Azi am condus #587

Circulam pe autostradă cu un conservator 150. Ajung în spatele unui benz alb break. Hai cocoș. El nimic. Nu i-am dat flash-uri, am tot așteptat să dea la o parte. Când a terminat de butonat telefonul a călcat-o și s-a dus de nu l-am mai văzut. OK, capul la cutie, nu ne dăm la antrenori cu motoare de peste 3 litri. Câteva minute mai încolo, unde se făcuseră 3 benzi, eu am trecut pe b1 și am trecut pe lângă el, care aștepta pe b3 în fundul unuia să se dea la o parte. A pocnit inima în el.


Foarte greu de explicat șoferilor că eu nu am de unde să știu că tu vii pe banda mea dacă nu semnalizezi. Eu te văd că te urci peste mine. Poate ești beat. Poate ești prost. Poate ești la telefon și ai uitat că ești la volan. Nu fi prost, semnalizează.


Ești pe trecerea de pietoni, ai verde, te oprești să-ți verifici telefonul? O să-ți iei claxon. Nu contează că mă vede poliția, eu am verde intermitent, ești prost, dă-te pe trotuar, prostule!

Credeți-mă, claxonați-i pe idioți, nu vă face poliția nimic.


Am condus cu tata de câteva ori. Cei de vârsta lui pot fi educați să conducă civilizat.


Am condus 300km, din care 100 pe o ceață nasoală. Prin sate. Nici un picior de polițist, nici măcar unul, care să se uite la luminile stinse ale isteților de șoferi români.

Top a fost un Ford roșu, condus de o doamnă. Ajung în spatele lor, nici o lumină (plus, Focusul break are luminile poziționate de copii de la școală ajutătoare). Îi dau flashuri de două ori, pasagerul începe să-mi arate degetul. Mă rog. Trec de el, vreo 20km mai încolo oprim să luăm salată de icre de la Doripesco. Mă ajunge, îi fac iar semnul cu luminile, omul a vrut să se dea jos să mă bată, cred. După care a realizat că suntem cam prea multe mașini și nu e bine. Schengen, 5G, chestii. Aham.

vlcsnap-2022-12-27-06h22m33s037


Am mai zis asta, nu sunt de acord cu oamenii care spun “ah, nu are rost să mergi un pic mai repede, tot acolo ajungi, dar cu 10 minute mai devreme”. Am avut un drum de 2:30 pe care l-am făcut în 1:45, mergând lejer, fără să forjez mașina (am avut consum 6.5 combinat). Depășit unde se putea, mers cu 100 în loc de 90 unde se putea, depășit prin pădurea Bogății unde se putea, nimic spectaculos.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

109 comentarii

  1. Fii sincer, te hrănești cu așa ceva:))

    20
  2. Legat de lumini neaprinse… este o zdreanta , ceva trainera de healthbeing pe linkedin – incerc sa dau de postul ei -, care se contra ca proasta ca daca aprinde luminile pe timp de zi, ii consuma masina mai mult combustibil…. poate ai dat de ea pe traseu!

    10
    • In toate județele există mizerii umane de genul care conduc pe ceață cu luminile stinse. Dacă tot sunt fierți pe economie, eu le-aș sparge si un geam, ca să se aerisească mai bine

      00
    • incercam sa ii explic unui prieten ca masina nu consuma mai mult daca iarna setezi pe caldura la maxim. inghetam in masina lui. unii nu inteleg sau nu stiu cum functioneaza o masina.

      10
    • Are dreptate „proasta”, deşteptule.

      02
    • Știu că pare stupid, dar în contextul actual, apăruse recent un studiu. ( Prin 2006, parca, Ford afirma ca folosirea luminilor exterioare și interioare înseamnă 5% în plus. Da, au apărut farurile LED, dar nu sunt peste tot). Și la un plus de doar 20-30 ml la suta de km, la nivelul UE ar reprezenta câteva milioane de tone de combustibil anual. Că nu rezolvi cam nimic circulând cu farurile stinse ( mai ales pe ceață) e alt aspect.

      01
    • proasta are dreptate. consuma masina mai mult cu 0.01%. cam un litru in plus la zece mii de kilometri. stingeti becurile la masina ca mor copii din africa de foame.

      30
    • „daca aprinde luminile pe timp de zi, ii consuma masina mai mult combustibil”. Teoretic are dreptate, deși e neglijabil, cel puțin față de alți consumatori (AC, geam deschis, stil de condus).

      00
    • Masina actuala nu e dotata cu daylight, cand mi-am schimbat farurile(erau macinate de nisip cele vechi) noile le-am ales special cu led si primul lucru dupa ce pornesc masina care il fac aprind ledurile acelea manual, ma simt mai in siguranta, mai vizibil.

      00
    • „Că nu rezolvi cam nimic circulând cu farurile stinse ( mai ales pe ceață) e alt aspect”

      Corect, nu rezolvi nimic cu farurile stinse pe ceata. Te rezolva altii pe tine, aia care nu apuca sa te vada.

      00
    • Poate are electrica 😀

      00
    • Oare daca ai electrica, se reduce autonomia semnificativ daca tii luminile aprinse ziua?

      Eu personal le tin mereu aprinse, indiferent unde merg sau cat de lung/scurt e drumul. Prefer sa fiu cat mai vizibil in trafic.

      10
    • Luminile aprinse duc la consum mai mare, doar ca asta e adevar zis pe jumate. Ar mai fi de zis… Consumul e foarte mic, un + 50ml la 100 km.

      00
    • @Sebi: daca te omoara un 5% consum in plus pentru ca mergi cu becurile aprinse, ia autobuzul.

      20
    • Conform codului rutier TREBUIE sa circuli cu luminile aprinse pe drumurile nationale.
      Asta e primul si ultimul raspuns. Pentru fara se lasa cu avertisment sau amenda.
      Cel mai slab logan avea 53Kw. Ambele becuri au impreuna 100w. Adica a 500-a parte din puterea motorului.

      10
    • Studiul cu luminile și consumul în plus este foarte vechi. Acum toate mașinile, chiar și fordul ăla vechi, au gestiune electronică a încărcării bateriei. Înseamnă că în frână è motor, sau chiar când apeși frâna, se generează mai mult curent decât la mașinile vechi. Se permite o descărcare mai profundă a bateriei, uneori până la 80%.
      Așadar becuri stinse (150W maxim) nu mai are impact asupra consumului.

      Personal îi consider retardați pe cei care circulă cu DRL pe drumuri naționale ziua. Pentru că nu toate se aprind și pe spate. Pentru că au mașini gri sau nespălate, și sunt mai greu vizibile

      11
    • @Fisherman: DRL-urile sunt suficiente ziua pe drumurile nationale, in lipsa altor conditii (ceata, ploaie s.a.m.d). Ne place sa fim comozi, daca nu vedem faruri bagam tare si depasim orice. Nu tinem cont de linia continua, alte marcaje, indicatoare de curbe sau depasire interzisa sau alte obstacole de pe carosabil. Faruri aprinse sa fie, ca exact masinile de cel putin 1 tona nu sunt vizibile pe sosea! Iar daca vizibilitatea nu-i buna poate n-ar fi rau sa apasati frana, nu sa va plangeti ca ceilalti au DRL-uri sau nimic pe spate.

      10
    • Dragule ești retardat! Și te dai mare cu asta….

      Nu înțeleg de ce nu ai vrea să fii mai vizibil pe stradă. Că nu trebuie doar să te vadă, ci și să aprecieze viteza și intenția deplasării tale… Sunt 6 becuri de 5W și 2 de 50W în plus. Problema mi se pare că nu e consumul de curent / carburant, ci frica de a arde becurile, căci apoi trebuiesc schimbate, iar pentru unii e crimă și pedeapsă

      01
    • @Fisherman, mai bine inlocuiesc un bec decat o bara sau o aripa.

      00
    • Și eu, chiar dacă au bunul obicei să se ardă doar noaptea. E 3€ un bec osram, desfac farul din cele 3 șuruburi cu cheia de 10 a mașinii, scot 2 mufe, schimb becul, pun mufele, pun farul, prind șuruburile. 5 minute vara, 10 iarna. Se poate face și fără scos farul, dar e mai ușor așa. Triplele de pe spate sunt prinse tot în 3 șuruburi, cu acces direct de afară, fără să te contorsionezi prin portbagaj. Farurile au lupă, așa că nu simt nevoia de xenon….

      Mașina e Hyundai, o desfaci toată cu 5 chei, o șurubelnița și un patent. Filtrele de aer sunt accesibile și nu sunt prinse cu șuruburi ci cu cleme.

      10
    • Putin mai complicat la mine, e un Dodge insa tot prefer schimbatul becului :))

      00
    • @Fisherman: ce zic eu, ce intelegi tu? Daca tu esti un sofer bun in orice conditie, de ce te pasioneaza ca altii au DRL-uri sau alte lumini aprinse? Eu nu puneam la indoiala efectele benefice ale folosiri luminilor din dotare, dar mi se pare aiurea sa consideri acest lucru atat de important in dauna altor aspecte. Cat de mult te deranjeaza ca unii folosesc DRL-uri doar pe fata si cat de mult te deranjeaza cei care stau in fundul tau pe DN sau autostrada, si nu pastreaza o distanta de siguranta. Sau cei care au probleme cu franele, directia sau alte chestii? Sau cei care taie usor linia continua in curba? Da un exemplu de situatie in care ai fost si lipsa luminii spate la cei cu DRL-uri (pe timp de zi) te-a deranjat atat de mult.

      10
    • Dany dragule, e inutil să continui, ne-am dat seama că ești retardat.
      „Eu merg doar cu DRL și sunt prost , dar pe ceilalți nu îi vedeți?” Pe tine nu te vedem!
      Ăia de stau în fundul meu la aspirație, după 2/3 frâne motor înțeleg că nu am unde zbura și țin distanța. Că nu e plăcut să pupi un furgon.
      Tăiatul curbei, uneori e necesar, în special pentru autovehicule lungi. Vezi postul cu tembelul de motociclist ce a aterizat în șanț în timp ce încerca să depășească un tir în curbă la dreapta…

      Nu am zis și nu mă cred un șofer excepțional. Dar apoi văd „șoferi” ca tine și mulțumesc lui Dumnezeu că nu-s așa!

      01
  3. de ce la brasov acolo unde sunt 2 benzi pe sens + parapet despartitor viteza maxima e de 50km/h?
    De ce?

    00
    • In absolut fiecare loc din țara asta unde vezi parapet, să te gândești că acolo au murit copii și rude de oameni importanți din lipsa acelui parapet. Altfel nu era pus.

      00
    • @baliverne
      acolo unde au murit oamenii aia s-au pus parapeti care au rolul de a descuraja trecerea pietonilor prin locuri random + virajul autoturismelor spre stanga peste linia dubla continua. Cand ai 2 benzi pe sens separate de parapeti acel drum devine oarecum cum express. Si cand ai un asfel de drum e o prostie sa limitezi viteza la 50km/h. Hai sa nu fie 90, dar un 70 de ce nu?

      00
    • @Psionics. Ca daca e limita de 50 lumea va merge cu 70 , daca e limita 90 cu 110 si asa mai departe. A scris si autorul, merg lejer si relaxat pentru ca limita e 130

      10
  4. Condusul agresiv, aceasta celulita minora a lui Vali.

    00
  5. „Circulam pe autostradă cu un conservator 150…”
    Pare ca nu stii dar pe autostrada in România limita maxima de viteza e 130 km/h nu 150.
    Deci tu incalci legea si tot tu nemultumit. Si mai nemultumit ca nu e niciun politist sa te traga pe dreapta, cu amenda, etc. Cum vine asta?

    21
    • Simplu. In romania se conduce tare pentru ca nu exista repercursiuni. Nu exista tari „civilizate”. Exista tari unde se repecta regulile si restul. Nu conduc tare cand sunt cu altii in masina, sau cand este aglomerat sa ii pun pe altii in pericol. In rest da, ma duc tare spre foarte tare. Imi asum amenzile pentru ca sansele ca politia romana sa isi faca treaba sunt zero.
      In afara tarii conduc legal. Vrei sa stii de ce? Pentru ca e plin de echipaje de politie care isi fac treaba si efectiv nu mi se merita bataia de cap.
      Nu sunt mai civilizat dupa ce trec granita, pur si simplu, raportul risk-reward nu mai favorizeaza mersul tare.

      00
    • „…se conduce tare pentru ca nu exista repercursiuni”
      Fără supărare, repercusiuni, da?

      00
    • @alin(a) Aye aye captain! Ma bucur ca ai gasit si tu ceva de spus. Fie si legat de un typo.

      00
    • Zubi, poti sa conduci tu si pana la Trocadero in fata, cu repercursiuni, fara repercursiuni, ca tot taranete care fenteaza pe unde poate esti

      11
  6. ”eu am trecut pe b1 și am trecut pe lângă el” – frumos filmuleț, bine că știm să dăm sfaturi altora …
    Vrem o țară ca afară dar s-o facă alții, io mă grăbesc.

    10
    • Și ție îți place pe B3 cu 120, huh?

      00
    • @Nicky: Nu. 105, maxim 110, că la 120 deja am consumul prea mare …

      00
    • A folosit banda liberă din dreapta. Nu se consideră depășire ci DEVANSARE!

      Puneți mâna pe regulamentul ăla….

      00
    • fisherman, ce faci mane, te cerți cu specialiști? :)

    • Ăștia sunt specialiști?
      De când I s-a făcut romanului stradă cu 2 benzi sau mai multe nu mai merg „specialiștii” pe prima bandă. De când au început să facă sensurile giratorii i-a zăpăcit și mai rău, vor semafoarele înapoi. Că nu vor să inve să le folosească. Ții mașina în mișcare înainte de a intra și semnalizezi ieșirea. Greu….

      00
  7. Revin la curiozitatea mea: am înțeles că tu vrei să mergi lejer cu 150 pe autostradă și cu 100 acolo unde limita este 90, dar de ce pare că te frustrează ăia care nu vor să circule cu vitezele tale?

    10
    • Unde ai gasit tu in textul asta un rant legat de aia care merg cu viteza legala? L-am citit de 3 ori si ma dau batut. Poate imi scapa ceva.

      01
    • De când au apărut limitele astea de viteză s-au modificat nevoile oamenilor. Evident, și mașinile. Avem ABS, ESP, distronic, 19 airbaguri și altele… Și limita de viteză e tot aia gândită pentru Dacia Lăstun. Legat de nevoi, nu mai ieși din oraș doar o dată la 3 luni. Și nu și mai asumă nimeni că e ok ca un drum de 400 km să dureze 8 ore.

      Sunt 2 căi pentru a reduce nr. de accidente, indiferent de infrastructură:
      1). Mai multe limitări / mai multe sancțiuni. Știi zonele alea unde, într-un kilometru, sunt 8 limitări de viteză (90, 70, iar 90, 50, 80, 70, 50), că nu mai înțelegi ce viteză să ții? Ăsta e rezultatul. Cârpeală.
      2). Învățăm să conducem mai eficient. Pe calea asta salut cu tot respectul șoferii de TIR care circulă pe acostament, ca să pot eu sa trec mai ușor, deși nu sunt obligați să facă asta. Infrastructura e aia care e. Atât s-a putut. Ideea e să o folosim mai inteligent. Ăsta e scopul articolelor ăstora.

      00
    • @zubi nu este o întrebare legată de acest articol, ci în general.

      @Nicky, foarte bine punctat.

      00
    • oxymoron, tu nu te auzi vorbind.

    • Cred că Vali ar fi pocnit de nervi ieri, pe autostradă, în spatele lu’ tata. N-a sărit de 100 km/oră. :)
      Chiar l-am întrebat de ce merge așa încet, că autostrada era destul de goală, vremea splendidă și cu alte ocazii zisese că îi place să meargă cu viteză.
      A zis că e benzina scumpă, la 120-130 ar avea consumul prea mare și nu se grăbește nicăieri. A zis că la 80 km/oră ar fi avut consumul și mai mic, dar i se părea de porc să meargă cu 80 km/oră pe autostradă.
      A stat cuminte pe banda 1.

      Ah, ca chestie. Ne-a luat unul fața într-o curbă prin sate, băgat ca ultima vită. A intrat în oraș cu 5 secunde înaintea noastră.

      10
    • @Nicky ar trebui sa existe si o informare tehnica referitoare la modul cum se stabilesc limitele de viteza in cadrul scolii de soferi ca sa inteleaga bizonii. Viteza (viteza de proiectare), traseul si limitele de viteza sunt stabilite de ingineri. Tin de relief, geometrie, vizibilitate minima obligatorie- corelata cu viteza, forte, confort, timpul mediu de reactie al omului etc. Nu tine cont cate ABS uri, ESP uri, daca esti de la tara si conduci in gumari si maieu, sau esti prost sadea dar te crezi smecher pt ca ai bani de x5 cu clima bizonica. Asta nu inteleg soferii romanii si cred ca fizica nu li se aplica lor. Pt ca ei „are ” valoare si timpul lor e mereu mai important.

      10
  8. De fiecare data cand circuli pe B1 si in spate iti da cineva flash-uri, moare un ingerash.

    00
  9. NOU
    #50

    Postarile astea cu “am condus” sunt mai mult autodenunturi.

    20
  10. 1. Cand vreau sa depasesc pe autostrada sau drum cu 2 benzi, merg aproape de om, daca nu se da bag semnal stanga si aici 95% din oameni se dau. Singurii care nu se dau decat cu flash sunt cei cu masini foarte scumpe, ca si in cazul tau.
    2. Pentru cine a condus motoare de 2l turbo bine (peste 250cp) vs. motor de 3l? Care e diferenta? Cum se simte unul vs celalalt?

    00
    • la 3 litri nu îți omori mașini de la 150km în sus. la 2 litri o cam faci. :D

    • @zoso se mai uita motorul ala si la om.
      La 200km/h am sub 3000rpm.

      00
    • Pai mai depinde si de masina, ca daca ai mid-SUV sau peste, motorul de 2L incepe sa aiba niste limitari la anumite viteze.

      Si zic asta in calitate de detinator de 2L :))

      00
    • @R exact asta am zis si eu: daca masina ta n-are forma de bocanc neterminat si daca turbina (sau tubinele) aia nu e pusa acolo ca sa dea cifre frumoase bun de pus in pliante -> ai in medie minim 100kW/t, atunci chiar nu e nicio problema sa te conduci constant cu anumite viteze. Sau sa le depasesti.
      Normal pe plasticul tau si, preferabil, fara sa ii „jenezi” pe altii.

      00
    • ” merg aproape de om,” – practic doi dobitoci. Si ala ca nu se da si sta ca momaia pe b2/b3, dar si tu ca te duci aproape de omul ala, la 150km/h. Realizezi ca la viteza aia o frana cat de mica, din orice motiv stupid, poate sa provoace un dezastru? Si pentru ce? Ca vrei tu sa-i arati aluia ca e mai prost decat tine? D-aia zic, 2 dobitoci!

      Zic toate astea de mai sus si pentru ca va vad pe astia ca tine, nu conteaza ce se intampla stanga dreapta, voi vreti sa se dea omul, nu conteaza ca omul ala poate depaseste, poate are tir dupa tir pe banda cealalta si nu are loc sa se dea la o parte, nu, voi trebuie sa stati in curul lui de va vede omu cu el in masina aproape, ca el trebuie sa se dea sa treceti voi cu orice viteza ati vrea voi. Sigur, e dreptul vostru sa incalcati legea si sa mergeti cu 300km/h daca duce masina, dar nu sicanati pe ceilalti.

      Repet, pastrati distanta, nu mai schimbati banda in scurt, nu va mai suiti pe oameni si nu mai sariti in fata lor si avem sanse sa nu mai vedem atatea accidente.

      10
    • la 1 litru e ok sa mergi cu 110km/h ? sau e forțată

      00
    • zidanne, da, la 200km/h ai 300rpm. dar cât ai omorât-o ca sa ajungă acolo, asta e întrebarea :)

    • @zoso depinde…. la 120kW/t (cazul meu) nu e mare diferenta fata de 30-130 (de cand intru pe banda de accelerare pana ajung efectiv in B2)

      00
    • @Zidanne La ce masina (motorizare de 2.0L cum ai zid) ai sub 3000rpm la 200 km/h?

      00
    • @MihaiDB DKZA+DQ381+Stage1 ECU+TCU :))

      00
    • @MihaiDB pentru usurinta calculelor:
      – raportul in a 7-a 0.6
      – raportul final (II) 3.4
      – lungime rotii 2,13m

      3000/(0,6×3,4)x60x2,13/100=199,xxx

      00
  11. Civilizarea soferilor romani presupune si respectarea limitelor de viteza. Nu ne alegem ce comportamente nasoale ne convin noua si le criticam, iar restul sunt acceptabile pentru ca na’, le practicam si noi…

    10
  12. „Ești pe trecerea de pietoni, ai verde, te oprești să-ți verifici telefonul? O să-ți iei claxon.”

    Un lache se apucase sa se lege la sireturi pe trecere, cand i-am dat claxon a sarit ca ars, foarte deranjat.
    Fi-mi-ar scarba.

    01
    • Nu înțeleg negativele, e normal sa te legi la șireturi ostentativ pe trecere?
      Eu știu ca legea zice altceva.

      00
    • Dacă se impiedica în șireturile alea și se făcea plăcintă pe trecere, ce făceai? Treceai?

      10
    • Ce sa, facăăă? Tu cazi din picioare când ți se dezleagă șiretul?
      Era o străduță între blocuri nu un mare bulevard.

      In cel mai rău caz te uiți pe unde calci pana ajungi pe partea cealaltă.

      00
    • De căzut din picioare nu cred că mi s-a întâmplat, dar sigur m-am împiedicat în propriile șireturi dezlegate suficient să mă dezechilibrez.
      Parcă n-aș avea chef să mă dezechilibrez pe o trecere de pietoni în București.
      Ok, nu m-aș opri în mijlocul străzii să-mi leg șiretul, dar pot să înțeleg gestul.

      10
    • Dacă vad omul ca se împiedică nu sunt absurd, dar ala mergea elegant la pas, s-a oprit în mijlocul trecerii și a început să-și umble la șireturi, era și in pantofi care au deobicei șireturi scurte, come on, a fost idiot și atâta tot. Poate ar fi trebuit sa includ eu mai multe detalii de la început, nu luam nici minusuri =))

      00
  13. claxonează pietonii, dar când îți iei piatră în mașină ai opțiunile:
    – oprești în mijlocul străzii și încerci să fugi după el (bonus încerci să explici poliției că era pietonul pe trecere
    – plângi în palme. cu cât e mașina mai scumpă și ești mai susceptibil să claxonezi în oraș după pietoni (în lipsa altui eufemism), cu atât plângi mai tare.

    dar piatră tot îți iei.

    00
    • Mihai, un test de perspicacitate.

      de ce se cheama „trecere de pietoni”?

      00
    • ^ca să oprești când vezi pietonul și să treci când nu îl mai vezi.

      de asemenea, claxonatul nu e interzis doar la oameni (poți provoca diverse), ci cu totul în localitate.

      dar chiar mă gândeam la o treabă care ar merge aplicată foarte bine în contextul mașinilor inteligente, cu feature-uri deblocabile etc.
      claxoanele să fie contorizate. ai voie 10 claxoane pe lună, după care nu îți mai pornește mașina până la niște clarificări. teoretic ai voie să claxonezi numai în situații de pericol imediat. dacă te găsești în peste 10 situații de pericol imediat într-o lună, poate că ar trebui să îți revizuiești (prin coerciție) felul de a conduce sau să nu mai conduci deloc.

      10
    • eu nu știu in ce oras trăiesc, dar si sa vreau să găsesc o piatra pe trecerea de pietoni nu as reusi.
      unde locuiesti tu, pietonii merg cu pietrele in buzunar?

      00
    • craiova confirmed :D

    • nope, n-ai nimerit.

      hai sa iti dau un indiciu. de ce nu se cheama „stationare de pietoni”?

      00
  14. După ce era să ies de pe șosea pe E85, pentru că circulam cu toată mașina pe acostament ca să las loc vitezomanilor, mi-am propus să nu mai fac greșeala asta.
    Pun ACC-ul la 109 și merg cu traficul, iar dacă e cineva care merge cu mai puțin de 95, pun semnal și aștept momentul să depășesc.
    Cu ocazia asta am realizat cât de mulți proști sunt:
    1. cei care se lipesc de curul tău de nu le mai vezi farurile. Nu am înțeles niciodată de ce ai stresa pe cineva, crescându-ți ție riscul să o belești
    2. cei care stau în spatele tău la o distanță de câteva mașini, ar vrea să depășească, dar nu dau semnal. E foarte ușor să-i confunzi cu cei care merg cu ACC-ul, așa că nu știu dacă să mă dau ușor în dreapta sa îți facilitez depășirea sau nu.
    3. clasicii care dau flash-uri de la un km. Înainte mă enervam, acu mă dau jumate de mașină pe dreapta să le fac loc să treacă.

    00
    • Au trecut vreo 3 ani de cand Politia a explicat pentru prima data ca pe E85 nu este o banda si jumatate si de fapt este o singura banda cu un acostament de 2 metri (este noapte mintii sa chetui bani pentru a face ubn acostament atat de mare pe care este ilegal sa circule masini, dar asta este un alt subiect).

      Intre timp, in astia 3 ani, inteleg din comentariile celor din jur ca aproximativ jumatate dintre soferi au invatat sa circule „in siguranta”, adica sa nu se mai duca pe acostament.
      Problema este ca, din cate vad, numarul de accidente mortale nu a scazut deloc. Si atunci ar trebui sa ne punem intrebarea de ce se intampla asta? Cumva recomandarea Politiei este gresita? Sau inca nu stim sa circulam pe o singura banda?

      00
    • Pentru ca circul frecvent pe drumul ala: lumea e proasta, e singura explicatie. Pentru multi e drum cu o singura banda si acostament cand le convine, dar cand vor sa mearga cu 130-150 pe drumul ala, trebuie sa te dai pe acostament sa le faci loc. Cand faceam scoala de soferi, intr-un oras adiacent acelui fenomenal drum, ni se spunea sa incalecam, pentru siguranta noastra, linia care delimiteaza banda de circulatie de acostament, sa facem putin loc celor care depasesc ( fie pe noi fie pe sensul celalalt ) dar sa fim si atenti. Asa cum, iar, sa dai flash-uri pe drumul ala care are realist doar o banda, e dovada de creier de gasca, dar sunt enorm de multi care fac asta.

      Au facut, in anumite locuri, alternatia 1/2 ( o banda cu 2, pe fiecare sens, alternant ) si pare ca acolo e mai bine, ar putea sa faca asta pe toata lungimea E85, dar musai sa delimiteze sensurile cu parapeti, sunt prea multi dobitoci care depasesc desi ei sunt pe sensul care are doar o banda la momentul respectiv, incalca linia continua si depasesc, noaptea mintii, dar deh, ei se grabesc si nu vor sa faca drumul in x ore si t minute ci in x ore si t-10 min.

      00
    • Problema cu zona respectiva in care s-au facut benzi alternante 1/2 este ca se aglomereaza foarte tare.
      Sa nu ne mai mintim singuri, solutia ar fi sa faca peste tot 2 benzi. Si nu ar fi fost deloc dificil daca se faceau cativa zeci de km pe an in ultimii 20 de ani.

      00
    • Lasa, ca si pe DN6, intre Vaceni si Vitanesti, s-a facut un mic E85, cu banda si acostament.

      00
    • Catalin, ma bucur ca vad si oameni normali la cap ..ai rezumat perfect comportamentele bizonului crestinopato pontic care ma dispera si pe mine. idiotii care se lipesc se fundul masinii tale desi dai semnal ca te dai la o parte imediat fara a taia calea tirului in depasirea caruia te afli sunt my new personal favs. De obicei Sandero sau Logan 1 litru sau 0.9 car rup motorasul si apoi se plang pe formuri ca le consuma mult.

      00
  15. Nu prea ai cum sa ajungi de la un drum de 2:30 la 1:45 doar mergand cu 100 km/h in zone de 90 km/h. In plus, este important de stiut de unde ai primit estimarea initiala. Pentru ca Waze si Google Maps am observat ca invata stilul de condus si de multe ori iti arata estimari personalizate.

    00
    • That’s what i came here to say… ala e cam timp de supersport….

      Sa faci Brasov-Bucuresti in 1h40 presupune o viteza medie de cam 100/h.
      Asta inseamna ca o calci binisor peste limita luand in considerare ca jumatate din drum e Valea Prahovei cu serpentine si o banda pe sens iar autostrada e doar pe ultimii 65….

      10
    • daca pe aia 65 de autostrada o tii moderat intre 350 si 400 km/h, e posibil…

      10
    • Când eram tânăr și impulsiv,iar anumite zile/ore pe dn1 nu era trafic(a existat și o asemenea epoca,in vremuri imemoriale) am mers din Brașov pana în București în cartierul Tineretului în exact 1h 56 minute. Nu as mai repeta experienta,practic dpdv depășirea vitezei am condus rar legal,în rest depășind cu foarte mult viteza legala…nu prea ai cum altfel.

      00
    • habarnam, bine că am mers in direcția opusă, nu pe valea prahovei. :)

    • @Vali
      Ma scuzi,am vazut mentionat pe domnul Petcu senior siam presupus ca ai venit spre capitala.
      Nu banuiam ca ati planuit un voiaj in occident:)))

      00
    • sunt întâmplări adunate din mai multe călătorii.

    • Asta vroiam si eu sa zic.
      Luand ca medie 90km/h, rezulta o distanta de vreo 225 km in 2h30.

      Daca mergi cu 100km/h medie, salvezi vreo 15 min.
      Daca mergi cu 110km/h medie, salvezi 30 min.
      Ar trebui sa mergi cu 125km/h viteza medie ca sa faci 1h 45.

      00
  16. „A pocnit inima în el”
    Te-ai pus în papucii lui și așa ai reacționa tu? Că, de exemplu, reacția mea ar complet diferită.

    00
  17. Din ciclul Circulat legal, cu bun simț și Nu fi tută/muist/leneș, mă disperă grav ăia care merg pe A1 doar cu poziții/daylight, cum plm le zice acum. Și aici nu mă refer la cei cărora nu li se aprinde nici un bec pe spate, ăia chiar sunt vârful…
    Frate, cât poți sa fii de leneș să nu fii în stare să aprinzi/învârti de un buton, când te urci și cobori din mașină, și să le lași pe Automat? Cât de greu să fie? Cât?

    00
    • Ce scrie la lege?

      00
    • Invart când e ceata, ploaie sau vizibilitate scăzută în general. Care e problema in rest? Nu vezi mașinile din fata ta in plina zi, daca nu au stopurile aprinse?
      Înainte să răspunzi: legea e de partea mea aici, in condiții normale, DRL-urile sunt suficiente.

      00
    • @c.daniel, daca ai masina dotata cu DRL care aprinde inclusiv luminile de pe spate, de ce ai mai activa faza scurta cand circuli pe autostrada?
      Cam asta este smecheria in a avea sisteme automate, ca nu mai trebuie sa tii tu cont sa le pornesti manual.

      Si oricum, in principiu pe autostrada pleci de la premiza ca toate masinile sunt in miscare. Adica nu ar trebui sa fie masini stationate care sa te induca in eroare.

      00
    • Un principiu greșit! Am fost surprins de unul care mergea cu spatele pe prima banda. Ratase benzinăria…

      00
    • La reprezentanță sau cu diferite variante de OBD poți activa să se aprindă și poziția pe spate odată cu DRL, să se aprindă faza de întâlnire dacă depășești 120km/h pentru x secunde și mai ales dacă activezi / se activează ștergătoarele în urma senzorului de ploaie.

      00
    • @Laurentiu, si ala care mergea cu spatele te-a incurcat fiindca avea doar DRL-urile pornite, nu si luminile de pozitie?
      Presupun totusi ca ii mergea lampa de marsarier, nu? Adica nu are sens sa aduci asta in discutie, pentru ca nu are nici o legatura.

      00
    • @c.d: nu e greu sa invarti de buton, e greu ca unii s-au gandit sa iti scada drastic luminozitatea la instrumentele de bord (si HUD) cand treci farurile de pe auto pe luminile de intalnire. Si sa vezi ce misto e in plina zi, mai ales cu soare, sa nu vezi nimic in bord, fiindca daniel e orb si nu te vede daca nu esti cu faza lunga, proiectoarele de ceata si 2 lanterne scoase pe geam.

      00
  18. Ce zic pasagerii? E multumiti ca ii alergi ca sa te simti sofer?

    00
  19. Problema este ca 95% au faza scurta aprinsa și atunci ești setat sa vezi mașinile cu farurile aprinse, cele cu farurile stinse sunt mai greu vizibile în comparație cu restul. Am văzut ca mari probleme apar la doamne care nu fac diferenta între zi și noapte.
    Între Brașov și Ghimbav circula o mașină seara cu farurile stinse dar șoferița avea măcar ecranul telefonului deschis în compensare, am claxonat dar n-a reacționat în vreun fel, și 50 plus și Opel ce sa o miște.

    00
  20. 4 ani de când nu am mai luat o amendă de viteză.
    doar zic.

    • ;))
      ultima data cand am luat o amenda a fost pentru ca am depasit pe linie continua (desi linia era stearsa) ; ca aveam 140 n-a mai contat ;))

      00
    • Da’ semnele de circulatie ce ziceau?

      00
    • @Laurentiu indicatoarele, pentru ca semnul e doar la paharul de bere, erau intoarse – se pare ca o practica frecventa prin judetele din sud. ;))
      Au incercat baietii o intimidare, martorul – am aflat mai tarziu – mai fusese martor in ziua aia de vreo 4 ori – am aflat cand m-am dus cu inregistrarea la judecatorie. Dupa 2 drumuri la Slatina am rezolvat problema. Am ramas cu plasticul in buzunar si cu extra bani in cont.

      De atunci au mai trecut vreo 400.000km, nicio amenda, nici macar avertisment, am mai fost oprit cred ca de doua ori, o data filtru pentru alcool. Eram 0.000. A doua ora filtru pentru anvelope de iarna. Tocmai pusesem Nokianele ca plecam la munte ;)))

      Am fost lovit de doua ori, o data pentru ca am indraznit sa reduc viteza (desi eram pe drumul cu prioritate) la o intersectie unde cei din dreapta intrau ca berbecii – m-a lovit o tanti din dreapta de mi-a dat Porsche .ro masina noua pe RCA-ul ei – si a doua oara… a fost si mai cascadorii rasului.

      00
  21. unul m-a invatat , lasa-l pe altul in fata sa-ti tina partea . aia care vor sa sa fie primii , lasa-i sa se bucure de prim plan :))

    00
  22. Eu sper sa fi batut bine intr-o buna zi. O bataie de aia sa se lase cu vanatai, nu o simpla mangaiere.

    Nu e treaba ta sa agresezi soferii ca n-au farurile aprinse. Nu tu pui legea in aplicare, politia o pune. Tu doar ai dreptul sa raportezi la organele abilitate o contraventie sau o infractiune.

    11

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.