de la 15.000€

Ieri mă uitam la un tip într-un jeep. Un tip solid, masiv chiar, pe la 150kg. Cu el, o maşină normală ar fi avut o sarcină grea. Mi-am amintit de Arnold Schwartzenegger, un individ care avea aceeaşi problemă.

Dar, ce problemă au restul pizdelor şi dobitocilor care merg cu maşini din astea mari prin oraş fără a avea un motiv bine întemeiat? În oraş! Sunt gropi, dar nu atât de mari! Sunt accidente, dar nu atât de grave! Şi românii merg călare în maşini de teren.

Ştiţi de ce?

Pentru că sunt ieftine! Al naibii de ieftine! Nu mai sunt anii ’90, când un Jeep costă 100.000€. Acum, un amărât de Hyundai Tucson costă 30.000€, iar Fiat a lansat acum un model la 15.000€. Numai bune pentru toţi oamenii care merg la munte de două ori pe an şi pentru asta poluează în exces şi tâmp planeta. Da, de ce să merg cu o maşină normală? Eu am gip şi sunt în siguranţă!

ps: în timp ce căutam o poză cu care să ilustrez acest articol, am aflat că şi Lamborghini face un SUV! Dap…

romania

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

37 comentarii

  1. Eu nu cred ca este vorba de greutate, chiar si tipu ala de 150kg ar fi putut sa stea intr`o masina mai mica. Este faza de statut, esti mai sus ca restu lumii, vezi lumea de sus, esti superior! Cu toate ca personal nu ma prea omor dupa jeepuri.

    00
  2. Tucson e pana in 20000E DDP echipat mediu. http://www.automarket.ro/masini-noi/jeep/grand-cherokee-112/

    Si Lamborghini nu scoate SUV, au negat zvonurile. Vezi Autoblog.

    00
  3. zici tu ce zici, dar un jeep e fain, degeaba. si eu imi doresc unul, desi nici carnet de conducere nu am.

    00
  4. stii episodul ala south park cu hybrid cars? ca sa aproximez lumea nu e in pericol de la poluarea generata de suv-uri ci de besinile(a.k.a impresiile) alora ce le conduc ™

    00
  5. Ala de la Lamborghini e ca un tractor 🙂

    00
  6. se pare ca n-ai auzit de seria LM 🙂

    altfel, 90% din suv-urile de pe strada cred ca n-au vazut vreodata pamant. si atunci, care mai e rostul in a avea o masina de teren… pe strada? bine, in afara de a fi o blonda intr-un hammer (!) galben claxonand pe toti cei care merg cu 50 la ora in oras. cat despre siguranta gipurilor, un studiu american afirma ca 40% din accidentele grave produse cu acest tip de masini sunt rasturnari din cauza vitezei prea mari cu care o curba este abordata. iar sansele de supravietuire sunt mici.

    00
  7. Lamborghini au mai avut un proiect de SUV prin anii 80, seria LM,dupa cum a spus si uzunu. Au fost, mi se pare, vreo 6 tipuri. Si cel mai mare monstru consuma aprox. 30-50% .Misto,nu? Sultanul din Brunei (sau un alt sultan dubios) are asa un Lamborghini

    00
  8. un ipotetic suv de la lamborghini costa tot ca’n ’90 😉

    00
  9. Lamborghini SUV am vazut pe Discovey Channel. Ii urat, IMHO.

    Utilitatea unui SUV in oras ii discutabila
    In primul rand, tine de necesitate. Cand ai 3 copii, bagaje, carucioare, baxuri de cola, etc, da , se justifica.

    Is acrii strugurii, asa-i ?

    In momentul in care ai bani, iti iei o masina care sa-ti acopere toate nevoile. Cand nu ai destui bani, iti iei ce-ti permiti. Crezi ca mikutzu nu si-ar fi luat un SUV, cu toate ca el singur zice ca se apropie de 150kg 🙂
    Fii sigur, dupa ce o sa se insoare, si o sa aiba bagaje (aka nevasta, copii, coshuletz de masina, mancare, etc) o sa ii se pare Kia-ul lui un fel de Fiat500

    Un prieten imi spunea acu multi ani (prin ’97) ca statusul unui om ii reflectat in mijlocul lui de transport. Si asa si este. Parerile in contra vin de la cei care se deplaseaza pe jos.

    Inca din antichitate, persoanele importante nu se deplasau pe jos, existau lirele, calestile, caii, etc. In ziua de azi ii exact aceeasi chestie.
    Problema apare in greseala alegerii masinii, in functie de nevoi vs status.

    Proapetii imbogatiti, sar repede pe un SUV. IE ‘eftin, arata bine, ii mai pune si un bullbar, si el ii buricul targului.
    Dupa o vreme, o sa vada ca nu i se merita SUV-ul… isi gaseste loc de parcare cu greu, pielea vara frige, iarna ii ca si gheaza (pai, modelul cu geamuri atermice era mult mai scump).
    Inca mai avem vreme sa ne educam in acest domeniu. De exemplu, tin minte anii trecuti cand am fost in Grecia… pot sa zic ca nu am vazut SUV-uri mai deloc. Predominau Suzuki Swift, Matiz Topless, Mini Cooper, etc. Si nu ca nu au bani 🙂 Ma gandesc ca au ajuns la concluzia ca nu sunt chiar asa de practice.

    Never feel sorry for the man who owns a plane.

    00
  10. fiecare isi ia ce ii place.. nu inteleg ce ai impotriva zoso ?

    00
  11. Zoso, nu inteleg de ce nu spui totusi toata povestea. Ca de exemplu mosii care circula cu rablele de 30 de ani care polueaza, fiecare, cat 5 SUV-uri sau 4×4. Stiu ca sunt imbecili care circula cu masinile mari prin oras doar asa, ca sa para smecheri. Insa astia sunt PUTINI pe langa toti idiotii care polueaza cu rablele. Nu numai Dacia. Multe alte rable.

    Daca crezi ca masinile mici nu polueaza, think again. Ah, daca tot vine vorba de ecologie, ce ar fi sa ne luam toti hibride? Lexus are masini hibride mari care polueaza la jumatate cat polueaza o masina din clasa medie. Deci nu e vorba doar de teribilism, e mult mai groasa problema.

    PS: Nu e vorba doar de marimea masinii. E vorba si de putere. Nu pot sa-ti spun cati idioti/cretini/imbecili/smecheri au Golf de 5-6 ani cu motoare de 2.0 care scot gaze de parca-s turbate. Eu votez pentru un 4×4 cu Euro 4 decat pentru un Golf, mult mai mic, cu Euro 2 de acu ani buni, adus de baietii destepti din Germania.

    00
  12. e chiar scarbos lamborghiniul

    00
  13. Before Lambo LM was Lambo Cheetah

    00
  14. @ionut ciurea: iubitu, te-ai gandit ca nu-s idioti, ci chiar nu-si permit sa-si schimbe masina?

    00
  15. Pentru Cosmin. Crezi prost.Este adevarat ca ca daca ai 150 de kg si 2 m poti conduce aproape orice masina.Dar nu daca o iei pentru tine .Nu conduci comod cu volanul si schimbatorul de viteze lipit de picioare.
    Da am o masina de teren . Dar am 1.96 m si 110 kg. Si e printre putinele masini in care stau bine . Nu stiu in ce cartiere locuiti voi sau cum sunt strazile pe acolo. Dar pe la mine in zona sunt mai multe gropi ca intr-o comuna.Si da sunt fericit ca am masina mare pentru ca pot sa merg fara probleme pe drumurile astea pline de gropi iar numarul idiotilor care se grabesc sa iti taie calea se injumatateste .

    00
  16. Hmmmm. Esti resentimentar, zoso. Iar ceilaltzi au dreptate. It’s about power, sex, length of dick and status.

    Nu intzelegi nevoia animalului de putere, de status. Totul vine de la dimorfismul nostru sexual, de la ierarhia specifica unui animal social cum suntem specia asta a noastra de maimutze.

    Iar eu de-abia astept sa-mi iau Subaru ala (s-avem pardon: nu e chiar asa de mare ca celelalte nesimtziri: de-aia s-a inventat conceptu de Crossover). Sa-mi pun tot familionu, inclusiv caditza, 354 de pachete de pampersi, 3 rucsaci, doo lazi cu shunca de porc calitatea I afumate artizanal pe langa Arcu de Triumf, cartile pe care le car la Telega si de la Telega inapoi, fara sa le citesc,

    si sa ma duc unde vad cu ochii. De egzemplu, pe ulitza la Telega fara sa stau cu strangere de inima ca-mi sparg baia la Opel, ca nu are decat scut de plastic. Sau pe Calinet, unde ma duceam in copilarie sa fac fanu. Sau pana la Omu, sa poluez ca tot marlanu natura virgina, aia care nu a fost inca deforestata de padurarii pulii mele si de arabi, Hrebe si de Kerestesh.

    Ironia sortii este ca pana atunci, in doi-trei ani de zile, aia mica n-o sa mai aiba nevoie de pampersi. Lasa, ca-i ia tata ponei pana atunci. Il cresc pe balcon… 😛

    00
  17. @brosky. Vezi ca in multe tari , motivul pentru care oamenii nu se inghesuie la SUV-uri nu este pentru ca , vezi doamne sunt ei educati si noi nu. In schimb impozitele pentru suv-uri si asigurarile sunt mult mai mari.

    00
  18. NOU
    #18

    Tucson parca incepe de pe la 14000 euro 😀

    Si un SUV Lamborghini ar avea soarta Cherokeeului.

    00
  19. La romani cand vine vorba de masini este vorba de teribilism! Masina la noi inca nu a ajuns sa fie vazuta ca un lucru practic, ci ca pe o demonstratie de statut. Si nu mai suntem in antichitate cand imparaul avea caleasca si restul mergeau pe jos.Daca esti un analfabet intr-un Audi, tot analfabet esti. Am vazut oameni care stateau intr-o garsoniera vai mama ei si care au strans cureaua sa-si cumpere Mercedes ultimul tip. Sa nu mai zic de politaii de pe autostrada care-si iau soacra cu elicopterul sa moara vecinii de ciuda. Statutul unui om e reflectat de stil, nu de cati bani baga intr-un mijloc de transport.

    00
  20. NOU
    #20

    Am vazut si eu un test intre un Hummer si un LM002 sau Cheetah. Cica LM-ul consuma 120 la suta de km 🙂

    00
  21. turambar, bre, da parca prea multi romani cu putze mici.
    si, eu stiam ca astia isi iau porşane…

  22. @blabla: daca nu-si permit sa-si schimbe masina sa circule cu taxiul, cu RATB/METROREX sau pe jos. Asta daca avem pretentii de ecologisti. Altfel, ar fi bine sa o lasam mai moale cu ecologia. OK?

    PS: Daca se intreaba careva, n-am 4×4 (inca). Conduc o masina din clasa medie (nu Golf), de 1.6 / 110 cai, fabricata in vara lui 2007, deci are Euro 4. Polueaza suficient cat sa-mi iau bobarnace de la Ionut (@ibb.ro), insa cu siguranta mai putin decat rablele aduse de altii din Germania.

    00
  23. zoso, trebuie sa plecam de la premisa, plauzibila de altfel, ca totzi romanii au putze mici, cu ecseptzia celor care le au doar semi-mici si ishi doresc doar crossoveruri. din informatii anecdotice shtiu ca jiipanurile astea intaresc putza mica ceva de groaza.

    mica, mica, da voinica. intra, baga, se ridica, ca o harnica furnica.

    capish, bre La Zosontaine? 🙂

    00
  24. Asaaa
    Maestre nici vorba de lambo suv; cel putim asa zicea seful de la ei acum o luna si cateva zile: https://guce.oath.com/collectConsent?sessionId=3_cc-session_bea633d1-23c0-4148-931a-a66a9dbdd46c&lang=&inline=false&jsVersion=null&experiment=null
    stii tu altceva?
    @Ionut Ciurea. cu tot respectul, mi se pare ca te hazardezi cu sfaturile legat de starea acasa a „mosilor” cu rable. Ai fi surprins sa afli ca un Tuareg cu motorizare diesel V6 Euro 3 polueaza mai mult decat o „rabla” de dacie 1300 din 1972, motor Otto. In rest… despre 206 numai de bine.
    @brosky, in calitate de cititor, te informez ca mikutzu este posesor de VW Polo.
    @Turambar, Subaru’ ala sper sa fie Forester; splendida masina. Uite aici utilitatea ei autohtona: https://accounts.google.com/ServiceLogin?service=blogger&hl=ro&passive=1209600&continue=http://www.blogger.com/blogin.g?blogspotURL%3Dhttp://amardezi.blogspot.ro/2016/11/nemii-n-au-avut-subaru.html%26zx%3D1s7rrhstx947j&ltmpl=private

    00
  25. Nu e vorba de ce are zoso cu faptul ca lumea „isi ia ce-si place”. Da, esti liber sa iti iei ce-ti place atata timp cat ai si ceva in creier cand o faci. Daca esti genul care nu-si pune problema ce mama masii o sa se intample cu copii lui (daca o sa faca copii vreodata) atunci pentru aia va trebui sa existe intotdeauna cineva care sa aiba ceva impotriva cu ce le place. Ce-ti place e daunator, therefore n-o sa mai dureze mult pana o sa fie produse mai putine sau o sa se scumpeasca masinile insele.

    Si la un search pe flickr pentru ‘hummer’ sau alte SUV majoritatea comentariilor e alcatuita din chestii gen ‘what a moron’ etc. Doar ca la noi n-au ajuns inca alea, aici inca e cul sa iti iei o tipa dusa pe la solar, sa-i dai un Porsche sau ceva de genul, o haina si s-o plimbi un pic.

    00
  26. @ionutz
    My bad.,… nu stiu de ce dracu tineam minte ca si-a luat Kia…(sau poate alt blogger si-a luat, dreak stie, ca deja is din ce in ce mai multi, si nu poti sa-i tii minte pe toti)
    @baghi
    Normal ca impozitele si asigurarile is mai mari, ca toate se calculeaza pe baza cilindree-ului, vechimii, etc…

    Un lucru nu prea calculeaza omu’… cat il costa intretinerea masinii pe luna.
    De exemplu, la Skoda mea din 2002, 1.6i 102cp, platesc cam 4oo RON pe luna in asigurari, CASCO, benzina, spalare, etc.

    Ai masina pe care ti-o permiti. Daca-ti iei „jip”, ia-ti jip nenea. Doar poarta-te ca omu’ pe strada. Cu cat mai noi, cu atat mai bine. Macar stiu ca orice masina noua, ii tiptop dpdv tehnic, ii functioneaza tot ce tre’ sa-i functioneze prin burta.

    Cel mai tare ma enerveaza soferii care nu semnalizeaza. Apoi sunt cei care, nici nu semnalizeaza, dar nu au nici un bec aprins, de parca nu au baterie in masina. Nu pozitie, nu faza scurta, nu semnalizare. Faza din „Shoot’em’Up” m’a uns la inima, cand a avut ceva cu nenea care nu semnaliza.

    Si da, subscribe… the expensive the car, the bigger dick the driver has.

    00
  27. yup. forrester i meant to sing the praise of my heart. cand o fi sa se stranga banii in cont. pana atunci, strugurii e acri, dar e dulci

    00
  28. Problema nu e ca-si iau romanii SUV. Problema e ca aia cu SUV sunt mai smecheri in trafic fata de aia cu masini mici. Cati posesori de SUV ati vazut sa cedeze trecerea unei Dacii?

    00
  29. In legatura cu acest subiect, este un articol „Sentimentul romanesc al fiintei in Jeep”, publicat de Cristian Tudor Popescu acum cativa ani. Marturisesc faptul ca nu intotdeauna CTP imi este simpatic, dar de data sta are perfecta dreptate. O idee din articol ar fi: „un oarecare cetatean, de rand, trebuie sa fie onorat ca peste el au trecut cauciucurile de marca, Pirelli, ale unui 4X4, si nu cauciucurile resapate ale vreunei Dacii amarate”. Cautati articolul intreg, merita citit.

    00
  30. Sunteti rai. Bicisnici, meschini. Nu intzelegetzi onoarea de a fi calcat in picioare de un gip. O moarte nobila, demna de un tarabostes de Pantilimon. In loc de sulitzi, tzevi cromate de eshapament. Zamolxes si Subaru. Nu credeam sa invatz a muri vreodata / Calcat de un jeep, cu roata cea lata.

    ROFL

    Articolu lu CTP aici. 🙂

    romanesc al fiintei

    00
  31. ii plin de tzarani care is iau masini de teren pentru ca aha e mentalitatea romanului.O casa cat mai mare…cu n-shpe camere daca se poate …si o masina la fel.Sa incapa in ea si bunica si vecinu si purcelu…Nu ca i-ar duce pe toti odata undeva,dar ca sa fie.Nu se stie niciodata.
    Si mie mi se face rau cand vad cate o pipitza la volan de X5,de parca in fiat-ul panda nu se conduce la fel,dar ce sa le faci…prefera sa dea banii pe benzina decat a ajute niste copii nevoiasi.
    Probabil ca sentimentu care ii apuca cand conduc apartamentele alea pe roti e ala de „cel mai tare din parcare”…pacat ca parcarea e plina tot cu astfel de „apartamente”.Si toti se cred mari si tari,dar defapt nu fac decat rau celor din jurul lor.

    00
  32. lui ii ajunge putza. nu mai are nevoie de gip.

    00
  33. brosky, piticu si-a luat kia. dar el are putza mica si are voie..

    00
  34. piticu n-are bani sa isi ia gip. ca la putza lui, si-ar fi luat!

  35. acuma deja am degenerat….
    Da, ne enerveaza japitzele cu X5/MX5/Z5 si alte litere ale alfabetului.
    Adevarul este ca , au muncit pentru masinile alea. Voi ati face ceea ce au facut ele ? Atata sacrificiu, calcare peste mandrie, nopti nedormite…

    so, ati face ce au facut ele pentru o punga de tzechini ?

    00
  36. Noi facem altele pentru o punga de tzechini. Lasa, nu le mai plange de mila. Are shi fututul cvasi-consensual beneficiile sale secundare, coane…

    00
  37. >>>>>un studiu american afirma ca 40% din accidentele grave produse cu acest tip de masini sunt rasturnari din cauza vitezei prea mari cu care o curba este abordata. iar sansele de supravietuire sunt mici.<<<<<<<

    Tare curios as fi sa vad si eu testu asta , eu cred ca astea sunt doar scenarii din capul oamenilor un jeep cel mult intra in derapaj da nu se rastoarna. Si nu mai exagerati in pla mea atata ca aia din jeepuri nu cedeaza la o dacie peste tot sunt si uscaturi acuma gata cine are jeep e cocalar ca voi nu aveti bani de jeep, cu atitudinea asta o sa muriti saraci si in pla goala baaaa Cat despre poluare totae jepurile au in plan comercializarea motoarelor hybrid. Nu mai exagerati , viata e un joc frumos care merita jucat pana la cel mai inalt nivel . Va salut PACE

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.