La articolul cu traficul și Morar, Paul lasă următorul comentariu
Paul
Si totusi Romania este pe penultimul loc din UE in ceea ce priveste numarul de autoturisme la 1000 de locuitori.
https://ec.europa.eu/eurostat/
Are dreptate, stăm prost de tot la statistica asta.
Până în momentul în care adaugi context. Că dacă iei doar cifrele astea ești în eroare. Trebuie adăugată educația. Nu ai 10 clase, nu poți da de permis. Nu ai loc de muncă? Nu prea poți întreține o mașină. Stai la țară? Nu prea ai unde te duce cu ea. Sunt niște alte cifre care trebuie adăugate și ele pe lângă “avem mașini mașini puține”.
Doar să luăm două cifre și e de ajuns să explicăm cifra aia de 400 mașini la 1.000 locuitori. Cât e populația rurală? 48%. Câți angajați avem? 5,2 milioane. Ce parc auto avem? 8 milioane. Sunt unii care au două sau mai multe mașini, mai sunt studenții, familii de doi angajați cu 1 sau 3 mașini, cam aia e.
Vedeți voi, sunt mai multe tipuri de analfabetism funcțional. Ăla pe care îl știm cu toții e ăla în care citești un text și nu îl înțelegi, dar la categoria asta intră și “citesc două știri și nu fac legătura între ele”. De aia râd de cei doi vloggeri de tec când se laudă că ei sunt informați, pentru că dacă nu citesc undeva concluzia nu sunt în stare să facă ei legăturile care duc la această concluzie. Pur și simplu citesc știri și atât, capacitatea cognitivă nu e acolo.
Și ca ei sunt mulți care nu se întreabă de ce se întâmplă sau cum se întâmplă X sau Y.
De acord, problema e ca mare parte din flota auto e concentrata in anumite orase. Degeaba ai tu masina pe numele lui tanti Floarea din Bistrita daca tu o folosesti in Bucuresti. Asta nu o spune nicio statistica, ci realitarea din trafic.
Ca sa-mi inmatriculez masina in Bucuresti/Clooj trebuie sa am domiciliul acolo iar daca stau in chirie asta e putin mai complicat pentru ca motive romanesti.
Asa ca pe hartie e un nr de masini in orasele respective iar in realitate sunt 3x.
Depinde cine transmite informatia cu numarul de masini. Cei de la politie sau primaria ? La leasing poti sa alegi dintre numar de B, CJ sau din judetul de unde stai.
@VladM – faptul ca e inregistrata pe numele lu bunicu’ in Vascauti, nu are nici o legatura cu RCA-ul??
Mai era unul pe aici ce avea sotia cu handicap. Pe numele ei era masina de 3l ce o folosea el iar pe numele lui masina de 1.4… Si era mandru de smekeria facuta
Eu sunt unul din cei care trag statistica in jos. Stau aproape de metrou si nici eu nici sotia nu vedem rostul turnarii unor galeti de bani intr-o masina pe care am folosi-o poate de 20 de ori pe an justificat. Calitatea vietii nu e data in niciun caz de faptul ca detii 4 roti pe care le parchezi undeva pe trotuar, as zice ca din contra.
Huooo!
Pai tu nu esti roman adevarat, nu „ai valoare” si nu o poti etala.
Sa ti se retraga cetatenia/ajutorul de la stat.
/s
@Mark 500: hai sa nu cadem in extreme. Si eu merg pe jos pana la metrou si imi las masina in parcare, dar asta nu inseamna ca nu imi duc fetita la cresa cu masina in fiecare zi. Nu o parchez in fata cresei, ci pe un loc unde gasesc liber, imi asum aglomeratia si fataiala pentru 1 ora castigata pe zi. Nu cred ca are nimeni ceva cu cei care isi folosesc masinile, atat timp cat respecta o serie de reguli in ceea ce priveste parcarea, conduita etc.
@punkreas crese sunt destule in proximitatea locuintei in Bucuresti, si fii-miu e la una la 10 minute de mers pe jos, fara urcat in masina, coborat din masina, lasat masina pe avarii ca sa bag pustiul in cladire… Daca vrei poti, dar stiu prea bine ca majoritatea au un bias legat de masina, ca fara ea nu se poate, ca e musai, ca esti extremist daca n-ai well, n-am si am si apartamentul platit in 5 ani in loc de 30 din doua salarii cam la media orasului si n-am alte rate. Viata e simpla, noi alegem sa ne-o complicam.
@Mark 500: fac 30 min pe jos pana la cresa. Vara se mai intoarce pe jos cu bunica ca sunt parcuri pe drum, dar in rest imi asum costurile si nu las masina dampulea cum o fac alti parinti. Cresa este de stat si este in proximitatea locuintei, altfel nu intram :))
Am un amic ca Mark. Sta la unirea si nu intelege de ce eu am nevoie de 2 masini in familie si am momente cand am doar eu cu a mea peste 1000 de km lunar (intern plus un drum si inapoi de Bv lunar), si lucrez de acasa !
Pt ca stau in Pantelimonezia. Si nu imi permit sa fac 3h sa ajung la unirea dimineata, mergand pe jos 15 minute stand dupa rata care vine odata la juma de ora ca sa mai fac 3 statii pana la metrou ca apoi sa mai fac cu metroul inca 35 si inca mers pe jos lejer inca 15. Am dat un exemplu random. Si ca mine sunt restu de 4 mil de bucuresteni care nu putem sta la unirea din diverse motive.
Acuma. Merg cat pot cu trotineta electrica si metroul. Nu sunt exagerat si da imi doresc sa am transport public rapid ca sa ma pot muta la 30j de km de buc si sa fac juma de ora pana la unirea. E posibil asta in timpu vietii noastre? Evident nu si repet nu putem sta cu totii la unirea sau langa metrou
@octtavyan: banuiesc ca ai si 2 locuri de parcare si, pe langa asta, folosesti destul de des aplicatia AmParcat, nu?
Confirm, partial, ce spune Mark. Crescut doi copii cu cresa, scoala și after. Toate in proximitatea locuinței, 15-20 de minute de mers pe jos. Cred ca în 10 ani le-am dus de trei ori cu masina. Pentru ca zona respectiva este foarte aglomerata și nu merita, efectiv, deranjul. De ceva vreme cea mare merge la liceu cu, soc și groaza, tramvaiul, ceva gen 10 statii zilnic. Birou, la care merg zilnic, la doua statii de metrou și încă zece minute de mers pe jos. La Unirii :). Chiar dacă am inclusiv loc de parcare acolo, cu masina ajung foarte rar. Tot pe motiv de aglomerație, dar și de sănătate. Mai ales când ploua prefer sa merg pe jos, caci atunci as face mai mult decât dublu pe drum. Masina, însă, este absolut necesara pentru deplasări mai lungi, ori cu bagaje prin oraș și, în principal, pentru ieșiri în afara orașului. Din pacate variantele cu tren sau alte tiribombe, atunci când ai și copii cu tine, aduc un handicap foarte mare nivelului de confort al vieții. O sa descopere și el diferența atunci când va avea masina.
De acord atata cu Mark, dar si cu Cristis.
In Bucuresti ma descurc f bine fara masina si nu ii simt nevoia. De altfel am stat 1 an fara una, de cand am vandut-o pe cea veche si pana cand am luat alta.
Scoala e la 2 statii de autobuz si mergem pe des atunci cand nu este unul in apropiere sau vine aglomerat.
La servici ajung de asemenea lejer cu tramvaiul.
Problema este cand trebuie sa ies in afara orasului, la tara, sau la ai mei care locuiesc in Voluntari. Nu exista variante ok de deplasare, mai ales cu 2 copii si cu bagajele aferente.
Pe de alta parte, daca nu as fi avut loc de parcare langa bloc, probabil ca nu mi-as mai fi cumparat alta masina. E prea mare stresul sa cauti loc seara.
Despre deplasari, am luat all inclusive la Bulgari cu transport inclus cu autocarul. Bagaje relativ putine chiar si cu todler, niciun stres. E adevarat, bunicii sunt in Bucuresti.
Daca stai la tara ai unde te duce. De abia atunci ai nevoie de masina. Ca la oras poti trai bine-mersi si fara, 90% din timp.
Problema e ca cei care locuiesc (si muncesc) la tara nu prea au venituri de masina.
Un factor care face masinile sa para multe e ca majoritatea sunt concentrate in orasele mari.
Iar lipsa infrastructurii contribuie esential la aglomeratie. S-au inventat semafoarele inteligente? E ceva inteligent la trafic management? Sunt parcari suficiente? Se iau masuri de descurajare a mersului cu masina cand congestia creste alarmant? Se investeste in transport in comun decent? Etc…
Problema nu e neaparat ca o familie are 2 masini, cat urbanismul comunist si lipsa infrastructurii de orice tip.
Daca orasele mari ar beneficia de infrastructura moderna, daca blocurile n-ar fi indesate unul intr-altul, masinile existente n-ar mai sufoca traficul, ar mai fi loc.
Acum multi ani am renuntat sa mai merg cu masina la servici, in Bucuresti. Era prea stresant si nu salvam mai nimic, ca timp. Doar daca era vremea rea, poate.
parțial da, parțial nu. vecinul meu are părinți și socri la țară. n-au mașină. mă uitam prin satele astea mai departe de brașov, al doilea, al treilea. sunt multe curți unde nu pare să fie mașină (ok, era zi, poate erau plecați la oraș la muncă, de aia am zis „pare”, că nu se vedeau urme de roți).
Am un prieten IT-st care lucrează remote dintr-un sat din dealurile Mehedințiului. Are doar iarbă în curte, și nu servește așa ceva. Se duce de vreo trei ori pe săptămână la Lidl în Motru. Cel puțin dată la două săptămâni merge la Kaufland în Drobeta TS, uneori mai variază cu Târgu Jiu. Mai intră într-un restaurant, uneori își mai ia ceva îmbrăcăminte/electronice/electrocasnice/bricolaj etc. Practic chestiile pentru care tu ai ieși la o plimbare pe lângă casă.
Cred că mai mulți de la țară au face asta dacă ar avea posibilitatea.
@VOC: „Are doar iarbă în curte, și nu servește așa ceva” – bine punctat. Daca ai doar iarba in curte, mai bine nu conduci pana nu gadila astia de la putere legea.
Radu, uite acum trec 40 de ani de la 89. In tot acest timp tot comunismul e de vină că ne am aglomerat atât??! In rest, da , sunt de acord cu ce ai punctat
Pe langa cele 400 mai sunt si alea 50 in plus de la bulgari, care sunt tot ale noastre.
Si cele fara acte si conduse fara acte, 4×4, cu volan pe dreapta si folosite la tara/pe dealuri si munte sa ajunga pe la stani. Nu ii opreste seful de post pe ei, ca nu prea exista.
Suntem la 8.1 autoturisme la final de 2023. Daca ne raportam la 400 / 1000 ar insemna ca sunt 20 milioane de locuitori. Ceea ce e complet fals.
Apoi, milioanele alea de romani plecati sunt din grupele de varsta activa. Aici au ramas copii si batrani, care nu au masini.
Exact asta!
Am avut mașina înmatriculată pe România, am trecut pe Italia, și culmea e, e mai ieftina asigurarea aici, 250€ pentru 1,4. Plus toți cei ce își iau mașini noi și lucrează prin alte țări.
Dacă s-ar radia toate rablele nefuncționale dar ce sunt ținute în curte sau pe trotuar pentru că e membrul familiei, am sta și mai bine!
@Cipper corect. Daca ajustam cifrele de la 19 la 15 milioane de locuitori, vine 500 de masini / 1000 de locuitori. De la 19 la 14 milioane ajungem la 540.
@N, daca scadem si rablele care sunt abandonate prin curti sau pe marginea drumurilor si care nu sunt folosite, probabil ca ajungem la sub 400 de masini pe mia de locuitori.
@Fisherman: am 1,4, mai mult de 175 de euro pe an in Romania nu am dat pe asigurare. Si nu am avut la city sau euroins. Si am sub 30 de ani.
Am dat 165 de euro luna asta.
O zi faina.
Na, si la aia se uita multa lume; chiar zilele trecute am intrebat pe cineva din domeniul tec, crezand ca primesc un raspuns direct ca ce dispozitiv anume sa imi iau pentru un anumit scop – cica sa ma uit la unul din cei doi, ca sigur zicea de unul care e bun …
Eu, fara misto, cand intreaba cate unul de topoare sau de sapat in curte-i zic ca vezi, e un baiat cu-n blog de mai sapa, mai sudeaza, mai testeaza o manusa, o sapa …
Pentru mine, sa caut idei, ma mai uitam la cate unii care acum un an-doi mai aratau una-alta, acum mai rarutz, mai mult reclama la chinezarii Ruris, d’astea.
Total de acord că unora le lipsește capacitatea cognitivă dar mai este o categorie de persoane cu „capacitate” dar care face același lucru din cauză că acea știre/statistică le confirmă bias-ul.
de asta suntem toți vinovați.
@Mihai, bias-ul aici este ca Romania are foarte multe masini, desi acest lucru nu este adevarat. Este la fel ca atunci cand se spunea ca toti romanii fac o facultate si dupa cativa ani am aflat ca de fapt suntem printre ultimele locuri in Europa.
Problema in Romania nu este reprezentata de numarul de masini, ci de lipsa infrastructurii rutiere pentru acestea.
@Andrei G sa vezi surpriza cand o sa se afle ca nici la IT /tech nu suntem foarte speciali. media EU 47/1000 locuitori activi, Romania sub 30.5/1000 locuitori activi. Exceptand Bucuresti/Cluj suntem sub media europeana, care nu e cea mai stralucita nici ea la nivel global.
La digitalizare suntem pe un onorabil loc ultim din UE, sub Bulgaria.
La aglomerația în trafic stăm bine. Bucureștiul e printre primele în Europa și chiar din lume.
@Mopri, da, din lipsa infrastructurii si din cauza ca regulile nu se respecta.
Ai vazut vreo alta capitala mare care sa nu aiba un sistem digitalizat de coordonarea traficului?
Stai, trebuie sa ai 10 clase sa poti da de permis? Duamnefereste, dar de-asta am murit noi la revolutie? Curand vor introduce si alte cerinte absurde, cum ar fi sa stim sa scriem si sa citim.
Se cumpara BAC-ul, se cumpara permisul de conducere, se cumpara posturi, se cumpara certificate medicale de invalididate pentru pensii.
Doar sa te descurcii sa faci primii bani!
Se trece și fără alea și nu de ieri… https://www.youtube.com/watch?v=2rKQE_9r6GQ
Toate statisticile din Romania sunt viciate prin faptul ca se raporteaza la ceva vag, anume nr de cetateni romani asimilat ca numarul de persoane prezente in Romania. O familie plecata din tara, in statisticile romanesti figureza ca 2 cetateni romani, casatoriti, fara nici un venit, cu o proprietate (sau X proprietati), cu X copii cetateni romani (care au abandonat scoala) si care nu au masina si nu se spala pe dinti!
Daca recalculam, grosso modo, 8 milioane de auto la, scenariul optimist, 16 milioane => 500 masini la 1000locuitori.
Pe de alta parte, cate rable care nu sunt folosite de nimeni, dar care nu au fost radiate, exista in Romania?
E adevarat. E posibil, totusi, ca nr general de rable probabil a mai scazut, avand in vedere programul Rabla. Pe de alta parte nr de cetateni romani plecati din tara nu pare sa scada, din contra.
Ar fi mai interesant statistica pe orasele mari, timpul de utilizare auto/zi, etc. Apropo am niste vecini ce isi renoveaza casa, momentan stau la max 10 min mers lejer, dar cand vin in vizita, vin intodeauna cu 2 masini.
@Dorin, probabil ca vin direct de la serviciu si lucreaza in zone diferite ale orasului.
„Nu ai 10 clase, nu poți da de permis.”
Co-etinici de-ai lu’ domnu’ Gelu s-ar prăpădi de râs dacă ar ști să citească asta.
Am făcut și eu o românească, două mașini. Una de teren ( nu m-am prins de ce, aici am asfalt și drumuri pietruite decente, minte de căpșunar, mai făceam niște ieșiri pe dealuri ) și o mașină de drum lung, berlină cu ceva echipare sport. Kilometri anuali efectuați jenanți de puțini, asigurări, impozite, combustibil, mai niște piese că nici mașinile nu mai sunt în floarea vârstei.
Am decis că un Seat Altea Freetrack e tot de ce am nevoie.
( Știu că e urâtă, dar nici eu nu sunt fotomodel ).
Cred ca in randul studentilor, in Germania procentul celor cu masina e mai mic decat al celor din Romania.
Pt ca nu isi permit, nu ca nu ar vrea sau nu le-ar trebui.
de fiecare data cand e vorba de trafic apare desteptul ca „Romania are numar mic de masini per mia de locuitori”. intr-adevar, traficul prin comuna Trifesti judetul Iasi e de vis, unde probabil au 100 masini la mia de locuitori, la fel si prin judet la ai mei pe la Balaceana, Mihoveni, Plesa sau la Maidan sau pe la munte pe la Borca, Ostra, Panaci, n-aveti idee ce bine se circula.
insa ce nu vad desteptii astia:
– Bucuresti-Ilfov sunt vreo 600 masini per cap de locuitor
– Viena 375
– Paris 440
– Berlin 340
– Londra 350
– Stockholm 404
– Copenhaga 237
– Munchen 550
– Roma e un fel de Bucuresti cu 613
Sursa: cautari pe Google, nu dau 1000 de linkuri ca intra in moderare, dar am incercat sa iau cele mai recente date (dupa 2020 la toate) pentru ca in unele orase s-au schimbat mult prin deprioritizarea masinilor personale care sunt cancerul oraselor
Dar sa nu uitam ca toate orasele de mai sus au infrastructura mult mai buna decat Bucurestiul pentru ca n-au trait in comunism cand transportul greu era predominant feroviar si pentru o masina nou trebuia sa astepti cativa ani, deci pur si simplu nu erau masini asa de multe sa se faca infrastructura pentru ele.
Romanche insa are macar vreo 3 masini per familie (el, nevasta, copilul major, eventual si o gioarsa de care a uitat sau nu vrea sa o vanda) si pentru orice drum care e mai mult de 5 min de mers pe jos o foloseste, evident ca are program separat de nevasta si copil si nu pot folosi aceeasi masina, iar daca e copilul minor oricum il duce la scoala aia buna in capatul celalalt de oras, metroul il pute si dupa aia stau toti 3 in trafic si se mira de ce oare e asa aglomerat.
transport in comun bun plus rent a car decent.
Si, in bucuresti e si mai grav. Asa, cu ilfovu mai ai niste taranoaia unde nu ai numar asa mare de masini.
Si, ca acolo e si Stockholmul. de avut in vedere ca Stockholmul e mare ca o zi de post. Am facut un calcul, cu abonamentul de la reatebe de stocolm pot face ~90km nord-sud. Deci, tot cam asa ai si zona „judetu stocolm”.
Si, cu toate ca numarul de masini e ala, destul de mic, traversarea nord-sud e tragica mereu. Aia Sud nord e mai putin tragica, exceptand perioadele de prime-time.
Ai dreptate și din ce zici tu reiese că de fapt România nu are o problemă, ci Bucureștiul are o problemă.
E interesant, sunt curios dacă am aplica aceeași metodologie la multe alte domenii, inclusiv economic, la ce concluzii am ajunge :))
@Manu: problemele de trafic sunt in orasele medii sau cele care sunt noduri rutiere sau limitatoare de viteza (cum e Podul Iloaiei, care ia tot traficul de Iasi spre vest si sud-vest) si are o banda pe sens, din nou, la Ostra cred ca se circula bine, la fel si la Radauti sau Solca, de exemplu. insa si la Suceava se circula nasol, nu mai zic de Iasi sau orase „civilizate” cum e Cluuuuuj sau Fruncea, iar acolo bat pariu ca numarul de masini la mia de locuitori e peste media europeana de approx 500 masini.
la noi visul romanesc pentru clasa medie e el ceva middle management pe la o multinationala (altenativ ceva afacere proprie micuta sau sefulet la una), ea ceva bugetara, casa la porumb si copiii la scoala aia buna la 2 ore de mers cu masina dimineata prin trafic, ca aia de aproape e cu tarani sau romi sau ambele, iar toti care au peste 18 ani sa aiba masina lor
Transportul in comun din Bucuresti e cel putin acceptabil, asa in general.
+1 , cel mai bun comentariu, cu amendametul că în București sunt deja peste 2 milioane de mașini, real.
de asemenea, ca să vezi poza completă a dezastrului, compară densitatea populației Buc cu densitatea populației din celelalte orașe, va fi cel puțin dublă.
concluzia – deci 2 milioane de mașini zac înghesuite într-un oraș unde nu au loc, în timp ce restul țării este un deșert nelocuit
Eu cred că problema reală este că Bucureștiul e pur și simplu în urmă la infrastructură. De fiecare dată când trec prin Budapesta și văd autostrada aia cu 3,4 benzi pe sens (pe unele porțiuni) îmi dau seama ce în urmă e capitala noastră.
Plus văd la mine-n oradea ce mult contează o centură ocolitoare, și da, știu e un amărât de oraș de provincie de nici 200k locuitori dar ce diferență face centura aia cu 4 benzi!
Ultima oară când am fost în bucurești centura era încă 1 bandă pe sens pe cea mai mare parte. 1 bandă pe fuckin’ sens la peste 2 milioane de locuitori. Am crezut că n-am mers bine pe GPS sau am făcut ceva prostie. Am întrebat pe cineva local și a râs, da, aia era.
Și nu avem scuza că Budapesta e câmpie, că și la București e tot câmpie. București ar avea lejer nevoie de o centură la nivel de autostradă cu 2-3 benzi pe sens pentru că da, într-adevăr, sunt multe mașini dar și multe firme care toate își fac sediul în bucurești, deci au depozitul central acolo, e inevitabil.
@Manu: vezi ca s-au dat in folosinta cativa zeci de km de A0 (autostrada de centura), iar pe centura propriu zisa se lucreaza in zona cu o banda (portiunea dintre Berceni si Voluntari), altfel s-au facut pasaje si 2 benzi mai peste tot. Tu esti in urma cu vreo 5 ani cand, intradevar, centura insemna mers pe o banda de drum denivelat
@punKreas
Da, ai dreptate, clar înainte de pandemie a fost, de atunci n-am mai trecut pe-acolo. Dar e completă măcar, sud nord? Și pasajele ajută clar, țin minte de faimoasa intersecție cu domnești, acum știu că este sens giratoriu suspendat acolo parcă.
DNCB, jumatatea nordica, A1-Chtila-Mogosoaia-Otopeni-Tunari-Voluntari-Afumati (DN2) are 2 benzi pe sens de prin 2012 (+/- 1 2 ani)
prin sud este 1 banda pe sens si in 2022/2023 incepuse destul de in forta lucrul la largire pe diverse bucati intre Afumati si popesti Leordeni. acum pare ca s-au oprit.
in acelasi timp s-a dat drumul la a0 in nord intre a3 si dn1 si in sud intre dn6(buc alexandria) si popesti-leordeni-berceni si probabil in cursul anului vor mai da drumul la bucatile care sa completeze sudul intre a1 si a2.
am ajuns din clinceni in popesti in 25 de minute. practic startrek si teleportare.
Deci… care este concluzia?
Ca de fapt Romania chiar are putine masini pe mia de locuitori si doar in Bucuresti (si poate inca 2-3 orase) sunt probleme, nu?
concluzia este ca…. nu stim
nu stim cati oameni sunt in tara.
nu stim cati oameni sunt in bucuresti.
nu stim cate masini sunt in tara/bucuresti.
nu stim cate masini sunt pe persoana fizica, pe firma, flote (taxi, transport, inchiriere etc.) sau pe firma dar folosite exclusiv in interes personal, cate sunt abandonate (radiate sau nu, cate circula in alt judet/oras decat acolo unde sunt înmatriculate indiferent in care din situatiile de mai sus s-ar afla, nu stim cate sunt abandonate (radiate sau nu).
orice concluzie ai trage va fi profund viciata de haosul administrativ. si chiar daca intamplator o tragi pe cea corecta nu ai nici o metoda sa demonstrezi asta.
Sa-i puneți la socoteala si p-ăștia ca mine. Nu-mi place sa șofez, n-am carnet, n-am mașina, nu-mi doresc.
15 min cities, change my mind
de aia au inflorit regatele ca nu ii poti avea pe toti la un loc
asta e problema, ca nu invatam din istorie..
bine, eu as fi pentru 15 min villages, orasele sunt o abominatie inventate de noua clasa ;regala;
Si presupun ca locuiesti intr-un sat cu maxim cateva sute de locuitori, nu?
La tara te duci cu masina la: doctor, magazin, munca. De fapt la tara te duci oriunde cu masina ca rata (daca exista) trece de doua ori pe zi.
Romania : lungimea drumurilor publice totaliza 86336 km, din care 17582 km (20,4%) drumuri naţionale, 35132 km (40,7%) drumuri judeţene și 33622 km (38,9%) drumuri comunale
Germania: The length of paved and asphalted roads and highways alone amounts to a total of 830,000 km
Ei au de 10 ori mai mult drum la o populatie de 4.5 ori mai mare.
Presupun ca si la procentul de o banda pe sens stam mult mai prost.
Btw e pe wiki un tabel unde puteti odrona dupa „densitatea” de drumuri pe suprafata
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_road_network_size
ce face expertii de trafic in aceasta seara? gata cu razboiu, gata?
unu nu ati pune mana pe un scuter, da toti aveti solutii.
Atentie Bolojan aproape a terminat in Oradea!
Bolojan acest Chuck Norris mioritic se apropie….
https://www.youtube.com/watch?v=cRbzxUX8s-c
N-are loc de ciuci, ciolaci si maciuci la Bucale.
Analfabetismul funcțional este la putere! Articolul nu este despre mașini ci despre analfabetismul funcțional, despre citirea unei statistici și despre interpretare a acesteia.
Bravo! Demonstrația a fost făcută!!!
Hmmm!!!!
”Stai la țară? Nu prea ai unde te duce cu ea.”
Din aceeasi statistica pe care nimeni pare ca
nu a citit-o de fapt pana la capat: „between 2012 and 2022. Among the EU countries, Romania registered the highest growth of passenger cars per 1 000 inhabitants (+86.2%; +193)”
Ca suntem putin in spatele restului tarilor e o urmare logica a simplului fapt ca suntem cu toate in urma in ceea ce priveste dezvoltarea. Nu mi se pare a fi in vreun fel legat de distributia oras-sat si alte considerente legate de educatie. E vorba doar de nivelul extrem de scazut de la care am plecat acu 30 de ani comparativ cu restu tarilor pe care acum le avem ca reper.
Uitandu-ne la ritmul accelerat de crestere pe care il avem, in mod natural in vreo 5 ani maxim vom urca locuri considerabile in top…fara sa se schimbe la noi in tara ceva legat de educatie sau repartitia sat-oras. La educatie eventual sa mai regresam.
La tara daca nu ai masina trebuie sa ai caruta.
Pentru ca suntem cu cel putin 2 milioane mai putin in mod real decat arata recensamantul. Orice statistica ce se raporteaza la locuitori e viciata in Romania din cauza asta.