3 situații în care urăsc bicicliștii și motocicliștii

Ies din ING și mă lovesc de un cetățean care acolo se oprise cu motocicleta lui, pe trotuar, fix în fața intrării. Nu mai avea nimeni loc să intre sau să iasă din cauza lui. I-am spus asta și s-a uitat la mine ca și cum îi zisesem că mă-sa e proastă. A intrat în bancă și aia a fost.

Jegurile care parchează bicicleta sau motocicleta sau scuterul între mașinile care sunt față în față sau spate în spate. Jegule, ăla e spațiul pentru ca mașina aia să poată ieși din parcare, nu să îți pui tu jegul acolo.

Jegurile care se opresc pe trotuar. Mă uitam azi, convenție de 3 bicicliști destul de profi, se opriseră pe trotuar și discutau, forțând pe toți oamenii care mergeau să îi ocolească ieșind în stradă. Și nu e prima oară când jeguri de acest tip au pretenția să fie respectați, dar nu nu se uită în jur când se opresc în drum.

Toate 3 intră la categoria “eu vreau să mă respecte ăia pe care nu îi respect”.

film-leon

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

60 comentarii

  1. NOU
    #1

    Și șoferii de conserve, nu??
    Asta distruge ființă națională: găști de bicicliști și motocicliști ocupând trotuarele…

    00
  2. Legat de ING> super banca, prost personalul. A reuşit cinea să ia de la ei un credit având ca bază veniturile din PFA? Dacă da, care a fost baza de calcul?

    00
    • Nu, ei sunt franciza, au credite standard, nu poti negocia nimic.

    • Credit card se pune? Pe baza deciziei de impunere de anul trecut, dar cu paișpe mii de acte, inclusiv dovada plății impozitelor la zi (?)

      00
    • am reusit eu, prima casa, pfa mai vechi de 1 an cu norma de venit, baza de calcul au fost facturile pe ultimele 3 luni

      00
    • eu am luat credit si au cumulat veniturile din Pfa+cartea de munca.

      00
    • Si eu am luat de la ei cu venituri din PFA. Au avut nevoie de contractele in desfasurare, certificat de atestare fiscala (ca nu am datorii catre stat) si cam atat (ca aveam deja cont la ei de multi ani si vedeau si singuri situatia cu veniturile)
      Dob = ROBOR 3M + 2.25%

      00
    • Mai ia cineva credit in ziua de azi? Credeam ca doar prostii mai fac credite.

      00
    • Uite că te-ai înșelat. Mai sunt si deștepți printre ei… Dar tu ești unul din deștepții care nu fac credite, am înțeles!

      00
  3. Fii si tu mai zen, inscrie-te intr-o secta, apuca-te de yoga, creste o matza, fa dragoste mai des, solutii se gasesc.
    Totusi, nimic nu ma opreste sa injur totusi pe biciclistii care traverseaza strada pe bicicleta, aparand eventual “de nicaieri”, glont pe zebra, ca ce puma lor, sunt pe zebra, te oftici?

    00
    • baxt,

      Du-te prin Belgia sau Olanda, unde biciclistii sunt Dumnezeu cand e vorba de traversat strada prin oras. De fiecare data cand faci dreapta, trebuie sa te opresti pe loc ca sigur apare vreunu’ din neant in fata ta. Si culmea e ca toti opresc. Si acolo sunt biciclisti, nu raritati ca la noi. Dar poate e normal la aia , d-aia au facut din ciclism un sport national.

      00
    • @unu, sunt șofer, biciclist și pieton. Dacă în oricare dintre situații ma bazez pe instinctul și reflexul celuilalt mai mult decât propria siguranta ar însemna că mă expun voalat riscului de a o păți grav de tot.

      00
    • Iar dacă trabersatul străzii pe bicicleta este și interzis prin legislație, discuția despre normalitate nu cred ca își mai are rostul, nu?

      00
    • @Unu’ – du-te in America, unde biciclistii sunt pielea pewlei cand vine vorba de orice. Hai sa nu alegem exemplele din extrema care ne convine si sa le transformam in deziderat. Explica-mi tu de ce e normal ca biciclistii sa fie Dumnezeu cand e vorba de traversat strada? De ce nu e logic sa se asigure, ca toti ceilalti?

      00
    • @Unu’ : acolo toleranta fata de biciclisti e mult mai mare ca la noi si, in plus, fiecare sofer e – aproape sigur – si biciclist. Gandeste-te ce ai prefera: sa fii atent cand faci dreapta sau sa stai o ora in plus in trafic pentru ca toti cei care ar lua in mod normal bicicleta s-ar sui la volan si ar aglomera strazile si mai mult.

      00
    • @Jordan: in America infrastructura e gandita special in jurul automobilului. Europa are orase vechi cu cladiri istorice frumoase marginite de strazi inguste, medievale. Mersul pe 2 roti are mult mai mult sens in Europa fata de America.

      00
    • E vorba de adaptare la societatea in care traiesti. In Olanda situatia e asta:
      – multi biciclisti. Soferii sunt si ei biciclisti si copiii lor la fel;
      – legea spune (pe scurt) ca, intr-un accident, ala care avea metal in jurul lui plateste;
      – bicicleta e vazuta ca un mers pe jos mai rapid.

      Normal ca soferii o sa se adapteze si o sa se asigure mereu. Ceea ce inseamna ca biciclistii nu mai au nevoie. Sa te asiguri de fiecare data cand te intersectezi cu o straduta e ca si cand te-ai arunca la pamant cand auzi un zgomot puternic (asta daca nu traiesti in US).

      Oricum, se exagereaza putin. La un semafor, 20 de biciclisti o sa opreasca si un idiot o sa treaca pe rosu. Mi se pare rezonabil.

      00
    • Am dat exemplu din 2 tari din UE care folosesc bicicleta ca mijloc de transport in comun in orase unde sunt amenajate piste de biciclete si ca sa poata traversa o intersectie, au semafor care se comporta identic ca cel al pietonilor.Nu vad nimic neregulamentar in asta si nici ceva extrem si totusi acolo soferii nu au tendinta sa injure ca le-a sarit biciclistul in fata pe trecere(care e totuna cu pista de biciclete cand e vorba de traversat intersectiil).

      Si nu am zis ca biciclistii se arunca pe trecere cu ochii inchisi , ci doar ca sunt respectati mai mult decat o fac romanii in trafic. Acum fiecare intelege ce vrea si face ce vrea. Tu poate ai dreptate cu ce te-ai confruntat in Romania. Nu avem strazi si bulevarde in orase(ma refer la Bucuresti) ca sa asimileze un nou de mijloc de transport.

      @ Jordan
      Habar n-am cum e in America, dar am vazut cum e implementat sistemul in Belgia si Olanda si nu ma refer doar la infrastructura , ci cum reactioneaza si ceilalti participanti la trafic.
      Bicicleta in oras e ceva nou pentru noi si inca mai avem de invatat atat ca soferi , cat si ca biciclisti. Eu locuind in Bucuresti, cred cu convingere ca noi suntem extrema cand vine vorba de trafic in mediu urban.

      00
    • @Unu , compari mere cu pere.

      In Olanda , dupa cum spui tu, oricand poate sa-ti sara un biciclist cand faci dreapta, dar e legal pentru ca are pista amenajata si semafor dedicat. Complet de acord cu tine.

      Stii de ce lumea injura in Romania cand faci dreapta si-ti sare un biciclist pe trecere? Pentru ca al nostru Cod Rutier , art 163, alineatul 1 spune ce i se interzice biciclistului. Si sunt multe lucruri, dar cand ajungi la punctul o) , se mentioneaza ca i se mai interzice biciclistului “sa traverseze drumurile publice, pe trecerile destinate pietonilor, in timp ce se deplaseaza pe bicicleta” . Deci e ilegal ce face. Vezi diferenta intre Olanda si Romania, intre legal si ilegal ?

      Da putem argumenta ca legea e proasta ca etc, dar atata timp cat legea e lege, ii inteleg pe cei care-i injura pe biciclistii ce nu respecta legea. In acelasi timp, ii inteleg si pe cei care-i injura pe automobilistii ce nu respecta legea. Dar sa nu incepem sa facem diferentieri ca x nu respecta legea mai grav ca y in opinia unora.

      00
    • @unu
      io cred ca tu confunzi chestiile. exista zebra si exista pista pt bicicleta care traverseaza strada. aia din olanda, belgia si altii au asa ceva,pista de bicicleta, deci e normal sa traverseze calare strada.
      noi nu prea. noi avem zebra si e interzis sa traversezi pe zebra calare pe bicicleta.
      PS. la zebra i se mai spune si trecere pentru pietoni. ia spune, cam ce cauta, in lipsa pistei speciale, un biciclist calare pe bicicleta pe trecerea de pietoni?
      exact.
      PS2. in cateva orase din romania, sunt si piste pt bicicleta care traverseaza soseaua, paralele cu trecerea de pietoni. in timisoara, oradea, cluj. asta de vreun an. in rest nu stiu, poate au si celelalte orase
      oricum, atentie, soferi, nu dati peste un dumnezeu de asta ca il platiti de nou 🙂

      00
    • De ce plm se compara Romania cu Olanda la capitolul bicicilsti? Aia au piste si respecta chestia asta. Daca traverseaza unul drumul pe bicicleta, e pentru ca are pista nu ca asa vrea plua lui. Legislatia din Romania iti spune sa te dai dracu’ jos de pe bicicleta cand treci zebra.

      00
  4. si care e legatura cu brad pitt?!

    00
  5. Azi era sa calc un biciclist care de idiot ce era s-a hotarat sa traverseze PE TRECEREA DE PIETONI, trecere care avea si culoarea rosie pentru ei. Are rost sa mai zic ca asculta muzica la casti si nu dadea deloc semne de atentie la traficul din jurul lui?

    00
  6. NOU
    #30

    e vina ta, ce dreq ai cautat la ING ? 🙂
    internet banking parca facea tot ce facea banca si in ro

    00
    • NOU
      #31

      Vreau si eu internet banking de la care poti retrage bani cash ! Unde trebuie sa dau spaga pentru asta ?

      00
    • Poti sa pui cateva bancnote in unitatea de DVD, si le retragi cand ai nevoie.
      Cu placere 🙂

      00
  7. Acuma… cateodata motocicletele mai au prostul obicei sa se mai rastoarne. Asa, din senin… 😐

    00
  8. Pe mine ma enerveaza maxim aia care se opresc pe mijlocul culoarelor in supermarketuri.
    Ei, cu ceva cunostinte,cu 2,3 carucioare si se mai si mira cand te iei de neamul lor.

    00
  9. cei mai de cacat biciclisti din galacsie sunt aia care merg pe DN1.

    00
    • Şi cei mai de kkt şoferi din univers aia de cred ca şoseaua le aparţine. O mică incursiune prin legislaţia privind circulaţia pe drumurile publice ar fi binevenită în cazul tău.

      00
    • cred ca tura de legilaltie ar fi binevenita si in cazul biciclistilor care pretind drepturi pe drumurile publice fara nici o responsabilitate (cam 90% dintre ei).
      daca ti se pare frun drept major al tau sa te dai cu bicicleta pe un drum foarte aglomerat (poti sa citesti si poluat/ periculos aici) esti un ciudat.
      nu gasiti frate un drum intre miristi sa va exersati muschiul cicloturist ?! vreti voi ca musca pe cacat pe DN1?! numai pentru ca se poate !

      just curious: pe pista aeroportului din Otopeni nu va bagati din cauza cocalarilor de piloti care va sicaneaza cu jeturile ?!

      00
  10. 🙂 Apropo de commentul de mai sus cu du-te in Belgia sau Olanda….Eu primavara imi lipesc un sticker pe volan; ‘Nu uita de motociclisti’ ca-i plin de ei, apar din senin si mi-e ca trag dreapta de volan si dau peste unu:)

    00
  11. Total de acord! Ca biciclist îți spun că și noi suntem într-o bună măsură la fel de necivilizați precum restul cetățenilor și o să ne mai ia ceva timp până vom ajunge acolo unde ne place să credem că suntem. Îmi aduc aminte o situație de acum mai bine de zece ani. Urcasem pe Vechi și eram la Căprioara, unde există un robinet pe aleea care duce în spatele clădirii. Robinet pe spațiu privat, în spatele unei porți (care era permanent deschisă ce-i drept), folosit la conectat cu un furtun și udat gazonul. În fine, rămăsesem ceva în urmă și când am ajuns sus ăștia ai mei deja se certaseră cu oamenii de la terasă. De ce? Pentru că nu le-au dat voie să ia apă. Pe mine m-a mirat, fiindcă nu avusesem veci problema asta. Doar că mutalăii s-au dus ca la ei acasă (eu ceream voie tot timpul și ăia spuneau că nu e nici o problemă) și când ăia i-au mustrat le-ai răspuns cu ”Ce, dom’le e apa ta?” Evident că i-au cărăbănit de acolo. M-am dus să-mi cer scuze în numele grupului și lor le-am spus ce sunt: niște boi siniștri. Nu cred că au înțeles, dar m-am ferit să mai ies în brigada aia. Tot atunci am aflat că oamenii aveau un dinte cu bicicliștii, fiindcă în ultimul timp veniseră de mai multe ori unii-alții să-și spele bicicletele la robinetul lor. Da, în mijlocul turei!

    O pedanterie: ”profi” e probabil azi în România doar un singur biciclist și ăla e Eduard Grosu. Pentru că ”profi” înseamnă să fii plătit pentru ceea ce faci și nu, un echipament scump nu te face ”profi”. Adesea ăia cei mai bine echipați sunt cei mai blană și petrec mai mult timp vobind despre ce schimbător tare au ei și mai puțin la dat. Și de aia 90% dintre ei nu prea știu lua curbe. 😉

    Mx

    00
  12. Nu numai bicicliștii fac d-astea (mai ales punctul trei). Sunt atâția pietoni care procedează la fel: adunare națională în mijlocul trotuarului fără ca măcar să le treacă în minte că blochează tranzitul.

    00
  13. Ca să te mai linişteşti, gîndeşte-te că 99% dintre cei de pe biciclete şi motociclete care fac aşa, sunt tinerii ce reprezintă generaţia de mîine. Deci ţara e pe mîini bune şi are viitorul asigurat.

    00
  14. Biciclisti care traverseaza pe trecere, pe bicicleta.
    Motociclisti care merg printre masini aflate in mers.
    Motociclisti care tureaza motoarele in apropierea locurilor de joaca.
    Biciclisti care merg cate 2-3 in paralel, pe carosabil.
    Motociclisti care pun videoclipuri pe TT dar isi blureaza vitezometrul.
    Motociclisti care merg cu faza lunga in permanenta.
    Biciclisti care merg in paralel cu banda dedicata lor.
    Biciclisti care merg pe contrasens, in banda dedicata lor.
    etc. etc.

    00
    • Ai uitat de biciclistul care ocupa singur aproape o banda de mers. E foarte placut dimineata si seara, in traficul din Bucuresti, sa dai peste cate un ametit din asta (super-tunat in echipament sportiv sau in costum si cravata) care isi inchipuie ca i-a facut primaria banda cat pentru o masina.
      Acum pe bune, cum bine zicea cineva, avem doua noi clase la moda: biciclistii si maratonistii.Pentru ca e cool sa dai doua pedale dupa care sa intoxici tot internetul cu poze si comentarii,nu?!

      00
  15. Nu inteleg indolenta unor biciclisti care desi au pista facuta pentru ei pe un trotuar foarte generos, fara copaci si masini parcate aiurea, se incapataneaza sa mearga pe strada (ex: Soseaua Kiseleff, Bucuresti).

    E o lipsa de respect… cel putin pentru cei care se straduie sa normalizeze, prin pistele de biciclisti, situatia acestora.

    00
    • NOU
      #45

      Pentru ca, daca esti pe o bicicleta de sosea sau te intereseaza timpul in care ajungi dintr-o parte in alta a orasului, pistele alea sunt fix vrajeala. Sunt pietoni needucati cat incape, borduri care nu pot fi urcate / coborate cu cursiera decat foarte greu.. si nu cred ca iti convine sa faci cate 2-3 pene pe zi doar ca sa mergi pe “piste”.

      Si atat timp cat mergi cu 30-35-40 prin oras si respecti regulile de circulatie, care-i problema? Stiu, stiu, tot timpul o sa apara cativa “destepti” care sa te invete ca de fapt biciclistii trebuie sa stea pe trotuar sau in casa, ca soseaua e a lor. Astia ori au masini din ’90 toamna, ori au modele fara semnalizare, ori au manele la maxim, chestii de genul.

      La noi unii au boala pe biciclisti pentru ca 90% n-au nicio treaba cu regulile de circulatie…si eu, ca biciclist si sofer, sunt total de acord cu asta si tot timpul ma iau de “colegii” mei din trafic care trec pe rosu, nu dau prioritate la pietoni, se baga ca idiotii in intersectii.. Dar nu trebuie bagati toti in aceeasi oala, daca eu respect regulile, nu trebuie sa te urci pe mine!

      Si cu trecerile de pietoni, nu vad nicio problema in a traversa pe trecerea de pietoni pe biciclete ATAT TIMP cat exista semafor si e verde. Cu ce ajuta pe pietoni ca mergi pe jos sau pe bicicleta, atat timp cat exista semafor si oricum sunt opriti? Da, cretinii care trec pe treceri nesemaforizate si iesind de prin toti boschetii trebuie batuti, de acord.

      00
    • Pentru ca nu toti ies la plimbare cu bicicleta si nu au timp de coborat borduri(asa mici cum sunt, nu le poti lua la 40 la ora) sau de ocolit babe si puradei pe pista respectiva.

      00
    • Pentru a zecea oară. Marcajele (pentru că nu sunt nici piste şi nici benzi legale) pe Kiseleff au fost interzise de Poliţia Rutieră din cauza pericolului pe care îl reprezinta. Sunt marcate ca interzise prin semne specifice, la fiecare intersecţie a trotuarului cu un drum public. Este doar un trotuar cu dungi galbene pe el, plin de maşini parcate (între Arcul de Triumf şi Ion Mincu), plin de bălţi, şanţuri şi alte lucrări nefinalizate. E uşor să distorsionam adevărul atunci când avem şi noi o părere de “pus” pe net.

      00
    • NOU
      #48

      Pe Kiseleff pistele nu indeplinesc normativele, fiind desfiintate de politie si administratia strazilor obligata sa monteze indicatoare de interzicere a circulatiei pe ele, pe care bineinteles nu le-ati vazut. (Dar o pulpa de biciclista o vedeti si de la 200m, nu?)

      00
    • Ce tare ca avem toti 2 like-uri si 2 dislike-uri 🙂

      00
  16. NOU
    #50

    Hehe,toate 3 sunt normale in Olanda,daca protestezi se cheama ca esti “asociaal”.
    Clachez cand ma intreaba de ce sunt asa grabit….

    00
  17. Ai fost traumatizat in copilărie sau cum drac esti gata cu nervii de la varsta asta?

    00
  18. NOU
    #52

    Iti garantez ca cei 3 biciclisti nu sunt profi.

    00
  19. Pai de prosti/nesimtiti te impiedici la tot pasul, doar ca de la categoriile astea chipurile ai pretentii. Numai de azi:
    1. Eu pe bicla in fata unei coborari de doi metri, trei sferturi scara, un sfert rampa. De jos urcau doi oameni, mosul pe scara, baba pe rampa. Opresc in capul rampei si ma uit la ei adanc ca nu era decat un pas sa paseasca baba pe scara sa am si eu loc sa cobor. Nimic, se uita la mine cu ochii aia de vitel inocent. Am asteptat pana a urcat ca sa pot pleca mai departe.
    2. La fel se intampla si pe pista de pe Victoriei, este trecere de pietoni iar langa pista. E rosu. Tu stai cu bicileta pe pista si te uiti fix in fata ta la pietonul care asteapta tot pe pista pe partea cealalta. La 30 de centimetri este trecerea. Crezi ca neuronul l-ar putea indemna sa se mute putin ca sa aiba loc si el si eu? Ei bine nu, vine fix ca o oaie direct spre tine.
    3. Acum seara. Parcare cam aglomerata ca de obicei la Obor. Pe doua locuri este parcata o vaca de masina, dar stii cum, perfect centrata cu linia de demarcatie.

    00
  20. NOU
    #54

    eu am o intrebare (pe legislatie rutiera) referitoare la biciclisti : esti pe prima banda si te dai 30 cm mai in dreapta (tot pe banda ta) fix cand incearca un biciclist / motociclist sa te depaseasca pe dreapta, pe langa trotuar. nu-l vezi (sa zicem ca nu te-ai uitat in oglinda din dreapta) si-l lovesti.
    cine-i vinovatul legal (in Romania) ?

    si inca una : e ok (legal vorbind, ma intereseaza mai putin speculatii morale !) sa umbli in grup de 5 biciclisti latziti ca pisatul boului pe toata banda 1, pe DN1 ?

    00
    • NOU
      #55

      @animaloo : pai de ce ? nu e pe banda lui ? n-are voie sa se dea si el 20 cm mai in stanga, 20 mai in dreapta atata timp cat nu schimba banda si nu e el cel care depaseste ?

      00
    • NOU
      #56

      parerea mea e ca, cel putin la motociclist (care se supune clar codului rutier), motociclistul e vinovat. pentru ca n-are voie sa “depaseasca” pe dreapta … dar e doar o parere. un avocat poate m-ar face praf aici.

      00
    • 1. soferu e vinovat

      2. nu e legal. in principiu biciclistii nu au voie sa mearga in paralel.
      In realitate pe dn1 e mai bine sa mergi un pic mai lat sa obligi masinile sa te depaseasca, nu sa te devanseze.

      00
  21. NOU
    #58

    sa-i vezi pe “profesionistii” de pe drumul de poiana (vb de biciclisti), care merg cate 2-3-4 in paralel si se converseaza…ca ce kkt, si-au luat sosea… si cand trece autobuzul de poiana la mustata pe langa ei, gesticuleaza si se oparesc vehement ca soferii de autobuz sunt niste dementi.
    si sa-i vezi apoi pe si mai “profesionistii” pe motor, care nu-s in stare sa ia curbele decat din ghidon, dar injura “conservarii” de fac spume la gura…
    ce sa mai zici…din pacate, la noi, trecerea de la caruta la Logan/Cannondale/Yamaha/whatever s-a facut prea brusc si nu avem nici un fel de umbra de educatie sau experienta in trafic. poate copiii nostri…
    ps: sunt si femeie la volan (pazea! :))), si pe bicicleta si pe motocicleta. asta nu inseamna ca nu vad uscaturile din padurile in care ma invart.

    00
  22. Îi avea matale dreptate, dar eu săptămâna aceasta am înghesuit un poliţist de frontieră între roata bicicletei şi uşa maşinii din care s-a dat jos să vorbească cu cineva de pe trotuar fără să se asigure şi mai avea pretenţii ca eu sunt de vină… i-am spus doar să se bucure că eram pe bicicletă şi nu o maşină că atunci probabil nu mai era capabil să facă gălăgie. Fiecare categorie cu gunoaiele ei.

    00
  23. @ Cristi Macovei

    Inteleg ce spui. Insa in aceasta situatie ar trebui remediata din radacina: si anume indreptat modul in care este facuta pista pentru biciclisti pe Sos Kisselef.

    Si eu sunt si sofer, si motociclist si biciclist (si in timpul liber chiar si pieton). Insa sa-ti spun cum ti-ar pica, sofer fiind, cazul in care biciclistu’ de pe Kisselef care mergea pe sosea, destul de aproape de trotuar, s-a trezit la cei 30 de km/h ai sai, fix in fata mea, sa ocoleasca in plina viteza un canal (in conditiile in care celelalte benzi erau ocupate cu masini) …

    Solutia pe care as sustine-o, e infiintarea de piste prioritare dedicate transportului in comun / motociclistilor si biciclistilor. Si pe Kisselef spatiu ar fi. Cum spatiu s-a gasit si pe Calea Victoriei – care insa a fost in mod neinspirat dedicat exclusiv biciclistilor.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link, de la PCGarage prin acest link sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube

Top articole

7 zile