Suntem în 2022 și mașina mea EURO5 e un mister pentru oamenii de la ITP

Duc XVul la un ITP din apropiere, la care am mai fost, și știam că oamenii sunt OK. Mașină 2013, benzinară, EURO5, motor 2 litri boxer.

Aceeași problemă am avut-o acum 6 ani cu Foresterul.

– Domne, nu ies noxele bine!
– E benzinară euro5, n-are cum.
– Vă zic, fluctuează rău de tot, ba cresc, ba scad.
– Ah, da, așa e mașina, dacă e la relanti scade turația.
– Nu știu ce să zic, ceva nu e bine, și electrica…
– Da, repet, așa e mașina construită, când nu e în sarcină scade turația.
– N-am mai văzut așa ceva…

Omul nu cerea șpagă, pur și simplu pe aparatul lui de măsurat fluctuau noxele pentru că mașina are softul ăla nemțesc de detectat când i se măsoară noxele și o lasă mai moale. Sau, mă rog, vede că stă pe loc și nu turează motorul.

Tehnologie 2022.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

40 comentarii

  1. Nu e așa la orice mașină? Sau am ratat eu ceva?

    00
  2. Ce e ăla semnalizator secvențial?
    Autohold e Cruise Control?
    Mersi

    00
    • Semnalizator secvential – dai doar putin de semnalizare (nu pana la capat) si semnalizeaza de 3-4 ori apoi se opreste, fara sa mai faci tu ceva. Util cand schimbi banda, dar eu de exemplu uit mereu ca il am.
      Autohold – cand pleci in rampa, masina tine frana cam 1 secunda ca atunci cand pleci sa nu mai existe riscul sa aluneci un pic in spate. Asta da, e util.

      00
    • Autohold e pentru masinile cu cutie automata. Cand opresti si nu scoti din viteza, masina nu mai pleaca pana nu apesi acceleratia. E util si in rampa dar nu asta e scopul principal.

      00
    • Autohold e si pe manuale de mai multi ani si face ce a zis Zarax. Tine apasat pe frana sa ai timp sa accelerezi in rampa. Asta e scopul principal pe masinile manuale.

      00
    • autohold e util când ești la semafor, nu mai scoți din viteze, doar apeși frâna și mașina stă pe loc. când ai nevoie să accelerezi, apeși accelerația.

    • Autoholdu e ala de franezi pana la oprire si mentine frana automat. Ca sa pleci apesi acceleratia.
      Alalat de tine masina in panta/rampa e Hill Start Assist.

      00
    • Autohold se numeste firma samsarului care iti ia avansul si apoi te pune pe hold cand il cauti.

      00
  3. Uneori ii spune hill hold, hill assist sau auto hold.

    00
    • E frumos cand e implementat de gugustiuci iar tu esti parcat in rampa si vrei sa dai cu spatele. Merge pana la urma dar da drumul brusc la frane, te infigi de nu te vezi in cel din spate daca nu esti atent.

      00
    • @Add… Incearca sa apesi pedala de frana si sa-i dai drumul, sau sa o tii nitel apasata. Stiu ca erau unele modele prin care asa se dezactiva si nu mai era cazul sa fortezi.

      00
    • autoholdul activeaza frana de mana. daca vrei sa il dezactivezi manual, pur si simplu apesi butonul de frana de mana. nu stiu sa existe autohold la masini care nu au frana de mana electrica.

      00
    • Posibil cum ziceti voi, la audi e-tron 2018 nu mergea asa. Nu reactiona la nimic, frana sau butoane ci doar la fortat dat cu spatele cand era eliberat brusc „hold” ul. Alte masini da

      00
    • @Cristi

      Autohold poate însemna după au mai zis alții 2 lucruri diferite:

      1. [cel mai comun] La anumite mașini automate, dacă stai la semafor să nu mai stai cu piciorul pe pedala de frână dar să fii în Drive.

      2. Asistență la plecarea din rampă. Există și automat și la buton. La varianta automată, dacă mașina detectează înclinație de x grade și tu ești în drive, o va ține pe loc să nu o ia înapoi câteva secunde. Funcția e prezentă și pe manuale și pe automate (cele non-convertizor de cuplu).
      Se mai numește Hill Assist, Hill Hold, cum li s-a sculat producătorilor.

      Există și implementare cu frâna de mână electronică, dar e destul de rară. Pentru varianta 1, pur și simplu soft-ul îi spune să nu plece până nu piști accelerația. Chiar dacă mașina e în drive.
      Pentru varianta 2, cel mai des e folosită frâna de serviciu. E ca și cum ai ține apăsată frâna un pic până când ai suficient moment la roată să pleci în rampă (+ în funcție de generație se mai asigură câțiva metri că nu o ia mașina înapoi).

      00
    • @Add, la coreana mea hibrida cu cutie automata, autohold-ul se dezactiveaza cand schimb in marsarier. Mi se pare ca are sens asta.

      Mai mult, cand stau pe loc si iau picioru de pe frana, motorul electric se activeaza un pic. Daca e loc drept masina se misca, iar daca e in rampa masina sta pe loc, dar „in tensiune” sa tasneasca la cea mai fina atingere a pedalei.

      00
    • Autohold-ul face exact ce spune numele. Tine masina pe loc atat timp cat nu vrei sa te misti. Daca vrei sa pleci cu spatele, pleci linistit, la fel cu fata, la semafor sta pe loc fara sa o dai in neutru sau sa tii frana calcata si in mod normal functioneaza doar daca centura este cuplata. Hill hold assist este cu totul altceva, la fel cum este si descent assist. Hill assist te ajuta la plecarea in rampa timp de 2-3-5 secunde tinand frana actionata in locul tau, iar descent-ul mentine o viteze mica, constanta, fara a actiona frana sau acceleratia la un drum in panta.

      00
  4. „Da, repet, așa e mașina construită, când nu e în sarcină scade turația.”

    Nu asa face orice masina? Daca nu e in sarcina, scade turatia la 800 rpm. Mai jos nu prea mai e ok, se opreste motorul sau incepe sa trepideze.
    Cand e rece sau ai AC pornit, o tine mai sus (spre 1000rpm dar asta nu as zice ca e la toate).

    00
  5. Ultimul ITP a durat o oră. Tot așa, de la noxe. Tot așa, nu părea să vrea șpagă (oricum nu-i dădeam). Îl văd pe nenea că se tot chinuie, bagă sondă, scoate sondă, bâjbâie pe la motor, turează mașina în toate felurile. „Ok, care-i treaba?” „Aveți portul OBD stricat!” „Cum, că acum o oră mergea” „Nu merge! Și încerc să iau turația direct de pe motor și nu merge! Aveți ceva stricat!”

    Mă mai uit la nenea un pic, tot încerca să găsească o metodă (din câte înțeleg cu senzori electrici) să citească turația, pentru că pe portul OBD nu avea conexiune. Probabil aparatul lui căuta un pattern în tensiuni, după cum merg injectoarele sau altceva de pe-acolo. Ceea ce e imposibil la motorul ăsta, pentru că are vreo 9 patterns de injectare în funcție de ce face, la relanti se vedea că a detectat corect turația, dar dacă accelera dădea tot felul de valori.

    Plictisit, mă uit și eu la aparatele lui. Și văd că unul din pinii mufei OBD din aparatul de noxe e îndoit; normal că „aveți ceva stricat”. I-am arătat și s-a rezolvat cu noxele.

    00
  6. eu am fost la itp cu vw culoarea „iron grey” in catalogul vw si „gri” in civ si m-a trimis la rar sa schimb culoarea in civ ca am vopsit masina, ca lui nu i se pare gri ci albastru. mai zi ceva..

    00
  7. Oamenii au invatat sa faca ITP pe Dacii 1310 si Oltcituri si altceva nu stiu…orice tehnologie mai noua de anii 80 le este straina.

    00
  8. Există o explicație pentru fluctuațiile de noxe la acel Subaru : sondele lambda se cer înlocuite.

    00
    • Plus ca și catalizatorul își pierde din eficientă cu timpul și km făcuți apoi împreuna cu o bujie care mai da din când in când un missfire scoate din parametri care trebuie obținuți la itp.
      Coeficient Lambda 1 + – o.3
      monoxid de carbon corectat 0,3 % din volum la ralanti și 0,2 %in turația între 2000 și 3000 rpm
      Și hidrocarburi nearse maxim 100 ppm

      00
  9. Eu am dus un Clio (cumparat de nou) la ITP, a fost blocat pt. verificare RAR. 2 zile mai tarziu, prin judetu Harghita, noaptea, batea faza scurta la 10m (era sa pocnesc o caprioara). Au umblat la reglajul farurilor dobitocii. Am tras intr-o parcare a unei pensiuni, pus cu botu spre laterala unei masini parcate, scos cheia de 11 si le-am reglat la loc. Faza scurta tre sa bata pana la 40 m.

    00
  10. La ITP-ul respectiv au stand special pt awd? Stiu ca e faza sa nu-i invarta doar puntea fata sau spate.

    00
  11. Nu mi-ai zis că XV-ul a rămas în familie 🤦

    00
  12. Offf asa zic si aia cu Ursuleti, Pisicute sau Gogosari tunati ca da eroare testerul de la I.T.P.

    00
  13. Eu când am o problemă sau o nedumerire sun colegi din domeniu, nu mă fac de căcat în fața clientului.

    00
  14. În 2018 la RAR la Suceava cu un audi a4 allroad fără jojă la motor (nivel ulei pe vumetru în soft), văd că ”inginerul” de la noxe (pe la vreo 55-60 ani) bâjbâie de vreo 15 min pe la motor cu o sondă în mână, ca să-i scurtez suferința îi zic discret: știți modelul ăsta de motor nu are jojă.. REACȚIE cu răcnet:
    Ieși afară din hală nesimțitule, nu ai voie aici, îmi spui tu mie că motorul nu are jojă.. AFAAARĂ!!!
    Mă duc la alt inginer mai tânăr care părea mai șefuț și îi explic situația, șefuțu merge la ăsta de la noxe, discută ceva, îi arată în bord, termină școlarizarea și mașina e gata în 2 min.

    00
    • Ugh, încep și eu cu rant-ul meu pe subiect. Urăsc de când au hotărât anumiți producători că nu mai este nevoie de jojă. Ai zice că e progres, că oricum există senzori să-ți spună că nu ai presiune sau nivel. Ooook, totul bun aici, civilizat.

      Dar BMW la B48/B47 (și cred că și la frații mai mari) are doar senzor pentru a măsura nivelul minim. Dacă ai avut un tehnician idiot care ți-a pus un litru în plus (la benzină merge și mai mult de 1 litru fără să-ți dai seama inițial) nu vei ști niciodată, poate doar când îl schimbi dacă-l măsori.

      00
    • @George. – aberezi grav, la BMW si Audi ai in meniul masinii optiunea sa masoare exact nivelul de ulei si iti arata o joja digitala. Masina ti-ar da un mesaj si daca ai prea mult ulei.

      In cazul masinilor cu motor diesel si filtru de particule nivelul de ulei poate sa depaseasca nivelul maxim si din cauza ca atunci cand se regenereaza filtrul de particule motorina injectata poate ajunge in ulei.

      Cat despre tehnicieni idioti, exista o cantitate standard specifica fiecarui tip de motor si sansele sa iti bage un litru in plus sunt aproape zero. Daca totusi se intampla asta o sa apara mesaj in bord.

      Link BMW: https://g30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1537001

      Link Audi: https://www.audiworld.com/forums/a8-s8-d4-platform-discussion-190/please-reduce-oil-level-2962176/

      00
    • @MihaiDB citește te rog din nou ce am spus. Este amuzant cum există oameni care cred că se pricep la mașini doar bazându-se pe informații de forum.

      Nu am spus că nu poți citi nivelul, am spus doar că dacă ai ulei în plus în baie, senzorul îți va arăta bine mersi că e la maxim, nu că e mult peste maxim.

      A se observa totuși că link-ul de l-ai dat tu nu e pentru B48 ci B57 (fratele mai mare, diesel). Despre Audi n-am spus nimic pentru că n-am mai avut de multe generații.

      Pentru că mă refer eu, B48-ul de la BMW, există documentație care te contrazice: BMW ISTA (Document # FUB-HIL-HI-0006).
      Ultima parte din document zice: „Attention: The sensor does not identify overfilling”

      Sunt documentate suficiente cazuri de tehnicieni (chiar și de reprezentanță, chiar și în România, unde un pasionat a identificat pe factură cantitatea mai mare, știa sigur cât trebuie) unde au pus mai mult ulei. Dacă probabilitea e mică, nu înseamnă că nu există.

      00
  15. acum cativa ani, mai mult, citroenu’ c5 din dotare respins la ITP ca nu tine frana de mana. Evident ca nu tinea, ei testau puntea spate, si frana de mana tinea pe fata la modelu’ ala… ma asteptam sa fie mai pregatiti totusi injinerii de la ITP fata de mecanicul care incerca sa imi puna lichid de racire la oltcit in anii ’90.

    00
    • Ingineri la ITP, daaa.. Fix ca acela care zicea ca nu exista diesel fara filtru de particule, nu are cum sa fie teava de esapament negra pe interior. Parea imun la explicatia ca masina are 14 ani, pe atunci cam asa se fabricau.. Probabil ca el inca tragea de suzeta la vremea aceea

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.