Azi, joi, se lucrează intens la schimbat conducta de apă de pe Aurel Vlaicu. Pe un sens. De luni până miercuri au schimbat aceeași conductă pe 500m pe celălalt sens. Cu asfaltat cu tot. Se poate. Serios că se poate. Dar băiatul la 7.54 era pe treabă, găurise vreo 300 metri.
Și e atât de mișto să vezi că metoda fermoarului funcționează și că șoferii nu se enervează, că înțeleg că e un disconfort temporar spre binele tuturor.
1 oră lucrează, 7 ore au pauză
Tocmai a zis omu’ ca “se poate”. Tu carcotesti in continuare. Daca si repara stricaciunile la fel de repede, bravo lor.
in bu-CUR-esti nu se intamplanmic. Bah da nimic.
La Cora acolo au crescut copacii in groapa aia de trebuia sa fie rond interNOD-al (anal) ceva de groaza, fiREA baga la greu sarme probabil ca e ca dupa razboi peste tot.
A si nici politie nu am mai vazut deloc zici a in afara de nebunia din trafic autoritatile nu exista.
chinezii repară o autostradă în câteva ore, și noi facem 500 de metri într-o săptămână. pe bune?
Ce bine de voi.
Inca nu am lamurit misterul celor cateva sute de capace de canal de pe ambele sensuri dispuse in special pe benzile 1 si 2 intra Academia de Politie si podul de la Otopeni – centura. Mi-am promis ca intr-o buna zi o iau perpedes pe trotuar si le numar, dar nu am reusit sa fac asta.
Te pomenesti ca au pus capace de canal si nu erau canale.
Dap, canale.
Acum o saptamana sau 2 era ministrul transporturilor pe un santier gol facea spume si crize.
Baietii decopertasera asfaltul si dupa au plecat acasa, nu o zi asa, o saptamana. O saptamana nimeni nu a pus mana pe o lopata.
Ma intreb s-a miscat ceva?
Nu. surprins?!
Ai auzit de Codul muncii? Firma e UMB si santierul e centura Bacaului. Oamenii lucreaza in deplasare trei saptamani, inclusiv in weekend. Nu crezi ca ar trebui sa mai si recupereze zilele alea de odihna ratate?
De aia o saptamana pe luna merg si ei acasa la neveste si la copii, nu e nicio conspiratie masonica in colaborare cu KGB.
Ok, dar nu se face asa. Decopertam si dupa fuguta toti acasa si lasam o banda intreaga blocata pt ca avem noi vacanta. Decopertam si 2 saptamani bagam ca migul sa redam banda aia in circulatie. Dupa care avem o saptamana pauza si dupa pauza trecem la alta bucata.
Deci? Oamenii trebuie sa se mai si odihneasca si managemntul sa mai si gandeasca? Cred ca se poate face in asa fel incat sa ne fie si noua bine si lor.
oamenii nu au fost scosi din cutie si bagati in priza la lucrarea respectiva, ci pur si simplu veneau din alta parte si lucrasera deja cele trei saptamani. in teorie e usor. in practica, incearca tu sa iei 3-4-5 sute de oameni de undeva si sa ii pui la treaba in constructii. vei avea o surpriza.
Anda, ma intreb daca logica asta cu recuperatul zilelor de vacanta (adica o saptamana pauza) functioneaza si la controlorii de trafic aerian, in datacentere, la operatorii 112 sau la pompieri.
Sunt domenii in care nu poti sa iei pauza nici macar o ora. De aceea trebuie ca firma constructoare pur si simplu sa aiba mai multi oameni, ca sa ii poata roti.
aproape tot ce ai enumerat sunt servicii publice care nu trebuie sa faca profit, ba chiar pot face risipa, ca vin bani de la bugetul statului. si confunzi grav si scopul lor.
@Anda: ti se pare ca suntem o societate izolata? Nu s-au mai vazut lucrari in lumea in lumea asta? Daca asa te comporti ca sef de santier la o chestie marunta ce faci la una majora?
Ideea e ca sa poate.. sunt solutii tehnice pentru absolut orice, altii fac poduri temporare sa treaca masinile peste un sant, altii vopsesc cu galben pe jos inca inainte sa puna mana pe vreo scula… nu e o chestie super complicata, santeristul face ce-i spune seful lui direct;
@Anda iar ce ai spus e o chestie care depinde de managementul defectuos.
Vezi ce spune Cosmin.
Bă băeț, terminați cu „în alte state” sau „trebuie să recupereze zilele lucrate”. Vă invit o lună pe șantier, să lucrați de luni până sâmbătă de la 7 la 19 și duminica de la 7 la 12/13 timp de 3 săptămâni prin iulie sau august.
Lipsa de personal local duce la situații de genul. Una este la sfârșitul programului să te duci acasă, alta este să ai casa la 500 km distanță (adică ≈7 ore de condus). Sunt firme de construcții foarte mari care lucrează 10 zile cu 4 libere, și în a 10-a zi se pleacă la 12:00.
@Titel
Da, ne apucam toti acum sa ne angajam la firmele de stat in constructii sa vedem cum sta treaba.
Lucrarile la drumuri incomodeaza grav circulatia. Trebuie gandite sa minimizeze timpul si disconfortul. Daca vezi ca ai o strada de 1km pe care trebuie sa o refaci in 3 saptamani, iar a 4-a ai liber la oameni, planifici un pic mai bine. Decopertezi o banda, o refaci, ca sa poata circula masinile. Sau imparti in asa fel incat sa nu lasi santier si dupa aia pauza o saptamana.
Asta poate vedea si dorel cu 3 clase, nu trebuie un manager.
Metoda fermoar? In Romania?! Pics or it didn’t happen. Refuz sa cred ca sofericii romani lasa spatiu sa intre o masina intre ei si aia din fata.
Fermoarul este ceva arhaic, acum folosim ariciul.
metoda fermoarului este un anticonceptional foarte eficace. daca iti prinzi oole in fermoar, nu mai ai chef de sex 2 saptamani
Fermoarele sunt de doua feluri:
1. Bune de te pisi pe tine.
2. Bune de te pisi pe ele.
„Metoda fermoarului” functioneaza si in Bucuresti, dar mai sunt carnati pe care ii doare la basca de ea.
Intre timp, pe minunatul bulevard decebal din capitala se lucreaza de vreo luna la inlocuirea a 500m de teava. Utilaje ca la balamuc, trafic la fel.. Pe langa astea i-au nenorocit p-aia cu carciumi de fite pentru ca lucreaza fix pe partea loc la 2m de mesele fitosilor :))
Vezi ca pe decebal se lucreaza la o parcare subterana. Eu zic ca se misca ok.
Trebuie sa recunosc ca Betonita e ala care o face, probabil la final daca va reface si stanga dreapta sa arate ca cel de laalbaiulia spre unirii.
Ma rog daca mai apuca, ca daca nuaasa ramen santieru’ vreo 10 ani
Metoda fermoarului, precum si interzicerea devansarii prin dreapta pe autostrada sau DN-uri ar trebui introduse in codul rutier. Ma amuza de fiecare data cum toti tiristii de pe B2 se oftica cand sunt devansati prin dreapta pe B1, ba se si inteleg in statie sa nu-i lase pe aia de pe B1 sa reintre cand li se termina banda (se intampla frecvent la iesirea din Alba Iulia spre Sibiu).
Tare mi-e teamă să nu se oprească după alegeri. De câteva săptămâni e un hei rup continuu pe diverse realizări, iar primarul pare să fi ieșit din silenzio stampa și tot face inaugurări de diverse lucruri. După alegeri cred că se potolește că nu i s-au închis încă dosarele.
Pe Aurel Vlaicu din Brasov sunt inlocuite doar bordurile. Aprox 20% dintre ele au fost dizlocate in timp de masinile parcate pe trotuar.
Lucrarile au inceput saptamana trecuta.
Nu am vazut vreun metru de teava pentru apa sau santuri sapate in acest sens.
Funcționează fermoarul foarte bine și pe pod la Griviței. De ani de zile, că o să îmbătrânesc până îl văd gata.
Dezastrul de la Ciurea: https://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/foto-ultimele-minute-dinaintea-celui-mai-mare-dezastru-petrecut-in-iasi–200417.html
În 1917, în stare de război (în fază critică!), linia ferată a fost degajată și reparată în mai puțin de 16h!!
Și mai era și revelion (pe stil vechi), dar îmi pot imagina că oricum nu-i ardea nimănui de asta…