gabriel Resources acolo se scotea aur prin metode clasice si nu era nici o problema. S-a bagat Gabriel Resources, gata, nu se mai poate scoate aur decat prin cianurare. Restul argumentelor de bun-simt s-au scris mai sus: firma avea zero experienta, cantitatea (prevazuta) de cianuri depasea mult ce folosesc altii si ar trebui sa caute fiecare ce s-a intamplat acolo unde s-a folosit cianurarea
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Pasoptistul este Andrei Caramitru
Pasoptistul
Am cautat site-ul maretei companii gabrielresources. Ia uite ce frumos se autodescriu: „Since 1997, the Company’s principal focus has been the exploration and development of the Project, one of the largest undeveloped gold deposits in Europe, to operational status. More recently, the ICSID Arbitration has now become the core focus of the Company.”
Soc, orice proiect la ei e legat de Romania, nici poveste de explotari in Canada sau Africa. Rapoartele financiare publicate pe site arata horor. Firma asta pierde bani si nu exista decat cu un singur scop: Rosia Montana. Scopul recent e sa mulga statul roman de niste bani prin procese.
Tot raportul e public pe site, vezi Q3 2023. Absolut toate lichiditatile sunt utilizate pentru proces. La fel si toate proviziile stabilite pentru viitor.
Cam asta e cu mareata firma care exploateaza mine de aur din Africa pana in Canada.
deci compari exploatarea din comunism cand nu se respecta nici o lege de mediu cu cea din prezent cand incercam sa fim in rand cu lumea civilizata, nu cu africanii care isi distrug tarile pentru litiu sau asiaticii care isi polueaza pamantul pentru te miri ce. oricat ar fi primit statul pentru redevente, tot ar fi fost putin fata de ce ramanea in urma. aia mai lipsea o deversare de cianura ca la Baia Mare
Am si eu o intrebare pentru dl. Pasoptist. Cate proiecte similare cu Rosia Montana are Gabriel Resources in portofoliu ? Si ce experienta in domeniu ? Parca ar fi o intrebare de bun simt inainte de toate.
Apoi instrainarea licentei de exploatare de catre statul roman mi se pare o chestie de o imbeciliate criminala.
Si inca ceva dl, Pasoptist. Vad ca sunteti foarte familiarizat cu contractul respectiv. Ati participat cumva la redactarea lui ?
Vaai, useristule, tefelistule, cum indraznesti sa sugerezi asa ceva? Vlad Voiculescu, demisia! /s
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Pai cand esti ceva managerash din asta de birou si beneficii de vreo 10-12 ani, ai doar incasat si eventual ai aparut la teve sa vorbesti veselit de cum radem munti, „optimizam” cursuri de apa, si va lasam aici pe un deal vreo 200 milioane de tone de cianura dar o sa angajam 60 de oameni care or sa moara de boli profesionale pe la 64-65 de ani… Si de ieri esti somer pe foametea asta… Ce sa mai si faci? Comentezi furibund pe bloguri… Bagi cu argumente din asta construite pe bani grei de companii din alea babane de lobby si… Depui siviuri
Vezi cum arata zona natala a lui Frank Timis, locul unde a copilarit si unde familiei i s-a pasat 6000 hectare. nu au facut nimic. ei sunt rechini. Se plang in continu aia din Africa de el. Cauta stiri cu el in Franceza
https://www.google.com/maps/@47.6868778,24.726514,3a,75y,347.88h,95.07t/data=!3m6!1e1!3m4!1skISLdjU3qNzwBlcqdw12Mw!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu
RMGC
L-am cunoscut pe Vasile Frank Timis in 1987 la o nunta in Baia Mare. La nunta sorei lui cu un bun prieten de-al meu.
Vasile a absolvit 8 clase in Borsa Maramures dupa care s-a dus la Timisoara unde a terminat inca 2 clase la profesionala de mecanici auto unde a si lucrat vre-o cativa ani. Dupa care nu mai retin exact cand a fugit in Yugoslavia, lagar si ulterior in Australia.
A lucrat sofer de tir facand curse Perth- Sydney asa o joaca de 4000 km.
In 1995 a fost condamnat pentru trafic de heroina el fiind caraus. Mai stiu ca s-a casatorit cu o asiatica. Nu mai cunosc detalii dupa aceasta data pentru ca prietenul meu a divortat de sora lui Vasile.
Din cate am reusit sa-l cunosc in nici un caz nu avea pregatirea, studiile si capacitatea intelectuala pentru a lansa o operatiune gen listarea unor companii pe bursa. Cine este in spate nu stiu, ar putea sa fie multe grupari inclusiv asiatice (din partea sotiei) cel mai probabil chinezoaica.
Speculez ca RMGC a fost creata doar in scop speculativ. Toronto stock exchange este o mizerie si asta o stie toata lumea. Nu exista sa listezi o companie pe o bursa iar tu ca administrator sa ai cazier. Nu exista sa listezi o companie pe povesti cu El Dorado si un contract. Doar la Toronto stock exchange! Va asigur de asta am si cetatenie canadiana si am experienta in domeniu.
Ramane ca voi sa analizati speculatiile facute pe aceasta companie si sa trageti concluziile cine si cat a castigat.
https://ro.scribd.com/document/273718790/Police-Record-Australia-of-Vasile-Frank-Timis
Deci postacul, pardon pasoptistul are ceva probleme cu 2 arici care nu cica nu se pricep la procese industriale, dar nu are nici cea mai vaga problema cu Gabriel Resources care nu are nici o tangenta cu domeniul.
Sper macar ca esti platit pentru textele emanate si nu o faci din convingere.
Depinde care domeniu, al aurului sau al țepelor…
Nu pot sa ma incred intr-o companie condusa de un fost dealer de heroina cu legaturi cu fosta Securitate si unul cautat de DNA care are norocul sa aiba cetatenie israeliana. Asa ca, putea sa fie cel mai viabil economic si ecologic proiect posibil, tot nu eram de acord. Avem prea multe experiente cu „invesitori” de genul.
@zoso: boss, n-ai psihologie de șpăgar….cu 10 mio la afacere de 3-4 mld râde lumea de tine. Și atunci nu ajungi și tu pe aici. ca DIP https://www.hotnews.ro/stiri-esential-20453318-exclusiv-opulenta-maxima-numele-fostului-ministru-psd-dan-ioan-popescu-baiatului-destept-din-energie-bogdan-buzaianu-gravate-vitrina-celui-mai-scump-magazin-din-lume-aflat-
Pai nu era comisionul între 5 și 10%? Adică între vreo 150-200 mil de euro și 3-400 mil de euro. Instant early retirement.
@Eu: ai dreptate, doar de la 100 de milioane în sus putem vorbi de early retirement, la cele doar 10 vehiculate inițial de Vali mai trebuia să trag pe brânci vreo 25 de ani, că nu mă descurc cu mărunțiș.
@vali am o intrebare, pot sa stiu de ce postarile mele apar a doua zi?
Nu mai posta tot pe la 23:59.
s-au dus in spam și le-am scos de acolo.
Da, dar Andrei Caramitru zice ca putem deveni mica Norvegie.
Din toate comentariile de pe aici, singurul care are pareri pertinente este pasoptistu fiindca lucreaza evident in domeniu. Daca are si legaturi cu Gabriel nu stim, probabil ca da, nu ma intereseaza prea tare. In schimb restul comentariilor sunt din categoria parerologie de weekend.
Macar de la pasoptistu am invatat ceva, chiar daca are bias, sunt baiat mare, discern si eu ce este informatie si ce este lobby.
Pasoptistule zi-ne, daca ar vrea statu Roman sa exploateze el aurul de acolo, care ar fi cea mai eficienta metoda si economic si ecologic? Cum arata ideal exploatarea pt noi, oamenii? Nu pt corporatii si profit si calcat pe cadavre.
Idealul il gasesti in raportul Clubului de la Roma – The Limits to Growth 1972
Nu am nicio legatura cu canadienii, exceptand domeniul de activitate, plus niste informatii de la un insider (un fel de avertizor de integritate daca vrei, sau whistleblower).
Din ce am mai citit si eu, la fel cum colegii de blog ar fi putut sa o faca la fel de bine ca mine, in spatele afacerii sunt niste puscariasi care au procedat in felul urmator:
– au intrat in combinatii cu fostii geologi de la Deva Gold.
– Deva Gold este o firma infiintata de cativa fosti angajati ai Minvest SA
– Minvest este firma de stat care administra minele din judetul Hunedoara (Gura Barza, Certej, Deva, Teliuc, Ghelari, Brad, etc.) – unde se afla aur, argint, cupru si fier
– Majoritatea minelor au intrat in conservare prin anii ’90 pentru ca s-a considerat ca nu mai era rentabila exploatarea minereului, astfel o groaza de foste cadre s-au trezit in strada
– Geologii de care zic au avut acces direct la hartile geologice ale zacamintelor prospectate si confirmate din tara, impreuna cu colegii lor de la institutul de mineralogie
Niste baieti destepti precum Timis si Stanca (fost director la Minvest) au realizat ca pot exploata aceste resurse si sa se imbogateasca, dar fiindca multe sunt secrete de stat, au trebuit sa unga diverse personaje de la guvernare, chestiune perfect posibila si probabila acum 20 de ani.
De ce iti raspuns asa si nu direct ? Tocmai pentru ca orice initiativa a statului este sortita esecului, datorita:
a) coruptiei
b) incompetentei (asta pentru ca oamenii din sistem s-au privatizat intre timp, ramanand doar ciurucurile).
Eu personal cred ca zacamintele respective trebuie sa ramana acolo unde sunt pana in momentul in care statul le va putea exploata asa cum speri si tu, eficient economic si ecologic.
As zice ca eficient economic nu prea e posibil, sa scoti chestii din pamant este costisitor din cale afara, de aia pe plan mondial cei care extrag titeiul au cifre de afaceri de sute de miliarde de dolari.
Un stat ar avea in teorie capacitatea umana si financiara sa redeschida minele din Apuseni, dar nu al nostru, de unde drama asta cu RMGC.
Ca o paralela, judetul Hunedoara este foarte interesant din punctul asta de vedere, si nu ma refer doar la zacaminte.
Nu stiu ce beau oamenii aia cand sunt mici, dar tot din zona avem exemplul furtului comorilor dacice (tot niste baieti care aveau hartile geologice si lucrasera cu betivul de Daicoviciu, arheologul – au jmenuit si bratarile alea).
Tot in anii ’90, in zona Hategului existau unii care isi facusera vile cu heliporturi in urma traficului cu motorina prin ocolirea embargoului NATO asupra Serbiei. Veneau ramele de tren cu cisternele la fiecare 48 de ore, pentru a fi spalate.
Tot atunci, tot acolo, in Hunedoara, s-au vandut parcurile industriale ale fostului combinat siderurgic catre niste baieti cu ochi albastri.
Videanu, viitorul fost staroste al capitalei, e de acolo. Chiscadaga si Marmosimul au fost ale lui inainte de a se lansa in politica.
Revenind, din punct de vedere social, Hunedoara este o drama in slow motion de 30 de ani, a devenit din cel mai industrializat judet al tarii, printre cele mai sarace, deci era previzibil ca unii vor face multi bani, pentru ca aurul, cuprul, fierul sunt inca acolo, la fel ca ce a mai ramas din infrastructura adiacenta fostelor combinate si exploatari miniere.
In concluzie, daca statul vrea bani, daca romanii vor ca statul nostru sa fie prosper, atunci ar trebui ca aceste exploatari sa fie redeschise, dar doar prin integrarea si recuperarea resursei umane profesioniste si oneste, cuplat cu niste controale temeinice si lipsite de orice dubiu.
Mi-e teama insa ca e prea tarziu, majoritatea fostilor lucratori ai sectorului mineritului si metalurgiei sunt fie pensionari, fie morti pe cale naturala, iar facultatile de profil nu prea produc absolventi de calitate – de la Petrosani a ramas spre exemplu doar (candva) vestitul Institut de Mine, precum si Insemex (Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Securitatea Miniera si Protectie AntiExploziva).
Insemex sunt un fel de elite squad, sunt aia pe care-i chemi cand ai de-a face cu incendii mari, explozii, etc. – cum a fost la Colectiv.
Din nou, leitmotiv – toti astia vin din Hunedoara.
Tot in Hunedoara e Berbeceanu, procurorul anti-mafia.
Kovesi, tot de la Hunedoara, pe filiera Alba.
Augustin Lazar, tipul cu palarie care a fost procurorul general al Romaniei, si probabil singurul fara urma de coruptie, a venit de la Alba Iulia (Hunedoara).
Stiu prea multe si nu vreau sa te plictisesc, dar ideea ar fi ca sunt prea multi care vorbesc prostii si nu imi e clar daca sunt doar idioti utili, pe aici.
Am un raspuns lung cat spaga fostului primar din Corna in pending, deci depinde de sefu’ la blog sa il aprobe.
@Pasopotistul:
Lung si cam aiurea: Singurele 2 lucruri asupra carora cred ca am putea sa cadem de acord (si cred ca ai putea nu doar cu mine) sunt:
1) Ca nu e momentul sa le exploatam fiindca nu avem puterea si cunostiintele necesare. Nu tehnice, birocratice si de anti-coruptie.
2) Ca ar trebui candva exploatate, ca altfel degeaba suntem „bogati” in pamant si ca daca sunt exploatate corect vor putea creea beneficii pentru o buna parte a tarii (ba chiar pentru intreaga tara, ca vorbim de un material scump, necesar si suntem o tara relativ mica)
Problema e ca riscurile sunt uriase si sunt tari din lumea intai ce au probleme si au bagat o gramada de bani in curatarea post-operatorie a unor astfel de mine. Au platit mult mai mult fata de cat au castigat. Iar institutiile romanesti momentan nu pot opri nici macar furtul de lemne sau obliga macar pe aia ce taie conform legii sa replanteze. Literalmente s-au construit sosele pe care sa se fure lemnele si s-au dat amenzi de 4000 de lei pentru asta. Asta e nivelul. Faci o ilegalitate din care castigi un milion, investesti in ea 10000 de lei + amenda 4000.
Nu vad de ce ar mai continua discutia, nu vorbim aici de unul ce poate mai varsa o galeata de ulei pe jos, vorbim de o cantitate IMENSA DE DESEURI ce ne poate afecta o parte impresionanta din tara si chiar si vecini de-ai nostrii. Sunt situatii in care ar trebui sa stim cum sa facem sa nu ajungem, iar noi suntem la nivelul in care nu suntem in stare sa prevenim nimic iar cand se intampla ceva aratam cu degetul spre vinovati si nu suntem in stare nici sa ne atingem de ei. Si nici sa rezolvam problema (macar sa o facem sa nu se mai intample). Ne iau fost spitalele din cauza prizelor, in plm. Mnah, verifica-l pe Gheorghe ca nu a sapat 100 de metri sub paman si nu-ti varsa tot in panza freatica de acolo. Sau aproba un plan de contingenta cu astfel de oameni.
Discutia cu cine vine din Hunedoara sau ca am avut/avem know-how in zona e inutila. Cu ce fel de mine am avut si mai avem e si mai inutila. Pana la urma noi nu avem de recuperat doar 35 de ani, avem vreo 55, cam de la MOSFET incoace.. In cazul asta bunele intentii nu sunt de ajuns si nici doar 2 specialisti.
Pentru dl. Pasoptist
„Cel putin 4 exploatari de aur in Africa, doua mine in Canada, active si azi. Companiile mama sunt la randul lor active in domeniu.”
un link, o dovada ?
am cautat siteul companiei aici: https://www.gabrielresources.com/ La sectiunea PROJECTS singurul proiect era Rosia Montana si Bucium (?), deci nimic, despre firma mama sau actionarii GB aici https://www.zf.ro/burse-fonduri-mutuale/cine-sunt-actionarii-gabriel-resources-firma-canadiana-care-detine-22254821 si n-am vazut nici unul din cei 5 sa aiba ceva cu tehnologia mineritului, toate au activitati financiare si daca au ceva investitii in mine prin Africa, nu inseamna ca se si pricep la minerit
„Nu raspunsurile de bun simt te intereseaza pe tine, ci sa urli „da, dar cianura, poluare !”.
esti nesimtit
„Sa te intreb si eu ceva – ce a facut USR pentru comunitatea locala din Rosia Montana si care sunt efectele pozitive dupa 15 ani ?”
n-am nici o treaba cu USR-ul
„Daca eu pare ca as fi participat la elaborarea contractului, cand orice dobitoc poate accesa site-ul canadienilor si sa isi ia informatiile de acolo, la fel pot si eu presupune ca sunteti niste corporatristi basiti si tradatori.”
vreau sa vad si eu un link la un contract pe site-ul canadienilor unde toate clauzele de la 1 la 15 se insira ca margelele pe ata asa cum le-ai enumerat; altfel pot presupune linistit ca mananci rahat
„Diferenta e ca sansele ca eu sa am dreptate verificabila sunt net superioare.”
Daca la inceput am crezut ca esti om serios, m-am inselat, esti doar „verificabil, net superior”
Lasă-l, bre, în pace, omul e pe spais. Scrie doar bălării sperând ca nimeni sa nu verifice. E de ajuns sa cauți 2-3 lucruri și vezi ca omul bate câmpii. De exemplu ca Kovesi a lucrat la Hunedoara, când ea a lucrat doar la Sibiu, componenta a parchetului de pe lângă Curtea de apel Alba Iulia. Se poate verifica CV lui Kovesi pe net.
exact asta m-a mirat si pe mine, ca pe site-ul lor nu existau si celalalte proiecte pe care le-au mai avut.
eu lucram pentru o companie din Alba in 99-2002, care lucra la randul ei pentru Gabriel Resources. atunci am aflat eu prima data despre ei, pentru ca trebuia sa masuram casele si terenurile celor din Rosia Montana si Corna (locatiile cele mai apropiate de exploatare) in vederea exproprierii lor de care GR. Si stiu sigur ca mai avusesera ceva relocari prin Africa si America de Sud. probabil ca proiectele de pe-acolo nu au fost prea avantajoase pentru ei si le-au sters de pe site. alta explicatie nu vad, eu vazusem si poze de la celelate proiecte ale lor. nah, acuma daca ne intoarcem in timp, cine stie cat de creduli puteau fi niste romani de la sfarsitul anilor ’90 din ro in fata unor „canadieni” care stiu ei cum se fac relocatiile. habar n-am, dar am ramas mirat cand am vazut ca nu amintesc deloc de celalalte proiecte pe site-ul lor, practic activitatea lor incepe abia cu RMGC din ro. clar exista motive, nu pot sa cred ca au uns si dus de nas atatea guverne cu niste chestii fabricate ce nu puteau fi dovedite.
altfel, am batut timp de aproape 2 ani coclaurile alea din munti pentru masuratori, reuniuni, testari, constructii si pot sa zic ca daca se reusea un contract bine inchegat din . de vedere ecologic, cred ca ar fi fost o gura de aer pentru zona aia. proaspat sau nu, doar timpul ar fi putut spune. oamenii, initial au fost reticenti (in anii aia inca se incerca convingerea lor pentru ca sa paraseasca locul contra cost sau sa accepte sa se relocheze in alte 2-3 site-uri propuse de catre GR), dar apoi prin 2000-2002 imi amintesc ca incepusera sa fie de acord sa plece, sa se mute. zona e de o saracie lucie incepand de la Zlatna si terminand cu Campeni sau pe partea cealalta spre Brad.
nu vreau sa iau apararea @pasoptistului, se stie apara singur, dar vreau doar sa zic ca mi-au cazut pe mana destule documente din perioada aceea (compania la care lucram au facut un PUG a comunei Rosia Montana) asa ca stiu despre faptul ca urma sa fie un iaz de decantare, o zona de buffer, ce urma sa fie replantata si revegetalizata (da, planurile erau intocmite in Canada intocmai ca si pentru celelalte site-uri de care am vb, din Africa deci, totul era sau ar fi trebuit sa fie bine pus la punct)
nu stiu daca exact asta a generat neincrederea ca totul va functiona, nu stiu ce s-a intamplat ulterior, eu am plecat in 2004 din ro, dar cert e ca statul roman nu a facut nimic, dar absolut nimic pentru populatia din zona, nici pana la RMGC si nici dupa.
ca fapt divers, prin 99 cand am urcat prima data la munte pentru masuratori am gasit o multime de case parasite, abandonate, care nu aveau niciun proprietar, iar dupa 2 ani cand s-au terminat masuratorile si deja se stia clar ca se vor da bani pentru proprietatile de acolo, toate casele abandonate isi gasisera proprietari si mai toti erau din Bucuresti.
ar mai fi multe de vorbit despre exploatare si despre partile secundare ale procesului de relocare al oamenilor din zona, sau despre patriotismul cum ca „noi nu ne vindem tara” decat doar pana cand cineva ne va da pe ea pretul corect.
stiti cum e, cand noi traim in cu totul alt loc decat acolo unde se intampla ceva, ne e foarte usor sa ne dam cu parerea despre ce se intampla acolo unde nu suntem noi. ca doar sunt carti, sunt documentare si credem ca stim totul.
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
https://ro.wikipedia.org/wiki/Scurgerea_de_cianur%C4%83_de_la_Baia_Mare_(2000)
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
avem un precedent, nu mai riscam altul. riscam sa avem prea multa poluare in proximitate, sa se exploateze in Siberia, Alaska, Africa.
Altceva, vezi ca am o ruda comuna cu seful tau. sa iti bag pula in gura
claudiu, nice conversation skills.
in cazul Baia Mare pe Wiki e aproximat 100.000m3 de apă contaminată de 100 tone de cianură, care apă a ajuns parțial, diluată până în Marea Neagră
La Roșia de vorbește de 13000 tone cianură. În caz de infiltrare, potențial câte râuri, câtă apă poate fi contaminată?
Cine are răbdare să caute pe net sa vadă cine a plătit despăgubirile în cazul Baia Mare și faptul că o alta firmă își continuă totuși activitatea și azi chiar daca în alte condiții și fără cianură. Asta apropo de ideea cu contractul care prevede diverse însă de fapt în clipa în care se închide firma statul rămâne să se descurce cu reparatul problemei.
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
In numele a om nascut aici pe plai, care traieste aici de generatii in comuniune cu fauna flora si cosmosul.
Care poate a avut de suferit de pe urma accidentelor astora si de pe urma acestei industrii despre care tu spui ca putem trece cu vederea. eu consider ca fost mult mai bine pana sa avem industrie miniera.
Macar ai fost intr-o mina sa vezi cum e, sau ai locuit in urma unei mine sau locuiesti intr-un oras minier, asa ca mine? Ca eu am fost la 10 ani pana pe abataj, cu tata.
Da tu pe cine reprezinti. Daca doar cine reprezinta o anume parte poate sa vorbeasca.
Daca tu il reprezinti pe Vasile, eu ma tem de tine, nu vreau sa am de aface cu tine si Frank. Imi provocati anxietate si alienare. Am vazut in presa ca foloseste mercenari sa . Am vazut ca se prezinta cu oameni inarmati cu pusti automate cand se intoarce pe plaiurile natale. Oare nu e apreciat? Daca investitiile lui creaza atata bunastare, de ce are nevoie de paza armata dupa el?
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Deci familia ta a fost privilegiata de sistemul ceausist.
Pai ce pasoptist esti tu daca asta pentru care faci tu loby si-a improprietarit familia cu 6000 hectare intre timp ce intelectualii aia interbelici si chiar mai vechi, nu puteau. Schimba-ti numele
uite:
https://www.gazetademaramures.ro/anchete-24-11469
Baba aia, Alexandrina, e nepoata unuia ce a participat cu delegatie la unirea de la 1918, si cumva un traficant de droguri pentru care faci tu Loby, s-a bagat peste ei. apoi iti pui pseudonimul de „Pasoptist” in timp ce spui ca ai tai au fost intelectuali comunisti, din cauza carora s-a sinucis bunicul dansei.
Pai pai muncitorii aia au fost prostiti sau aproape fortati sa lucreze in mine, nimeni nu a vrut sa ajunga acolo, nu duce nimeni dorul. mai mult ati facut rau, eu sunt urmas de mineri si nu ma convingi cu atitudinea de „Neocon”
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
https://youtu.be/BCVXzui4nrk
https://youtu.be/cUuiLE39TF4
Ba, discutia e simpla – Statul roman primea vreo 2 miliarde de $ redevente si cadou un lac cu cianuri pentru cateva sute de ani. Merita ?
2 miliarde sunt un mizilic din incheietura lui Bolos, o marire de pensii speciale.
Vrajeala cu locurile de munca – aici nu era miii de mineri romani in galerii, aici era cu 20-30 de Xi Jian Ping pe niste utilaje – pa si pu la revedere.
Aici e raspunsul.
Nu a existat un plan de „hai sa atragem si niste procesatori ai aurului”, nu a existat nici macar nistre infrastructura pentru proiect.
RMGC era un cacat mare si, drept urmare, acum avem si surpriza castigului in instanta bazata pe faptul ca afacerea era speculativa (spre dezamagirea conducerii Romanesti, aparent).
Ar trebui exploatat zacamantul cand, eventual, ii lasam pe germani sau elvetieni sa ne conduca pentru vreo 20 de ani. Ca la ce politicieni avem noi si amenzi de 4000 de lei stim sa dam pentru stricaciuni de milioane de lei nu avem cum rezolva nimic.
Nu am inteles niciodata de ce se scoate aurul din pamant ca sa il bage in buncare de beton (tot in pamant). Si ce e cu graba asta? Exista viata si dupa noi.
PS. Stiu ca Se foloseste si in industrie dar prea putin fata de cat este depozitat.
Speculatorii și-au atins scopurile, pauza s-a terminat, capul la fund.
Situația economică zonei e tristă. La fel ca în Valea Jiului. Chiar, de ce nu cerem să se redeschidă minele de acolo? Ăia parcă sunt chiar mai mulți decât locuitorii de la Roșia Montană.
Acum serios vorbind: acolo s-a exploatat aur timp de 2000 de ani, dacă nu chiar mai mult. Daci, romani, unguri, austrieci, ai noștri începând din interbelic, cine știe dacă n-a trecut pe acolo și Sovromcuarț. Ce l-ar fi împiedicat pe nea Nicu să facă acolo un Vidraru de cianură?
In opinia mea am avut si mare bulan cu razboiul si ca suntem utili NATO&Co.
Cred ca partenerii nostri si-au dat seama ca daca dam 6 miliarde amenda la rmgc , tot la parteneri venim sa plangem ca n-avem bani sa le platim cumparaturile de razboi.
Parerea mea
Ne imprumuta partenerii ca tot la ei cheltuim banii.
Nu, nu are treaba.
Poate s-au gandit la latura sociala a cazului, ca niste boi au semnat si altii (poporul) trebui sa plateasca. Probabil stiu si judecatorii cum se semneaza aceste contracte in tarile bananiere (spaga). Si cum zicea cineva mai sus RMGC si-a scos investitia, deci nu au pierdut bani.
E interesant că pe „evenimentul” asta revin toate discuțiile care erau și când se discuta proiectul, pe când poate mai interesant ar fi de urmărit cat de ușor o sa neglijeze lumea comportamentul lui Ciolacu, ăluia de la finanțe, și o sa uite și o sa vina voturile, că și cum nu s-a întâmplat nimic. Mai ales că astia o sa mai facă dinastea daca mai prind mandate. Dar, da, e fain că se cearta lumea pe ce am face pe potențialii bani de la Gabriel, ca aia ne doare
Foarte bine punctat. Bine, in gluma ar trebui totusi intrebat Ciolacu: Acum votam cu Ciolos?
Am pus intrebarea si nu am raspuns. Dincolo de stramutat tarani, imbelsugat zona,cianuri, aur sa ne ingropam in el si probleme politice. As fi curios cum a ajuns Gabriel Resources la o despagubire de 6.7 miliarde de dolari ? Toata valoarea companiei umflata pe bursa a Gabriel Resources este de 900 de milioane si aia dupa marea speranta intr-o despagubire fantastica. Cat de lacom poti fi ?
Pai si mostenitorul lu Gabi Resurse cum vrei sa traiasca? Crezi ca poti sa ajungi DJ de succes fara cateva miliarde
https://youtu.be/2gH4LP00oFM
https://au.linkedin.com/in/franky-timis-b07339109
@Pasoptistul
Vad ca nu ai dat raspuns la comentariului lui Lecter, foarte interesant…
Ai asa un vibe de pesedist sulfuros , nu ar fi rau sa te inscrii in partid daca nu esti deja si sa pupi niste funduri de sefi pe acolo si astfel sa obtii o functie buna si sa nu te mai simti amenintat de tinerii frumosi si liberi.
Pasoptistu nu e membru de partid, are vorbele acasa, pseudorgumente pentru orice, e genul de om din agentia de publicitate care baga vrajeala profesionista pentru orice decarteaza banul gros.
Referitor la amenzi și despăgubiri în urma dezastrelor ecologice: dacă legislația permite își pot face o firmă doar pentru exploatare. Toate utilajele pot fi luate prin leasing operațional de la altcineva care oficial nu are nici o legătură cu exploatarea. În cazul unui dezastru ia și execută firma de exploatare dacă ai cu ce. Statul ar mai putea să îi oblige să își facă o asigurare mai rămâne de discutat suma minimă obligatorie și nu îmi fac speranțe că va fi ceva care să acopere un dezastru mare.
În cazul unui dezastru s-ar putea să spună „executați silit firma” sau „luați banii de asigurare” și gata.
Intrebare scurta: cum e posibil ca un ditamai contractul de genul asta sa aiba anexe la secret? Intrebare adiacenta: cu minereurile rare posibil chiar mai valoroase decat aurul ce ne facem? Alea ale cui sunt?
Dincolo de problemele de mediu, faptul ca nu e 100% public contractul ridica enorm de multe stegulete rosi.
PS: pasoptistul e un tonomat dubios, dar se pot intrevedea cateva surse ale banilor primiti la ce teme regurgiteaza/ce exprimari foloseste. Inca mai merge pe banii primiti pana acum, dar gata, se termina baietica, pa si la revedere! Ati pierdut absolut spectaculos de o sa purtati mult timp de acum placuta suedeza… Macar tu o porti cu mandrie. Respect!
poporul arde de foame si astia tin aurul ingropat?
Crezi ca daca s-ar fi dat drumul la exploatare ar fi avut de castigat poporul care arde de foame ? Banii s-ar fi dus la buget apoi pe salarii babane la bugetari si la pensii speciale, nu in investitii si pentru ridicarea zonei, LOL.
Bonus : am fi rams cu un dezastru ecologic de toata frumusetea.
mai mult un motiv in plus pt Putin sa ne caute oualele pe la Rosia Montana….si multi si prosti…
Sunt 27 de ani de cand scandalul asta a inceput. Absolut fiecare parte isi prezinta cu extrem de mult patos argumentele incat este greu pentru om neutru sa inteleaga ce se intampla. Cu toate acestea nu pot sa nu ma abtin sa nu vad efectele ale acestui scandal care sunt asa(ordinea pur aleatoare):
1. Intreaga zona Rosia Montana este moarta din punct de vedere economic. Am fost in 2020 acolo, iar peisajul este dezolant pentru oricine se uita. Daca vrei o imagine reala despre cum satul romanesc moare incet, dar sigur aici este locul.
2. Protestele din 2013 cu privire la acest proiect au dus indirect la aparitia USR/AUR si au reprezentat o fundatie pentru viitoarele proteste masive de strada. Ce-i drept nu pot sa nu ma intreb ce rol au/avut mari spargatori de proteste(dincolo de asta desigur) care propuneau plimbari de zeci de kilometri in oras.
3. Constiinta civica care nu a fost la cote mari a inceput sa creasca odata cu aceste proteste. Sunt destui de multi oameni care au iesit in strada atunci manati de faptul ca aceasta afacere se poate intoarce impotriva cetateanului de rand. Banuiesc ca accidentul de la Baia Mare de prin 2000 inca este viu in mintea unora.
4. O buna parte din politicienii care au incercat sa foloseasca asta in scop politic sau scop propriu si personal s-au trezit ca s-a intors impotriva lor. Primul care imi vine in minte este Ponta, urmat de geniile Ciolacu si Bolos.
La final singurii pierzatori in toata afacerea asta sunt oamenii din acea zona, care au trebuit sa se descurce. Dincolo de discutia ideologica si mai ales despre cat de oportun este sau nu sa exploatam resursele naturale din acea zona, Romania trebuie sa-si faca o proprie agenda in privinta tot ce inseamna exploatare de resure naturale de pe teritoriul sau. Mai precis fie decidem ca suntem cu mediul si nu vrem sa stricam nimic si economic vom plati asta, fie decidem ca ne intereseaza mai mult partea economica si acceptam riscurile si mergem mai departe. Cat timp o sa stam cu fundul in doua luntri nu vom putea avansa, indiferent de cat misto ni se pare.
Daca lobby-u’ ar fi fotbal, Pasoptistul ar juca in fiecare an in Liga Campionilor
Este incredibil în ce hal dezinformează Pasoptistul și cum face apologia Gabriel resources, o companie pusa pe țepe, cu zero experienta în extracții miniere de orice fel.
Si mai incredibil este ca puțini verifica ca 99% din ce postează este verificabil fals cu un simplu google search.
Hai sa ne amintim cum funcționează orice teapa: promit ca fac x, y, z, si ca te îmbogățesc. Iti tai pădurea, iti fac bucăți fabrica, semnez contractul, iau banii și apoi dispar în ceata. Sau facem contract, iti dau șpagă sa îl anulezi ca apoi sa te dau în judecata și sa încasez de păgubiri mișto.
Si ai spune ca nu exista asa ceva, doar prostii pun botul la tepe atat de evidente. Și totuși megafrauda FTX a fost posibila, respectiv încă mai exista lume care crede în mod stupid ca Gabriel resources aveau vreo intentie sa extras măcar un gram de aur. Respectiv ca poți face profit din extractia de aur, si nu vei ieși în pierdere cu costurile uriașe de de protecție a mediului pt a nu îmbolnăvi câteva milioane de oameni cu apa și aer contaminate cu cianuri.
In fine. Acesta e nivelul.
Incredibila e doar vrajeala ta de speriat de bombe.
Tot argumentul tau, daca il poti numi asa este ca daca exista o posibilitate oricat de mica a unui accident ecologic, atunci sigur va avea loc.
Drobul de sare.
Eu am explicat logic, tehnic, verificabil, punct cu punct, toate etapele, inclusiv etapele tehnologice.
Tu repeti acelasi cretinism, angoasa cu lacul de cianura, care e pur si simplu falsa.
Orice ar spune oricine, cei ca tine o intorc cu „cianura, demonstreaza ca nu e teapa, demonstreaza ca nu va exista un accident”.
Aveti mintea si rationamentul, procesarea logica a unor copii tembeli.
Problema insa nu e aici, ci in faptul ca niste politicieni de toata mamaliga nu au avut si nu au cojones sa legifereze in functie de interesul national si local, si sa ignore „protestele” care nu au valoare legala, prin instrumentul democratic ce le-a fost pus la dispozitie – alegerile libere prin care majoritatea deleaga factorii de decizie in stat.
@Pasoptistul
Poate ca nu explici cum trebuie, zic si eu
Eu daca as fi in locul tau, as cauta sa explic altfel, incat lumea sa inteleaga
Va certati ca proastele , cum ar fi fost exploatarea , ce dezastru ecologic ar fi fost sau cate locuri de munca ar fi aparut ..
De la bun inceput totul a fost gandit de niste baieti destepti ca un 3d chess , un scam pentru a castiga in instata despagubiri de miliarde . De ce sa sapi ca prostu dupa aur cand poti sa profiti de politicieni corupti si sa devalizezi o tara.
Au fost investitii majore in publicitate pro si impotriva proiectului , cu hipioti manipulati sa se lege de copaci si cu copii saraci care ar avea ce manca daca parintii lor ar lucra acolo, reclamele lacrimogene ne bombardau pe toate posturile tv.
In timp ce unii latrau la altii , proiectul a fost convenabil oprit de niste ministii dean’pulea fix pentru a proteja mediul .
Fix modelul Bechtel .. facem dregem , dar statul corupt s-a razgandit si noi companie serioasa trebuie sa primim despagubiri .
Bai deci marea corporație care vroia sa exploateze aurul de la Roșia Montana are in conturi 2 milioane ce ii ajung pana in mai.
Era un tip aici prin comentarii care spunea ca aia pun garanții si fac si dreg si alea alea :)))))
https://www.biziday.ro/278304-2/
Azi Gabriel Resources anunță că nu pot plăti dezpagubiri României de 10 milioane deoarece au în conturi doar 2 milioane, si oricum ar fi cheltuit toți acest bani pana la sfârșitul lui mai.
Si cică ăștia ar fi fost capabili de extracții miniere, extracții care costa zeci de milioane de dolari.
Si inca mai exista oameni care s-ar jura pe capra vecinului ca am ratat o oportunitate extraordinara, si nicidecum nu Era vorba de o teapa organizata de cu girul unor băieți deștepți din gașca lui Ponta.
Măcar lui pașoptistu să-i dea de-o scoveargă.