Sectanții Tesla sunt adorabili

La o discuție, una din miile la fel, despre cum ce s-a promis în materie de range e diferit de ce obții când mergi vara cu aerul pornit, sau iarna, cu aerul pornit, sau in restul timpului fără aer, apare și Robert Turcescu cu o părere:

turcescu-tesla Sectanți. Nu doar cobai, ci sectanți.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

229 comentarii

  1. Sa lăsăm totuși oamenii să se găsească bucurii in orice ( in cazul de față, opriri la încărcat baterii)

    Comentariu apreciat.2968
    • de ce nu făcea nevastă-sa cumpărături și la fiecare oprire în benzinărie, sau fii-su să facă pauză de consolă? Cine îi oprea?:))))))))))
      Sau poate nu le plăcea chiar atât de mult să ardă aiurea ore cât se încarcă electrica?

      Comentariu apreciat.13111
    • Cu atatea opriri de shopping consumul mediu nu e doar 13.8 kw. Electrica devine ff scumpa…

      Comentariu apreciat.2236
    • 13.8kWh… cand am mers cu Model S… P100D sub 20kWh n-am scos.
      Bine, erau vreo -5C afara si umiditatea vreo 101%….

      Indecis. Tu ce zici?2143
    • Sa te uiti tu in switch in mers in masina. Mie imi vine sa-mi vomit sufletul.

      Cat despre astia cu Tesla sunt prosti, ba da alta grija mai importanta nu aveti. Zoso arunca mucii si voi mac mac? Nu pe bune, daca vrea X sa-si ia trocarici sa-si ia frate ca nu ia din banii mei si daca vrea sa stea in statie la incarcat sa stea ca nu sta pe timpul meu

      Comentariu apreciat.9036
    • @Ionut
      Dar asta cu „redescoperit placerea de a merge incet” e maxima. De ce nu si-o fi luat un Trabant ca iesea si mai ieftin, atit la benzina cit si la opririle de shopping…

      Comentariu apreciat.1019
    • @IonutAlt
      „ca nu ia din banii mei”

      măcar un sfert din prețul nesubvenționat este achitat cu bani încasați din diverse taxe (adică banii tăi, banii noștri) … ăia 10keur pe care-i dă „statul”

      Comentariu apreciat.7914
    • > măcar un sfert din prețul nesubvenționat este achitat cu bani încasați din diverse taxe (adică banii tăi, banii noștri) … ăia 10keur pe care-i dă „statul”

      Poate sunt si banii lui, ca nu toti platesc taxe la salariul minim.

      Indecis. Tu ce zici?2019
    • Exact, omu isi plateste din taxele lui ca e si el salariat si achita taxe. Cat despre placerea de a conduce incet e all good. Il invit la o plimbare pe Oltenitei spre comuna Berceni seara la 6 jumatate ca o sa aibe orgasm.

      Da sincer de asta ne fute pe noi grija ca e altul bun sau nebun?

      Indecis. Tu ce zici?2710
    • 2 chestii:
      1. Am avut ocazia zilele.trecute sa avem.la test m3 cu lfp.ala cu un singur motor, practic cea mai proasta tesla – misto masina 300cp, range full 420, real.330 -350. Suficient? As zice ca da, avand doar masini cu gpl unde rangeul e fix ala. Tehnologia, comfortul,puterea lipsa de probele la.superchargere si ce zice turcescu e perfect adevarat, in romanica sunt 6 sau cate sunt, afara sunt zeci de mii in toata europa, e un non sens problema.de incarcare. A si 20% la.full a fost 35 de min.

      2. Placerea de a conduce incet. Da. La cati distrusi, cocalari terminati sunt in bucuresti zilele astea am un experiment de o luna deja in care merg cu maxim.60. In conditiile in care se merge constant cu 80+ e o placere deja. Fara acceleratii bruste fara stresu de a alerga maxim pana la.primu stop. Stiu „incurc” traficul, din pacate asta e legea si dupa ce era sa ma ia pe sus unu ca avea 120 in patelimon, u de sa mai opreasca , sau tirurile care nerg in limitare pe sos cerbica unde nu exista trotuare si militia care nu exista – te cam saturi.
      Timpul e acelasi, viteaza media in buc e de 15km/h

      My2c

      Indecis. Tu ce zici?5860
    • @Octtavyan
      Nu stii tu sa conduci, nu esti sofer, nu intelegi tu cum este sa mesteci in schimbator, sa auzi motorul de motocoasa cum mugeste sa ajunga la 80 km/h!
      Tu si a ta electrica tacuta!
      Taci ba, dracu! Tu nu esti sofer!

      Indecis. Tu ce zici?4049
    • – Oare de ce e traficul așa rău?!
      – Pentru că există oameni inteligenți ca Octtavyan.

      – De ce în Germania pleacă 30 de mașini la un verde de 15 secunde, iar în RO doar 6?
      – Întreabă-l pe Octtavyan cum e cu accelerația bruscă.

      – De ce prinzi roșu la 8 semafoare din 8?
      – Întreabă-l pe Octtavyan.

      – Vrei să înțelegi că de fapt e ok să petreci 35 min în PECO? Te învață Octtavyan

      Știți momentul ăla cand 90% din mașini merg într-un fel și e acel cineva special pe mijlocul drumului, de îl depășesc toți „cocalarii și distrușii” și pe stânga și pe dreapta? ĂLA E Octtavyan.

      Indecis. Tu ce zici?1913
    • da ma….e vina lu octavian ca pe un drum cu limita de 60 el merge cu 60 si „incurca traficu”.
      Oare de ce e Romania numaru 1 la morti pe sosele?

      *eu cu benzinara merg la 110-120 in mod constant. Si la 300 de km oricum ma opresc cel putin o data, cel putin 20 de minute.
      si, as putea spune ca benzinara mea e putin mai rapida decat putin peste 50% dintre masinile de pe drum.
      Deh, io nu is sumacher

      117
    • @Animaloo

      Viteza nu a omorât niciodată pe nimeni.
      Prostia, în schimb, face victime constant.
      Poliția nu sancționează cretinii (nesemnalizări, tăieri de benzi, trecere pe roșu, neacordare de prioritate). Poliția dă amendă când depășești limita de 60.
      Fac 3 cretini accident într-un loc -> băgăm limitare de 60. Ne umplem de limitări. Vezi județul Vaslui: limită de viteză în FIECARE curbă.

      Suntem în 2023, vorbim de Tesle de 800 de cai cu AI Driving and stuff și ne închinăm la limita de 60.

      Asta mi se pare trist. Că dacă sunt în trafic, nu am pretenția de la nimeni să depășească limita de viteză.
      Oamenii de obicei mai fac abstracție de limita de viteză și conduc normal. Fără teribilisme. Cum zici că mergi și tu. Dar mereu se găsește un special…

      810
    • asa e. viteza nu este deloc un factor in accidente.
      prostia de a ajunge la viteza mare…da

      104
    • Dude, vorbim de limita de 60 aici… FFS

      22
  2. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 159240
    • Acum, depinde ce intelegi tu prin economie. Ca daca echivalezi categoria masinii, nu economisesti nici cu panourile de pe casele vecinilor costul aditional al masinii fiindca e electrica. Dar da, tot un fel de sectanti si aia cu benzina, ca n-au chef sa frece maimuta in parcari pana se incarca masinile electrice la drum lung sau sa scoata cu o treime mai mult din buzunar doar ca masina merge pe carbuni electrificati.

      Comentariu apreciat.13630
    • 10000 in oras in 2 ani cu 30km/h ?
      Si incarcata zilnic ?

      Comentariu apreciat.487
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 63125
    • Rade gpl-ul de tine baiete.

      Comentariu apreciat.12321
    • Daca nu ziceai de incarcarea prin panouri filozof ramaneai.

      Comentariu apreciat.5524
    • Sau stai aproape de serviciu si nu mai creezi trafic inutil zi de zi, plimbandu-ti cct-ul de masina electrica. Zici ca va plimbati cu o cometa salvatoare.

      Comentariu apreciat.11046
    • @Marian
      Si eu care merg cu metroul la munca si cu benzinara la supermarket si drumuri lungi?
      Imi faci si mie un calcul comparat cu tine?

      Comentariu apreciat.868
    • Panourile au fost gratuite?

      Comentariu apreciat.946
    • @Marian – Pe langa economiile facute ati pus si pomana de la stat? CA nu prea va vad dand 22k euro pe un Spring ;-)

      Comentariu apreciat.6116
    • NOU
      #27

      Care e treaba cu economisirea? Daca nu ai vreun v8 sa iti ia intre 20-40l de unde atata stres?
      Sa vorbim putin despre electrice: performante extraordinare la liniuta dar pe autostrada incerci bucuria de a merge constant cu 90-100 altfel opresti si de 3 ori pana in constanta pt reincarcare.
      la service o placere preturi duble la manopera fata de masinile clasice sau hibride.
      ai avut accident cu impact in zona bateriilor = dauna totala.
      dupa 7-8 ani trebuie sa schimbi bateria ca doar vorba aia salvezi planeta si faci economie.
      Dar, revenind, ce poate fi mai placut decat sa te tarai pe autostrada si sa petreci ore intregi incarcand sau cautand chargere functionale si de mare putere. Economisesti bani vorba aia, timpul e overrated.
      In final vor aparea tehnologii care vor face masinile electrice mai usoare si reincarcarea mai rapida, pana atunci drum intins early adopterilor. Be good testers.

      Comentariu apreciat.9827
    • Deranjamente, vorbesti ca ai sau ca ai citit pe net toate aberatiile alea?
      Ca eu am prieteni cu Tesle si sunt de ani de zile super fericiti cu ele, si nu le-au schimbat nici bateriile si au si ajuns unii chiar dus intors buc constanta, deci pe cine sa ii cred, pe tine sau pe ei?

      Indecis. Tu ce zici?2844
    • @Marian poti sa ne spui si despre ce masina este vorba? Ca o economie de 1000 de euro pe an este mana cereasca doar pentru cei care se uita la masini ieftine, gen Dacia. Pentru cei care isi permit o Tesla, e o economie, dar nu prea importanta. Iar calculele la Dacia sunt asa: Logan 14k euro, Spring 23k euro, o diferenta care se amortizeaza in 8 ani, ceea ce depaseste durata de viata a unei masini.

      Indecis. Tu ce zici?286
    • @Deranjamente: Bateriile au garantie 8 ani. Garantia aia inseamna ca ai cel putin 75% in ele. In al noulea an nu o arunci.

      @Motociclist: Sa iti iei Spring in afara programului rabla nu merita. Calculeaza cu 12k sau cat e cu tot cu tichete si reduceri si tot. Daca ai o masina mai veche si vrei sa o schimbi pt oras, sau vrei sa iei una mica pt oras si ai unde sa o incarci, merita Spring. Daca nu, nu.

      41
  3. Chiar e interesant cum majoritatea posesorilor de Tesla se tarasc pe autostrada. Normal, din bucuria nou descoperita de a conduce, e altfel ca la benzinare, mai ales ca daca sari de la 110 la 130 vezi instant cum ti se prabuseste autonomia.

    Comentariu apreciat.16123
    • Te simti superior cu hoasca ICE, dar nu calci prea tare pentru ca te ustura la buzunar.
      Eu am observat ca numarul soferilor kamikaze/bombardieri s-a imputinat semnificativ pe drumurile patriei, si daca aia cu EV merg cu 120-130 km/h, foarte multi cu ICE sunt tot pe acolo sau sub, mai ales de cand pretul pentru litrul de 2xPI tot creste.

      O observatie veche e ca numarul de iubitori de viteza subluminica scade abrupt exact in momentul in care trec granita. Nu inteleg… legatura ;)

      Indecis. Tu ce zici?4154
    • Proproa experienta, cu cat masina e mai cazan, lipsa.putere ma face sa trag mai mult de ea.cu cat mergi cu avioane nu simti nevoai sa ii dai non stop mai ales.ca stii ca la orice apasare si viteza se duce instant, pai cea mai varza tesla are 300cp, nu mai vb de alea de 500, 800, 1000.

      Indecis. Tu ce zici?2215
    • @Bogumil: esti exemplul clar de ce lumea are treaba cu voi astia de suflati in cur pe nenea musk. Sunteti la fel ca veganii, va credeti fiinte superioare si va place sa aruncati cu injurii cu prima ocazie. Daca te mananca asa rau in fund, crede-ma, ca pot sa calc hoasca mea de ICE cat de tare vreau, ca na, cand masina mea de baza costa cat un Tesla S, ma cam doare undeva de cat platesc impozit pe ditamai motorul, cat ma costa RCA-ul si CASCO-ul, cat ma costa intretinerea sau alea 4-5 plinuri pe care le fac lunar. Dar na, cum ziceam, voi sunteti niste snobi imputiti care aveti impresia ca daca va luati aspiratoare robot la suprapret, normal, cersind imediat la stat sa va dea aia 10.000 Euro, salvati planeta si ce alte tampenii va mintiti singuri ca faceti in timp ce va cacati pe voi cand vedeti kilometrajul ca trece de 110 si da in voi anxietatea de autonomie grupa mare, ca poate se rade lumea de voi cand nu mai aveti „juice” in baterii pe marginea autostrazii.

      Comentariu apreciat.5021
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 1646
    • Bogumil asta s-a chinuit rau de tot prin comentarii sa ne arate ca e bogat si probabil ignora grav butonul de patreon.

      Eu zic ca merita tag-ul “Teslatard bogat” 😀

      Comentariu apreciat.333
    • Cititor cu o mătușă bogată
      $50 / month

      1 patron

    • Sa speram ca el e desi de 50 de coco bagi niste kilowati seriosi in Tesla.

      112
    • @Bogumil, eu sunt curios de ce te deranjeaza asa tare masinile ice, nu e ca si cum daca ai altceva afara de tesla ii poti da talpa la o electrica

      90
    • Nu platesc, daca pot avea free.
      Cand toti platesc la 5 servicii de streaming, la mine serverul isi ia automat de pe torente serialele dorite si mi le pune la dispozitie pe Plex, gratuit, cu subtitrare in engleza.
      Nu ma intereseaza sa il sponsorizez pe Vali, nu ma intereseaza Influencer Fun, nu citesc Cancan & Co.

      Pana la urma sunt un anonim ce se da mare si viseaza sa fie bogat sau poate sunt milionar, vrei extras de cont?

      Tesla NU e o masina scumpa in lumea civilizata. E plin Bucurestiul de Mercedes/BMW/Land Rover etc de 150 000 EUR minim.
      Vorbim de alea noi, nu de „bolizii SH de la TV”, care au costat 150 000 EUR acum 10 ani, daca era versiunea top.

      Asadar, o mare parte a urii pentru EV vine din realizarea in subconstient EV = pieton si transpor in comun daca stai la bloc.

      Asta e de fapt problema, nicidecum autonomia pentru acel drum anual pana in Grecia/Germania.

      Ce ma deranjeaza la ICE?
      Consider ca ICE a avut 100 de ani ca sa evolueze, dar industria a facut tot ce a putut ca sa infraneze progresul, prin „planned progress” si cartelizare.
      Intreg procesul, de la proiectare, pana la primul automobil din serie, este extrem de complicat si alambicat, avand mare grija sa nu apara canibalizari.

      EV si in special Tesla a venit si a aratat ca lucrurile se pot face altfel.
      Tesla e departe de a fi perfecta, dar e o minune tehnologica si de eficienta atat ca masina, cat si ca proces de fabricatie.

      E ca atunci cand te stii campion neintrecut, si vine unul care da ture in jurul tau strambandu-se la tine.

      Personal, m-am saturat de poluare, iar aici vorbim despre orase.
      Poluarea in orasele mari din Romania este terifianta, doar ca ni se pare normala!
      Murim cu zile ca prostii.
      Dati-va jos din masina, la bulevard si beti o cafea. E irespirabil de la noxe.
      Traficul a ajuns de cosmar, iar noxele dau peste cap orice senzor, de aceea statul roman nu a „gasit” bani timp de decenii sa repare senzorii.

      Apropo de minciunile industriei, emisiile reale sunt de pana la 100 de ori mai mari vs cele din laborator!

      Daca am de ales intre minciunile despre consumul si emisisile ICE vs minciunile autonomiei lui Elon, votez cu ELON! Minciunile sale sunt benigne.

      Si nu doar masinile polueaza, stiu asta.
      S-a vazut in pandemie si nu vrea nimeni sa recunoasca (pentru ca nu exista solutii) ca jumatate din locuintele din oras au sobe in care ard tot ce e inflamabil.
      Sa le zici oamenilor sa mai puna o plapuma? Nu, deci ne facem ca problema nu exista si murim de prosti.

      Desigur, avem si grupul criminal organizat care se ocupa de arderile pentru recuperarea de metale si asta e o alta problema ignorata de un stat slab.

      Singurul moment in care ma simt superior cu EV este cand ma misc in bara la bara si stiu ca eu nu poluez orasul si nu ma stresez cat ma costa combustibilul. Nu e vorba ca nu imi permit, e vorba de un fel de vina.
      Ma simt stupid stand in al meu diesel de 400CP, colmatand turbinele, EGR si filtrul de particule, mergand cu o viteza medie de 15km/h.
      Recunosc ca ma simt foarte bine si cand depasesc doua TIR-uri pe DN fluierand cu EV.

      Daca maine arde si trebuie ajung urgent la 500km distanta, nu am nicio dilema cu ce masina plec: cu ICE, doar ca eu am realizat ca in practica NU arde.

      Indecis. Tu ce zici?2529
    • Te-ai saturat de poluare dar nevasta-ta tractoreste un 3 litri diesel asa ca o doamna fina.

      145
    • Sotia va mosteni model Y de indata ce imi vine model X. Ea face foarte putini km/an.
      Ai si alte doleante? Si ea e fan EV, dar probabil si-ar dori un viitor model 2, ceva de strecurat rapid in oras.

      416
    • Băbăeț, vă zic adevărat:

      Eram odată pe E85. Era noapte, puțin trafic. Acele puține mașini circulau cu 140-150.
      Atunci am văzut singura dată o Tesla S care nu încurca traficul. Da! Există.

      Also: „Tesla e faină, jur! Serios, uite, am bani și Apple Watch!”

      Extind: Din toate comentariile nu am văzut nici unul legat de aspectele care definesc o mașină, ci doar „economisesc bani, KW, ajung oriunde, daaa – merg cu 100 ca să nu fiu kamikaze/bombardier”.

      Sectanți.

      113
    • We are legion!

      39
    • care is aspectele „care definesc o masina”?

      12
  4. Banii economisiți ii sparge nevasta pe shopping cand se incarca masina.

    Comentariu apreciat.1784
  5. A descoperit fix bucuria pulii mele. 15 minute la 100 de km, inseamna 1h15m pana in Keramoti (Thassos).
    Sau +2h pana in Nikiti, Sithonia.
    Sau +2h30m pana in Lefkada.

    La care adaugam pauzele mai lungi in benzinarii, sa zica electrofagii cat? Pe benzina stau 10-15 minute, pipi included.

    Asa ca hai sictir.

    /rant: hidrogenul va fi de fapt revolutia; incet incet.

    Comentariu apreciat.15271
    • Nu, dacă comparăm cu hidrogenul electricele vor câștiga mereu.

      Cheltui curent și resurse să produci hidrogen, să-l transporți, să-l stochezi, să-l transferi în mașină, apoi să-l consumi.

      Nu mai zic de incendii, dacă tu crezi că un incendiu de baterie e periculos, stai să vezi când un rezervor plin cu hidrogen lichefiat sub presiune face :))

      Comentariu apreciat.7228
    • Daca pleci cu Tesla din Timisoara cred ca faci mai mult pe drum decat stai in Grecia. :D

      Comentariu apreciat.13021
    • Trebuie sa fii special sau sinucigas sa mergi cu masina electrica prin Grecia. Statii rare, banuiesc ca preturi mari, cred ca e o bucurie sa stai 40 de min sau mai mult la 35C sa incarci.

      Comentariu apreciat.776
    • @Manu asta este hidrogenul acum, in stadiu incipient, ai dreptate in ceea ce zici.
      In schimb se incarca instant, si polueaza zero (la ardere).
      Mai sunt etape destule de optimizat si schimb radical, dar incet incet, asa se zicea si de electrice la inceput.
      Problema principala la electrice este ce kkt se intampla cu bateriile alea dupa 8 ani sau ce durata de viata au, apoi partea de convenienta in care tre sa mergi la aspiratie, fara a/c, sa stai sa incarci nu stiu cat la fiecare oprire, sa faci traseul in functie de incarcatoare.

      Indecis. Tu ce zici?4423
    • Hidrogenul l-au omorat baietii din varful piramidei cand au batut palma cu musk sa trecem la electrice, altfel azi toyota vindea dublu masini si tesla inca aveau de recuperat teren electrice vs hidrogen… dar nimeni nu canta despre pierzatori.

      Indecis. Tu ce zici?4836
    • Pe ce autostrazi mergi tu cumetre de recuperezi 1:15 pana la keramoti

      P.s. Nu am electrica

      Indecis. Tu ce zici?1719
    • Vezi ca „prostii” aia de la toyota au tras inclusiv cu gloante in buteliile de hidrogen. N-au facut bum si nici nu au luat foc.

      263
    • @Pyro – esti sofer profesionist, ai termen fix sa ajungi la destinatie?

      Daca nu, esti doar un kamikaze prost, care risca prosteste sa ii omoare si pe altii.
      Cand ajungi PRIMU la destinatie, simti ca ti se adauga 2 cm la PLA?
      Altfel nu inteleg treaba asta! Spre Grecia/Bularia sunt destui romani care fac NFS, dar din ce in ce mai putini totusi.
      Am si eu cunoscuti care merg glont pana in Germania si fac instructie cu familia sa se pise pe geam, ca ei au record de mentinut.

      Mergi macar saptamanal pana in Grecia? Banuiesc totusi ca daca e asa, s-ar putea sa te uiti si la banii dati pe combustibil, daca nu e platit de firma.

      Uite unul care s-a grabit sa ajunga acasa.
      A ajuns in 4 scanduri.
      https://observatornews.ro/eveniment/animatie-cum-sa-produs-accidentul-in-care-doi-romani-au-murit-in-grecia-copiii-lor-sunt-internati-si-nu-au-aflat-ca-siau-pierdut-parintii-536837.html

      Indecis. Tu ce zici?2325
    • Nici nu gonesc, nici nu merg ca mortul, pur si simplu nu-mi place sa-mi adaug ore in plus la un traseu deja lung, de-am-pulea.

      Indecis. Tu ce zici?255
    • @NIX

      Trebuia să vină și băieții cu teoria conspirației, da boss, elita mondială e anti hidrogen.

      Păi toyota la ei în Japonia domină total atât politic cât și economic, poate Sony să mai aibă clout-ul lor. Puteau face totul pe hidrogen dacă era cazul. Problema era costul imens, de vreo 3 ori echivalent per km vs benzină.

      Hidrogenul nu merită la mașini mici oricum o sucești. La fiecare proces de conversie a ceva în altceva ai pierderi + costuri de procesare. E fizică pur și simplu.

      Bănuiesc că știi că Toyota Myura de fapt folosea hidrogenul să producă…curent pentru…motoarele electrice nu?

      Hidrogenul poate, poate ar avea sens la camioane. Acolo chiar nu cred că bateriile sunt acolo încă.

      Am văzut clipul cu experiența Pepsi dar pare prea mult PR, nu-mi dau seama ce încărcături au, cât stau, ce am văzut doar e că le-a trebuit la depozite stație dedicată de putere mare.

      Acolo e important e camionul să se încadreze cu încărcarea în timpul dedicat încărcării descărcării mărfurilor. Dar aveau încărcătoare de peste 1 MW. Sunt curios ce cabluri duc așa ceva (vorbind de DC nu AC).

      Dar… pentru omul sănătos la cap limita e un oprit la 3-4 ore sau 500-600 km (reali nu estimați) e destul. Doar noi românii suntem tâmpiții care fac drumuri de 1000 km fără oprire, de parcă am face cannonball run.

      Și în maxim 1-2 ani Tesla va ajunge acolo. Model S long range cu jante de 19 deja zice oficial peste 700 km autonomie deci real e lejer 600. Dacă aduc prețurile sub 50k e game over.

      97
    • Cine se duce până în Lefkada cu mașina nu merge cu 160 pe autostradă; chiar dacă e vreun viteaz care nu se teme de amenzi, e de obicei atent la consum (dacă nu l-ar deranja banii dați în plus s-ar fi dus cu avionul).

      12
  6. A lui Turcescu este tesla diesel? Parcă Buhnici zicea că merge 22 kw și niciodată nu a scăzut sub 17 kw. Întreb pentru că nu mă pricep. Sau a lui Buhnici știe că este bogat și are de unde?

    Comentariu apreciat.564
    • Buhnici parca avea un acoperis intreg asta presupun ca are si el 2 panouri,daca are, sau pur si simplu pupa unde i se zice lol

      142
    • @Nix Turcescu este și el prosumator, spunea într-o emisiune. Cumva dacă ai curentul tău nu este rău. M-aș băga la un egolf, dar mai stau să văd ce scoate și ford. Pe lângă mașina obișnuită merge ceva electric să ducă soția copilul la școală fără fum.

      102
    • Bufnici e bogat? Ce chestie, n-as fi zis…

      80
  7. https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Nucleon
    Ce ziceti de o autonomie de 8000 de km ? Asta se visa in aniii 50-60. Trebuia teoretic doar apa si schimbate niste „chestii” rar. Pacat ca nu a iesit „treaba” cu fuziunea nucleara si ca riscurile sunt asa mari. Azi ne-am fi „scaldat” in energie si poluarea ar fi fost minima.

    Comentariu apreciat.477
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 753
    • A zis bine fuziune.
      Fisiunea o avem si e pacatoasa pentru ca Raman deseuri

      Comentariu apreciat.415
    • Se visa dar imagineaza-ti pe bombardierul Geani mergand pe a2 cu așa ceva, cu cca. 180-200 km/h, dând flashuri și croșetând traficul, percutând rapid într-un tir în timp ce butona pe telefon..ce facem noi in acest caz ? Tragem un perimetru de câteva sute de km și declarăm zona nefrecventabila câteva mii de ani ?

      Comentariu apreciat.327
    • A funcționat chestia aia dar problema era că trebuia încastrat în plimb ce cântarea 500kg ca să fie safe. Asta la fisiune.

      Dacă se face fuziune și rezultatul e un element stabil…mașinile ar fi ultima prioritate probabil. S-ar rezolva prima oară probleme gen tot ce e transport public, trenuri și camioane.

      51
  8. Este rationalizarea unei decizii emotionale. Nu poti sa admiti ca ai fost prost, ca scade stima de sine. Asa ca gasesti avantaje la care nu te-ai gandit, de fapt, inainte.

    O fi fost despre status, ca e clar ca nu iti permiti electrica daca stai la bloc si timpul ala pierdut la incarcare are valoare…

    Comentariu apreciat.9112
  9. „Sotia bucuroasa ca face shooping la fiecare oprire” – cat de cringe, la fel de cringe ca si nwradu, sa va las un citit din el sa realizati de ce oamenii sunt atat de duri cu nerds/obsedatii de electrice:

    „400 km în oraș este imens, apropo. Dacă fac 20 km pe zi, înseamnă 20 de zile de circulație fără a fi nevoie de încărcare. Sunt însă o mulțime de ocazii când iau metroul, dacă este mai rapid, sau Uber dacă este cu băut, așa că nu m-ar mira să încarc destul de rar în practică.”

    Deci argumentul pentru care nu e o problema sa ai masina electrica este faptul ca nu are nevoie de masina in oras :)))) Cum sa dai 40-45k + casco + rca si dupa sa ne explici ca defapt oricum nu ai nevoie de masina? Cum plm pot exista fracturi atat de mari de logica la un adult sau e doar FOMO?

    Comentariu apreciat.19716
    • nu doresc să comentez.

    • 400km in oras am cu V6-le. Cu 50l de benzin ;))

      Da, dupa experienta de Sf Ioan, nefasta si-a vandut 1.6 TDI-ul si si-a luat un 2.9.

      Indecis. Tu ce zici?3129
    • Alt influenker care si-a luat Tesla pentru content. Cand copilului ii este mereu rau in masina si vomita la drum tu iti iei o masina cu acceleratie puternica si suspensii de tramvai ca sa ai despre ce scrie pe blog.

      Comentariu apreciat.728
    • Familie de ITiști, venituri bune, case moștenite, deconectare de realitate. Uitați-vă la ce scrie recent, a aflat abia acum de schema cu donațiile fake.

      Comentariu apreciat.676
    • „Cum sa dai 40-45k + casco + rca si dupa sa ne explici ca defapt oricum nu ai nevoie de masina?”
      Hai ca-ti explic eu. 40-45k nu-s asa multi bani pentru el si si-a luat-o pentru ca ii aduce bucurie.

      Indecis. Tu ce zici?3114
    • …aka bani făcuți ușor. Picați din cer. De aia nu se agită cu blogul, să citească, să aprobe sau să răspundă comentariilor. Că reclama nemarcată vine oricum.

      Comentariu apreciat.375
    • Hai ca mai pun un citat ca e fun:

      „La mine n-a fost nevoie. Am avut eu o parte din bani. Pentru restul m-am împrumutat la prieteni, că mai bine le dau lor înapoi după ce vând Jeep-ul decât să dau la bancă o sumă mai mare. ”

      Cost masina: 45k / Casco: 2k / RCA: cateva sute de euro / Cauciucuri iarna estimez: 2k. Deci in total 50k distractia ca sa ce?

      App, e adorabil cum intr-un alt articol se gandeau ca n-ar fi rau sa se mute la casa, dar sunt prea scumpe. lol. Mai bine risipim banii. Consumerism in toata splendoarea.

      Indecis. Tu ce zici?2810
    • hai, liniștiți-vă.

  10. Cand ii vad/trec de ei – 110 pe autostrada si geamurile deschise la 34-36 de grade… parca as da vina pe burgeri, avocado, avioane de maldive si ce cacat nu vad astia ca nu polueaza.

    Comentariu apreciat.8423
    • Căcănari ipocriți … mai pe scurt

      Comentariu apreciat.5421
    • Da, fara AC, cu 90-110km/h
      Niste kknari ipocriti, dar mai ales impotenti!

      Stai… esti sigur ca nu ii incurci cu aia care au ICE?
      Ala cu EV stie ca daca desc hide geamurile ii scade si mai mult autonomia.

      Indecis. Tu ce zici?2323
  11. Ceva dă cu virgulă. De banii de Tesla poți lua un SUV hibrid cum are proprietarul blogului; ai 200cp +/- sub capotă cu avantajele de rigoare și consumă doar 6-7l/100km.

    Comentariu apreciat.4114
  12. Bucuria de a face un drum de 7 ore in 10 ore.

    Comentariu apreciat.10510
    • te prinde blocajul pe valea oltului cu 20% baterie. ce faci, cum explici copilului că trebuie să oprești ACul 2 ore?

    • Amin, frate!

      Comentariu apreciat.373
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 1061
    • salvez planeta fiule, salvez planeta.

      Comentariu apreciat.363
    • Mai taiati din orele alea, ca sunt gogonate rau.
      Doar pe prosti ii prinde V Oltului cu 20% baterie si ii prinde o singura data, apoi se invata minte.
      Desigur, sunt multe variabile: masina, baterie, sofer etc
      In Bulgaria m-am intalnit cu un VW e-UP de CJ cu baterie de 40kwh.
      Plecase incarcat de la Cj, a incarcat la Pitesti si Razgar. Fircare incarcare 20 minute, masina ce consuma pe bune 10kwh/100km pentru ca e foarte mica.
      Desigur, cu vezica mare, 1.6diesel ajungea mai repede, dar checkin e la ora 15, unde plm te grabesti?

      Indecis. Tu ce zici?2238
    • De ce ar trebui sa opresti AC-ul?

      Corect, n-ai cum sa opresti ceva ce e oprit de la inceputul calatoriei pentru a maximiza autonomia.

      cum explici copilului că trebuie să oprești ACul 2 ore?

      Georgica, uite Oltul, fa o baie sa te racoresti.

      Comentariu apreciat.474
    • Doar pe prosti ii prinde V Oltului cu 20% baterie si ii prinde o singura data, apoi se invata minte.

      Corect, desteptii sunt aia care au pierdut 4 ore in Bucuresti incercand sa gaseasca o statie de incarcare functionala sau neocupata.

      Comentariu apreciat.3611
    • 4 ore In Bucuresti ca n-au gasit o statie functionala?
      Aia sunt mai prosti decat permite legea sau cautau statii gratuite, altfel nu se explica.
      Nu mai crede prostii.

      https://www.plugshare.com/

      Uite captura, daca nu poti folosi plushare, iar in captura sunt doar alea rapide, DC.
      https://i.imgur.com/2Jex4g7.jpg

      Indecis. Tu ce zici?1028
    • @Bogumil O sa te obisnuiesti repede cu matematica lui Sabotor. Pentru a-i reusi manipularea/argumentatia, pune cifre din burta ca doar nu pune de la el, stii cum zic?

      Indecis. Tu ce zici?1819
    • Tu nu te saturi de supt pula, ti-am zis, pui suflet in treaba asta, nu gluma.

      Indecis. Tu ce zici?2131
    • Nu pot sa ma bag peste tine la activitatea asta Sabotoare, tu esti campion pe sate la mancat cacat, de sub unghii mai ales si la orice fel de activitati de supt si manipulat.
      Pun intended.

      719
    • hai să ne liniștim, zic.

    • Mai taiati din orele alea, ca sunt gogonate rau.

      Esti in eroare maxima, puisor. Nu eu zic ca faci atat, ci chiar tesla vs masina normala.

      Andyan, e deja un an de cand tot insisti sa ma musti de cur cu orice ocazie, indiferent ce zic. Macar de n-ai fi in eroare maxima. Chiar atat de trista iti e viata incat singurul mod in care sa simti ca ti-e viata cat de cat utila e sa te faci de ras pe bloguri?

      125
    • @sabotor, o Tesla cu baterie mai mica nu era acolo, nu-i asa?
      Ai ales fix Model 3 Standard Range, pe care o cumpara doar cei care se amagesc teribil, dar vor cu ardoare Tesla.
      Daca alegi Model 3 sau Model Y Long Range, ajungi cu 2 ore mai tarziu decat cu ICE, la 800km.
      Pe 1500km suunt sigur ca e chiar mai multa diferenta de timp.
      Totusi, cati soferi stii tu ca merg non-stop 800km, alimenteaza la Pitstop si se kk in punga?

      721
    • @Bogumil
      Pai am ales-o pe aia care e la pret comparabil cu o masina din aceeasi clasa. Trebuia sa fac comparatia cu o Tesla de 70k de euro vs un Golf de 30k de euro, sau cum?

      173
    • Bogumil, ne-am prins ca ești extrem de bogat. Las-o mai moale

      213
    • Sa mai demontez (inca) o manipulare jenanta de-a lui Sabotor zic. Dar pana atunci (cum ti-am mai spus si in trecut, ca nu ma intereseaza barbatii) prin faptul ca te adersezi unui barbat cu diminutive de genul puisor/papusel si ai fantezii cu muscat de cur denota porniri de gay reprimate. Nu condamn, doar constat. Ar fi bine pentru tine sa iesi din dulap vb. aia poate asa vei reusi sa scapi de a da da reply la un comentariu cand nu ai argumente, direct cu invective ca un frustrat. Sau ca un taran prost si needucat, inca nu m-am hotarat care din variante ti se aplica. Cred ca e o combinatie dintre cele doua pana la urma.
      Revenind la manipularea mai sus mentionata, in link-ul tau cu trip plannerul de la Tesla de pe site daca e uitai mai atent observai ca timpii de incarcare sunt de 1h la prima oprire si 50 minute la a doua oprire ca sa incarci bateria la 100% asta fiind asa pentru disperati din astia ca tine care au anxiety range.
      Uite o sa te mai educ inca o data deoarece tu nu esti capabil sa iti dai seama de asta dar soc si groaza, nu este obligatoriu sa stai cate 1h la fiecare incarcare cand circuli prin Europa si ai o retea de superchargere Tesla sau chargere DC de putere mare, poti sa faci 3 opriri de cate 15 pana in 30 min in loc de doua de cate 1h fiecare, si sa scoti , soc si groaza din nou, aproape acelasi timp ca si cu un ICE.

      Poftim pentru edificare:
      https://ibb.co/C9TQ8NR
      7h.55 Debrecen-Prague cu Tesla Model3 SR de 60kW fata de 7h:45 cu un ICE.

      De ras te faci tu cercopitecule pe bloguri, eu doar ma iau de tine cand observ ca debitezi enormitati si/sau manipulezi la modul jegos (ceea ce se intampla destul de frecvent)
      Daca ai fi scris ca o calatorie Debrecen-Praga cu EV poate sa iti ia aprox acelasi timp cu un ICE sau in cel mai rau caz cu pana la 2h in plus asta deca esti un disperat ca tine care nu stie sa isi foloseasca creierul cand are de a face cu ceva diferit fata de ce e obisnuit el din mosi stramosi nu as fi zis nimic.

      @Bogumil „Totusi, cati soferi stii tu ca merg non-stop 800km, alimenteaza la Pitstop si se kk in punga?”
      Poate te surprinde sau nu informatia dar chiar Sabotor este unul din acesti soferi, vorbeste din experienta proprie deoarece face drumuri de Germania – Romania de 13-14 ore ca tiristii dupa care pretinde ca e fresh as a daisy.

      614
    • Sa mai demontez (inca) o manipulare jenanta de-a lui Sabotor zic

      Nu demontezi nimic, decat mitul cum c-ai fi mintos. Nfine…

      Revenind la manipularea mai sus mentionata, in link-ul tau cu trip plannerul de la Tesla de pe site daca e uitai mai atent observai ca timpii de incarcare sunt de 1h la prima oprire si 50 minute la a doua oprire ca sa incarci bateria la 100% asta fiind asa pentru disperati din astia ca tine care au anxiety range.
      Uite o sa te mai educ inca o data deoarece tu nu esti capabil sa iti dai seama de asta dar soc si groaza, nu este obligatoriu sa stai cate 1h la fiecare incarcare cand circuli prin Europa si ai o retea de superchargere Tesla sau chargere DC de putere mare, poti sa faci 3 opriri de cate 15 pana in 30 min in loc de doua de cate 1h fiecare, si sa scoti , soc si groaza din nou, aproape acelasi timp ca si cu un ICE.

      Wall of text pentru ca pantof. 1: Tesla zice ca drumul Praga – Debrecen (as fi pus oradea, just for fun, dar au programatori la fel de buni ca si masinile lor) tine 10 ore. Tesla, ba, nu eu. Ok, ai gasit tu romaneste ceva care se pisa pe specificatiile producatorului si musai sa fie bune:

      Poftim pentru edificare:
      https://ibb.co/C9TQ8NR

      si declari pompos:

      7h.55 Debrecen-Prague cu Tesla Model3 SR de 60kW fata de 7h:45 cu un ICE.

      In conditiile in care in linkul tau te contrazice, uite, am sublinniat eu:
      https://ibb.co/n7qYPdR

      Dar am fost curios sa vad in ce conditii iti da timpii aia. Pai ma papusel, ajungi cu 5% baterie in Debrecen:
      https://ibb.co/x8t4NwT

      Frumos cum ai facut screenshotul ala astfel incat sa nu arate cu cat ajungi in Debrecen. Bun, o sa zici ca ce mare lucru, o incarci la destinatie (aka hotelul in care stai). Numai ce sa vezi, nu prea sunt hoteluri in Debrecen la care sa incarci masina:
      https://ibb.co/pdhkY0v

      Drept urmare, ai ajuns in Debrecen cu bateria goala si o sa stai 2 ore a 2-a zi sa o incarci pe undeva.

      Si, cumva, cica tu esti ala destept.

      prin faptul ca te adersezi unui barbat cu diminutive de genul puisor/papusel si ai fantezii cu muscat de cur denota porniri de gay reprimate.

      Nu stiu, papusel, dar nu eu o sug prin comentarii.

      52
    • Poate te surprinde sau nu informatia dar chiar Sabotor este unul din acesti soferi, vorbeste din experienta proprie deoarece face drumuri de Germania – Romania de 13-14 ore ca tiristii dupa care pretinde ca e fresh as a daisy.

      Apropo, ti-am mai zis ca manaci rahat, ti-am aratat negru pe alb, dar asa esti tu.

      53
    • Normal ca un site/aplicatie certificata nu e buna decat cea pe care o decretezi tu coptule. Nici nu ma asteptam la altfel de raspuns din partea ta.
      „In conditiile in care in linkul tau te contrazice, uite, am sublinniat eu:
      https://ibb.co/n7qYPdR
      Singurul lucru pe care l-ai subliniat, (pentru a n-a oara) e ca esti prost de dai in gropi si ca algebra simpla iti pune probleme mari de intelegere. Ce ai subliniat tu acolo este timpul de calatorie adica 6h34min + 1h.5m cat dreaza in total cele 3 incarcari, iese dupa ultimele cercetari 7h39 min. Alea 15-16 min diferenta cel mai probabil le-au estimat ca timpul necesar pana parchezi si incepi efectiv incarcarea de la charger adica 5 minute / incarcare x 3 incarcari pe drum iti ies 15 minute. Cat apare acolo deasupra la ce ai incercuit tu.

      „Frumos cum ai facut screenshotul ala astfel incat sa nu arate cu cat ajungi in Debrecen.”
      Asa arata in route planner, nu tot timpul iti arata cu cat ramai la final, insa poate cu greu te-ai prins si tu ca din meniul lateral poti sa iti setezi ca app sa calculeze cu procentele de start (90%) la baterie si de finish (intre 5-10%) https://ibb.co/R6ksZHx
      iar si 5% sau 10% nu inseamna ca nu mai ai baterie si nu poti merge la un charger sau supercharger, este si Tesla Supercharger in Debrecen https://ibb.co/FmMcJdm nu doar la hotelul ala ce l-ai pus tu in screenshot-ul asta https://ibb.co/pdhkY0v pe langa multe alte charging points de tip Type 2 si/sau CCS care sunt mai rapide dar na, cum era de asteptat, manipulezi jegos in continuare deoarece ca un narcisist care mai sufera pe deasupra si de Dunning-Kruger esti incapabil sa iti dai seama si mai ales sa recunosti cand esti prost gramada.
      csf? ncsf..

      311
    • „Apropo, ti-am mai zis ca manaci rahat, ti-am aratat negru pe alb, dar asa esti tu.”

      Ai aratat in poza aia o calatorie care dureaza 11h31min si are 1141 km care poate fi de oriunde oriunde nu de unde ai zis tu ca pleci din Germania pana la tine in sat in Bihor sau unde era destinatia. Niciunde nu apare in poza aia orasul sursa si destinatia.
      Din nou , manipulare de copil de clasa a 4-a. Ce ma surprinde e ca nu realizezi cat de penibil esti. E de la Dunning-Kruger treaba asta cu siguranta.

      112
    • Ai aratat in poza aia o calatorie care dureaza 11h31min si are 1141 km care poate fi de oriunde oriunde nu de unde ai zis tu ca pleci din Germania pana la tine in sat in Bihor sau unde era destinatia. Niciunde nu apare in poza aia orasul sursa si destinatia.
      Din nou , manipulare de copil de clasa a 4-a.

      E manipulare doar la tine-n cap si doar pentru ca nu se potriveste cu aberatiile din capul stau. Si stai, ca am una si mai buna, cand a fost drumul mai liber:
      https://ibb.co/6gJJyPD

      10:15 condus efectiv, aproape 30 de minute stranse in pauze, ca nu m-am dus cu electrica sa stau 3 ore la incarcat.

      Acu, tu esti liber sa crezi cat vrei tu de tare ca pozele astea n-au fost facute pe traseul Germania-Bihor, ca asta n-o sa schimbe cu nimic faptul ca eu aleg sa fac 10-11 ore cu masina la un cost de pana-n 200 de euro vs 9 ore cu avionul la un cost de 1000 de euro.

      Apropo, special pentru specialul de tine: Bihorul e la granita cu Ungaria. De la maica-mea pana la mine acasa am doar ~30 de km fara autostrada (depinde de traseu). Intreaba-te unde e manipularea aia din capul tau.

      33
    • Da da, sigur ca da. Ce sa zic, manipuleaza linistit in continuare daca asta te face sa dormi bine noaptea.

      26
    • Da da, sigur ca da. Ce sa zic, manipuleaza linistit in continuare daca asta te face sa dormi bine noaptea.

      Eu nu dorm nici mai bine si nici mai rau noaptea. Pur si simplu nu ma afecteaza deloc. Eu doar iti spun cum sunt niste chestii. Nu e o parere/opinie de-a mea, e realitatea. Ca tu alegi s-o ignori pentru ca tu ai impresia ca toti aia care vin cu masina in tara, vin sa se laude, e treaba ta.

      Eu doar iti arat ca gresesti – asa cum ai aflat acu’ cateva saptamani ca poti depasi coloana (in miscare, nu oficiala), asa cum ai aflat ca atunci cand depasesti esti obligat sa te asiguri ca doar ala din fata/spate nu a semnalizat (nu e parerea/opinia mea, e ce scrie in codul rutier la Art 118, aliniatul a), asa cum ai aflat ca atunci cand virezi stanga trebuie sa te asiguri din spate. E treaba ta ce faci mai departe cu informatia asta.

      22
  13. Eu sunt posesor de Tesla Model Y Long Range de aproape 2 ani.

    Mai am si un ICE de cca 400 cp diesel cu care merge sotia, mie nu imi mai place sa simt lag, chiar daca are 3 turbine si teoretic lag-ul e minim.

    Eu sunt un sectant care nu incurajeaza pe nimeni sa isi cumpere EV, pentru ca doresc ca atunci cand ajung la o statie FastDC sau SuC, aceasta sa fie libera.
    EV e pentru oras, adica masina a 2-a, ieftina (Spring, Zoe etc).

    Nu merg legal, sunt anonim deci pot declara deschis asta.

    De obicei mergeam cu 175km/h pe autostrada, acum merg cu 140 km/h, dar pe DN-uri e o placere indescriptibila cand faci cam orice depasire, iar momentan la noi autostrazile sunt rare.

    Cateodata e plictisitor, dar intr-adevar, dupa cca un an, incepi sa accepti situatia si sa devii mai zen, chestii care nu e tocmai rea pentru sanatate pe termen mediu/lung.

    Am facut diverse drumuri lungi prin tara sau pe afara. E nevoie de putina organizare. Planuiesti unde sa opresti si eventual oprire alternativa daca statia nu merge (situatie des intalnita).

    Cel mai de nou drum lung a fost Bucuresti – Varna si retur, saptamana trecuta.
    Teoretic ajungeam direct, cu 15-20% la destinatie, dar am oprit 18 minute la Razgrad, unde e o statie CCS dubla de 120kW, apoi am mers fara sa ma uit la consum si am ajuns cu 35% acasa.

    Sunt unii care au consum sub 15kW/100km, dar eu rar vad sub 20kw/100km, pentru ca nu merg legal si imi place sa simt acceleratia.

    Orice prost se poate tine de colac pe autostrada cu 200km/h, indiferent daca are 150cp sau 500cp, dar diferenta sta in acceleratie si in cat timp atinge 200km/h.
    Acolo e adrenalina, nu in faptul ca ajungi cu 15-60minute mai repede. Nu esti curier.

    Personal nu mai am reflexele necesare peste 180km/h si nu am ce sa demonstrez.

    Nu merg la consum decat daca e pericol sa nu am incarca pe traseu sau la destinatie.
    Mi-am pus statii de 11kW peste tot pe unde ajung des (acasa, firma, parinti, socri, casa de vacanta).
    Daca nu am statie, peste noapte incarc jumatate de baterie la priza obisnuita, Schuko.

    Costul deplasarilor in cazul meu este secundar, dar nu indiferent. Sunt.. cumpatat.

    In timpul verii incarc aproape exclusiv de la soare, iar in rest platesc la hidroelectrica 0.7 lei/kW (teoretic, pentru ca nu am vazut factura de peste un an), ceea ce inseamna 14 lei/100km la o masina de peste 500cp.

    NU RECOMAND SA VA CUMPARATI MASINA ELECTRICA!

    ARDE si NU POATE FI STINSA!
    BATERIILE NU POT FI RECICLATE = POLUARE
    POLUAREA E ENORMA PENTRU PRODUCTIA LOR, se stie!
    CURENTUl E FACUT si DIN TERMOCENTRALE
    SUNT SCUMPE
    BATERIILE SE DEGRADEAZA RAPID. La 10 ANI SUNT NEFOLOSIBILE si FARA GARANTIE.

    Cred ca am punctat tot.

    Comentariu apreciat.167115
    • A uitat ce era mai important dar nu conteaza, daca nu se strica e bun
      In plus a ratat sa sperie lumea ca ii opreste omu negru masina wireless

      818
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 2866
    • Am totusi dileme ce inseamna manutele rosii.
      Sunt date oare de fanii EV sau de fanii ICE?

      Indecis. Tu ce zici?1231
    • Mașinile electrice NU sunt pentru săraci!

      Comentariu apreciat.468
    • As dori sa anunt pe aceasta cale ca Hidroelectrica trimite facturi de vreo 3 luni, in ritm de 2-3 facturi/luna. N-am EV dar am facturi!

      Comentariu apreciat.571
    • La prosumatori (ci cu panouri fotovoltaice) NU trimite de peste un an!
      Nu am vazut factura de prosumator si am 4 locuri cu panouri!

      La consumatori vin de zor si nu le merge direct debit = e jale, ca am peste 10 locuri de consum si asteptam sa ia automat banii din contul bancar.

      Indecis. Tu ce zici?826
    • Bad news, Bucuresti – Varna nu e drum lung.

      Comentariu apreciat.347
    • „New News”, pentru restul unii iau avionul…
      Sunt convins sa in Siberia nu sunt statii de incarcare EV, deci e recomandat sa ocoliti Siberia.

      Cel mai lung drum al meu cu EV a fost anul trecut: Bucuresti – Budapesta – Viena – Munchen – Zurich si retur.
      A fost tare ca pana la Vienna SuC a fost gratuit, iar prin vest chiar nu ai probleme cu incarcarile decat daca esti prost.

      Indecis. Tu ce zici?1822
    • exact cum spune omul ala mai sus.

      ti-ai luat electrica pentru ca ai vrut, esti total dezamăgit de ea si de multitudinea de probleme pe Nu le aveai cu cealalta, asa ca acum răsucești faptele ca sa reiasa ca de fapt ai ales bine.

      zice bine vali. sectant.

      Indecis. Tu ce zici?3412
    • la 500cp presupun ca ai undeva la 4s de la 0-100. Sunt absolut sigur ca e cum zice theblack: e nasol sa ajung la 100 instant.

      40
  14. It’s not a bug, it’s a feature. :)))

    Comentariu apreciat.281
  15. Chiar sunt curios ce mai face ”jurnalistul” independent Robert Turcescu. Are salar în euro sau salariu în lei ca săracii.

    Comentariu apreciat.374
  16. e de fapt despre lipsa de infrastructura de încărcare rapida în întreaga Europa (mai ales in cea de categoria a doua) de prețul mare de achiziție a mașinilor electrice, de autonomia lor redusă…
    E bine cu dizelarul cu 5 la suta consum dar când ieși din el și vezi cum miroase în zone în care sunt multe mașini, parca vrei sa avanseze tehnologia EV-urilor și a ce e legat de ele, la fel sau mai repede decât au evoluat telefoanele deștepte…

    Indecis. Tu ce zici?2722
    • Dacă nu aveanseaza serios și repede tehnica bateriilor, mașina electrică se va fasai.

      Indecis. Tu ce zici?2712
    • citez aproximativ discutii de acum 15 ani.

      ‘tehnologia bateriilor evolueaza rapid si in 2 3 ani vom evolua da la autonomia de 300 de kilometri de acum la peste 1000’

      citez aproximativ discutii de anul asta.

      ‘tehnologia bateriilor evolueaza rapid si in 2 3 ani vom evolua da la autonomia de 300 de kilometri de acum la peste 1000’

      Comentariu apreciat.292
    • ce atâta grabă?

  17. am Tesla Model 3P de 4 ani, am scris un articol aici la vremea aia cand era noua. Imi place la fel de mult ca in prima zi. Mai tin 4 de ea, cel putin. Mie personal consider ca mi se potriveste de minune si m-am uitat un pic pe statisticile teslafi, hai sa vedem

    cam 64000 km
    cam 17500 kWh adaugati adica aprox 3500 eur la o medie aproximativa de 20 centi / kwh. comparativ 6500-7000eur benzina pt o masina medie pentru aceeasi distanta
    zero costuri de service
    2 seturi de cauciucuri +1 care va trebui sa vina in curand. aici e posibil sa fie costul mai mare decat la o masina normala dar am folosit acceleratia cum se cuvine
    doar 1 zi in service (lasata dimineata si luata seara) pentru chestii minore

    1052 ore de condus efectiv
    aprox 2 zile incarcand la supercharger si inca 1 zi la statii nonTesla
    la 14 ore de condus o ora de incarcare, sau 4 minute la fiecare ora de condus. asta e media, pentru ca majoritatea drumurilor sunt mai scurte de 3-400km si nu pierd timp sa incarc, se reumple peste noapte

    Aici este fractura logica la majoritatea, pentru ca incarcand peste noapte majoritatea drumurilor nu necesita timp in plus pentru incarcare. iar restul beneficiilor supracompenseaza major – parerea mea – inconvenientul de a sta la incarcat la drumurle lungi (care am calculat eu mai demult e cam 30min la 2-3 ore de condus)

    Comentariu apreciat.8127
    • Te-ai obosit degeaba, pun pariu ca n-au înțeles ăștia nimic din ce ai scris. Toți au aceeași placă.

      Indecis. Tu ce zici?3737
    • „Aici este fractura logica la majoritatea, pentru ca incarcand peste noapte”

      Desi pare foarte greu de crezut, aproape inimaginabil, in tari ca Romania multi oameni locuiesc la bloc si nu incarca nicaieri peste noapte.

      In Bucuresti de ex. exista o singura locatie cu super-chargere, si aia e intr-unul din cele mai aglomerate locuri dintr-un oras aglomerat ca naiba. Daca nu e weekend sau nu e 11 noaptea si nu stai in zona pierzi 2-3 ore sa incarci acolo.

      Adicatelea in functie de unde stai si la ce folosesti masina, electrica poa’ sa fie o afacere foarte buna, iar pentru altii o imensa pierdere de vreme.

      Acu adevaru-i ca si suntem saraci astia care stam la bloc in orase gen Bucuresti si n-avem 150k EUR in plus sa schimbam apartamentu pe o casa in oras. Ca n-o sa pierd 1-2h in plus in trafic zilnic stand in afara orasului doar ca sa economisesc 1k EUR pe an din diferenta de consum.
      Si inca vreo 2-3-4k sa punem statii de 11kwh pe unde avem treaba, cum povatuia un domn.

      Comentariu apreciat.7612
    • Fractura logica este ca tu vorbeste o masina de 5-60 000 EUR, noua, iar comentatorii nu concep ce e mintea celor care dau atatia bani pe o masina si apoi se mandresc cu costul mic/km.

      Majoritatea romanilor au masini care pe piata valoreaza sub 10 000 eur. In visele lor consuma 5%, iar pentru economie folosesc GPL.

      Sa curga manutele rosii!

      Indecis. Tu ce zici?5741
    • Sa dai 50k eur pe o masina si apoi sa vorbesti de costuri mici cu alimentarea e calicie. Esti sarac, nu ai bani, ia un golf sh si de restul bagi benzina toata viata.
      Iti iei electrica din alte motive

      Comentariu apreciat.7611
    • Am inteles asa
      64.000 km
      1000 ore condus efectiv
      Deci viteza medie 64km/h (impresionant)

      La 14 ore de condus, 1 ora pauza
      Deci autonomie 900km, cam mult tinand cont ca ii dai in gura

      185
    • @Add
      Multumim pentru demonstratia de calicie.
      Ai perfecta dreptate. Teoretic.
      Totusi, in viata de zi cu zi nu pupa ceva.
      Inseamna ca toti care au masina premium sau macar sa zicem noua, chiar daca nu e premium sunt prosti/tampiti. Sa adaugam si impotenti, ca altfel e tragic pentru cei ca tine.
      Personal prefer sa merg cu RATB decat cu GPL (am fost sarac in tinerete), dar fiecare cu alegerile sale.

      Indecis. Tu ce zici?1031
    • @Bogumil: aia care isi permit masini premium nu au spreadsheet-uri pana la ultimul banut cu cat economisesc ei ca si-au luat masina X. Dar voi tot veniti cu gimnastici mintale aici si incercati sa o dregeti superior, ca voi suntem inteligenti cu analfabetismul vostru functional si restul sunt prosti, ca prefera sa dea banii pe altceva decat pe un EV si pe urma sa va sufle voua in struna cu calcule si formule matematice cu ete cat au economisit ei incarcand de pula-sula ori.

      Indecis. Tu ce zici?295
    • @Emil – news flash, stiu ca nu da bine imaginii, dar majoritatea celor cu bani din jurul meu folsoesc mult Excel. Nu stiu daca pana la ultimul banut, dar sigur stiu sa il foloseasca.

      Excelul meu imi spune ca la 100 000 Km, comparatia dintre masina mea ICE si EV este de cca 18200 EUR in favoarea EV DOAR DIN COMBUSTIBIL, asta in conditiile in care as plati 100% din curentul electric de la Hidroelectrica (0.7lei/kwh), dar nu e cazul.
      Al meu ICE consuma 13-14l/100km orice as face, deci nu e un standard de dorit.

      Personal prefer sa folosesc altfel cei 18 000 EUR, care sunt de fapt catre 30 000 EUR, daca adaug revizii si eventualele stricaciuni obisnuite la un ICE.

      Ia fa si tu un excel cu cat te costa un ICE pentru 100 000 KM, asa pentru surpriza ta.

      Indecis. Tu ce zici?928
    • @Bogumil
      Excelul nu e pentru oamenii cu privire de ansamblu.
      18000 eur economie la 100000km, hai zi 25000 cu diferenta de revizii, sa fie rotund.
      La o autonomie generoasa de 400km, in cei 100000km trebuie sa te opresti sa alimentezi/incarci de 250 ori. La o medie de 45 min per incarcare rezulta ca stai 188 ore sa incarci. Most likely, cand vei dori sa incarci nu vei gasi statie disponibila imediat in probabil 1 din 2 cazuri. Si vei astepta sau vei drive around sa gasesti o statie libera. Ceea ce va mari de fapt timpul alocat alimentarii cu probabil 50% (probabil si mai mult, succesul vanzarilor Spring va duce cifra asta foarte sus, foarte repede). Deci probabil vei consuma 280-300 ore cu alimentarea.
      Cu cat factureaza -sa zicem- un ITst de succes liber profesionist ora prestata la un client mediu in ziua de azi? Cu TVA, si toate alea incluse, adica brut? Eu nu stiu sa fie mai putin de 75€.
      Cand te uiti asa, parca, parca ai folosi altfel alea 280-300 ore, asa-i?

      154
    • Aparent nu ai inteles ca 90%+ din incarcari au loc acasa/la munca.
      Cand incarci pe tranzit, mergi si te pisi, dezmortesti picioarele, bei o cafea, rozi un covrig.
      “Time is money” e o zicala a oamenilor extrem de ocupati, ceea ce nu e cazul soferilor de cursa lunga.
      Calculeaza cat timp iti petreci pe WC anual si optimizeaza asta.

      413
    • Asta e o gluma proasta pentru posesorii de EV.
      Probabil nu traiesti in RO. Unde 90% dintre posesori NU au acces la statie de incarcare la domiciliu sau la serviciu fiind nevoiti sa se deplaseze special la un punct de incarcare.
      Nici afara, in tari cu apa calduta, ponderea celor care au posibilitatea de a alimenta acasa nu se apropie de 1/3.

      EV vor ramane in minoritate absoluta in total parc auto in viitorul previzibil.

      Dar argumentatiile posesorilor sunt absolut hilare.

      91
  18. Ah da, inca un articol care demonstreaza prin calitatea comentatorilor ca Romania nu are de ce sa fie mai sus decat unde este acum.

    Indecis. Tu ce zici?5032
    • “Înapoiatii Europei” scrie pe noi. Și lucrul asta nu se va schimba prea curând.

      Indecis. Tu ce zici?2345
  19. Eu sunt din ambele lumi: am condus multi ani motoare relativ mari și conduc în continuare V6 benzina cu consum considerat de multi ca fiind obscen. Și nu voi renunța la placerea asta. Dar am și o Spring pe care o conduc „ca pe electrica”, doar în oraș. Deci fiecare cu limitele și destinația ei.
    Tesla rămâne o strutocamila. Mai-mai că e practică la drum lung, doar că nu prea e.

    Comentariu apreciat.569
    • Ma plimb des pe autostrazile germane si vad o gramada de de dube, clio, fiesta, polo, etc care se plimba cu >150km/h si nu asa de multe electrice asa cum vad in oras. Iar cand le vad stau cuminiti pe banda de tir-uri.
      La ce folos sutele acelelea de cp? Eu tot sper sa vad o tesla cum merge in rand cu aia cu bmw sau porsche cu 200km/h dar cred ca nu se va intampla curand.
      Altfel, nu am vazut nici o statie de incarcare libera prin orase (mari), oriunde ar fost erau ocupate non-stop. Banuiesc ca trebuie sa fi expert in a pazi aplicatii pe telefon ca sa prinzi ceva, nu merge ca „trec pe la peco in drum spre serviciu si fac plinul, ajunge o luna”

      Comentariu apreciat.4312
    • @add – anul trecut în Germania o Tesla a ținut pasul cu mine până pela 160-170km/h pe autostradă. Atunci n-am înțeles exact de ce, dar citind comentariile pe aici m-am lămurit – la 200km/h V8ul meu are autonomie undeva spre 300km și în 15 minute pot face plinul, pișu și bea o cafea. Posesorii de Tesla trebuie să facă și cumpărături 😂😭

      Comentariu apreciat.305
  20. NOU
    #144

    Dacia Spring e o mașină frumoasă!

    Indecis. Tu ce zici?2637
    • Conserva cu roți.

      152
    • Dacia Spring e o masina de oras sau pentru drumuri scurte, de pana la 150km/zi, daca stai la casa.
      Am o ruda profesor pensionat la tara, care si-a luat si este mega fericit.
      Nu strabate cu ea continentul, dar merge zilnic la oras sa aiba grija de nepoti si pentru alte diverse chestii, cu costuri infime.
      Nu viseaza la autonomii si viteze de incarcare SF.

      E o unealta dedicata unui anumit scop.
      Poti sa zici ca e echivalentul unui Matiz pe vremuri, dar silentios si cu cutie automata.

      Indecis. Tu ce zici?277
    • @Bogumil – traiti-ar businessu’, ia spune tu, ruda ta pensionara ar fi dat 22k euro pe Spring-ul ala daca nu avea subventie? Ca tot il compari cu un Matiz!

      143
    • Nu ar fi dat, pentru ca pretul de 22000 eur e aberant si e nascut din prostia starului roman.
      Pentru a participa la programul Rabla plus, trebuie ca prima sa fie maxim 50% din pretul masinii.
      Cum prima e aproape 10000 eur, esti obligat sa o vinzi cu 20000 eur minim.
      Renault a fost luat prin surprindere de succesul modelului, apoi a vazut ca e foarte usor sa iei banii prostilor pentru ca momentan nu are concurenta!
      Este aceeasi situatie ca la Sandero, unde secretul succesului nu sta in fenomenala calitate a produsului, ci in faptul ca nu are concurenta in acea marja de pret!
      Poti sa iti cumperi Renault Zoe SH, decent, cu baterie similara sub 10000 eur.

      26
  21. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 2678
    • Bai nu cred ca tai cunistii aia sunt speriati de asa ceva, industria petrolului si a gazului va trai bine merci si fara masini ca nu doar pt ele s-a dezvoltat, dar ai dreptate cu orasul mai bine mai putine noxe (ca zgomot tot pe acolo e) sper doar sa nu ia foc prea multe

      179
    • NOU
      #151

      Ai fi surprins sa constati cum schimbarea climatica are la baza mai multi factori inclusiv cosmici. Dar wth taxa de poluare si masinile electrice cu consum ridicat de minerale rare vor rezolva problema. Dupa 2035 europa cu taxele si directivele aberante va fi rezolvat problema asta cu clima, vor trebui gasite apoi alte taxe pentru alta problema globala.

      Indecis. Tu ce zici?3511
  22. De cand am bmw am descoperit bucuria de a merge cu grija si a ocoli toate gropile pt ca ma rup la buzunar articulatiile.

    Comentariu apreciat.754
    • NOU
      #153

      Welcome to the club

      Eu apreciez cel mai mult sistemul de adblue, care anuleaza mare parte din neplacerile unui diesel. Dar daca se strica ceva, ai belit-o

      160
  23. Problema masinilor electrice este una simpla: discippina si planificare. Atata timp cat pentru orice drum trebuie sa vad unde si cat incarc, voi prefera masinile pe combustie. Este pretul pe care il platesc pentru linistea/confortul meu.
    Cine vrea sa imi explice ce frumos este sa iti planifici orice drum, tu fiind propietar de masina ii raspund simplu. Poti face economie serioasa daca nu iti iei masina si folosesti transportul public.

    Comentariu apreciat.6313
    • E de fapt doar infrastructura ca in 5 luni bagi 5 programatori si ai-ul din dotare si se planifica totul fara batai de cap, dar cand nu ai unde incarca sau incarcatoarele nu-s smart si firmele se bat intre ele pt charge fara rost pana va veni statul sa spuna „usb c” pe acolo ne jucam

      715
    • @Nix
      Vreau sa ajung din punctul A in B cel mai simplu si fara batai de cap. La electrica trebuie sa planific toate chestia de zici ca fac operatiune militara speciala, la combustie ma sui si merg unde trebuie.
      Paralela pe care o fac cu transportul public este reala. In fond ce mi-e ca schimb 2 mijloace de transport ce mi-e ca stau sa incarc daca am norocul sa gasesc prize functionale. Macar la transport public platesc doar biletu nu 50k eur ca la masina.

      242
    • Exact!

      Daca investesc intr-o masina, investesc in confort, libertate totala si piece of mind. Altfel, daca n-am nevoie d-astea, n-am nevoie sa am masina mea. Pot folosi pe ale altora, daca sunt dispus sa astept 5 minute la Uber, de exemplu.

      181
  24. De unde a avut Turcescu bani de Tesla că face emisiuni cu sosoaca și cristoiu la televiziuni obscure

    244
  25. Daca te uiti la numarul de masini de pe strada/autostrada, iti dai seama rapid ca daca toate ar fi electrice, am avea o mare problema.
    In acest moment exista o problema gen oul si gaina dpdv al statiilor de incarcare.

    1. Ele sunt putine si prost puse, pentru ca costa enorm sa tragi putere electrica in pustietate.
    2. Statiile sunt goale pentru ca sunt putine masini electrice si poti incarca acasa, de 5x mai ieftin. E o problema de profitabilitate.

    Principala locatie de incarcare ramane acasa/serviciu, adica cea inceata – AC, nicidecum cea FastDC.
    Pentru cei ce viseaza viteze enorme si incarcare in 30s, tin sa va spun ca exista o curba de incarcare ce se prabuseste rapid de la maxim (cand bateria e 20% si are 25C), asadar e o diferenta infima ca timp intre incarcarea fastDC la o statie de 120kw vs 250 kW.

    Pentru romanul boem, care sta la bloc si are metroul la subsol, situatia e vesteda – progresul nu se impiedica de civilizatia romaneasca tarzie.

    Indecis. Tu ce zici?3121
    • Imi place cum atunci cand ai masina electrica devii peste noapte electrician si electronist, matematician si economist si calcuzezi totul in kilowati ora si randamente la zecimale. Inevitabil esti expert si in constructii, urbanism si politica.

      Comentariu apreciat.653
    • Da, de nevoie!

      Indecis. Tu ce zici?1123
  26. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 3362
    • Ionut nu mai fuma. Cum incarci 100 000 de masini la bloc?

      Indecis. Tu ce zici?4218
    • Ma indoiesc de declaratia asta „e final de viata pentru motoarele termice”. Masinile electrice nu pot inlocui in totalitate masinile cu motor termic.
      1. Nu poti pleca la drum lung cu o electrica. Am plecat din Piatra-Neamt pana in Polonia cu un BMW iX. Ne-am tarat cu 80-100km/h, am incarcat cu 4 lei in Slovacia si cu 3 lei in Polonia, am gasit statiile foarte greu(ascunse pe dupa malluri sau prin camp – statii recomandate de masina/aplicatie), am facut cont pentru fiecare statie ptr. ca erau de la diferiti provideri, era sa ramanem in pana de curent cautand o statie care sa functioneze in Polonia. Per total multi nervi, bani si timp. Cum naiba sa mergi pe autostrada cu 90kmh/h.
      2. Nu toti stam la casa cu panouri solare pe acoperis. Deci nu e pentru toata lumea masina electrica.
      3. Investitia initiala este mare.
      4. Masina electrica are tot felul de limitari. 20-80% exploatare a bateriei. Temperatura de afara. Mufa de incarcare. Statia de incarcare. Viteza de deplasare etc.

      Nu sunt deloc anti masina eletrica. Chiar imi place tehnologia si au rolul lor ca masina curata pentru parcurs distante scurte. Sunt anti posesori de electrica care de cand si-au luat EV au o atitudine „cu nasul pe sus”. Nu mai exista altceva pentru ei decat electrica si ma scot din sarite vorbele pe care le scot din fund si tot felul de aberatii.
      Probabil ca va inlocui termica cand va asigura 800km range indiferent de vreme si se va incarca in 10-15min fara sa explodeze.

      Comentariu apreciat.633
    • @verde, acum se alimenteaza cu carburant masinile la bloc? Pe masura ce va creste adoptia se va transforma si tehnologia bateriilor si a incarcarii. Ne aflam, totusi, la inceputurile electrificarii pt masini. Cum ai putea sa crezi ca toate neajunsurile se pot rezolva instant inca de la inceput?
      In mod cert se va ajunge ca autonomia reala indiferent de conditii sa fie 1000+ km si o incarcare pana la 80% sa dureze 5-10 minute. Cum aratau masinile cu motor termic la 10 ani de la aparitie? Crezi ca functionau si se comportau ca acum?
      Acum in prima faza adopta tehnologia asta cei care pot cu restrictiile si neajunsurile actuale. Treptat vor fi tot mai putine neajunsuri si tot mai multi care adopta. E ordinea normala si fireasca pt orice.

      Indecis. Tu ce zici?2539
    • Dupa ce am condus o automata m-am jurat ca au doar manuala toata viata. Ce ziceao de rezistenta la schimbare?!

      133
    • Poate in viitor. Acum masinile electrice mi se par flawed. Masina ma serveste pe mine, nu eu pe ea. Nu imi surade idea de a astepta sa se incarce masina. Daca imi iau masina e ca sa ajung mai repede din A in B. Daca stau s-o incarc, timpul asta creste. Deci wtf.
      Aaa… ajung din A in B cu costuri minime? Deja e discutabil. Da, in oras e ok. Dar nu e mai ok sa mergi cu transportul in comun, daca mergem pe variabila asta?

      Ceea ce mi se pare mai important este sa avem masini automate (self driving). Cand se va face asta, intreg modelul de a consuma produsul masina se va schimba.
      Eu unul nu vad sensul de a poseda masina.
      Taxi, transport in comun, bicicleta si inchiriat. Car as a service.

      200
    • Ma ionutule, nu mai fuma. Nu se alimenteaza la bloc dar alimentez un plin in 5 minute la peco. Daca raman in pana prostului ma duc cu canistra pana in peco. Cu electrica ce faci? Aduc curent cu galeata?
      Hai sa te intreb: ce faci intr-un bloc vreo 30 de apartamente? Unde la incarci pe toate noaptea? Nici nu mai zic ca infrastructura nu face fata… dar da, daca ai de spart bani si stai la casa baga mare, dar nu veni sa ne insufli noua taranilor de stam la bloc ca de ce nu avem electrica.

      32
    • @verde se pot incarca 100000 de masini la bloc: reducând viteza de incarcare (adica puterea).
      De la bloc (sau casa) cel mai avantajos ar fi de tras separat priza trifazata, putere disponibila 11kw. Prin folosirea de contoare inteligente, distribuitorul ar trebui sa poata sa le limiteze dinamic puterea acestora. De acasa nu e problema daca o incarci complet in 14 ore, in loc de 7ore.
      La fel, daca ai panouri fotovoltaice: va fi foarte avantajos ca surplusul de energie din timpul zilei sa il folosesti pentru a incarca masina electrica (a ta sau a vecinului), decat sa astepti banii pentru energia injectata in retea. Care e 0.3lei/kwh si ii primesti peste doi ani.
      Dar toate astea costa mult (panouri fotovoltaice, invertoare, punct de consum trifazat). Inclusiv energia electrica este prea scumpa, pt cate poti face cu ea si cat de ecologic o poti folosi.
      Iar noi, utilizatorii de masini electrice, visam ca se vor mai ieftini pe viitor. E greu sa fii hipster si sa iti pese de ecologie 🤣

      57
  27. Am prins si eu o doamna care descoperise placerea de a merge cu 65 la ora pe sectiune de 100. Ce sa zic, i-am urat floricele si gogosele si eu si cele 20 de masini care au stat 5km blocati in spatele ei.

    233
    • Aici trebuie sa recunosti ca numarul prostilor cu ICE care merg cu ochiul mortului pe DN-uri este infinit mai mare decat toate EV-urile existente acum pe sosele.

      621
  28. La scenicul meu diesel am autonomie de 1200 km pe extern la un plin. Ca timp – 3 minute plinul, 2 minute plata, nu fac cumparaturi la benzinarii doar pipi. A costat de 5 ori mai putin decat o tesla si deja si-a scos banii

    Comentariu apreciat.468
  29. Cum era aia ca soft-ul era foarte optimist si iti arata ca poti merge mai mult decat in realitate.

    https://www.reuters.com/investigates/special-report/tesla-batteries-range/

    191
  30. Ionut, tesla a scos prima masina acum vreo 15 ani, cati ani mai trebuie sa treaca sa treceti de prima faza? 10? 20? 30?

    Indecis. Tu ce zici?275
  31. Joke’s on them, eu merg pe autostradă cu 110 km/h cu mașină pe benzină.

    Comentariu apreciat.420
  32. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 1245
    • Aceeasi ingramadeala pe care o faceau electromesterii la statiile gratuite?

      Comentariu apreciat.362
    • @Robert – eu nu imi amintesc sa fi fost vreodata benzina/motorina/gpl gratis, dar curent inca mai gasesti gratis.
      Ramane cum am stabilit.
      Pentru curent chiar poti avea gratis de la soare INCA.
      Si daca platesti, poti plati de 5-7x mai putin decat platesti pe combustibilul clasic.

      Nu trebuie sa fii Nostradamis ca sa vezi cum creste pretul la pompa incet si sigur.

      Ca sa il citez pe un prieten aproapiat, dupa ce mi-a vazut Excelul: „daca nu platea firma combustibilul, maine imi luam EV.”

      Indecis. Tu ce zici?726
    • Bogumil, ce a tu in comun cu reclama asta?

      https://www.youtube.com/watch?v=U-0UzmoWvos

      11
    • @Bogumil
      „Pentru curent chiar poti avea gratis de la soare INCA.”
      -uiți de costul inițial (mare spre foarte mare) al instalațiilor care traduc soarele în energie căruțabilă;
      -uiți de costurile aferente întreținerii și mentenanței acestor instalații;
      -uiți de TCO = Total Cost of Ownership
      -etc

      90
    • Orice cost e asumat si implica economie pe termen mediu/lung.
      Garantia la panouri e 20 de ani, garantia la invertor e 10 ani (Fronius).
      Real, 6kW de panouri e ok pentru orice casa, cu incertor de 5kw.
      Preturile la panouri s-au prabusit, deci daca ai prons Casa Verde, mai dai 1000 eur.
      Nu exista mentenanta in mod obisnuit.

      Problema este ca oamenii cred ca le pun pe casa si produc bani, ceea ce e fals!
      Banii sunt reprezentati de autoconsum, adica economie, deci implica sa consumi acea productie!

      112
  33. Sa se muta la Cluj, ca e „altfel” la Cluj si e „altfel” cu Tesla mno.

    Pana cand nu avem o infrastructura pusa la punct (statii de incarcare rapide pe fiecare colt) iar majoriatatea traiesc in chibrite din beton, n-ai ce face.

    Chiar daca trecem peste scandalul cu range-ul la Tesla, ca sunt si alternative mai bune, chiar si asa, a detine un full electric e mult mai problematic si vine cu multe sacrificii deocamdata.

    155
  34. Mai e o chestie, in alte tari, daca ti-ai luat masina electrica si nu sunt destule statii de incarcat pe strada, in functie de nr max de masini pe statie stabilit de primarie, atunci primaria e obligata sa instaleze o statie noua cu locuri de parcare dedicate, etc, o chestie win-win pana la urma.
    Din ce inteleg eu in Romania, e ceve gen am luat-o si acum ce fac cu ea…

    914
    • Nu exista asemenea vise.
      Primaria nu are a face cu reteaua electrica, nu pui statii precum plantezi copaci.

      59
    • Lol, pot sa spun ca esti oleca prost la faza asta, cum sa te vrei ecologist cand tu nu ai infrastructura?! E ciudat rau sa spui ca nu are nicio treaba, adica intr-un fel ai dreptate ca exact ca bonusul eco nu e pentru ecologie ci pt sifonat bani
      Si in plus nu e asa complicat de pus statii de incarcare cel putin atat timp cat reteaua o permite

      43
    • Fata de tine, care crede ca statiile doar se leaga la 2 fire, eu stiu ce implica de la:
      – productie electricitate
      – transport inalta tensiune
      – transformare inalte-medie tensiune
      – distributie medie
      – transformare medie tensiune – joasa tensiune (230V)

      Problema este pe toate componentele si pentru ca situatia pe viitor sa fie cat de cat utilizabila fara sa ai pene de curent la ordinea zilei, ai nevoie de planificare centralizata a incarcarilor.
      Cum asta realist e o utopie, solutia la indemana ramane priza aia normala, de 230V si 10A, care in mod obisnuit iti aduce pe noapte (10 ore minim) 23kW, ceea ce implica cca 100-120km pentru un EV mediu.

      Faza e ca EV nu e similara dpdv al incarcarii cu un ICE.
      In mod normal, ai 80-90% din incarcari la slow charge, noaptea, cu cat iti permite reteaua.
      Daca stai la bloc si fiecare bloc are 100 de masini, poti sa fii mama lu Greta, dar nu va trage nimeni cate o priza de 230V si 10A pentru fiecare loc de parcare, pentru ca ar trebui sa dublezi numarul de transformatoare de la medie la joasa tensiune si sa gauresti toata tara.

      Cu alte cuvinte, EV este o fundatura pentru viata la bloc, pentru cum este obisnuit acum omul sa foloseasca masina.
      In rezumat, EV este un viitor de cosmar pentru cei care traiesc la bloc.
      Daca stai la casa, parchezi si bagi masina in priza, chestie de reflex dupa un timp.

      69
    • @Bogumil: boss, în orașul în care locuiesc dacă vreau stație de încărcare pe domeniul public, anunț primăria că am EV/PHEV și că aș vrea să îl încarc. Iar primăria vine, analizează niște chestii (dacă au unde să îl pună, dacă mai sunt și altele prin apropiere și nu sunt mereu ocupate etc) și dacă chestiile alea se leagă, montează două puncte de încărcare, să fie.

      21
  35. o alta mica ipocrizie a sectantilor electrici.

    injura scutirea de impozit a it-stilor.
    injura scutirea de taxe a constructorilor.
    injura subventia la caldura a bucurestenilor.
    injura pensiile speciale.
    injura orice alta scutire sau reducere de taxe sau tarife acordata oricui.
    se lauda cum merg ei cu 2 lei suta de kilometri ca curentul pentru electrice este subventionat.

    Indecis. Tu ce zici?3613
    • Mai frend, 75% din cei cu EV sunt IT related!
      Ai gresit cand ai dat copy&paste

      1117
    • daca tu esti obisnuit sa comentezi doar facand copy paste de la altii, te anunt ca unii dintre noi chiar avem idei proprii ;).

      128
  36. Daca ai concediu doar 1 saptamana nu are rost sa pleci mai incolo de Amara ca pana ajungi trebuie sa te intorci la cat timp pierzi cu incarcarea

    189
  37. Mai frend, 75% din cei cu EV sunt IT related!
    Ai gresit cand ai dat copy&paste!

    617
  38. Din comentarii ai zice că sunt numai globetrotteri. Vor 1000 km autonomie toți ăia care nu au condus 1000 km într-o zi în viața lor.
    Asta să nu zic că 80% nu fac nici drum peste 400 500 km mai des de o dată pe an sau la 2 ani.

    Indecis. Tu ce zici?2119
    • Vor 1000 km autonomie nu neapărat pentru drumuri lungi. 1000 km autonomie înseamnă intervale mari între încărcări.

      122
    • nu cred că vrea nimeni 1.000 autonomie de amuzament. vor ăia 600km promiși să fie pe bune, la 130km/h, cu AC pornit.

    • Răcirea consumă extrem de puțină baterie. Încălzirea iarna da, e altă poveste.

      38
    • @Cipper – eu sunt unul din aia care se asteapta la o autonomie de 1000km.
      Pentru ca am deja o masina cu autonomie de 900-1000 cand conduc eu sau spre 1200 cand conduce nefasta. Chiar si cea pe benzina are o autonomie undeva la 5-600km daca reusesc sa merg zen.
      Si cu cele 2 masini ICE ale mele fac undeva intre 40-50k km anual. Cu destul de multe drumuri peste 400km.
      Asa ca o masina electrica cu autonomie reala de 3-400km nu mi se pare o afacere. Mai ales cand trebuie sa iti planifici calatoria dupa statiile de incarcare si sa pierzi undeva intre 30 min si 1h+ la incarcare (daca ai noroc si gasesti un charger liber).

      183
    • Tu și încă câțiva de pe aici. Plus camionagiii. Voi rămâneți pe diesel.
      Eu cred că am scris destul de clar că pentru mulți din cei care comentează range ul nu e problema, că ei merg extrem de rar dincolo de limita lui.

      512
    • 1000 km autonomie pe drumurile din România. Asta m-a făcut să râd. 600km autonomie cu 130km/h cu a. Și asta e bună.
      Dacă voi aveți rezervoare de tir sau dube, nu înseamnă că mașinile normale au la fel. I30 are 45litri, la 130km/h 500km è maximul de range. C5 cross are 50lt. Autonomie de 700km (diesel). Acum spuneți-mi unde mergeți în România 500km pe autostradă….

      410
    • @Fisherman – da, 1000km pe drumurile din Romania.
      Touareg 2017, 3l, 300cp, 100l rezervor. 99% nu depasesc cu mai mult de 20km/h viteza legala.
      Ieri Mamaia-Bucuresti 10.2 pe autostrada cu 140.
      Bucuresti-Iasi 11%.
      Cluj-Bucuresti 10.5% mers destul de mult cu CC.
      Nefasta scoate la drumuri de astea lungi chiar undeva la 8-9%. In Romania.
      Ah, si multe din drumurile cu Toareg-ul le fac pentru ca trebuie sa iau cu mine cel putin 1 bicicleta. Care la viteze mari mai adauga ceva la consum.

      A 2a masina e un Audi S7, 4l, 550cp, 65l rezervorul.
      Stockholm-Bucuresti am avut un consum de 11%. Cu mers legal si reprize de 250km/h pe Autobahn (dar si cu cel putin o portiune de 10km/h tot acolo).
      In Romania am undeva intre 11-13% in extra-urban si de cele mai multe ori merg cu masina in sport mode (schimba vitezele la turatii mai mari, deci consum mai mare).

      I30 de care zici tu e benzinar si in medie cam pe acolo se invarte autonomia: 500km.

      31
    • Rezervor de 100lt. În comparație cu un rezervor normal de 45lt. Mai toate electricele oferă long range. Evident, costa

      04
    • @Fisherman 2.0 TSI @260CP (pe un MQB) cam 700km intre plinuri la 130km/h. Rezervor de 50l.
      2.0 TDI 150CP (MQB evo) 45l rezervor face Bruxelu cu 5% (sare de 1200km pe autostrada)
      Cu V6-le (2.9 440CP benzina 2.2t) si 75l nefasta imi da clasa… desi are 700kg in plus.

      Deci… se poate.

      31
  39. Masina electrica e ok pentru oras, dar si mai ok e transportul in comun/bicicleta. Mi se pare mai confortabil sa nu conduc, mai ales intr-un oras aglomerat. Daca nu e chiar asa busy, atunci bicicleta iti ofera si ceva miscare, ajungi mai vioi la servici.
    Pentru vacante – cui ii trebuie vacante cu masina (mie nu), n-are sens o electrica. Eu unul m-as stresa. Poti gasi punctul de alimentare ocupat, de exemplu. Daca se face o coloana pe autostrada si apoi vor toti sa alimenteze in fix punctul urmator? Stai la coada? Iarna, alte probleme…
    Daca mi-as lua masina as vrea sa am libertatea asta, de a merge pana in China daca am chef. Senzatia de libertate, nu de bricheta uzata.
    Am fost intr-o vacanta undeva, departe, la un vulcan. Toti localnicii aveau Toyote (cred ca Land Cruiser sau similare). L-am intrebat p-ala de cand e masina… 1981. 40 si de ani… folosita aproape zilnic, probabil. Semi offroad.
    Nu zic, e misto si cu ecrane colorate, megapixeli, update de firmware, senzori, etc… dar cand ma gandesc la o masina parca as vrea sa fie si fiabila, sa nu expire dupa 2 ani de garantie precum bateria la iphone.

    Indecis. Tu ce zici?289
    • Sa pedalezi din Pantelimon pana in Pipera si inapoi, si dupa sa ne zici si noua cum a fost

      82
    • exista biciclete electrice. 25km/h fara pic de stres.

      12
    • Nu mi se pare asa departe/greu. 10 km, cam 30-45 minute, depinde de trafic si vreme. N-as bicicla pe ploaie sau iarna, evident.
      Dar vara… e ok. Nu cred ca se ajunge mai devreme cu masina. Singura problema raman tot masinile, adica traficul…
      Pur si simplu sunt stupid de multe masini in Bucuresti. Si chiar daca ar fi toate electrice, tot balamuc este. Solutia este fie sa reduci numarul de masini, fie sa largesti strazile.
      Evident, e foarte costisitor sa largesti strazile, ca trebuie s-o faci cam peste tot, altfel doar muti congestia.
      Deci… singura solutie logica este mai putine masini. Something’s gotta give.

      21
  40. Un gând așa mai nebunesc: dacă mâine ne trezim și noi într-o situație fierbinte, ca la vecini? Să fim nevoiți să ne părăsim brusc casele, să fugim cât mai departe. Cu mașina burdușită de bagaje, cu toată familia etc. Atunci un cazan de 20 de ani va valora de 100 de ori mai mult.

    223
    • Da, mai ales cand va trebui sa faci ceva cu bagajele cand te va lasa in drum.
      Uimitor de multi Ucrainieni aveau Tesla, majoritatea facute din mai multe masini, lego ;)
      Problema lor era ca erau original fabricate pentru US si nu aveau in Romania adaptoare Chademo -> Tesla US, dar intram in amanunte.

      322
  41. Pentru simplificare, va propun urmatorul vot:
    UP => pentru mine, in August 2023, nu exista alternativa Viabila la masina cu combustie interna
    DOWN => iau in considerare masina electrica ca fiind viabila in August 2023, chiar daca am sau nu am electrica

    Indecis. Tu ce zici?2213
  42. Prin 1915-1920 a mai fost un ciclu de trecere similar: cai si carute spre automobile. Am citit ceva istorie (US) ca mi s-a parut fascinant. si poate se poate trage o comparatie. la urma urmei, cine nu stie istoria e condamnat sa o repete.

    Aparusera de 20-30 ani, din ce in ce mai multe dar erau foarte scumpe si trebuia benzina care se gasea initial doar la sticle/bidoane in drogherii (un fel de farmacii moderne). Pana prin 1920-25 reteaua de benzinarii era suficienta pentru toata lumea.

    Caii – peste tot, dar oboseau, aveau nevoie de multa hrana si apa, veterinar.. iar emisiile… erau straturi-straturi pe strazi ! :)

    In NY in 1880, 15000 cai mureau an de an de epuizare si boli. Iar raportat la nr de persoane, accidentele erau la fel de numeroase si la carute.

    Initial doar 3 categorii de oameni trecusera la automobile: bogatasii (care puteau sa cumpere unul), pasionatii (care puteau sa incerce sa construiasca una) si medicii care aveau nevoie sa ajunga repede undeva.

    Pana prin 1920 tranzitia era completa. In 1915 erau listati 24 de „blacksmiths” (fierari), iar in 1926, doar doi.

    Printre vizionarii care au inteles unde va merge treaba: Henry Ford. Citez: „When asked about customer input in the development of the Ford Model T, Henry Ford famously said, „If I had asked people what they wanted, they would have said faster horses.””

    Indecis. Tu ce zici?1219
    • Concluzia este ca:
      – avem nevoie de EV ieftine
      – trebuie ca pretul hidrocarburilor sa creasca mult mai mult

      Ambele se vor intampla, necunoscuta este doar perioada de timp.

      513
    • Nu e chiar comparabila situatia. Masina era clar o optiune mai buna, fara discutie. Problema era pretul. Ford a rezolvat problema asta.
      Masina electrica nu e indiscutabil mai buna ca ICE. E o alternativa, nu un upgrade.

      130
    • @Bogumil – o sa te superi ca te fac prost, dar cresterea pretului petrolului o sa te futa si pe tine nu doar pe cei cu ICE.
      Pentru ca pana una alta cam tot ce insemna transport e bazat pe petrol.
      Iar transportul consuma doar undeva la 50% din petrolul extras – restul se duce in ingrasaminte, medicamente, plastice, samd. Chestii fara de care omul modern s-ar descurca foarte greu.

      124
    • Nu e indiscutabil mai buna? ce ai prefera, sa locuiesti pe o strada aglomerata in centrul unei urbe unde circula doar benzinare sau dieselare? sau unde circula doar biciclete si electrice?

      15
  43. Cred ca înțeleg, la cât timp a alocat Bogumil, aruncând cu argumentele ca la concursurile de miss, el sigur era cu mașina la încărcat! Atfel nu-mi explic atata îndârjire in a semnaliza.

    162
  44. Masina nu merge ca nu are picioare….

    31
  45. `~40 km pe zi, spre si înapoi de la serviciu, consum 12KW/100km, încărcare în weekend. 9.000 km într-un an, 10.000 până acum. Stiu, sunt cifre greu de digerat sau de calculat când nu conduci electrice. Vă las link spre un fisier unde să vă introduci singuri datele si să faceți simulări. Descarcati si jucati-va cu cifre https://1drv.ms/x/s!Augyvi7LiBfqh6eJQ2xRYyn9bKZM1t4?e=qKrh7J`
    Da’ unde pun prețul la cartela de la metrou, pentru sectanții care nu stau la porumb și merg cu mașina la serviciu?

    38
  46. Am un vecin cu Tes care isi incarca bateriile la priza comuna din garajul subteran. Cu vorba buna nu pricepe ca nu e frumos sa furi curent. Ce propuneti in continuare?

    70
    • Asociația îi pune lui în cârcă tot consumul comun de pe scară, iar dacă comentează îi ceri acte doveditoare cu cât a încărcat de fapt.

      Am pățit recent unde am chirie o fază de genul, am scăpat o cafea în garaj pe jos și pur și simplu mi-a trimis de la asociație 50 lei în plus cât a costat să vină firma de curățenie să rezolve. N-am comentat nimic, era deplin meritat.

      Deci cadru legal undeva sigur există.

      40
    • Asta e furt, iar Asociatia de Proprietari trebuie sa se sesizeze.
      Solutia e banala, un contor de 100 lei, pus pe acea priza si omul plateste ce consuma.

      40
  47. A uitat sa ne spuna ca a descoperit si placerea condusului cu aerul conditionat oprit.

    70
  48. NOU
    #224

    proprietar de Tesla aici, desi la 200+ comentarii, nu stiu cine mai citeste asta.

    o am de 6 luni si e foarte buna pentru daily commute, 50-60km spre birou si inapoi. misto experienta de condus? misto. nasoale finisajele (in special chederele)? nasoale. masina construita mai mult pentru California? da, iarna e cel mai nasol sa o conduci. fain software-ul? fain, mai dureaza pana ajung BMW / Mercedes / Hyundai la nivelul asta.

    nu uitati vorba asta: „a happy Tesla, is a plugged-in Tesla”

    a meritat banii? plm, da, 70k daca iti permiti, daca nu iti permiti, stai cu ICE pana devin electricele affordable.

    ne-a f**** Musk cu reducerile de pret recente? ne-a f****. but again, daca nu iti permiti, nu-ti lua frate si nici nu comenta pe langa.

    611
  49. Vine din urma generatia următoare de baterii care va schimba autonomia. Oricum in 10-12 ani nu se vor mai produce masini pe benzină si in 20 de ani nu vom mai conduce noi, vor fi taxiuri electrice fara sofer. Atunci sa vedem ce fac cei ce nu merg daca nu simt ei masina :)

    14
  50. Tesla Model Y este cea mai vanduta masina din lume, depasind Toyota RAV 4 si Corolla. Restul sunt discutii sterile. Sursa este google.com.
    What is the world’s best selling car in 2023?
    See the world’s 5 best-selling cars in Q1 2023 – Businessday NG
    Tesla Model Y has unseated Toyota Rav4 to become the world’s best-selling car in the first quarter of 2023, according to the data compiled by JATO Dynamics. The car sold about 267,200 units within the period under review, representing an increase of approximately 69 percent from the same period last year.

    34
    • Exact.. sa lasam cifrele sa vorbeasca, pentru ca daca eu incerc sa deschid mintile un pic sunt „sectant”…

      25
  51. Buna lectura.

    Ma distreaza cum multi isi dau cu parerea despre : consum, pret, durata de viata, si alte scenarii SF. Dar nu au condus in viata lor o masina electrica. Nu fac un drum mai lung de 400 km si la sarbatoarea anuala cand se intampla se pregatesc o zi inainte si o zi dupa.
    Dar ei stiu ca baterie ii degeaba ca-i scump curentul ca Musk ii naspa si are o intelegere cu cei din umbra.

    52

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube

Top articole

7 zile