1883? Suntem în urmă, tati

Podul ăsta a fost făcut acum 120 ani. De pe atunci avea 2 benzi pe sens. La noi, 99% dintre poduri sunt vai mama lor. Cam toate se încadrează la categoria podeţe pe care nu le putem repara, că nu rezistă la greutate, aşadar asfaltăm tot judeţul, mai puţin podurile.

Şi doi, de ce pana mea există indicatoare cu “limită de viteza 30km/h” pe poduri? Încetineşte cineva la alea? Adică, abia am depăşit două tiruri, după ce am mers cu 10 minute 50 la oră în spatele lor, şi am prins un decent 90, hai să încetinesc când merg pe pod.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

15 comentarii

  1. Informatie de la un camionagiu batran, care acum e pensionar, a condus prin tara si prin toata Asia si nu a avut niciodata probleme. Dar e din scoala veche, cand soferii erau soferi si luau meseria in serios, nu puneau manele la maxim si dansau prin cabina:

    important:
    pe poduri, cand e vreme friguroasa, exista sanse foarte mari sa se formeze o pelicula alunecoasa, din pricina ca ajung foarte usor curentii de aer al suprafata asfaltului. Si mergi cu 100 si pac deodata dai de o suprafata periculoasa, combinata cu vizibilitatea schimbata si poate iesi ceva.

    Din pacate, desi soferia este o meserie extrem de serioasa, cred ca e singura in care profesionistii adevarati se amesteca cu amatorii. Nu poti fi strungar amator, sau chirurg amator, dar pe sosele toti puletii. Si pot eu sa merg perfect si sa stiu multe, ca manelistul care merge periculos ma poate omori. :(

    00
  2. Si daca e sa ne gandim ca pe autostrada la unguri si la austrieci sunt facute ditai podurile ca sa treaca animalele autostrada, decorate cu verdeturi si alea alea…noi visam sa trecem peste ceva ca animalele alea…

    00
  3. Si erau vremuri cand eram in pas cu lumea. Ia uite ce se construia intre 1890-1895: https://en.wikipedia.org/wiki/King_Carol_I_Bridge

    00
  4. A fost pe discovery un film despre cum s-a construit podul si ce conditii grele au indurat cei care au turnat picioarele podului in apa raului. Au murit multi

    00
  5. hai sa ii cred un pic, daca se intampla un accident cu 60km/h pe podetul ala, pai se strica de nu mai au bani ici sa faca altul nou; apoi tind sa cred ca se faceau lucruri mai durabile pe vremea aia!

    00
  6. Instructorul auto zice ca pe poduri se formeaza mai repede mazga si sansele sa derapezi, mai ales daca podul e in curba, sunt mari. Si patesti cam asa. Pe hotnews nu zice da erau pe un pod.

    00
  7. Ref. limitarea de viteza pe orice poduri, moderne sau nu – fortele pe care le transmite masina in tablierul si pilonii podului (coeficientul de frecare este mai mare la plecarea de pe loc sau la viteze mari) pot duce la imbatranirea prematura a structurii. Deci mai ales pe poduri vechi, ar fi bine chiar sa respectati viteza aia – ca o comparatie, incearca sa traversezi un banal podet de lemn in fuga sau la pas, sa vezi diferenta.

    00
  8. De multe ori incetinesti vrei nu vrei pentru ca sunt atat de vechi si au atatea gauri pe partea carosabil incat nu-ti vine sa mergi prea repede.

    00
  9. se cutremura podul. e asa greu sa respecti o restrictie?

    00
  10. Zoso,

    Eu zic sa astepti un pic iarna/ghetus si sa mergi pe podurile de pe Valea Oltului, poduri=viaducte, dar nu cu 90, daca ai 90 calc-o in 140 acolo.
    Macar asa nu ne mai plictisesti, o vreme sau definitiv, cu aberatiile rutiere pe blog.

    Cu stima,

    00
  11. Cred ce-ati spus voi p-aici cu mazga etc., si va dau dreptate. Dar cand vad anumite poduri de la noi jur ca-mi vine s-o calc pana nu mai poate, sa trec mai repede si sa micosrez timpul in care sunt pe pod :)

    00
  12. e o problema de structura zoso. a explicat-o stash perfect pe blogul lui. e simpla problema de fizica, cu forte, solicitari orizontale, chestii. adica pe scurt daca apare pe un pod inscrisul apai ar fi sanatos sa nu te ia in serios multa lume.

    00
  13. Sunt convins ca odata si odata o sa se petreaca un dezastru cu un amarat de pod de asta. Si nici atunci n-o sa se faca nimic .

    00
  14. podurile din .ro mi se par un fel de rampe de lansare: urci repede, cobori la fel de repede. adaugă la chestia asta o viteză „decentă” de vreo 160-200 km/h şi vreo băbuţă care se gândeşte să traverseze pe lângă capul podului sau vreun câine ori ceva de genu’ şi poţi să cânţi lejer: i believe i can fly….

    ce mă enervează cel mai tare pe mine sunt zonele precum e cea de la ieşire din Craiova, de lângă Combin, spre Severin. la fiecare 50 de m se schimbă viteza limită: 50 – 70 – 100 – 50 – 70 – 100. păi tre’ să ai o problemă să respecţi chestia asta… mai de mult puneau radare şi dacă te prindeau cu 90-100 pe porţiunea de 50 (porţiune mică de altfel) aveai toate şansele să te alegi cu permisul suspendat.

    00
  15. Si inca nu ai vazut nimic!

    Bay Bridge San Francisco facut prin anii 30 are 5 benzi… PE ETAJ!

    Etaju de sus duce spre vest, ala de jos spre est, si dedesubt parca sunt trenurile!

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube