Ştiţi toţi campania asta stupidă, menită cică să ne facă să încetinim pe şosea, că viaţa e mai importantă. Nu, nu funcţionează. E fadă, inutilă şi poziţionată total aiurea.
O campanie de efect ar fi una cu panouri mari pe lângă crucile de pe lângă drum. Gigel se grăbea spre casă. N-a mai ajuns. A luat cu el încă 2 oameni. Marcel s-a băgat într-o depăsire riscantă şi a supt-o de tot. Jenel a uitat că e în România şi avea 200 la oră. 6 persoane au murit din cauza lui.
Asta ar avea mai mare efect. Eventual şi cu poze.
Un impact mai mare ar fi avut daca s-ar fi construit niste machete „stop-cadru” cu o magina distrusa si un sofer ranit, sau chestii in genul care sa te si sperie, ca asa daca doar citesti,d e multe ori nu dai importanta.
Pozele oribile cu cadavrele dupa accident cred ca si-ar face treaba !
Da, e genial sa-ti distraga atentia cu un panou strident, cu un text cretin. „Stop accidentelor”, lol. Vor urma panouri pe malurile raurilor cu „Stop inundatiile. Viata are prioritate”, care vor avea exact acelasi rezultat.
Eu as zice ca organul statului sa plateasca rudelor celor decedati in accidente dreptul de folosinta al cadavrelor,pe care sa le expuna in intersectiile nesemaforizate,trecerile la nivel cu carea ferata si iesirile din tunele,atat ziua cat mai ales noaptea.
Ar trebui facut ceva in vederea educatiei soferilor din Romania.
cea mi buna solutie este introducerea in timpul facultatii intr-ale soferiei, obligativitatea vizionarii de filmulete de la descarcerare. ti se taie avantul si pofta de a accelera. eu am vazut un filmulet din asta din Baia Mare, un accident cu 4 morti. singura chestie la care m-am gandit a fost ca in urma cu 3 zile am gonit cu un inconstient 160…
drumuri bune !
sau „viata are prioritate, las-o sa treaca„!
Zoso, un efect tot are. In primul si in primul rand are efect in buzunarele unei firme careia „ii pasa” de cetatenii patriei.
Se vede foarte clar cum ai nostri sunt preocupati de viata noastra. Nu! Nu ne fac autostrazi sau drumuri fara gropi. In schimb ne fac panouri cu „viata are prioritate”, pentru ca in Romania noastra, accidente sunt cu zecile zilnic. Nimeni din conducere nu se gandeste ca aceste acidente sunt provocate din cauza contrasensului, a grabei de a ajunge undeva intr-un timp decent.
Hai sa facem niste panouri, preferabil in campania electorala, si ne-am scos.
Într-o vreme erau expuse epavele maşinilor după accidente, pe nişte suporţi înalţi, montaţi pe marginea drumului. Îi vedeam in drum spre Moldova, pe DN 2. Cred că şi acum a mai ramas o fierătanie din aia pe marginea drumului.
Cred ca aceste panouri au acelasi efect ca si avertismentul de pe pachetele de tigari. Nul dupa parerea mea.
Eu as recomanda filme cu accidente, discutate apoi cu proful de legislatie ca fiind obligatorii la toate scolile auto.
Și eu aș muta panourile alea cu 10 metri înainte de niște cruci.
Pe undeva prin judeţul Galaţi am văzut o platformă pe care era cocoţată o maşină făcută zob. Avea, dedesubt, un panou pe care scria numărul de morţi în accidente de circulaţie pe acel sector.
Totuşi, vorbim de acelaşi lucru, deşi exemplul cu gigeii morţi ar fi mai elocvent decât panourile cu îndemnuri tovărăşeşti de prudenţă în trafic. Sunt, însă, o grămadă de „şumahări” care gândesc: „Eu am BMW, n-am Logan, eu sunt deştept, nu prost ca ăia, eu am experienţă… Şi tot astfel de scuze idioate.
Ca să fii responsabil nu ai nevoie de panouri sau exemple grăitoare, ci doar de un pic de minte şi ceva instinct de conservare.
Am vrut sa scriu un post pe blog despre asta, dar… n-am blog. Eu am aflat la ce servesc acele panouri cu „Viata…” iata:
– pe timp de zi, la nimic;
– pe timp de noapte, daca ai faza mica, la nimic;
– pe timp de noapte, daca ai faza mare, cum panourile au multi metri patrati (cat 10 indicatoare obisnuite) si reflecta de minune lumina, trecand pe langa unul ai toate sansele sa fi ORBIT TEMPORAR. Mai departe, daca in urmatoarele 1…5 secunde apare un obstacol neprevazut pe sosea, ai toate sansele sa il observi prea tarziu. Inteligent, nu?
adevarul este ca in tara asta nu ii pasa nimanui de cati oameni mor pe sosele.
si niste poze cu accidentul ar trebui. asa ca pe pachetele de tigari, dar mult mai realistice!!
panoul ala nu ajuta cu nimic, multi nici nu il observa, in schimb toti soferii mai arunca cate un ochi la crucile care impanzesc soseau.
pe mine ma sperie mesajul, de fiecare data cand il vad si sunt intr-o masina. Zice ceva de genul:Bă baiatule, ține-te bine.. că nu știi ce se întamplă, e un drum mortal.
Sau mai sunt cele cu „Anual, aici mor N oameni” sau mai erau cateva.. tot asa, horror.
In Valcea, acum vreun an, un mos basinos pe care il cauta moartea pe-acasa a intrat pe contrasens cu Dacia lui fabricata pe vremea lui Tudor Vladimirescu. Tanarul de 21 de ani care mergea regulamentar cu motocicleta, in echipament de protectie complet, a sarit in decor. Probabil nu ar fi patit mare lucru si ar fi povestit si nepotilor patania, dar soarta si politia romana montasera chiar acolo un indicator din asta cretin cu „stop accidentelor”. In care a intrat in plin.
Campaniile acelea de efect de care vorbești sunt în drum spre Germania…. deja și în Ungaria sunt panouri cu Janos care nu a mai ajuns acasă pentru că se grăbea.
La noi e Viața are prioritate…o da..
@Claudiu: parca si prin austria le-am vazut.
In Franta erau plantate pe marginea drumului niste siluete negre. De la 1 la 4-5…depinde cati murisera in respectivul loc.
Propunerea e la fel de stupida ca aceasta campanie pornita deja. Nu poti sa folosesti imaginea unui om mort pt. ca asa vrei tu.
@Dan: in alte ţări se poate.
Cica n-au voie de la CNA/stuff.
@miticosul: ce are a face cna cu panourile outdoor?
Sa iti spun eu cum e in Australia ? Pe marginea drumului ai sa vezi mereu cate o bara metalica de culoare neagra sau rosie, asa cam la fiecare 100 de metri, uneori si mai des. Bara de culoare rosie inseamna accident soldat cu raniti grav iar bara neagra inseamna accident soldat cu morti. Ca sa stii si numarul victimelor, pe bara neagra se pun cruci rosii iar pe cea rosie se pun cruci albe. Poate un sistem din asta ar mai descuraja si romanasii sa calce pedala, sa depaseasca fara sa se asigure … Sa mai spun ca aici, desi au drumuri mult mai bune ca orice autostrada din Romania, limita maxima de viteza este 110kmh (exista un proiect de lege sa o scada la 100kmh) ? Si totusi aici sunt destul de multe accidente, mai ales din cauza ca „rablele” de 1000 de dolari sunt de multe ori cu un motor V6 de 3.8 litri, cu 240 de cai putere iar aici nu trebuie sa dai examen ca sa ai permis.
Examen de reconfirmare a permisului de conducere, la fiecare doi ani.
Asta cum v-ar suna ?
@gupi: n-are nimeni timp pentru asa ceva.
Ehe, asa au mai scos si ei un ban in plus, sigur au fost pe vreun desfasurator de factura: 2 la Predeal; 2 la Stefanesti; 2 catre Voluntari; 2 la scoala de baieti; 2 la primarie si tot asa:)) oare cat ne-au costat si astea?
si moartea cu coasa, ca politistii aia de carton
nici pozele nu inseamna nimic, arata unor fumatori un muribund de cancer la nivelul bronhiilor cu gatul perforat din care se scurge niste sange in vederea unui tratament soc si 90% dintre fumatori vor simti o durere imensa in cur, la fel si cu soferii
Pentru Ciprian Pop….. autostrazile nu vor rezolva problema accidentelor ci vor marii viteza de deplasare. Ai de parcurs 200KM, sa zicem ca ii parcurgi in 3 ore, unde se grabesc toti vor sa ajunga intr-o ora ? nu avem conditii sa ajungem intr-o ora asa ca trebuie sa ne facem calcule ca ajungem in 3 ore.
ma, exista si panouri cu cate accidente grave s au petrecut.asa ca…e inutil postul asta.
Pff, alea sunt de ceva timp , cred ca de vre-o 4 5 ani