Câte mașini sunt în România și ce mărci sunt acestea? (2014)

Cu ajutorul unor date publice, Emil a făcut o statistică a mașinilor înmatriculate în România la finalul anului 2013. Datele rezultate sunt mai jos.

În România sunt înmatriculate 5.985.085 mașini, dintre care 1.5 milioane marca Dacia, 700.000 marca Volkswagen, 500.000 marca Opel, 350.000 marca Ford și 288.000 marca Renault.

Alte rezultate pe zona de mărci: 145.000 marca premium Audi, 144.000 marca premium Mercedes Benz, 128.000 marca premium BMW. Încă sunt înmatriculate 43.000 mașini Aro și 32.000 mașini Oltcit, plus multe alte mărci exotice (UTB, Schmitz, Stema, Medgidia, Universal, Wartburg, Moskvich).

La zona lux avem Porsche – 3.132 exemplare, Jaguar – 1.774, Lexus – 1.755, Ferrari – 72, Bentley – 84, Lamborghini – 70, Maserati – 64, Rolls Royce – 29, Aston Martin – 28, Maybach – 14, Acura – 15 exemplare.

analiza-parcului-auto-din-romania-1

Cele mai populare modele sunt Dacia Logan – 366.000 exemplare, Volkswagen Golf – 189.000, Ford Focus – 81.000, Volkswagen Passat – 79.000, Skoda Octavia – 75.000, Volkswagen Polo – 60.000, Opel Astra – 56.000, Audi A4 – 52.000, Skoda Fabia – 52.000 și Renault Symbol – 52.000.

analiza-parcului-auto-din-romania-2

Pe județe, cele mai multe mașini sunt înmatriculate în București (1,1 milioane mașini), Timiș (232.000), Cluj (229.000) și Constanța (216.000).

Cele mai sărace județe în mașini sunt Vaslui (63.000), Ialomița (55.000), Giurgiu (54.000), Tulcea (51.000) și Călărași (50.000).

Datele complete sunt aici.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

43 comentarii

  1. Oare cate masini cu numar de BG sunt in Calarasi?

    00
  2. Asta e interesanta :

    Audi A4 – 52.000, Skoda Fabia – 52.000

    00
    • De ce ar fi interesanta? Recunosc ca imi scapa.
      Avand in vedere ca majoritatea acelor A4 sunt coji aduse de dincolo – preturi de pana in 6k euro maxim maxim 10k, iar skodele majoritatea sunt luate de noi – preturi ce pleaca de la 9k euro si ajung la 13k.

      00
    • „Skodele majoritatea sunt luate de noi”. Sigur, da, îhî…

      00
    • intr-o vreme erau de noi. de vreo 2 ani aducem toate octaviile și fabiile obosite de dincolo.

    • Datele din 2013 privind vanzarile de masini NOI in Romania arata astfel:
      1. Dacia 17.554 (+7%)
      2. Volkswagen 6.028 (-21%)
      3. Skoda 5.128 (-18%)
      4. Ford 3.662 (-27%)
      5. Renault 3.073 (-33%)
      6. Opel 2.689 (+4%)

      Pe cand cifrele inmatricularilor masinilor second hand in acelasi an arata astfel:
      1. Volkswagen 57.347 (+27%)
      2. Opel 39.473 (+34%)
      3. Ford 26.137 (+19%)
      4. Audi 15.228 (+36%)
      5. BMW 13.710 (+43%)
      6. Renault 9.404 (+36%)

      Skoda e pe locul 3 la vanzarea de masini noi, pe cand Audi e in spate bine de tot. In acelasi timp Audi e pe locul 4 la second hand-uri, Skoda fiind in spate bine de tot. Cred ca sunt argumente suficient de solide pentru afirmatia mea din comentariu.

      00
  3. Hai ca Acura nu e de nici un lux. In cel mai bun caz e la egalitate cu BMW, Mercedes si Audi, dar in realitate mai are pana ajunge acolo. Daca incluzi Acura (care nici nu se vinde oficial la noi), poti foarte bine sa incluzi si Alfa Romeo sau Volvo, ca tot acolo sunt.

    La fel cu Jaguar si Lexus, sunt pe acelasi segment (pret, calitate, ce vrei tu) cu trioul nemtesc, nu sunt mai de „lux” decat ele.

    00
    • @animal00 nu stiu de unde ai invatat tu ca Lexus face masini de „lux”, dar ai invatat gresit. Lexus face masini premium, la fel cum face BMW, Audi sau Mercedes. Lexus concureaza DIRECT cu nemtii, asta inseamna preturi, materiale, calitate, motorizare, gama de masini, la fel ca si ceilalti. Jaguar este la fel. De exemplu Jaguar XF, Seria 5, Clasa E, Audi A6, Lexus GS, Maserati Ghibli, sunt masini din aceeasi clasa, nu e nici una mai de „lux” decat alta. Toate au dimensiuni aproape identice, motorizari copiate la milimetru una dupa alta (ca si putere si performante) si, ce e mai important, preturi foarte apropiate.

      „Clasa” de lux este definita altfel si in ea intra Seria 7, Jaguar XJ, Clasa S, Audi A8, Maserati Quattroporte (cel nou), Lexus LS, Porsche Panamera si VW Phaeton. E posibil sa extinzi putin definitia si sa incluzi si strutocamilele de „coupe-uri in 4 usi” cum sunt 6GC, CLS sau A7.

      Asta cred ca e sindromul stirilor de la ora 5 unde absolut orice nu e Dacie, este un „bolid de lux”. Pacat ca statistica aia nu include preturile sa vezi cum majoritatea XF-urilor de la noi sunt cele care au fost 37.000 Euro la promotie acum un an sau Maserati Quattroporte-urile care au costat 115.000 euro cumparate noi din reprezentanta, cam cu 20.000 euro mai putin decat pretul unui Clasa S mediu.

      00
    • Lexus nu-i gama de lux…invatam mereu ceva nou

      00
    • Honda Accord la noi e Acura TSX in state. Nu este lux, intr-adevar, este spre premium. Nu este oricum nici alfa romeo sau volvo din motive evidente.

      00
  4. NOU
    #16

    acura…sunt curios cum reusesc sa intre pe piata cei de la honda, cum conving europenii care au mercedes, bmw sau audi, sa dea 70.000 pe acura.

    00
    • destul de simplu. vrei o mașină pe care să n-o aibă toată lumea? ai de ales intre lexus, acura, caddilac și alte 2.

    • Si… Cel msi important detaliu, care nu se strica, nu-i pica cutia, motoru, etc…

      00
    • Nu este „70000”, cel putin nu in state. Acura nu e un brand scump in state, dar in general masinile nu sunt scumpe in state.

      00
  5. Exista in acel tabel si U.T.B. (27956 vehicule) si UTB (1599). Banuiesc a e vorba despre Uzina Tractorul Brasov si asta arata c mai exista inmatriculate inca aproape 30.000 de tractoare produse la Brasov, tractoare a caror varsta se masoara in decenii. Teoretic e o piata buna asta, la un moment dat vor trebui inlocuite.

    00
    • teoretic da. practic, ai văzut cât costă un john deere?

    • Piata buna intradevar.
      Tocmai am vazut ca se deschide un centru de genul asta cu masini agricole intr-un loc unde n-am vauzt un tractor de 3-4 ani.
      INSA
      Se explica prin faptul ca e o piata mare iar fondurile EU sunt accesibile usor pentru agricultura.

      Iar pentru un business cu utilaje agricole accesate prin fonduri EU nici nu-ti trebuie capital prea mare la inceput.
      Gasesti un furnizor care sa nu aibe deschidere pe piata din RO,
      vii cu un pret bun si servicii bune pentru cumparator
      si castigi licitatiile cu livrarea la 30 de zile dupa plata.

      00
  6. in zona de lux sunt numarate masinile de peste 50k-70k? sau daca e jaguar din 98 e tot de lux?

    00
  7. Sunt foarte multe masini cu numere de BG, si alte numere „carne” din alte state. NU soferii sunt de vina ci statul cu taxa asta tampita de prima inmatriculare care a stricat toata piata! Daca nu era taxa de prima inmatriculare numarul era cu mult mai mare. Tin minte cand nu era taxa de prima inmatriculare nu faceam fata clientilor iar acum nu ii mai vedem la fata.

    00
  8. Teleorman. Cam spre coada clasamentului, n-ai fi zis…poate dupa ce s-o construi autostrada spre Alexandria sa mai urce in clasament cumva :)

    00
    • Sunt destule automobile în Dolj și în Olt, de aici se justifică și traficul foarte mare pe Alexandria-București. Dacă vrei să vezi cum arată o coadă de 25km în care automobile stau blocate câte 3 ore mergi și tu pe Alexandria-București într-o duminică seara. Pe urmă ambuteiajele de la Predeal s-ar putea să ți se pară o glumă.

      00
  9. Eu am căutat automobilele electrice și cu greu am găsit 10-11. Probabil mai sunt și altele mai exotice.

    00
  10. E interesant ca din 1.5 milioane marca Dacia, doar 366 mii sunt Loga… spune multe ..

    00
    • Inca mai sunt destule din generatia mai veche (in special utilitare). Plus ca s-au vandut si Sandero, si Logan Van. Mai nou vad Dokker pe la firmele de distributie. Ce e asa interesant?

      00
    • e interesant ca aprox. 1 mil de dacii sunt d-alea din 90 sau anterior … care circula printre noi , conduse de niste mosi invatati cu traficul din 87 sau de niste dorei carora li se rupe..

      00
  11. Lambo intra la supercar,nu la lux.Acura si Lexus intra la premium.

    00
    • Oricum topul e prost facut. Un Cayenne e cat un Q7 sau un ML si totusi suv-urile de la Audi si Mercedes sunt premium si Cayenne e lux ceea ce nu e incadrat corect. Si masserati si jaguar au anumite masini care costa cat un audi sau cat un bmw deci iar nu e topul corect facut. Dar e bine sa stim macar cate bucati din fiecare sunt in Romania.

      00
    • Serios?lambo?e el un supercar dar e un cacat din cauza lu vw,vw e companie asa mare si inca fac piese extrem de rahat…sa ne cacam pe vw,au stricat toate firmele smechere de masini

      00
  12. Se stie ca romanul e frate cu neamtul.

    Sieg!

    00
  13. Volvo nu exista deloc in aceste clasamente?

    00
  14. Daca ii spanzuri de felinar pe toti cei cu masini de lux scapi Romania de coruptie si hotie instant.

    00
  15. @Mihai: este, sunt cam 40.000 de bucati overall. Acum 2-3 ani erau 30.000, dar cred ca cele mai multe nou-sosite sunt SH-uri, preturile la s60 MK1 si XC90 sunt destul de mici in Vest.

    00
  16. Care-i faza cu marca „Medgidia” mentionata in clasament, au fost camioane sau ce ? Multumesc.

    00
  17. Acura americana = honda europeana
    honda americana nu exista in europa si e sub acura si nu s-ar vinde in europa.

    00
  18. nici un comment care sa zica ‘vai cate masini scumpe … sa mai zica cineva ca romanii sunt saraci’ :(

    00
  19. Schmitz e remorci de camion şi nu e deloc exotice…

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Top articole

7 zile