Îmi explică cineva de ce prețul nu include și acea taxă de serviciu? De ce să enervezi oameni aiurea? Sau toți clienții Vola sunt idioți și se bucură la prețuri mici și când dau click nu sunt enervați de faza cu „preț scris MARE + taxa de serviciu scrisă mic”?
Plus, prezența aerianului agramat Pascu acolo e ceva deosebit. Se putea și fără, și în privat avem păreri despre el, dar avem un buget de marketing și dacă nu îl cheltuim pe ceva, părem că suntem incompetenți. Și nu vrem să muncim de banii ăia și să facem ceva frumos, așa că facem ce ne vine în cap sau ce ni se spune.
Da, știu că Booking și alții au luat amenzi recent, poate totuși învață și vola.ro ceva din asta.
Companiile aeriene incearca sa puna pretul mai mic, pentru ca in comparatoare sa iasa primele in rezultate.
Pe termen lung, toti cei care folosesc avioanele in mod regulat le vor da la mumu site-urilor de acest fel. Pentru cei care folosesc avionul mai rar sau prima oara, ele functioneaza. Ii tepuiesc o singura data. Cam asta e business modelul.
Taxa de serviciu este impusa de vola. Pretul biletului de avion este 49€ – tot atat ajung si la compania aeriana.
Exact. Functioneaza pana cand… nu mai functioneaza.
E o cursa tampita de costuri ascunse si strategii de deceptie. Daca Lufthansa/Austrian cer acum bani pe bagaje, Wizz cere bani pe bagaj de mana, admin fee la rezervare, check-in la aeroport, admin fee pentru check-in la aeroport si draq sa-i mai ia. Cum pot sa ia bani de check-in la aerport? Simplu, il inchid pe ala online mai devreme. Ups, no refund policy, n-ai citit?
Am ajuns sa ma duc direct la cateva companii, dupa o verificare cu Google. Cu low cost mai zbor doar daca au zbor direct, ore convenabile si/sau daca ma costa cu macar 200 de euro mai putin. Nesimtirea trebuie sa aiba un cost si pentru ei.
ma print la d-astea, nu mai e cazul, intotdeauna merg pana la punctul in care ma pune sa platesc, sa vad care e pretul final si sa imi fac calculele.
Cel mai nasol mi se pare ca au inceput si companiile de linie gen KLM sa ofere bilete fara bagaj de cala, si evident preturile sunt super ok pana ajungi mai departe si vezi ca te costa 50E per zbor pentru un bagaj de cala. Cine spanac se duce peste ocean doar cu bagajul de cabina? ffs!
Asta cu bagajul de cala este de o suedejie maxima. In ritmul asta in curand nu o sa mai fie nicio diferenta intre companiile de linie si cele low cost, poate doar pretul :).
Pai nu trebuie sa traiasca si vola.ro din ceva? In plus.. tre sa fii nebun sa cumperi bilete de la third party… cand ai acces direct la compania aeriana… vola.ro e bun doar la un singur lucru… sa vezi in romana comparatii ale zborului… nimic in rest… mai nou.. google flights iti spune tot ce vrei sa stii + alerte de pret la zboruri… clientii vola.ro.. parerea mea sunt cu iq mic si pe sistemul… dau un ban da stau in fata ca prostu.
@zoso : cine este acest Razvan Pascu despre care stiu doar ca era sa iau teapa de la el cu o excursie in State care ducea la un pret /persoana absolut incredibil … dupa ce mi-am dat seama mi-am facut singur excursia si la pretul lui per persoana am stat aproape 3 saptamani doua persoane si cand i-am aratat ca de fapt preturile sunt duble mi a zis ca nu stiu eu ….
intreb serios, cine este ? ce a facut ? cu ce se ocupa de fapt ? l am vazut si pe la Maruta si mi se pare incredibil cum astfel de tepari exista si se promoveaza peste tot …
a fost într-o vreme protejatul lui burcea de la paralela45. după ce s-au certat, pascu nu mai contenea să spună că agențiile sunt moarte, pentru că oamenii vor cumpăra direct de la hoteluri tot și agențiile vor da faliment cu totul. după care și-a dat seama că parcă nu iese ani din prostia asta, așa că s-a făcut insoțitor de grup. nu ghid, însoțitor contra comision.
Finally a observat și altcineva, le-am făcut reclamație de 3 ori, incerc sa conving toți prietenii sa nu mai folosească mizeria asta de vola, am luat ban de la unii bloggerii de travel or tema asta.
Vola mai sunt nesimțiți și pe alta parte, cică asigura si conexiunea garantată contra unei alte sume, dar daca citiți termenele și condițiile însa, o sa aveți surprize mari.
Răspunsul oficial pentru aceasta taxa a fost că și alte companii o au și ea asigura mentenanta și buna funcționare a site-ului.
Culmea e că iau anual nu știu câte premii de turism…
Dar faptul ca le folosesti motorul de cautare e ok, nu? De ce ar trebui sa fie gratis? Cum ar fi sa iei rand pe rand toate companiile aeriene sa cauti zboruri si sa pierzi ore din timpul tau sa gasesti cea mai buna varianta?
Nu a zis nimeni ca trebuie sa fie gratis. Sunt jegosi ca nu includ in pret aceasta taxa de „mentenanta”. Te pacalesc cu un pret fals mai mic. Cum ar fi la cand ajungi la casa la supermarket sa iti mai ia o taxa? Ca si spatiile alea costa si trebuie intretinute. Altfel ar trebui sa iei magazinele la rand.
Claudiupb, este evident ca nu ai auzit de skyscanner
da ba, huooo. si netflix e pe bani, auzi… si aia cica iau nustiu cate premii. pai cum sa le platesc lor abonament cand eu deja platesc netu’? ce, eu dau bani ca le folosesc lor site-ul?
@Rumbu da, sunt foarte marlani la faza asta. Taxa ar trebui sa fie la vedere. Insa postul original se referea la taxa in sine, nu la faptul ca e ascunsa. Nu mi se pare anormal ca cineva sa-ti ceara bani pe serviciile astea.
Iar cei ce zic de skyscanner, momomdo si alte agregatoare gratis aveti grija ca nu intorc toate rezultatele, si de multe ori nu iti prezinta neaparat cea mai buna varianta. Pana la urma si astea functioneaza pe baza de afiliere si nu o sa-ti afiseze preturile de pe agentiile cu care ei nu au afiliere.
@claudiupb Te asigur ca nu le folosesc motorul de cautare, exista variante mult mai bune decat mizeria lor (skyscanner, kiwi)
@Tano faptul ca sunt ale motoare de cautare gratis nu inseamna ca vola sunt marlani ca cer o taxa. Pana la urma sky-scanner kiwi si altii te redirectioneazea catre alte agentii care la randul lor pot sa iti ceara si ele niste taxe. Am rezervat un bilet prin gotogate gasit tot asa printr-un motor de-asta de cautare gratis si ei cereau 20 de euro de persoana pentru asistenta si suport. Mi-au oferit atata suport ca nici macar nu m-au anuntat ca s-a schimbat ora zborului.
Sunt un fel de agenti imobiliari dar cu bilete de avion.
Nu va mai luati de vola.ro!!!
Fara ei cum am cauta cele mai bune variante si apoi sa rezervam bilete direct la compania aeriana?
Vreau sa zbor la … Roma. Intru pe vola, caut ofertele, imi apare zbor ieftin cu ryan, intru pe ryan si rezerv. Apare wizz, rezerv la wizz. Vreau cursa de linie? Debifez low-cost.
Chiar trebuie sa stiu eu toate companiile aeriene care zboara la Roma si sa intru pe fiecare in parte?
Sunt alte zeci de situri care fac același lucru, moca!
flights.google.com e gratis 😁
intri pe google in p…ana mea
@Laur – momondo, kayak, skyscanner sunt cateva dintre site-urile pe care poti face asta.
Momondo,Skyscanner,Google flights, probabil mai sunt si altele
eu caut pe toata si aleg unde este mai convenabil
cui ii pasa de vola ? parca erau in faliment!
si daca o sa bage si ceilalti taxe, o sa le doresti si lor falimentul?
Reteta de succesuri
O aplicatie in care sa bagi perioada, cate persoane si de unde si pana unde vrei sa zbori. Contra 5 euro sa primesti toate ofertele de pret ale companiilor LOW si Linie.
In Europa zboara cca 1 miliard de oameni anual.
Asta inseamna 2.750.000 zilnic.
Din acestia doar unu din o mie sa foloseasca aplicatia ai avea 27505 euro zilnic=13750
13750365zile= 5 milioane euro pe an.
Unu din o mie inseamna o persoana din 5-6 avioane.
PS1: Eu oricand as da cei 5 euro ca sa nu pierd timpul pe site n companii.
PS2: Are sens ce zic sau fabulez?
LE edit
Din acestia doar unu din o mie sa foloseasca aplicatia ai avea 2750 ori 5 euro zilnic=13750
13750 ori 365zile= 5)aprox) milioane euro pe an.
Acum cativa ani se laudau ca au iesit din afiliere. Nu sunt singurii cu taxa de serviciu dar majoritatea si-o baga in pret. La faza cu Ryanair nu s-o pot baga in pret ca Ryan Air vinde direct si nu da comisioane. Plus Ryan Air i-a si dat in judecata pentru ca faceau screen scraping.(https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/turism/surpriza-vola-ro-data-in-judecata-in-irlanda-de-ryanair-cu-acuzatia-de-colectare-ilegala-a-datelor-de-pe-site-18815477)
Una peste alta, toate agentiile au acest comision sub o forma sau alta. La vedere sau nu. Nu stiu insa daca-i la fel de mare comisionul. E ca ofertele alea turistice ce dupa ce dau un pret mic spun +taxe de aeroport. De parca nu tot tu le-ai plati si pe alea.
Eu i-am folosit de multe ori atat in europa cat si peste ocean. Si citybreak mi-am luat.
Stiu de taxa dar de ani de zile imi ofera un servicii bun si constant.
Nelu..sugi carasu’!
da, urat… te bucuri si cand sa cumperi biletul, mai adaugi cativa euro, ca, deh…
Partea cea mai nasoala este ca te lasa sa iti bagi datele cardului si abia apoi iti dau cu taxa in cap motivand ca operatorul bla bla.
Ce sa zic. O mizerie de afacere. Daca il intrebi pe ala de detine Vola o sa zica ca e om de afaceri
eSky goes back into the bush like Homer Simpson.gif
Banuiesc ca ei functioneaza dupa modelul ticketmaster dar ei au monopol. Pentru curse aeriene sunt atatea alternative skyscanner, momondo, google flights. Foloseste Vola ca motor de cautare si apoi mergi direct la compania aeriana. Ca ei vor 30% taxa ” ca se poate” e alta poveste.
La vola e enervat și că la căutare când selectezi data îți arată un preț iar după e alt preț când dai efectiv search. Asta și taxa aia m-au făcut să merg direct la Lufthansa unde am plătit mai puțin și aveam și mai multe opțiuni la bilet.
Eu am reținut ce este important. Că vrei să pleci în Germania și să nu te mai întorci.
Nu, pleaca la Cetin in Jermania pe 23 Februarie cu Ryanair…
Singura chestie interesantă la vola e ca iti permite sa plătești in rate biletele de avion. Asa ca daca pleci in cocojambo si te costa 5000 de euro, iti face nitel viața mai ușoară.
Partea nasoală e ca taxa de administrare e pe bilet de cursa lunga ai e vreo 35 de euro asa ca daca iei 3 bilete plătești 105 euro ceea ce mi se pare enorm pentru o taxa de administrare. Aloo deci apăsați 2 butoane si imi luati 100 de euro?
Încă o chestie nasoală e ca odata facut prin vola , biletul nu mai poate sa fie modificat sau anulat decât prin ei.
Cred ca ei se adresează în mare parte la agentii si pentru zboruri lungi ca nu cred ca e cineva atat de tâmpit sa meargă până în berlin cu 40 de euro și sa plateasca aproape jumatate comision
Daca platesti vacanta in rate inseamna ca nu ai bani de vacanta aia.
și provident știe asta și profită
Ce te-a facut sa schimbi tema Rainy Day Classic? Scuze ca sunt off-topic, dar na… ma roade curiozitatea :D.
screen tearing dacă tema nu e aero.
Da, din cauza ca Aero are accelerare hardware si tema classica nu. Si se vede pe YouTube cel mai bine si cand faci scroll in Chrome.
poate taxa aia de serviciu garanteaza niste lucruri: bilet gratuit la zborul urmator in cazul in care pierzi legatura, sau zborul se anuleaza, chestii de astea. Daca iti cumperi biletele direct de pe site-ul companiilor, cel putin la low cost nu beneficiezi de chestii de astea, mai ales la zboruri cu escale. Dar ce e corect, e faptul ca puteau sa puna de la inceput pretul total, cu toate taxele incluse
Stai ca vine nwradu si iti explica el cum ai call center non stop sau ceva.
Oricum compania aeriana nu da doi bani pe tine in caz de ceva e una. Dar cand vad ca nici macar nu ai biletul luat direct de la ei te trimit la plimbare, sa vorbesti cu cei de la vola.
Întreabă-l pe Mariciu, el îi promovează și evită să menționeze pentru ce e taxa de serviciu, uneori ajungând la jumătate din prețul biletelor low cost.
Hello, Vali,
La fiecare căutare pe Vola.ro găsești informația prezentată într-un mod transparent, chiar din căutări, nu e nicio taxă ascunsă. Înainte de finalizarea plății pentru o rezervare, ți se prezintă – vizibil – suma totală ce include toate cheltuielile, inclusiv taxa de serviciu Vola.ro. Nu este cazul unei comparații cu ce s-a întâmplat la Booking și Expedia, dimpotrivă, noi o afișăm chiar în rezultatele căutării și în basket, alături de o explicație legată de ce acoperă taxa.
Taxa de serviciu percepută de Vola.ro nu reprezintă doar ”mentenanță de site” – inovații de IT, UX, automatizări etc – ci ea vine în spate cu niște beneficii pe care companiile aeriene nu le pot oferi. Cel mai important dintre acestea este asistența agenților specializați din echipa noastră de Call Center și Customer Care, non-stop. Oricând un client are nevoie de ajutor, în cazul unei anulări, întârzieri ale zborurilor sau alte modificări, la noi i se răspunde cât mai rapid, dovadă cele peste 1200-1400 de apeluri zilnice, sute de mailuri și mesaje private pe Facebook.
Tot prin taxa de serviciu se justifică și consultanță pe bilete de avion, pachete de city break sau vacanțe etc., diferite metode de plată (pe lângă plata cu cardul online există și plata prin transfer bancar, plata în rate, chiar și plata prin bitcoin pentru doritori) pe care nu le ai la companiile aeriene.
E foarte multă tehnologie în spate, sunt mulți oameni care lucrează în Customer Care și, sunt mereu ocupați pentru că, deși pare greu de crezut, sunt oameni care preferă să fie asistați într-o achiziție importantă pentru ei, preferă să știe că au la cine să apeleze în cazul în care se întâmplă ceva, că au încredere în noi și că pot pune mereu o întrebare. Ai încercat vreodată să suni la unele companii low cost unde ești taxat la apel? Asta dacă îți răspunde cineva? Și dacă știi engleză? Și, și…
Sper că am făcut un pic de lumină. Știi că sunt la un mail distanță
Claudia.
explică-mi aici, public, rațiunea colaborării cu un agramat care nu știe pe ce lume e, n-are nici o competență, dar este/era împins din spate de diverși (gen burcea de la paralela45). nu se poate fără? e vreo rațiune? sunt niște obiective de atins? sau a venit de sus un îndemn?
și nu, nu zice nimeni că trebuie să munciți pe gratis, dar de ce să nu includeți taxele astea în prețul ăla mare afișat? de ce jocul ăsta stupid?
Claudia, nu stiu ce sa zic dar la booking.com eu personal am vazut toate taxele din prima. Au fost cazuri in care nu erau toate taxele incluse (gen city tax in Roma), dar scria mare si clar ca voi plati la hotel in momentul in care voi face check out-ul. Mi se pare mult mai transparent decat ce faceti voi.
Tot bagati acel call center…cu ce te ajuta call center-ul cand esti in aeroport si Wizz / Ryanair / whatever are intarziere, sau mai rau anuleaza zborul. Iti zic eu: cu nimic. Ca nici pe voi nu va baga in seama compania aeriana.
Cum zice si Vali, nu e vorba de acea taxa in sine, dar o adaugati fix inainte de ultimul pas al checkout-ului. Cand afisati pretul zborului, ar trebui sa fiti in stare sa adaugati si acea taxa de serviciu daca tot investiti atat de mult in IT.
Cand calatoresc in interes de serviciu folosesc o agentie, stiu ca isi adauga si ei o „taxa de serviciu”, dar niciodata nu mi-au zis un pret, apoi cand sa trimita factura sa imi trimita cu pretul + 15EUR.
Alex, reiau din comentariul de mai jos: este un serviciu aditional – ai „produsul” si serviciul, separate, ca la orice e-commerce. Cand iti iei un hanorac pe net, nu iti adauga si taxa de transport in pret, nu? Desi la final, in cos, ai suma finala.
Taxa de serviciu este afisata inca din cautari si e adaugata la pretul final din basket. Nu iti apare ca o surpriza pe factura niciodata.
Am dat exemplul cu Booking pentru ca au avut de curand o situatie cu taxele ascunse, comparatii de pret incorecte si practici shady, stiu de ce zice Vali, insa la noi nu e cazul – nu practicam nimic din ce a fost interzis pentru Expedia si Booking
In ceea ce priveste anulari/intarzieri, multi oameni nu stiu cum sa procedeze mai departe si suna pentru asistenta. De acolo, in functie de fiecare caz, le gasim solutii pe loc sau ii sfatuim cu ce trebuie sa faca sa isi primeasca drepturile, ii ajutam cu litigiile, le intermediem daca se poate etc.
Exemplul cu transportul e cel putin infantil, ca sa nu zic stupid. Cel putin la magazinele online pe care le folosesc acesta este adaugat automat in cos in momentul in care adaug si produsul. Nu fix inainte sa platesc tot.
Alex,
Iti apare semnalizat inca din cautari, de la pasul in care selectezi zborul si apoi iti este adaugat la pretul final si iar semnalizat + explicat ce contine – ceea ce e chiar mai mult si mai transparent cand vine vorba de un serviciu aditional decat cele din exemplul meu.
@Claudia citește te rog Legea 296/2004, republicată
http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/53220
Articolul 10
Este interzisă condiționarea vânzării către consumator a unui produs, de cumpărarea unei cantități impuse sau de cumpărarea concomitentă a unui alt produs sau serviciu. De asemenea, este interzisă prestarea unui serviciu către consumator, condiționată de prestarea altui serviciu sau de cumpărarea unui produs.
Dacă era o SINGURĂ taxă indiferent de câte bilete cumperi într-o singură comandă, aș mai fi zis că poate fi asimilată costurilor de livrare, dar fiindcă impuneți câte o taxă d-asta separată pentru fiecare bilet cumpărat atunci deja este ilegală condiționarea vânzării biletului de cumpărarea separată a altui serviciu.
Și spuneți-i naibii „comision” nu „taxă”, fiindcă taxele sunt încasate doar de stat.
https://en.wikipedia.org/wiki/Tax
Nu facem lucruri care nu au sens pentru noi, it’s all good si nu e cazul sa explic ceva ce functioneaza pentru noi si pentru clientii nostri
Nu e un joc stupid, it’s how it’s done. De ce nu e inclus transportul in pretul hainelor pe care le iei online? Orice serviciu aditional e trecut separat. Clientii vad taxa, o inteleg… Stiu cat au dat pe biletul de avion separat, compara si isi asuma taxa pentru ca stiu ce primesc pentru ea.
Mă întreb dacă doar eu sunt prostul care urmărind clipul a dat click pe x-ul care ascunde atenționarea privind politica de cookies?
Bai, nu vreau sa le iau apararea, inteleg ca nu e FAORTE transparent, dar cand dai primul click in video scrie jos despre taxa de serviciu. La AirBnb este la fel, vezi doar pretul camerei si cand dai checkout apare taxa de curatenie si taxa de serviciu.
Singura data cand am folosit vola.ro a fost cand am luat un bilet spre Singapore cu escala la nenea Erdogan. Care nene Erdogan s-a gandit sa dea o lovitura de stat in weekendul ala (vara lui 2016 parca). Eh, mi-am recuperat cei 1200+ EUR dati pe biletele de avion cu ajutorul vola.
Eu sunt unul din „aia” care au cumparat prin vola, pentru prima si ultima data. Am considerat normal sa platesc o taxa pentru ca m-am folosit de site-ul lor ca sa gasesc zboru. O mare greseala evident, era mai sigur si mai simplu sa cumpar direct de la agentia aeriana.
Si poate as fi apelat si pentru urmatoarea vacanta la o agentie gen vola, dar experienta cu ei a fost o mare dezamagire fiindca sunt neseriosi si erau aproape sa-mi strice vacanta. Pana la urma asta e problema, nu faptul ca percep o taxa pentru un serviciu. Legat de taxe ascunse vola, poate e bine sa stie toata lumea sunt aprox 20% din costul biletelor.