„Am băut un pic, nu se vede, hai la volan”

Am fost ieri până la București, cu un pic de treabă. Ca de obicei, nema linii pe asfalt, șoferi imbecili cât cuprinde, șoferi de weekend ieșiți pe șosea. Ca la București.

Îmi plac în special ăia care fac o boacănă și când ajungi în dreptul lor se uită fix înainte. Nici scuze, nici degetu, nimic. Nu știu ei despre ce e vorba.

Plec seara înapoi, pe la 6. Pe drum, mulți adormiți. Știți faza, hai să o lăsăm pe Marinela la volan, noaptea, că n-a mai condus din 1992, ce se poate întâmpla, ce dacă merge cu 40, nu încurcă pe nimeni, e plin de zone unde se poate depăși pe DN1.

Dar faza care a pus capac a fost asta: ajung în spatele unui nene pe care îl știu de prin oraș că conduce agresiv și prost, nu pentru că are mașină puternică, ci pentru că e medic la un spital, și știți cum e, nu se cade să îi iei permisul pentru prostie în formă continuată, că nu se știe când ai nevoie de el (și nu e singurul în situația asta din oraș). Mergea cu 50. Pe DN, în afara localității.

Paranteză: am depășit de două ori niște moșcăiți și după aia am mers 10 minute singur, mă simțeam ca la apocalipsă, nimeni pe banda mea de mers, că moșcăitul făcea treabă.

Așa. Înapoi la doctor. Făcusem niște depășiri mai puternice până să ajung la el. Omul se bălăngănea pe șosea, semn că ori luase ceva, ori era în telefon, ori primea deliciul șoferului. Bun. Irelevant. Apare echipajul de poliție, înainte să apuce șapca albă să iasă în drum, omul meu pune frână de la 50 la 30. Eu am crezut că cu mine au treabă, dar nu.

Deci da, ideea că nu frânezi ca disperatul când vezi poliția, că ai ceva de ascuns, rămâne.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

55 comentarii

  1. Nu sunt vitezoman insa ceea ce urasc cel mai mult pe sosele este circulatul mult sub viteza legala fara nici un motiv si telefoanele la volan.

    00
  2. Nu inteleg ce treabă are Sulla cu prefectura, tilul cu postarea si postarea asta in general…

    00
  3. „Am băut un pic, nu se vede, hai la scris pe blog”

    00
  4. Ăsta mi se pare cel mai tare:

    „La primele ore ale dimineții de duminică, un echipaj al poliției rutiere din Câmpulung Moldovenesc a semnalizat pentru oprire un autoturism. Șoferul a oprit, într-adevăr, dar când agentul a ajuns lângă mașină, el se mutase deja pe scaunul din dreapta, relatează News Bucovina. Cu toate că în mașină nu se mai afla nicio persoană, șoferul mutat acum în dreapta – un bărbat de 32 de ani, din comuna Sadova – a încercat să-i convingă pe polițiști că nu era la volan și că nu știe cine a condus. La un moment dat, când și-a dat seama că povestea lui nu are acoperire, șoferul a venit cu altă poveste: că, de fapt, mașina era parcată. Polițiștii au simțit un miros puternic de alcool venind dinspre șofer și i s-a solicitat să fie testat cu aparatul etilometru, acesta refuzând această procedură. În schimb, a fost de acord să meargă la spital pentru a-i fi prelevate probe biologice pentru stabilirea alcoolemiei.”

    00
  5. Era o manea despre Marinela

    „Marienlo, Marinelo,
    Eu ți-am cumpărat Cielo”

    Cine o mai știe?

    00
    • Sorinel de la Plopeni – Danielo, papusico :)))

      „Danielo, Danielo, io ți-am cumpărat Cielo, ca să mă iubești

      Hai cu el pe autostradă, ca să vadă lumea toată,

      Că tu ești o bagaboantă și mă păcălești…”

      00
  6. mai sunt oamenii ăia care inventează povești că poliția le-a făcut dosar pt 2 beri, yeah right, ești alcoolist și încerci să-ți justifici viciul în loc să faci o dezalcoolizare serioasă bazată pe voință. Dacă pui gura pe alcool și apoi te sui la volan meriți tot răul din lume, am 0 empatie pt idioți.

    00
    • Aseară îmi povestea o prietenă că iubitu’ a băut 1-2 beri și după o vreme a plecat cu mașina, a uitat de lumini și l-a oprit poliția.

      0,07% alcool la fiolă, parcă, oricum,
      sub limita aia nasoală. Polițistul a fost de treabă și i-a zis să meargă la spital pt probe, dacă iese mai puțin, scapă de amendă și de ridicare permis, dacă iese mai mult, se lasă mai nasol.
      Iubi: cât durează.
      Vreo 4 ore.
      Lasă, plătesc amenda și stau în dreapta câteva luni.
      Prietena mea, jurist de meserie, a refuzat să-i facă contestație la instanță pt amendă, „să se învețe minte”.

      00
    • @AB
      Dacă l-au ”țăcat” înseamnă că avea 0,7.
      Cu 0,07 n-aveau ce să-i facă, e sub limita de eroare de 0,1.

      00
    • ab, politistul a fost chiar super extra mega de treaba. i-a sugerat, foarte subtil, ce-i drept, cum scapa de belea. pana ajungea la spital, pana era procesat, recoltat, etc, foarte probabil a doua proba sa iasa zero, caz in care nu poate fi stabilit in nici un fel cat era cu adevarat la momentul PRIMEI probe, deci totul pica.

      00
    • @Marinel, probabil, n-am fost foarte atentă la cifre. Ideea era că cifra era de amendă și luat carnet, nu de dosar penal.

      @Thebblack, așa a zis și ea, doar că tipul venea de la pescuit și l-au prins in zona aia, câteva ore la spital, plus drumul înapoi acasă, n-a mai avut chef de toate astea.

      00
    • Politistul il ajuta, iubita astepta de mult sa ii dea o lectie si nu il ajuta. Sounds legit.

      00
    • ab, eu vad aici doua chestii diametral opuse.

      am baut, m-au prins, imi asum, platesc, stau.

      am o problema, cu un minim efort si putin timp problema ar disparea. hai sa nu.

      00
    • Părerea mea, pretenara voia de fapt sa conducă ea mașina lui iubi. Nu-i așa ca nu o lasă la volan ?

      00
    • @Bosulean, dacă el nu s-a dus la spital, degeaba făcea ea toate contestațiile din lume. ce putea să zică, ”da domle judecător, aveam x alcoolemie, nu m-am dus să-mi fac analiza, da’ iertați-mă de amendă și dați-mi carnetu’ înapoi, că-s băiat bun”?!

      era singur la pește, singur în mașină, singur a ales să nu se mai ducă la spital să facă analizele de sânge, deci singur a ales să plătească amenda și să rămână fără carnet.

      ah, ca chestie, e mașina ei proprie și personală, cumpărată și plătită cu mult timp înainte ca ei doi să fie împreună.
      unele femei își aleg bărbații că le place de ei, nu pt mașini, poșetuțe și vacanțe.

      00
  7. Am ajuns la concluzia ca e muuult mai bine pentru mine sa nu “las gandurile” mai departe de “ala conduce ciudat/prost”.

    Efectiv daca faci un drum de 150-200km e imposibil sa nu dai peste 5-10 din astia…

    Am salvat lejer peste 5 masini care riscau accident frontal pe Valea Oltului, Pitesti – Valcea, Sibiu – Sighisoara… multi depaseau pe linie continua.

    Cand fac Buc – Cluj sau invers prefer mereu sa le gasesc scuze “incepator”, “facea pe el”, “nu a vazut” etc… daca lasi nervii/gandurile in cap ai sanse muuult mai mari sa patesti ceva.

    00
    • “Primea deliciul șoferului“ poate fi o explicatie ca oricare alta.

      00
    • Si mai simplu, cu șoferi idioți/neatenți/agresivi mai bine nu te pui. Face un cap de pod sau un tir treaba la un moment dat.

      00
    • Valea Oltului e un loc magic în care fiecare posesor de BMW Serie 3 simte că e șofer de Formula 1 și cei care au BMW X6 sunt convinși că sunt în Starship Enterprise si se pot teleporta in fața oricărei coloane de mașini.

      00
  8. Eu odata, beat fiind, m-am incaltat cu fesu.

    00
  9. Poate ma lămurește cineva ce înseamnă șofer de weekend…. Apare expresia din ce în ce mai mult… Sa trag concluzia ca este mai relaxat de cel din timpul săptămânii, nu e asa de grăbit și îl enervează pe cel” de toată săptămâna „, care e mereu nervos, agresiv, care considera ca șoseaua e a lui și toată lumea sa dispara

    00
    • Șoferul de weekend e șoferul ala idiot, care dacă toată lumea merge cu 80, el merge cu 40, pentru ca e weekend. Sau ala care se oprește de-an’pixu pe mijlocul drumului, ca să facă stânga peste linia continua, pentru ca e weekend. Sau ala care frânează în orice curba, ca să nu se rastoarne, pentru ca el nu se grabeste…doar e weekend. Sau ala care merge și vorbește cu neamurile la telefon, prin videoconferinta, și în loc sa tina pasul cu traficul, e mai atent la reuniunea de familie, pentru ca e weekend.

      00
    • soferul de weekend e acel sofer care
      – pune frana din senin pe drum drept
      – merge incet si pe mijolcul drumului facand grea depasirea sa
      – giratoriul ii da tot timpul batai de cap
      – cand semaforul se face galben si el e la 1 metru de el franeaza pana in podea
      …si ar mai.fi altele
      Stangacia acestor soferi provoaca nervi celor mai experimenati. Dim moment ce sunt nervosi tind sa intre in depasiri si alte manevre periculoase. De multe ori cei care circula sub viteza legala in conditii perfecte(lumina, drum, vreme) sunt vinovati indirect de accidente.

      00
    • soferii de weekend sunt acei soferi care conduca foarte rar si putin, si de obicei atunci cand traficueste lejr sau foarte lejer, cum ar fi in weekenduri

      au capatat un nume si o reputatie proasta pentru ca timpul putin petrecut la volan rezulta in primul rand intr-o uriasa lipsa de experienta. care mai departe se bifurca in 2 efecte, amandoua cu potential exploziv pentru restul soferilor.

      primul este ca tind sa faca cu seninatate manevre aiurea, gresite sau de-a dreptul ilegale, de genul celor descrise de colegi mai sus, care genereaza deranj si frustrare nesfasita colegilor de trafic.

      al doilea este ca, atunci cand valorile de trafic cresc spre normal sau poate peste, devin speriati sau/si stresati tinzand inca o data sa faca acele manevre, de data asta cu pericol exponential mai mare, nemaifiind aproape singuri pe drum.

      in final, acesti oameni de fapt nu sunt chiar asa de rari precum credem. doar ca de cele mai multe ori sunt ascunsi in traficul ultraaglomerat urban, cum ar fi in bucuresti intre pacii si apaca, la orele de varf. nu au viraje, nu au loc de nimic, efectiv se deplaseaza cate 30 40 de metri o data si atunci in viteza a intaia sau maxim a doua, asta daca nu cumva au cutie automata. practic, daca masina lor e suficent de noua, experienta lor in condus tinde sa fie apasatul foarte usor al acceleratiei, ca de oprit se opreste masina singura. chestie care in final genereaza un alt lucru, inca o data cu atat mai periculos. timpul petrecut la volan fiind in realitate mare si in sepcial in zone cu „trafic”, tind sa isi supraaprecieze urias abilitatile sporind inca o data pericolul pe care il reprezinta atunci cand traficul este normal.

      un caz exemplificat practic ar putea fi ce am vazut eu ieri in parcare la lidl. un baiat, cu un clio prima generatie, ceva la vreo 180 de kile, a tinut neaparat sa iasa din locul de parcare cu spatele. ocazie cu care era sa dea peste mine si sa faca eforturi fenomenale tragand de volan in toate directiile pentru ca nu i-a iesit traiectoria din prima. locul din fata lui era gol si dadea intr-o banda din care iesirea se facea direct in breteaua de iesire mai departe in DN. fix in urma lui, alt baiat, cu o fiesta sau ceva pe acolo, vanand un loc de parcare, l-a vazut iesind si s-a rpezid ca un uliu. si fiind priceput si foarte increzator in propriile abilitati a facut o intoarcere din 5 manevre ca sa intre cu spatele in acelasi loc de parcare. unde a intrat diagonal asa ca a mai iesit si intrat inca o data. repet, locul din fata, neseparat de nimic in afara de linia alba, precum si cele din stanga si dreapta lui, era gol. daca negandim un pic si tinem cont de faptul ca tinut sa intre cu spatele, daca intra cu fata si trecea pe locul de peste linie, ar fi fost parcat tot „cu spatele” iar distanta suplimentara de mers cu cumparaturile pana la portbagaj ar fi fost de 50 de centimetri. presupunand ca asta a fost motivul pentru care a parcat acolo, calupul fiind la 20 de metri de intrare in timp ce parcarea are probabil 2 hectare, fiind comuna cu inca cateva magazine mari, dar destul de goala la ora aia.

      00
    • Există șoferi care literalmente conduc doar in weekend. De ex. persoane din rural care cu 2-3000 € și-au luat un cazan și în weekend vin in marile orașe pt cumpărături la Carefour/Kaufland/etc.
      Sau orășeni care în weekend dau o fugă până la varu’ Sandel pt niște murături, dar atunci, și doar atunci, conduce soția ca să nu uite cum se conduce (știu caz concret). De obicei asemenea persoane sunt un „încurcă trafic” și expresia s-a extrapolat.

      PS. Vali este singura persoană care i-a atitudine împotriva celor care circulă cu mult sub viteza legală, devenind astfel un pericol public. In rest toată lumea nu știe decat să o molfăie cu „vitezomanii” și cu „agresivitatea in trafic”.
      Chapeau!

      00
    • Da, sateni dintr-aia care o calca ca tampitii in zona de 50 ei au 100 si peste, nu stau ei dupa mocaitul de mine care oricum calca legea mergand cu 70, si pe prima strada in comuna urmatoare fac la stanga.

      Prefer oricand mocaiti, macar de la aia nu mor; insa Gigi Schumacher s-ar putea sa ma omoare – de curand un d-asta m-a scos de pe drum pe la Vladeni, noaptea, depasind la intrarea in curba.

      Strada e a tuturor, propunn grabitilor sa se mai calmeze, eventual sa ia trenul sau s-o lase pe Maricica la volan; ea e mai calma si nu are apetit pentru risc.

      00
    • Azi am condus si eu iar ultima data cand am condus a fost vinerea trecuta. In 10 luni am facut 1600km, deci sunt un sofer de weekend.

      00
    • Hai sa-ti explic mai simplu: Soferii de weekend sunt ca postarile de weekend! Scrise cu mana stanga stand lungit in sofa cand grasa oxigenata in colanti negri este plecata sa-si bucleze parul.

      00
    • Din tot ce ati spus aici reiese faptul ca multi soferi de weekend sunt pe Uber, taxi si curierat :))

      00
  10. ”nema linii pe asfalt” hai ca esti prea mofturos :) uite aici linii cu 3 benzi inainte de giratoriu si dupa care puteti uita.
    https://www.google.ro/maps/@44.4321084,26.0048853,3a,75y,224.38h,65.88t/data=!3m6!1e1!3m4!1s8_2XVuhaBk2nHWQZFeFHFQ!2e0!7i16384!8i8192?hl=ro

    00
    • Sensul asta are marcaje ca pula , scuzatz limbajul.
      1) din moment ce prima ieșire (Preciziei) are 2 benzi (desi nici acolo nu văd marcaje, dar așa pare), cele 3 benzi din Cascadelor erau optim așa: banda 1 dreapta `OBLIGATORIU (cu marcaj continuu pana în `Preciziei, și discontinuu spre interiorul sensului), banda 2 înainte dreapta, banda 3 înainte (sau înainte stânga ca sa fim pedanți).
      2) lipsa totala de marcaje în sens, doar cercurile alea concentrice ca sa nu fie chiar gol asfaltul
      3) lipsa indicator de preselecție a benzilor înainte de a ajunge la sens (sau nu l-am văzut eu de crengi, dar nu pare sa fie)

      00
  11. Ce sa faci daca nu acem infrastructura..

    00
    • Da, ne trebuie niste infrastructura sa testam soferii periodic, atat la gura (alcoolemie) cat si la cap (reguli de circulatie).

      00
    • NOU
      #43

      ce dracu e asa greu sa va dati seama ca eram ironic si faceam referire la reclama catmobile cu Micutu

      00
  12. Eu am stabilit o regula de bun simt, niciodata nu ma urc baut la volan, indiferent de vreme.

    Uneori ma mai opresc si ma testeaza astia cu fiola pe unde ma nimeresc, frecvent le rad in nas, ma mai prind cand depasesc pe continua sau ma prind din tufis c-am depasit legala, dar niciodata nu ma „fuck” ei pe mine pentru consum….

    00
  13. Soferii care se infig in frana cand vad politia nu au nici cel mai mic habar de regimul de viteza sau de regulile de circulatie care se aplica in zona respectiva. Ei sunt cu vaca saracii (li se vad frunzele de la morcov care ies din tzeava de esapament).

    00
    • Sau presupun că este accident / whatever și iau puțin piciorul din gaz ca să poată opri în siguranță în caz că le apare ceva în față. Mă refer aici la drumurile cu o singură bandă pe sens, dacă faci asta pe B2 ești idiot.

      00
  14. Apropo de „am băut, urc la volan”, cele mai tari experiențe le-am trăit în R. Moldova, acum 15-20 de ani. Să bei la liber la o petrecere/vizită si sa urci la volan era o banalitate, eu eram ET pentru ei… Acum nu mai e așa, din fericire…
    Am cunoscut si un șofer de weekend, condusese un timp o clasică 1300, iar după o pauză de vreo 5-6 ani și-a luat o mașină nouă. Dar, oricât am încercat… tracul la volan era uriaș, Pe drumuri aproape pustii se descurca, dar in trafic normal nu. Spre cinstea lui, a înțeles situația, a vândut masina după nici un an.

    00
  15. Eu n-am inteles niciodata discutia asta despre soferii de weekend si care sunt caracteristicle lor. Au zis mai sus unii, dar jur ca alea se potrivesc in 90% din cazuri taxinetristilor si curierilor.
    Si eu pot spune ca sunt sofer de weekend, dar consider alte caracteristici ale soferilor de weekend:
    – merg incet, in limita vitezei legale. Cum am copilul in spate, nu te astepta sa plec cu scart si sa iau sinele de tramvai cu a 5-a.
    – franeaza cand se pune galben
    – nu blocheaza intersectia
    – parcheaza regulamentar (cu taxa).

    Eu cam asa vad situatia. Bine, pentru cei care merg zilnic, sunt enervanti. Ei si cei incepatorii cu Scoala.

    00
    • Din toate discuțiile de aici, inclusiv la alte articole, eu am înțeles că toată lumea e enervantă pt toată lumea, în combinații de n luate câte k. :)

      00
    • Si alta chestie amuzanta in discutia despre soferii de weekend este ca cei care nu se considera de weekend sunt de fapt adevaratii soferi , aia bunii , care nu fac greseli aproape deloc, asii volanului..etc, de aia suntem in Europa pe primele locuri la accidente rutiere.Da, stiu, accidentele sunt doar din cauza soferilor de weekend…

      00
    • Daca mergi la limita vitezei legale nu inseamna ca mergi incet. Articolul era despre aia care merg cu 40 pe DN1, deci mult sub limita si sunt din astia peste tot. In oras ii vezi cu 30 in zona de 50, iar pe autostrada te impiedici de ei in timp ce merg cu maxim 90.

      00
    • și se aruncă pe banda a doua când au chef, că nu știu să aprecieze viteza.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Top articole

7 zile