Vinovaţii fără vină…

O fată de 24 de ani intr-un BMW break ia o curba aiurea si intra pe contrasens, lovind o ambulanta in care se aflau 4 pacienţi si un sofer. Pacientii sunt omorâţi la impact, cei doi şoferi si pasagerul bmwului scapa cu zile.

Alte circumstante: cei 4 nu aveau centurile, pe jos erau ud si probabil si inghetat, bmwul probabil nu era echipat de iarna si avea un sofer neexperimentat pentru iarna.

Cine e de vină?

Pe vremea asta, toti pasagerii trebuie sa poarte centură. Cei patru ar fi fost probabil inca vii daca le aveau pe ale lor. Da, ştiti cum se intampla, mergem incet pentru ca se circulă greu, ce se poate intampla?

Omorul prin imprudenta, cu circumstante atenuante, inseamna foarte puţini ani de puşcărie. Şanse mai mare sa infunde galera are Oprescu pentru ca nu a curatat drumul de zăpadă.

Ştirea e aici.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

52 comentarii

  1. Sofer „proaspat”, masina puternica si cu tractiune pe spate. Toate ingredientele pentru un dezastru.
    In cazul de fata, chiar daca este vorba de omor din culpa, fiind mai multe victime, in mod sigur se va da o pedeapsa cu executare. Asta daca nu e amanta cuiva…

    00
  2. @Alexz: macar stii o treaba, ori mor toti cei din tren odata cu tine caz ca deraiaza ori crapi de frig. Din doua, una …

    00
  3. @zoso:
    „Uciderea din culpa
    Art. 178. – Uciderea din culpa a unei persoane se pedepseste cu inchisoare de la unu la 5 ani.
    Uciderea din culpa ca urmare a nerespectarii dispozitiilor legale ori a masurilor de prevedere pentru exercitiul unei profesii sau meserii, ori pentru efectuarea unei anume activitati, se pedepseste cu inchisoare de la 2 la 7 ani.
    Cand uciderea din culpa a unei persoane este savarsita de un conducator de vehicul cu tractiune mecanica, avand in sange o imbibatie alcoolica ce depaseste limita legala sau care se afla in stare de ebrietate, pedeapsa este inchisoarea de la 5 la 15 ani.
    Cu aceeasi pedeapsa se sanctioneaza fapta savarsita din culpa, de orice alta persoana in exercitiul profesiei sau meseriei si care se afla in stare de ebrietate.
    Daca prin fapta savarsita s-a cauzat moartea a doua sau mai multor persoane, la maximul pedepselor prevazute in alineatele precedente se poate adauga un spor pana la 3 ani. ”

    In legislatia romaneasca nu e prevazuta o infractiune „prin imprudenta” ci „din culpa” care poate fi cu sau fara vinovatie.

    „Vinovatia
    Art. 19. – Vinovatie exista cand fapta care prezinta pericol social este savarsita cu intentie sau din culpa.
    1. Fapta este savarsita cu intentie cand infractorul:
    a) prevede rezultatul faptei sale, urmarind producerea lui prin savarsirea acelei fapte;

    b) prevede rezultatul faptei sale si, desi nu-l urmareste, accepta posibilitatea producerii lui.
    2. Fapta este savarsita din culpa cand infractorul:
    a) prevede rezultatul faptei sale, dar nu-l accepta, socotind fara temei ca el nu se va produce;
    b) nu prevede rezultatul faptei sale, desi trebuia si putea sa-l prevada.
    Fapta constand intr-o actiune savarsita din culpa constituie infractiune numai atunci cand in lege se prevede in mod expres aceasta.
    Fapta constand intr-o inactiune constituie infractiune fie ca este savarsita cu intentie, fie din culpa, afara de cazul cand legea sanctioneaza numai savarsirea ei cu intentie. „

    00
  4. @weasel: Procurorii te pot acuza doar cu legea in mana. Mai exact nu iti pot face o incadrare pe ceva ce nu exista. Eu unul nu am gasit infractiune comisa „prin imprudenta”. Nu in legislatia romaneasca.

    00
  5. Si lumea zice ca sunt ciudat ca nu vreau sa dau 17 lei pe maxi taxi pana la buzau si tin mortis sa dau 39 de lei pe tren…

    00
  6. He, imi vine in minte acea derogare de la „codul rutier” in care taximeTristii sunt scutiti de la purtarea centurii de siguranta. Uite asa o hotarat tampitii din Parlament si sindicatul taximeTristilor ca la ei legea inertiei nu se aplica (nici la Polutie, etc), numai la noi astialalti prosti. Cu toate ca legile batranei fizici se incapataneaza si se aplica cu succes, stiu cazuri concrete in care au murit si soferul (taximeTrist) si pasagerul (care nici el nu avea centura, fiind molipsit de sofer). Adica stai sa ma gandec, cum PLM, io ca si pasager dau sa-mi pun centura si taxistul nu, zambindu-mi gales pe sub mustata, ca el are „derogare”. Si in caz de „pooc” ce dracu’ ? El sta lipit cu super glue de super scaunul lui Recaro special si nu pateste nimic, chiar daca moare pare viu ! Centura ? Mnnnneeaaaa …

    00
  7. Chiar exista in puscariile din romania oameni care sunt inchisi pentru ca au facut un accident cu victime ? de obicei se cade la pace cu rudele iar daca fata are bmw la 24 de ani ma gandesc ca tatal/ amantul are suficienti bani sa o scoata basma curata.

    00
  8. In poze bimmeru’ pare lovit in partea dreapta iar mcvu’ frontal. Deci cine in cine a intrat de fapt?

    00
  9. Depinde de procurori ce fel de acuzatii fac, se poate si si.

    In alta ordine de idei, azi am facut cativa km prin oras si de vreo 2 ori am atins 40+ km/h, in rest numai 30…

    00
  10. Un BMW derapeaza foarte urat cu tractiunea lui spate, odata pierdut controlul. Adevarata problema e viteza printesei, PE ZAPADA!

    00
  11. Zoso, ma bucur ca ai pornit un subiect despre care nu esti bine informat. Din cate am inteles eu, duduia astepta sa faca stanga pe sinele de tranvai si soferul de ambulanta mergea pe sine, el poate a vazut-o pe duduie dar pe sine te duci ca pe gheata. In concluzie vinovat e cel cu BMW-ul, chiar daca soferii de ambulata si-au luat lumea in cap si strada e a lor, ala cu bmw e sigur de vina, cocalar imputin si teribilist cu tractiune spate, f*tu-i in gura pe nemti cu masinile lor cu tractiune spate!

    00
  12. Hmmmm, situatia pare un pic de alt gen fata de cum a fost prezentata la televizor: bimmeru’ e lovit punctual, cam cat e botu’ mcv-ului – deci masina in chestiune statea locului. Daca se deplasa, lovitura din dreapta ar fi fost mult mai alungita spre spate. Buuun, daca statea locului, atunci ce facea? Ceda trecerea undeva iar mcv-ul l-a pleznit in plin. Imaginile ne mai spun un secret: linii de tramvai. Ideea e ca si eu cand cedez trecerea ma opresc pe liniile de tramvai si ma asigur… Deci mcv-ul a venit pe linia de tramvai de pe sensul lui cu o viteza un pic cam mare, a pus frana, s-au blocat rotile din cauza „conditiilor atmosferice” (liniile de tramvai se fac oglinda cand ninge, sunt imune la solutiile anti-inghet)… si s-au blocat rotile, directia n-a mai folosit la nimic si sania s-a infipt in primul obstacol intalnit pe drum. Aparent avem culpa comuna care nu se va solda cu vreo zi de puscarie. Doar cu 4 inmormantari…

    00
  13. @Dan , MCV_ul clar nu avea viteza, cunosc foarte bine zona , MCV-ul abia intrase pe BD 1 Decembrie din Basarabiei si nu avea cand sa prinda atata viteaza. In mod clar duda cu BMW-ul a pierdut controlul pentru ca acolo sunt liniile de tramvai + o curba in care multi intra cu viteza mare , iar duda sigur nu a tinuta cont ca pe jos e ud/inghetat. E al 3-lea accident grav care s-a intamplat in zona aia de care stiu eu in ultimii 2 ani.

    00
  14. E plin Bucurestiul de „soferi” (???) care habar nu au sa mearga iarna si care au si masinile neechipate. Mergeti in centru, la Unirea, la fantani, sa vedeti cati pot sa tina banda [chiar si in conditii normale] pe curbele alea. 10%, poate.

    00
  15. Am citit intreaga stire pe realitatea.net Cica ‘Femeia de la volanul masinii de lux’… cred k e un BMW 320 combi… X6 pt ei este SF

    00
  16. In legislatia RO nu exista omorul prin imprudenta. Fapta fetei se incadreaza la ucidere din culpa(art.178 C.pen.) in forma de la alin.2 si este pedepsita cu inchisoare de la 2 la 7 ani. Tinand cont ca sunt mai multe victime, la maximul pedepsei se mai poate adauga un spor de 3 ani(alin.5). Daca ne luam dupa practica instantelor, mai mult ca sigur va fi condamnata cu suspendare. In favoarea ei vine si faptul ca victimele trebuiau sa fie transportate in anumite conditii speciale, fapt care nu s-a intamplat. Nu-i mai sariti in cap lui zoso, omul e jurnalist/blogger, nu jurist. Iar termenul de omor prin imprudenta e folosit in limbaj curent.

    00
  17. Inca 2 amanunte , in MCV erau 6 ( SASE ) pasageri , iar duda cu BMW-ul recunoaste ca a pierdut controlul.

    00
  18. Sa para k si cum soferita avea banet si d-aia isi permitea sa mearga cu viteza, k nu da doi lei pe legislatie…stiti vechea poveste! Jurnalisti de kkt. Se intampla oricui male/female… Doamne fereste!

    00
  19. Pe ProTV e prezentată mult, mult mai bine știrea.

    00
  20. A pierdut controlul imediat mai ales k BMW are tractiune spate…i-a fugit spatele si nu a mai putut sa o redreseze

    00
  21. @Irina – cum ti-ai dat seama?

    Au ajuns bemveurile astea precum daciile inainte; majoritatea au un junghi pe care-l conduc smechereste, ca ei „poate”.

    Si inca ceva: sunt bune rau masinile astea romanesti, la orice accident in care este implicat un logan, loganul iese cel mai sifonat.

    00
  22. @adi – avand in vedere cati prosti au un bmw(majoritatea un ursulet ca e la moda) si cu stiri de genul se duce dreacu renumele masinii.

    00
  23. @Irina : ai condus vreodata o masina cu tractiune spate sau zici si tu ca asa zice la teve ? Conduc zi de zi un bmw cu tractiune spate si nu am si nici n-am avut probleme de stabilitate, nu a fugit spatele sau altceva. La cata experienta are fata asta (si la ce talent o avea) s-ar putea sa fi facut exact la fel si cu tractiune integrala, si cu bicicleta, si pe role.

    Auziti p-astia la televizor cu bmw, tractiune spate, bolid german, teribilism, si vi se leaga toate in cap de parca ar fi asa o reteta sigura pentru accidente.

    V-ati intrebat vreodata de ce masinile de Formula 1 au tractiune spate ? De ce Ferrari sau Porsche sau Mercedes sau BMW au tractiune spate ?

    Masinile conduse de oameni care n-ar trebui sa conduca n-au nicio vina ca soferii sunt idioti. Oamenii care pun botul la orice prostie fara sa se gandeasca au vina ca nu-si folosesc (suficient de mult) creierul.

    00
  24. @adi : hei! nu scriu sa ma aflu in treaba. crezi k nu am ceva mai bun de facut? Fata asta poate fi lipsita de experienţă sau nu işi cunoaşte limita maşinii.Masina cu tractiune spate este mai greu de controlat de aceea majoritatea masinilor au tractiune fata.
    Referitor la Formula 1- tu cunosti raspunsul la intrebari? Hai sa te ajut. Normal k au tractiune spate – rotile de directie cu cele de tractiune sunt diferite;la acceleratie centrul de greutate al masinii se muta spre spate, apare aderenta; acceleratie mai buna; transmite mai bine puterea de la motor la punte etc

    00
  25. Am condus multe masini. Momentan un x5. Si nu k sa ma laud, dar vorbesti aiurea si ma enervezi.

    00
  26. A si daca tot vb de masini vreau de la mosu’ un X6.
    SA FIE PRIMIT!!!

    00
  27. @Virgil daca franezi drept si puternic pe zapada te faci sanie

    00
  28. Nu roti de volan cand franezi, franeaza drept si puternic!

    00
  29. @Irina : te enervezi singura… ;)

    00
  30. WOW … nu a comentat blonda from marketing ? :| Get the F out of here …

    00
  31. @adi :E… glumeam! Sincer m-am apucat de curatenie k l-am trimis pe bebe la mama. Imi pare rau, dar tu nu mi-ai citit toate comentariile si ti-ai facut o parere gresita.

    00
  32. Eu zic sa va faceti o copie la permis sa vedem cata vechime aveti.Iar despre cocosii care se dau soferi in fata femeilor tin sa ii anunt ca sunt femei care merg pe tir, camion, microbuz, masina mica etc si am impresia ca stiu ce fac.Ca barbatii domina traficul rutier e ok dar daca vorbim de soferi profesionisti s-ar putea sa va uimiti cat de multe femei se incadreaza.Cat despre tractiunea spate pe timp de iarna, daca intreb si un pieton fara permis of corse , va spune : Vai cum moarte sigura.Mai lasati bha zvonurile si cercetati cand fuge masina de cur cum o poti redresa si care se redreseaza ma usor.Nu vreau sa intru in detalii sa scriu vreo 20 de pagini.Asa ca nu va luati de femei, femeile sunt pe pamant pentru altceva :).Sa le iubesti mah :) sa le iubesti noapte de noapte.Bafta all

    00
  33. Glumeam si cu X6 k n-are mosul bani. Sau poate o macheta…

    00
  34. Inca un bolid de lux …

    00
  35. Tot mai bine de mine, ca am lasat masina in parcare, pana se duce porcaria asta de pe asfalt. Nu ma simt atat de zorro, incat sa ma plimb cu „sania”. Pacat de oamenii aia care au murit :(

  36. Imi pare extrem de rau sa constat ce sicriu pe roti este acest Logan. Nu se justifica intr-o coliziune de la 40 la ora, chiar si 60 (reprezentantii BGS spun ca ambulanta lor avea 20…hai frate, ma lasi) cu o alta masina care avea la fel, ca doar nu mergea cu 200 pe zapada aia, sa moara pasagerii din spate.

    E suspect. Insa jurnalistii si-au dat din nou masura neprofesionalisului. Personal, am vazut stirea de 4 ori si nu au dat o schita a accidentului, o animatie pe calculator, absolut nimic sa pricep si eu cum se poate sa moara toti aia din spate (daca erau in spate in pozitii normale sau Loganul MCV era modificat, de stateau cine stie cum).

    00
  37. Comentarii romanesti si inutile. Dintre problemele discutate o sa-mi exprim si io parearea unui semidoct, care stie ceva, dar nu le stie pe toate:
    1. Experienta la volan este exterm de relevanta. Dar in sensul in care te folosesti coerent si pozitiv de ea. Poti sa conduci de un catralion de ani, dar daca iti aprinzi tigara sau schimbi postul de radio si faci un accident nasol, atunci esti un mare BOU cu toata experienta pe care o ai la volan. Probabil ca te vei da jos din masina si vei zice: BAAA, TU STII DE CAND CONDUC IO? Zici ca ai experienta, no atunci ar trebui sa stii mult mai multe despre comportamentul tau, al masinii si al celorlalti. Foloseste-le pentru siguranta. Daca esti incepator, baga o lamaie mare pe parbriz si mergi incet, pregatit cu o portie maaare de rabdare pentru toti cei care te claxoneaza.
    2. Masinile cu tractiune spate au un comportament supravirator evident. Adica iau curba mai greu, rotile fata tind sa ia curba mai repede, rotile din spate sunt mai lenese, tind sa mearga pe traiectoria initiala (din inertie, din efect giroscopic), adica drept, pentru ca ele chiar daca sunt motrice, nu pot vira (sau vireaza foarte putin). Corectia se face prin rotile fata, care prin aderenta pe care o au, vor trage si spatele pe treiectoria curbei, rotile spate rotindu-se cu viteze diferite, fortate de traiectoria inscrisa de rotile fata, cu acordul diferentialului. Daca rotile fata si-au pierdut aderenta total, atunci nu prea mai are cine sau ce sa traga masina pe traiectoria curbei. Acest lucru se poate face dar cu limitari, de catre un diferential „dinamic” nu pasiv ca si in primul caz, care va transmite puterea motorului diferit la cele doua roti motrice din spate, functie de pozitia volanului (numai volanul in acest caz poate spune unde vrea sa mearga soferul, rotile fata neavand aderenta), astfel ca ele se vor invarti cu viteze diferite si vor vira masina din rotile din spate, la fel ca si in primul caz, din viteza diferita pe care o au rotile din spate (tot cu acordul diferentialului). Sistemul asta e complicat si scump, probabil e mai dezvoltat pe marcile premium, sport, etc. Sistemul simplificat, ieftin si mai sigur este traciunea fata. Este de fapt ca si la tanc, unde se blocheaza o senila si la cealalta ii da viteza ca sa poate lua curba. Dar imaginati-va acuma un tanc care are o remorca cuplata rigid in FATA si nu in spate, si o sa va dati seama ca-i destul de greu de virat numai din motricitatea rotilor spate atunci cand fata s-o dus pe poola. Poate zic prostii, corectati-ma va rog.

    00
  38. Ambulanta firmei BGS. Trecind peste faptul ca un BMW are tractiune pe spate si pe o astfel de vreme pitipoanca nu avea experienta destula pentru a conduce un astfel de bolid, nici cei de la BGS nu sunt ingeri. Am avut ocazia sa-i vad cind am fost in Bucuresti la concerte (de fapt este singurul scop pentru care merg acolo). Cind ii vad pe acesti oameni imi vine sa vars.

    00
  39. „V-ati intrebat vreodata de ce masinile de Formula 1 au tractiune spate ? De ce Ferrari sau Porsche sau Mercedes sau BMW au tractiune spate ?”

    Draga Adi , este simplu. Tractiunea spate se alege atunci cand puterea transmisa la roti este foarte mare . De exemplu o masina cu tractiune fata (doar fata) , la o putere de 300 de cai , se va comporta aiurea in sensul ca va trage stanga/dreapta la accelerare. Nu inseamna ca o masina va avea un comportament mai bun daca are tractiune pe spate la puteri mai mici.

    00
  40. „lovind o ambulanta in care se aflau 4 pacienţi si un sofer” ??? Dintre cele 2 masini prezentate in imagini, care este ambulanta? Ca eu vad un BMW si o Dacia Logan, ia nici una din acestea 2 nu este ambulanta. Poate „taxiul” BGS… asta e altceva. Conform declaratiei celor de la BGS: „Intrebat de ce masina nu era echipata cu sirena si girofar, Oprea a explicat ca masina nu era una de interventie, ci una de transport, astfel ca, prin lege, nu avea dreptul sa aiba astfel de echipamente.”

    00
  41. Conform declaratiei purtatorului de cuvant al Pol. Buc. :”BMW-ul a fost cel care a patruns pe sensul de mers al autoturismului marca Logan”… :O Poate marca Dacia, model Logan…. dar acestea sunt mici detalii care oricum nu conteaza la un asfel de incident tragic.

    00
  42. nasol, dar deh, e greu fara bmw sub cur

    00
  43. Fata care a produs accidentul nu are 24 ci 20 de ani, si are permisul obtinut la sfarsitul lui octombrie, adica de nici doua luni.
    Adaugati la asta ca pe jos era cum era, masina mult peste abilitatea si experienta ei in ale conducerii si avem prezente toate circumstantele pt. o tragedie, care din pacate s-a produs.
    Dumnezeu sa-i odihneasca pe cei patru.
    Pentru restul lumii – FOLOSITI INTOTDEAUNA CENTURA DE SIGURANTA, chiar daca mergeti putin si doar in oras. Probabil ca in cazul de fata vorbeam doar de raniti si nu de 4 morti…

    00
  44. Cum sa mearga cu BMW-ul care are tractiune spate cu cauciucuri de vara pe vremea asta? :|

    00
  45. fiind la prima fapta si din culpa, va primi cu suspendare, asta e practica generala. succesuri, vorba aia, ca locuri in cimitire gramada

    00
  46. oare s-a gandit cineva cat de slab e mcv-ul din punct de vedere al sigurantei? Pe langa faptul ca la viteza aia si la cum arata mcv-ul nu trebuia nici macar sa fie vreun accidentat grav, din acesta au murit 4 oameni! macar o cortina sau un airbag lateral sa fii avut….nu m-am uitat pe vreo statistica, dar cred ca mcv-ul nu are nici 3 stele NCAP….

    00
  47. Selectie naturala. Get used to it …

    00
  48. ma amuza tare stirile relatate in stil pur romanesc:
    1. Frate aia nu e o ambulanta, si o masina de transport pacienti. Nu are nici un privilegiu in trafic, decat cel pe care il ofera ceilalti participanti din bunavointa.
    2. Soferul scapa, pacientii nu… normal pentru ca centura e pentru fraieri. In plus soferul era in principiu un om sanatos cu un volan in fata in care s-a putut tine.
    3. Conducea un bolid … am vazut incepatori cu M3/5 sau masini mult mai puternice
    4. Masina de lux un seria 3 break care e 6000E

    PS poate odata o sa voteze oamenii si legea aia cu nu ai voie masina cu motor peste 1.6 in primul an de condus (sau limitat la putere)
    Ma repet centura nu e pentru fraieri, iar daca cei din logan o purtau nu mai postam acest comentariu

    00

Ultimele articole

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube

Top articole

7 zile