"A murit cu dreptatea în mână"

La clipul ăsta foarte grafic sunt multe de spus. Că șoferul trebuie să ia cu suspendare. Că de aia TIRurile nu au ce căuta în orașe/sate. Că a murit cu dreptatea în mână.

Dar cel mai important de spus e că unii ajung la o vârstă înaintată degeaba. Poate noi ăștia cu minte mai multă știm că TIRurile funcționează un pic altfel decât mașinile, poate unii știm că de aia faci contact vizual cu șoferul, să te asiguri că te-a văzut.

E trist. Și apar întrebările. Oare copiii lui cum sunt? Dar nepoții? Credeți că măcar ei vor învăța ceva din asta?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

120 comentarii

  1. Sigur astfel de oameni s-au reprodus si urmasii lor duc mai departe stafeta.

    Indecis. Tu ce zici?5371
  2. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 3671
  3. am o matusa, de cand a trecut de 70 ani trece strada fara sa se uite, fie e subconstient suicidala fie nu prea ii mai pasa de zile in plus.
    ala din imagini as spune ca e mai mult ghinionist, nu mai gandeste la fel de ager si a uitat treaba asta asa ca s-a ales ce s-a ales.

    Comentariu apreciat.734
  4. E neatenția șoferului de camion înainte să intervă unghiul mort. El a oprit în spatele autoturismului, dar nu s-a uitat spre trotuar, deși avea marcajul pentru trecerea de pietoni.
    Bătrânul a crezut că TIR-ul a oprit pentru el, ca să traverseze și aia a fost…

    Comentariu apreciat.15721
  5. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 3383
  6. Eu, daca as fi sofer de tir, mi-as pune niste senzori sau o camera fata/spate.

    Comentariu apreciat.4512
    • Soferii de TIR au o oglinda in fata special pentru asa ceva. Problema este ca soferul in cauza nici macar nu oprise la trecere, el oprise sa nu se suie pe Dacia aia din fata, nu a fost atent ca tataie a interpretat oprirea lui ca cedare de trecere.

      Comentariu apreciat.1254
    • Pai d’aia sunt bun senzorii de proximitate care sa intre in actiune cand pleci de pe loc, nenea soferul de tir chiar daca nu se uita in oglinda are urechi sa auda!

      Indecis. Tu ce zici?265
    • @Rumbu, nu toate camioanele au oglinda instalată în față. Nici cel din video nu o are…

      214
    • @Andreiski, da, si e scumpa tare o oglinda..

      912
    • Măi Andreiski cum poti sa spui asa ceva? Cum Doamne sa nu aibă oglinda aia? La toate camioanele există. Culmea ai gasit sa spui asta tocmai la Actros. In rest ca sofer de camion ma abtin de la alte comentarii

      63
  7. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 30106
  8. Era să fiu călcat săptămâna trecută de un autoturism în coloană pe trecerea de pietoni, făcusem eye contact cu conducătorul auto. N-am fost atent că are număr de Prahova.
    Nu mă mai miră nimic.

    Comentariu apreciat.10111
    • Era sotul amantei?

      Comentariu apreciat.793
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 2981
    • este confirmat că mașinile cu număr de PH sunt în capul listei de șoferi retardați, proști și analfabeți rutier.

      Indecis. Tu ce zici?4627
  9. Naspa! Am vazut un accident similar in Chitila pe unde trece DN7 tot prin mijlocul orasului. Atunci victima a scapat cu picior rupt fiind sters de tir. Mosu asta macar nu mai prinde azilele groazei saracu.
    Lectie invatata si pt mine de atunci. Unii soferi de tir sunt obositi, grabiti si neatenti iar mersul in coloana la viteze mici ii face si mai neatenti. Ma uit intotdeauna la ei sa fiu sigur ca m-au vazut si nu trec niciodata asa aproape de botul masinii unde e acel unghi mort. Tirurule moderne au camere si oglinzi pt zona aia dar trebuie sa se mai si uite cineva la ele din cand in cand.

    Comentariu apreciat.722
  10. NOU
    #27

    OK, dar ce e de facut? Cum te asiguri sa traversezi? Il lasi pe ala cu tiru’ ca poate nu te vede, apoi il lasi pe ala ala cu bmw-ul care da flashuri sa stai pe loc (accidentul ala de la Jilava) si tot asa. Da, e mult mai nasol altfel, dar cand se vor da amenzi si pedepse exemplare astora? Ca sa se invete sa fie mai atenti? Ca deocamdata ei sunt atenti si le cam tremura chilotii de amenzi si chiar confiscare utijaj pana intra in Ro, aici devin brusc „obositi” si „infrastructura e de vina”…

    Comentariu apreciat.757
  11. NOU
    #29

    De vina e 100% tirul, cei care sustineti altceva sunteti niste psihopati fara empatie (duh! pleonasm) si… nu va mai doresc nimic, ca era sa scriu ca va doresc soarta mosului, dar uite-asa, nu scriu asa ceva!

    Comentariu apreciat.13148
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 20111
    • NOU
      #31

      Cum nu s-a asigurat, dobitocea? Ia mai uita-te odata (hint: secunda 3) si apoi fugi si preda-ti permisul – daca il ai – sau abtine-te sa-l iei, pentru ca esti un potential criminal in trafic.

      Comentariu apreciat.8323
    • Mosul s-a asigurat, dar s-a pozitionat gresit. Soferul de tir e 100% vinovat, fiind stationat inaintea trecerii trebuia sa se asigure la plecarea de pe loc. Faptul ca nu are vizibilitate e o alta poveste, trebuia sa faca un efort. Asta nu-i o scuza.

      Comentariu apreciat.6211
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 1489
    • Din pozitia in care era, pietonul nu era vizibil.

      Indecis. Tu ce zici?1323
    • @Liviu e pacat ca dupa 100.000 de km inca n-ai invatat ce inseamna asigurarea.
      Pietonul s-a uitat, a vazut tirul oprit si a trecut. Ce altceva ar fi trebuit sa faca mai mult ca sa fie asigurat din punctul tau de vedere? Sa-l ia la intrebari pe sofer sa vada daca are de gand sa porneasca in urmatoarele 10 secunde?

      Comentariu apreciat.487
    • @liviu”: daca ai trecut de milion si nu intelegi de ce ala cu tiru e imbecil…

      Indecis. Tu ce zici?3713
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 1758
    • @Liviu, da si nu, mosul nu s-a asigurat ca tiristul nu e prost si ca l-a vazut, dar un sofer ‘prefesionist’ trebuie sa fie mai ager si atent ca un sofer normal asa ca trebuia sa il vada/anticipeze pe mos/pieton, asta nu intelegi tu.

      132
    • ps. acum m-am uitat din nou, mai ales ca e trecere… daca era la colt de strada mai ziceai ceva..

      34
    • @un om
      La comentariile oricărui accident foarte grav, apar 1-2 maxim 3 sau 4 creaturi umane care țin să semnalizeze celorlalți cât sunt de speciali! Coloja ne-ar explica doct că respectivii sunt cei care se identifică cu șoferul și vor să convingă pe toată lumea că ei nu sunt de vină ci oboseala, asigurarea, prioritatea, unghiul mort și orice altceva care le trece prin minte. De asta și inchisorile ajung să fie mereu pline cu oameni complet nevinovați.
      Tot Coloja ar face un articol să ne explice cum pot trăi cu ei acești sociopați care își conduc mașinile și omoară oameni fără nici o remușcare și cât de lipsiți de suflet pot deveni.

      Indecis. Tu ce zici?2610
    • Vina soferului este ca a oprit camionul pe trecerea de pietoni. Daca ar fi oprit 2-3 metri mai in spate ar fi avut vivzibilitate si ar fi vazut pietonul angajat pe trecere. Fix situatia aceasta a fost cu accidentul de la Letcani din primavara cand tatal cu 2 copii s-a angajat in traversare pe trecerea de pietoni unde era oprit un tir chiar in buza trecerii.
      Soferul de tir, fiind si profesionist si cu 1 milion de km facuti, nu are nici o scuza. Ar fi trebuit sa anticipeze ca nu va avea vizibilitate daca se duce atat de aproape de trecerea de pietoni. Din pacate am vazut la soferii de tir din ce in ce mai mult neprofesionalism. Merg numai la intimidare pe principiul eu sunt mare nu mi se poate intampla nimic.
      Batranul a murit cu dreptatea in mana pentru ca nu s-a gandit ca nu a fost vazut de soferul de tir.

      Comentariu apreciat.363
    • NOU
      #42

      Bai @Liviu, din postura ta de sofer profesionist ar fi trebuit sa stii ca un TIR cand e in coloana opreste in fata trecerii de pietoni astfel incat sa aiba vizibilitate! Dar pe voi va doare-n paispe, voi va grabiti si mergeti pe ideea sa astepte pietonul

      113
    • Citiți articolul pentru o idee mai amplă și învățați să nu vă dați cu părerea despre lucruri pe care nu le înțelegeți 100%
      Link: https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/care-sunt-zunghiurile-moarte-ale-unui-tir-gestul-facut-dupa-tragedie-de-soferul-care-a-trecut-peste-un-batran-in-buftea.html

      Poliția este obligată să deschidă dosar, dar în cazul ăsta cel mult poate fi o culpă comună. Au spus-o la tv (Titi Aur la B1 și Lucian Diniță la digi24). Încă odată mulți din voi ați dovedit că nu sunteți în stare să argumentați o discuție și pe lângă asta să nu jigniți. Doar omul prost jignește. La noi nu-i bai, toți se pricep la medicină, mecanică, armată și conspirații… trăind pe scaun în fața monitorului.

      413
    • Liviu, iti argumentez eu. La trecerea de pietoni trebuie sa incetinesti si sa acorzi prioritate. Soferul de tir e vinovat, nu exista nici o culpa comuna. Eu cred ca tu ne minti cu cei 1 mil de km… si daca nu ne minti esti un sofer complet incompetent si analfabet.. citeste codul rutier: 1. nu avea ce sa opreasca pe trecerea de pietoni, 2. trebuia oricum sa ofere prioritate tuturor trecatorilor. Pentru ambele la examen te pica direct si conform condului rutier se suspenda carnetul de conducere. Faptul ca in Romania poti sa fi omorat cu dreptatea in mana e altceva. Intr-adevar traind in jungla trebuie sa ne asiguram de nush cate ori, de preferat si cu binoclu in anumite zone (ca mai vine un dobitoc cu 200 km/h prin sate) pana sa trecem pe trecerea de pietoni. Dar strict pe lege soferul de tir e vinovat 100%. Daca ai permis reciteste codul rutier

      75
    • M-ai prins! Nu am permis, nu am împlinit 18 ani și îmi place să vorbesc aiurea. Cer scuze la domni competenți care știe să vorbește și caută paragrafe din legi… Eu cred că atestatul meu profesional este mai bătrân ca unii de pe aici.
      Încă ceva. Vali din moment ce nu moderezi jignirile… încep să cred că ești de acord cu ele și înțeleg că locul meu nu-i pe aici. Îți doresc succes în tot ce faci și sper să realizezi că nu ai nimic de câștigat cu bizonii care jignesc.

      213
    • Peste 3 sferturi din cititori nu sunt de acord cu tine . Dar tu te incapatanezi sa ne arati cat esti de special ………..

      64
    • Liviu, doar ti se pare ca te-am jignit… Pana una alta citeste codul rutier. Din comentariul tau inteleg tu consideri ca atestatul tau de sofer profesionist este cumva deasupra codului rutier. Te asigur ca nu este si te ajut cu textul legii: https://www.scoalarutiera.ro/curs-legislatie/codul-rutier/trecerea-pentru-pietoni . Deci despre ce culpa comuna vorbesti? Soferul de tir a condus ca un berbec si a incalcat cam toate punctele, la examen ar fi picat, daca era politia acolo ii lua carnetul. E exclusiv vina soferului de tir. Eu zic, si o spun cu toata empatia si prietenia sa-ti bagi bine mintile in cap ca se prea poate sa omori si tu un om intr-o buna zi si sa faci puscarie. Daca sti ca ai unghi mort te uiti de 5 ori si opresti tirul la linia de stop cu suficient spatiu inaintea trecerii de pietoni.

      23
    • @Toth: stii de ce cazurile penale ajung intr-o sala de judecata?

      Ca nu conteaza doar un set de legi sau doar ultimul ce a incalcat legislatia. Conteaza in ansamblu situatia privita prin prisma tuturor legilor. Si in special a celor ce priveste omorul, motivatiile din spatele lor, etc.

      Ca soferul sa fie vinovat macar de ucidere din culpa atunci trebuie sa existe o actiune sau inactiune de care soferul sa o fi comis sau omis.

      Daca se dovedeste imposibilitatea lui de a observa mosul pe trecere atunci e foarte probabil sa fie gasit nevinovat complet. Nu e deloc deplasata varianta.

      E cam neimportant din punctul asta de vedere daca mosul s-a asigurat sau nu. Si s-ar putea sa nu fie relevanta nici trecerea de pietoni atata timp cat tiristulul, la apropierea de ea s-a uitat si nu a vazut nici un pieton pregatit sa se angajeze in traversare. Faptul ca mosul se afla pe ea sau nu in momentul accidentului nu face omorul cu nimic mai special sau nespecial. Nu ai voie sa omori oameni pe strazi indiferent de circumstante.

      Rezultatele o sa le vedem de la procurori sau de la judecatori. Pana atunci ideea ramane: nu traversa fara sa te asiguri ca te-a vazut soferul.

      00
  12. Poate e bine și din perspectiva cealaltă: ești la volan și nu belești ochii? Iei cu suspendare și îți fuți viața din cauza unui care a fost mai neatent decat tine. Poate in felul acesta vor conștientiza mai mulți șoferi ce au de făcut la trecerea de pietoni.

    Indecis. Tu ce zici?2814
    • Politicienii, parlamentarii, polițistii, magistrații, militarii, bugetarii speciali au aranjat legile ca să nu aibă problema asta. Se va rezolva și asta la un moment dat, sunt sigur

      65
    • Ca șofer ai mai multe îndatoriri decât un pieton. Ai citit legislația rutiera, știi când și unde trebuie sa dai prioritate, sa oprești, etc.
      Ca pieton e posibil sa nici nu știi ca un tir are unghiuri moarte, ce știu majoritatea pietonilor fără permis auto e ca pe trecerea de pietoni ai prioritate. Știm cu toți ca în România nu se face educație rutieră pentru pietoni, eu din aceasta cauza mulți nu știu nici măcar regulile de baza.

      114
  13. m-am uitat de 5 ori la clip si chiar nu reusesc sa dau dreptate sau sa invinovatesc pe cineva. Cine o sa judece speta asta, nu a avea o misiune usoara. Eu am doi copii care nu au implinit inca 5 ani si opresc unde am posibilitatea la fiecare oratanie cu matele scoase, calcata pe sosele de catre masini si le explic cu contentul de la fata locului, de 5 ori, ca a patit ce a patit pisica, catelul, porumbelul pentru ca nu s-a asigurat stanga-dreapta inainte sa treaca strada. Din pacate inca nu le-a intrat in reflex :(

    Comentariu apreciat.405
  14. Nici eu nu am fost constient de unghiul mort de sub cabina, pana acum 2 ani cand au aparut accidente si la noi. Chiar si daca stii in teorie, e posibil sa ai gandurile tale, trecere, tir oprit etc. Aici cred ca ghinionul este al soferului. Trage mult dupa, nu prea are scuza in fata legii.

    Indecis. Tu ce zici?306
    • De ce ghinon? Vezi dunga aia dinaintea trecerii de pietoni? Acolo trebuia sa se opreasca. Desigur, avansarea intr-o intersectie deja blocata este din nou contraventie dar na, detalii, de ce sa te obosesti?

      Comentariu apreciat.906
  15. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 2559
    • Mos si rapid in aceeasi poveste e doar in filmele cu kung-fu!

      Comentariu apreciat.326
    • asa e. Cand se opreste mosu nici nu era pe trotuar pregatindu-se sa traverseze.

      134
    • feriti-va de Liviu, gasiti-i numaru si cand ii vedeti camionu pe strada sa va feriti de el. cine stie cati a bagat in pamant si nici nu stie. trist.
      man, te-ai oprit la trecere te asiguri ca nu sunt pietoni, daca nu poti de dai jos si te uiti, dar nu e nevoie iti zic eu, din tir daca te ridici de pe scaun vezi in fata
      s-au grabit amandoi la sfanta vineri

      189
    • Umblă prin țară un TIR condus de un șofer care după ce o să-l facă praf pe Liviu o să ne explice că nu a avut oglinzi, că unghiuri moarte, că Liviu nu a dat semnal, că nu a oprit să se asigure, din astea … S-avem puțintică răbdare zic.

      178
    • Stelele NCAP se dau atat pentru cat de protejati sunt cei din vehicul cat si pietonii care ar fi implicati in accident cu vehiculul resectiv. Dar pentru Liviu: Oglinda din fata este pentru fusta camionului sa nu dai cu ea in borduri. Da-le incolo de stele NCAP, camionul sa nu-si zgarie fusta in borduri.
      Liviu, am vazut soferi profesionisti care vazandu-ma angajat in trecere pe trecerea de pietoni m-au admolestat cu degetul sa nu care cumva sa indraznesc sa trec ca sa nu trebuiasca el sa opreasca. Ce merita acel sofer?

      75
  16. Cel mai important de spus este ca nu avem infrastructura de transport, nu ca tataie nu a invatat ca tir-urile au niste unghiuri moarte.

    Restul lucrurilor pe care le spui sunt doar consecinta lipsei de infrastructura. Atat timp cat soferii vor trata strazile orasului/satului ca autostrada, se vor intampla lucruri din-astea. In oras, masina e tolerata, nu pietonul, soferii trebuie sa caste ochii de zece ori fiindca ei invadeaza spatiul pietonilor si nu invers.

    Tataie nu are absolut nicio vina, el a vazut un tir oprit si a trecut. Asa cum a facut-o si pana acum in cei 60-70 de ani de viata.

    Revenind la infrastructura, ma mir ca niciunui ministru nu i-a venit pana acum ideea de a face centuri ocolitoare la toate localitatile din Romania pe model bulgaresc, inainte de a face autostrazi. Daca traficul nu ar mai trece prin orase/sate, ar scadea dramatic numarul de accidente mortale. Si Politia nu ar mai avea motiv sa stea in boscheti sa dea bine in statistici ca „viteza e cauza prinicipala a accidentelor”.

    Comentariu apreciat.4511
    • Rumbule nu mai visa. Nu vezi ca nu-s in stare sa puna o trecere de pietoni semaforizata prin buton intr-un loc aglomerat? Cum iti permiti sa visezi la avioane, gen centuri, drum expres, autostrada, civilizatie.

      233
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 649
  17. E genul de clip pe care i-l arat si copilului, sa inteleaga ca tirurile nu au vizibilitate ca si restul masinilor. Degeaba e soferul de vina daca tu ca pieton mori, trebuie sa te asiguri tot timpul.

    Indecis. Tu ce zici?255
    • Pe șofer îl doare la bască în România, a văzut că legile sunt pentru fraieri să le respecte, omori ce și câți pietoni nimerești și apoi aștepți condamnarea cu suspendarea.

      89
  18. Puteti sa-l injurati pe mos cat vreti, desi nu inteleg de ce, da ala cu TIR-ul l-a omorat pe trecerea de pietoni. Proabil o sa faca puscarie soferul, ca nu are nici o scuza.

    Comentariu apreciat.569
  19. Hai sa vedem asa:
    – accidentul s-a produs intr-un oras din Ilfov; Buftea mai exact. Fix in centrul orasului. Centura ocolitoare? Nu avem, alta data.
    Vina principala e a soferului de tir, clar. Mosul nu are nicio vina, decat ca nu a facut contact vizual cu soferul de tir (eu asa fac spre exemplu, ma asigur ca soferii m-au vazut, chiar daca au incetinit). Mosul a vazut mastodontul ca s-a oprit, si a crezut ca s-a oprit pt el. Doar ca nu. Pe de alta parte, soferul de tir, stiind ca e intr-un oras, trebuia sa beleasca de 10x ochii mai bine, mai ales ca era in centrul orasului. Langa o trecere de pietoni. Sunt sanse sa traverseze cineva, mai ales ca la ora aia de dimineata, traficul e bara la bara.

    Autoritatile?
    Pai avem asa: la intersectia aia, periodic au loc accidente. E trecerea de pietoni din centrul orasului, si exista (1) multi reisari cu numere de DB (2) multi aiuriti care se arunca pe trecere de parca le-a cumparat-o mamica. In plus, centura orasului e doar o schita frumoasa pe hartie, de multi ani. Care se flutura din cand in cand in online, pe fb-ul primariei sau a celor apropiati primariei. De facut, nu s-a sapat nici cu lingurita vreun cm.

    Mai vreti ceva frumos in Buftea? Veniti pe ruta Chitila-Targoviste. DN cu 2 benzi pe sens, care pt o portiune de vreo aproape 2km, trece prin Buftea. Stiti cat trotuar exista pe acea portiune? Zero metri. Stiti cate treceri de pietoni exista acolo? NICIUNA! Cu case si pe o parte si de alta a drumului. Deci oameni care trebuie sa traverseze ilegal 4 benzi, daca vor sa mearga la un magazin sau farmacie.

    Comentariu apreciat.546
  20. Camionul nu avea oglinda de unghi mort, care face diferenta fix in astfel de cazuri

    https://ibb.co/Bn1gXws

    1013
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 1548
    • legea aia zice ca pe trecere DE PIETONI tirurile au prioritate?

      „mă uitam doar când garam sau parcam”
      ” Eu am lucrat foarte mult timp pe camion ”
      doh…se vede dupa comentarii

      Comentariu apreciat.358
    • @liviu , „1m in fata”, adica exact pe unde trecea batranul ala, coltul camionului.
      Mai suntem pe aici cu ABCEdarul pe plastic ;)

      158
    • @Liviu si tu ca sofer de camion unde ai fi oprit in raport cu trecerea aia de pietoni tinand cont de restrictiile de vizibilitate pe care le cunosti foarte bine? Ai fi oprit la un metru dincolo de ea sau la un metru mai in spate? Si cel de la volan, fiind constient de aceste limitari la fel ca si tine, ce a gandit cand a inaintat si a plecat de pe loc, ca fie ce-o fi, habar n-am ce-i acolo, cum o vrea dmnezau?!

      Comentariu apreciat.293
    • Maica-mea , cum e Liviu asta …………… Sa-mi trag una , ca de la sofer la camion la sofer de camion , daca pot sa inteleg cum poti fi atat de bombardier si fara niciun incident major dupa …..1.000.000 de km parcursi

      44
  21. Niste semafoare cu buton?

    171
  22. Daca ii cineva care se intreaba ce e diferit la tiruri fata de masina, diferenta ii ca soferu de tir nu vede ce ii in fata tirului. Cautati pe google „unghi mort tir” si is acolo cateva imagini.

    98
  23. Apropo de treaba asta, acum câteva săptămâni un fel de IPJ din Polonia a organizat în Katowice (oraș destul de industrial) o zi în care șoferii se puteau urca la volanul unui camion pentru a vedea cum îi văd șoferii ce camion pe ceilalți participanți la trafic.

    https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0cjAZ5qyroj6ADDZpcAC7rRuA5ccv51vcQZQywWZU9XWWWSb2sjcXj3uahVNfVtdRl&id=100064435040247

    145
  24. pedeapsa capitală.

    018
    • nu exagera. Închisoare 7 ani este exact ce ar trebui să dea completul de judecată. Cazier penal, cazier rutier și despăgubiri materiale.

      87
    • Îți dai seama cum se simte un om care are peste milion cu CPC-ul din 2013 și toți ăștia îi explică din matiz cum stă treaba? Greu…

      Indecis. Tu ce zici?1418
    • Pai cam asa este Vali…cum a zis cineva mai sus, niste senzori ar fi buni.
      Bine, daca is ca aia de la senzorii de parcare Ford, pornesc dupa ce i-ai smuls capul.

      92
    • Da, Vali, pentru că în România toți analfabeții funcționali conduc camioane de 13.6 metri ca tractoarele pe ogor, unde nu-i aș, nici nu sunt treceri de pietoni și nici măcar pietoni.
      Dar aceleași camioane conduse în Danemarca, Olanda și Germania au o rata incredibil de scăzută de accidente.

      1510
    • Memareus isi da singur cu stangul in dreptul:

      1) Imaginea cu unghiurile moarte e „perimata”, nu include oglinzile din clasa V si VI devenite obligatorii din 2014
      https://eur-lex.europa.eu/legal-content/RO/TXT/PDF/?uri=CELEX:42014X0808(02)&from=SK

      2) Spune singur ca el opreste „in buza” trecerii ca sa impiedice biciclistii sa opreasca in fata lui. Adica singur recunoaste ca nu vede, fara oglinzile mentionate mai sus, la mai putin de 1-1,5 m in fata cabinei, dar totusi, opreste in asa fel incat nu vede ce ii trece prin fata, pe zebra.

      32
  25. Eu nu-i înțeleg pe cei care aleargă pe trecerea de pietoni care este pe două benzi pe sens. Și mai au și stilul ăla cu băgatul capului între umeri și cu privirea fixă spre destinație de zici că participă la ceva concurs viteză. Exact asta a făcut și moșul ăla deși era cu baston, pur și simplu a rupto la fugă de parcă era unica șansă a lui să traverseze drumul ăla. Unde se grăbea, doar sf Petru o să o afle.

    Indecis. Tu ce zici?1428
    • taci bă, că nu ai empatie, că ești un zero pentru societate, nu mai zi de-astea, chiar vrei să învețe cineva să gândească puțin… moșul a fost sprinten și s-a dus pe pwelă, un adolescent poate scăpa, un om matur poate avea prezența de spirit și se cățăra pe cabină… etc etc dacă se asigurau și gândeau lasă-l să treacă… nu murea nimeni.

      Indecis. Tu ce zici?724
  26. Incepand de prin 2020 Capetele tractor au senzori short range radar exact pentru cazuri de genul acesta. Cel putin prin legislatia europeana. Si da, pun frana automat, nu doar avertizeaza. Se folosesc si pentru functii de unghi mort si pentru rear traffic collision alert unde daca iesi de pe langa loc de parcare de langa o duba cu geamuri fumurii cu spatele iti moare motorul sa nu te trozneasca careva. Din pacate directiva sra regulatorie a vebit tarziu pentru unches. 90% vina soferului de TIR

    126
  27. Imi aduc aminte 2 bucati destul de recente si identice.

    Unul parca era la Pascani, pleaca din portiera tirului oprit, la fel se intampla.

    Celalat nu mai retin unde era, parca tot in Iasi. E ala cand din sens opus trec pietoni, tiristul ii vede, din drapta lui trece unul din unghi mort si il calca.

    In toate cazurile soferii sunt de vina, dar tu ca om, nu ai pic de simt de conservare?

    166
    • Poate ne explica Liviu, cu milionul la purtator, cum procedeaza un sofer de tir in cazul asta? Opreste la (un metru pe) trecere, ii lasa sa treaca pe pietonii ce vin din stanga si apoi ii da blana?
      Daca esti sofer de tir, esti constient de unghiurile moarte si eventual nici nu ai oglinda, senzori etc., de ce nu opresti cu doi metri inainte de trecere cand se pregateste sa treaca un pieton?

      187
    • poate ne explică None de ce se aruncă moșul sub tir?

      718
    • My take: soferul de tir nu știa ce are de gând moșul (l-o fi văzut mergând pe trotuar înainte), și când ala a început sa traverseze era deja în unghiul mort. Șoferul clar oprise pentru mașina din față.

      65
    • Mosul se angajeaza in traversare pentru ca tirul a oprit. In naivitatea lui, isi inchipuie ca tirul a oprit ca sa-l lase pe el sa treaca. In realitate, soferul de tir n-avea nici cea mai vaga idee ca mosul exista si ca are de gand sa treaca drumul; el oprise de fapt ca sa nu se bage in masina din fata.
      Totusi, intrebarea mea nu se referea la speta cu mosul, ci la cea expusa de Andrei Bucur: „din sens opus trec pietoni, tiristul ii vede, din dreapta lui trece unul din unghi mort si il calca”.

      51
    • „de ce se aruncă moșul sub tir””
      mosul nu se arunca sub tir. In momentul in care mosul intra pe trecere TOATE masinile sunt oprite. Tirul porneste cand mosul deja este in unghiul mort

      74
    • @Trl:

      soferul de tir nu știa ce are de gând moșul (l-o fi văzut mergând pe trotuar înainte), și când ala a început sa traverseze era deja în unghiul ort

      Daca l-a vazut mergand pe trotuar mai devreme si acum se uita in dreapta iar si nu mai e pe trotuar, unde poate fi? Unde, oare?

      44
  28. Mi se pare că avem mai multe pretenții de la pietoni să ştie faptul că tirul are unghiuri moarte decât de la şoferii de tir.
    E aiurea să-l înfierezi atâta pe bietul om pentru o greşeală pe care o pot face mulți, indiferent de vârstă. Poți chiar să ştii în general că şoferul de tir nu te vede întotdeauna, dar fix în ziua aia să fii cu gândul aiurea şi pe pilot automat. Îl vezi oprit la trecere şi treci, uiți că nu ați făcut contact vizual. Abia aici sunt de acord că e de vină infrastructura pentru faptul că mor oameni în accidente. Tirurile nu ar trebui să circule în oraş, decât cu anumite excepții şi doar în anumite intervale orare. Şi/sau semafoare la fiecare trecere de pietoni.

    Indecis. Tu ce zici?317
  29. Apropo de unghiul mort, unul din reproșurile care se aduc SUV-urilor este fix faptul că sunt mai înalte și distanța la care șoferul vede un copil a crescut de 2-3 ori față de berlinele clasice. În US sunt câteva sute de mii de accidente de driveway anual și mare parte din ele sunt fix din cauza asta.
    Din ce văd aici, șoferul de TIR este vinovat, probabil va lua cu suspendare. Însă educația rutieră este precară la noi, probabil că bătrânul ar fi putut evita situația.
    A adus vorba cineva mai sus de blocarea trecerilor de pietoni. În Cluj o fac șoferii de troleibuz și nu doar sporadic.

    113
  30. Ca pieton eu tocmai am aflat de unghiurile moarte ale camioanelor. Și sigur nu am lipsit de la nicio oră de circulație rutieră. Bine, nu există așa ceva, nu e nevoie.
    Dar vorbesc serios, mergeam pe principiul e mare, dăm prioritate că până oprește ăsta poate ne zboară în orașul vecin.
    #lesson learned

    193
  31. Ce se mai aude de treaba cu sofer de tir de la 18 ani, „gura de oxigen a sectorului economic”, AKA inca un pericol desprins din final destination pentru orice amărăștean pieton? A prins?

    103
  32. In București in special, dar mai peste tot in România, acordarea de prioritate la trecere este efectiv zero.

    Adițional, înainte de trecere nu exista mai nicăieri un marcaj pe asfalt la cinci-zece metri de trecere unde ar trebui sa te opresti pt a verifica daca e cineva care are intenția de a se angaja in traversare.

    Existau astfel de marcaje pe asfalt prin anii 80-90. Astfel de marcaje văd peste tot in Vest. Sau zona de pe carosabil unde este trecerea este ușor ridicată pt a te forța sa încetinești.

    Este in șoc cultural sa fiu pe trotuar mergând către trecere si sa văd mașinile oprind inclusiv pe sens opus. Iar cand vin in România, nu încerc niciodată sa traversez daca sunt mașini care se apropie. Nimeni, niciodată nu oprește. Ba chiar, am pățit sa fiu claxonat pt ca nu ma mișc suficient de repede pe zebra cu copilul in cărucior.

    129
  33. Partea trista este ca dupa o anumita varsta , gen 70 de ani, oamenii trebuie supravegheati fix ca si copiii mici.Nu mai ai reflexe, spirit de orientare, esti confuz.etc.Da, stiu ,voi stiti pe cineva sau aveti in familie supermani de 70- 80 de ani foarte sportivi si agili. Realitatea este ca majoritatea cand ajungem pe la un 70 de ani este game over, la unii chiar mai devreme.

    1310
  34. Are si senzori, are si oglinda speciala, pare sa aiba si experienta de ani de zile. Sorry dar nu are nici o scuza cu inghiul mort aici, e vinovat si trebuie taxate asemenea accidente. De cate ori pornesc la zebra ma mai uit o data, e foarte important tocmai pt ca sunt copii, sunt batrani, sunt etc.

    85
  35. NOU
    #106

    Chiar e trist că la o vârstă înaintată nu știa niște lucruri, eu la 18 ani știu de faza cu contactul vizual și ea…

    311
  36. Sau…daca tot este o tehnologie standard acum… sa nu lase in oras camioane care nu au sistem de franare automat cand detecteaza pietoni…

    33
  37. Eu l-as trimite pe Liviu, cica sofer de camion care foloseste oglinda de proximitate doar la parcare, sa mai citeasca putin legislatia.
    – toate autovehiculele din categoria N2 și N3 înmatriculate după anul 2000 trebuie echipate cu oglinzi retrovizoare suplimentare clasa V și VI
    – oglinda pentru vizibilitate frontală (clasa VI), permite conducătorului auto să vadă o porțiune de drum de pana la 2 m în fața cabinei
    – la plecarea de pe loc esti obligat sa te asiguri (nu mai zic de trecere), atat prin vizibilitate directa (suprafete vitrate), cat si prin vizibilitate indirecta (oglinzi).

    Legal, pietonul nu a incalcat nici o regula de circulatie, nu exista prevedere cu asigurarea la traversarea pe marcaj. Moral, e alta treaba, cum spune si titlul autorului…

    108
    • Nu exista ce ma? prevedere? Mai ai si 7 prosti care-ti dau manute verzi:

      Traversarea drumului public de către pietoni se face perpendicular pe axa acestuia, numai prin locurile special amenajate şi semnalizate corespunzător, iar în lipsa acestora, în localităţi, pe la coltul străzii, ***numai după ce s-au asigurat că o pot face fără pericol pentru ei şi pentru ceilalţi participanţi la trafic***

      94
    • @Andrei depinde cum citești, că se poate interpreta așa: „în lipsa acestora (…) numai după ce s-au asigurat”.

      03
  38. Pe drada pe care e firma se face mereu coada spre dreapta. Eu fac stanga cand merg spre casa. Daca e tir, pana nu vad soferul ca s-au uitat la mine, nu ma bag.

    41
  39. De unde apareti toti astia care luati apararea soferilor care nu ar trebui sa fie pe sosele?

    Tirul mergea in coloana, nu l-a oblicat nimeni sa-si inchida unghiul. Nu inteleg cum poate fi scuzat acel sofer care conduce un tir ca pe o berlina.

    Daca era in miscare inteleg sa ii mai gasesti scuze, dar era oprit, si-a inchis unghiul pentru ca a fost idiot.

    Apoi nu exista permis de pieton, sa intelega ce este ala unghi mort si cum trebuie sa traverseze prin fata tirului si a berlinei.

    Batranul era pe trecere, tirul nu mergea, era dreptul lui sa traverseze si obligatia soferului sa isi pastreze vizibilitatea, mai ales ca era in COLOANA, nu stia cat va sta acolo si daca nu vor aparea alti pietoni.

    186
  40. Ghinion. Tiristul nu a avut intentia sa dea nimanui nicio prioritate, doar a oprit sa nu dea peste masina din fata. Intamplator a oprit exact la limita trecerii si tataie a inteles ca i se da prioritate. Cuplat cu faptul ca tataie se astepta sa i se dea prioritate, a rezultat accidentul.

    34
  41. A murit de „unghi mort”.

    21
  42. >> Dar cel mai important de spus e că unii ajung la o vârstă înaintată degeaba.

    De la o varsta incolo scade capacitatea cognitiva. Chestia cu unghiul mort e o chestie mai de finete. Masina/tir oprita, pietonul intelege ca l-a vazut si ca il lasa sa treaca. Plauzibil, chiar si pentru cinve amai tanar, dar neatent (sa zicem). Si destul de mult ghinion… Mai degraba m-as intreba cum Dumnezeului nu sunt dotate masinile cu ceva senzori ca sa previna chestii ca astea…

    43
  43. Nu pot vedea/intra pe twitter sa vad video-ul. Unde il mai pot viziona?

    03
  44. Alt accident pe trecerea de pietoni facut de un sofer profesionist.
    https://www.bzi.ro/accident-rutier-in-comuna-bals-o-femeie-a-murit-pe-trecerea-de-pietoni-dupa-ce-a-fost-lovita-de-un-autocamion-update-4817680
    Observati distanta la care a proiectat victima si la ce distanta de trecerea de pietoni a oprit. La ce viteza a avut camionul, victima a fost decapitata.

    02
  45. Altul cu unghi mort. In plus, a sustinut ca nu erau semne cu „viratul la stanga interzis”.

    https://www.youtube.com/watch?v=ri5fprkWdkc

    02
  46. Să ne ancorăm în realitate zic și să nu mai dăm etern vina pe victimă. TIR-urile contemporane ar trebui să fie dotate cu oglinzi care reduc cât se poate de mult unghiul mort (cele de fabricatie mai nouă au in dotare asa ceva), cu sisteme contemporane de frânare, dar ce să-i faci când noi avem an de an pe DN1A TIR-uri care rămân blocate iarna, că nu au cauciucuri de iarnă, gen…

    Sau șoferi de TIR care încalcă restricția de pe DN1 și nu zice nimeni nimic. Sau umblat la tahografe sau TIR-uri janghine care nu ar trebui să ia ITP-ul. Că deh, patronul trebuie să facă bani cu cheltuieli minime și își forjează șoferii și mașinile dincolo de limită.

    Cât despre bătrâni, e de la sine înțeles sper pentru toată lumea, că funcțiile mnezică și prosexică sunt afectate odată cu înaintarea în vârstă. Memoria e pa, atenția e pa. O să ajungem cu toții la asta, unii mai devreme alții mai târziu. Să sperăm că vom fi măcar capabili să ne legăm la șirete fără ajutor.

    Tocmai ăsta e motivul pentru care o societate normală ia extra măsuri de siguranță pentru cetățenii vulnerabili (vârstnici, copii, oameni cu dizabilități). Spre exemplu măsuri de siguranță: TIR-urile afară din oraș sau impusă obligativitatea minimului de dotări standard care să prevină astfel de tragedii, pasarele în zonele de trafic greu si eliminarea trecerilor de pietoni de acolo sau măcar treceri de pietoni semaforizate în zonele cu trafic greu, ore de educație rutieră (eu nu am auzit pe la nicio oră de educație rutieră se li se vorbească copiilor de unghiul mort de la TIR-uri și contact vizual cu soferul), campanii de educare la TV, prin social media și bineînțeles control sporit și constant la marii transportatori, că unele TIR-uri sunt potențiale arme de distrugere în masă, pe roți.

    But then again, nu e mai simplu să dăm vina pe victimă? Pentru că asta ne oferă confort psihologic, „nouă nu ni se poate întâmpla, că noi și familiile noastre suntem deștepți și ne educăm pe tema asta”. Ba da, i se poate întâmpla oricui. Un moment de neatenție pe fondul unor probleme de viață, poate o noapte nedormită, poate o problemă de sănătate s.a.m.d.

    31

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube